Auton hyvitys, kun vaihdoitte uuteen Golffiin

Aloittaja stani, 05.04.13 - klo:09:12

« edellinen - seuraava »

Murska

Tarjouksia pyytäessä mua ei käytännössä kiinnosta mikään muu kun väliraha, se on aina ratkaiseva asia, ei paljonko saa uudesta alennusta tai paljonko on vaihdokin hyvityshinta. Vain ja ainoastaan välirahalla on merkitystä.
BMW 118dA M-Sport

Markku J

Noinhan se vanha nyrkkisääntö menee, mutta minulle on myös kampanjoilla merkitystä, jos pakettiin saa lisukkeita samalla välirahalla. Vaikkapa tuo tilaamani Polon Life -paketti esimerkkinä.

Zaasa

On aika todennäköistä syksyllä tulevan kovia kampanjoita uusien autojen myynnin edistämiseksi,todennäköisesti myös Golfin kohdalla.

stani

En ollut tietoinen ettei samaan konserniin kuuluvista autoliikkeistä kannata pyytää tarjousta, mutta kuullostaa tietysti loogiselta.  Miten muuten sitten kun tarjous on umpeutunut? Kai silloin voi pyytää uutta tarjousta saman konsernin eri liikkeestä? Vai onko silloinkin niin ettei myyjää saa enää ylittää toisen myyjän tekemää tarjousta?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Murska - 06.04.13 - klo:19:58
Tarjouksia pyytäessä mua ei käytännössä kiinnosta mikään muu kun väliraha, se on aina ratkaiseva asia, ei paljonko saa uudesta alennusta tai paljonko on vaihdokin hyvityshinta. Vain ja ainoastaan välirahalla on merkitystä.

Minua taas ei kiinnosta väliraha vaan uuden auton alennus ja oman auton nettohyvitys.

yrrah

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.04.13 - klo:23:04
Minua taas ei kiinnosta väliraha vaan uuden auton alennus ja oman auton nettohyvitys.

+1
Tuohan on ainoa oikea tapa tehdä autokauppaa.
Itse pyydän aina ensin nettohinnan kaupan kohteelle ja vasta sen jälkeen alan puhumaan vaihtarista.

Joskus nuorena ja kokemattomana ihmettelin miksi kauppasopimuksessa on eri hinnat kuin mistä puhuttiin. :-[
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Timppe

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.04.13 - klo:23:04

Juuri näin. Minua kiinnostaa, paljonko liike on valmis maksamaan vanhasta autostani nettona. Sitten on helpompi myydä itse netissä muutaman tontun lisähintaan  ;D

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Murska

Eli teille on ihan sama paljonko joudutte maksamaan välirahaa, kunhan papreilla alennusprosentti ja oman auton hyvityshinta näyttää hyvältä?

Mulle on edelleen väliraha ainoa ratkaiseva tekijä, se on se summa jonka joudun omasta lompakosta maksamaan. Siinä ei alennusprosentit eikä hyvityshinnat kiinnosta.
BMW 118dA M-Sport

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Murska - 07.04.13 - klo:07:46
Eli teille on ihan sama paljonko joudutte maksamaan välirahaa, kunhan papreilla alennusprosentti ja oman auton hyvityshinta näyttää hyvältä?

Mulle on edelleen väliraha ainoa ratkaiseva tekijä, se on se summa jonka joudun omasta lompakosta maksamaan. Siinä ei alennusprosentit eikä hyvityshinnat kiinnosta.

Mielestäni tässä on kaksi eri asiaa kyseessä.

Murskan teoria on minusta oikea, kun puhutaan topicin mukaisesti tilanteesta jossa olla ostamassa tiettyä automallia juuri tietyillä varusteilla ja ei ole halua myydä omaa erikseen. Verrataan vain eri autoliikkeiden tarjouksia.

Skrikon ( ja joidenkin) muu tapa on oikea silloin jos mietitään vaihtoehtoja myös eri automalleista ja merkeistä, mietitään myynkö itse vai en, jne.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 07.04.13 - klo:08:55
Skrikon ( ja joidenkin) muu tapa on oikea silloin jos mietitään vaihtoehtoja myös eri automalleista ja merkeistä, mietitään myynkö itse vai en, jne.

Periaatteessa ihan samasta asiasta puhuvat, mutta kaveri joka on hommamassa jotain yli 50ke uutta kulkinetta, niin ihanko oikeastiko tuo nettohinta liikkeestä ja vaihdokin itse myyminen on vaihtoehto ::) Tilanne on toinen jos kyseessä on joku alle 10ke vaihdokki, sillä tuossa se liikkeen 2ke "välityspalkkio" rupeaa jo tuntumaankin. Ja käsittääkseni Skrikon kulkineet eivät todellakaan ole tuota jälkimmäistä luokkaa => pelkkää turhaa pilkuttamista ko. nimimerkin toimesta. Mutta toisaalta näinhän sitä saadaan helposti trollattua lisää juttua forumille ;)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Murska

Jep, tässä sekoittaa pakkaa se että toiset puhuu oman auton myymisestä ja uuden ostosta suoralla kaupalla, silloin asian on eri.

Mä taas käsitin että oma peli menee vaihdossa uuteen autoon, siksi takerruin siihen välirahaan, joka on vaihtokaupassa ainoa ratkaiseva tekijä.

Ihan sama, kaikki rahan menee kumminkin jonnekkin ;D
BMW 118dA M-Sport

VW:t

Autoliikkeet laskee tarjouksessaan sen hinnan vaihtoautolle, mikä on sen ostoarvo liikkeeseen saavuttuaan. Senkin takia tarjoukset tuntuvat paremmilta ostaessa "varastossa" olevan auton. Käytännössä auton arvo tippuu joka päivä, puhuttaessa tusina vehkeistä.

yrrah

Jatketaan hieman OT.

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 07.04.13 - klo:08:55
Mielestäni tässä on kaksi eri asiaa kyseessä.

Murskan teoria on minusta oikea, kun puhutaan topicin mukaisesti tilanteesta jossa olla ostamassa tiettyä automallia juuri tietyillä varusteilla ja ei ole halua myydä omaa erikseen. Verrataan vain eri autoliikkeiden tarjouksia.

Tuo on tietysti totta, että jos nimenomaan haluaa tietyn auton niin loppukädessä väliraha ratkaisee, mutta kilpailutettaessa eri liikkeitä itse ainakin haluan nähdä mistä/kuinka kukin laskee välirahan.

Se tekee välirahan vedättämisestä piirun verran helpompaa.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: yrrah - 06.04.13 - klo:23:30
+1
Tuohan on ainoa oikea tapa tehdä autokauppaa.
Itse pyydän aina ensin nettohinnan kaupan kohteelle ja vasta sen jälkeen alan puhumaan vaihtarista.

Joskus nuorena ja kokemattomana ihmettelin miksi kauppasopimuksessa on eri hinnat kuin mistä puhuttiin. :-[
Mikä tekee tuosta ainoa oikean... No, ei tarvitse vastata. Väliraha on se ainoa asia joka omassa lomakossani tuntuu ja siten vain sillä on merkitystä. Aivan sama mitä numeroita kauppasopimukseen kirjoitetaan. Kauppa syntyy kun väliraha on "sopiva". Eri asia on sitten niillä jotka pitävät vaihtoehtona oman auton myymistä itse mutta se onkin eri asia kuin vaihtokauppa.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 07.04.13 - klo:13:42
Mikä tekee tuosta ainoa oikean... No, ei tarvitse vastata. Väliraha on se ainoa asia joka omassa lomakossani tuntuu ja siten vain sillä on merkitystä. Aivan sama mitä numeroita kauppasopimukseen kirjoitetaan. Kauppa syntyy kun väliraha on "sopiva". Eri asia on sitten niillä jotka pitävät vaihtoehtona oman auton myymistä itse mutta se onkin eri asia kuin vaihtokauppa.

Mistä tiedät tai miten perustelet itsellesi että väliraha on sopiva.??

yrrah

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 07.04.13 - klo:13:42

Esimerkki:

Auton ovh sopivilla varusteilla 33000â,¬.

Liike A tarjoaa vaihdokista 23000â,¬
eli väliraha on 10000â,¬

Liike B tarjoaa vaihdokista 23500â,¬
näin väliraha onkin 500â,¬ pienempi ja kaupat lähellä.

Mutta jos sinulla on nettohinnan käsillä.

Liike A: uuden auton netto 31500â,¬
vaihtoauton netto 21500â,¬

Liike B: uuden auton netto 30500
vaihtoauton netto 21000â,¬

Tuosta voisi vetää johtopäätöksen, että liikkeellä B on mahdollisuus tarjota vaihdokista 500â,¬ enemmän tai vastaavasti liike A voi netottaa uutta autoa 1000â,¬ enemmän.
Ja taas tippuu 500â,¬ välirahasta.

Sitten vasta aletaan keskustelemaan kaupanpäällisistä kun on väliraha kohdallaan :D

Toki vedätystä voi tehdä pelkällä välirahallakin, mutta hieman työläämpää. :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 07.04.13 - klo:09:06
Periaatteessa ihan samasta asiasta puhuvat, mutta kaveri joka on hommamassa jotain yli 50ke uutta kulkinetta, niin ihanko oikeastiko tuo nettohinta liikkeestä ja vaihdokin itse myyminen on vaihtoehto ::) Tilanne on toinen jos kyseessä on joku alle 10ke vaihdokki, sillä tuossa se liikkeen 2ke "välityspalkkio" rupeaa jo tuntumaankin. Ja käsittääkseni Skrikon kulkineet eivät todellakaan ole tuota jälkimmäistä luokkaa => pelkkää turhaa pilkuttamista ko. nimimerkin toimesta. Mutta toisaalta näinhän sitä saadaan helposti trollattua lisää juttua forumille ;)

HiTecci. Muiden puolesta en voi sanoa, mutta vaikka vaihtaisin 70 000 auton niin minulle ainakin jokainen satanen on kotiinpäin. Mulle rahan tienaaminen on työn ja tuskan takana, joten en viitsi sitä autoliikkeille antaa enempää kuin on pakko. Kun en ole koskaan perintöjä saanut enkä muutenkaan ilmaista rahaa, niin on tullut pikkulapsesta lähtien tienattua hyvien kauppojen merkeissä sitä erotusta kiinni mitä muut saa ilmaista rahaa perimällä.
Tänä päivänä oman myyminen on varteenotettava vaihtoehto 70% autonvaihdoista. Sain juuri eräästä Pohjalaisesta liikkeestä autolleni sellaisen nettotarjouksen vaihdossa uuteen, että jos olisi mennyt heidän eri kaupungissa olevaan liikkeeseen ja myynyt autoni sinne rahalla olisin voittanut 4 000.
Siinäkin useasti pääsee pienempään välirahaan kun myy oman auton liikkeeseen ja ostaa suoralla toisesta liikkeestä uuden.
Mutta turhaan minä näitä täällä selvittelen jos kirjoitukseni koetaan trollaamiseksi.
Ajattelen asian niin, että olen saanut itsekin hyviä neuvoja auton vikoihin ja tekniikkaan täältä. Se ei ole kuitenkaan vahvin osaamisalueeni. Siksi aattelin kirjoitella täällä autonvaihdoista että jos edes yksi vaihtaja saisi halvemmalla autonsa, eikä kantaisi tyhmyyttään rahojaan rikkaille likkeille. Mutta jos ei kiinnosta ja rahaa on etta ranteet taipuu, niin rikastuttakaa liikkeitä vaan lisää ja Jallu, Ari ja Viitala kiittää.

skriko

Lainaus käyttäjältä: yrrah - 07.04.13 - klo:14:30
Esimerkki:

Auton ovh sopivilla varusteilla 33000â,¬.

Liike A tarjoaa vaihdokista 23000â,¬
eli väliraha on 10000â,¬

Liike B tarjoaa vaihdokista 23500â,¬
näin väliraha onkin 500â,¬ pienempi ja kaupat lähellä.

Mutta jos sinulla on nettohinnan käsillä.

Liike A: uuden auton netto 31500â,¬
vaihtoauton netto 21500â,¬

Liike B: uuden auton netto 30500
vaihtoauton netto 21000â,¬

Tuosta voisi vetää johtopäätöksen, että liikkeellä B on mahdollisuus tarjota vaihdokista 500â,¬ enemmän tai vastaavasti liike A voi netottaa uutta autoa 1000â,¬ enemmän.
Ja taas tippuu 500â,¬ välirahasta.

Sitten vasta aletaan keskustelemaan kaupanpäällisistä kun on väliraha kohdallaan :D

Toki vedätystä voi tehdä pelkällä välirahallakin, mutta hieman työläämpää. :)

No mihin se sitten mielestäsi perustuu, että on kaksi identtistä autoa ja kuitenkin saat toisessa liikkeessä kaupat 2000 pienemmällä välirahalla.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: skriko - 07.04.13 - klo:14:10
Mistä tiedät tai miten perustelet itsellesi että väliraha on sopiva.??
Kaupan kohde kiinnostaa ja lompakosta löytyy välirahan verran katetta. Ei tarvitse koko Suomen valikoimaa kartoittaa jokaisen kaupan yhteydessä vaikka käytetynkin ostaisi.

Uuden kohdalla välirahan sopivuus on sitäkin helpompi havaita - se missä on pienin väliraha, on mahdollista tehdä sopivat kaupat. :)

Eikä edelleenkään kiinnosta bruttonetot ;)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 07.04.13 - klo:15:04
Kaupan kohde kiinnostaa ja lompakosta löytyy välirahan verran katetta. Ei tarvitse koko Suomen valikoimaa kartoittaa jokaisen kaupan yhteydessä vaikka käytetynkin ostaisi.

Uuden kohdalla välirahan sopivuus on sitäkin helpompi havaita - se missä on pienin väliraha, on mahdollista tehdä sopivat kaupat. :)

Eikä edelleenkään kiinnosta bruttonetot ;)

No kukin tekee tyylillään. Eli jos haluan uuden auton ovh 20 000. Lompakossani on rahaa. Pyytävät väliä 2000 mun autoon ( Scirocco 118 kw 2010 aj. 26 000. Ei muuta kun kaupat vaan koska väliraha on lompakossa ja kohde kiinnostaa. ;D ;D

Gulf

Hyvitykset uuteen 1,4 Golfiin ovat olleet vanhasta Golfistani 20-22te haarukassa, kun auto maksoi uutena 27te. Auto Golf 1,2 DSG 5-ov. aj. 29500km, otettu käyttöön 7/2011 ja ensimmäinen huolto sekä jakopään remontti tehty. Pörhöllä Oulussa surkein tarjous. Kauppa taitaa kääntyä Käyttöauton hyväksi, jos tässä innostuu vaihtamaan.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 07.04.13 - klo:15:54
Hyvitykset uuteen 1,4 Golfiin ovat olleet vanhasta Golfistani 20-22te haarukassa, kun auto maksoi uutena 27te. Auto Golf 1,2 DSG 5-ov. aj. 29500km, otettu käyttöön 7/2011 ja ensimmäinen huolto sekä jakopään remontti tehty. Pörhöllä Oulussa surkein tarjous. Kauppa taitaa kääntyä Käyttöauton hyväksi, jos tässä innostuu vaihtamaan.
20-22te hyvitykset kuulostaa niin loistavilta että jos uusi Golf kiinnostaa, kannattaa ryhtyä kaupoille. Bruttonetoille tiedoksi: ei mitään väliä, tarjouksien vertailtavuus säilyy ;)

Taky

Hyvitykset uuteen 1,4 Golfiin ovat olleet vanhasta Golfistani 20-22te haarukassa, kun auto maksoi uutena 27te.
Auto Golf 1,2 DSG 5-ov. aj. 29500km, käyttöön 7/201i...

Siis puolessa toista vuodessa arvon alennusta 5-7tâ,¬ + huollot päälle ja jos hyvitykset kuulostaa vielä loistavilta...

Eli tämä UAV (Uusi Auto Vuodeksi/ Automaa) ei ole mitenkään huono kotrahti...

Kokolailla Golfia vastaava -> 1.0 EcoBoost 125 hv Start/Stop Wagon, lista hinta 25 390,00â,¬ + nastarenkaat aluvanteilla + huollot ja sijaisauto vuoden soppari ajalle ilman km rajaa, kuukaudessa 499,-â,¬(nyt 549â,¬/kk) = 5988â,¬/vuosi.

Eikä ole pääomaa kiinni autossa tai lainanlyhennyksiä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

skriko

Lainaus käyttäjältä: Taky - 07.04.13 - klo:18:30

Siis puolessa toista vuodessa arvon alennusta 5-7tâ,¬ + huollot päälle ja jos hyvitykset kuulostaa vielä loistavilta...

Eli tämä UAV (Uusi Auto Vuodeksi/ Automaa) ei ole mitenkään huono kotrahti...

Kokolailla Golfia vastaava -> 1.0 EcoBoost 125 hv Start/Stop Wagon, lista hinta 25 390,00â,¬ + nastarenkaat aluvanteilla + huollot ja sijaisauto vuoden soppari ajalle ilman km rajaa, kuukaudessa 499,-â,¬(nyt 549â,¬/kk) = 5988â,¬/vuosi.

Eikä ole pääomaa kiinni autossa tai lainanlyhennyksiä.

Tolla rahalla kun painaa kauppaa eikä sido sitä autoon niin saa mukavasti makseltua auton kulut ja rahat on aina salkussa tallella.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: skriko - 07.04.13 - klo:23:11
Tolla rahalla kun painaa kauppaa eikä sido sitä autoon niin saa mukavasti makseltua auton kulut ja rahat on aina salkussa tallella.

Tietysti riippuu myös siitä mitä siellä salkussa on :)

Tuotto voi olla positiivista tai negatiivista..

Gulf

Ei tuo hyvistys omasta mielestä kovin loistavalta kuulosta tai hyvitys vielä menee, mutta väliraha on 10-11te varusteista riippuen. Myyjät kikkailee noiden alennuksien kanssa, kun tästä nykyisestä tehtiin papereita, niin tuli joku erikoisalennus 1000e auton listahinnasta pois, mistä ei mainittu kauppa hetkellä mitään, mutta sanottiin sentään kun allekirjoitettiin paperit. Mitään kampanjoita ei golfista tainnut silloin olla.

monster

Kyllä 21-22keur hyvitys 2011 1.2TSI Golffista on liikaa jos samaan aikaan saa ostettua samanlaisen veroineen etelä Helsingistä merkkiliikkeestä veroineen 17keur:lla ->

Tallinnassa olisi edukkaita 1-2v vanhoja 1.2-14TSI Golffeja VW:n paikallisessa merkkiliikkeessä. Veroa noihin 2011 1.4TSI:hin tulee ~3.700eur ja 2012 1.2TSI tulee 4.000eur. Autot tuolla ->

http://fin.auto24.ee/kasutatud/nimekiri.php?bn=2&a=100&aj=&a=0&j=0&b=8&bw=2&c=&b2=0&bw2=0&c2=&b3=0&bw3=0&c3=&f1=2011&f2=2013&g1=&g2=&bi=EUR&k1=&k2=&l1=&l2=&h=0&i=0&p=0&m=0&n=0&ab=0&ac=774&ad=0&ae=2&af=50&by=0&ag=0&ag=1&otsi=n%C3%A4yt%C3%A4+tulokset

= Vuoden vanhaa Golffia jolla ajettu 15tkm saa veroineen 17keur:lla...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Markku J

Jos uuden 2013 mallin Golf VII Trendlinen saa 4 -ovisena ja 105 hv -koneella Suomesta 21 tonnilla, niin itse kallistuisin kyllä valitsemaan sen.

Kopsu

Mulla oli 2011 mallisen manuaalivaihteisen 1.4 tsi:n listahinnasta hävinnyt 25 kk/37 tkm aikana 23%+talvirenkaiden hinta vaihdettaessa Leoniin. Onko tuo sitten paljon, vähän vai liikaa saa jokainen päättää ihan itse. On toki muistettava että mk6 Golffeja tulee tällä hetkellä vaihtoon ovista ja ikkunoista kun vaihdetaan seuraavaan korimalliin.

Gulf

Itelläkin lähti tämä vaihtoajatus siitä, kun näissä on ollut ongelmia jakopään kanssa, mutta nyt pitäisi kestää kun on vaihdettu uudet osat. Onneksi myyjät eivät ole vielä huomanneet tuota, että verrataan vaihdokkia (esim. highline) halvimpaan karvalakki malliin ja sen perusteella hyvityshinta muodostuu. Saattais autoliikkeissä olla melko hiljaista sen jälkeen? Kyllä ne katsoivat vastaavan varustelutason mallin netistä ja sen perusteella hinnoittelivat. Nuo kirjoittamani hyvitykset on jo tingattuja hintoja eli seuraavaksi nimi paperiin ja tankki täyteen, jos siltä tuntuu. Itellä näyttäis olevan tuo arvon alennus 20% luokkaa, kun autolla ikää 21kk/30tkm.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy