Auton hyvitys, kun vaihdoitte uuteen Golffiin

Aloittaja stani, 05.04.13 - klo:09:12

« edellinen - seuraava »

stani

Hei kaikille. :)

Olen miettinyt uuden golffin ostamista (25000-30000e).
Kiinnostaisi tietää että, missä volkkariliikkessä pääkaupunkiseudulla olette saannut parhaat hyvityshinnat vanhoista autoistanne ja miltä myyjjältä?

kiitos jo etukäteen kaikille ketkä vastaa.  :)

Otsikon typo korjattu -Karvis-
Muokkaus 5.8.2013 / vkjoki: Otsikkoa viilattu ihan vähän.

Zaasa

Tarjouksia kannattaa kysyä muualtakin kuin kotipaikkakunnan liikkeistä. Hyvitys vajaa kaksi vuotta vanhasta Räsästäni oli enemmän kuin olet laittanut Golfin ylärajaksi. Omani varusteieen n.36 tâ,¬

Markku J

Ehdottomasti parhaan tarjouksen ja reilua palvelua sain Keravan Laakkoselta. Ota yhteyttä Matti Lajuseen.

stani

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.04.13 - klo:09:27
Tarjouksia kannattaa kysyä muualtakin kuin kotipaikkakunnan liikkeistä. Hyvitys vajaa kaksi vuotta vanhasta Räsästäni oli enemmän kuin olet laittanut Golfin ylärajaksi. Omani varusteieen n.36 tâ,¬

Täytyypä tehdä niin. :)

Nykyinen autoni on (polo 2011 1,2 tsi dsg highline ajettu 32000km, maksoi uutena 27500e).
Alustava nopea arvio on ollu espoon liikkessä 18000e (katsomatta autoa), haluaisin saada hyvitysta noin 20000e, onkohan se mahdollista?

Murska

Tarjoukset otin Tammisaaren ja Salon liikkeistä. Oletuksista huolimatta Espoon VW teki ehdottomasti parhaan tarjouksen, kaupat tuli ja sopiva väliraha mahdollisti varustelistan ruksimisen mieleiseksi :)
BMW 118dA M-Sport

Zaasa

Markku J

stani:

jos maksoit Polosta nettona tuon 27500 eur, niin perinteisellä laskukaavalla (-20% arvonalennus / vuosi 1 ja -10% lisää / vuosi 2) tulee hinnaksi 19800 eur. Jos tuo 27 500 oli brutto, niin alennus huomioiden voisit olettaa saavasi 18-19 th netto. Ja Golfista alennusta 6-7%.

stani

Tosi kiva kun ihmiset vastaa täällä näinkin nopeasti. :)

Markku J: Täytyypä tolle keravan matille laittaa sähköpostii ja kysella tarjousta.

Mitä veikkaatte paljon mun autostani realistisesti voisi  parhaimillaan nyt saada?

stani

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.04.13 - klo:10:23
stani:

jos maksoit Polosta nettona tuon 27500 eur, niin perinteisellä laskukaavalla (-20% arvonalennus / vuosi 1 ja -10% lisää / vuosi 2) tulee hinnaksi 19800 eur. Jos tuo 27 500 oli brutto, niin alennus huomioiden voisit olettaa saavasi 18-19 th netto. Ja Golfista alennusta 6-7%.

Kiitos inffosta! :)

herra neljäkymmentä 7

Silläki on suuri merkitys miten hyvä olet neuvottelemaan. Se minkä automyyjä koneeltaan lataa ensinmäiseksi on vain se,mistä aletaan vääntään.
Mulla on ollu paras kauppa noin 4000â,¬ pienenpi siitä ensinmäisestä tarjouksesta joka annetaan asiakkaalle ekaksi eli
siis siitä mistä aletaan vääntään välirahaa.Eli kyllä sillä neuvottelutaidolla on kanssa suuri merkitys.
mitä enenpi teet kauppaa sen paremmin opit neuvottelemaan.

Rosmo

Itse kysyin vaihtotarjouksia 8 liikkeestä pitkin Suomea. Paras vaihtotarjous tuli Jyväskylästä (Jyväskylän Autotarvike, Arska Nieminen). Ero parhaan ja heikoimman tarjouksen välillä oli 4.500 euroa, joten kysely muiltakin paikkakunnilta kannattaa.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.04.13 - klo:09:27
Tarjouksia kannattaa kysyä muualtakin kuin kotipaikkakunnan liikkeistä.

Itse kysyin myös tarjokset ympäri Suomen.

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 05.04.13 - klo:11:27
Itse kysyin vaihtotarjouksia 8 liikkeestä pitkin Suomea. Paras vaihtotarjous tuli Jyväskylästä (Jyväskylän Autotarvike, Arska Nieminen). Ero parhaan ja heikoimman tarjouksen välillä oli 4.500 euroa, joten kysely muiltakin paikkakunnilta kannattaa.

Jyväskylästä tuli myös minulle hyvä tarjous. Tarjouksien hajonta oli tuossa samassa haarukassa minullakin. Vaihdokkina allekirjoituksessa mainittu ex-Ocu, joka on edelleen myynnissä...

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.04.13 - klo:09:33
Ehdottomasti parhaan tarjouksen ja reilua palvelua sain Keravan Laakkoselta. Ota yhteyttä Matti Lajuseen.

Otin yhteyttä useaan foorumilla suositeltuun myyjään. Matilta sain asiallista palvelua, mutta tarjouksen sisältö ei johtanut jatkoneuvotteluihin minun tapauksessani.

Lainaus käyttäjältä: Murska - 05.04.13 - klo:09:57
Oletuksista huolimatta Espoon VW teki ehdottomasti parhaan tarjouksen, kaupat tuli ja sopiva väliraha mahdollisti varustelistan ruksimisen mieleiseksi :)

Omiin oletuksiini nähden vastaavan yllätyksen teki paikallinen liike eli Turun VW, Tapani Heinonen.

Murska

Näyttää siltä että Espoo ja Turku haluaa palvella lähi-asiakkaita kokonaisvaltaisesti, auton osto-huolto-jälkimarkkinointi samasta paikasta. -> Pyrkimys pysyvään molempia osapuolia hyödyttävään asiakas suhteeseen  ;)
BMW 118dA M-Sport

vkjoki

Kannattaa pyytää tarjouksia sekä läheltä että kaukaa. 4 000 - 6 000 euroa on ollut viime vuosina parhaan ja huonoimman tarjouksen ero. En tiedä yhtään liikettä, josta kaikki olisivat saaneet hyvän tarjouksen enkä yhtään, josta kaikki ovat saaneet huonon tarjouksen, joten kannattaa kysellä useasta paikasta. Autoliikkeiden vaihtoautotilanne vaihtelee, asiakasprofiileissa on eroa ja eri ajankohtina liikkeen taktiikassa tapahtuu muutoksia. Ja liikkeen ensimmäinen tarjous on vasta lähtökohta, josta aletaan keskustella. Viimeksikin jotkut liikkeet paransivat tarjousta ensimmäisestä tarjouksestaan noin 5 000,-:lla.

Viime vuosina olen saanut hyviä tarjouksia seuraavista liikkeistä:
- Forssan laatuauto
- Jyväskylän autotarvike
- Lohjan autola

Kohtalaisia tarjouksia on tullut muutamasta liikkeestä (mm. Pori ja Kotka).

Ja surkeita tarjouksia olen saanut seuraavista liikkeistä:
- Laakkonen - Kerava
- VW autocenter - Helsinki ja Vantaa
- Savilahden auto - Mikkeli

Mutta jollakin toisella lista saattaa mennä aivan päälaelleen minun kokemuksiini verrattuna.

Mainittakoon vielä, että vaihtoautosta saatava hyvitys on se tekijä, joka lopullista rahasummaa heiluttaa - käteisalennuksissa ero on kuitenkin pienehkö. Verottomasta hinnasta laskettuna käteisalennus asettuu yleensä haarukkaan 6 - 10 %.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

VW:t

Lainaus käyttäjältä: stani - 05.04.13 - klo:09:44
Nykyinen autoni on (polo 2011 1,2 tsi dsg highline ajettu 32000km, maksoi uutena 27500e).
Alustava nopea arvio on ollu espoon liikkessä 18000e (katsomatta autoa), haluaisin saada hyvitysta noin 20000e, onkohan se mahdollista?

Autoliikkeet myyvät vastaavaa n.18-20tâ,¬. Jos 20tâ,¬ saat niin alkaa olemaan aika hyvä tarjous. Silti kannattaa kysellä.

Ghzeit

Kun pistin Leonin menemään, 170tkm kilsoilla, 2.0TDI BKD DSG 07. Pääkaupunkiseutu tarjosi n. 8500â,¬ vaihtohyvitystä, lapissa oli keskimäärin 10k ja voittava tarjous Kuopiosta 12500â,¬ että ehdottomasti kannattaa pyytää useasta paikkaa.
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

vkjoki

^ Siinähän se 4 000,-:n hintahaarukka taas tuli :)
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 05.04.13 - klo:13:51
Viime vuosina olen saanut hyviä tarjouksia seuraavista liikkeistä:
- Forssan laatuauto
- Jyväskylän autotarvike
- Lohjan autola
------> Näin myös minun edellisellä vaihtokierroksella.
Kohtalaisia tarjouksia on tullut muutamasta liikkeestä (mm. Pori ja Kotka).
------> Näistä paikoista sain huonot tarjoukset edellisellä kierroksella.
Ja surkeita tarjouksia olen saanut seuraavista liikkeistä:
- Laakkonen - Kerava
------> Näin myös minun edellisellä vaihtokierroksella.

Omat kokemukseni yllä lihavoidulla.

vkjoki

^ Oho, kylläpäs menivät kokemukset yllättävän yksiin Ocu_P:n kanssa! Ilmeisesti olimme liikkeelle samansuuntaisten tuulten puhaltaessa.

exari

Pk seudun liikkeet ovat tosi huonoja hyvittämään omasta...järkijään 2-4 ke. on saanut enemmän jo hämeenlinnassa ja kotisavossa. (kuopio-iisalmi) linjalla.

Zaasa

^Vaihtoautovarastot PK-seudulla suuremmat kuin muualla,joutuu myymään halvemmalla joka näkyy tarjouksissa huonompana hyvityksenä.
Hyvityshintaan vaikuttaa myös myyntikiintiöt,onko liike/myyjä tavoitteessaan.Jos on pahasti jäljessä niin liikkeellä on parempi halu palvella ja tehdä kauppaa parempien tarjousten myötävaikutuksella.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 05.04.13 - klo:14:11
Kun pistin Leonin menemään, 170tkm kilsoilla, 2.0TDI BKD DSG 07. Pääkaupunkiseutu tarjosi n. 8500â,¬ vaihtohyvitystä, lapissa oli keskimäärin 10k ja voittava tarjous Kuopiosta 12500â,¬ että ehdottomasti kannattaa pyytää useasta paikkaa.

Kun ei ole kokemusta uuden auton ostosta ja vaihdokin tarjoamisesta niin onko tarvittava väliraha laskettu aina uuden auton listahinta - hyvitys vanhasta vai miten muuten nuo saadut hyvitykset olisivat vertailukelpoisia keskenään?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kale - 05.04.13 - klo:16:01
Kun ei ole kokemusta uuden auton ostosta ja vaihdokin tarjoamisesta niin onko tarvittava väliraha laskettu aina uuden auton listahinta - hyvitys vanhasta vai miten muuten nuo saadut hyvitykset olisivat vertailukelpoisia keskenään?

Periaatteessa ne ovat vertailukelpoisia vain vaihdettaessa identtisesti samaan autoon ( puhuttaessa uudesta ) ja samoilla varusteilla. Rahoituskuviotkin sotkevat vertailua.

Joey

Autoberner Kouvolassa antoi itselleni parhaimman tarjouksen. Pääkaupunki seutuun verrattuna välirahassa oli hieman yli 3000â,¬ ero
Audi A3 1,6tdi stronic -17

stani

Hei kaikille,

Tähän asti olen saanut 2 tarjousta (kerava laakkonen ja Volkswagen center helsinki) ja molemmat täsmälleen samoja, tarjoavat vain 16500e hyvityksenä. :( Täytyy kysellä vielä muualta ja ruveta tinkimään. :)

vkjoki

Olen yleensä pyytänyt meilillä 6-8 tarjousta. Kaikkiin pyyntöihin olen pannut täsmällisen kuvauksen sekä hankinnan kohteena olevasta autosta että vaihtoautosta. Pääsääntöisesti vastaukset ovat tulleet nopeasti ja yleensä kaikista autoliikkeistä on vastattu. Jaa-a, Salon VW-liikkeestä ei ole tullut koskaan tarjousta, joten heidän kanssaan ei sitten ole tullut yhtään kauppaa.

Olen tarjousten tultua kiittänyt kaikkia tarjouksista ja kertonut, millä tasolla parhaat tarjoukset liikkuvat. Tässä vaiheessa aina joku autoliike on tehnyt hurjan loppukirin ja saanut kaupat. Kaupanteon jälkeen olen vielä lähettänyt tarjoajille analyysin tarjouksista, jotta ovat voineet arvioida omaa tarjoustaan. Olen kertonut, että kaupat on tehty ja auto on tulossa, mutta voitajaliikettä en ole paljastanut. Sen jälkeen autoliikkeiltä tulleet vastaukset ovat olleet laidasta laitaan: joku liike on onnitellut erinomaisesta tarjouksesta ja kertonut odottavansa jo innolla seuraavaa autonvaihtoani ja jotkut taas todenneet, että kylläpä voittajaliike on epätoivoisessa jamassa ja tuhon tiellä, kun tuollaisen voittajatarjouksen menivät tekemään.

Uusien autojen katteet ovat kyllä niin pienet, että niillä autokauppa ei kannata. Niinpä uuden auton hinnasta saatavat alennusprosentit eivät vaihtele merkittävästi. Mutta uusia autoja myymällä yritetään saada vaihtoautoja, huollon asiakkaita ja varaosien ostajia - niistä kate revitään.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: stani - 06.04.13 - klo:17:45
Tähän asti olen saanut 2 tarjousta (kerava laakkonen ja Volkswagen center helsinki) ja molemmat täsmälleen samoja, tarjoavat vain 16500e hyvityksenä. :( Täytyy kysellä vielä muualta ja ruveta tinkimään. :)

Olethan tietoinen, että toisesta Laakkosesta ei tarjousta kannata pyytää, ainakin vuonna 2010 oli Laakkosella se kuvio myynnissä, että jos joku myyjä on autosta tarjouksen tehnyt ei sitä toinen Laakkosen myyjä saa nokittaa.
VW ID.3 Life

Quality

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 06.04.13 - klo:18:09
Olethan tietoinen, että toisesta Laakkosesta ei tarjousta kannata pyytää, ainakin vuonna 2010 oli Laakkosella se kuvio myynnissä, että jos joku myyjä on autosta tarjouksen tehnyt ei sitä toinen Laakkosen myyjä saa nokittaa.

Sama koskee VW-Centereitä kuin myös muita saman kertjun eri paikkakunnilla toimivia liikkeitä, jotka näkevät koneeltaan annetut tarjoukset. Siinähän ei ole kysymys kartellista, vaikka ovatkin eri tulosyksiköitä, koska ovat samaa konsernia.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Taky

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 06.04.13 - klo:18:02
Niinpä uuden auton hinnasta saatavat alennusprosentit eivät vaihtele merkittävästi.

Ei prosettiyksiköt paljoa mutta yksikin on kotiinpäin jokusen satkun.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Markku J

Se Golfia ostaessa hiukan harmitti, kun uuteen, hyvin myyvään malliin ei tietenkään ole mitään kampanjaa, kuten useimpiin kilpailijoihin. Fordilla on tonnin varustekampanja ja Peugeotilla Style -mallit, joissa jopa 3 tonnin hintaetu. Ja se paljon puhuttu Chevrolet Malibu kai huippuna rahassa mitattuna. Minun tuurilla Golfiin tulee jokin kampanja viimeistään syksyllä. Mutta eipä noita ole ollut tapana jäädä suremaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy