AUDI A3 CC Business Sport 1,8 TFSI QS S-line -13

Aloittaja TT_rex, 24.03.13 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.03.13 - klo:21:48
Oli faktat mitä tahansa mutta Audi lähtee paikaltaan ripeämmin, vajakki menee joskus myöhemmin ohi.
Oletko varma  ;)

Ton-1

En. Olen Ton-1  ;D .

Mutta tuosta paikaltaanlähdöstä olen, vajakki lipsuttelee kun quattro häipyy.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.03.13 - klo:21:53
En. Olen Ton-1  ;D .

Mutta tuosta paikaltaanlähdöstä olen, vajakki lipsuttelee kun quattro häipyy.
:D Talvikelillä kyllä
Niin tosiaan, se ei ole Haldex eikä Torsen. Se on QUATTRO  ;D ;D

SKU

Pirun hieno kolmonen. Valkoinen on hieno väri.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Ranssi

Auto on upea, onnittelut siitä!

JeanC:n kanssa olen samoilla linjoilla minäkin, että pientä värikynää kiihtyvyydessä 0-100 km/h on, sillä Ocu on tosiaan reippaat 100 kg Audia kevyempi, joten 0,6 s ero A3:n hyväksi vetotavasta huolimatta ei ole uskottava. Audissa vääntömomentti on 30 Nm korkeampi, mutta asia on tässä yhteydessä merkityksetön, eikä eroa syntyne laatikoistakaan, vaikka ne eri versiot ovatkin.

Nudde

LainaaJeanC:n kanssa olen samoilla linjoilla minäkin, että pientä värikynää kiihtyvyydessä 0-100 km/h on, sillä Ocu on tosiaan reippaat 100 kg Audia kevyempi, joten 0,6 s ero A3:n hyväksi vetotavasta huolimatta ei ole uskottava.

En ole uutta Ocua ajannut, mutta se täytyy sanoa että A3 cc tolla moottorilla kyllä poistuu paikalta.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 31.03.13 - klo:21:13
Voisin harkita ihan hillittyjä luokkaa 5mm olevia spacereita eteen ja taakse 7,5x17 et 51 vanteiden kanssa, vai onkohan liian amishenkistä jo ;D

Kannattaa kokeilla, miltä näyttää. Saa ne sitten pois, jos alkaa tuntumaan liian amikselta :)

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 31.03.13 - klo:21:13
Ps.oletko ollut tyytyväinen pitkiin valoihin, koska TM:n talviautotestissä niitä ei erityisemmin kehuttu vaikka auto muutoin menestyi melko hyvin!? Graafin mukaan lähivalot olisivat sitten aika hyvät toisaalta.

Valoista ei ole vielä mitään kokemusta. Eikä varmaan kamalasti tule kertymäänkään, koska ajan pitkälti valoisaan aikaan ja iltaisinkin/öisin valaistuilla tieosuuksilla.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.03.13 - klo:21:27
Noin ajattelin itsekin kuvia katsoessani, muutenkin tämä oli hyvä 'uutinen' tapauksessa jos itse kapsahtaa siihen sedan:iin, en 18" laittaisi mutta oma kesäkomboni menisi tuohon luokkaan niin että kapsahtaa, mun vanne on tosin ET 32 eli itse vanteen reuna olisi varsin tarjolla mutta 205/50 renkaan ulkoreuna olisi n. samassa tasossa verrattuna 225/40/18 ET 40 kombinaation renkaan ulkoreunan kanssa.

Tuo takalokarin muotoilu on vähän haasteellinen. Jos tyrkkää ihan kaaren pintaan vanteen, alkaa olemaan vaarana, että rengas+vanne tulee ala- ja keskiosistaan liian ulos vaikka kaaren yläosan suhteen kaikki olisikin bueno.   

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 31.03.13 - klo:21:426.7s 0-100km/h  ::)
OT: Uusi Ocu 1.8 tSI dsg 0-100km/h 7.3
Ocu painaa 100kg vähemmän kuin Audi, Audissa vielä neliveto (tehohäviö ~10%)
Onko ilmaa?  ::)
Kyllähän se näyttää ihan hyvin paikaltaan lähtevän:

2013 Audi A3 1.8 TFSI 0-233 km/h 180 BHP S-Tronic GREAT! Acceleration
2013 Audi A3 8V 1.8 TFSI Quattro launch control 0-125 km/h

Mutta siinä olkoon OT omalta osaltani, taas kerran kivannäköinen pirssi TT_rex:llä. :) Sisusta ja ulkokuori on kyllä nätti, tosin itse olisin vielä ottanut valopaketin. ::)

Miten muuten vertaisit ajettavuutta Miniin ja TT:hen? Pitoa on varmasti enemmän, mutta tuntuuko A3 esim. huomattavasti raskaammalta?
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

TT_rex

Niin olisin minäkin sen valopaketin ottanut, mutta raja on vedettävä johonkin tässä rahan polttamisessa  :)

TT:ssä on fiilis ehkä hitusen parempi ajattavuuden kannalta. Osansa siihen tekee varmasti tuo matala ajoasento ja sporttinen yleishenki.
A3:ssa, kuten tuolla jo aikaisemmin mainitsin löytyy pirteyttä pikkukiihdytyksissä ja nurkka-ajossa enemmän kuin TT:ssä sekä myös hiljaisuutta rengasmelujen osalta. Kiihdyttäminen on myös A3:lla hallitumpaa sekä kiihtyvyyden tunne konkreettisempaa.

Mini onkin sitten oma lukunsa (ei tosin huonossa mielessä). Se on sellainen karkeampi tekele, jota täytyy ajaa - ei siis vain roikkua ratissa muutamalla sormella. Ohjaus on tarkka ja paljastaa tien pinnan hyvin. Remmiahdin vinkuu mukavasti, kun antaa kaasua hieman enemmän. Auto, joka ei kaikkia mukavuusasioita kumarra, mutta antaa sporttisesta ajotyylistä tykkäävälle kuskille kyllä hymyä naamalle.   

qwerty

Vice

Jokos oot saanut kesägummit autoon vaihdettua ja ajoon? Jos näin on, minkälaiset ovat ajaa?
Onko yhtään urissa vetelyä havaittavissa (Pohjolan todella) uraisilla teillä vain meneekö kuin juna kiskoilla?

Mites on rengasmelun laita 18" renkailla?

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Vice - 15.04.13 - klo:19:29
Jokos oot saanut kesägummit autoon vaihdettua ja ajoon? Jos näin on, minkälaiset ovat ajaa?
Onko yhtään urissa vetelyä havaittavissa (Pohjolan todella) uraisilla teillä vain meneekö kuin juna kiskoilla?

Mites on rengasmelun laita 18" renkailla?

Kesägummit on ollu jo parisen viikkoa alla. Vetelyä ei ole esiintynyt lainkaan. Menee kieltämättä kuin kiskoilla :). Ajot ovat pääasiassa olleet kehäteillä ja Tku:n ja Treen motareilla. Rengasmelua on jonkin verran  - ei kuitenkaan häiritsevällä tasolla.

Levjsa

On kyllä nätti paketti hyvällä voimalinjalla! Vaaleat tikkaukset sisustassa on upeat! Nyt plasti-dippausten jälkeen varmasti vielä paremman näköinen pakkaus :)

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 03.04.13 - klo:20:00
Niin, tuollahan sanotaan että ilmoitettu 0-100 kiihtyvyys on 6,7 ja todellinen mitattu kiihtyvyys on 7,9.

Onko TT Rexillä tai jollakulla muulla tietoa uuden A3sen 1.8TSI koneen S tronic -vaihteiston versiosta?

- Audi ilmoittaa 1.8 FSI 132 kW quattro S tronic -mallin tehoarvoiksi 132KW (180hv) / 4500-6200rpm ja väännöt 280Nm / 1350-4500rpm. Kiihtyvyys 6.7s ja omamassa 1425kg.

- Seat ilmoittaa 1.8 TSI 180 hv DSG -mallin tehoarvot 132KW (180hv) / 4000 - 6200rpm ja väännöt 250Nm / 1500 - 3900rpm. Kiihtyvyys 7,5s ja omamassa 1321kg.

Ilmeisesti molemmissa kuivakytkin seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto? Audi ilmoittaa väännön 280Nm, mutta aiemmin kuivakytkin DSG7 ilmoitettu max. vääntö 250Nm, onkohan kyseessä eri versio aiemmasta DSGseiskasta?

Joka tapauksessa kadehtittava paketti tuo autosi  :) NAM
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Markku J

Audin A3 -hinnasto sanoo 1.8 TFSI quattrossa olevan 6 -vaihteinen S tronic (märillä kytkimillä). Seat taas kertoo sivuillaan vaihteiston olevan 7 -vaihteinen DSG. Tämä voi selittää eron. Mutta silti ihmettelen Audin rajattua 280 Nm vääntöä, kun A4:ssä on ollut 320 Nm 1.8 -koneessa.

sambolo

Eihän octavian välityksetkään välttämättä samanlaiset ole kuin audin. Mutta noi ilmoitetut 0-100 tuntuu olevan aina vähän sinne päin, monesti mitataan nopeampia mitä valmistaja ilmoittaa.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

TT_rex

Mitään tarkkaa vastausta en pysty antamaan, mutta osapuilleen motarilla (120km/h) on kulutus ollut noin 8l/100km. Nurkka-ajosssa yli 9l, joka on mielestäni kohtuu suuri lukema. Katsotaan, joskos nuo lukemat alkaisivat laskemaan, kun kone vähän tosta vielä uutuuden karheutta hioaa pois päältänsä.

Sitä economic (vai mikä se nyt oli) ajo-moodia en ole käyttänyt ollenkaan, koska silloin start/stop -toiminto tulee käyttöön. Siihen kun en ole tottunut vieläkään.

Ilkka83

Aika kovilta lukemilta kuulostaa tolla koneella....oma kulkine eli mk5 r32 menee suht samoilla....
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

RoccoScientist

Toisaalta taas eivät nuo mitään ihan mauttomia lukemia ole. Oma "eco-Scirocco" kulutti 120 km/h vauhdissa about 7l/100km ja kaupungissa meni paltiarallaa 8l/100km nurkka-ajossa, toki paljolti valojen määrästä ym. liittyen. Nykyinen vaparikone kuluttaa nurkkapyörityksessä tuohon yhdeksän litran pintaan satasella. On päin vastoin todella hyvin, jos R32:lla saa menemään tällaisia lukemia nurkkapyörityksessä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

konga

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 05.05.13 - klo:19:58
Aika kovilta lukemilta kuulostaa tolla koneella....oma kulkine eli mk5 r32 menee suht samoilla....

No eikä mene..  :) Muistelisin,että omalla r32 tankillisella ajoi noin 450km ja sit syttyi bensavalo.. Riippuu tietty ajotyylistäkin. Tankki täyteen ja lasket paljon tankillisella ajaa, mut eiköhän se sen 10 hörppää vähintään.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

TT_rex

Nuo mun heittämät lukuarvot kulutuksista ovat siis pelkkiä arvioita eli niihin ei kenenkään kannata omia päätöksiään tai vertailujaan
perustaa. Olen siis vain "toisella silmällä" seurannut noita kulutuksia.

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: konga - 07.05.13 - klo:12:40
No eikä mene..  :) Muistelisin,että omalla r32 tankillisella ajoi noin 450km ja sit syttyi bensavalo.. Riippuu tietty ajotyylistäkin. Tankki täyteen ja lasket paljon tankillisella ajaa, mut eiköhän se sen 10 hörppää vähintään.

No sun "exä" huutelee bensavaloo tossa 550km kohdalla....kympin yli/ali keskikulutus....riippuu ajotyylistä....btw, ajelitko millä bensalla ite? 95 oon ajanu tankin....sillä ei päässy ku ton 450km max...

Ajaako audi 95 vai 98?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Hawtin

Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

sambolo

Varmaan minimi suositus, 98 käy kyllä kaikkiin mihin 95 menee.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

spande

Jos autossa on ahdin niin miks laittaa sinne edes 95 kamaa

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: spande - 09.05.13 - klo:02:13
Jos autossa on ahdin niin miks laittaa sinne edes 95 kamaa

No esim siksi, että 95 on edullisempaa ja taitaa olla marginaalisesti myös ekologisempaa. Saahan sitä 98 toki käyttää, jos haluaa liikennevalo grand prix'ssa viimeiset millisekunnit vuoltua ;D

Nykyisen autoni moottoriin (2,0 tfsi) valmistaja suosittaa 98, mutta kyllä se 95 tarvittaessa menee kans, joskin teho lienee pikkuisen alhaisempi ja kulutuskin korkeampi. Moottori on siis optimointi 98:lle ja sitä olen aina tankannut. Tämä 1,8 taas lienee optimoitu 95:lle, koska valmistaja on sen teknisiin tietoihin polttoaineeksi merkinnyt. Kulutus siis tuskin on 95:llä korkeampi ja liekö tehoeroakaan ainakaan samassa (melko vähäisessä) suhteessa kuin 98:lle optimoidussa moottorissa.

Onko jollain muuten penkitystietoja polttoaineiden vaikutuksesta näissä tavismoottoreissa? Sorry OT.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy