Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 12.10.14 - klo:19:01
Tuli sitten uimahallireissu maksamaan 65 EUR. Tapiolan uimahallin ympäristössä oli joka ikinen laillinen ja laiton paikka käytettynä. Hetken odottelun jälkeen vapautui kuitenkin paikka. Ei muuta kuin poitsun kanssa uimaan. Pois lähtiessä huomasin etten ollutkaan pysäköinut lailliselle paikalle. En kerta kaikkiaan käsitä miksei saatavailla olevaa tilaa voi hyödyntää pysäköinnille??
Kotiin tultaessa oli sitten taas ..tun maaseutupysäköintimoodi jäänyt ihmisillä päälle. Pysäköidessä ajatellaan ensin itseä, sitten itseä ja vielä kerran itseä. ...tana. Pakko päästä täältä landelta kaupunkiin jossa edes yritetään tehdä asiat muita ajatellen...
Aika ristiriitainen kirjoitus  :P

Asterion

Patomursu

Kehä 3 lahdentien kohdalla työmaa, länteen ajettaessa 50 rajoitus koska lyhyt kiihdytyskaista. Ã,,rsyttää mulkut jotka ei noudata rajoitusta vaan paahtaa 80-90 jolloin liittymästä ei pääse liikenteen sekaan. Itse siis menin 50-55 vauhdissa jolloin takaa tuleva urpo joutui väistämään toiselle kaistalle, vähän annoin tilaa enkä kokonaan mennyt kaistalle. täysperällä olisin mennyt surutta ja katsonut octaviakuskin jarrujen tehon.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 13.10.14 - klo:07:54
Aika ristiriitainen kirjoitus  :P

Jaa. aikomuksena oli tuoda esille se tosiasia että kun ei ole pakko, niin ei myöskään tehdä. Täällä periferiassa ei vaan osata pysäköidä. Enkä minä tarkoita sitä että taskupysäköinti ei mene kerralla nappiin, vaan sitä ettei lainkaan ajatella sitä että samalle kadunpätkälle haluaisi muutkin pysäköidä. Jos on iso kolo, niin sitä autoa ei jätetä siihen keskellä, vaan muodostetaan jonkinlainen käsitys siitä kummasta päästä aletaan järkevästi täyttämään. Ja kun muut noudattaa samaa tapaa, saa kadunpätkän optimaalisesti täytettyä.

Tämä on ihan arkipäivää tuolla keskustan alueilla missä ennen asuin. Toki siellä oli kertaluokkaa vaikeampi löytää parkkipaikkoja, mutta ainakaan niiden puute ei ollut itse aiheutettua niin kuin nykyisellä kotiseudulla. Toki suurin syypää on Espoon kaupunki joka on sitä mieltä ettei kaupungissa tarvita parkkipaikkoja. Ongelma on se ettei Espoo ole kaupunki. Se on sarja pieniä irrallaan olevia kyliä joiden välillä ei pääse liikkumaan muuta kuin autolla - jolle ei ole sitten parkkipaikkoja. Huhhuh!! Parkkiv..tunpaikat käy hermoille.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 16.10.14 - klo:08:58
Kehä 3 lahdentien kohdalla työmaa, länteen ajettaessa 50 rajoitus koska lyhyt kiihdytyskaista. Ã,,rsyttää mulkut jotka ei noudata rajoitusta vaan paahtaa 80-90 jolloin liittymästä ei pääse liikenteen sekaan.

Onneksi aika usea kuitenkin noudattaa ainakin hiukan, ja viime aikoina aika hyvin on päässyt etenkin aikaisin aamulla, kiitos niille kehäIIImeilijoille jotka tajuaa tilanteen ja ajaa hitaammin.

Pahin oli silloin kun tuo onneton ramppi tuli, en tiedä oliko rajoitusta kehä IIIlla silloin vai ei, mutta ruuhka ja vaaratilanne oli niin paha, että ajoin viikon tuusulanväylän kautta ihan turvallisuussyistä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Miga^^

https://www.youtube.com/watch?v=O5VwZ9bA0cU

tällästä tänään.. joku aivoton apina ratin takana.. ei mitään järkeä..
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

xmasa

Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 16.10.14 - klo:21:06

Noille kyseisille sankareille en toivo muuta kuin, että vetävät sen kotteronsa solmuun jonnekkin pylvääseen.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

V-O

^Jep, kotteronsa ja ittensä ketään sivullista vahingoittamatta. Piti oikeen kahteen kertaan kattoa että mitä hemmettiä tossa tapahtu  :o

Loistavaa mainosta taas ton lava-auton omistavalle yritykselle.

Repost

Tiedän että viisasta käytöstä ei olisi ollut sekään mutta ite en olis antannu piirunvertaa tietä vaan olis saannu kaveri ohittaa kokonaan pientareelta. Joku farmari volvo kerran senkin suorituksen teki melkeen samoilla kohdilla. Lähellä oli ettei lähten volvo lapasesta mutta pienen heittelyn jälkeen sai autonsa hallintaan. Harmitti pirusti.

-TS-

Siinä on Geounion OY:n kaverilla ollut kiire tekemään maaperämittauksia?
En viitsisi kyllä firman autolla ajella ihan miten sattuu, varsinkaan nykypäivänä kun kaikki saattaa ilmestyä Internetiin.

VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Poni

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 16.10.14 - klo:08:58
Kehä 3 lahdentien kohdalla työmaa, länteen ajettaessa 50 rajoitus koska lyhyt kiihdytyskaista. Ã,,rsyttää mulkut jotka ei noudata rajoitusta vaan paahtaa 80-90 jolloin liittymästä ei pääse liikenteen sekaan. Itse siis menin 50-55 vauhdissa jolloin takaa tuleva urpo joutui väistämään toiselle kaistalle, vähän annoin tilaa enkä kokonaan mennyt kaistalle. täysperällä olisin mennyt surutta ja katsonut octaviakuskin jarrujen tehon.

Tuota, eipä "urpot" sieltä Lahden tieltäkään asiallisesti tule.
Keula toisen perseessä ja väkisellä tungetaan siihen eteen, eivätkä myöskään noudata rajoitusta.
Minä siis ajan sitä kehä kolmosta pitkin idästä lähteen ja noudatan rajoitusta.

Vaikka joku moisessa tapauksessa täräyttäisi sinua perään, saattaisit olla maksajan asemassa.
Tokihan tiedät, mitä se kärkikolmio tarkoittaa?

fish

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 17.10.14 - klo:07:28
Siinä on Geounion OY:n kaverilla ollut kiire tekemään maaperämittauksia?
En viitsisi kyllä firman autolla ajella ihan miten sattuu, varsinkaan nykypäivänä kun kaikki saattaa ilmestyä Internetiin.
Sen verran ikävä ihminen olen, että jäätävistä perseilyistä olen laittanut firman toimarille aina kohteliaan sähköpostin. Jos olis mun firma, niin voisi olla äkkiä tarve vähentää tuotannollisista ja taloudellisista syistä yksi työpaikka.
Touran 1.6 TDI DSG7

HAL9000

Tänään iltapäivällä oli Pitäjämäentiellä, aseman kohdilla tilanne jossa itäänpäin menijät pysähtyivät antamaan tietä lännestä tulijalle joka halusi vasemmalle meidän edestä tien yli. Samaan aikaan meidät ohitti oikeallta puolelta linja-autopysäkin läpi valkoinen Skoda Octavia Combi III RS. Ei edes hidastanut. Onneksi tuolla kääntyjällä oli röntgenkatse. Pääsi Err Ã,,ssä livahtamaan alta. Kalliiksi olisi tullut tuokin harkitsemattomuus...
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: rami - 27.09.14 - klo:09:16
Mua ottaa aivoon tuo risteyksessä laahaaminen. Risteykseen tultaeassa kun aletaan tiivistämään välejä niin koko ajan se "letka" valuu hitaasti eteenpäin. Pysätyy ja lähtee,pysätyy lähtee.
Sepä on Start/Stopille kivaa rääkkiä käynnistää autoa  kahden metrin välein.
Jos et tiivistä ja hiimaile siinä toisten perässä on edessäsi metrejä pitkä väli edelläolevaan.  ;D

Ei nyt varsinaisesti ole kyse risteyksessä "laahaamisesta". Mutta, varsinkin aamuisin työmatkaani sisältyy 1 -2 km pätkä jossa mennään peräkkäin kuin pikku porsaat ja hiljaa. Itse olen ottanut tavakseni ajaa tämän 1-vaihteella, välillä vähän kierroksia ja välillä tyhjäkäynnillä madellen. Yritän kovasti katsoa "pitkälle jonoon" ja ennakoida tulevia. Matkan varrella on muutamat liikennevalot ja niiden rytmi sanelee letkan menon. Olen ollut huomaavinani että koko jono kyllä toimii samalla tavoin. Eikös se lepokitkan voittaminen olekin se rankin vaihe vauhtia lisättäessä? :-)

Jos jokin aamuärsyke pitää valita on minulla kaksi selkeää voittajaehdokasta. 1) Ne jotka jo liikennevaloista lähtiessä jättävät sen 20 metrin turvavälin edellä olevaan (näiden ansiosta liikennevalo-ohjatun risteyksen kapasiteetti näppärästi puolitetaan). 2) Ne jotka ehdottomasti vielä haluavat ehtiä siihen 10 sekuntia sitten katkenneeseen vihreään aaltoon ja tunkevat risteykseen sekä nuppi että liikennevalot punaisella. Näiden ansiosta saadaan kivasti tuo poikkisuora liikenne sekaisin muutaman valointervallin ajaksi.
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

vwp

Tampereella on ainakin ihan arkipäivää, että valoista nytkähdetään liikkeelle kun edellä ajava on saanut kurottua 10 m väliä ja vielä keltaisella valolla pari autoa lähtee liikkeelle.
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Riku Rassi

Ei suoranaisesti liity liikenteeseen, mutta autoiluun kuitenkin.
http://www.hs.fi/autot/a1415846594624
Näin me autoilijat rahoitamme merenkulkua, rautateitä ja ilmailua.
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

Make66

Ainakin tämä. Ajoin tänään Mäkelänkadulla 18 jälkeen ja liikenne oli normaalia. Vauhtini oli noin 50 km/h kun perääni täräytti auto. Laitoin vilkun oikealle ja oletin että kaveri pysähtyy. Paskat, vasemmalta ohi ja hanaa, soitin hälytyskeskukseen ja lähdin perään. Kaveri painui komeasti puhtaita punaisia pain Koskelaan pain kun puhuin puhelimessa, jäi seuraamatta.
Kun karkasi ei voitu laittaa sitten poliiseja perään....? Eli tuuppaa toista ja lähde karkuun? No, kyseisellä ajoneuvolla oli verot hoitamatta ja autoa ei oltu katsastettu. Rikosilmoitus on tehty.
Onko kenellekkään käynyt vastaavalla tavalla ns keskellä kirkasta päivää

sambolo

Ei ole tuolleen, mutta parkkipaikalla kun istuin omassa autossa joku vasta kortin saanut täräytti vauhilla perään ja lähti siitä sitten karkuun, rekkarin sain onneksi. Hassua että joutu itse selvittelemään kuka ajaja oli ja koittaa sopia. Soitin kilven tietojen petusteella omistajalle, mutta ei kuulema ole sellaista autoa ym.. Lopulta luovutin ja sanoin poliisille että saa iha ite selvittää, ei ole mun homma. Ja lopulta selvisikin ja kaikki meni hyvin.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

HAL9000

Tänään oli sitten taas ainakin täällä Helsingin ja Espoon rajamailla otettu käyttöön tämä aikaa säästävä liukkaudenhoitomenetelmä; "suolataan suoraan 10 senttisen lumikerroksen päälle". Miksi eivät vaan anna olla lumisena, kun illaksikin on ennustettu vesisadettu, sulaisi luonnollisella tavalla pois?

Ei varmaan helpota kenenkään työmatkaa tuo 10-senttinen sohjokerros jossa kitkakerroin samaa tasoa kuin kastellulla jäällä. Prkl...
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

IFM

Aika monella tuntuu olevan hukassa liikennesäännöt kiertoliittymien, eli kansankielellä ns. liikenneympyröiden, osalta. Erityisesti se, miten kiertoliittymässä jo olevia tulisi väistää unohtuu monelta ja viimeksi tänään meinasin kolhaista kahden eri auton etupuskuriin ison lommon.

Tiehallinto kertoo kiertoliittymistä mm. seuraavaa:

"Kiertoliittymään tulevan on väistettävä liittymässä ajavaa. Kiertotilan sisäkaistalla ajava saattaa olla juuri vaihtamassa ulkokaistalle poistuakseen liittymästä. Kiertoliittymään tulevan väistämisvelvollisuus koskee myös tätä kaistanvaihtajaa.

Suuntamerkkiä käytetään aina, kun vaihdetaan ajokaistaa. Ajokaistan vaihto kiertotilassa on tarpeen yleensä vain ulospäin. Kiertotilassa ajavalle tulee antaa riittävästi tilaa ulkokaistalle siirtymiseen. Riittävä etäisyys edellä ajavaan helpottaa ajokaistan vaihtoa ja vähentää peräänajon riskiä.
"
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

rs-mies

Liikenneympyrät ovat todella pahoja, eikä vain Suomessa. Tuntuu sivistysvaltioissa (kokemusta mm. Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Itävalta, Sveitsi) olevan niin kiire, että kun sinne liikenneympyrään vihdoin pääsee, on ihan pakko ehtiä edellä ajavan puskuriin kiinni heti. Tuo käsittämätön toiminta aiheuttaa sen, että ympyrän laskennallinen tehokkuus romuttuu ja ei tarvita kovaakaan liikennevirtaa siihen, että ympyrä on tukossa. Tämä ottaa hermoon  8)

Liikenneympyrä on paperilla todella tehokas mutta käytännössä usein valo-ohjattu risteis toimii paremmin ruuhka-aikaan.

vwp

Tampereella ainakin on aika tavanomaista, että ympyrä toimii valo-ohjatun risteyksen tavoin..
Kun "pääväylällä" on 200 m päässä ympyrästä vihreät valot, nämä kaikki tulevat ympyräänkin samaan aikaan ja menevät senverran lähekkäin, että blokkaavat sen ympyrään tullessa ensimmäisen, "risteävän" liikenteen jonon täysin. Kun valolliset ovat menneet, pääsee se risteävän kadun jono sieltä liikkeelle
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

calculus

Monesti olen harmitellut, että liikenneympyröissä ajetaan niin kovaa, ettei ympyrään tuleva ehdi nähdä siitä poistuvan vilkusta kuin korkeintaan yhden vilkahduksen aivan viime tipassa. Tämän vuoksi voi menettää useammankin ympyrään liittymismahdollisuuden peräkkäin, ja taas liikenteen sujuvuus heikkenee.

R2

Mikä ärsyttää? Yksinkertaisesti Tampere ja tamperelaiset (mukaan lukien ympäristökunnat). Tällä seudulla ei vaan liikenne toimi. Ei ole olemassa minkäänlaista huomaavaisuutta/ kohteliaisuutta liikenteessä. "Minähän menen, mulla on etuajo-oikeus, säähän et sieltä tule mun eteen, kiihdytänpäs vähän, ettet pääse mun eteen, eipä tässä ole mitään hoppua lähteä valoista, kunhan mä ehdin jne jne"
Sujuva, toimiva liikenne kun vaatisi välillä hiukan myös omista oikeuksistaan luopumista ja kokoajan toisten huomioon ottamista. Sitä ei Tampereen seudulla kyllä löydy ollenkaan.
Lähes päivittäin tulee pk-seudulla ajeltua, niin kyllä on liikenteen sujuvuus ja toimivuus ihan toista luokkaa vaikka liikennemääräkin on aika paljosti isompi kun Treen seudulla. No eipä pk-seudulla kukaan liikkuis mihinkään tällä tanpere-asenteella, kun joka väylä olis hetkessä tukossa aamuruuhkan aikaan.
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun palaa pk-seudulta päivällä Tampereelle, että meinaa heti kolista jonkun tampion takia jonka olettaisi joustavan, kun on siihen ehtinyt päivän aikana tottua pk-seudulla. Muutaman kerran meinannu kuormurilla ajaa hlöauton perään valojen vaihtuessa vihreäksi, kun ei lähdettykään liikkeelle vaan alettiin etsiä kytkinpoljinta, vaihdekeppiä, ykkösvaihdetta ja mitä lienee muuta haaveilua/ ihmettelyä. Ei kait kaikkee voi hämäläisten hitaudellakaan selittää :P

skriko

Lainaus käyttäjältä: R2 - 07.02.15 - klo:19:26
Mikä ärsyttää? Yksinkertaisesti Tampere ja tamperelaiset (mukaan lukien ympäristökunnat). Tällä seudulla ei vaan liikenne toimi. Ei ole olemassa minkäänlaista huomaavaisuutta/ kohteliaisuutta liikenteessä. "Minähän menen, mulla on etuajo-oikeus, säähän et sieltä tule mun eteen, kiihdytänpäs vähän, ettet pääse mun eteen, eipä tässä ole mitään hoppua lähteä valoista, kunhan mä ehdin jne jne"
Sujuva, toimiva liikenne kun vaatisi välillä hiukan myös omista oikeuksistaan luopumista ja kokoajan toisten huomioon ottamista. Sitä ei Tampereen seudulla kyllä löydy ollenkaan.
Lähes päivittäin tulee pk-seudulla ajeltua, niin kyllä on liikenteen sujuvuus ja toimivuus ihan toista luokkaa vaikka liikennemääräkin on aika paljosti isompi kun Treen seudulla. No eipä pk-seudulla kukaan liikkuis mihinkään tällä tanpere-asenteella, kun joka väylä olis hetkessä tukossa aamuruuhkan aikaan.
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun palaa pk-seudulta päivällä Tampereelle, että meinaa heti kolista jonkun tampion takia jonka olettaisi joustavan, kun on siihen ehtinyt päivän aikana tottua pk-seudulla. Muutaman kerran meinannu kuormurilla ajaa hlöauton perään valojen vaihtuessa vihreäksi, kun ei lähdettykään liikkeelle vaan alettiin etsiä kytkinpoljinta, vaihdekeppiä, ykkösvaihdetta ja mitä lienee muuta haaveilua/ ihmettelyä. Ei kait kaikkee voi hämäläisten hitaudellakaan selittää :P
Tänään oli kauppalehdessä kirjoitus että Tampereella on maailman sujuvin liikenne.

Tourano

Lainaus käyttäjältä: skriko - 07.02.15 - klo:19:34
Tänään oli kauppalehdessä kirjoitus että Tampereella on maailman sujuvin liikenne.

Mikä Oulussa oikein mättää Pohjantiellä - koko ajan rytisee?
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Make66 - 26.11.14 - klo:22:36Paskat, vasemmalta ohi ja hanaa, soitin hälytyskeskukseen ja lähdin perään. Kaveri painui komeasti puhtaita punaisia pain Koskelaan pain kun puhuin puhelimessa, jäi seuraamatta.
Kun karkasi ei voitu laittaa sitten poliiseja perään....? Eli tuuppaa toista ja lähde karkuun? No, kyseisellä ajoneuvolla oli verot hoitamatta ja autoa ei oltu katsastettu. Rikosilmoitus on tehty.

Lie huumekuski, jolta otettu ajokortti pois vuosia sitten. Mutta kun ei autoa kortilla ajeta niin nämähän veijarit saavat ajella jatkossakin.

R2

Lainaus käyttäjältä: skriko - 07.02.15 - klo:19:34

Hah. Paskat. Ei kyllä tää sanele mitään oikeasta liikenteen toimivuudesta:
LainaaTulos perustuu navigaattoriyhtiö TomTomin tilastoihin, jotka kertovat ruuhkissa vietetyn ajan vuoden ajalta. Tampereella ruuhka- ja pysähdysluku on 6 240 ja Jakartassa 33 240. Hyvin tilastossa pärjää myös mukana oleva toinen Suomen kaupunki, Helsinki 7 920 pysähdyksellä.

M.Oore

Liikenneympyrät. Jokin käsittämätön kilpailu; kuka sen kovimmalla nopeudella selvittää :  ) Romuttuu hyvä systeemi. Pienemmillä paikkakunnilla sisääntulonopeus ratkaisee...Ja se vilkun oikea käyttäminen unohtuu.

skriko

Lainaus käyttäjältä: R2 - 07.02.15 - klo:20:07
Hah. Paskat. Ei kyllä tää sanele mitään oikeasta liikenteen toimivuudesta:

Tampereella täyty osata ajaa, siellä eivät pärjää kuskit joilla ei ole liikennesilmää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy