Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Björn

^Eikös autokoulussa opetettu (ainakin kaistaa vaihdettaessa), että ensin vilkku päälle ja sitten vasta ruvetaan katselemaan mitä ympärillä tapahtuu ja etsimään sitä sopivaa rakoa? Tuollaisessa pysäkiltä tms. lähdettäessä täysin typerää, mutta ehkä jollakin iskostunut autokoulun penkiltä moinen menettely takaraivoon.

duke7

Lainaus käyttäjältä: papparatsi - 09.11.11 - klo:12:21
Eilen Korpilahdella 9-tiellä etelään matkatessa ohituskaistan alkaessa sitä ennen selvästi alle nopeusrajoituksen taivaltanut Golf Variant kiihdytti yli sallitun suurimman ... ja vielä PELASTUSLAITOKSEN auto prkl. Ohita siinä nyt sitten.
Luonnollisesti ohituskaistan päätyttyä nopeus laski takaisin reeeeeeilusti alle sallitun ...

Onko kukaan nähnyt poliisiauton syyllistyvän moiseen?!
Olen tainnut tavata tämän saman Golfin samalla seudulla käyttäytymässä juuri samalla tavalla. Ajoin tosin silti ohi ja ohituskaistan jälkeen jäi sitten roikkumaan puskuriin kunnes käännyin pois ysitieltä.

pokkus

Tänään illalla sattui jälleen yksi läheltäpititilanne ja ei ollut kovinkaan kaukana, että pelti olisi rytissyt ja pahasti. Brembon jarrut ovat tullut todellakin hyödyksi... Itse ei voi vain kuin ihmetellä, että kuinka saatanan päin persettä jengi täällä ajaa. Ja porukkaa kun katsoo autossa, niin siellä tehdään kaikkea muuta kuin ajetaan sitä itse autoa. Joko puhutaan kännykkään, juodaan kahvia, syödään hampurilaista, kammataan hiuksia tai tehdään jotain muuta vastaavaa. Työkaveri heitti hyvän kommentin ja sanoi, että jenkit lähtevät ajamaan autoa päästäkseen puhumaan kännykkään. Aika yleinen näky onkin, etenkin nuorilla naisilla, että ensimmäisenä autoon istuessa kaivetaan kännykkä esille ja soitetaan jollekin. Vasta sen jälkeen aletaan hamuamaan turvavyötä ja vaihteita kohdilleen.

No itse tämän päivän tapaukseen. Tilanne oli hyvin samankaltainen kuin aiemminkin on mulle tapahtunut. Ajoin mittarin mukaan hiukan alle 50mph vauhtia 45mph alueella, jossa on kolme kaistaa yhteen suuntaan. Lähestyin valoristeystä ajaen keskimmäistä kaistaa ja minulle paloi vihreät valot. Oikealla kaistalla (ajoi samaan suuntaan kuin minä) oli auto joka oli kääntymässä oikealle risteyksestä. Lähestyin risteystä, kunnes huomasin tuon oikealle kääntyvän auton takaa, että sieltä aikoo joku liittyä samalle tielle kääntyen oikealle punaisia päin. Tämähän on täällä sallittua, mutta muuta liikennettä on väistettävä. Yleensä kun autot tekevät näin, niin he kääntyvät aivan oikeanpuoleisimmalle kaistalle, jos kaistoja on useampi. Tämä toope yritti leikata kaikki kolme kaistaa kerralla, tai siltä se ainakin minusta näytti, koska auton keula ei ollut edes vielä kääntymässä oikealle kun oltiin jo puoliksi risteysalueella. Itse onneksi refleksinomaisesti heitin heti lukkojarrutuksen hiukan ennen risteystä ja ABS:t hakkasi oikein huolella. Sain auton onneksi pysähtymään kävelyvauhtiin pari metriä ennen tuota toista autoa. Taisi tuo toinenkin auto huomata virheensä ja sen että nyt saattoi olla hengenlähtö lähellä. Pahimmassa tapauksessa kun olisin ajanut suoraan kuskin oveen. Tuo samaan suuntaan ajava ja oikealle kääntyvä auto kun peitti aika pahasti näkymän. Tuo auto ei hetkeen uskaltanut edes ajaa minun perässä ja seuraaviin punaisiin valoihin kun saavuttiin, niin se ei uskaltanut ajaa edes vierelleni vaan jäi reilun 10m päähän odottelemaan.

Otin tämän liikenneasian puheeksi työkaverini kanssa ja hän oli samaa mieltä kuin minä eli liikenne on tällä alueella todella vaarallinen. Hän sanoi, ettei edes aja työmatkallaan tiettyjä reittejä, koska tietää, että niillä penskat kolaroivat usein. Kiertää mieluummin kauempaa ja ajelee rauhassa. Omalle kohdalle osuu juuri tuo pahin tie eikä sitä työmatkalla voi oikein kiertää mitenkään... :/

Sitten aivan toiseen kummalliseen asiaan eli bensanpummaajiin. Tämä on tapahtunut itselle jo kahdesti, joten voisin pitää sitä aika yleisenä. Homma kummallakin kerralla käynyt niin, että itse olen mennyt tankkaamaan autoani ja viereiselle tankille ajaa joku toinen auto. Kuski on tullut sitten kysymään, että lainaatko (ihan kuin olisi palauttamassa rahoja joskus takaisin) rahaa kun tarvitsisi bensaa ostaa. Olen nätisti sanonut, ettei nyt kyllä kykene auttamaan. Viime kerralla yritettiin perustella niinkin hyvin, että sehän on vain bensaa etten minä rahaa edes pyydä. Niin millähän se bensa sitten maksetaan... No kaveri yrittämisen jälkeen starttasi autonsa uudelleen ja ajoi bensiksen ympäri ja pysäköi autonsa jonkun toisen viereen. Sama tapahtui muutaman kerran kunnes joku nainen kaivoi laukkuaan ja antoi rahaa. Kaveri tuli takaisin siihen minun viereen ja oli aloittamassa tankkaamaan kun itse lähdin pois. Voin kertoa, että se kaveri tuijotti hyvin pitkään ja vihaisesti perääni.

Näin jälkikäteen aloin miettimään, että mitenköhän tuossa tilanteessa pitäisi toimia oikein, koska tilanne tuntui jotenkin jopa vaaralliselta myöhään illalla. Täällä liikkuu kuitenkin sen verran outoa porukkaa, että seuraava pummaaja voi kaivaa taskustaan ysimillisen ja ottaa rahat väkisin... Mietin, että antoiko se nainenkin rahaa vain sen takia, että koki sen turvallisemmaksi vaihtoehdoksi. Tätä pitääkin kysyä töissä, että onko yleistä ja mitä tuossa kannattaa tehdä.

Tämmöiset avautumiset tällä kertaa, johan helpotti :)

papparatsi

LainaaOlen tainnut tavata tämän saman Golfin samalla seudulla käyttäytymässä juuri samalla tavalla. Ajoin tosin silti ohi ja ohituskaistan jälkeen jäi sitten roikkumaan puskuriin kunnes käännyin pois ysitieltä.

Duke 7: Tapahtuma-aika n. klo 18 arki-iltana. Olin jo lähesulkoon rinnalla kun alkoi polkea etten nähnyt rekkaria; Eiköhän oteta agendalle tuon rekisterinumeron selvittäminen kun tulee seuraavan kerran temppuilemaan? Pannaan ukaasi viranomaisille perään ja linkkiä vielä tänne palstalle ... Jos menee nappiin niin saadaan palkinnoksi finaalipaikat Vuoden Kotipoliisi -kilpailuun!

tet

Lainaus käyttäjältä: papparatsi - 10.11.11 - klo:08:52
Duke 7: Tapahtuma-aika n. klo 18 arki-iltana. Olin jo lähesulkoon rinnalla kun alkoi polkea etten nähnyt rekkaria; Eiköhän oteta agendalle tuon rekisterinumeron selvittäminen kun tulee seuraavan kerran temppuilemaan? Pannaan ukaasi viranomaisille perään ja linkkiä vielä tänne palstalle ... Jos menee nappiin niin saadaan palkinnoksi finaalipaikat Vuoden Kotipoliisi -kilpailuun!

Tiedä vaikka poliisi sakottaisi pelastuslaitosta ihan vaan teidän ilmiannon perusteella! :D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

VAG!

Täällä meidän nurkilla ei ole ajovalopakkoa. Yleisin auton ulkoväri on peltihopea. Näin syssyllä on monesti aamulla todella sankkaa sumua. En pysty käsittämään sitä, että miksi kaikki kanssa-autoilijat eivät laita valojaan päälle, kun näkyvyys on todella minimaalinen. Ei pysty käsittämään, ei mitenkään. Nämä yllättäen liittymiin teleportautuvat autot aiheuttavat sellaisia paniikkijarrutuksia aamuruuhkissa, että oksat pois.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 10.11.11 - klo:06:47
Sitten aivan toiseen kummalliseen asiaan eli bensanpummaajiin.

Kysäisin tätä asiaa tänään töissä ja kuulemma aika normaalia toimintaa. Ei siis mitenkään epätavallista. Suomessa ei tuohon ollut vain tottunut :)

JK

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 10.11.11 - klo:06:47
Näin jälkikäteen aloin miettimään, että mitenköhän tuossa tilanteessa pitäisi toimia oikein, koska tilanne tuntui jotenkin jopa vaaralliselta myöhään illalla. Täällä liikkuu kuitenkin sen verran outoa porukkaa, että seuraava pummaaja voi kaivaa taskustaan ysimillisen ja ottaa rahat väkisin...

Vapaa maa... Ostat seuraavalla markettireissulla KYMPPImillisen, opettelet käyttämään. Haet "concealed carry"-luvat, vot  :P
VW ID.3 1st Max

Vaginisti

Eilen sitä tuli nähtyä semmonen tapaus mitä ei ole vielä tullut vastaan....Tänne korpeen kun on tullut varmaan suomen hienoin kiertoliittymä, joka on moottoritien "päällä", tuossa havainnekuvaa:

Noh, kuvassa vasemmalta päin (Kuopiosta), tuli bemari, joka halusi kääntyä vasemmalle Vuorelan suuntaan (kuvassa ylöspäin) ja kylmän viileästi kääntykin vasemmalle (parin vekslaamisen jälkeen) ja suuntasi nokkansa kiertoliittymässä vastakkaiseen suuntaan! Itse tulin kuvassa "alhaalta" ja tarkoituksena lähteä moottoritielle Kuopion suuntaan, varmistukseksi seurasin bemaria liikkeitä koko ajan ja valmistauduin jo tekemään sopivat väistöliikkeet ja jarrutukset mutta kaikeksi onneksi bemarikuski pääsi livahtamaan pois ympyriäisestä, eikä tällä kertaa pelti kolissut...

Aivan käsittämätöntä.

Jonde

Toi on hyvin samanlainen kun Stadissa, herttoniemen liittymän ympyrä, itäväylän päällä.

Ja tänään viimeksi saanut väistellä liikenteessä urakalla. Miksi ihmiset ei ymmärrä että, liittymästä tuleva väistää isolla tiellä ajavaa, ei ne kärkikolmiot siellä anna lupaa tulla kylkeen ja pakottaa toinen kaistan vaihtoon, pitäis se nopeus olla kohdallaan aikaisemmin jo ja katto tyhjä kolo.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 10.11.11 - klo:20:25
Toi on hyvin samanlainen kun Stadissa, herttoniemen liittymän ympyrä, itäväylän päällä.
Ja hyvin vaikea harvoinajavalle lukuisten liikennevalojen ja epämääräisten kaistamerkintöjen takia. Viime kerralla iltasella tuli tehtyä muutama ylimääräinen kierros ympyrässä ennenkuin hertsikasta pääsi oikealle kaistalle ja kääntymään itään.  :o
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

livejungle

Traktorikuskit, ai jumaleisson että ottaa pattiiin tämän päiväinen..
10km ajetaan traktorilla antamatta tietä kenellekkään vaikka matkalla on lukuisia levikkeitä/levähdyspaikkoja.  ???
Vastaantulevaa liikennettäkin on sen verran paljon, että kun tämän traktorin taakse osuu vielä kaveri joka ei uskalla ohittaa missään.. Halleluuja
Jonoa on taakseppäin katsottaessa näkymättömiin asti. Niin ja tämä ei ole lainkaan ensimmäinen kerta samalla tieosuudella kun näin pääsee käymäään.
Tiedä vaikka olisi sama m..kku traktorikuski joka näitä jonoja aina tahallaan rakentaa. Ja että pitää aina lähteä siihen ruuhka-aikaan.
Kyllä tyytille oli käyttöä kun sankarin kohdalle pääsin.
Roimat rapsut pitäisi tämmöisille antaa.

duke7

Lainaus käyttäjältä: papparatsi - 10.11.11 - klo:08:52
;D jep, Keski-Suomen Kantatiekyttääjät ry..(tiedän, 9-tie on valtatie mutta kuulostaa noin paremmalta) Voin ottaa rekkarin ylös jos tulee eteen vielä.
Ei Golffi minua varsinaisesti haitannut, lähinnä säälittää tuollaiset reppanat.

3.6 V6

Bemari täälläkin, yritti ohittaa siinä kehä kolmosen sillan jälkeen poriin päin olevien valojen jälkeen sitä vasenta kaistaa, mutta ei tuntunut bemussa olevan tarpeeksi potkua ja kun ei päässytkään ohi, niin välkytti takana valoja aina klaukkalantien risteykseen asti. Tais mennä polttimot hajalle, kun ei sen jälkeen enää ajovalot palanut ollenkaan. Ihme porukkaa.  ???

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 11.11.11 - klo:17:59
Bemari täälläkin, yritti ohittaa siinä kehä kolmosen sillan jälkeen poriin päin olevien valojen jälkeen sitä vasenta kaistaa, mutta ei tuntunut bemussa olevan tarpeeksi potkua ja kun ei päässytkään ohi, niin välkytti takana valoja aina klaukkalantien risteykseen asti. Tais mennä polttimot hajalle, kun ei sen jälkeen enää ajovalot palanut ollenkaan. Ihme porukkaa.  ???

Tää alkaa jo kiinnostaa muakin :D Siis mikä överi thyyyning kottero on kyseessä, kun se pieksee kaikki bemarit ja joulupukin lentävät porot?

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 10.11.11 - klo:20:15
Eilen sitä tuli nähtyä semmonen tapaus mitä ei ole vielä tullut vastaan....Tänne korpeen kun on tullut varmaan suomen hienoin kiertoliittymä, joka on moottoritien "päällä", tuossa havainnekuvaa:

Aivan käsittämätöntä.

Jumaleisson! Onko viitostien päälle paukautettu tuommoinen! Täytyypä käydä joulunaikaan ajelemassa ja kattelemassa... ja että joku vielä tänä päivänä vääntää tommosia pienoismalleja  ;) Kyllähän nuo virtuaaliset havainnekuvat ja ajettavat mallit nyt on enempi tätä päivää...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 11.11.11 - klo:18:06
Tää alkaa jo kiinnostaa muakin :D Siis mikä överi thyyyning kottero on kyseessä, kun se pieksee kaikki bemarit ja joulupukin lentävät porot?
Ei löydy tästä meidän perhefarkusta kyllä mitään thyyyningiä, ellei recaron penkkiä lasketa sellaiseksi.  ;D tai itse asiassa niitä on parikin kappaletta.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 11.11.11 - klo:18:33
Ei löydy tästä meidän perhefarkusta kyllä mitään thyyyningiä, ellei recaron penkkiä lasketa sellaiseksi.  ;D tai itse asiassa niitä on parikin kappaletta.

...ja nekin on recaron lastenistuimet ;D

3.6 V6

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 11.11.11 - klo:17:59
Bemari täälläkin, yritti ohittaa siinä kehä kolmosen sillan jälkeen poriin päin olevien valojen jälkeen sitä vasenta kaistaa, mutta ei tuntunut bemussa olevan tarpeeksi potkua ja kun ei päässytkään ohi,

Aika vastaaviin tilanteisiin on meidänkin itäfarkku joskus joutunut. Lähinnä näitä ilmenee silloin, kun tulee ramppia motarille ja takapuskurini vahakerrosta tutkiva pikkupremium päättää vetäistä tuplasulkuviivojen yli vasempaan reunaan. Tässä vaiheessa on sitten sopivaa minun tutkia millainen mylly pikkupremiumista löytyy. Aika usein siitä löytyy joku pikkudiesel, mikä ei saa mitään järkevää toimintaa aikaan +160 nopeuksissa. Aika hauskaltahan se näyttää, kun vasemmalla kaistalla olevat munuaiset alkavat etääntymään sivupeilissä 8)

Joskus vasurille siirtyvä onkin siellä aivan syystä ja ei voi kuin kateellisena ihailla, kun vierestä mennään tyylikkään reippaasti ohi, vaikka itsekin kiihdyttää sen mitä pellin alta lähtee.

Kapa

LainaaBemari täälläkin, yritti ohittaa siinä kehä kolmosen sillan jälkeen poriin päin olevien valojen jälkeen sitä vasenta kaistaa, mutta ei tuntunut bemussa olevan tarpeeksi potkua ja kun ei päässytkään ohi,

Aika vastaaviin tilanteisiin on meidänkin itäfarkku joskus joutunut. Lähinnä näitä ilmenee silloin, kun tulee ramppia motarille ja takapuskurini vahakerrosta tutkiva pikkupremium päättää vetäistä tuplasulkuviivojen yli vasempaan reunaan. Tässä vaiheessa on sitten sopivaa minun tutkia millainen mylly pikkupremiumista löytyy. Aika usein siitä löytyy joku pikkudiesel, mikä ei saa mitään järkevää toimintaa aikaan +160 nopeuksissa. Aika hauskaltahan se näyttää, kun vasemmalla kaistalla olevat munuaiset alkavat etääntymään sivupeilissä 

Joskus vasurille siirtyvä onkin siellä aivan syystä ja ei voi kuin kateellisena ihailla, kun vierestä mennään tyylikkään reippaasti ohi, vaikka itsekin kiihdyttää sen mitä pellin alta lähtee.

Saamari; ootte sankareita! Eipä ole muistaakseni itseäni viirannut noin pahasti ikinä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 11.11.11 - klo:19:20
Eipä ole muistaakseni itseäni viirannut noin pahasti ikinä.

Missä vaiheessa tässä alkaa viiraamaan? Rampit ovat aika jyrkkiä ja siitä johtuen näkyvyys on melko heikkoa, joten en halua ajaa niissä yli sataa. Jos motari näyttää tyhjältä, niin miksi en kiihdyttäisi täysillä sopivaan ajonopeuteen, eli jonnekin 200 tienoille? Jos siinä vaiheessa joku haluaa siirtyä vasemmalle kaistalle ajamaan minua hitaammin, niin olkoon siellä. Hassulta se vain näyttää.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.11.11 - klo:19:26
Missä vaiheessa tässä alkaa viiraamaan? Rampit ovat aika jyrkkiä ja siitä johtuen näkyvyys on melko heikkoa, joten en halua ajaa niissä yli sataa. Jos motari näyttää tyhjältä, niin miksi en kiihdyttäisi täysillä sopivaan ajonopeuteen, eli jonnekin 200 tienoille? Jos siinä vaiheessa joku haluaa siirtyä vasemmalle kaistalle ajamaan minua hitaammin, niin olkoon siellä. Hassulta se vain näyttää.

Mä yksinkertaistan tän molempien ymmärtämään muotoon ---> LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL  ;D

VWonderman

Ja eikös se Kukkanen edelleenkin asusta vähän kauempana Suomesta niin tuollaisien hetkellisien nopeuksien käyttäminen on ihan "ymmärrettävää" ? ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 11.11.11 - klo:19:36
Ja eikös se Kukkanen edelleenkin asusta vähän kauempana Suomesta niin tuollaisien hetkellisien nopeuksien käyttäminen on ihan "ymmärrettävää" ? ::)

Niin ja joskus kun alkaa sopivasti lapsettaa tyhjässä autossa ja ura on vapaa, niin sitten ajetaan hetkellisesti niin kovaa kuin rakkineella pääsee ;)

Ja toki se on ymmärrettävää, kun tällä hetkellä se on vielä laillista. Kyllä tämä ilo vielä lähitulevaisuudessa loppuu, joten nyt pitää naattia :D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.10.11 - klo:20:15
Huonosti/epäselvästi merkitty nopeusrajoitus Kehä III:lla itään Tuupakan kohdasta Motonetin kohdalle asti. ??? ??? ???

Sanokaas viisaat onko siinä 60 vai 80 nopeusrajoitus?

Nimittäin Tuupakan rampilla, joka vie kehä III:lle siis itään, on melko loppupäässä (parikymmentä metriä ennen kehän III:n kahta kaistaa) 60 km/h rajoitusmerkki, joka on vielä vähän kenollaan. Mutta itse kehä III:n kaksikaistaosuudella ei ole mitään mainintaa 60stä vaan paljon aikaisemmin on 80 rajoitusmerkit. Tuo 60 kyltti kyllä näkyy kehä III:lle selvästi ja on vähän siinä ja siinä onko se kehän varrella.
Nyt noin 70% autoilijoista ajaa Tuupakan ja Motonetin välin 60+ nopeutta ja loput 80+ nopeutta... >:(

Narisin joskus tällaista. Ilo ilmoittaa että ongelma on poistettu; viikko pari sitten ilmaantui toinenkin 60 kyltti kehä III vasemmalle puolelle.

Tästä aasin sillasta asiaan joka on vissiin myös OT:ta. Olen nimittäin todella tyytyväinen kehä III:n nykytilaan; ei enää liikennevaloja!!! -> Työmatkani lyhentyi keskimäärin 10min ruuhkajumitusten poistumisen takia, puhumattakaan muista tuhansista autoilijoista. Vaikka vielä on jäjjellä pikkasen alennettuja nopeusrajoituksiaa, niin silti aivan mahtavaa!! Iso kiitos sille joka ajoi läpi parannusprojektin!
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 10.11.11 - klo:20:15

Noh, kuvassa vasemmalta päin (Kuopiosta), tuli bemari, joka halusi kääntyä vasemmalle Vuorelan suuntaan (kuvassa ylöspäin) ja kylmän viileästi kääntykin vasemmalle (parin vekslaamisen jälkeen) ja suuntasi nokkansa kiertoliittymässä vastakkaiseen suuntaan! Itse tulin kuvassa "alhaalta" ja tarkoituksena lähteä moottoritielle Kuopion suuntaan, varmistukseksi seurasin bemaria liikkeitä koko ajan ja valmistauduin jo tekemään sopivat väistöliikkeet ja jarrutukset mutta kaikeksi onneksi bemarikuski pääsi livahtamaan pois ympyriäisestä, eikä tällä kertaa pelti kolissut...

Aivan käsittämätöntä.

Noh, vie aikaa ennenkuin ihmiset osaa tuossa ajaa. Itsekin olen yhden vastapäivään menevän siinä nähnyt. Ja tuohan ei ole vielä kokonaan valmiskaan....

Täällä kun ei oo totuttu noihin kiertoliittymiin.... ;)

Guest-171717

Joskus aikanaan muistan kun tuosta "turboliittymästä" puhuttiin töissä, että tuossa olisi mahdoton ajaa väärin. Ei tainnut suunnittelijat arvata mihin Suomalainen mieli kykenee kun se päästetään auton rattiin. :D Onhan tuossa toki kaunis ajatus, että autoilijoita ohjataan liittymien muotoilulla, mutta...

Viime aikoina ei ole pahastikkaan ottanut liikenteessä asiat hermoon. Oma auto ehkä hieman kun poistin väliaikaisesti takaikkunan tummennusverhon. Takana ajelevien valot paistaa peilin kautta turhan kovasti silmään. Tuleepa motivaatiota laittaa verho paikalleen mahd. pian. :)

Bisti

Kyllä otti päähän torstaina turun moottoritiellä iltaruuhkassa. Kehä I:n ja nihtisillan välisellä osuudella (jossa siis nykyään kolme kaistaa vierekkäin) keskimmäinen kaista vetää huomattavasti nopeampaa kuin reunimmaiset. Itse luontaisesti ajan tätä keskimmäistä kaistaa pitkin ja pidän kohtuullista turvaväliä edessäolevaan. No, yhtäkkiä vasemmanpuoleisimmalta kaistalta päättää joku tanan tanttara tulla suoraan eteeni, ilman vilkkua, kännykkä korvalla  :o. No, tämä tanttara huomaa vasta tässä vaiheessa että joku olikin tulossa takaa, lyö jarrut pohjaan ja yrittää palata takaisin vasemman puoleisimmalle kaistalle  ???. Eipä se sinne enää pääse, kun autoilla on n. 10 cm turvavälit. Itse olen sen verran hereillä, että ehdin vetää liinat kiinni ja pysäyttää auton ennenkuin kolahtaa (ei jäänyt montaa kymmentä senttiä väliä). Onneksi takanani tulevatkin ehtivät jarruttaa eivätkä tule peräluukusta sisään. Tuloksena siis kaksi kaksi hitaasti etenevää kaistaa sekä yksi hetken täysin pysähdyksissä oleva, vain jonkun keleen kännykkä-ämmän takia  >:( >:( >:(

Miten se pään kääntäminen ja peiliin/taakse vilkaiseminen on niin ristuksen vaikeaa joillekin... >:(
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW ID.4 Pro Performance 150kW 2021
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20 (ex)
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Tikka

Miten joillekin on niin vaikeaa laittaa se vilkku päälle liikenneympyrästä poistuttessa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy