Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 07.06.11 - klo:20:56
Tämä on ehdoton tosi.

Toinen mikä hieman häiritsee on autokouluautojen ajeluttaminen neljän ruuhkassa. Kyllä, ajamiseen tarvitaan harjoittelua, mutta mielestäni sen aika ei ole neljän ruuhkassa kun auto sammuu kolmasti liikennevaloissa ja keskinopeus pysyy alta neljänkympin. Pikkuteille mars ja takaisin itseluottamuksen kera.

Lisätään tähän vielä se, että jos vaikka lähdettäisiin jonon mukana, eikä jonon jälkeen liikkeelle. Uskomatonta, miten jotkut vasta alkaa rämppää sitä vm. 88 volvon autonsa vaihdetankoaan kun edellä ajava on startannut.

Edit: En viittinyt mainita mitään tiettyä merkkiä, ettei ketään suutu.
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Micco

Roskaavat ihmiset.

Ajelin äsken taajama-alueella punaisen Venton perässä kolme kilometriä. Apukuskin ikkunasta lenti tielle ensin joku ruuanjämä. Ainakin levisi asfaltille siihen malliin. Kohta tielle lensi jonkun pakkauksen päällysmuovi. Tästä muutama sata metriä lenti käärepaperia.  Ja taas... V*ttu että alkoi koskemaan hermoon niin paljon, että 4-5 kerralla kun ikkunasta lensi jotain p*skaa tielle painoin torvea.

Tuskin edes kuulivat tai huomasivat koko asiaa. Mutta viimeinen vajaa kilometri kuitenkin päästiin ilman roskasadetta, kunnes käännyin perästä pois. Varmaan loppu eväät tai jotain. Mietin jo mielessäni, että jos auto olisi ajanut paikallisen lähikaupan pihaan, olisin kaartanut perässä, ojentanut apukuskille 2 euroa ja sanonut, että osta samalla roskapusseja.  >:(

Mikä v*ttu siinä voi olla niin vaikeaa jättää niitä käärepapereita tjms vaikka lattiamatolle perillepääsyyn asti, jos ei muuta paikkaa roskilleen ole. Mikään ympäristökiihkoilija en mielestäni ole mutta tulipahan taas mieleen, että kaikenlaisia vajakkeja tuolla liikkuu. Ihan niinkuin ei hukuttaisi p*skaan jo muutenkin. Ei luulisi niin suurta fyysistä tuskaa tuottavan pudottaa ne roskat siihen jalkotilaan, ja nostaa ne siitä lähimpään roskikseen autosta poistuessa.
Torsen + haldex + visco

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Micco - 08.06.11 - klo:19:30
Roskaavat ihmiset.

Ajelin äsken taajama-alueella punaisen Venton perässä kolme kilometriä. Apukuskin ikkunasta lenti tielle ensin joku ruuanjämä. Ainakin levisi asfaltille siihen malliin. Kohta tielle lensi jonkun pakkauksen päällysmuovi. Tästä muutama sata metriä lenti käärepaperia.  Ja taas... V*ttu että alkoi koskemaan hermoon niin paljon, että 4-5 kerralla kun ikkunasta lensi jotain p*skaa tielle painoin torvea.

Tuskin edes kuulivat tai huomasivat koko asiaa. Mutta viimeinen vajaa kilometri kuitenkin päästiin ilman roskasadetta, kunnes käännyin perästä pois. Varmaan loppu eväät tai jotain. Mietin jo mielessäni, että jos auto olisi ajanut paikallisen lähikaupan pihaan, olisin kaartanut perässä, ojentanut apukuskille 2 euroa ja sanonut, että osta samalla roskapusseja.  >:(

Mikä v*ttu siinä voi olla niin vaikeaa jättää niitä käärepapereita tjms vaikka lattiamatolle perillepääsyyn asti, jos ei muuta paikkaa roskilleen ole. Mikään ympäristökiihkoilija en mielestäni ole mutta tulipahan taas mieleen, että kaikenlaisia vajakkeja tuolla liikkuu. Ihan niinkuin ei hukuttaisi p*skaan jo muutenkin. Ei luulisi niin suurta fyysistä tuskaa tuottavan pudottaa ne roskat siihen jalkotilaan, ja nostaa ne siitä lähimpään roskikseen autosta poistuessa.

(kaupunki)Nuoria ei kiinnosta pätkääkään tänä päivänä siisteys. Usein huomaa tuolla kaupungissa kävellessä, kun ihan normiteinit avaa jotain jätskii, niin se paperi putoaa suoraan maahan. Siis se kuoritaan irroitettavaksi jäätelöstä, mutta sen jälkeen se putoaa suoraan maahan ilman, että sille suodaan sekuntiakaan elämästä. Kerran kun juna-asemalla nostin karkkipussin - joka oli juuri pudonnut, kun viimeisen karkin tuottaman vetovoiman vaikutus irtautuessa pussista - maasta ja ojensin sen takaisin edelliselle omistajalleen, sain vastauksena hämmentyneen hiljaisuuden. Tytöt katsoivat mua, sitten pussia, toisiaan ja sitten kaikkea yhtäaikaa. Hetken olin haistavinani palaneen aivosolunkin, mutta sitten tytöt hämmentyneinä ottivat askeleen taaksepäin. En mä nyt kuitenkaan televisiolupaa niille tarjonnut. Käännyin kantapäiden varassa ja laitoin pussin roskikseen. Uskoin tyttöjen pyörtyvän seuraavaksi, joten lopetin uhmakkaan käyttäytymisen ja siirryin junaan.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 09.06.11 - klo:14:07
(kaupunki)Nuoria ei kiinnosta pätkääkään tänä päivänä siisteys. Usein huomaa tuolla kaupungissa kävellessä, kun ihan normiteinit avaa jotain jätskii, niin se paperi putoaa suoraan maahan. Siis se kuoritaan irroitettavaksi jäätelöstä, mutta sen jälkeen se putoaa suoraan maahan ilman, että sille suodaan sekuntiakaan elämästä. Kerran kun juna-asemalla nostin karkkipussin - joka oli juuri pudonnut, kun viimeisen karkin tuottaman vetovoiman vaikutus irtautuessa pussista - maasta ja ojensin sen takaisin edelliselle omistajalleen, sain vastauksena hämmentyneen hiljaisuuden. Tytöt katsoivat mua, sitten pussia, toisiaan ja sitten kaikkea yhtäaikaa. Hetken olin haistavinani palaneen aivosolunkin, mutta sitten tytöt hämmentyneinä ottivat askeleen taaksepäin. En mä nyt kuitenkaan televisiolupaa niille tarjonnut. Käännyin kantapäiden varassa ja laitoin pussin roskikseen. Uskoin tyttöjen pyörtyvän seuraavaksi, joten lopetin uhmakkaan käyttäytymisen ja siirryin junaan.

Pientä kiljumista tytöiltä ja seuraavan päivän lehdessä on pienellä otsikko.. "Mies ahdisteli tyttöjä rautatieasemalla!"
Romurautaa ja paalivehkeitä.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Micco - 08.06.11 - klo:19:30
Roskaavat ihmiset.

Tämä ääliömäinen toiminta kun jatkuu myös noissa luonnopuistoissa niin se saa viimeistään päreet palamaan! On se tosiaan kumma kun se karkkipussi tms. jaksetaan kantaa sinne luontopolulle, mutta sen tyhjän pussin pois kantaminen on sitten ylivoimainen haaste!!!  ???
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

RTWteam

Ei liikenteessä niinkään mutta parkkipaikan ympärillä olevat lehtipuut. Perhana kun siittävät auton keltaiseen töhnään.

Late

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 09.06.11 - klo:16:21
Ei liikenteessä niinkään mutta parkkipaikan ympärillä olevat lehtipuut. Perhana kun siittävät auton keltaiseen töhnään.

Niin on täälläkin.. näkyy hyvin tummassa autossa :(

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Late - 09.06.11 - klo:16:24
Niin on täälläkin.. näkyy hyvin tummassa autossa :(

Parhautta on lapset, jotka innostuvat kirjottamaan tämän jälkeen autoon rivouksia... (... Kyllä. Musta auto.)

tet

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 09.06.11 - klo:16:21

Jos se keltainen töhnä on jotain tahmeaa, silloin lienee kyse lehtipuista. Tällä hetkellä kuitenkin suurin keltainen pöllytys (eli se valtava pölymäärä joka toki tarttuu kiinni jos auton pinta kastuu) tulee havupuista.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

VKi

Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 09.06.11 - klo:14:07

Itse tuli taannoin mäkkärin pihamaalla todistettua, kun pari tyttölasta söi mopoautossaan take away -hampurilaisia ja paiskoi roskat ikkunasta pihalle. Kävin sitten keräämässä roskat, vein ne samaisesta avonaisesta ikkunasta palautuspostissa kehoittaen viemään ne roskiin. Hämmennys ja häpeä suorastaan huokui teineistä. Kapinamieltä löytyi kuitenkin sen verran, että kun käännyin takaisin kohti omaa kulkinetta, lähtivät samantien kiireellä liikenteeseen - paiskaten taas roskat pihalle...

Mikko

En tiedä mistä johtuu, mutta näitä on nyt osunut useampi kohdalle viime viikkoina... Siis näitä jotka eivät voi ollenkaan antaa tilaa liittymästä moottoritielle tullessa. Näitä on vielä kahta ryhmää.

Kaistaahan ei liikennesääntöjen mukaan saa vaihtaa, mutta joskus se olisi kuitenkin ihan hyvä liikenteen sujuvuuden takia. Ensimmäinen ryhmä osuu tähän joukkoon. Kaistaa ei vaihdeta vaikka vieressä olisi tyhjää ja varmasti näkee, että omaa kaistaa jatkaessa liikenne tulee puuroutumaan hetkeksi.

Sitten on se toinen ärsyttävämpi ryhmä, kuten se Volvo-kuski tänä aamuna. Tulin liittymästä rajoituksen mukaisesti noin satasta, takakulman kohdalla oli farmari-Volvo ja ajattelin että kiihdytän vielä hieman niin pääsen sujuvasti liittymään sen eteen, mutta ei tarvitse ihan nokan eteen ajaa. No eikös tämä Volvo lähtenyt kiihdyttämään elämänsä kyllyydestä, 140 km/h oli lasissa ja väli edelliseen autoon kurottu umpeen niin oli pakko jarruttaa ja jättäytyä Volvon taakse. Volvo tietenkin nosti välittömästi jalan kaasulta ja tiputti nopeutensa 80 km/h tietämille. Piti itsekin oikein jarruttaa. Rajoitus siis satanen. >:(

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 14.06.11 - klo:08:55
En tiedä mistä johtuu, mutta näitä on nyt osunut useampi kohdalle viime viikkoina... Siis näitä jotka eivät voi ollenkaan antaa tilaa liittymästä moottoritielle tullessa. Näitä on vielä kahta ryhmää.

Kaistaahan ei liikennesääntöjen mukaan saa vaihtaa, mutta joskus se olisi kuitenkin ihan hyvä liikenteen sujuvuuden takia. Ensimmäinen ryhmä osuu tähän joukkoon. Kaistaa ei vaihdeta vaikka vieressä olisi tyhjää ja varmasti näkee, että omaa kaistaa jatkaessa liikenne tulee puuroutumaan hetkeksi.

Minä kuulun näihin. Se on sakon paikka, jos väistää. Onko viisasta väistäminen/väistämättä jättäminen, mutta v-tuttaa sekin, kun joku urpå "väistää" motarilla eteen.

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 14.06.11 - klo:08:55
Sitten on se toinen ärsyttävämpi ryhmä, kuten se Volvo-kuski tänä aamuna. Tulin liittymästä rajoituksen mukaisesti noin satasta, takakulman kohdalla oli farmari-Volvo ja ajattelin että kiihdytän vielä hieman niin pääsen sujuvasti liittymään sen eteen, mutta ei tarvitse ihan nokan eteen ajaa. No eikös tämä Volvo lähtenyt kiihdyttämään elämänsä kyllyydestä, 140 km/h oli lasissa ja väli edelliseen autoon kurottu umpeen niin oli pakko jarruttaa ja jättäytyä Volvon taakse. Volvo tietenkin nosti välittömästi jalan kaasulta ja tiputti nopeutensa 80 km/h tietämille. Piti itsekin oikein jarruttaa. Rajoitus siis satanen. >:(

Ei toi Volvon kiihdyttely täysjärkisen hommaa ole mutta mikset jättäydy sovilla taakse?

Se on oikeesti aika kumma juttu, että puuttumatta tähän tapaukseen hyvin monien pitää päästä aina eteen vaikka takanakin olisi tilaa.

EDIT: Jaa, Mikollahan on urheiluauto, sehän voi kirvoittaa kanssa-autoilijoissa mitä erilaisempia tuntemuksia  :)

VKi

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 14.06.11 - klo:09:25
Ei toi Volvon kiihdyttely täysjärkisen hommaa ole mutta mikset jättäydy sovilla taakse?

Se on oikeesti aika kumma juttu, että puuttumatta tähän tapaukseen hyvin monien pitää päästä aina eteen vaikka takanakin olisi tilaa.

Jos molemmilla on nopeus sama ja itse on edempänä niin totta v***ssa sitä mieluummin kiihdyttää vähäsen liittyäkseen toisen eteen kuin että alkaisi survomaan jarrua? Sujuvuutta liikenteessä kai on se, että mahdollisimman vähän joutuu säätämään nopeuden kanssa.

Kaasu on autoissa nopeuden säätelemistä varten, jarru pysähtymistä varten (myös yksi taloudellisen ajon kulmakiviä).

Mikko

Juu siis olin edellä Volvoa, enkä halunnut kääntää suoraan nokan eteen kiviropinan saattelemana. Ajattelin, että kiihdyttäminen olisi sujuvampaa kuin jarruttaminen. Pitäisi varmaan pysähtyä siihen kiihdytyskaistalle vilkku päällä ja odottaa, että joku pysäyttää moottoritiellä ja päästää eteensä. Tätäkin näkee joka aamu. ;)

Voiko tosiaan jo Sciroccon kaltainen "urheiluauto" provosoida noin paljon, tämä kun ei tosiaan ollut eka kerta. Karvalakki-Golfilla ajellessa ei samaa huomannut, ajotapaa kun en ole muuttanut mihinkään. Muutenkin tuntuu, että kyllä tuo taitaa provosoida, esim. liikennevaloissa.

Ja tuota väistämistä tarkoitin tietenkin tilanteessa, että se ohituskaista on täysin tyhjä tai että se on muuten turvallista. Itse väistän edelleen vaikka aikoinaan inssiajossakin sain tuosta lakia uhmaavasta toiminnasta sen ainoan huomautuksen.

jni

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 14.06.11 - klo:09:25
Minä kuulun näihin. Se on sakon paikka, jos väistää. Onko viisasta väistäminen/väistämättä jättäminen, mutta v-tuttaa sekin, kun joku urpå "väistää" motarilla eteen.

Samaa mieltä. Pari kertaa on ollut lähellä, ettei minua olisi kiilattu keskipientareelle 120 km/h vauhdissa, kun hitaampi kuljettaja "väistää" vasemmalle kaistalle juuri kun olen sitä ohittamassa.

Sujuvinta on se, että kiihdytetään oikeaan nopeuteen ja liitytäänkaistalla mahdollisesti ajavan taakse.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: jni - 14.06.11 - klo:10:06
Sujuvinta on se, että kiihdytetään oikeaan nopeuteen ja liitytäänkaistalla mahdollisesti ajavan taakse.

Sitten ei pääse koskaan liittymään kun niitä autoja tulee tasaisesti (omassa tapauksessa yleensä 80 km/h satasen alueella) noin 10 metrin "turvaväleillä". Johonkin väliin on vaan pakko tunkea. Yleensä valitsen isomman välin, oli se sitten rinnalla olevan auton edessä tai takana, mielummin tietenkin takana. Mutta toisten eteen ei vaan saa tulla. Kummasti se taaimmainenkin rako aina välillä supistetaan pariin metriin että ei millään mahtuisi.

savolaiskollega

Nyt tässä päivänä muutamana, on kaupungin alueella risteyksissä jyrsitty asfalttia uuden tieltä, ja siitähän aiheutuu sellainen "kauhea" reuna vanhan ja uuden asfaltin välille. Ja ai hyvä v**tu että se suurimmalle osalle autoilijoista on sitten pelottavaa se sauman yli ajaminen ! Hyvä ettei ihan pysähdytä siihen ja totta kai kun kyseessä on risteys, niin eihän se liikenne sitten suju siinä v**un vertaa.....

Ja minä kun olen luullut, että renkaat ovat kumia ja autossa on iskunvaimennus ihan sitä varten, että tuollainen hyvinkin pieni saumakohta voidaan ylittää ihan sujuvalla ajamisella, mutta nähtävästi olen ollut väärässä...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 17.06.11 - klo:18:39

Ja minä kun olen luullut, että renkaat ovat kumia ja autossa on iskunvaimennus ihan sitä varten, että tuollainen hyvinkin pieni saumakohta voidaan ylittää ihan sujuvalla ajamisella, mutta nähtävästi olen ollut väärässä...

Siis sauma on sellainen poikittainen ajosuuntaan nähden ilman loivennuspaikkausta? Tunnustan olevani tuollainen hidastelija, varon nimittäin yli kaiken ettei renkaiden runkoon tule vaurioita, vihaan rengastärinöitä. Sori.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

clima

^ Samoin. Tällaisilla kuminsuikaleilla renkaiden päällä on myös pelko vanteen puolesta jos sinne posottelee +50 km/h lasissa. On muuten "normirengastuksellakin" hippasen mukavampaa kaikille autossa matkustaville jos vähän hidastaa.

jallucola

Lainaus käyttäjältä: clima - 17.06.11 - klo:18:53
^ Samoin. Tällaisilla kuminsuikaleilla renkaiden päällä on myös pelko vanteen puolesta jos sinne posottelee +50 km/h lasissa. On muuten "normirengastuksellakin" hippasen mukavampaa kaikille autossa matkustaville jos vähän hidastaa.

Ja varsinkin, jos tulet sieltä "jyrsityltä" -puolelta vanhalle pinnalle, tuo reuna saattaa olla todella ikävä renkaalle. Toisiseen suuntaa vaikutus ei ole niin dramaattinen.

Karvis

Täällä myös hiivitään kyseisenlaiset kynnykset hitaasti ja ei, en pyydä anteeksi. V***uako niitä kraatereita sinne pitää tehdä jos uusi pinta on tulossa vasta joskus viikkojen päästä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Minä myös tunnustaudun näissä asfaltin leikatuissa reunoissa hidastelijoiden joukkoon. Tuo reuna näyttää niin terävältä, että uskon sen tekevän renkaan rakenteelle hallaa, jos siihen ajaa vaikka vaan sallittua nopeutta.

ram1

Jos haluaa vanteet kieroksi, tai alustan paskaksi niin antaa mennä vaan.Kyllähän niihin pakko hiljentää, jos matalaprofiilirenkaat.Kukaan väkipakolla autoa hajota parin sekunnin takia.Muut hidastelut erikseen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

pepe

Nyt tässä päivänä muutamana, on kaupungin alueella risteyksissä jyrsitty asfalttia uuden tieltä, ja siitähän aiheutuu sellainen "kauhea" reuna vanhan ja uuden asfaltin välille. Ja ai hyvä v**tu että se suurimmalle osalle autoilijoista on sitten pelottavaa se sauman yli ajaminen ! Hyvä ettei ihan pysähdytä siihen ja totta kai kun kyseessä on risteys, niin eihän se liikenne sitten suju siinä v**un vertaa.....

jos autossa on +2000e vanne ja rengassarja niin kyllä tuommosiin tulee kuule ajettua hyvin varovasti..

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: pepe - 17.06.11 - klo:22:02
    jos autossa on +2000e vanne ja rengassarja niin kyllä tuommosiin tulee kuule ajettua hyvin varovasti..
Mitäs ajat niin kalliilla kiekoilla...
;)

Keke78

Tämä on todellä ärsyttävää munkin mielestä. Ok, jos sulla on tyyliin 35 profiilin renkaat niin suotakoon lievä nysvääminen mutta kun suurimmalla osalla ei ole... Joskus näkee jopa citymaasureiden ja 1200 ladojen matelevan 2 sentin korotuksien yli...

Kyllä mä itekkin Fabialla vähän varon noita kun on 40-gummit mutta Fiatilla ajelen surutta yli kaikista alta 5 senttiä korkeista esteista.
Fabia rs combi -11

savolaiskollega

Ja ei kyse olekaan siitä että niiden saumojen yli tarvitsee ajaa esim. viittäkymppiä, mutta ei niihin nyt tartte saatana hiljentää about 1 km/h-vauhtiinkaan, hyvä isä sentään ! Jos teillä on niin surkeita autoja ja renkaita ja vanteita, niin hankkikaa paremmat !  ;)

MjK

Se että naapuri rouskuttaa vieläkin focuksella nastat alla vaikka kohta on juhannus. En ole edes viittinyt kysyä että miksi! ???

eGetin

Lainaus käyttäjältä: MJK - 18.06.11 - klo:21:38
Se että naapuri rouskuttaa vieläkin focuksella nastat alla vaikka kohta on juhannus. En ole edes viittinyt kysyä että miksi! ???
Säästää kesärenkaita ;D

MjK

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.06.11 - klo:21:55
Säästää kesärenkaita ;D
Luulen että säästää ostaakseen VAG:n.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy