Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

D-Iivil

Lainaus käyttäjältä: plu - 10.02.11 - klo:19:54
Ja viime vuosituhannen puolella suunniteltu Pösö on tietysti suoraan vertailukelpoinen "viimeistä huutoa" olevan Golfin kanssa?

Itsehän ajelen vuosituhannenvaihteen Pashatilla ja kyseistä kulkinetta tarkoitin kun sanoin etten kokenut mitään tarvetta ajella alle rajoitusten muun liikenteen madellessa ~30km/h "alinopeutta" kyseisenä aamuna.

tet

Lainaus käyttäjältä: plu - 10.02.11 - klo:19:54
Ja viime vuosituhannen puolella suunniteltu Pösö on tietysti suoraan vertailukelpoinen "viimeistä huutoa" olevan Golfin kanssa?

Itse uudella pögötillä ajelevana voin todeta ettei se talviajettavuus nyt ihan onnetonta ole siinäkään.

Tarkoitus ei ollut kuittailla Pösön omistajille, itselläni on niitä ollut kaksikin kappaletta eivätkä ole huonoimpia autoja jotka olen omistanut (eivät kyllä parhaitakaan). Otin tämän oman viimeisimmän autonvaihtoni vain esimerkiksi, jossa ajettavuusero tulee todella selvästi esille. Tuo kommenttini oli vastaus viestiin jossa ihmeteltiin miksi toiset köröttelee lumituiskussa kun toisista tuntuu että voisi aivan hyvin ajella rajoitusten mukaan. Yksi looginen syy on se että toiset ajelee siellä pöpperökelissä  "viime vuosituhannen puolella suunnitellulla Pösöllä" ja toiset "viimeistä huutoa olevalla Golfilla".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.02.11 - klo:12:21
Tarkoitus ei ollut kuittailla Pösön omistajille, itselläni on niitä ollut kaksikin kappaletta eivätkä ole huonoimpia autoja jotka olen omistanut (eivät kyllä parhaitakaan). Otin tämän oman viimeisimmän autonvaihtoni vain esimerkiksi, jossa ajettavuusero tulee todella selvästi esille. Tuo kommenttini oli vastaus viestiin jossa ihmeteltiin miksi toiset köröttelee lumituiskussa kun toisista tuntuu että voisi aivan hyvin ajella rajoitusten mukaan. Yksi looginen syy on se että toiset ajelee siellä pöpperökelissä  "viime vuosituhannen puolella suunnitellulla Pösöllä" ja toiset "viimeistä huutoa olevalla Golfilla".

Juu ei tunnu pöperökelit missään ja rajoituksia voisi nostaakin. Hyvin usein joutuu toteamaan että alinopeuskörönä on Corolla, vanhakoppainen II-Avensis tai Almera.

Karvis

Tänään aamuperseilystä huolehti joku losoperse tarrakilpisen A6 avantin ratissa; pujottelua kaistalta toisella, työntymistä ahtaisiin väleihin toisten keulaa hipoen...niin ja vilkut, mitä ne on? ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peeveli

Tänään aamulla taas  p o l i i s i  huolehti esimerkillisestä liikennekäyttäytymisestä ja siis kaistanvaihdosta. Ajoin aamusella Hakamäentiellä Ilmalaan päin oikeaa kaistaa ja näin vasemmalla kaistalla rinnalla tunnuksin varustetun poliisi-Octavia combin. Takani ei tullut ketään satojen metrien matkalta, mutta konstien piti ängetä minun ja edessä ajavan väliin, pöllyttää lumet lasille, ja ilman vilkkua totta kai. Sinä sitten mentiin jonossa perätysten. No, osoittaa lainvartijoiden ylitasoista liikennesilmää ja esimerkin näyttöä. Kyllä, poliisi on pop.

eGetin

Itsellä parikin kertaa poliisi on vetänyt suojatiellä nenän edestä ohitse keskellä kirkasta päivää... Eräälläkin kertaa näkivät että olen tulossa niin polkaisivat kaasua ja juuri ja juuri ehtivät mennä ennenkuin olisin jäänyt alle.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 11.02.11 - klo:20:39
Itsellä parikin kertaa poliisi on vetänyt suojatiellä nenän edestä ohitse keskellä kirkasta päivää... Eräälläkin kertaa näkivät että olen tulossa niin polkaisivat kaasua ja juuri ja juuri ehtivät mennä ennenkuin olisin jäänyt alle.
Sama vika ollut meillä Kouvolan keskustassa. Olin vielä työntämässä pojan rattaita, niin että niiden etupyörät olivat kanttikiven kohdalla, kun maija painoi lisää kaasua ettei tarvi pysähtyä.

Toinen tilanne samoilta kulmilta ihan keskustasta.
Käännyttiin poliisimaijan kanssa rinnakkain sivutieltä suuremmalle väylälle. Maija jäi kiihdytyksessä hieman jälkeen. Huomasin että suojatiellä on jalankulkija jo tulossa vastaantulijoiden kaistan kohdalla, joten pysähdyin suojatien eteen koska olin juuri kääntynyt tälle tielle.
Yleensä olen välttänyt tälläisellä tiellä pysähtymistä ettei toisella kaistalla ajava jyrää kävelijää, mutta nyt tein poikkeuksen koska toisella kaistalla oli se poliisiauto.
No mutta miliisit eivät sitten pysähtyneetkään rinnalle, ja jalankulkija nainen meinasi jäädä alle. Ei maijassa jarruvalot välähtäneetkään tuossa tilanteessa, josta heillä olisi velvollisuus sakottaa autoilijaa.
Audi A4 Allroad quattro -17

ram1

Todella ärsyttävää kun päivittäin joudun ajamaan ahdasta lumivallien reunustamaa pienempää tietä kilometrin verran, jossa kuitenkin aika paljon liikennettä.Jengi tulee keskellä tietä vastaan ja itse saat ajaa ojaan ettei kolahda.jokapäiväinen ilmiö.Eikö ne välitä, vai eikö ne osaa hahmottaa missä kohtaa tietä pöristää menemään.Ja toinen asia, että ei ne jotkut vaan edelleenkään tajua kun asfaltti kuiva ja ilma kun morsian, niin voi ajaa jopa yli 70 lasissa, vaikka talvikuukausi onkin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 11.02.11 - klo:21:32
Todella ärsyttävää kun päivittäin joudun ajamaan ahdasta lumivallien reunustamaa pienempää tietä kilometrin verran, jossa kuitenkin aika paljon liikennettä.Jengi tulee keskellä tietä vastaan ja itse saat ajaa ojaan ettei kolahda.jokapäiväinen ilmiö.Eikö ne välitä, vai eikö ne osaa hahmottaa missä kohtaa tietä pöristää menemään.Ja toinen asia, että ei ne jotkut vaan edelleenkään tajua kun asfaltti kuiva ja ilma kun morsian, niin voi ajaa jopa yli 70 lasissa, vaikka talvikuukausi onkin.

Veikkaisin etteivät hahmota missä auton keula menee. Ja tästä syystä me saamme ojaan väistää.. Sama juttu käy tuolla sorateillä kun sattuu ahtaampi paikka niin meikäläinen sitä joutuu väistämään sinne ojan pohjalle melkeimpä.

Mikko

^ Samaa olen ihmetellyt. Näillä pienemmillä teillä kyllä ongelmana myös ihan holtiton tilannenopeus, pakko vetää keskellä kun muuten olisi hangessa. Toinen ärsytys liittyy samoin näihin lumivallien kaventamiin teihin, asutaan nimittäin koulun vierellä jonne on erittäin hyvät julkiset yhteydet, mutta jostain syystä vanhempien pitää silti kärrätä lapsiaan autolla kouluun. Aamuisin on sitten koko tien mitalta jonossa isoa farmaria ja katumaasturia ja kaikki minä-minä mentaliteetillä liikkeellä, ei voi antaa parkkikselta tuleville välillä vuoroa vaikka näkee, että tien päässä oleva kääntöpaikka on jo aivan täynnä. Sitten siinä ihmetellään kun kukaan ei pääse mihinkään. Ja samat kuskit taas seuraavana aamuna ja samassa puuhassa.

SkoNalle

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 11.02.11 - klo:21:32
Todella ärsyttävää kun päivittäin joudun ajamaan ahdasta lumivallien reunustamaa pienempää tietä kilometrin verran, jossa kuitenkin aika paljon liikennettä.Jengi tulee keskellä tietä vastaan ja itse saat ajaa ojaan ettei kolahda.jokapäiväinen ilmiö.

Ajatko jo valmiiksi tien reunassa tai väistätkö heti kun näet jonkun tulevan vastaan ?

Asun maaseudulla ja ekat 10-20 kilsaa ajan aina näitä pikkuteitä. Ja tuo sama ongelma mulla oli kun ajoin jo valmiiksi reunassa ja väistin lisää heti kun näin vastaantulijan, jolloin tuo tulija ei väistänytkään mihinkään siitä keskeltä tietä ja ite jouduin roikkumaan ihan ojan päällä. Ongelma myös lisääntyi (lue: keskitien vastaantulijoiden määrä kasvoi aina vaan) vuosi vuodelta tuossa parisen vuotta sitten.  >:(

Kunnes muutin omia ajotapojani - jo viime talveksi ja hyvänä havaituksi olen jatkanut tänä talvena - eli ajan nykyään itsekkin keskemmällä tietä (ei mahtuisi kohtaamaan) ja teen väistön reunaan vasta sitten kun vastaantulija ensin tekee ko. reuna-siirtymän.
Ei ole tähän päivään mennessä yksikään vastaantulija jättänyt siirtymättä sinne sivuun ja kun siirryn itsekkin niin ei tarvi kummankaan ojissa ajella ja jää hieman sitä pelivaraa - siis sen mitä tiet nyt näillä kinoksilla sallii...  :)

Jotkut kun ei tajua siirtyä reunaan jos toinen on siirtynyt ensin ja sen jälkeen mahtuu just jo kohtaamaan ilman peilinkolisemista - ei ole sitä ymmärrystä että pikkuteillä urissa voi tulla tahatonkin sivuheilahdus, jonka jälkeen voikin jo kolista kun siihen ei ole varaa/tilaa...

Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance 2015
ex. Skoda Octavia Combi 1.8TSI DSG Elegance 2010

Tourano

Nyt alkaa vuorostaan mennä herne nenään suuntavilkun käyttämättömyyden vuoksi. Kai pakkaset ovat rikkoneet vilkkuviikset  ;D ;D
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 15.02.11 - klo:17:03
Nyt alkaa vuorostaan mennä herne nenään suuntavilkun käyttämättömyyden vuoksi. Kai pakkaset ovat rikkoneet vilkkuviikset  ;D ;D
Juu, oli ainakin maksimissaan pari vuotta vanhasta S-sarjan Mersusta hajonnut vilkku :) Samoiten parissa 3-sarjan tuoreahkossa bemarissakin tuntui olevan vikaa siinä vilkussa kunnei tuntuneet toimivan kuin satunnaisesti ja silloinkin vain pikavilkautuksena.

chr

Uh-oh, kehtaanko tunnustaa. 2010-mallisesta Subbesta katosi eilen kylmästartissa vilkut. Samoin myös ilmanvaihdon näyttö, penkinlämmitin jne. Valot toimivat, mutta vilkut ei. ;)

Peeveli

En tiedä tulisiko tämä laittaa tämän otsikon alle, mutta menkööt, vaikkei asia itseäni sinänsä ottanutkaan hermoon: eilen klo 18 jälkeen näin omin silmin Malmilla, Kehä I:n rampilta Malmin-Pihlajamäen risteyksen kohdilla Nesteen aseman vieressä, kun Volvo V70:n etupyörä irtosi kokonaan ja vieri tien laitaan autoni nokan edestä. Volle vaan ensin keinahti omituisesti ja teki pienen sivuttaisliikkeen, sitten se pyörä jo vierikin editseni. Oli nätin näköinen 5-puolavanne siinä. Kun palasin puolen tunnin jälkeen takaisin päin, vollekuski seisoskeli edelleen tumput suorana autonsa vieressä ja vailla kuskinpuolen eturengasta. Liekkö pultit hävinneet. Ei varmasti kiva fiilis.

apo-87

Samoin. Itse kylläkin tööttään kuskille taikka väläytän pitkiä jos se auttaisi huomaamaan että teki äsken virheen.

pepe

Lainaus käyttäjältä: apo-87 - 16.02.11 - klo:09:50
Samoin. Itse kylläkin tööttään kuskille taikka väläytän pitkiä jos se auttaisi huomaamaan että teki äsken virheen.

tuli tästä vilkun käytöstä mieleen,kun itse nuorena sain kortin ja tuttu sai samaan aikaan,niin häntä oli isä oikein ohjeistanut,että älä sitten käytä vilkkua usein ,ettei akku kulu ;D

Mikko

Tänään aamulla tuntui olevan erityisen paljon Audeissa noita pakkasesta rikkoutuneita vilkkuja. :P

tarzi

Ja paljon ihan rikkoutuneita audejakin, 80 kilsan matkalla tuli 3 audia hinurin kyydissä??  ???

Ihme sattumaa varmaan vaan?  ;D
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

eGetin

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 16.02.11 - klo:20:52
Ja paljon ihan rikkoutuneita audejakin, 80 kilsan matkalla tuli 3 audia hinurin kyydissä??  ???

Ihme sattumaa varmaan vaan?  ;D
:D Oliko uusia A4:ia vai jotain wanhoja 80:ejä?

HAL9000

Olen päättänyt ettei enää mikään ota hermoon. Aivan turhaan uhraan arvokasta energiaani asioille jotka eivät minua auta enkä niille mitään voi. Seuraavan kerran kun joku haluaa kiilata - annan tietä, kiirehän siellä täytyy olla. Joku pysäköi tyhmästi, tai poikittain - on varmaan noutamassa vaimoaan synnärille, joku pujottelee kaistalta toiselle - annan tilaa, kaverillahan ilmiselvästi oikea kiire, minulla ei. Eli ZEN kaikille!
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

tsiih

LainaaOlen päättänyt ettei enää mikään ota hermoon. Aivan turhaan uhraan arvokasta energiaani asioille jotka eivät minua auta enkä niille mitään voi.
Tämän kun saisi itsekin sisäistettyä, olis elämä moninverroin helpompaa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

ATM

Tänään kotiin ajellessa kaupan pihalta kääntyi eteeni 9-3 Saabi, siten että tein ihan kunnon jarrutuksen. Siitä se sitten lähti matelemaan maksimissaan kolmeakymppiä. Ajelin perässä ja toivoin koko ajan että painaisi nyt pikkuisen sitä pedaalia. Mutta mitä vielä, kuhnusti siinä niin että jäätiin valoihin. Noo, siinä sitten odoteltiin peräkanaa valojen vaihtumista, ja kun valot olivat vihreät niin ei tapahtunut mitään. Ihan totaali uinahdus. Pitkällä viiveellä se siitä sitten päätti lähteä taapertamaan ja saavuttikin taas sen maksimaalisen kolmenkympin nopeuden, jolloin perääni oli jo kerääntynyt kiva letka, joista ei sitten kolmea enempää ehtinyt risteyksestä yli. Sama matelu jatkui ja minun persiissä oltiin kymmenen sentin turvaetäisyydellä kun takanaolijoita korpesi niin maan helevatisti että mikä maksaa...

Matka eteni samaa tahtia ja aina kun tultiin vihreisiin valoihin niin vauhti tippui alle kolmenkympin. Mikään kiire ei ollut, mutta olisi sitä voinut edes pikkuisen ajatella muitakin kanssakulkijoita. Ajattelemattomuus korpeaa kaikista eniten tuolla liikenteessä. Ja niinpä tämä ruotsinlaiva sitten eräässä risteyksessä kääntyi viime metreillä ilman vilkkua kääntyvien kaistalle, jolloin survasin hetkeksi urkumusiikin ulos autosta ja kiitin.

Golffari

LainaaJa toinen asia, että ei ne jotkut vaan edelleenkään tajua kun asfaltti kuiva ja ilma kun morsian, niin voi ajaa jopa yli 70 lasissa, vaikka talvikuukausi onkin.

Ã,,lä muuta sano, viimeksikin en tullut 70:tä lasissa, vaan taisi olla jopa 160:tä.
En tiedä paljonko sitä vauhtia oli, mutta kyllä maisema vaihtui kivasti.
Ja kaiken maailman 520, A4, 320, S4, nutaajia oli tiet täynnä.
Varsinkin se yksi mulkivisti sillä A4 räppänällä, ressukka jäi aina jalkoihin ohituskaistalla.
Ostais kunnon auton eikä tuollaisia ritsoja... >:(
VW....?

mabe

Suojatien perusajatuksen ymmärtämättömyys. Taas jäänyt suotta tyttö alle kun on ollut 2 kaistaa samaan suuntaan ja toinen ei pysähdykään.

Ihan samaa näkyy kaikilla tutuilla vastaavilla paikoilla. Kerrankin meinasi tulla huoltoyhtiön auto päälle. Tai olisi tullutkin jos en olisi pysähtynyt riittävän ajoissa havaittuani että yli se on tulossa.

Varmasti vahinkojakin sattuu, mutta nykyään suojatiet tuntuvat vain olevan paikkoja, jossa on hieman lovettu kynnys reunassa jotta siitä voi tien ollessa tyhjä mennä yli. Jos haluaa turvallisesti mennä, on vain odotettava kaikkien autojen tulevan ensin. Toinen vaihtoehto on aavistaa sopiva väli ja vain kävellä eteen ja toivoa parasta. Ei sen näin pitäisi mennä.

Onhan niitä suojateitä liikaa, ja osaan paikoista kävisi vaikka tanskan malliin "suojatie" jossa ei ole merkkiä tai raitoja. Siis vain leveä keskikoroke ja helpotetut liuskat jalankulkuväyliä yhdistämässä. Noissa on selvä, että jalankulkija väistää. Siten saataisiin ne oikeat paikat suojateille menemään paremmin autoilijoiden kaaliin.

Tuossa vielä uutinen tuosta viimeisimmästä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021713205929_uu.shtml

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: ATM - 16.02.11 - klo:23:37
Tänään kotiin ajellessa kaupan pihalta kääntyi eteeni 9-3 Saabi, siten että tein ihan kunnon jarrutuksen. Siitä se sitten lähti matelemaan maksimissaan kolmeakymppiä. Ajelin perässä ja toivoin koko ajan että painaisi nyt pikkuisen sitä pedaalia. Mutta mitä vielä, kuhnusti siinä niin että jäätiin valoihin. Noo, siinä sitten odoteltiin peräkanaa valojen vaihtumista, ja kun valot olivat vihreät niin ei tapahtunut mitään. Ihan totaali uinahdus. Pitkällä viiveellä se siitä sitten päätti lähteä taapertamaan ja saavuttikin taas sen maksimaalisen kolmenkympin nopeuden, jolloin perääni oli jo kerääntynyt kiva letka, joista ei sitten kolmea enempää ehtinyt risteyksestä yli. Sama matelu jatkui ja minun persiissä oltiin kymmenen sentin turvaetäisyydellä kun takanaolijoita korpesi niin maan helevatisti että mikä maksaa...

Matka eteni samaa tahtia ja aina kun tultiin vihreisiin valoihin niin vauhti tippui alle kolmenkympin. Mikään kiire ei ollut, mutta olisi sitä voinut edes pikkuisen ajatella muitakin kanssakulkijoita. Ajattelemattomuus korpeaa kaikista eniten tuolla liikenteessä. Ja niinpä tämä ruotsinlaiva sitten eräässä risteyksessä kääntyi viime metreillä ilman vilkkua kääntyvien kaistalle, jolloin survasin hetkeksi urkumusiikin ulos autosta ja kiitin.

Yleensäkin se, että tullaan eteen jostain mistä ei pitäisi tulla ja ruvetaan siinä vatuloimaan. Maantiellä pitää päästä ohi ja kohta ollaan sitten siinä edessä onanoimassa, voi p**kele että korpeaa.... >:( >:( Tiedän, ei pitäisi polttaa päreitään mutta kun ei mahda mitään.  :P

Late

Toivottavasti tänään on malttia liikenteessä.. Kun ne hiihtolomat siellä etelän päässä alkaa...

Vaginisti

- itärajan takaa tulevat nousukkaat naurettavine katumaastureineen ja suksiboksineen, ohitukset jopa vaarallisempia kuin kotimaisilla kamikazekuskeilla. Viimeaikoina tullut myös ruumiita tällä osastolla.
- Lumen täyttämillä kaduilla periksiantamattomuus ottaa hermoon, minä minä minä minä -asenne.
- ylinopeutta ajavat, joilla tuntuu olevan oikeus ajaa metrin päässä takapuskurista jos itse ajaa esim 83 80 alueella. Motarin ohituskaistalla tämä tehdään sitten vielä autoa sivuttain heilutellen +  muuta mielenosoitusta ja sitten päästellään hanat auki. Muut väistelee kun tosimiehet kaahaa.

Gigaa

Paalsteenit, jotka ohittelevat leveäkaistateillä keskiviivan ylittäen vaikka vastaan tulee samaan aikaan muita. Tänään viimeksi välillä Luumäki-Utti jouduin ajamaan kaistan äärioikeaan laitaan (toki ajan kaistan oikeassa laidassa muutenkin, mutta en viivalla), kun vastaantulijan piti päästä rekan ohi.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

eGetin

Lainaus käyttäjältä: migis - 21.02.11 - klo:19:39
Paalsteenit, jotka ohittelevat leveäkaistateillä keskiviivan ylittäen vaikka vastaan tulee samaan aikaan muita. Tänään viimeksi välillä Luumäki-Utti jouduin ajamaan kaistan äärioikeaan laitaan (toki ajan kaistan oikeassa laidassa muutenkin, mutta en viivalla), kun vastaantulijan piti päästä rekan ohi.
Tiedä sitten ketä syyttää, useimmiten kyllä rekkakuskit ovat omien havaintojen perusteella (sen mitä nyt ollaan satuttu leveäkaistaisille tieosuuksille menemään) osaneet kyllä ajaa oikeassa reunassa. Useimmitenhän tuossakin tosiaan syynä on sekä ohittajan tietämättömyys/typeryys ja ohitettavan törttöily kun ei osata ajaa oikeassa reunassa. Ihme kyllä miksi noita leveäkaistaisia teitä pitää olla, melkein samaan rahaan saisi varmasti jo sen ohituskaistan kumpaankin suuntaan ja siellä ihmiset sentään osaisivat ajaa kunnolla. About aina kun ollaan leveäkaistaisille tieosuuksille osuttu, on siellä ollut tahvoja jotka eivät uskalla ohittaa vaikka hyvin voisikin, ja sitten juuri näitä migiksen mainitsemia heppuja jotka ohittavat väärällä tavalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy