Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

eGetin

En tuota paikallaan kierrättelyä ymmärrä itsekään, mutta tekisi hyvää itse kullekin käydä välillä ihan itse ajamassa niillä luuskilla. On käytännössä mahdotonta ajaa niillä niin ettei joku siitä vetäisi hernettä nenäänsä - kiittäkää tästäkin valtiota ja 45km/h kulkurajoitusta. Itselläni helpotti asiaa kummasti kun heitin pykälää isomman eturattaan -> huippunopeus kasvoi aavistuksen ja mahdollisti tosiaan taajamassa pienemmät kierrokset.

Kiviharju

Itseä ärsyttää prisman parkkihallin mopoilijat jotka ei edes käy kaupassa, vaan tulevat kuuntelemaan oman moponsa pärinää halliin.
Ja on siellä vähän vanhempiakin pyörinyt piikkien kanssa päristelemässä viriputkineen.

On nimittäin jumalattoman kovat äänet noissa enduromopoissa jotka on varustettu pärinäputkella.
Audi A4 Allroad quattro -17

Karvis

Pimeiden iltojen mukana liikenteeseen on taas alkanut ilmaantumaan lisää noita helvetin kiina-xenon köynnöksiä, poliisiakaan asia ei näytä kiinnostavan kun häikäisy saa jatkua kaikessa rauhassa >:( Vasarako avuksi?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VWonderman

Tunnustan kuuluvani noihin kaasun pumppaajiin, mutta kierrokset on silloin 1500-2500rpm.  Aloitin pumppaamisen sen takia, sillä oma romuni ei pysy käynnissä (start-stop keksitty jo vuonna 2005? ;D) jos se joutuu seisomaan kauan joutokäynnillä. Pikkasen vitutti potkia konetta käymään kun valot on juuri vaihtumassa... ::) Liikkeellä ollessa konetta tulee välillä ryntäytettyä jottei pannu leikkaisi kiinni, näin on isot pojat sanoneet. Nelarikoneilla ei näitä tietääkseni tarvi tehdä. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Juhaa

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 23.08.11 - klo:17:15
Mopot. Onko niitä ihan pakko huudattaa!? Ei ne näytä paikallaan ollessa pysyvän käynnissä ilman kaasuttelua, korvia särkee, eikä tarvitse olla edes vieressä. Tänään juuri tajusin, että jos joutuisin mopolla ajamaan, niin ainakin vaihteita vaihtaisin niin pienillä kierroksilla kuin mahdollista, jotta ei tarvitsisi kuunnella sitä mekkalaa.
voi itku sentään...

tdi_tdo

Voi stna mikä kärpiö valopää tänään ajeli motarilla Turkkuse. Satasen alueella ohitan rajoitusten mukaan paria autoa. Liittymästä on tulossa joku motarille ja tästä johtuen Zafiran pitää väistää ohituskaistalle. 2m päähän meikän eteen, hienosti kiilaamalla. No tämä temppu oli jo sakon arvoinen teko. Ilmeisesti ooppelimiehen mielestä turvaväli oli liian pieni, kun piti samantien ajaa pientareelle kiviä roiskuttamaan. Hetken harkitsin perään ajamista ja kunnon tukkapöllyn antamista. Rajoitus kuitenkin tippui 80:iin joten palasin oikealle kaistalle. Opel-kuuppa olikin jo kerännyt hyvän jonon taakseen, ja meikän poistuessa hän tiputti vauhdin myös vajaaseen 80:iin ja jäi blokkaamaan ohituskaistaa lopuilta autoilta. Ilmeisesti vähän koulutti niitäkin. Siinä se ajoi vasemmalle viistosta meikästä samaa nopeutta ja selvästi nautti jonosta.
-09 V70 2.4DA

jarruvalo

Varmaan moneen kertaan kerrottu, mutta vielä kerran. Miksi moottoriliikenneteiden ohituskaistaosuudella oikealla kaistalla olevat melkein aina kiihdyttävät nopeuttaan, kun niitä lähtee ohittamaan?? Vituttaako se ohitetuksi tuleminen, vaikka itselle se sallittu nopeus ei täysin maistu. Se harmittaa hermoa mun.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

kapupetri

Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 25.08.11 - klo:18:18
Varmaan moneen kertaan kerrottu, mutta vielä kerran. Miksi moottoriliikenneteiden ohituskaistaosuudella oikealla kaistalla olevat melkein aina kiihdyttävät nopeuttaan, kun niitä lähtee ohittamaan?? Vituttaako se ohitetuksi tuleminen, vaikka itselle se sallittu nopeus ei täysin maistu. Se harmittaa hermoa mun.

Mä luulen, että ylipäätään kun ohitettava nostaa nopeutaan, se tapahtuu automaattisesti ja alitajuisesti
kun jossain mielen syövereissä tulee mieleen "ajankohan liian hiljaa ja olen siten häiriöksi"

RTWteam

Mikä mättää liikenteessä, kerro poliisille!

Poliisi järjestää lauantaina 3.9.2011 yhteensä 53 tapahtumaa eri puolilla Suomea. Tapahtumissa voi tutustua poliisin kalustoon ja keskustella poliisin kanssa paikallisista poliisin toimialaan kuuluvista asioista.

Poliisin päivä -tapahtumien kestoaihe on paikallinen liikenne. Tänä vuonna poliisi kartoittaa liikenteen vaaran paikkoja ja liikenneturvallisuutta heikentäviä tekijöitä. Tiedot kerätään poliisiasemilta saatavilla korteilla tai nettikyselyllä osoitteessa www.poliisinpäivä.fi

Kaikilla 53 tapahtumapaikkakunnalla on oma erityinen ohjelmansa. Porissa juhlitaan poliisitalon 50-vuotispäiviä, Helsingissä Rautatientorilla esiintyvät Police Street Band ja Helsinki Police Big Band, Rovaniemellä voi taputella äitiyslomalta palaavaa Maija-poroa ja Pieksämäellä voi kokeilla törmäysvoimien tuntoa turvavyösimulaattorissa.

Poliisi

Korjasin linkin -Karvis-

makelja

Aamulla Turun motarilla kaupunkiin päin, joku valopää, idiootti, kusipää ja muita henkeviä kuvauksia, päätti ajaa kaistojen välissä ruuhkasta huolimatta. Siis en tarkoita nurmiosuutta vaan siinä viivan päällä. Sain nippanappa vaistettyä ettei ajanut päälle.  >:( Autona oli Mersun Sprintteri ja perässä peräkärry. Ja ajoi lujaa ei mitenkään vaistellen vaan periaatteella; Väistäkää tai jäätte alle.
Voi helevetti... >:(
Mistä ihmeestä näitä sikiää? Jollain faijalla lirahtanut kusta sekaan kun tuota lasta on joskus tehnyt.

Ton-1

Auraan päin vievässä motskarissa/leveäkaistatiellä ohittajat kääntävät autonsa miltei poikkeuksetta välittömästi eteen, nyt taas syyskelien koittaessa rupee nokkapelti ropisemaan ihan turhaan, jos on tilaa ohitella niin luulis olevan tilaa sitten pysä myös hetki pidempään siellä ohittavalla kaistalla ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Risteyksestä punaisista lähtiessäni kaupunkialueella kiihdyttelin edellisen perässä, pian täysin vapaata suoraa pitkin ajaessamme edessä oleva auto alkaa hieman jarruttamaan, ihmettelin että mitä *elvettiä, tie tosiaan tyhjä ...... nopeuden pudottua todella matalaksi ja keskellä olleen täyskäännösesteen loputtua auto alkoi kääntyä vasemmalle ja siinä samassa arvon kuski laittoi vilkun päälle vasemmalle.  >:( >:( >:( >:(
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VWonderman

Ei kyllä sinänsä ota hermoon mutta ihmetyttää nämä Etelä-Espoon illat. ::) Puolen tunnin aikana tuli neljä autoa parkit päällä vastaan (ml. uusi Audi A3 jossa oli pelkät DRL:t päällä...), kaksi ajoi selvää alinopeutta ja loput ajoi niin kovaa kuin auto meni ja miten sattuu, varmaan isin kärryjä "koeajossa". ::) No ei siinä mitään, välillä itsekin sorrun vastaavaan varmasti tulen sortumaan jatkossakin. :-X Niin ja toi nuorison määrä näihin aikoihin, aivan tajuton määrä skoottereita ja mopoja näköjään kulkee täälläpäin iltaisin, niissäkin on joissain valot vähän niin ja näin. Kyllä olis Poliiseilla töitä...

Se muuten mikä oikeasti ärsyttää, on heijastimien puute. Pari kertaa meinasin ajaa jonkun jalankulkijan päälle joka ryhtyi ylittämään suojatietä, mutta ei niitä sieltä nää kun päällä on pelkkää mustaa. Ainut ehkä mistä erottaa on syttyvän tupakan pää. ;D Laittasivat nyt jotain vaaleampaa päälle sitten jossei heijastimia voida käyttää, sekin auttais jo.
(•_•)

M@tti

Kyllähän toi kisailu on kivaa tuolla liikenteessä mut kun kaikilla on eri osoitteet ;)
ex - Scout TDI 2008
ex - Passat Highline TDI 2011
Scout TDI 2015

pokkus

Nyt on kyllä pakko hiukan avautua kuinka p*ska liikennekäytös täällä Floridassa, ainakin omassa kaupungissa, onkaan ja mitä siitä seuraa kun kortit annetaan alaikäisille ilman kunnollista ajo-opetusta. Tänään nimittäin oli todella lähellä kaksi törkeän pahaa kolaritilannetta sellaisissa paikoissa, jossa mielestäni ei voisi edes tapahtua mitään pahempaa. Kumpikin nimittäin tapahtuivat liikennevalo-ohjatussa risteyksessä.

Ensimmäinen tilanne tapahtui, kun olin iltapäivällä tulossa töistä kotiin ja olin kääntymässä vasemmalle risteyksestä, kun minulla oli vihreä nuolivalo. Vastaantulevalla liikenteellä oli siis tietenkin punaiset valot, mutta oikealle kääntyminen on punaisissa sallittua pysähtymisen jälkeen ja silloin tietenkin pitää väistää kaikkea muuta liikennettä. Tämäpä ritari tuli sitten suoraan päin punaisia ja kääntyi oikealle kun itse olin jo reippaasti yli puolenvälin risteystä. Ei muuta kuin jarrut ja töötti pohjaan. Vauhtia ei itsellä onneksi ollut juuri mitään kun olin juuri lähtenyt paikaltani liikkeelle. Pahimmassakin tapauksessa olisi siis pelti vaan rutissut, mutta onneksi ei näin käynyt. Syy ei mitenkään olisi voinut olla minun. Toisen auton vanhahko ukko sitten ihmeissään katsoi minua ja ei varmaan edes tajunnut mitä oli tapahtunut ja mitä oli tehnyt väärin. Onneksi kukaan ei myöskään ajanut perääni tuossa.

Toinen ja paljon paljon pahempi tapaus tapahtui sitten illan hämärässä kun olin tulossa salilta kotiin. Ajoin suoraa tietä eteenpäin, jossa oli 45mph (72km/h) nopeusrajoitus. Itsellä oli mittarin mukaan hivenen yli 45mph lasissa. Saavuin lähelle valo-ohjattua risteystä, jossa minun ja vastaantulevan liikenteen suuntaan paloi kummallekin vihreä valo. Vasemmalle kääntymistä ei ohjattu nuolivaloin vaan valoilla ohjattiin vain risteävää liikennettä. Olessani noin 50m päässä valoista (valot edelleen minulle vihreät) vastaantulevalsta suunnasta yksi auto kääntyi vasemmalla ja ehti helposti ylittää tien ennen minua. Mutta, tämän auton perään lähti heti tulemaan toinenkin auto. Tässä vaiheessa onneksi tajusin, että se aikoo tulla sieltä yli ja painoin liinat kiinni. Onneksi jo olin tuota ennen höllännyt kaasun kokonaan ja siirtänyt oikean jalan varmuudeksi jarrulle, kun huomasin ensimmäisen auton ylityksen. Koko jarrutuksen ajan oli töötti pohjassa ja toisessa autossa olevat todella nuoret tytöt säikähtivät aika pahasti. Siinä jäi ehkä metrin verran väliä etten olisi ollut sen toisen auton kyljessä sisässä, juuri pelkääjänpaikan oven kohdalla. Enemmän, jos olisi ollut vauhtia tai jos en olisi keskittynyt ajamiseen 100%:sti niin tuossa olisi voinut tulla ruumiita. Ehkä tuossa saa kiittää myös noita Brembon jarruja, saattoivat nimittäin juuri nipistää ne puuttuvat metrit jarrutuksesta. Eipä tuokaan oma vika olisi missään nimessä ollut, mutta ei varmasti kukaan halua ottaa kontilleen toisen ihmisen yliajoa... Onneksi samaa kaistaa kukaan ei ajanut minun perässä, vaan tulivat viereisiä kaistoja jonkin verran taaempana.

Tuossa jälkimmäisessä tapauksessa voin jopa kuvitella miksi tytöt ajoivat eteeni. He tietenkin kuvittelivat, että voivat ajaa kun heillä on vihreät valot ja lisäksi kun heidän edellään ajoi jo yksi auto. Siinä tietenkin tulee sellainen mieleen, että nyt voi turvallisesti mennä tien yli kun tuo edelläajavakin meni. Eivät tietenkään hoksanneet, että vastaantulevallakin liikenteellä on vihreät. Onneksi tästäkin selvittiin pelkällä säikähdyksellä.

Sitten on vielä kolmas tapaus, joka tapatui noin pari kolme viikkoa sitten. Illalla pimeällä olin menossa salille ja olin taas kerran valo-ohjatussa risteyksessä kääntymässä vasemmalle. Olin ensimmäisenä jonossa ja odotin vuoroani, kunnes vihreä nuolivalo vasemmalle syttyi. Lähdin liikkeelle suht normaaliin tapaan, rivakkaasti mutta en hurjastellen. Olin jo puolessa välissä risteystä kun huomasin pyöräilijän noin parin metrin päästä omasta keulasta. Pyöräilijä tuli aivan hullua vauhtia oikealta punaisia päin ja oli leikkaamassa koko risteyksen yli. Onneksi ehdin tuossa hiukan jarruttaa ja pyötäilijäkin pysyi pystyssä. Avasin ikkunan ja pyöräilijä alkoi huutamaan minulle ihan täysiä, että enkä nähnyt häntä. Olin, että miten voin nähdä kun itsellä oli vihreät nuolivalot ja sinä tulit päin punaisia. Kaiken lisäksi tuossa risteyksessä ei ole kovin hyvä valaistus, pyöräilijällä ei ollut valoja ollenkaan ja pyöräilijälläkin oli koko vartalon maastovärjäys. Hampaat olisin voinut ehkä nähdä, mutta taisi ajaa suu kiinni. Tiedoksi, muuten, että täällä pyöräilijä rinnastetaan aivan vastaavaksi kuin autoilija tai moottoripyöräilijä liikenteessä. Ajovalot pimeällä ovat ehdoton pakko ja siitä saa heti sakot jos ajaa ilman valoja. Samoin kännissä ajaminen fillarilla rinnastetaan autolla kännissä ajamiseen. Syyllistä ei tässäkään tapauksessa olisi tarvinnut miettiä. Fillaroija tosin taisi olla jossain aineissa, kun puhe oli niin sekavaa.

No nämä kaikkia on sitten laittanut miettimään, että mikä hitto täällä oikein mättää liikenteessä. Heti tulee muutama selvä juttu mieleen. Yliopistokaupunki eli todella paljon nuoria liikenteessä. Toiseksi on tuo todella naurettava "autokoulu". Teoriaosuuden voi lukea kokonaan netissä eikä pakollisia ajotunteja kait edes ole. Teoriakokeet pitää sitten suorittaa autokoulun tiloissa, mutta nekin saa uusia samana päivänä niin monta kertaa kuin haluaa. Uusintayritys maksaa 10 dollaria... Itse inssi onkin sitten se kaikista helpoin osuus. Inssimaikan kanssa omaan autoon ja leikkiradalle ajamaan vartiksi. Oikeaan liikenteeseen ei mennä ollenkaan, ainakaan täällä. Kunhan osaa pysähtyä stop-merkkiin, peruuttaa autolla, kääntää auton ympäri tiellä ja parkkeerata auton ruutuun, niin inssi onkin suoritettu. Ja kaiken kukkuraksi kortin voi saada jo 16-vuotiaana ilman juuri minkäänlaista ajokokemusta. Onhan se hienoa, on joo. PRKL! Niin tosiaan, 15-vuotiaanakin voi jo laillisesti ajaa erikoisluvalla kun harjoittelee ajamista... Ei tässä tosiaan pitäisi ollenkaan ihmetellä miksi kolareita sattuu niin paljon ja miksi vakuutusmaksut on pilvissä. Autoilla kun ajaa todellista urposakkia ilman kunnollista koulutusta ja kokemusta. En muista reilun 10 vuotisen ajohistoriani aikana lähellekään yhtä pahoja tilanteita Suomessa minulle tapahtuneen. Eli kyllä Suomessa saa onnellinen ja iloinen, kun kortteja ei anneta ihan nuorille ja opetuksesta pidetään kiinni.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 30.08.11 - klo:21:18
Mikä mättää liikenteessä, kerro poliisille!

Poliisi järjestää lauantaina 3.9.2011 yhteensä 53 tapahtumaa eri puolilla Suomea. Tapahtumissa voi tutustua poliisin kalustoon ja keskustella poliisin kanssa paikallisista poliisin toimialaan kuuluvista asioista.

Poliisin päivä -tapahtumien kestoaihe on paikallinen liikenne. Tänä vuonna poliisi kartoittaa liikenteen vaaran paikkoja ja liikenneturvallisuutta heikentäviä tekijöitä. Tiedot kerätään poliisiasemilta saatavilla korteilla tai nettikyselyllä osoitteessa www.poliisinpäivä.fi

Kaikilla 53 tapahtumapaikkakunnalla on oma erityinen ohjelmansa. Porissa juhlitaan poliisitalon 50-vuotispäiviä, Helsingissä Rautatientorilla esiintyvät Police Street Band ja Helsinki Police Big Band, Rovaniemellä voi taputella äitiyslomalta palaavaa Maija-poroa ja Pieksämäellä voi kokeilla törmäysvoimien tuntoa turvavyösimulaattorissa.

Poliisi

Korjasin linkin -Karvis-

No svidu. Kytätkin on ihan poliiseja...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Arcca

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 08.09.11 - klo:06:40
Oikeaan liikenteeseen ei mennä ollenkaan, ainakaan täällä.

Dallasissa jouduin kyllä ihan liikenteeseenkin inssiajossa, pääsin kyllä helposti läpi.
Yksi ainoa virhepiste tuli juuri tuollaisessa suljetun alueen pyörityksessä, kun en tajunnut käyttää vilkkua taskuparkista lähtiessä kun kerran suljetulla alueella oltiin :D
Eikä onneksi puolen vuoden aikana tapahtunut mitään noin pahaa tilannetta kuin sinulla. Liikenne oli aika leppoisaa siellä päin, ainakin siihen aikaan (90-luvun alussa), enemmänkin siellä oli harmaapäisiä köröttäjiä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

HAL9000

Noi ohituskaistapellet. tänään oli Helsinkiin päin Turun motaria tullessa vasemmalla kaistalle edessä joku torvi Skoda Superillaan. Taisi ajaa oman mittarinsa mukaan 125km/h, eli "tämän kovempaa ei kenenkään tarvitse ajaa" nopeutta. Ei poistunut edestä ei sitten millään. Noh, ei siinä auta kuin ajaa oikealle kaistalle ja hissutellen sieltä ohi. Tai niin sitä luulisi. Kyllä tuli Sotkaan vauhtia eikä tuota ohitusta voinut oikealta suorittaa vaarantamatta muiden tielläliikkujien turvallisuutta. Palasin sitten Skodan perään ja ajeltiin sitten perätysten kunnes poistuin moottoritieltä. Olihan sankari.

Eikö kukaan ollut kertonut tolle torvelle että se vasemman kaistan pysyvä käyttöoikeus kuuluu premium-luokan autojen omistajille. Skoda Superb ei kuulu siihen luokkaan, pelle!
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

VWonderman

Otat tommosessa tilanteessa vaan kameralla/kännykällä videota niin eiköhän rupee tilaa tulemaan, jo ihan senkin takia että täällä voidaan analysoida tilannetta. ::)
(•_•)

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 09.09.11 - klo:14:01
Otat tommosessa tilanteessa vaan kameralla/kännykällä videota niin eiköhän rupee tilaa tulemaan, jo ihan senkin takia että täällä voidaan analysoida tilannetta. ::)
On muuten ihan rautainen idea. Luulisi kuitenkin aika monen VAGinistin (kauhea sana muuten :-), tuntevan ainakin näöltä toistensa mobiileja. Saattaisi helposti saada "pahan silmän".  ;D
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Mikko

Ei se keskikaista kyllä premium autolijoillekaan kuulu, näinkin ajattelevia urpoja tuolla paljon liikkuu. Keskiviikkona tuli kärsittyä samanlaisesta kuskista, alla oli tosin se "preemiumpeli" eli joku loppuunajettu vanha taksi-Mersu. Tasan 80 (mittarinopeutta = 76 navin mukaan) pysyi vauhtina, kunnes yritin puolihuomaamattomasti hivuttautua oikealta ohi, tällöin nopeus nousi minun vauhdin mukaan kunnes eteen tuli vieläkin hiljempaa ajava auto.

Normaalitilanteessa olisin jäänyt tuohon vaan köröttelemään, mutta nyt oli kiire niin palasin sitten hetkeksi Mersun taakse ja tempasin sitten vähän ripeämmin ohi oikealta, kun oli hyvin tilaa. Keskikaista oli siis tuota yhtä hitaampaa autoa lukuunottamatta aivan tyhjä pitkän aikaa.

Sitten kun olin päässyt moottoritielle ja ehtinyt ajella jo vähän aikaa, tuli tilanne jossa rekka lähti ohittamaan rekkaa edessäni. Minä siis ohituskaistalla. Yksi auto oli oli vielä siinä edessä välissä ja hijentelin pikkuhiljaa siihen jopa vähän liian lähelle. Takaa tulevalle bemarille tilanne oli liikaa ja eestinpoika painoikin hirveällä vauhdilla oikealta ohi rekan takakulmaa hipoen ja paniikkijarrutusta siihen minun eteen tehden. Järkevä ratkaisu.

Tänään tuli sitten aamulla seurattua aluksi taustapeilistä ja sitten tuulilasista sinisellä RS Octavialla ajavaa kuskia. Kolmea kaistaa suhattiin kauhealla kiireellä laidasta laitaan niin että muut joutuivat kokoajan jarruttelemaan... Varsinkin tuollaisen vanhanmallisen (farmari-) RS:n ratissa näkee kyllä tosi paljon ihan riskirajalla ja muista täysin välittämättä ajavia kuskeja.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 09.09.11 - klo:14:12
Tänään tuli sitten aamulla seurattua aluksi taustapeilistä ja sitten tuulilasista sinisellä RS Octavialla ajavaa kuskia. Kolmea kaistaa suhattiin kauhealla kiireellä laidasta laitaan niin että muut joutuivat kokoajan jarruttelemaan... Varsinkin tuollaisen vanhanmallisen (farmari-) RS:n ratissa näkee kyllä tosi paljon ihan riskirajalla ja muista täysin välittämättä ajavia kuskeja.
Nuo alkaa olla vanhemmat räsäset jo amiskuskien tavoiteltavissa. Niihen sitten jytkyin viri-viri-lastu mikä on saatavissa ja katastrofin ainekset ovat käsillä...  :)
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Flat

Työmaat josta ajatutuu mutaa/savea/soraa tielle. On niin onnellisesti sattunut, että tuossa vieressä on työmaa (hyvin pitkäaikainen) josta kuorma-autot tuovat renkaissan käsittämättömät määrä savea ja soraa tielle. Sateisella ilmalla kura lentää ja auto saa kuorrutukset hetkessä. Kuivalla kelillä harjatraktori yrittää pestä tietä päivittäin ja samalla se kastelee tien. Kura lentää taas vaikka aurinko paistaisi. Hemmetin turhauttavaa, vaikka kuinka peset autyoa niin seuraavana päivänä auto on yhtä paskainen. Tietysti kiertelemällä jostaion muualta välttyisi tuolta harmilta, mutta ei oikein innosta lähtä pujottelemaan muualta.....

Karvis

Näin aamujenkin taas hämärtyessä naamariin ottaa valottomat pyöräilijät jotka vielä ajaa kuin pullopersesiat vauhdilla suojatielle, mukava tuolla työmatkalla yrittää arvailla mistä moinen hyppää eteen >:(
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.09.11 - klo:06:59
Työmaat josta ajatutuu mutaa/savea/soraa tielle...

Sama juttu. Komea kurajärvi oli tuollaisessa kohdassa tänään. Iltapäivästä eteenpäin vaihdan reittiä pidempään, ruuhkaisempaan ja hitaampaan, jossa on enemmän liikennevaloja. Vaikka myöhäistähän se jo on. Toissapäivänä pesty auto on jo aika lohduttoman näköinen. Toivottavasti sade huuhtelee.

-Velmu-

No ei sinänsä hermoon, mutta eilen sattui taas perinteinen tapaus. Bmw 545i:llä ajava kuski yritti parhaansa mukaan saada minut provosoitumaan... Hidastelee edessä ja sitten lähtee pirusti menee ja tätä teki useampaan kertaan valtatiellä. Siin kyl bemu juippi taas käyttäytyi juuri niin kun niistä monesti ajatellaan & odotetaan. Itteä lähinnä huvitti.

Mikko

Ihmiset jotka kuvittelevat, että heillä on kovempi kiire kuin muilla. Eilen illalla jämähdin Turunväylän alkupäähän jonottelemaan kun tietöiden takia kolmesta kaistasta oli vain yksi auki. Tie siis levenee normaalisti tuossa kohdassa kahdesta kolmeen kaistaan, jono eteni kaksikaistaisella osuudella. Tilanne näkyi pitkältä suoran päästä, mutta silti autoa lähti jatkuvalla syötöllä molemmilta puolin ohi, sekä suljettua keskikaistaa, että piennarta pitkin. Vettä tulee kaatamalla ja toiset painaa satasta kakka lentäen piennarta pitkin, sitten ilman vilkkua "voimalla" takaisin sille ainoalle vetävälle kaistalle, joka aiheuttaa sen, että se liikennesäänöjä noudattavien jono ei liiku mihinkään.

Ennenaikaisesti naureskelin kun sitten jossain vaiheessa piennarta pitkin painoi poliisiauto. Mietin, että josko puuttuisi tuohon touhuun. Paskat, samalla tavalla kiilasi sieltä muiden eteen. Ã,,rsyttävää touhua.

xmasa

En kyllä itse pystyisi ikinä aloittamaan uraa ammattiautoilijana. Ei vaan prkl nuppi kestä kaikkia teiden ritareita, joita tuolla suhailee päivittäin ja luulee omistavansa koko autotien. Itse pyrin ajamaan sillä tyylillä, ettei kenenkään tarvitsisi turhaan provosoitua ja yritän myös ottaa muut huomioon. Välillä vaan näkee sellaisia tilanteita liikenteessä, että ei voi edes ymmärtää millainen mulkku sieltä ratin takana kyhnöttää.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 15.09.11 - klo:10:06
No ei sinänsä hermoon, mutta eilen sattui taas perinteinen tapaus. Bmw 545i:llä ajava kuski yritti parhaansa mukaan saada minut provosoitumaan... Hidastelee edessä ja sitten lähtee pirusti menee ja tätä teki useampaan kertaan valtatiellä. Siin kyl bemu juippi taas käyttäytyi juuri niin kun niistä monesti ajatellaan & odotetaan. Itteä lähinnä huvitti.

Olisko ollut sama bemu sitten eilen Lahdentien lopussa Helsingissä. Se tuli jatkuvasti siihen vierelle ja sitten hetken aikaa siinä oltua, painoi kaasua ja ajoi muutaman sata metriä edelle ja sitten taas hidasti vierelle. Kumma kaveri.
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy