Katsastuskokemuksia

Aloittaja Quality, 23.02.10 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Teppo

Kunnon katsastus ja 62 euroa hintaa. Läpi niin, että heilahti. Tosin päästöarvot olivat vuoden takaisesta kohonneet hieman ja jarruerot olivat hieman suuremmat takana vaikka vaihdoin tässä välissä palatkin. No, turvallista matkaa edessä.

Havaitsin taas, että kun auto on vähänkin uudempi ja siistimmässä kunnossa ei katsuri natseile joka helmaa samalla tavalla kuin mitä olen vanhempia autoja katsurilla käyttänyt ja aikaa palaa max 5min 15minuutin sijaan. Vaikkakin nykyään ei todellakaan ole itsestään selvää, että uudehkot autot menee automaattisesti läpi.

jussiv1

Jettaa olin tänään katsastamassa ja hylky tuli,syy pakokaasupäästöt.vuos takaisin mitattu 1.28/1,5.nyt näytti 2.47 ,6 kertaa koitti,joka kerralla vaan nousi noi arvot,viimeisin toi mainitsemani.öljyt vaihdettu 11tkm sitten.en oo ainakaan ajossa huomannut et kone olis tukossa,sen verran sitä tulee kumminkin kiihdyteltyä.nyt ajelin reilu 20km 3:sella,kierrokset vähän päälle 3000,täytyy käydä jossain muualla mitauttamassa,josa olis tippuneet.vähän oudolta tuntuu kun noin paljon noi arvot noussut vuoden aikana
Jetta 2.0 Tdi Powerdiesel Sportline 07

poloboy

Tervetuloa iloiseen(?) joukkoomme, itsellä vastaava peli ja vastavat ongelmat kesällä kun piti katsastaa. Ensimmäisellä katsastusyrityksellä pakokaasuarvo oli 2,9, vaikka katsari kokeili varmaan kymmenen kertaa. Tämän jälkeen ajelin n. 1000 km maantieajoa reippailla kierroksilla, ja menin hyvin mielin uusintakatsastukseen. Arvot olivat taas liian korkealla, nyt neljän luokkaa. Tämän jälkeen kävin korjaamolla, jossa myöskin kokeilivat, ja totesivat, että pakokaasuarvot eivät tipu. Pitäisi kuulemma ajaa reilun lenkin kierrokset ihan rajoitinta vastaan, että kone polttaisi karstan pois ja että pakokaasuarvot paranisivat. Tätä en tiennyt, nyt yritän säännöllisesti kierrättää konetta rajoittimeen asti että saisin auton taas ensi vuonna katsastettua.

Sikäli tämä vain ihmetyttää, eikö raja-arvo olekaan 2,5, silloinhan 2.47 riittäisi nippa nappa?

EDIT: tarkistin asian, raja-arvo on 1.5 eikä 2.5, muistin väärin.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

jab85

Itse katsastin oman kotteron 19,:lla toki savulaput oli työn puolesta otettu valmiiksi :D
Ex vagit Skoda fabia 1.4 Tdi-07 Skoda fabia RS-05 Skoda octavia 1.9 tdi -02, Skoda octavia 1.9 tdi -04,Skoda octavia 1.6 -99 Seat ibiza cupra -00

Guest-288111

65, meni, leima tuli taas Duran-duraniin reippaaksi vuodeksi eteenpäin.

250tkm ajettu 1.9TDI ilman DPF:ää, savut 0,33 (raja kolme), jarrut ja iskarit ok. Pyysin oikeen tsekkaamaan alustan nivelten kunnon, mut ei mitää.

Mitäs tästä vois muuta sanoo ku et taidan ottaa illalla pari ronkeloa hyvässä fiiliksessä! :)

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 16.11.12 - klo:13:50

250tkm ajettu 1.9TDI ilman DPF:ää, savut 0,33 (raja kolme), jarrut ja iskarit ok. Pyysin oikeen tsekkaamaan alustan nivelten kunnon, mut ei mitää.

Mitäs tästä vois muuta sanoo ku et taidan ottaa illalla pari ronkeloa hyvässä fiiliksessä! :)
Miten revittelit, että BKC-motti meni noilla savuilla? Itsellä raja-arvot 1.5 kun auto on <2006. Viimeksi ajoin pari päivää revitellen ja ennen katsastusta motaria nelosella. 1.5 tuli savuista...
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 16.11.12 - klo:13:50

250tkm ajettu 1.9TDI ilman DPF:ää, savut 0,33 (raja kolme)
Mulla aikoinaan Passat 3C -07 1,9TDI (ei DPF) ei meinannut mennä ekasta katsastuksesta millään läpi noiden savujen takia (raja 1,5) Vasta kalliiden elvytysten avulla leima paperiin, ja Passatti vaihtoon. Päätin ettei enään ikinä konsernin kiisseliä, mutta toisin kävi ;) No, ensi kerralla sitten valitaan benziini käyttövoimaksi.

Guest-288166

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 16.11.12 - klo:14:47
Miten revittelit, että BKC-motti meni noilla savuilla? Itsellä raja-arvot 1.5 kun auto on <2006. Viimeksi ajoin pari päivää revitellen ja ennen katsastusta motaria nelosella. 1.5 tuli savuista...
Autoon vaihdettiin hihna muutama viikko sitten, jonka jälkeen torsionit on aika paljon myöhäisellä, liekö tuolla vaikutusta. Kolmetankkia pro dieseliä alla, sekä juuri ennen leimaa motarilla ~10km "lappu lattiassa". Kaiken tuon lisäksi EGR on supistettu... Omalle 2004:lle raja on tosiaan tuo korkeampi 3.0, joten yllätti sinänsä, varsinkin kun arvo tuli ekalla polkaisulla. Enempää ei katsuri edes revitellyt ja ihmetteli tosi hyvää arvoa itsekin...

Vuosi sitten k-arvo ollut 0,98 ja kaksi vuotta sitten 0,60. *edit* ....ainiin ja motti minulla ei ole BKC vaan AVQ

Heikki.K

Morjesta, uus foorumilainen täällä kyselee tyhmiä kun tuli jälleen audi vaihdettua volkkariin
(liekkö ikuista soopaamista).

Mutta nyt tuli hieman tuoreempi -04 golf laitettua muuan viikko sitten ja het tuli pörhöltä postia,
eli ilmaista katsastustarkistusta?
Onko ihan huuhaata vai kannattaakko lie jo käyttää, tuskin haittaakaan mutta kuinka isoja menoja?  ;D

Uusi leimakin tulisi mainoksen mukaan 55 eeroon, ei paha savulappuineen?

Bestcarman

HUONOA PALVELUA: KOIVUHAAN AUTOKATSASTUS TIKKURILA.
En aio asioida enää kyseisessä paikassa. Yksinkertaisesti ei ole varaa odotella tuntitolkulla, vaikka olen käynyt vain muutaman kerran on joka kerta jokin asia mennyt pieleen
Odottaminen myös asiakkaalle on turhaa jos asian voi pienellä vaivalla hoitaa, kertomalla pitkästä odotusajasta jolloin asiakas voi itse päättää jääkö odottamaan.
Tiskiltä n. puolentoistatunnin  odottelun jälkeen kysyessäni asiaa mikä kestää vastaus oli:TE OLETTE viimeisenä, otimme teidän auton "ylimääräisenä"...
MIKSI HETI asiaa ei kerrottu että odotus voi olla jopa lähes 2 tuntia.
Kyseessä pelkkä näyttö, dynotesti, veisi siis aikaa korkeintaan sisäänajoineen 5 min.

Lisäksi asiaa: Automaattivaihteista autoa EI SAISI VAPAALLA tai P-asennossa kierrättää yli valmistajan ohjeiden.
EP,,P,,TEV,, katsuri ryntäytti koneen ylikierroksille. EI viitsitä tutkia mitä saisi tehdä ja mitä ei saa. Asiasta on paljon tietoa AKEn ja Trafin sivuillakin. KOIVUHAAN Autokatsastus ei noudata näitä sääntöjä.
Ammattitaito? on siis vähän niin ja näin jos tarkkoja ollaan.
On olemassa konttoreita jotka myös noudattavat näitäkin sääntöjä.
Pitää kuitenkin muistaa että katsastuksen säännöt ovat Suomessa hauskasti paikkakuntakohtaisia ;D
Trafin sääntöjä ei siis tarvitse kaiketi noudattaa tai ovat liian tulkinnanvaraisia?? ts. tulkitaan eri paikoissa eri tavalla ja erilailla eri päivinä...

Olkaapa nyt tarkkana automaattivaihteisten autojen kanssa ja menkää aina mukaan katsomaan pakokaasutestiä, asiakkaalla on tähän oikeus, eikä katsastusmies ole mikään ylijumala vaan usein jopa hieman hämmentynyt ja joistakin asioista joskus tietämätön.

Aiemmat käynnit myös,auton rek. omiin nimiin; konttorin tyttö teki mokan ja jälleen odoteltiin kun teki liikennekäyttöön oton vaikka poisto piti tehdä...aikani odoteltuani jouduin poistumaan paikalta ja hakemaan otteen myöhemmin. Eipä tuo odottelu silloin tehnyt lovea kuin puolen tunnin liksan verran. Tähän käytin taas aikaani myöhemmin konttorin virheen takia.

Paikka on kaiketi niin suosittu että aina saa odottaa.

Olen työskennellyt pitkään autojen parissa ja ainakin itselleni on JOKAINEN ASIAKAS YHT,, T,,RKE,,, ehkäpä se että on itse alan ammattilainen näkyy päällepäin ja siksi vältetään???

En valitettavasti voi suositella tutuilleni enkä omille asiakkailleni, palvelu ei todellakaan näillä käyntikerroilla toiminut, yleensä alan korjaamoja tai vastaavia palvellaan vielä ripeämmin, jopa "ohi jonon".
Olisi kaiketi pitänyt jättää se ensimmäinen käynti myös viimeiseksi.Ainakin annoin useamman mahdollisuuden..

Ei enää koskaan Koivuhaan autokatsastukseen

Luottamuksen rakentaminen kestää vuosia, sen tuhoaminen vain hetken

Paha71

Huh.. Olihan vuodatus ensimmäiseksi viestiksi tässä foorumissa...

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 28.12.12 - klo:21:50HUONOA PALVELUA: KOIVUHAAN AUTOKATSASTUS TIKKURILA.
En aio asioida enää kyseisessä paikassa.

Onneksi asiakkailla on nykyään valinnan vapaus tämän suhteen...

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 28.12.12 - klo:21:50Odottaminen myös asiakkaalle on turhaa jos asian voi pienellä vaivalla hoitaa, kertomalla pitkästä odotusajasta jolloin asiakas voi itse päättää jääkö odottamaan.
Tiskiltä n. puolentoistatunnin  odottelun jälkeen kysyessäni asiaa mikä kestää vastaus oli:TE OLETTE viimeisenä, otimme teidän auton "ylimääräisenä"...
MIKSI HETI asiaa ei kerrottu että odotus voi olla jopa lähes 2 tuntia.
Kyseessä pelkkä näyttö, dynotesti, veisi siis aikaa korkeintaan sisäänajoineen 5 min.

Ja sekö oli tärkeämpi toimi kuin ajan varanneiden ja/tai muutoin jonoon tulleiden määräaikaiskatsastukset ? Vai mistä oli kyse ??

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 28.12.12 - klo:21:50Lisäksi asiaa: Automaattivaihteista autoa EI SAISI VAPAALLA tai P-asennossa kierrättää yli valmistajan ohjeiden.
EP,,P,,TEV,, katsuri ryntäytti koneen ylikierroksille. EI viitsitä tutkia mitä saisi tehdä ja mitä ei saa. Asiasta on paljon tietoa AKEn ja Trafin sivuillakin. KOIVUHAAN Autokatsastus ei noudata näitä sääntöjä.
Ammattitaito? on siis vähän niin ja näin jos tarkkoja ollaan.
On olemassa konttoreita jotka myös noudattavat näitäkin sääntöjä.
Pitää kuitenkin muistaa että katsastuksen säännöt ovat Suomessa hauskasti paikkakuntakohtaisia ;D
Trafin sääntöjä ei siis tarvitse kaiketi noudattaa tai ovat liian tulkinnanvaraisia?? ts. tulkitaan eri paikoissa eri tavalla ja erilailla eri päivinä...

Olkaapa nyt tarkkana automaattivaihteisten autojen kanssa ja menkää aina mukaan katsomaan pakokaasutestiä, asiakkaalla on tähän oikeus, eikä katsastusmies ole mikään ylijumala vaan usein jopa hieman hämmentynyt ja joistakin asioista joskus tietämätön.

Tähän: no comment.

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 28.12.12 - klo:21:50Aiemmat käynnit myös,auton rek. omiin nimiin; konttorin tyttö teki mokan ja jälleen odoteltiin kun teki liikennekäyttöön oton vaikka poisto piti tehdä...aikani odoteltuani jouduin poistumaan paikalta ja hakemaan otteen myöhemmin. Eipä tuo odottelu silloin tehnyt lovea kuin puolen tunnin liksan verran. Tähän käytin taas aikaani myöhemmin konttorin virheen takia.

Kokonaiset puoli tuntia ?? No, se lienee autojobbarin provikkaliksaan iso lovi... Ja mistäkö tiedän, että olet alalla? No:

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 28.12.12 - klo:21:50Olen työskennellyt pitkään autojen parissa ja ainakin itselleni on JOKAINEN ASIAKAS YHT,, T,,RKE,,, ehkäpä se että on itse alan ammattilainen näkyy päällepäin ja siksi vältetään???

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 28.12.12 - klo:21:50Paikka on kaiketi niin suosittu että aina saa odottaa.

Siinä tien toisella puolella on kilpaileva konttori.. *huoh* Ja paikka on keskeinen - mitä odotit?

Minä voin vilpittömästi suositella kaikille yksityishenkilöasiakkaille ko. katsastusasemaa. Kaikki toimi kuukausi takaperin kahteen otteeseen niin asiakaspalvelun kuin katsastushenkilöiden osalta erittäin asiallisesti, ja tiskin takana jopa yltiöystävällisesti.  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Vaarivanhus

Paljon on katsastuksen toimenpiteet  ja varsinkin laatu parantunut siitä niistä ajoista, kun ensimmäistä autoani, Trabanttia, katsastukseen vein. Siihen maailman aikaan katsastus tapahtui kadun varrella ja katsastusmieskin tuli paikkakunnan kirkonkylään määräpäivänä mistä lie jostain muualta. Tutki auton paperit, kurkisteli auton alle, ravisteli pyöriä ja suoritti koeajon. Jarrujen läpimenoa kovasti epäilin, koska pahasti puolsivat. Osasin kuitenkin varautua asiaan ja "fiksuna" nuorena miehenä laiton toisen etupyörän jarrurumpuun hieman öljyä, joka testieni mukaan hetken aikaa tasapainotti tilanteen. Katsastuspaikalle ajelin käsijarrua käyttäen, ettei öljyn vaikutus olisi jarrutuksissa ennen aikojaan häipynyt. Kuinka ollakaan, leima tuli.
Nykyisin taitaa auto mennä parhaiten läpi, kun pysyy pois katsastusmiehen jaloista ja odottelee toimiston puolella kahvia ryystäen?
Joutilas 76v

Quality

On ne nuo Vaarivanhuksen "historialliset" kokemukset verrattomia! Ja vielä Trabantti - varmaan 1960-luvun alkupuolelta? Tuli tuosta jarrujen "rasvauksesta" mieleen omat Minin jarrujen häipymiset, käsijarrun varassa ajosuoritukset (mm. parisataa kilsaa Hki-Itä-Häme) ja jarrusylinterin villalankaviritykset. Onneksi ei tuota romukasaa tarvinnut sentään katsastaa; tai olisi pitänyt, kun siitä luovuin, mutta noviisina en sitä tiennyt ???.

Noiden Vaarivanhuksen katsastuskokemusten ja nykyajan välille mahtuu jäätävä viranomaisjakso, jolloin katsastuksesta oli tehty mahdollisimman vaivalloinen operaatio. Kun kilpailua ei ollut, viranomaisena toimineen autokatsastuksen asenne oli alle arvostelun. Mitään ei opastettu eikä mitään saanut kysyä, se oli joko läpi tai hylsy. Syy tosin merkittiin rekisteriotteeseen. Eikä puhettakaan, että olisi saanut katsastushalliin mennä, odotella piti jossain ahtaassa eteisessä tai pihalla. Katsastusinssi oli herra ja hidalgo, jolla oli kaikki valta alallaan.

Katsastusajan varaaminen (mitään drive in -asemia ei tunnettu) oli sekin jo oma operaationsa. Ystävällisyys oli kaukana niistä puheluista ja ajan saattoi saada kuukauden tai parin päähän.

Vaikka paljon arvostellaan nykyisiä katsastushintoja, en haluaisi tuohon vanhaan systeemiin palata. Nykyiset katsurit ovat sentään inhimillisiä, ja asiakkaita kohdellaan asiallisen ystävällisesti, sillä meidän rahoillammehan asemat elävät.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Bestcarman

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 28.12.12 - klo:23:08
Huh.. Olihan vuodatus ensimmäiseksi viestiksi tässä foorumissa...

Onneksi asiakkailla on nykyään valinnan vapaus tämän suhteen...

Juuri näin tälläisissä tapauksissa usein käy, harvalla on aikaa turhaan odottaa..

Ja sekö oli tärkeämpi toimi kuin ajan varanneiden ja/tai muutoin jonoon tulleiden määräaikaiskatsastukset ? Vai mistä oli kyse ??

Hukkasit asian ytimen, kyse oli katsastuskonttorin toiminnasta joka aiheutti lähes 2 tunnin turhan odottamisen, toivottavasti joudut itse odottamaan joskus vastaavasti, ja sitten saat myöhemmin tiedon että "olet viimeinen asiakas ja miksi tulit niin aikaisin" Tämän olisi voinut etukäteen selkeästi kertoa...

Tähän: no comment.

Eikö sinulla ole tietoa joka asiaan?

Kokonaiset puoli tuntia ?? No, se lienee autojobbarin provikkaliksaan iso lovi... Ja mistäkö tiedän, että olet alalla? No:

Miten autojobbarit tähän liittyy? Itse olen toiminut työnjohtajana useassa eri paikassa vuosien mittaan kuten edelleenkin  eräässä liikkeessä ja vielä kertaukseksi:  "jokainen asiakas on ainakin itselleni yhtä tärkeä"   oli asiakkaan rotu, sukupuoli, suuntautuminen, tunnetila, ammatti, auton ikä, valmistusmaa jne. mikä tahansa.
Puolituntisia tai lähes 2-tuntisia odotteluja....niistä tulee vuoden mittaan isoja ajallisia ja rahallisia menetyksiä...omalle asiakkaalle tulee myös tuplaodotus, ja "kiitokset" siitä saa taho joka ajokin katsastuksessa käyttää.

Siinä tien toisella puolella on kilpaileva konttori.. *huoh* Ja paikka on keskeinen - mitä odotit?

Kohteliaisuuttani odotin, asiakas oli mukana ja hän vaati että vaihdetaan konttoria...

Minä voin vilpittömästi suositella kaikille yksityishenkilöasiakkaille ko. katsastusasemaa. Kaikki toimi kuukausi takaperin kahteen otteeseen niin asiakaspalvelun kuin katsastushenkilöiden osalta erittäin asiallisesti, ja tiskin takana jopa yltiöystävällisesti.  :)

Nimenomaan , tässä se asian ydin, ehkä yksityishenkilöt saavatkin siellä palvelua, tämä on siis syrjivää muita asiakasryhmiä kohtaan.

Bestcarman

Tälläinen löytyi myös Koivuhaan autokatsastuksesta  tuota syrjintää koskien:

Alla siis lainattua tekstiä

"LAUSUNTO KOIVUHAAN AUTOKATSASTUS OY:N RADIOMAINOKSESTA

Lausuntopyyntö

Mainonnan eettinen neuvosto on saanut lausuntopyynnön yksityishenkilöltä Iskelmä-radiossa esitetystä mainoksesta, jossa mainostetaan autokatsastusasemaa. Mainos on lausunnon pyytäjän käsityksen mukaan hyvän tavan vastainen, koska mainos on rasistinen. Mainos välittää vaikutelman, että mainostajan autokatsastusasemalla on töissä vain suomalaisia ja että mainostaja pitää suomalaisen tekemää työtä arvostetumpana ja parempana kuin vieraskielisen kilpailijan, jonka työ on epäluotettavaa äänensävystä päätellen.

Mainos

Mainoksen alussa miesääni puhuu etelänmaalaista kieltä matkien ”" Hola, hola " Muchos machos automobilekatsastus.”. Suomea puhuva miesääni sanoo tämän jälkeen ”Jep, jep, mutta on myös ihan supisuomalainen yrittäjävetoinen katsastusasema. Koivuhaan Autokatsastus Oy on kaiken lisäksi edullinen ja on muuten katsastusasema, jolle on myönnetty Avainlippu merkiksi suomalaisesta työstä ja osaamisesta.”. Toinen miesääni sanoo ”Mutta sinne on varmaan hankala…”. Aikaisempi miesääni keskeyttää ja jatkaa ”Ei! Koivuhaan katsastusasemalle tuleminen on helppoa kuin seinänteko. Ajat Vantaan Koivuhakaan osoitteeseen Niittytie 15, siihen Heinon pikatukkua vastapäätä, vaikka aikaa varaamatta.”. Tsekkaa itse koivuhaanautokatsastus.fi.”."

Todettakoon että tätä mainosta ei katsottu rasistiseksi, mutta jokainen voi itse päätellä eettisyyden, onko se sitä.....

qwe

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 28.12.12 - klo:21:50

Olen työskennellyt pitkään autojen parissa ja ainakin itselleni on JOKAINEN ASIAKAS YHT,, T,,RKE,,, ehkäpä se että on itse alan ammattilainen näkyy päällepäin ja siksi vältetään???

En valitettavasti voi suositella tutuilleni enkä omille asiakkailleni, palvelu ei todellakaan näillä käyntikerroilla toiminut, yleensä alan korjaamoja tai vastaavia palvellaan vielä ripeämmin, jopa "ohi jonon".

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 29.12.12 - klo:11:21
Nimenomaan , tässä se asian ydin, ehkä yksityishenkilöt saavatkin siellä palvelua, tämä on siis syrjivää muita asiakasryhmiä kohtaan.
;D
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 08.05.12 - klo:19:16
Suomeksi? Jos sanon olevani vagarenan käyttäjä mikävaan rotisko menee läpi vai miten tuo pitäisi tajuta... vai suositaanko vaan museoautoja ja vaarallisetkin romut menevät läpi autoharrastajien arvostuksen takia? Eikös hyvä paikka ole sellainen missä kaikkia kohdellaan tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti riippumatta siittä onko taskussa mustanaamiokerhon jäsenkortti vai ei :P

Tarkoitin tällä sanoa, että saamani kokemus katsurilta oli hyvin asiallista, jopa kehuvaa, kun näki mm. vaihdettuja uusia erikoispuslia alustassa, rei´itettyjä jarrulevyjä ja uutta paksumpaa pakoputkistoa. Katsuri näki ns. viritysosat ja oli ilmeisen tyytyväinen näkemäänsä ilmeen ja puheen perusteella. Kovinkaan moni ns. tavis autoilija ei ko. osia asennuttane autoonsa, vaan taitaa lähes poikkeuksetta olla ns. autoharrastaja - tässä tapauksessa vielä itse ne asentaen.

Olen saanut joskus palautetta, joka ei ole ollut autoharrastajamyönteistä. Mm. moitittu ettei ko. osia ole tarkoitettu alunperin autoon eikä ne toimi siinä. Huolimatta siitä, että osat ovat laillisia, e-merkittyjä, kohtuullisen laadukkaita (kuten aluperäisosatkin) ja huolellisesti asennettuja - ja uudenkarheita tietenkin. Minä arvostan katsastuspaikkaa, jossa otetaan huomioon oma autoharrastuneisuuteni ja huolenpito autoani kohtaan positiivisella tavalla, osien vaihtaminen jo ennen kuin ne ovat huomautuksen arvoiset, ja jos olen omasta mielestäni jopa parantanut esimerkiksi ajo-ominaisuuksia muilla kuin alkuperäisillä osilla (lue: kiinnostunut autoni osista ja niiden toimivuudesta tavisautoilijaa tarkemmin). Sain kehuja, en moitteita, uudenkarheista laillisista osista, vs. alkuperäinen ruosteinen, kohta rikki menevä osa (joka menee kuitenkin katsastuksesta läpi).

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 29.12.12 - klo:11:21
Juuri näin tälläisissä tapauksissa usein käy, harvalla on aikaa turhaan odottaa..

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 29.12.12 - klo:11:21Hukkasit asian ytimen, kyse oli katsastuskonttorin toiminnasta joka aiheutti lähes 2 tunnin turhan odottamisen, toivottavasti joudut itse odottamaan joskus vastaavasti, ja sitten saat myöhemmin tiedon että "olet viimeinen asiakas ja miksi tulit niin aikaisin" Tämän olisi voinut etukäteen selkeästi kertoa...

Ensimmäisestä olen samaa mieltä. Toiseen kirjoitukseen sen verran, että hukkasin asian ytimen - ihmettelen myös, miksei pitkästä jonotuksesta kerrottu? Itselläni ei ole aikaa jonotella, siksi varaan ajan etukäteen.

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 29.12.12 - klo:11:21Eikö sinulla ole tietoa joka asiaan?

Ei.  ;D

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 29.12.12 - klo:11:21Miten autojobbarit tähän liittyy? Itse olen toiminut työnjohtajana useassa eri paikassa vuosien mittaan kuten edelleenkin  eräässä liikkeessä

Oli puhdas arvaus, pahoitteluni väärästä tittelistä.

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 29.12.12 - klo:11:21Kohteliaisuuttani odotin, asiakas oli mukana ja hän vaati että vaihdetaan konttoria...

Tätä et kertonut ensimmäisessä viestissäsi.  ??? "Mitä odotit" -lauseella tarkoitin, että paikka on suosittu ja keskeinen lokaatioltaan, eli mitä voi odottaa ( olettaa ): paljon asiakkaita, ja sen myötä jonottamista ja odottamista.

Lainaus käyttäjältä: Bestcarman - 29.12.12 - klo:11:21Nimenomaan , tässä se asian ydin, ehkä yksityishenkilöt saavatkin siellä palvelua, tämä on siis syrjivää muita asiakasryhmiä kohtaan.

Hmm...kokeilepa sitten vastaisuudessa asioida niin, että jätät firman takin narikkaan, ja menet paikalle valeasussa eli siviilivaatteissa.  ;)

Alun alkaen ihmettelin sitä, että postauksesi oli ensimmäinen tälle palstalle, ja aloitit tuollaisella "vuodatuksella". Miksi juuri tänne? Oliko ko. tapauksessa kyse VAGgineesta? Anyway, toivotan sinulle parempia katsastuskokemuksia jatkossa, ja tervetuloa foorumille!

Peace and vegetables!  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

joukose

Oli tossa vuosi sitten vara-autona ja osittain harrasteenakin reippasti murrosiän ohittanut Polo. No siinä oli vähän lommoa siälä sun täällä ja pakkelikin jostain kohti pellin päältä rapissut pois.

Sen kun kurvasin SF:n pihaan ja tilasin katsastusajan niin osa porukkaa katteli vähän säälin sekaisin tuntein. Mutta eipä aikaakkaan kun inssi hurautti takaisin ja sanoi kuuluvalla äänellä: Joo ei siinä mitään huomautettavaa ollut. Vuoden päästä sitten uudestaan.

No kohta katsastuksen jälkeen myin pois ja tein elämäni voitollisimmat autokaupat. Sain peräti 60 , enemmän mitä maksoin. :o
*Sitä saa mitä tilaa"

Mikko83

Kyllä jettamies on aina jettamies.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: joukose - 04.01.13 - klo:21:28
Oli tossa vuosi sitten vara-autona ja osittain harrasteenakin reippasti murrosiän ohittanut Polo. No siinä oli vähän lommoa siälä sun täällä ja pakkelikin jostain kohti pellin päältä rapissut pois.

Sen kun kurvasin SF:n pihaan ja tilasin katsastusajan niin osa porukkaa katteli vähän säälin sekaisin tuntein. Mutta eipä aikaakkaan kun inssi hurautti takaisin ja sanoi kuuluvalla äänellä: Joo ei siinä mitään huomautettavaa ollut. Vuoden päästä sitten uudestaan.

No kohta katsastuksen jälkeen myin pois ja tein elämäni voitollisimmat kaupan. Sain peräti 60 , enemmän mitä maksoin. :o
Tässä ei ole mitään uutta kun on katsellut sf:n katsastusjälkeä :-D eikun siis korjannut...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

joukose

Juuripa tämä olikin minulle se tärkeä tidossa oleva pikku nyanssi. Tulipahan testattua...
Jokseenkin osuva nuoremman likan kommentti oli kun sanoin että voisit ajaa tol pololla kun muut autot on muussa ajossa:
Enhän mä nyt tolla aja, sehän on vaarallinenkin. ;D ;D ;D ;D ;D
*Sitä saa mitä tilaa"

Patomursu

Miten katsastuksessa suhtaudutaan mittaritaulussa palavaan valoon mikä ilmoittaa hajonneesta polttimosta? Led valot vaihdettu kilpivaloksi ja päivävaloiksi ja siitä tuo vikailmoitus. Joudunko vaihtamaan hehkupolttimot katsastuksen ajaksi?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 03.02.13 - klo:17:28
Led valot vaihdettu kilpivaloksi

No ledit jos ei ole E-hyväksyttyjä niin (liian) tarkka katsuri taikoo niistäkin miinuksen. Pelkkä palaneen polttimon kuvan ei ainakaan luulisi kiinnostavan, paitsi jos antaa vinkkiä katsurille laittomista ledeistä.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 08.05.12 - klo:18:23
Nykyisellään on vain hyviä kokemuksia. Toissakerta Kehän autokatsastus Vantaalla, jossa kuulemma ja todetusti annetaan arvoa autoharrastajalle.

Tuonne olisi nyt sitten varattu aika perjantaille. Tarkempia kokemuksia silloin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Kehän autokatsastuksessa katsastus sujui varsin kivuttomasti. Ajan sai varattua netin kautta, auto otettiin työn alle heti kun saavuin paikalle ja hommaan upposi kaikkinensa kymmenisen minuuttia. Hintaa tuli 70e. Ei tullut tehtyä mitään hintavertailua katsastuspaikkojen välillä, joten en tiedä onko paljon vaiko vähän.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko83

Tällaisia kokemuksia..  :'(  :'(  :'(

poloboy

Oho, katsarillako huono päivä vai oli auto todellakin noin monen korjauskehotuksen arvoinen? Katsastuksesta puheen ollen, mikä on lyhin saallittu katsastusväli? Kysyn, koska ajattelin nyt huollon yhteydessä pyytää korjaamolta päästölappu, jonka pitäisi myös kelvata katsastuksessa. Auto on otettu käyttöön 21.6.2006 ja (uusinta)-katsastettu heinäkuussa 2012, saanko katsastaa auton nyt jo maaliskuussa?
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Mikko83

Oli kyl melkoinen pilkunviilaaja. Ei ennen ole käyty takapenkillä vöitä repimässä ja tarkistuskolmiota syynäämässä. Eikä pohjassa ollut reikiä, ennen kuin se kaivoi ne sinne. Piiiitkään syynäsi autoa, tuli jonoa jo halliin ja pihalla sit loput syynäykset ja päästömittaus.

Ktk

Niin sehän ei ole tietenkään mahdollista että auto on oikeasti paaliin valmis pommi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy