Audin ohjausongelma

Aloittaja Henkka82, 30.01.13 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

fossiili

Nyt viikon verran ajettu edellisestä korjauksesta (hammastangon vaihto, muuta ei kerrottu) ja vielä on ihan ok. Paino sanalla vielä, en jaksa uskoa että tätä mutterittomuutta kauaa kestää.
Mitenkäs "haitulla" on asiat?
A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic 2011

Schimanski

Lainaus käyttäjältä: fossiili - 08.11.13 - klo:15:37
Nyt viikon verran ajettu edellisestä korjauksesta (hammastangon vaihto, muuta ei kerrottu) ja vielä on ihan ok. Paino sanalla vielä, en jaksa uskoa että tätä mutterittomuutta kauaa kestää.

Miltä keskialue muuten tuntuu? Onko enää tahmea/epämääräinen? Keskittääkö kunnolla?

haitu

Reilun viikon on ollut auto alla, mutta työkomennuksen vuoksi ajot jäänyt hyvin lyhyiksi. Ohjaustanko vai mikä lie vaihdettiin tehtaalta tulleeseen juuri tähän autoon sovitettuun kappaleeseen. Lisäksi kuulemma säädeltiin jotain ja alle heitettiin uudet kitkat. Halusivat vanhat mukaan saksaan.

Ajotuntuma on parantunut, keskialueella ei ole vielä tuntunut tyhjää/klappia. Edelleen häiritsee suuresti takapään holtittomuus, aivan kuin se olisi kokoajan irti tiestä. Sehän muuten ei alussa ollut tuollainen, vaan on tullut mukaan edelliseltä korjaus kerralta, jolloin takapäätäkin käsiteltiin. Uraherkkyys on ainakin hieman parantunut. Ohjaus ei kyllä keskitä yhtään.

En suostu toistaiseksi vielä hyväksymään korjausta, ennen kuin ajotuntumaan kertyy hieman lisää.

Ursus

Ilmeisesti vielä uudestakaan tuotannosta ei pystytä takaamaan onko mutteria vai ei?. Myyjä kandi selvitteli asiaa huollon kanssa ja takeita eivät antaisi. Eihän tämä voi olla todellistakaan. Vai oliko huolto tietämätön? On kait ongelma jo ratkaistu uusissa my 14 malleissa?

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 08.11.13 - klo:18:05
Ilmeisesti vielä uudestakaan tuotannosta ei pystytä takaamaan onko mutteria vai ei?. Myyjä kandi selvitteli asiaa huollon kanssa ja takeita eivät antaisi. Eihän tämä voi olla todellistakaan. Vai oliko huolto tietämätön? On kait ongelma jo ratkaistu uusissa my 14 malleissa?

Eipä välttämättä ole ratkaistu, my 14 mallit alkoivat tuotantoviikosta 23, ja huhuiltu on että vasta heinäkuussa olisi tullut uudet toimivat osat tuotantoon, ota näistä nyt sitten selvää.
Oma A6 on tehty viikolla 21 (tänä vuonna) nyt ajettu n. 8000km eikä mutterista vielä havaintoa, vaikka on ollut jo kylmempiä kelejä (kop, kop).....

fossiili

Lainaus käyttäjältä: Schimanski - 08.11.13 - klo:16:06
Miltä keskialue muuten tuntuu? Onko enää tahmea/epämääräinen? Keskittääkö kunnolla?
On siinä semmoinen pykälä. Ei tästä systeemistä enää hyvää saa, jos ei tästä rupea mutteroimaan niin täytyy tämän kanssa elää kunnes auto taas vaihtuu.
ps. ei ole liisari ja käteisellä maksettu, todennäköisesti viimeinen rinkula-auto.
A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic 2011

Arte

Ihan varouksen sanana fossiili.

Niin koeaja sitte huolellisesti esim. se bayerilainen servo-tronikillakin varustettuna. Koska myyjien mielestä: "Se servo-tronic tekee siitä ihan erilaisen!" Nimittäin näin tein itse 320d-a-xd kohdalla. Samallalailla joutu paimentaa keskellä ku -12 a6:sta motarilla. En tykänny. Eikä -10 öljykääntyvä a4 vaihtunu, kummankaan kohdalla, kyseiseiseen tuotteeseen. Mesestä mä en tiiä miten se menee. Meniskö se suoraa, suoralla tiellä? :D Sori, huvittaa vaan se, että päästömääräysten kiristyessä, onko se jo nykypäivänä liikaa vaadittu yli 65k autolta? Ei kai pitäs.
ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

AutistiA5

Mielenkiintoinen pointti Artelta liittyen tuohon baijerin vaunuun. Itse tosiaan pääsin eroon leesari a5:stä ja kävin ajamassa 5- ja 3-sarjalaiset. 5 meni kivasti kuin juna, mut kolmonen oli levoton ajettava vaikka oli servo-ohjaus. En uskaltanu riskeerata, sen verran oli ärsyttävä ajettava tuo a5.
Päädyin pitkän harkinnan jälkeen volvon awd-malliin, mikä tuntui kaikkein parhaalta maantiellä, missä tulee ajettua eniten. Hieman on raskaampi käänneltävä parkkipaikalla, mut ei haittaa.
Ihailtavaa joidenkin merkkiuskollisuus kaiken tämän jälkeen vielä olette ostamassa audia. Itselle riitti tämä kokemus pitkäksi pitkäksi aikaa.

Markku J

Eipä ole Bemarin ohjauksesta isompia moitteita kuulunut BMW foorumillakaan. Itselläni on ollut sekä 5- että 3 -sarjalainen (uusi malli). Ei ongelmia ohjauksen kanssa. Viitonen oli suuntavakavuudeltaan hieman huonompi kuin kolmonen. Kolmosessa oli aktiiviohjaus, viitosessa vakio. Noihin verraten A6 oli järkyttävä.

Arte

AutistiA5 joo mä oon lueskellu sunkin(sekä MarkkuJ:n) tuskaa tässä ajansaatossa. Hyvin säki oot antanu mahdollisuuksia ja aikaa, korjata homman, sekä kiitos siitä, että olet raportoinut siitä tänne. :) Arvokasta tietoa. Toi bimmeri vaan oli itelle yllätys ku tuntu samalta kuin, noh, suoralla tiellä mutkitella/ajaa tarkasti kahella nyrkillä vs. kahella sormella?

Mitä Markun juttuun tulee, olen varma, että et ole kokenut pahempaa. Harmi homma. Tommonen punanen Avantti ois ollu mullekki soiva peli.

Suoraan sanottuna; emmä oikein tiedä mitä tähän sanois. Ehkä sen että: Koittakaa kundit jaksaa pistää se saksalainen-jäger selvittämään asia! Luulis et se kyllä onnistuu! :) Ja  varmaan myös se, että marmorilla ei tarvii isommin tapella ton suhteen. Vaan asia tiedostetaan myös siellä.

Sen verran oon b-ryhmällä kyllästetty et haluun nähä miten tää päättyy.

Jonny

Tiistaina haettu A6 2.0TFSI MY14 tilattu elokuun lopussa ja kilometrejä kertynyt nyt noin 350km. Ei tarvitse ainakaan näillä lämpötiloilla paimentaa ja ohjauskin palauttaa omasta mielestä ihan normaalisti. Renkaina 245/45-18 ja paineet 2.8bar. Kokemustahan ei vielä siis paljon ole, mutta ei mitään huomautettavaa ohjauksesta ja toivottavasti ei tulekaan. Kertoilen tänne jos sattuu mutsku osumaan omalle kohdalle.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Ursus

Itellä on tällä hetkellä tollanen 3-sarjalainen f30 ja menee todella hyvin suoraan ilman kaitsemista jopa Hakka 8 runflat renkailla. Ehken parhaiten mitä minulla autoja ollut. Tosin vaati huolellisesti tehdyn 4-pyöräsuuntauksen. Merkkiliikkekin teki mutta heille riitti, että oli toleranssien sisällä. Auto kävi sitten rengasliikkeellä ja ajettavuus parani ihan helkutisti.

Mielestäni tämä menee paremmin suoraan kuin muutama f10 mitä olen ajanut. Mutta tosiaan kulmat on monesti se ratkaseva tekijä. Muutenhan tämä on pikkunen ja hirveä melupesä verrattuna tuohon f10.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 08.11.13 - klo:20:55
Itellä on tällä hetkellä tollanen 3-sarjalainen f30 ja menee todella hyvin suoraan ilman kaitsemista jopa Hakka 8 runflat renkailla. Ehken parhaiten mitä minulla autoja ollut. Tosin vaati huolellisesti tehdyn 4-pyöräsuuntauksen. Merkkiliikkekin teki mutta heille riitti, että oli toleranssien sisällä. Auto kävi sitten rengasliikkeellä ja ajettavuus parani ihan helkutisti.

Mielestäni tämä menee paremmin suoraan kuin muutama f10 mitä olen ajanut. Mutta tosiaan kulmat on monesti se ratkaseva tekijä. Muutenhan tämä on pikkunen ja hirveä melupesä verrattuna tuohon f10.

Jep ihan samat kokemukset ja mielipiteet itselläkin. Minulla on ollut kohta vuodenpäivät F30 320iA nelikko  (3-sarjan uusi sedan xDrive) eikä ole ollut havaittavissa minkäänmoista uraherkkyyttä tai suuntavakausongelmaa. Uraherkkyyttä ei ole vaikka nostais paineet lähelle 3 barin paineita. Paras ajettava autoistani mitä mulla on vajaan parinkymmenenvuoden aikana ollut. Mulla on ollut sentään useampikin ohjaukseltaan ja ajettavuudeltaan jumalautoihin luettava Golfikin ja tämä kyllä pesee ne. Mulla tosin on sekä kesä- että talvipyörät ei run flattina molemmat ja talvipyörät oem-vanteilla (kesävanteet oem specseillä olevat laadukkaat tarvikevanteet) ja rengaskoko vaatimaton 205/60R16. Molemmat renkaat olen valikoinut mahdollisimman pyöreäolkaisiksi. Mun bemun ohjaus on perusohjaus varustettuna pelkällä Servotronicilla.

Bemullahan on valittavana 3-sarjassa perusohjaus, perusohjaus+servo ja aktiiviohjaus jossa on myös servo. Aktiiviohjauksesta ja perusohjauksesta en tykkää, perusohjaus varustettuna servolla on minusta paras.

Oikein oikein kovassa sivutuulessa saa toki tuota munkin bemua hieman painentaa kun se keula silloin vähän hakee. Uraherkyyttä ei kyllä silloinkaan ole esiintynyt. Mut eipä se uus Octavia 3 ole sen kummenpi sivutuulella. Ajoin kovassa tuulessa Espooseen ja takaisin ja kyllä sitä sai ihan samanlailla paimentaa kun tuuli riepotti keulaa.

Edellisen korimallin 3-sarjalainen oli nelikkonakin suuntavakauden puolesta huopompi kuin tämä uusin ja oli sitä myös pieninkin renkain. Ei sekään mikään kovin huono ollut, mutta valtavan paljon parempi ajettava ja suuntavakaampi on tämä uuden sukupolven 3-sarja. Viatkin on olleet vielä ihan minimissä. Takaiskarin yläpäät vaihdettu uusiin pienen läpseen takia ja sähköllä koria vasten säätyvien ulkopeilien jalkaosat on voideltu rasvalla kääntyessä esiintyneen rutinan takia. Molemmat ongelmat korjaantuivat noilla operaatioilla. Sen jälkeen ei ole ollut muuta korjattavaa. Ei pienillä on päästy kohta tämä eka vuosi.

Suurin pettymys on ollut etupään rengasmelu kesärenkain. Ei ihan mahdoton, mutta kuitenkin  yli 40.000 ekun aihiolle minusta hieman liikaa. Toinen pettymys on kaupunkikulutus. Juo kylällä ajaessa vähän liikaa vaikka ajaisi ECO-ajotila päällä. Ajotieturi näyttää 9,8 ja keskinopeus 36,6km/h 9200km:n ajoille.

Se tästä offarista...

Cubbe

Pakko tuutata tähän väliin. 320ia F31:llä takana 7000km. Menee normiohjauksella, 16" renkailla todella hyvin ja 0,8l/100km pienemällä kulutuksella kuin 1,8TFSI multi 2012. Päivääkään ei ole kaduttanut mutterimerkin vaihto. Ajamisen iloa pois lukien kovat rengasäänet x-ice north kolmosista. Melkoista rollotusta.... Paras audi oli ajettavuudeltaan edelleen audi 100 2,2i vm 85 mitä mulla on ollut, etenkin soralla. ::)
Extercore ferrum durum

Ursus

Kiva kuulla, että täällä kohtalotovereita f30-kerhosta. Omassakaan ei urat tunnu kyllä oikein missään. Kyllähän tämä äkistään tuntuu menevän suorempaan ja vakaammin kuin ocu3. Toisaalta hankala verrata jos toisessa esim. kulmat viturallaan.

Nyt taitaa mennä jo ohi aiheen:) 

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Cubbe - 08.11.13 - klo:21:41
Pakko tuutata tähän väliin. 320ia F31:llä takana 7000km. Menee normiohjauksella, 16" renkailla todella hyvin ja 0,8l/100km pienemällä kulutuksella kuin 1,8TFSI multi 2012. Päivääkään ei ole kaduttanut mutterimerkin vaihto. Ajamisen iloa pois lukien kovat rengasäänet x-ice north kolmosista. Melkoista rollotusta.... Paras audi oli ajettavuudeltaan edelleen audi 100 2,2i vm 85 mitä mulla on ollut, etenkin soralla. ::)

Mulla ei valitettavaa talvirenkaiden äänestä. Tosin mulla saman merkin nastallisen mallin vanhempi versio jolla ajettu jo yksi talvi ja nastat siis kuluneet sekä asettuneet jo. Kesärenkaiden mekkala mua enempi risoo. Talvirenkain tämä on ihan hiljainen.

Arte

Ei video! Nyt mä ryssin. Sori. Sohasin väärään paikkaan, ymmärsin virheeni. On toki hienoa kuulla että autot myös toimii!

Pysytään tässä langassa ihan aiheessa.  ::)

enkero

Jos tuosta alkuperäisestä aiheesta vähän päivittäisi, niin kuukausi(-pari?) sitten tehty softaus muutti olympia-Volkkarin jo ihan kelvokkaaksi ajaa. Käytiin jopa soratietä kokeilemassa, ja auton haltijan ilme ei ollut kovin iloinen, kun sivuteitä uskalsi vihdoin ajaa ESPin valo vilkkuen. Alkuperäisellä tai alkusyksystä softatulla versiolla ei huonon tuntuman takia uskaltanut mökkitietä ajaa yleisrajoituksen puitteissa, sillä pulkka oli täysin tunnoton muilla kuin sileillä/tasaisilla ja kuivilla asfalttipinnoilla.

Oma luulo siis on, että ainakin etuvetoisen ohjausongelma on ratkaistu. Ajolleen silti hienoinen pettymys (sillä luulin olevan vertailukelpoinen edullisempiin sisarmerkkeihin), mutta huono se ei enää ole.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

zonni

Ei taida olla vielä kaikkien etu vetoisten ongelmat ratkaistu.Minulla ainakin odottaa lisä ohjeita tehtaalta.On kaksi eri ohjelmaa kokeiltu ja rengas suuntauksiakin on muokattu ja vielä rengas paineitalin on muuteltu.Aina vaan seilaa niin kuin vanhan ladan ohjaus,ladaan saa kumminkin ohjauksen kuntoon kun vähän ruuvarilla kiristää simpukkan ruuvia kireemmälle ;-)

petri

Jaa, viimeisimmän säädön jälkeen AC jätti ratin vinoon,  :o tarkka kun olen (varmaan on jo lisähuomautus asiakastiedoissa..) toivoin, että ratti laitetaan suoraan kuten se olikin.

Tänään tuli soitto, että "pidä vaan sijari maanantaihin, ei saada autoasi valmiiksi", kyselin syytä niin camper ei kuulemma mene arvoihin. Ihmettelen suuresti koska tästä oli pari päivää kun kulmat viimeksi säädettiin. Eikä varmasti ole ajeltu kiville välissä.

Aluperäiseen aiheeseen, minulle siis vaihdettu ohjausvaihde 4 kertaa ja softat päivitetty muistaakseni 6 kertaa. Ekan kerran reklamoin kun kilsoja oli 2000km.. Nyt lainassa quattro manuaali ja ei hae ehkä niin paljon kuin omani 1.8tfsi multi.

Omassani hakeminen on ihan järkyttävää, (väillä parempi, välillä todella huono) mutteria ei ole kovin terävänä esiintynyt vielä. Ekat -4 asteen pakkaset jätti uusimmalla ohjausvaihteella ratin vinoon, eli ei siis palauttanut! Tämän jälkeen pinna paloi lopullisesti ja lähetin ald:lle tunkin kuvan. Hoitavat nyt asiaa eteenpäin maahantuonnin kanssa..

Erityisesti kaksi asiaa ovat autossa tärkeitä, penkki ja ajettavuus.. Täytyy varmaan käydä koeajamassa tuo uusi 3-sarja jos se kulkee suoraan ja on nautittava ajaa. Vaikka en pemali miehiä ole. Meneekö 3-sarja minne se käsketään ja onko siinä samanlaista "ohjastamista" motarilla mitä tuossa nelkussa on nyt?

lq

No mä en ole varauksettoman innostunut 300:en ohjauksesta. Ei siinä pykäliä ole ja keskittääkin ihan ok, mutta tunto siitä puuttuu plus vetelee (xdrive) yllättävän runsaasti. Sport-moodissa ohjaus muuttuu raskaammaksi, muttei puolestaan lisää tuntoa. Mulla on Servo-ohjaus.
Tuuliherkkyydestä en viitsi sanoa muuta, kuin että sitä löytyy...

Ohjauksen vetely on hämmästyttävä suoritus, sillä se on samaa luokkaa kuin mulla olleissa etuvetoisissa. Ero edelliseen A3 quattroon oli varsin selvä; A3:lla ajaa sladissa yhdellä kädellä, tällä on parempi pitää molemmat kädet ratissa.
Toistaiseksi ohjaustunnossa on mulla olleissa autoissa menty takapakkia aina jostain vuodesta 2003 lähtien. Nykyään kai hyvä-arvioon riittää, ettei ohjauksessa ole pykäliä...

Sen verran löyhästi aiheeseen liittyen, että jopas tämä ohjausaihe vaiettiin aktiivisesti hiljaiseksi Audifinssin puolella, mutta eipä sitä ole yksimerkkifoorumin puolella lupa/syytä muuta odottaakaan...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: lq - 09.11.13 - klo:10:01
....Sen verran löyhästi aiheeseen liittyen, että jopas tämä ohjausaihe vaiettiin aktiivisesti hiljaiseksi Audifinssin puolella, mutta eipä sitä ole yksimerkkifoorumin puolella lupa/syytä muuta odottaakaan...
Eiköhän se johdu enemmänkin siitä että siellä on ehkä yhden käden sormilla laskettava määrä jäseniä joilla on noin uusi Audi jossa mutteriohjaus voisi olla.

lq

Tuoreiden autojen vähyys vaikuttaa, samoin maininnat tyyliin "melkoisia drama-queeneja arenan puolella" ja ihmettelyt perään, kun merkkiä uhataan vaihtaa tämmöisen pikkuseikan vuoksi.
No, se siitä, kaikki on oikeassa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: lq - 09.11.13 - klo:10:01
No mä en ole varauksettoman innostunut 300:en ohjauksesta. Ei siinä pykäliä ole ja keskittääkin ihan ok, mutta tunto siitä puuttuu plus vetelee (xdrive) yllättävän runsaasti. Sport-moodissa ohjaus muuttuu raskaammaksi, muttei puolestaan lisää tuntoa. Mulla on Servo-ohjaus.
Tuuliherkkyydestä en viitsi sanoa muuta, kuin että sitä löytyy...

Ohjauksen vetely on hämmästyttävä suoritus, sillä se on samaa luokkaa kuin mulla olleissa etuvetoisissa. Ero edelliseen A3 quattroon oli varsin selvä; A3:lla ajaa sladissa yhdellä kädellä, tällä on parempi pitää molemmat kädet ratissa.
Toistaiseksi ohjaustunnossa on mulla olleissa autoissa menty takapakkia aina jostain vuodesta 2003 lähtien. Nykyään kai hyvä-arvioon riittää, ettei ohjauksessa ole pykäliä...

Sen verran löyhästi aiheeseen liittyen, että jopas tämä ohjausaihe vaiettiin aktiivisesti hiljaiseksi Audifinssin puolella, mutta eipä sitä ole yksimerkkifoorumin puolella lupa/syytä muuta odottaakaan...

Offariksi homma jo muutenkin mennyt ja en viitsi yv:tä laittaa...Minkä kokoiset ja merkkiset fillarit sun kesäpyörät on ja onko run flatit? Mulla on reilut paineet kumeissa ja reilusti yli tehtaan arvojen, koska ne tehtaan arvot on aivan liian alakanttiin (kuten monesti nykyisin on).

Mä en voi vaan käsittää kun, mun mielestä tolla on suuri nautinto ajaa ja ohjaus, alusta  sekä ajettavuus on erinomaiset eikä se ole minusta  muuten mikää kovin tuuliherkkäkään, jos sitä vertaa muihin autoihin. Kyllä aika montaa autoa saa nykyään kunnon sivutuulessa paimentaa ja ohjata, jotta auto menee sinne minne käskee, kun sitä sivutuuli riepottelee. Ehkä mä en vaan ehkä tajua mitään, mutta itse olen ollut todella tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin.

Mitä A4 B8 fl:n ajettavuuteen ja ohjautuntoon tulee, niin omien koeajojen perusteella ihan ok ja hyvä myös nelikkona, mutta bemarin 3-sarjan xDriven ohjaus ja ajettavuus on minusta vielä hieman parempi. Tosiaan mulla vaan kokemukset uudesta 3-sarjasta pääasiassa 16-tuuman fillareilla ja hyvin pyöreäolkaisin tavallisin kumein. Edellinen korimalli oli ainakin hirveä run flateilla ja isommilla pyöräkoilla (varsinkin Potenza RFT). Ehkä sitten myös tämä uudempikin...

lq

Contin 225 leveät ei- runflat-nastat talvisin alla, paineita yli 3bar. Ohjauksen vetely on siis mulle eri asia kuin uraherkkyys. Ei tässä kummempaa uraherkkyyttä ole, menee viistosti urien yli ja/tai nousee uran pohjalta pois ilman ylimääräistä hikoilua.
Se voi olla joku xdriven erikoisuus, että pidon vaihdellessa, talvella lappu lattiassa, on parempi pitää ratista kunnolla kiinni? Tässä suhteessa tää on kun joku lastutettu Ocu 2 RS. Tietty voisi spekuloida, että näin käy, kun takavetoiseen lisätään vaan ruopivat etupyörät...  ::)

Kesärenkaat on 225/255 runflatit, mutta nekin menevät urien yli ja urissa ihan ok, en mä niitä inhoa. Painavat  ne kyllä ovat ja vehje on hiekkatiellä tietysti melkoinen leija. Ei ne runflatit enää taida niin huonot olla, kuin mitä niiden internetmaine antaa ymmärtää, olen antanut itseni ymmärtää ajettuani niillä nyt 20tkm.

Ja sitten taas sitä Audin ongelmaa, olkaa hyvät.

trombone

Audi A5 Quattro ohjaus häiritsee edelleen...  :( Keskialue on raskas ja tunnoton, eikä ohjaus keskitä  >:(

Softa vaihdettiin kesällä ilman, että huomasin mitään muutosta käyttäytymiseen (mutteria ei ole esiintynyt kesällä). Nelipyöräsuuntaus on tehty sen jälkeen kahdesti. Renkaina 255/40R19 ja paineet 3.2bar.

Ennen tuo ohjaus keskitti vain toiseen suuntaan ja kaikki mutkat motarilla vasempaan pystyi ajamaan ilman rattiin koskemista. Auton sai suoristettua vain rattia kääntämällä (vaatien jatkuvaa aktiivista ohjausta). Viimeisimmän suuntauksen jälkeen tilanne muuttui siten, että nyt ei keskitä kumpaankaan suuntaan.

Odottaisi, että 80k autolla nauttisi ajamisesta mutta kun kokoajan tuo ohjaus häiritsee. Koska auto on oma, niin ei ole varaa vaihtaa jatkuvasti kun muutenkin oli tarkoitus pitää tätä vuosia.

Mietin, että pitääkö tähän nyt vain tyytyä vai onko jotain tehtävissä? Onko teille vaihdettu noita uusia "AB" ohjausvaihteita vai oliko niin, että ne eivät ole taaksepäin yhteensopivia?

Talven muttereita odotellessa...

VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

CK

Kävin syksyllä AC:lla neljännen kerran tekemässä softa-päivitystä. Valittelin (asiallisesti) miten usein jouduin mutterin takia käymään huollossa ja kysyin onko jotain, mitä saisi mielipahani korvattua?  Lähdettyäni sieltä, huoltoneuvoja soitti perään ja tarjosi määräaikaishuollon (30.000km) ilmaiseksi maahantuojan piikkiin. Tämähän sopi mulle mainiosti.
Tiedän ettei määräaikaishuolto ei maksa paljon (n.400eur) verrattuna auton hankintahintaan, mutta se on kuitenkin enemmän kuin aiemmin lähetetyt leffaliput. Kyllä maahantuoja viimeinkin tajusi ongelman laajuuden ja yrittää pitää asiakkaitaan tyytyväisinä.

Abudhabi

Meille tuli taloon emännälle nyt pari kk sitten '13 allroadi ja nyt kun on 10tkm ajettu niin on kyllä surkea ajaa. Ensin luulin että johtuu uusista talvirenkaista tai vanteista mutta ihan samat ongelmat kun täällä. Ohjauksessa on keskialueella selviä kulmapisteitä ja tarkkuutta ei ollenkaan.

Pistin jo myyjälle viestiä ja kerran soitin huoltoon mutta pyysivät vaan auton näytille ja katsovat pyöränkulmat.. En vienyt koska auto on tiheästi työkäytössä ja erikoisvarusteltu.

Mikä tässä olisi järkevin tie edetä ja koittaa saada auto kuntoon? Typerää käytättää huollossa useasti jos siellä ei tiedetä/myönnetä ongelmaa ja kerralla vaihdeta tarvittavia osia vaan vasta useamman rempan jälkeen.. Onko maahantuonnissa jotain tiettyä henkilöä joka on perehtynyt ongelmaan tarkemmin ja osaa opastaa huoltopistettä suoraan? Omasta mielestä jäisellä asfaltilla jopa vaarallinen tuo ohjaus kun ei pysty tarkasti ohjaamaan vaan heittää välillä isojakin ohjausliikkeitä tahtomatta. Aivan käsittämätön vika tän hintaluokan vehkeissä!

Markku J

Olisi ollut aika hienoa luovuttaa tällä kertaa mutterinmuotoinen ratti, ja katsoa kuinka vastaanottajalla pokka pitää  ;D.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy