III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 14.02.14 - klo:18:37
Hei päivää! Onko aiheesta uusi octavia mitään muuta uutta tietoa? Tuo testihommahan on vissiin aika puitu? ::) Onkos uusia ostajia tullut areenalle lisää?
Ei ole kukaan enää kiinnostunut Octaviasta, kun bemari voitti talvitestin. Jono bemuliikkeen ovella oli pitkä ja loput ostajat parveilivat Seat liikkeissä kyselemässä tulossa olevaa Cupraa  ;D ;D

geetsu

Tuossa neljä-viisi sivua sitten kyselin combin perään. Kiitos vastauksista, löysin näppärän esittelyauton joka on nyt varattu minulle (ei olisi riittänyt kärsivällisyys pitkien toimitusaikojen kanssa). Webastoa ei tässä uudessa kulkuneuvossa nyt ole, ehkä sillä säteilyllä pärjätään ainakin alkuun. Katsotaan meneekö myöhemmin jälkiasennukseen...

Pietu

Mina ilmoittaudun octaviasta kiinnostuneeksi ja sellaisen eilen tilanneeksi. Ystävänpäivän kunniaksi lähti tilaukseen Octavia 1.4 combi elegance.
Varusteita:
Candy white
Dynamic Pack
Sport pack
Irrotettava vetokoukku
Nahkainen monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet)
Canton Sound System - 9 kaiutinta, subwoofer ja digitaalinen taajuuskorjain
Tavaratilan ja matkustamon väliverkko
Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella

Sit vaan ootellaan kesäkuun loppuun asti auton toimitusta.

RS Combi -19

Occu14

Hieno valinta! Mulla lähes identtinen mutta helmiäismustana  ;) Otin lisäksi vielä Amundsenilla, jonka lisäsin jälkikäteen. Sen verran usein kuitenkin joudun navia käyttämään. Cantonia en rastinut mukaan.

Oliko tosiaan kesäkuun loppuun asti toimitusaika? Mulla auto tilattu 27.1 ja luvattiin huhti-toukokuu vaihteeseen. Saa nähdä venyykö kesäkuulle saakka  >:(

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Skoda Octavia 1.2T

Mulla vastaava ja käytännössä kaikki varusteet. Huhtikuun loppuun luvattu toimitus. Auto tilattu 30.12.13.

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

poujo

Lainaus käyttäjältä: finnman - 14.02.14 - klo:09:16
Täällä valitetaan 50 litran tankista. Verrattuna edelliseen malliin on nykymallin kulutus pienentynyt sen verran vastaavalla moottorilla, että nyt pääsee saman matkan, mutta 5L pienemmällä kulutuksella? Joten miksi valitetaan, jos II-mallin takista ei valitettu?

Itselle aika iso muutos, kun dieselistä ja 61 litran tankista siirtyy bensaan ja 50 litran tankkiin. Bensassa kulutus kumminkin ollut vähän reilun litran suurempi, kuin dieselillä. Saa ravata kokoajan huoltsikalla  ::) Valintoja valintoja... vaatii totuttelua.
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

V-O

Lainaus käyttäjältä: finnman - 14.02.14 - klo:09:16
nyt pääsee saman matkan, Joten miksi valitetaan, jos II-mallin takista ei valitettu?
Mitään kehitystä ei ole tapahtunut.

Eikös uuden pitäisi olla aina pikkasen parempi kuin entisen eli semmosta jatkuvaa parantamista ja jatkuvaa kehittämistä...

finnman

Taitaa olla yksinkertaista porukkaa täällä? Jos kulutus on pienempi juurikin sen verran, että pienemmällä polttoainemäärällä pääsee saman matkan kuin aiemmin 5L isommalla määrällä, niin aika selvä kehitys on tapahtunut? Miten se voi olla huonompi asia?

Tourano

Tuoko Delta-Auto III-Octavioita käytettynä maahan?

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6113554
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

poujo

Lainaus käyttäjältä: finnman - 15.02.14 - klo:10:53
Taitaa olla yksinkertaista porukkaa täällä? Jos kulutus on pienempi juurikin sen verran, että pienemmällä polttoainemäärällä pääsee saman matkan kuin aiemmin 5L isommalla määrällä, niin aika selvä kehitys on tapahtunut? Miten se voi olla huonompi asia?

No miten tämä hyödyttää käyttäjää? Ei yhtään mitenkään, yhtä usein siellä tankilla silti tarvitsee käydä... Hyvin olisi voinut olla se 5-10litraa isompi tankki jolloin ajomatkakin tankillisella kasvaisi sen ~100-200km.

darthjysky

Hyöty tulnee rahassa joka tankin täyttämiseen menee
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

poujo

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 15.02.14 - klo:13:30
Hyöty tulnee rahassa joka tankin täyttämiseen menee

Jos joudun ajamaan uudella oculla 1000km niin joudun silti tankata autoon polttoainetta määrän X, jotta pääsen perille. Missä vaiheessa se säästö rahassa näkyy? Saman verran sitä polttoainetta menee tuohon matkaan ajanko sitten 45litran tankilla tai 60litran tankilla varustetulla autolla. Käyttännöllisyyttä tuo pienempi tankki rajoittaa rutkasti, koska joutuu tankkaamaan useampaan otteeseen.

darthjysky

Mutta yksittäisen tankkauksen kustannukset on pienemmät.

Ei ehkä tässä mittakaavassa tai käyttötarkoituksessa niinkään oleelliset myönnän
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 15.02.14 - klo:14:24

Tämä on kyllä aika huippuselitys  ;D ;D

Minäkin olen epäuskoisena katsellut tuota 50l tankkia tässä vag autonelikossa. Käytännössä on ihan este omille ajatuksilleni ostaa tällainen auto paljoon ajooni, kun olen tottunut 70 litran tankkiin nykyisessä ja vielä dieseliä.
Voisiko taustalla olla myös jokin painonsäästö juttu mittauksissa tai normeissa joissa pitää olla tankki täynnä tms...? 
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 15.02.14 - klo:14:49
Tämä on kyllä aika huippuselitys  ;D ;D

Minäkin olen epäuskoisena katsellut tuota 50l tankkia tässä vag autonelikossa. Käytännössä on ihan este omille ajatuksilleni ostaa tällainen auto paljoon ajooni, kun olen tottunut 70 litran tankkiin nykyisessä ja vielä dieseliä.
Voisiko taustalla olla myös jokin painonsäästö juttu mittauksissa tai normeissa joissa pitää olla tankki täynnä tms...?

No sepä se. Aika ilmiselvää, että jostain tämä 100 kg laihdutus on komponentti komponentilta puristettu. Sellaista se vaan on.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Epes

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 14.02.14 - klo:10:05
Jotenkin vain tuntuu, ettei BMW:lle talvitestimenestys ole samanlainen juttu kuin vaikka Volvolle. Tuskin monikaan ostaa BMW:tä sen talviominaisuuksien vuoksi, vaan kyllä siellä painaa ne muutkin jutut. Toisaalta ensimmäisen korimallin Volvo S40 oli oikein 'menestys' aikoinaan talvitestissä  :P

Tämän päivän hesarissa on koko sivun mainos bemulta ja arvatkaapa otsikko?

V-O

Oisko ollu jotain tyyliin, että "Bemu on todistetusti parempi talviauto ku Mersu tai Skoda..." tai jotain sinnepäin ;)

Taky

Mutta pienempi tankki haittaa tankkausoptimoitia - tankkaus sillä missä edullisin polttoaine kulloinkin tarjolla.  ::)
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Epes - 15.02.14 - klo:15:14
Tämän päivän hesarissa on koko sivun mainos bemulta ja arvatkaapa otsikko?

Talvi yllätti etuveto autot. Ja kuinka monen suusta on kuultu lausahdus "kyllä minä muuten olisin ostanut esim. BMW:n, mutta ne talviominaisuudet" :)

PaMake

Meikäläinen päätti tänää ottaa harhailevilta ajatuksiltani luulot pois ja kävin vielä koeajaan combi 1.4 TSI DSG Elegancen. Taustatietona mainittakoon, että joulukuussa olen tilannut 1.4 TSI DSG Elegance LB ja takana vain tunnin koeajo 1.8 TSI DSG Elegance LB:llä viime joulukuussa. Ajatuksissa palloillut lähinnä Octavian lievä pappamainen ulkonäkö, 1.4 moottorin tehojen riittävyys ja sisämateriaalien halpuus. Kuitenkin vain pohjalla tuo pikainen tunnin koeajo tehokkaammalla pannulla, jonka perusteella päätöksen aikanaan tein. Onneksi kokemus oli lähinnä täysin positiivinen. Ulkonäkö on tavallaan hieman pappamainen, mutta mitä pidempään autoa tuijottaa, sen paremmalta se näyttää. Tällä hetkellä siis aika positiivinen fiilis ulkonäöstä. 1.4 TSI moottori on aikamoinen pannu ja otti multa luulot pois heti Lahdenväylälle kiihdytettäessä. Mahtava pannu, joka liikuttaa hyvin kevyesti isohkoa autoa ja toimii loistavasti yhteen DSG-vaihteiston kanssa. Mitä halvahkoihin sisämateriaaleihin tulee edelleen eniten häiritsee ovien kovan muovin käyttö ja tietynlainen design ovissa, joka muistuttaa enemmän 90-luvun autoa. Kuitenkin laatuvaikutelma oli tässä toisessa koeajossa huomattavasti parempi mitä muistelin eli ei ollenkaan huono. Moitin kuitenkin hieman istuimia, joiden reisituki jää kovin lyhyen tuntuiseksi eikä sivuttaistukeakaan kovin runsaasti ole. Sivuttaistuen puutteen huomaa helposti, kun ajaa vähän kovempaa mutkaan, jolloin penkissä tuntuu heiluvan puolelta toiselle. En sitten tiedä millainentuki on alcantaroissa on, jotka omaan settiini ruksin.
Joka tapauksessa jäi oikein positiivinen fiilis ja suosittelen kaikille erittäin lämpimästi kaikille päätöstää empiville toista koeajoa Octavian ratissa. On se vaan helvetin hyvä auto!
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

s-mod

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 15.02.14 - klo:17:15
Meikäläinen päätti tänää ottaa harhailevilta ajatuksiltani luulot pois ja kävin vielä koeajaan combi 1.4 TSI DSG Elegancen. Taustatietona mainittakoon, että joulukuussa olen tilannut 1.4 TSI DSG Elegance LB ja takana vain tunnin koeajo 1.8 TSI DSG Elegance LB:llä viime joulukuussa. Ajatuksissa palloillut lähinnä Octavian lievä pappamainen ulkonäkö, 1.4 moottorin tehojen riittävyys ja sisämateriaalien halpuus. Kuitenkin vain pohjalla tuo pikainen tunnin koeajo tehokkaammalla pannulla, jonka perusteella päätöksen aikanaan tein. Onneksi kokemus oli lähinnä täysin positiivinen. Ulkonäkö on tavallaan hieman pappamainen, mutta mitä pidempään autoa tuijottaa, sen paremmalta se näyttää. Tällä hetkellä siis aika positiivinen fiilis ulkonäöstä. 1.4 TSI moottori on aikamoinen pannu ja otti multa luulot pois heti Lahdenväylälle kiihdytettäessä. Mahtava pannu, joka liikuttaa hyvin kevyesti isohkoa autoa ja toimii loistavasti yhteen DSG-vaihteiston kanssa. Mitä halvahkoihin sisämateriaaleihin tulee edelleen eniten häiritsee ovien kovan muovin käyttö ja tietynlainen design ovissa, joka muistuttaa enemmän 90-luvun autoa. Kuitenkin laatuvaikutelma oli tässä toisessa koeajossa huomattavasti parempi mitä muistelin eli ei ollenkaan huono. Moitin kuitenkin hieman istuimia, joiden reisituki jää kovin lyhyen tuntuiseksi eikä sivuttaistukeakaan kovin runsaasti ole. Sivuttaistuen puutteen huomaa helposti, kun ajaa vähän kovempaa mutkaan, jolloin penkissä tuntuu heiluvan puolelta toiselle. En sitten tiedä millainentuki on alcantaroissa on, jotka omaan settiini ruksin.
Joka tapauksessa jäi oikein positiivinen fiilis ja suosittelen kaikille erittäin lämpimästi kaikille päätöstää empiville toista koeajoa Octavian ratissa. On se vaan helvetin hyvä auto!
Penkkien verhoiluilla ei ole eroa mihinkään tukeen. Olisit ottanut sport jakkarat!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Ocutj

Mulle tankkaus maksaa aina yhtä paljon/vähän. Tankkaan 50â,¬:lla.  ;)

Pietu

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 15.02.14 - klo:01:59
Hieno valinta! Mulla lähes identtinen mutta helmiäismustana  ;) Otin lisäksi vielä Amundsenilla, jonka lisäsin jälkikäteen. Sen verran usein kuitenkin joudun navia käyttämään. Cantonia en rastinut mukaan.

Oliko tosiaan kesäkuun loppuun asti toimitusaika? Mulla auto tilattu 27.1 ja luvattiin huhti-toukokuu vaihteeseen. Saa nähdä venyykö kesäkuulle saakka  >:(
Sulla käy kyllä hyvä munkki, jos toukokuun alkuun sen saat. 3kk ei ole paha aika odottaa. Varausjärjestelmä antoi toimituspäiväksi 27.6 -> n. 4,5 kk  :o. Aika pitkä aika perusmallille . Mulle kävis kyllä toukokuukin oikein hyvin. Muutamia lisäyksiä varusteisiin olen miettinyt, vaikka pari kuukautta konfiguraattorilla varusteita pähkäilin ja ajattelin olevani jo aika valmis kokoonpanon suhteen. Adaptiivinen vakkari ois vielä harkinnassa.
RS:tä haaveilin, mutta toimitusajan pituus söi vaihdokkini arvosta 2500â,¬ verrattuna 1.4:n niin valinta oli aika selvä.
RS Combi -19

Jukikyy

Onko porukalla tietoa tai kokemusta Combiin sopivista kattotelineistä?

Tiedän, että Thulella on vajaa 200â,¬ hintaan sopivia kattotelineitä, mutta mites muut merkit esim. Mont Blanc Motonetistä 40â,¬?

Sopiiko vanhempiin Vag autoihin sopivat telineet? Esim VW Passat vm. 2008?

Pitäisi tulevaan Combi RS:n ostaa Thule Pacific boxiin sopivat kattotelineet.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Tourano

PaMake

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 15.02.14 - klo:22:19
Penkkien verhoiluilla ei ole eroa mihinkään tukeen. Olisit ottanut sport jakkarat!

Juuri näin. Kyllähän tuo dynamic pack mielessä kävi moneen kertaan, varsinkin, kun sitä ei tosiaan ole hinnalla pilattu. Mun mielestä ne sporttipenkit on vaan älyttömän ruman näköiset. Muutenkin tarkoitus tehdä Octaviasta enemmän business kuin sport  8) Eli ajelen siis hiljempaa kurveihin, nautin kyydistä ja olen hiljaa  ;D
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Tourano

Moottori-lehti on koeajanut Skoda Octavia Combi 1.6 TDI GreenLinen

Linkki

ddt

Eilen lähti kalenteri tikittämään = tilaus tehty. Luvattu 5.5.2014 (vuosikin oli mainittu)
Siis Octavia LB 1.6 TDI DSG , Metal Grey
Dynamic pack
Sunset ikkunat
Vetokoukku
Lämmitettävä tuulilasi
Puulistat
Tutkat myös eteen
Alla Octavia-14 Elegance LB 1.6. TDI DSG , ex-Touran -11 1.6 Tdi DSG7, ex-Passat -08 1.9 Tdi Luxline

Seva

Huomasin, että tällä foorumilla on muutama päivä sitten valitettu 50 l tankkia liian pieneksi. Niin minäkin alkuun ajattelin, kun vanhassa autossa (Passat 1.8TSI) oli 70 l tankki. Mutta nyt olen käytännössä havainnut, että molemmissa tankkausväli on meikäläisen sekalaisessa ajossa noin 800 km. Ero on vain se, että kun Ocun käy tankkaamassa täyteen, rahaa menee noin 30e vähemmän.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

seatts

^ No näinhän se just on mut edelliset asiasta vänkääjät ei vain ymmärtäneet sitä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy