III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

vkjoki

Postasin tänne
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4554.msg394053;topicseen#new
tietoja auton valmistukseen ja toimitukseen liittyvistä asioista ja aikatauluista (kuljetusaika, milloin rekisteröidään, kauanko satamassa, yms.). Niitä on tässä ketjussa tuossa edellä kyselty.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Huppe

DSG on alkanut arpomaan enenevissä määrin vaihteita. Kilsoja nyt 2000km takana. 100% kaupunkiajoa. Ensimmäiset tuhat kilsaa oli pelkkää matka-ajoa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Zaasa

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 20.09.13 - klo:17:00
^Arpoo miten?

No ei vaihtele niin huomaamattomasti kuin alussa. Joskus, hyvin harvoin, töksähtää hieman. Tosin olen alkanut ajamaankin hieman aggressiivisemmin kun kilsoja on jo sen verran. En mitenkään hurjastellen kuitenkaan.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

focceristi

Octavia 1.2tsi manuaali tai dsg? Kertokaapa te joilla kokemusta kyseisestä vaihtoehdosta. Nykyisessä focuksessa tuliset 105 hepoa ja mietinkin olisiko kyseinen malli riittävä kun ei sitä räjähtävää suorituskykyä välttämättä tarvitse. 2 hengen kuormalla yleensä mennään ja abaut 15000km vuodessa. Varmaan kuitenkin pirteämpi kuin nykyinen peli. Mietin vain jos tulisi päädyttyä 1.4 koneeseen niin tulisi "hurjasteltua" liikaa! Hintakin sanelee ja alle 30000 alle reilusti pitäisi olla hintalappu. Varmaan jollain on 3ocussakin päädytty 1.2 moottoriseen.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

jni

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 20.09.13 - klo:17:07
No ei vaihtele niin huomaamattomasti kuin alussa. Joskus, hyvin harvoin, töksähtää hieman. Tosin olen alkanut ajamaankin hieman aggressiivisemmin kun kilsoja on jo sen verran. En mitenkään hurjastellen kuitenkaan.

Ihan normaalia tuo arpominen. I

tsellä (tosin DSG6) tuli pari kertaa sellainen lekan iskukin laatikon kylkeen. Sekin oli normaalia sanoivat. Aiheutti tosin itselleni "normaalin" autonvaihdon.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Markku J

focceristi:

Eiköhän se 1.2 TSI vie Octaviaa yhtä hyvin kuin minun Golfiakin. Painoeroa on hieman, mutta parin hengen kuorman kanssa tuskin tulee ongelmia.

Tämän 105 hv TSI:n kanssa on meno riittävän vauhdikasta 100 kmh saakka, mutta sen jälkeen kiihtyvyys on verkkaista. Taajama-ajossa ei enempää tehoa tarvitse, mutta ohitustilanteet matka-ajossa vaativat malttia.

DSG:n jos ottaa tuon koneen yhteyteen, niin se auttaa vielä, kun on aina oikea vaihde käytössä, ja kierroksilla haetaan tehoa ehkä herkemmin, kuin kuljettaja manuaalin kanssa tekisi. Tämä on tietysti jokaisen ajotyylistä riippuva asia, mutta itse kierrätän harvoin yli 3000 rpm:n manuaalin kanssa. DSG:llä tulisi varmaan enemmän tehtyä kick down -täyskaasukiihdytyksiä.

Jos raha ei tee kiusaa, niin ottaisin silti 1.4:n, joka on aika reilusti puhdikkaampi. Mutta jos rahalle on parempikin kohde tiedossa, niin 1.2 TSI sekin hoitaa hommansa. Samaa kirjoitti TM viimeisimmän numeronsa Seat Leonin lyhyessä koeajossa.

2cka

No nyt on nelikko alla, makea peli näin 150km perusteella. Kulutusmittari tän mökkireissun jälkeen näytti 7.9l, matkasta n. 110km oli nelostietä 120-rajoituksella, loput 60-80 ja pari kilsaa kinttupolkua.

Tykkään ja kovasti näinkin pienellä kokemuksella. Sunnuntaina tai maanantaina sitten kuvia jahka takaisin sivistyksen parissa  8)
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

romulus

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 20.09.13 - klo:18:16
Octavia 1.2tsi manuaali tai dsg? Kertokaapa te joilla kokemusta kyseisestä vaihtoehdosta. Nykyisessä focuksessa tuliset 105 hepoa ja mietinkin olisiko kyseinen malli riittävä kun ei sitä räjähtävää suorituskykyä välttämättä tarvitse. 2 hengen kuormalla yleensä mennään ja abaut 15000km vuodessa. Varmaan kuitenkin pirteämpi kuin nykyinen peli. Mietin vain jos tulisi päädyttyä 1.4 koneeseen niin tulisi "hurjasteltua" liikaa! Hintakin sanelee ja alle 30000 alle reilusti pitäisi olla hintalappu. Varmaan jollain on 3ocussakin päädytty 1.2 moottoriseen.

3.5v ajeltu 1.2 TSI:llä, Ocu2 ja nyt Ocu3:lla, ja kyllä se suorastaan tykiltä tuntuu verrattuna 1.6 vapariin, se on selvä. Lähinnä tuo alavääntö tuo sen helppouden, ei tarvi kierrättää konetta. Mutta jos ei rahasta ole kiinni niin suosittelisin silti ottamaan sen 1.4 TSIn Ocusta. 
Audi A4 avant (B9 2017)

Trackpad

Oman Ocu III luovutus ensi viikolla :)

Nynny

Olen  ajellut 3.5 vuotta 1.2:lla melkein 100t kilometriä ja tyytyväinen olen ollut. Aina olen ohi päässyt kun olen halunnut. Yks kutoset esim. tojoissa paljon veltompia. Tankatessa kyllä hymyilyttää.
Eli jos itsetunto on kunnossa niin ihan kelpo kone.
Eilen sain tivaamisen jälkeen tiedon että saadaan uusi Ocu ensi viikolla. On kyllä mielestäni aika kehnoa palvelua että myyjä ei ole kertaakaan ottanut oma alotteisesti yhteyttä se jälkeen kun auton kesäkuun alusssa tilasin. Jotenkin sitä odottaisi hövelimpää palvelua lähes 30:n tonnin ostosta tehdessään. Liikkeestä enmpi kun olen auton saanut :o

2cka

Lainaus käyttäjältä: Nynny - 21.09.13 - klo:10:24
Olen  ajellut 3.5 vuotta 1.2:lla melkein 100t kilometriä ja tyytyväinen olen ollut. Aina olen ohi päässyt kun olen halunnut. Yks kutoset esim. tojoissa paljon veltompia. Tankatessa kyllä hymyilyttää.
Eli jos itsetunto on kunnossa niin ihan kelpo kone.
Eilen sain tivaamisen jälkeen tiedon että saadaan uusi Ocu ensi viikolla. On kyllä mielestäni aika kehnoa palvelua että myyjä ei ole kertaakaan ottanut oma alotteisesti yhteyttä se jälkeen kun auton kesäkuun alusssa tilasin. Jotenkin sitä odottaisi hövelimpää palvelua lähes 30:n tonnin ostosta tehdessään. Liikkeestä enmpi kun olen auton saanut :o

Kuulostaa rehellisesti sanoen paskalta toiminnalta  :o Toivon ettet ole montaa kertaa tuosta paikasta autoa ostanut (mikä liike muuten kyseessä..?).

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Henrikki

Onko Combissa vakiona takaroiskeläpät? Edessä ilmeisesti on?

Jos ei onko joku tingannut ne toimitusmaksun hinnalla mukaan?  :)

Entäs mallimerkintöjen poisto? Onnistunee parhaiten luovutusuollon yhteyteen.

Nimim. combia odotellessa (huhtikuusta)  >:(
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance DSG
Exät:Seat Altea XL 2.0 TDI DSG Sport -10
Octavia Combi 2.0 TDI DSG Elegance -06
Toyota Corolla Verso 1.8 vvt-i MMT -04

Ocu

Takana ei läppiä, mallimerkintöjen poisto onnistui luovutushuollossa.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 21.09.13 - klo:13:03
Takana ei läppiä, mallimerkintöjen poisto onnistui luovutushuollossa.

Mä pyysin kanssa irrottamaan luovutushuollon yhteydessä, irrottelevat pesun yhteydessä ennen vahausta.

2cka

Unohtu tuossa eilisessä postauksessa mainita että takavalot palavat myös 0-asennossa sekä päiväajovalojen kanssa. Oma myyjä sanoi että tämä "sammuva ominaisuus" ongelma olisi selvitetty ja kaikki autot lähtevät ainakin heiltä takavalot koodattuina  8)

jpi68

Toimiiko muilla ACC DSG:n kanssa kuten alla oleva lainaus ohjekirjasta kertoo?

LainaaHidastaminen pysähtymiseen asti
Kun edelläajava ajoneuvo hidastaa pysähdyksiin, hidastaa ACC myös oman auton
pysähdyksiin.

Liikkeellelähtö pysähdysvaiheen jälkeen
Heti kun edelläajava ajoneuvo tauon jälkeen lähtee liikkeelle, oma ajoneuvo lähtee myös liikkeelle ja nopeus säätyy jatkossakin. Pidemmän tauon aikana ohjaus
katkeaa automaattisesti
Hallitse ohjausta ja käytä jarrupoljinta

Kokeilin tuota ja hidasti kyllä pysähdyksiin toisen auton perässä punaisiin valoihin, mutta heti kun pysähtyi, niin  mittariin tuli teksti jossa vaadittiin painamaan jarrua. Jollei painanut, kuului muutaman sekunnin päästä 'piiiiip' ja auto lähti liikkeelle, vaikka edessä oleva ei mennyt mihinkään (melko vaarallista). Jos taas painoi jarrua, niin vakkari putosi tietenkin pois pelistä eikä sitten tietenkään lähdetty automaattisesti liikkeelle. Eli mun mielestä ei toimi kuten ohjekirjassa (ainakaan mulla, tai sitten en vain osaa). Kuinkahan pitkää aikaa tarkoittaa tuo pidempi tauko?

s-mod

No on se vaikeata painaa jarrun jälkeen kaasua ja kerran nappia, jos haluaa edessä olevaa seurata! Onkohan missään (volvossa) täys automaatiota, ettei koskaan tarvi koskea kaasuun ja jarruun!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Guido

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 19.09.13 - klo:22:10
Ymmärtääkseni III:ssa peilit taittuvat aina kylkiä vasten kun ovet lukitsee? Maavalot toimivat siis myös peilien ollessa kylkiä vasten?

Toimivat, tarkistin juuri.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Henrikki - 21.09.13 - klo:12:22

Ostin marmorilta läpät ja laitoin itse. Aikaa meni yhteensä n. 15 min pyörät irroitettuna (enemmän tilaa ruuvata). Läpät maksoi 30â,¬.

Mallimerkitkin otin itse pois. Vähän lämmitin tukankuivaajalla ja muovisella paperiveitsellä avitin. Vähäiset liimajäämät pois lenskalla ja vahalla viimeistely. Hyvä tuli ja aikaa meni siinäkin n. vartti.

tet

Lainaus käyttäjältä: jpi68 - 21.09.13 - klo:19:01
Kokeilin tuota ja hidasti kyllä pysähdyksiin toisen auton perässä punaisiin valoihin, mutta heti kun pysähtyi, niin  mittariin tuli teksti jossa vaadittiin painamaan jarrua. ...

Vähän ot:na heräsi kysymys. Säätääkö tuo ACC etäisyyttä edellä ajavaan matkan vai ajan perusteella? Jos ajat vaikka 60 km/h alueella sen turvallisen 30 metrin päässä edellä ajavasta ja tulee pysähdys liikennevaloihin, niin ei kai siihen väliin jää 30 metriä tyhjää kun autot pysähtyvät?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Homer

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.09.13 - klo:18:36
focceristi:

Tämän 105 hv TSI:n kanssa on meno riittävän vauhdikasta 100 kmh saakka, mutta sen jälkeen kiihtyvyys on verkkaista. Taajama-ajossa ei enempää tehoa tarvitse, mutta ohitustilanteet matka-ajossa vaativat malttia.
.
.
.
Jos raha ei tee kiusaa, niin ottaisin silti 1.4:n, joka on aika reilusti puhdikkaampi. Mutta jos rahalle on parempikin kohde tiedossa, niin 1.2 TSI sekin hoitaa hommansa. Samaa kirjoitti TM viimeisimmän numeronsa Seat Leonin lyhyessä koeajossa.

Itselläni ei koeajoja enempää kokemusta 1.2:sta, mutta 3 vuoden kokemuksella Yeti 1.4 TSI:n suorituskyvystä voin todeta että jos haluaa taloudellista ajoa, oikeilla renkailla moottorilla pääsee kaupunkiajossa keskimäärin 7,4 ltr kulutuslukemiin, parinkympin pituisilla lenkeillä maantiellä lukemat jo alkaa 6:lla. Niin mutta se suorituskyky, niin kuin Markku totesi 1.4 on tosiaan puhdikas ja vääntöä riittää nopeassa vauhdissa ohituksiin sekä 140-160 km/h moottoritienopeuksiin (tod. nopeus -10%) jopa Yetin korkuisella autolla, eikä tee tiukkaakaan. Nythän päättäjät pohdiskelevat 130 kmh nopeusrajoituksia tietyille motariosuuksille joten ei täysin irrelevantti ominaisuus.

1.4 ltr lepuutustoiminnolla olisi minun vaihtoehto tässä moottoriluokassa ja sitä odottelisin Josko Skodaan saataisiin.

seatts

Jos ei onko joku tingannut ne toimitusmaksun hinnalla mukaan?  :)

Nimim. combia odotellessa (huhtikuusta)  >:(

Combissa takana ei ole vakiona läppiä.
Kyllä mä ainakin ne tinkasin mukaan ja pyysin myös merkintöjen poiston.
Combia odotellessa tosin vaan elokuusta.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Subastar

Jos ei onko joku tingannut ne toimitusmaksun hinnalla mukaan?
Roiskeläpät tuli taakse asennettuina kaupantekijäisinä.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Kinneri

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.09.13 - klo:07:38
Vähän ot:na heräsi kysymys. Säätääkö tuo ACC etäisyyttä edellä ajavaan matkan vai ajan perusteella? Jos ajat vaikka 60 km/h alueella sen turvallisen 30 metrin päässä edellä ajavasta ja tulee pysähdys liikennevaloihin, niin ei kai siihen väliin jää 30 metriä tyhjää kun autot pysähtyvät?
Ei jää liikaa tyhjää vaan ihan normaali väli. Normaali ajossa autojen väliä saa säädettyä mieleisekseen.

Kulinaristi

Kokeilin tuota ja hidasti kyllä pysähdyksiin toisen auton perässä punaisiin valoihin, mutta heti kun pysähtyi, niin  mittariin tuli teksti jossa vaadittiin painamaan jarrua. Jollei painanut, kuului muutaman sekunnin päästä 'piiiiip' ja auto lähti liikkeelle, vaikka edessä oleva ei mennyt mihinkään (melko vaarallista). Jos taas painoi jarrua, niin vakkari putosi tietenkin pois pelistä eikä sitten tietenkään lähdetty automaattisesti liikkeelle. Eli mun mielestä ei toimi kuten ohjekirjassa (ainakaan mulla, tai sitten en vain osaa). Kuinkahan pitkää aikaa tarkoittaa tuo pidempi tauko?

Ei helvata. Pakko poistaa tuo muovinen takapuskuri ja laittaa ratakiskoa (60 kg/m) sen tilalle.
Kenellä tietoa, kuka osaisi hieman taivuttaa ja muotoilla sitä, ettei ihan raakana ja suorana takana törrötä?

Nimittäin kun nuo "muita reippaasti taitavammat autoilijat" saavat tuollaiset vakkarit käyttöönsä, niin alkaa risteyksissä takapää kärsimään turhan usein, kun unohtuu tuo 'auton ajaminen' heiltä.

Vakkari kun alkaa hiljentämään, niin syttyyköhän sen auton jarruvalot edes, vai saako sekin pusuja persuuksiinsa normia helpommin?

focceristi

Hei Seatts! Jos katsoin oikein niin nykyinen autosi on 1.4 koneella ja olet tilannut uuden 1.2:lla. Kerrotko mikä vaikutti ratkaisuusi ja millaista ajoa sinulla etupäässä on. Näköjään voi vaihtaa näinkin päin eli isommasta ja tehokkaammasta pienempään. Itsekin mietin juuri 1.2 elegancella ja vaihteisto mietinnässä vielä koska tuo dsg kuitenkin vielä arvelluttaa! Mutta ainakaan tuossa pienemmässä vaihteisto ei varmaankaan ole väännön tai muunkaan puolesta rajoilla. No kohta talvi tulee ja pääsee kokeilemaan ocun talviominaisuuksia, lämpeneminen jne.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

prinne

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 22.09.13 - klo:09:37
Ei helvata. Pakko poistaa tuo muovinen takapuskuri ja laittaa ratakiskoa (60 kg/m) sen tilalle.
Kenellä tietoa, kuka osaisi hieman taivuttaa ja muotoilla sitä, ettei ihan raakana ja suorana takana törrötä?

Nimittäin kun nuo "muita reippaasti taitavammat autoilijat" saavat tuollaiset vakkarit käyttöönsä, niin alkaa risteyksissä takapää kärsimään turhan usein, kun unohtuu tuo 'auton ajaminen' heiltä.

Vakkari kun alkaa hiljentämään, niin syttyyköhän sen auton jarruvalot edes, vai saako sekin pusuja persuuksiinsa normia helpommin?

Tuntuu olevan se halu nykyään että auton pitää itse ajaa. Ei kuskin kuulu tehdä juurikaan mitään. Vakkari pitää vauhdin sopivana, tarvittaessa pysäyttää ja lähtee liikkeelle itsekseen. Kaistavahti pitää auton kaistalla, ettei tartte ohjata. Sitten kun et kuitenkaan tajua, niin auto ehdottaa kahvitaukoa ja auto sitten itsekkeen parkkeeraa ruutuun.

Ei mene mun jakeluun, mutta kaikki tallaa tyylillään.  Nyt auto palstoilla naureskellaan avuttomille naiskuskeille. Tällä menolla muutamien vuosien päästä ei paljoa naurata, kun saa katsella peiliin.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

tdi_tdo

Eilen käytiin plikan kanssa koeajamassa 4x4 1.8T DSG HB Elegance. Täytyy kyllä sanoa, että hyvin mahtui autoon sisälle kuskin paikalle tämmöinen 187cm/112kg ukko. Yleensä on reisitukien kanssa niin ja näin mutta lyhyellä lenkillä kaikki tuntui olevan ok. Säädin penkit itselleni sopiviksi ja koeistuin vielä takapenkin ja kyllä siellä aikuinen silloinkin menee. En ehkä maksaisi taksihintaa siitä kyydistä, mutta polvia ei ahdistanut eikä pää ottanut kattoon - vaikkei farkku ollutkaan.

Auto oli mukavan kevyt pyörittää parkkiksella, tuntuma hyvä ja maantielläkin mentiin suoraan. Hyvä juttu oli myös se, että auton sai käännettyä uukkarina maantiellä. Nykyisellä ja entisellä Volvollani tämä ei ole ihan itsestäänselvyys ja välillä kannattaa miettiä etukäteen, mitä manöörverejä aikoo suorittaa ahtaammissa paikoissa ;) Alusta oli mielestäni hyvä tässä segmentissä.

Moottori oli tietty hieno ja johtuen ehkä 4x4:stä auto ei vedellyt mihinkään kiihdytyksissä. DSG vaihtelee edelleen hienosti ja paremmin mitä perinteiset luistavat automaatit. Kaikki nappulat ja nippelit tuntuivat olevan kohdallaan. Samoin ajotietokoneestä äkkiseltään sai selattua kaiken tarvittavan tiedon ja radiostakin sai äänestää selvää (toisin kuin -07 Passatissa).

Ainoa huono puoli oli melu. Maantie oli normaalia suomitietä ja nopes jotain 80-100 välillä. Renkaat rallattavat äänekkäästi. Motarilla ehkä tulisi mieleen peltorien käyttö? En tiedä onko vika puuttuvissa vaimennuksissa (takana "vararengaskotelossa" ainakin oli paljasta peltiä) vai pyöräntuennassa ja sitä kautta tulevassa resonanssissa. Pienen miinuksen annan myös halvan tuntuisista ovivivuista yms. Niissä on klappia aika paljon joka ehkä vähän latistaa tunnelmaa.

Pyysin piruuttani tarjouksen 1.4TSI DSG Eleganceen jos vaihdossa antaa 203tkm ajetun -09 V70 2.4DA Summumin. Säästäisi Skodillakin kanssa ainakin polttoainetta, vakuutuksissa, ehkä korjauksissa (VAG ;) puhumattakaan DSG:stä ja paremmasta kiihtyvyydestä. Volvossa tehoa 163hp mutta myös painoa 1800kg vs. Skodan 1300-1400kg. Eroa on sen verran, että olisi sama jos Octavian takapenkillä istuisi kolme bodaria raejuustot kädessä jatkuvasti.
-09 V70 2.4DA

automaattori

Räsän koeajolenkillä tuli muuten koeajon aikana hyvin toimineen ACC:n kanssa yksi ihmeellinen tilanne, ehkä bugi ohjelmistossa. Ajoin toisen auton perässä ja ACC piti etäisyyden sopivana, sitten edellä ollut auto väistyi vasemmalle kääntyvälle kaistalle ja luonnollisesti jarrutti vauhtia kääntyäkseen. No, mitä Räsä teki, jarrutti kanssa, hyvä ettei takana tullut auto ollut ihan lähellä. Säikähdin ja vaistomaisesti painoin kaasua että pääsen tilanteesta karkuun. Varmasti seuraavaan autooni tulee ACC, mutta vielä on järjestelmissä ja ohjelmistoissa hiomista.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy