III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: jni - 17.09.13 - klo:20:17
Kävin tsekkaamassa brittimanuaalista ja sielähän tosiaan olikin, että sumarit toimivat sekä AUTO-, parkki- ja varsinaisessa valoasennossa. Kehitys siis kehittyy edelleen, vai niinkö sittenkään...
Katkaisija sinällään ok.Miinustakin löytyy.Etusumarin merkkivalo palaa ainoastaan katkaisijan kehällä olevassa merkissä vihreänä,sieltä sitä ei välttämättä huomaa.Takasumarin merkkivalo taasen palaa mittaristossa kellertävänä,molemmat saisi olla mittaristossa.
Jottei mene OT:ksi niin uskon OCUIII olevan samanlainen sydeemi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 17.09.13 - klo:21:15
Katkaisija sinällään ok.Miinustakin löytyy.Etusumarin merkkivalo palaa ainoastaan katkaisijan kehällä olevassa merkissä vihreänä,sieltä sitä ei välttämättä huomaa.Takasumarin merkkivalo taasen palaa mittaristossa kellertävänä,molemmat saisi olla mittaristossa.

Käyttöohjeen mukaan Ocussa on merkkivalo mittaristossa, ohjekirja ei tosin puhu halaistua sanaa takasumareista :o
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jni

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 17.09.13 - klo:21:15

Niin. Katsoin nimen omaan Octavia III:n manuaalista. Eli ei mene OT:ksi.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

kamok

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.09.13 - klo:21:37
Käyttöohjeen mukaan Ocussa on merkkivalo mittaristossa, ohjekirja ei tosin puhu halaistua sanaa takasumareista :o
Manuaalissa on käännösvirhe, jälkimmäinen kappale etusumuvaloista pitäisi olla takasumuvaloille (vertaa esim. brittimanuaalia).
Etu- ja takasumuvalojen merkkivalot näkyvät mittaristossa Ocu III:ssa.

squier

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 17.09.13 - klo:20:30
Piti ihan käydä koittamassa.

Asennossa OFF: Katkaisimesta kun vetää, se myös kääntyy asentoon auto. Tällöin (pimeällä) syttyy ajovalot sekä sumuvalot. On muuten typerän näköiset keltaiset sumarit Xenoneiden parina.
Asennossa: AUTO- lue yltä
Asennossa: PARKIT, viiruledit palavat, samoin kuin parkkivalot, eli jostain sieltä umpion takaa tulevia kellertäviä viiruja, samalla palaa sumarit

Katkaisimesta kun vetää enemmän, syttyvät myös takasumarit.
Kiitos ohjeesta! Eipä ois ikinä tullut pieneen mieleenkään että tuota katkaisinta pitää vetää saadakseen sumuvalot päälle. Jotenkin sen katkaisimen merkkivalot hämäävät (sumuvalon näköiset kuviot vasemmalla puolella)

Lisäksi yks outo logiikka tai oivallus on sivupeilien lämmitys erillisestä katkaisimesta. Ja koska ainakaan minä en ole havainnut merkkivaloa tästä, tulee ajeltua paljon peilien lämmitys päällä. Useimmissa autoissa peilit lämpiää samasta katkaisimesta kuin takalasin lämmitin.

Kaippa näihinkin tottuu...

jni

^Ei se peilin lämmitys ole jatkuvasti päällä. Viisaammat tällä tietävät kuinka kauan. Se siis putoaa automaattisesti pois päältä jonkin ajan kuluttua, vaikka nappi on päällä-asennossa. Seuraavassa startissa menee jälleen päälle.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ocutj

Ja oikein piheille on vielä yksi mahdollisuus valojen kanssa: radion valikosta täppi pois päiväajovaloista ja valokytkin 0-asentoon. Ei mitään valoja!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 17.09.13 - klo:23:03
Ja oikein piheille on vielä yksi mahdollisuus valojen kanssa: radion valikosta täppi pois päiväajovaloista ja valokytkin 0-asentoon. Ei mitään valoja!

Onko todella niin, että silloin ei pala mitään valoja? Muistelisin että aiemmissa malleissa jos ruksii päivävalot pois, niin 0-asennossa käytetään normi ajovaloja. En tosin ole nykyisellä Superbilla tätä kokeillut miten siinä toimii...

tet

Lainaus käyttäjältä: T5ID - 17.09.13 - klo:18:46
Ei EU pakota käyttämään mitään valoja. Eikä täällä valot ole pitkään syttyneet käynnistyksen yhteydessä kuin japseissa.

Mielestäni Euroopassa on mukavinta ajaa Saksassa ja Ranskassa, mutta siellä ei ehkä kuskien kaikki aika menekään valokytkimen räpläämiseen.

Tuossa vielä linkki, missä poltellaan valoja keskellä kirkasta päivää ( itäblokki ja pohjoismaat )

On syttyneet muissakin kuin japseissa. Ekassa pösössäni vm.93 syttyi, eli pököllä ainakin viimeiset 20 vuotta on syttynyt itsestään. Sen tiedän että Mersu on ollut jälkijunassa tuossa asiassa. Onko sitten ollut muutkin sakemannit, en osaa sanoa kun en ole ennen vuotta 2009 saksalaista autoa omistanut. Ja eikös Suomen autokanta aika pitkälti ole japseista koostunut takavuosina, eli kyllä se on suurimmalla osalla kuskeista sinne selkäytimeen iskostunut että valokatkaisijaan ei tarvitse koskea jos itse näkee jotain.

Kyllä se EU vastaisuudessa nimenomaan pakottaa polttelemaan valoja. Kun nääs on nyt pakolliset uusissa autoissa nämä päiväajovalot euroopassa, joten kyllä ne rupeavat loimottamaan muillakin kuin meillä "itäblokkilaisilla".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

deeaa

84 talbotissakin oli aina valot päällä. Siinä pystyi erikseen laittamaan alennetulla jännitteellä ne päälle kyllä ns.päivävalotilaan polttoaineen säästämiseksi.

jni

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 18.09.13 - klo:06:43
84 talbotissakin oli aina valot päällä. Siinä pystyi erikseen laittamaan alennetulla jännitteellä ne päälle kyllä ns.päivävalotilaan polttoaineen säästämiseksi.

Se on yksi ns. saabismeista, joita noihin Uuudenkaupungin Talboteihin sovellettiin.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jni - 17.09.13 - klo:22:27
^Ei se peilin lämmitys ole jatkuvasti päällä. Viisaammat tällä tietävät kuinka kauan. Se siis putoaa automaattisesti pois päältä jonkin ajan kuluttua, vaikka nappi on päällä-asennossa. Seuraavassa startissa menee jälleen päälle.
20 minuuttia on ainakin tähän asti näkemissäni ollut päälläoloaika tehtaan jäljiltä, tämä myös ohjelmoitavissa vcds:llä / testerillä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

finnman

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.09.13 - klo:23:20
Onko todella niin, että silloin ei pala mitään valoja? Muistelisin että aiemmissa malleissa jos ruksii päivävalot pois, niin 0-asennossa käytetään normi ajovaloja. En tosin ole nykyisellä Superbilla tätä kokeillut miten siinä toimii...

Pimeänä on koko auto, testattu on.

johnbob

Elämäntilanne muuttui radikaalisti ja asunto vaihtui. Ongelmana nyt että uudessa kämpässä ei ole vapaata tolppapaikkaa eikä ihan heti taida vapautuakaan jonosta päätellen. Onko kukaan vielä kysellyt jälkiasennus webastoa (mielellään ajastin puhelimella)? Ensimmäinen tarjous minkä sain on 1900 euroa asennettuna.

Zaasa

^1900â,¬ on aika kohdallaan jälkiasenteisesta känny ohjauksella,tuskin merkittävästi halvemmalla löydät.

Guido

35 km ajettu uudella Octavia Combilla. Hyvältä vaikuttaa ja Denim Blue väri yhdessä vaalean sisustuksen kanssa näyttää _todella_hyvältä_. Onneksi uskalsin valita perinteisen harmaan sijasta jotain muuta. Oli kuulemma toinen Denim Blue Ocu III, joka kyseisestä liikkeestä luovutettiin.

Renkaina näytti olevan Michelin Primacy HP (224/45R17).

Ocu

Kohta 90 kilsaa ajettu, alla siis Combi 1.8 DSG. Tottuttelua DSG ominaisuuksiin ja muutenkin autoon. Maantiellä menee hienosti mutta kaupingissa tuntuu yllättäen vähän hankalalta, ohjauspyörää pitää kääntää puolisen kierrosta ennenkuin kääntyy mihinkään, siis mateluvauhdissa. Muistikuva RS koeajosta vielä pahentaa tunnetta, siinähän on nopea ohjaus. DMS sport asento ei auta tuohon kaupunkinopeudessa vaikka jämäköittää ohjausta kovemassa vauhdissa. Sport alusta ja 17 Teronit + Misukat tuntuvat ihan sopivilta ja auto on kyllä tyylikäs, Brilliant Silver.  Yksi ihmetyksen aihe on se että kuskin jalkatilassa palaa valo ajon aikana, onko se normaalia?

Lisää kokemuksia ja ihmettelyä kunhan kilsoja karttuu!
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

prinne

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 19.09.13 - klo:19:29
   Yksi ihmetyksen aihe on se että kuskin jalkatilassa palaa valo ajon aikana, onko se normaalia?

Lisää kokemuksia ja ihmettelyä kunhan kilsoja karttuu!

Kuten myös muiden jalkatilassakin...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Markku J

Aika jännä ominaisuus tuo jalkatilavalojen palaminen ajon aikana. Aiemmissa autoissani ne ovat sammuneet ajossa. Ei haitanne mutta hyötykin on kyseenalainen.

RS:n progressiivinen ohjaus teki minuun positiivisen vaikutuksen ja korjaa tuon nimim. Ocun mainitseman ongelman ohjauksen hitaudesta kaupungissa.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.09.13 - klo:20:05
Aika jännä ominaisuus tuo jalkatilavalojen palaminen ajon aikana. Aiemmissa autoissani ne ovat sammuneet ajossa. Ei haitanne mutta hyötykin on kyseenalainen.

Jos toimii samoin kuin vaikkapa pre-FL Superbissa, niin tuon ajonaikaisen palamisen kirkkauden voinee säätää välillä 0-100%.
Skoda Superb 2.0 TDI

Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Guido

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 19.09.13 - klo:20:09
Jos toimii samoin kuin vaikkapa pre-FL Superbissa, niin tuon ajonaikaisen palamisen kirkkauden voinee säätää välillä 0-100%.

Voi säätää, ainakin minulle myyjä näytti ajotietokoneen valikoista mistä jalkatilavalojen kirkkautta voi säätää. Muutenkin auton esittely oli kiitettävän perusteellinen. Vaikka parin Octavian ja yhden Golfin jälkeen perustekniikka onkin tuttua ja odotusaikana olen aika paljon lueskellut netistä löytyvää Octavian käyttöohjetta niin silti tuli pari ahaa-elämystä ominaisuuksien esittelyssä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.09.13 - klo:20:05

Me aktivoin ne meidän Superbiin VCDS:llä ja kyllä mä olen niistä pitänyt. Luovat sopivasti "tunnelmaa" kabiiniin, kunhan säätää tarpeeksi himmeälle.

Mä en muuten näitä polttimoita vaihtaisi ledeiksi, vaikka joku ilman tekisi. Mun mielestä ledien kylmä valkoinen valo ei sovi tänne, vaikka se monessa muussa paikassa toimiikin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 19.09.13 - klo:20:09

Ei mene Superbissa säätö noin, vaan 20-100% tai sitten kokonaan pois ;)

jni

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 19.09.13 - klo:20:21
Me aktivoin ne meidän Superbiin VCDS:llä ja kyllä mä olen niistä pitänyt. Luovat sopivasti "tunnelmaa" kabiiniin, kunhan säätää tarpeeksi himmeälle.

Mä en muuten näitä polttimoita vaihtaisi ledeiksi, vaikka joku ilman tekisi. Mun mielestä ledien kylmä valkoinen valo ei sovi tänne, vaikka se monessa muussa paikassa toimiikin.

Olen samaa mieltä.
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ocu

Ok eli omat kengät näkee pimeessäkin ajellessa, tämä selvä.

Tuo rekisterikilven valaistus kyllä tekisi mieli vaihtaa lediksi, on aika ruma tuo keltainen valo kun edellisessäkin autossa oli ledit. Nyt ymmärän miksi noita vaihdetaan.

Niin ja xenonit on kyllä hyvät, nythän niitä alkaa tarvitsemaan.

Webaston "evä" on musta eikä auton värinen ja taakse ei tullut kynnyslistoja dynamic paketin myötä.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.09.13 - klo:20:22
Ei mene Superbissa säätö noin, vaan 20-100% tai sitten kokonaan pois ;)

Tämä selvä! ;) Ei oo tullu ihan niin tarkkaan äitimuorin autoa raplattua. :)
Skoda Superb 2.0 TDI

Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

TLPH

Ledejä saa myös"lämpimän" sävyisinä  ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TLPH - 19.09.13 - klo:20:44
Ledejä saa myös"lämpimän" sävyisinä  ;)

Ja Saharaan voi kuskata hiekkaa myytäväksi...

Jyri

Ledejäkin on monen värisiä, mutta vakio hehkulankapolttimot on kyllä omaan makuun joka paikkaan liian keltaisia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy