III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

jni

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 19.08.13 - klo:09:36
Kyllähän osa noista toimii juuri noin, esimerkkinä appivanhempien Lexus. Siitä tuo kysymys siintikin  8)

Ilmeisesti Lexuksessa ovet eivät mene ns. turvalukkoon, vaan ne saa auki sisältä kahvasta? Toivottavasti niin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

voipa

Onko joku onnistunut tinkimään muutamia satasia enemmän uuteen Octaviaan vaihtoauton kanssa?
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Huppe

1000km reissu heitetty eikä mitään erityisen pahaa sanottavaa ole löytynyt. Se mikä kiinnitti huomiota niin riippuen asfaltin pinnasta, auto on välillä sangen äänekäs, esim. Lahden seudulla ajaessa. Pääsääntöisesti mielestäni kuitenkin (edelleen) hiljainen auto jossa on kiva kuunnella musiikkia Cantoneilla.

Moottoritienopeuksissa ensimmäisen kerran autoa ajaneena huomasi nyt tuon 1.4tsi -koneen tehottomuuden kun lähdetään 100km/h++ vauhdista ohittamaan. Kyllähän tuolla perusajot ajelee ja noikin ohitukset onnistuu, mutta kyllä tuota tehoa hieman kaipaisi tuonne lisää. No lähin 120km/h moottoritie on täältä noin 400km päässä, joten ei tuolle teholle tarvetta minulla ole. Täyskiihdytyksillä ja kick-downia käytettäessä tehoa varmasti löytyy hieman "lisää", mutta kun kilsoja on vasta 1300 mittarissa niin en ole viitsinyt kokeilla kertaakaan.

Valo-automattiikkakin pelaa, jotenkuten. Pitää kuitenkin olla lähes säkkipimeää ja kun iso kuu loisti taivaalla lähes täysikuuna, ei tuo meinannut lähteä päälle lainkaan kuin vasta joskus 23:00 aikoihin. Hieman liian aikaisin tuo vaihtaa lyhyet valot päälle ja liian myöhään taas pitkät takaisin päälle. Asetuksella: Early, medium, late -ei ole mielestäni mitään eroa toisiinsa nähden.

Pitkät valot ovat surkeat, siitä ei pääse kyllä mihinkään. Lyhyet ovat ihan kohtalaiset.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 19.08.13 - klo:11:52
Valo-automattiikkakin pelaa, jotenkuten. Pitää kuitenkin olla lähes säkkipimeää ja kun iso kuu loisti taivaalla lähes täysikuuna, ei tuo meinannut lähteä päälle lainkaan kuin vasta joskus 23:00 aikoihin. Hieman liian aikaisin tuo vaihtaa lyhyet valot päälle ja liian myöhään taas pitkät takaisin päälle. Asetuksella: Early, medium, late -ei ole mielestäni mitään eroa toisiinsa nähden.

Hmm... mistähän minä olen ymmärtänyt että nuo kolme herkkyys vaihtoehtoa vaikuttavat vain lähivaloihin Autoasennossa.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 19.08.13 - klo:12:21
Hmm... mistähän minä olen ymmärtänyt että nuo kolme herkkyys vaihtoehtoa vaikuttavat vain lähivaloihin Autoasennossa.

Voipi olla, se selittäisi tuon. Light Assistent oli joko päällä/pois ja heti sen jälkeen sitten tuo asetus, oletin että se liittyisi siihen assistenttiin.

japa

Mitehän lie mutta minun auton ksenonit näyttää pitkillä puitten latvoja,eikös näissä pitäs olla automaattinen korkeussäätö?
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Karvis

Lainaus käyttäjältä: japa - 19.08.13 - klo:13:55
Mitehän lie mutta minun auton ksenonit näyttää pitkillä puitten latvoja,eikös näissä pitäs olla automaattinen korkeussäätö?

Jos perussäätö on pielessä niin mihin sattuuhan ne näyttää.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Huppe

Ihan sama mulla.

Guido

Sama homma oli taannoin Golfin xenonien kanssa, nähtävästi VAG-konsernille on ylivoimaisen vaikeaa tehdä oikein suunnattuja xenon-valoja. VW:n pikahuollossa suuntaus laitettiin kuntoon takuuna muutamassa minuutissa, mikä lie Skodan käytäntö?

Zaasa

Sama tilanne oli kahdessa edellisessä Skodassani,valojen säätö oli teetettävä huollossa erikseen.Puiden latvoihin näytti suoralla tiellä.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 19.08.13 - klo:15:02
Sama tilanne oli kahdessa edellisessä Skodassani,valojen säätö oli teetettävä huollossa erikseen.Puiden latvoihin näytti suoralla tiellä.

Ilmankos noi on vähän paskat noi valot.
Pitänee käydä näyttämässä, kysyä samalla ilmastointilaitteen hurinasta.

Ocufemma

Onko jollain lisävarusteena matkapuhelimen BT/ signaalinvahvistinta. Vertailtiin työkaverin kanssa autoja ja huomattiin että
hänellä lisäantenni katolla(hainevätyyppinen) ja mulla ei. Viittais siihen et hänellä on vahingossa laitettu toi lisävaruste.
Ihme sähläystä tehtaalla sillä joillakin on ollut takaspoileri vaikka ei ole tilannutkaan erillispakettia ja tämäkin
paketti tullut "vahingossa"  ;D
Kysymys siis kuuluu että onko tuo antenni sitä varten?

Guido

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 19.08.13 - klo:16:27
Onko jollain lisävarusteena matkapuhelimen BT/ signaalinvahvistinta. Vertailtiin työkaverin kanssa autoja ja huomattiin että hänellä lisäantenni katolla(hainevätyyppinen) ja mulla ei. Viittais siihen et hänellä on vahingossa laitettu toi lisävaruste.
Ihme sähläystä tehtaalla sillä joillakin on ollut takaspoileri vaikka ei ole tilannutkaan erillispakettia ja tämäkin
paketti tullut "vahingossa"  ;D
Kysymys siis kuuluu että onko tuo antenni sitä varten?

Onko työkaverillasi Webasto? Ainakin Webaston kaukosäätö tuo hainevän katolle.

skk

näkee paremmin oravat...

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: Guido - 19.08.13 - klo:16:32
Onko työkaverillasi Webasto? Ainakin Webaston kaukosäätö tuo hainevän katolle.

Onhan hällä Webasto joten siitä varmaankin johtuu tuo. Kiitoksia :)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: skk - 19.08.13 - klo:16:33
näkee paremmin oravat...

Kävin pikahuollossa ja valot säädettiin. Nyt pitäs nähdä oravien sijasta asfalttia.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 19.08.13 - klo:17:54
Kävin pikahuollossa ja valot säädettiin. Nyt pitäs nähdä oravien sijasta asfalttia.
Tehtiinhän takuutyönä?

TomiS

Nyt kun ihmisillä alkaa olemaan kokemuksia uuden Octavian valoista, niin millaset ne on vs. Ocu II FL?
Kakkoskopan ekassa versiossa oli loistavat lähivalot, faceliftissä ne meni huonompaan suuntaan.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 19.08.13 - klo:18:02
Tehtiinhän takuutyönä?
Jos laitan 30ke (uuteen) autoon niin oletan toki että viat korjataan takuuna. Eipä kyllä edes kyselty maksajaa.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 19.08.13 - klo:18:32
Jos laitan 30ke (uuteen) autoon niin oletan toki että viat korjataan takuuna. Eipä kyllä edes kyselty maksajaa.
Kysyin koska yllätyin pikahuollon takuutyöstä.Meidän kylän Skoda huollossa ei tehty minkäänlaisia takuutöitä,valojen säätöönkin piti varata aika.

Tommix

Pitää kuitenkin olla lähes säkkipimeää ja kun iso kuu loisti taivaalla lähes täysikuuna, ei tuo meinannut lähteä päälle lainkaan kuin vasta joskus 23:00 aikoihin. Hieman liian aikaisin tuo vaihtaa lyhyet valot päälle ja liian myöhään taas pitkät takaisin päälle.[/quote
Tämä on niin totta. Usko menee tuohon kaukovaloautomatiikkaan. Onneksi tuon saa kytkettyä pois päältä.
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

TomiS

Luulisi tuon korjaantuvan ihan ohjelmallisesti säätämällä. Ainakin tutun Passatissa tuo automatiikka toimii hyvin.

Mr.Moon

Noniin, päivitetään tännekin tilannetta. Nyt vahvistui valmistusviikoksi syyskuun toinen viikko, olisiko ollut siis 37, ja auto alla joskus lokakuun puolivälissä. Lokakuun lopussa sitten muutto uuteen kämppään (uudiskohde). Pitäisikö ostaa vaikka uudet kalsaritkin niin olisi kaikki viimeisen päälle?

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 20.08.13 - klo:12:38
Noniin, päivitetään tännekin tilannetta. Nyt vahvistui valmistusviikoksi syyskuun toinen viikko, olisiko ollut siis 37, ja auto alla joskus lokakuun puolivälissä. Lokakuun lopussa sitten muutto uuteen kämppään (uudiskohde). Pitäisikö ostaa vaikka uudet kalsaritkin niin olisi kaikki viimeisen päälle?

Mä ostin valkosen lippiksenkin. (auto on valkoinen).  8)

janike75

Nyt tuli itsellekin tilattua Octavia, Zafiran ja 508:n jälkeen takaisin... Olarin Vehosta annettiin 11,5% alennusta autoverottomasta hinnasta, ei hassummin. Tilaukseen meni combi 1.4 tsi elegance dsg:llä ja lisukkeina:
musta metalliväri ja vaalea sisustus (ei jalopuumuovia)
mukautuva vakkari
amundsen-navigaattori
canton sound system
irrotettava vetokoukku
sport-alusta
tummennetut takalasit
sähkösäädöt kuskin penkkiin muistilla ja peilisäädöllä
lohkolämppäri ja talvirenkaat (16" aluvanteet)

Vehosta lupailivat joulukuulle, ilmeisesti jonot alkaa helpottamaan?

Kävin hb-versiota tuolla moottorilla ja vaihteistolla koeajamassa ja onhan tuo dieselin ja robottilaatikon jälkeen aika mukavan tuntuinen yhdistelmä, tämähän lähtee jo. Golfin 1.2tsi ja dsg:tä kävin myös kokeilemassa, ja kyllä eron huomaa...
Skoda Superb Combi iV L&K
Skoda Superb Combi Style, vm. 2017, 1.4 TSI
Skoda Octavia Combi, vm. 2014

Janus

Täälläkin alkaa olla jo valoa ikkunassa näkyvissä. 2.4. tilattu 1.4 TSI manuaali Elegance Combi sai vimein tuotantoviikon 37. Varusteissa ei mitään ihmeellistä (varapyörä, vetokoukku, kolmipuolainen ratti ja vielä viime viikolla lisättynä Sport pack). Oliskohan tehdas saanut nyt hommaa hanskaan paremmin, kun samalla kertaa lähes kaikille jälleenmyyjän vanhemille tilauksille oli nyt ilmestynyt tuotantoaika? Pääsee tässä kuitenkin itse puolivuotisjuhlaa viettämään tilauksen kanssa. Positiivista oli, että myyjä aktiivisesti infosi tuosta heti, kun tieto tuli. Taitaapi kuitenkin mennä lokakuun puoliväliin ennenkuin on ajossa... Toivottavasti osoittautuu odottamisen arvoiseksi.

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: Majo - 17.08.13 - klo:19:39
Ambition. Miksi kukaan ei ole ottanut omaa Octaviaansa tällä varustelutasolla? Ajattelin laittaa uuden topicin forumille aiheesta, mutta huomasin Autotallia selaillessani jääväni todennäköisesti yksin mielipiteitteni kanssa  ::) Sieltä ei nimittäin uusia Ambition Octavioita löydy yhtään. Onko kukaan edes tilannut autoa tällä varustelutasolla? Odottavan aika on pitkä ja mielelläni kuulisi mielipiteitä tai katselisi kuvia, varsinkin Ambition Combista.
Täältä löytyy valkoinen 1.4 Ambition LB. Automaattinen ilmastointi olisi ehkä ollut kiva, mutta kun aiemmassakin autossa oli manuaali niin en ole kokenut sitä hankalaksi. Muutenhan Ambitionin varustetaso ainakin itselle riittää hyvin. Mitään oleellista ei puutu. Toki Elegancessa olisi saanut kaikkea pikkukivaa, mutta päädyin tuohon ja ainoa mitä otin perusvarustuksen lisäksi oli nuo 16" Skoda-vanteet.

Trackpad

Heps,

onkos kellään kokemuksia tuosta sähkösestä takaluukusta. Ilmeisesti aikalailla kopio mm. uudesta passatin luukusta?

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 20.08.13 - klo:16:45
Heps,

onkos kellään kokemuksia tuosta sähkösestä takaluukusta. Ilmeisesti aikalailla kopio mm. uudesta passatin luukusta?
Paras keksintö automaailmassa Mercedeksen ja renkaan jälkeen.
Mukavuutta lisää vielä kun koodaa sulkemistoiminnon ohjaamon napista ja kakesta

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 20.08.13 - klo:17:09
Paras keksintö automaailmassa Mercedeksen ja renkaan jälkeen.
Mukavuutta lisää vielä kun koodaa sulkemistoiminnon ohjaamon napista ja kakesta

Olen tuosta tulkitsevani että tuota siis pystyy muuttamaan asetuksista autosta käsin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy