III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 13.08.13 - klo:21:27
Itse meinaan koodauttaa nuo toimimaan ekassa huollossa.

2v on aika pitkä aika odotella  ;D
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

traxx

Muutama asiaa mietityttää. Jos tilaan nyt ja auton luovutus olisi sovittu vaikka ensi tammikuuulle, onko vanteilla automaattisesti nastarenkaat ja ilman mitään lisähintaa?

Dsg:n kanssa kiinnostaa tuo kolmipuolainen ratti jossa tiptronic läpyskät, mutta onko tosiaan niin että jos haluan dynamic packin, niin saatavilla on ainoastaan tuo kolmipuolainen ratti ILMAN tiptronicia? Ainakaan tuo konfiguraattori ei nimittäin anna sitä ruksata jos on valittuna dynamic sisusta...

Onko pysäköintitutka takana vakiona ja lisääkö "Intelligent Parking Distance Assistant" vain tutkat eteen?

Muistelen lukeneeni täältä, että combissa olisi sunsetit vakiona, onko tosiaan näin? Eli sitä ei kannata erikseen ruksailla?

seatts


Elegancessa on tutkat takana vakiona ja vain RS combissa on sunset automaattisesti.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: traxx - 13.08.13 - klo:21:58
Muutama asiaa mietityttää. Jos tilaan nyt ja auton luovutus olisi sovittu vaikka ensi tammikuuulle, onko vanteilla automaattisesti nastarenkaat ja ilman mitään lisähintaa?


Auto tulee tehtaalta aina kesärenkailla. Talvirenkaat pitää erikseen sopia myyjäliikkeen kanssa. Ja lisähintaan tietysti, elleivät vallan höveliksi heittäydy.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 13.08.13 - klo:22:07
Auto tulee tehtaalta aina kesärenkailla. Talvirenkaat pitää erikseen sopia myyjäliikkeen kanssa. Ja lisähintaan tietysti, elleivät vallan höveliksi heittäydy.
Minä kyllä muistelen että auton pitäisi olla luovutushetkellä laillisessa ajokunnossa, se on varma että yrittävät kaupitella erikseen renkaita, mutta veikkaan että jos sanoo vain että ei tarvitse ja vaatii talvirenkaillla niin se pitäisi saada, se mitkä renkaat noin tekemällä mahtaa alle saada onkin sitten toinen juttu, mutta siis noin periaatteena talvikaudella auto pitää luovuttaa talvirenkailla, vai olenko ihan väärässä?

traxx

Se jäi vielä kysäisemättä että mites peräkoukku jos sen jättää nyt ruksimatta, onko mahollista saada myöhemmin jälkiasenteisena ja jos on niin onko mitään hinta-arviota mitä kustantaa?

Kivahan noita lisävarusteita ois ruksitella ja ottaa vaikka "kaikilla mausteilla" mutta johki pitäis raja siinäkin vetää  8)

seatts


Vetokoukku taitaa olla jälkiasennettuna tuplahintainen, kun johtosarja joudutaan vetämään kojetaulun sisälle, eli kannattaa päättää tarvitseeko sitä ja kuinka paljon. Itse omakotiasujana en pärjää ilman vetokoukkua.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

2cka

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.08.13 - klo:22:12
Minä kyllä muistelen että auton pitäisi olla luovutushetkellä laillisessa ajokunnossa, se on varma että yrittävät kaupitella erikseen renkaita, mutta veikkaan että jos sanoo vain että ei tarvitse ja vaatii talvirenkaillla niin se pitäisi saada, se mitkä renkaat noin tekemällä mahtaa alle saada onkin sitten toinen juttu, mutta siis noin periaatteena talvikaudella auto pitää luovuttaa talvirenkailla, vai olenko ihan väärässä?

Valitettavasti olet väärässä, kaikki uudet autot tulevat kesärenkailla vaikka olisi metri lunta ja -30. Se on sitten eri asia, osaatko neuvotella ne mukaan tai jos liike ne haluaa "lahjoittaa" kysymättä   ::)
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Jyri

Mistäköhän moinen virheellinen käsitys on jäänyt? Mistähän löytäisi säädökset jotka koskevat uuden auton luovutusta, kai siitä jotakin on jossakin määrätty?

TTO

traxx
LainaaOnko pysäköintitutka takana vakiona ja lisääkö "Intelligent Parking Distance Assistant" vain tutkat eteen?

Intelligent Parking Distance Assistant tuo etututkat ja lisäksi enemmän visuaalisuutta näyttöön. Näytössä arvioidaan myös kääntyvän auton kulmien kulkua ohjauksen kääntökulman mukaan. Esitteessä on tästä kuva.

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: TTO - 13.08.13 - klo:22:50
traxx
Intelligent Parking Distance Assistant tuo etututkat ja lisäksi enemmän visuaalisuutta näyttöön. Näytössä arvioidaan myös kääntyvän auton kulmien kulkua ohjauksen kääntökulman mukaan. Esitteessä on tästä kuva.

Kai perus Elegancen takatutkakin näyttää keskinäytössä paljonko matkaa eri kohteisiin on, vai?

traxx

Lainaus käyttäjältä: seatts - 13.08.13 - klo:22:35
Vetokoukku taitaa olla jälkiasennettuna tuplahintainen, kun johtosarja joudutaan vetämään kojetaulun sisälle, eli kannattaa päättää tarvitseeko sitä ja kuinka paljon. Itse omakotiasujana en pärjää ilman vetokoukkua.
Juu sepä se. Tähän mennessä en ole koskaan tarvinnut koukkua, mutta haaveena on myös omakotitalo jossain vaiheessa ja silloin tulisi enemmän kuin tarpeeseen. Talon ostaminen ei kuitenkaan ole ihan tämän päivän juttu, joten voihan sitä sitten pistää vaikka auton kiertoon ja vaihtaa koukulliseen  8)

race blue

Vetokoukun asennuksessa sähkösarjaa ei todellakaan vedetä kojetaulun sisälle, vaan ainoa purkutoimenpide on lähestulkoon aina takapuskurin irroitus ja kontin maton nostaminen...Jälkiasenteisen koukun asennus liikkeestä josta autoni ostin, olisi ollut vain muutaman kympin kalliimpi kuin lisävarustelistassa.

Ocutj

Mitäs omakotiasuja koukulla tekee? Vetelee taloa narun perässä? Käy ongella? Tosin sitte tarvis varmaan siimaakin ja syötin. ;D

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 13.08.13 - klo:23:39
Mitäs omakotiasuja koukulla tekee? Vetelee taloa narun perässä? Käy ongella? Tosin sitte tarvis varmaan siimaakin ja syötin. ;D

Ei mitään. Kelkkaa ei ehdi vetää perässä kun asuu okt:ssa. Ai mistäkö tiedän? ;)

Kyllä elegancen peruutustutka näkyy radion näytöllä.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

prinne

Lainaus käyttäjältä: race blue - 13.08.13 - klo:23:34
Vetokoukun asennuksessa sähkösarjaa ei todellakaan vedetä kojetaulun sisälle, vaan ainoa purkutoimenpide on lähestulkoon aina takapuskurin irroitus ja kontin maton nostaminen...Jälkiasenteisen koukun asennus liikkeestä josta autoni ostin, olisi ollut vain muutaman kympin kalliimpi kuin lisävarustelistassa.

OcuII-FL mallissa vedettiin johdot eteen jälkiasenteisena. Ja koukun asentaminen ei tod siihen ollut pikkujuttu. Takaluukku auki ja kaikki sisustan kamat mitä näkyi takapenkkeihin asti piti irroittaa. Pakoputkeakin piti löysätä kannakkeistaan.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Karvis

Lainaus käyttäjältä: race blue - 13.08.13 - klo:23:34
Vetokoukun asennuksessa sähkösarjaa ei todellakaan vedetä kojetaulun sisälle, vaan ainoa purkutoimenpide on lähestulkoon aina takapuskurin irroitus ja kontin maton nostaminen...Jälkiasenteisen koukun asennus liikkeestä josta autoni ostin, olisi ollut vain muutaman kympin kalliimpi kuin lisävarustelistassa.

Kyllä vedetään, jopa kojelauta pitää irroittaa operaatiota varten.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.08.13 - klo:07:34
Kyllä vedetään, jopa kojelauta pitää irroittaa operaatiota varten.
Väylätekniikan ihanuutta:-)

seatts

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 13.08.13 - klo:23:39
Mitäs omakotiasuja koukulla tekee? Vetelee taloa narun perässä? Käy ongella? Tosin sitte tarvis varmaan siimaakin ja syötin. ;D

Jos on peukalo keskellä kämmentä niin sit ei mitään, mutta vaikka itse ollaan asuttu kohta neljä vuotta uudessa talossa niin kyllä pihalla riittää koko ajan jotain rakennettavaa, meillä on myös metsäinen tontti, niin ei viitsi niitä neulasia, lehtiä ja oksia Ocun takaluukkuun lapioida.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

prinne

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.08.13 - klo:07:34
Kyllä vedetään, jopa kojelauta pitää irroittaa operaatiota varten.

No tuskin sentään kojelautaa pitää irroittaa, vai oliko viestissä provo mitä en tajunnut :)

Kaksi johtoa kytkettiin ed. Ocussa väylään. Kuskin jalkatilassa piti työskennellä. Olisiko sulake vielä sulakeboksiin lisätty muistaakseni.

LainaaMitäs omakotiasuja koukulla tekee?
Niinpä, rahalla varmasti joku muu tulee hoitamaan kaikenlaiset kuljetukset mitä väkisinkin tulee eteen. Tai tietysti jos ei talolle mitään koskaan tee, niin sitten on turha.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Taky

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.08.13 - klo:07:34
Kyllä vedetään, jopa kojelauta pitää irroittaa operaatiota varten.

Mahdollisesti orginaalin kanssa mutta Jaeger:lta löytyy aftermarket sarjoja joilla asennus on jouhevampi.
Nyt ei Octavian III asennusohjeltta pikaisesti löytynyt, mutta itse sarja http://www.bertelshofer.com/Elektrosaetze/E-Saetze-13-polig/E-Satz-fuer-Skoda-Octavia-Fliessheck-02-2013-jetzt.html
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tet

Lainaus käyttäjältä: Occux - 13.08.13 - klo:19:03
uuden EA211-moottorisarjan lämmönhallinnassa käytetään modernia kaksipiiristä jäähdytys-järjestelmää. Mekaanisesti käytetty vesipumppu kierrättää jäähdytysnestettä korkealämpöpiirissä, joka jäähdyttää perusmoottoria. Matalalämpöpiiri puolestaan jäähdyttää ahtoilman välijäähdytintä ja pakokaasuahtimen koteloa. Pakosarja on integroitu sylinterinkanteen, minkä ansiosta moottori lämpenee nopeasti ja sisätilaan saadaan nopeammin lämpöä. Moottoria raskaasti kuormitettaessa jäähdytysneste jäähdyttää pakokaasua, mikä pienentää polttoaineen kulutusta.

Toisin sanoen siinä on kaksois (ensiö ja toisio) vedenkierto ydinvoimaloiden tapaan.  ;)

;D
No ei ihan, kyllä ne piirit on rinnakkain, ei peräkkäin. Sama systeemihän on jo edellisen sukupolven koneissa. Tuo integroitu pakosarja on uutta (tai kenties EA888-koneesta lainattua, siinähän tuo on myös).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: prinne - 14.08.13 - klo:07:58
No tuskin sentään kojelautaa pitää irroittaa, vai oliko viestissä provo mitä en tajunnut :)

Kaksi johtoa kytkettiin ed. Ocussa väylään. Kuskin jalkatilassa piti työskennellä. Olisiko sulake vielä sulakeboksiin lisätty muistaakseni.
Niinpä, rahalla varmasti joku muu tulee hoitamaan kaikenlaiset kuljetukset mitä väkisinkin tulee eteen. Tai tietysti jos ei talolle mitään koskaan tee, niin sitten on turha.

No kyseinen tieto on peräisin paikallisesta merkkiliikkeestä, joten provot voi pyyhkiä mielestä. Nyt puhutaan Ocu III:sta, ei edellismallista.

Lainaus käyttäjältä: Taky - 14.08.13 - klo:08:05
Mahdollisesti orginaalin kanssa mutta Jaeger:lta löytyy aftermarket sarjoja joilla asennus on jouhevampi.
Nyt ei Octavian III asennusohjeltta pikaisesti löytynyt, mutta itse sarja http://www.bertelshofer.com/Elektrosaetze/E-Saetze-13-polig/E-Satz-fuer-Skoda-Octavia-Fliessheck-02-2013-jetzt.html

Jälkiasennusköynnökset voi olla erilaisia, miten lie toiminnan kanssa?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Taky

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.08.13 - klo:08:43
Jälkiasennusköynnökset voi olla erilaisia, miten lie toiminnan kanssa?

Toki ovat erilaisia. Mm edellisessä II Octaviassa selalinen oli, C-Max:ssa myös ja toimita niin kuin pitääkin.

Noilla ne aftermark-asentamotkin kytkennät tuuppaavat tekemään, sillä jos aluperäinen johtosarja maksaa kolmatta sataa ja koukun + asennuksen saa jälkiasennuksena viiteen-kuuteen sataan ei taatusti ole alkuperäinen johtosarja silloin kysessä.

Tuossa sivun ylälaidassa...

"Vetokoukut asennettuna Irrotettava koukku asennettuna 670â,¬ Varaa heti asennusaika! www.autoalarm.fi"

... niin ei kun tarjousta kysymään niin silloin jälkiasennuksen hinta on selvillä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

prinne

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.08.13 - klo:08:43
No kyseinen tieto on peräisin paikallisesta merkkiliikkeestä, joten provot voi pyyhkiä mielestä. Nyt puhutaan Ocu III:sta, ei edellismallista.

Jälkiasennusköynnökset voi olla erilaisia, miten lie toiminnan kanssa?

Ainakin valot toimivat oikein, riitti mulle.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: traxx - 13.08.13 - klo:21:58
Muutama asiaa mietityttää. Jos tilaan nyt ja auton luovutus olisi sovittu vaikka ensi tammikuuulle, onko vanteilla automaattisesti nastarenkaat ja ilman mitään lisähintaa?

Kyllä ne talvirenkaat pitää joko tingata pakettiin valmiiksi tai maksaa autoliikkeelle lisähintaa tai hankkia itse.

Autoliikkeissä talvipyörien (vanteet + renkaat) hinnat eivät ole ollenkaan kilpailukykyisiä, koska autoliikkeet myyvät renkaita suhteellisen vähän. Tästä on ollut useammankin automyyjän kanssa puhetta. Niinpä olen aina ostanut etukäteen talvipyörät itse rengasliikkeestä, pakannut talvipyörät vaihtoauton takakanttiin, josta autoliike on vaihtanut ne uuden auton alle myyjän kanssa pidetyn kahvitauon aikana, ja sitten uusi auto on luovutettu minulle itse ostamani talvipyörät alleasennettuina.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

finnman

Tehdasasenteinen koukku kannattaa ottaa mukaan ehdottomasti, jos vähänkään sille on käyttöä. Mm. polkupyörän kuljetuksessa se on varsin kätevä. Vaikka Ocuun pyörät menee sisälle myös tarvittaessa, sotkee ne sisustan aivan varmasti tai saa ainakin sisäkattoon jäljen :)

prinne

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 14.08.13 - klo:10:01
Kyllä ne talvirenkaat pitää joko tingata pakettiin valmiiksi tai maksaa autoliikkeelle lisähintaa tai hankkia itse.

Autoliikkeissä talvipyörien (vanteet + renkaat) hinnat eivät ole ollenkaan kilpailukykyisiä, koska autoliikkeet myyvät renkaita suhteellisen vähän. Tästä on ollut useammankin automyyjän kanssa puhetta. Niinpä olen aina ostanut etukäteen talvipyörät itse rengasliikkeestä, pakannut talvipyörät vaihtoauton takakanttiin, josta autoliike on vaihtanut ne uuden auton alle myyjän kanssa pidetyn kahvitauon aikana, ja sitten uusi auto on luovutettu minulle itse ostamani talvipyörät alleasennettuina.

Subarulla : 17" talvirenkaat aluvanteilla (pienemmät eivät uuteen malliin mahdu) 2500â,¬ . Myyjä: Voit toki ostaa vanteet itse, mutta jos tulee alustaan jotain vikaa, niin takuu ei korvaa. Että silleen :)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Zaasa

Noin takuuasiat yleensä tarvikevanteiden osalta menee. Kaikki ok siihen asti jos ei tule vikaa alustaan,jos tulee niin sitten aletaan etsimään maksajaa. Takuuta  tarvikevanteiden osalta ei päätä yksittäinen huoltoneuvoja vaan maahantuoja. Merkkiliikkeen myydessä tarvikevannetta niin he vastaavat myymästään tuotteesta ja takuusta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 14.08.13 - klo:10:53
Noin takuuasiat yleensä tarvikevanteiden osalta menee. Kaikki ok siihen asti jos ei tule vikaa alustaan,jos tulee niin sitten aletaan etsimään maksajaa. Takuuta  tarvikevanteiden osalta ei päätä yksittäinen huoltoneuvoja vaan maahantuoja. Merkkiliikkeen myydessä tarvikevannetta niin he vastaavat myymästään tuotteesta ja takuusta.

Jos tarvikevanne on spekseiltään ~sama kuin orkkisvanne, niin ei maahantuojalla ole minkäänlaisia eväitä lähteä eväämään takuuta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy