III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

seatts

Lainaus käyttäjältä: Guido - 07.08.13 - klo:09:23
Edellisellä autonvaihtokierroksella mulla oli myös A4 Avant vaihtoehtona, mutta se jäi kauppaan riittämättömän tavaratilan takia, aivan kuten Volvon farmaritkin. Ja käytännössä myös Golf Variantin tavaratila on osoittautunut urheilevalle perheelle vähän turhan pieneksi, varsinkin kun verrokkina on aikaisemmin omistamani Octavia II Combin kontti. III Combissa tavaratila on vielä aavistuksen suurempi kuin kakkosessa, pesee siis A4 Avantin kirkkaasti tuossa suhteessa.

Kenties sitten kun en enää välttämättä tarvitse farmariautoa voisin katsella sitä A4 Avantia tai Volvon "lifestyle-farkkuja".

Kyllä ainakin V70:ssä on leveämpi ja pidempi tavaratila kuin ocussa.
Ja mä kyllä muistelisin lukeneeni jostain että Combin tilavuus on 630l.

Edit. 610/1740 litraa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Guido

Lainaus käyttäjältä: seatts - 07.08.13 - klo:10:31
Kyllä ainakin V70:ssä on leveämpi ja pidempi tavaratila kuin ocussa.

Varmaan onkin, mutta se on myös suojaverhon alta pirun paljon matalampi kuin Ocu Combissa. Itse asiassa jopa muinoin omistamani Ocu I LB:n ruumaan meni enemmän tavaraa kuin V70:n (vai olisko ollut 850 wagon, ei liene eroa tavaratilassa kuitenkaan) konttiin. Tämä tuli kerran ihan käytännössä todettua.

seatts

Joo jos verhon alle tarvii saada tavaraa niin taitaa ocu olla aika vahvoilla mutta jos kokonaistilaa arvioidaan niin mä luulen että v70 on isompi., voin vaikka illalla mitat koska molemmat löytyy v70 -02 ja ocu II fl combi
Korrek pro käsittelyt

Peugeot E-2008 -23

VAG!

Lainaus käyttäjältä: seatts - 07.08.13 - klo:10:47
Joo jos verhon alle tarvii saada tavaraa niin taitaa ocu olla aika vahvoilla mutta jos kokonaistilaa arvioidaan niin mä luulen että v70 on isompi.,

Jos kattoon asti lastataan, on V70 isompi. Tähän auttaa paljon jo takaluukun muotoilukin.

Huppe

Itse mietin pitkään ja kuumeisesti tuota Combi vai LB ja tulin siihen tulokseen että ehkä 2-3 kertaa on tarvittu tuota korkeampaa lastaustilaa nykyisessä ja edellisessä farmarissa, eli kontti on ollut aivan täynnä. Päädyimme siis halvemman hinnankin vuoksi LB-malliin. Tavallinen sedan-malli oli täysin poissuljettu vaihtoehto, esim. Audi A4.
Pitää nyt toivoa että tuo kontti riittää. Koiraa meillä ei ole, eikä sattuneista syistä myöskään tule, joten mitään akuuttia tarvetta farmarille ei sinänsä ole, kunhan vaan nyt se kontti aukeaa kokonaan, eikä kuten normaalissa sedanissa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.08.13 - klo:10:53
Jos kattoon asti lastataan, on V70 isompi. Tähän auttaa paljon jo takaluukun muotoilukin.

Näinhän tuossa käy, kun V70:n perse on lähes pystysuora. Toisekseen, Volvoon on mukavampi lastata, koska lastauskorkeus optimaalinen, ei tarvitse paljoa kumarrella.

Se on totta, että tavaritilan verhon ja lattian väliin ei sitten kovin korkeita esineitä tarvitse piilotella V70:ssa. Ja sama pätee aika monella muullakin mallilla mm. A4 avant (on muutenkin pieni tavaratila). Ocussa, tavaratilaan on saatu hienosti tilaa kaukalolla, mutta nythän tähän uuteen saa myös välipohjan, jolla tätä hyötyä saa näppärästi pienennettyä.

seatts

Kyllä vanhaankin sai välipohjan tilattua, velipojalla on.
Korrek pro käsittelyt

Peugeot E-2008 -23

Jyri

En muista nähneeni tuota välipohjaa nykyisessä hinnastossa??

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: seatts - 07.08.13 - klo:11:26
Kyllä vanhaankin sai välipohjan tilattua, velipojalla on.

Ok, no aika harva sen on loppujen lopuksi ottanut, jos vaihtareita katselee. Varmaan juurikin sen takia, jos paljon kuljettaa tavaraa kontissa, niin tilat kärsivät.

Tai sitten se ei vaan ole ensimmäisenä listalla lisävarusteista, kun Ocun ostat ;)

Ja uuteen ei taida olla vielä saatavilla Suomessa?

seatts

En myöskään. Ja sitä on kyllä muutama tunti tullut ihmeteltyä.  :D
Korrek pro käsittelyt

Peugeot E-2008 -23

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 07.08.13 - klo:11:30
Ok, no aika harva sen on loppujen lopuksi ottanut, jos vaihtareita katselee. Varmaan juurikin sen takia, jos paljon kuljettaa tavaraa kontissa, niin tilat kärsivät.

Eipä sitä itsekään tullut aikanaan ruksittua, kun se olisi vesittänyt koko tilavan boksin idean. Superbissa se on nyt ja kun rattaita ei enää tarvitse kuljetella, niin se on ihan kätevä, kun tason alle saa kaikki mukana kulkevat romut piiloon.

Ocussa ja Superbissa pitää muista se iso ero muihin merkkeihin, että välipohjavalinta ei vaikuta millään muotoa vararenkaaseen. Ottaa välipohjan tai ei, aina voi ottaa myös vararenkaankin. Jos ottaa paikkasatsin, niin sitten kaikista alimmaisen pohjan alla on vielä lokeroitua säilytystilaa.

Ocu

Kyllä mä ainakin ottaisin sen välipohjan jos vaan olisi tilattavissa. Eikös sen idea ole että sen saa näppärästi taitettua kasaan (litteäksi) kun tarvitaan enemmän tilaa.

Mites muuten nuo säilytystilat vararengas-versiossa, onko siellä yhtään tilaa pikkutavaroille renkaan lisäksi?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 07.08.13 - klo:13:55
Kyllä mä ainakin ottaisin sen välipohjan jos vaan olisi tilattavissa. Eikös sen idea ole että sen saa näppärästi taitettua kasaan (litteäksi) kun tarvitaan enemmän tilaa.

Mites muuten nuo säilytystilat vararengas-versiossa, onko siellä yhtään tilaa pikkutavaroille renkaan lisäksi?

Vararenkaan sisällä on styroxissa tunkki+koukku (jos on)+rengasavain+muita työkaluja.
Eli ei ole mitään ylimääräistä tilaa.

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 06.08.13 - klo:22:34
Onnittelut! Hieno on!

Mitkä kumit on sulla??

Itselle tulee myös 17":silla teronvanne

Tommoisiahan  nuo tummennukset on aina. Samat tulee varmasti räsäänkin! Sitä voi sitten tummennella lisää, jos on tarvetta!

Tänks. Michelin Premacyt näyttää renkaat olevan. Tummennus tosiaan suht lievä, mutta riittää meikäläiselle. Kaverilla on Superb, johon otti tummennukset, mutta halus sitten niin tummat kuin mahdollista "poliisitummenus" ja laitatti ne sitten erikseen.

edit. Korjattu lainaus - Jyri
Ajossa: VW Tiguan eHybrid Elegance Business 150kW Persimon Red 2025

squier

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 07.08.13 - klo:11:04
Itse mietin pitkään ja kuumeisesti tuota Combi vai LB ja tulin siihen tulokseen että ehkä 2-3 kertaa on tarvittu tuota korkeampaa lastaustilaa nykyisessä ja edellisessä farmarissa, eli kontti on ollut aivan täynnä. Päädyimme siis halvemman hinnankin vuoksi LB-malliin. Tavallinen sedan-malli oli täysin poissuljettu vaihtoehto, esim. Audi A4.
Pitää nyt toivoa että tuo kontti riittää. Koiraa meillä ei ole, eikä sattuneista syistä myöskään tule, joten mitään akuuttia tarvetta farmarille ei sinänsä ole, kunhan vaan nyt se kontti aukeaa kokonaan, eikä kuten normaalissa sedanissa.
Kyllä tuonne LB:n konttiin paljon sopii. Mm. kaksosten vaunut/rattaat, matkalaukku, reppuja yms. yms. :D Eipä tuo juurikaan esim. uusikoppaselle Citroen C5 farkulle tavaratilassa häviä.

Autolla ajettu nyt reilu 8000km, ja hyvin on matka taittunut. Tosin aika tuuliherkkä tuo on aikaisimpiin menopeleihin verrattuna. Keskikulutus hieman päälle 6l/100km. 1.8TSI siis kyseessä.

Huppe

Huomenna pitäisi saada auto alle. Pitää käydä illalla vähän vakoilemassa ;D

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 07.08.13 - klo:17:36
Huomenna pitäisi saada auto alle. Pitää käydä illalla vähän vakoilemassa ;D

Autotalliin esittelyä sitten saan ja Cantoneista kiinnostaa kuulla kans. Olikos sulla autossa se tutkavakkarikin?

Huppe

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 07.08.13 - klo:18:37
Autotalliin esittelyä sitten saan ja Cantoneista kiinnostaa kuulla kans. Olikos sulla autossa se tutkavakkarikin?

En halunnut lopulta sitä cruisea, en oikein tykännyt siitä Bemarissakaan.
Kuvia tulee kyllä ajallaan. Yksi on jo puhelimessakin ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 07.08.13 - klo:13:55

Kyllä se ainakin Superbissa on melko iso mötikkä, vaikka sen taitaa kolminkerroin. Aina kun on tiedossa, että kauppareissusta saattaa tarttua mukaan jotain isompaa, jätän välipohjan suosista talliin. Ja suojaverhon. Sekin on loppujen lopuksi aika viheliäisen muotoinen ja kokoinen pötkylä, jos ei mahdu omalla paikallaan olemaan.

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: prinne - 07.08.13 - klo:09:56
Noista kromilistoista, näköjään Combissa menee kromit ympäri sivuikkunoiden. LB:ssä vain alareunassa. Hiukan pistää silmään sivuprofiilissa noi pelkät alareunan kromit.

Hiukan olen harkinnut että koittais "dipata" tuon alareunan kromilistan ja ehkä etugrillin ympäryskromin mustaks, jos näyttää huonolta niin helppoa palautua alkuperäiseen lookkiin. Siinäpä ne LB:n kromiosat on, mallimerkit ja logot nyt tietysti, mutta ne saanee olla noin.

Jep, saman jutun huomasin. Musta noi osittaiset kromit on vähän hassut, tykkään enemmän näistä Combin kokonaisista. Itse tykkään kromilistoista ja mun mielestä ne sopii hyvin raceblue värin kanssa, kuten myös hopeanväriset kattokaiteet. Makuasioitahan nämä on, toiset haluis ne mustana. Kattokaiteet taitaa mustana halutessaan saadakin.
Ajossa: VW Tiguan eHybrid Elegance Business 150kW Persimon Red 2025

Huppe

LB-mallin Dynamic-paketin takaspoileri on tismalleen sama kuin 1.8tsi -mallissa ja sattumanvaraisesti myös noissa 1.4tsi malleissa.
Sporttipenkit tuntuvat äkkiseltään ihan hyvältä, näyttävät huomattavasti paremmilta kuin kuvassa ja sivuttaistukea on enemmän kuin tavallisissa.
Melkein voisin jo n. 5km kokemuksella noita suositella, mutta pitää antaa vielä pidempi istumasessio noille.

Cantonia en sen kummemmin testannut, vähän radiota ja Spotifyä. Iltasella tarkempia raportteja. 17" vanteet ovat mielestäni yhdessä Sport-alustan kanssa ihan mukavat ajaa ja ulknäkö Teroneissa miellyttää itseäni myös.

Jep, auto on nyt pihassa  8)

johnbob

2cka

Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Huppe

Sataa niin kamalasti etten viitti tonne mennä kuvailemaan. Tossa yksi hätäinen räpsy.

Alla on muuten Dunlopit....  ???

EDIT: Kiitos ryhmälle vertaistuesta. Olisi ollut aika orpo yksinään odotella 4kk tuota  ;D

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 08.08.13 - klo:10:45

Alla on muuten Dunlopit....  ???

;D
Jos ne on ne uudemmat Sport Bluresponset niin ei hätää.
Testivoittajat AB 6/2013.
Ja kokemuksenkin mukaan helvetisti paremmat kuin ne vanhat SP Sport 01:set
jotka on aivan kamalat.

BMF

Onnittelut Hupelle autosta. Sais nyt sen omankin rottelon joskus...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

aikon

Jahas. Kaupat tehty kuukausia sitten ja luovutus pitäisi olla näinä päivinä. Nyt myyjä ilmoitti ettei Ocuun saa niitä varusteita joita on sovittu ja lisäksi auto viivästyy monella kuukaudella. Tarjoaa minulle joko mahdollisuutta luopua noista varusteista ja odottaa autoa tai sitten purkaa kauppa. Mietin että onko myyjälle mitään sopimussakkoa tms. sillä minulla meni hyvät kilpailevat tarjoukset luonnollisesti umpeen kuukausia sitten?

V-O

Lainaus käyttäjältä: aikon - 08.08.13 - klo:12:05
ettei Ocuun saa niitä varusteita joita on sovittu ja lisäksi auto viivästyy monella kuukaudella.
Mistä varusteesta oli kyse?

Huppe

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 08.08.13 - klo:11:03
Jos ne on ne uudemmat Sport Bluresponset niin ei hätää.
Testivoittajat AB 6/2013.
Ja kokemuksenkin mukaan helvetisti paremmat kuin ne vanhat SP Sport 01:set
jotka on aivan kamalat.

SP Sport 02 oli Bemarissa ja ne oli ainakin Runflatteina aivan kamalat renkaat.

Dunlop Sport MAXX RT on nuo:

http://www.dunlop.eu/dunlop_fi/tires/passenger/sp-sport-maxx-rt/

EDIT: Takavalot ei pala  >:(
No, pitänee varata ensimmäinen huolto jotta koodaavat päälle :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy