III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: Epes - 17.05.13 - klo:13:01
Kuinkahan moni tällä palstalla käyvä ajelee yhä aikoinaan uutena ostamallaan 10 vuotiaalla tai vanhemmalla autolla?

Minä ainakin :)
Ja ajatuksena ajella seuraavallakin, mutta onko Octaviasta siihen?

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Epes - 17.05.13 - klo:13:01
Kaksi vuotta korvaa takuukin. Kyllä 5-6 vuotta (100-150tkm) uskaltaa helpostikin pitää mutta tuollaista käytettyä autoa en uskaltaisi enää ostaa.

Kuinkahan moni tällä palstalla käyvä ajelee yhä aikoinaan uutena ostamallaan 10 vuotiaalla tai vanhemmalla autolla?

Ne ketkä kirjoittelee Toyota-threadiin?  ;D
Mitäs sitä toimivaa vaihtamaankaan.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Taky

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 17.05.13 - klo:13:05
Miten mahtaa käydä käytettyjen dsg-autojen hintojen jos valtaosa ajattelee näin?
Taitaa pudota hyvityshinta ja paljon vähänkin vanhemmissa autoissa.

Vuoden vaihteessa Octaviaan vaihtaessa autokauppias kysyi - eihän ole DSG....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Henrikki

Eipä taida vielä olla yhtään loppuunajettua Ocu II:sta missään eli voi ajaa kymmenen vuotta!  ;) Ja mikään auto ei toimi huoltamatta ja osia vaihtamatta tätä aikaa!

Kolaroidut ovat sitten asia erikseen!
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance DSG
Exät:Seat Altea XL 2.0 TDI DSG Sport -10
Octavia Combi 2.0 TDI DSG Elegance -06
Toyota Corolla Verso 1.8 vvt-i MMT -04

Huppe

Halvempihan toi DSG on pistää vaikka joka vuosi uusiks kuin omistaa Bemari.
Mä tiedän ;)

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Taky - 17.05.13 - klo:14:29

Vuoden vaihteessa Octaviaan vaihtaessa autokauppias kysyi - eihän ole DSG....

Samaa kysyi minulta paikallinen KIA-kauppias, kun kävin Cee'diä koeajamassa ja kyselin Octavian hyvityshintaa. Heillä on kuulemma tehty periaatepäätös, että jos vaihdossa tarjoaa yli 100 tkm ajettua DSG-vaihteista autoa, eikä vaihteiston remontista ole esittää dokumenttia, niin se näkyy hyvityshinnassa. Kyseinen liike myy uutena myös Fordia, Mazdaa ja Subarua.
Skoda Superb 2.0 TDI

Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Nisze

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 17.05.13 - klo:15:21
Samaa kysyi minulta paikallinen KIA-kauppias, kun kävin Cee'diä koeajamassa ja kyselin Octavian hyvityshintaa.
Mulle volkkarikauppias sanoi, että eivät oikein tykkää vaihdossa ottaa Multitronic-lootalla olevia Audeja. DSG/S-tronic ei kuulemma taas vaikuta heillä hyvityksiin, ainakaan alentavasti.

BMF

muutaman vuotta takaperin olevissa DSG vaihteistossa kului kytkinpakat kun oli liian pehmeeetä materiaalia. Tuskin uusissä tätä ongelmaa enää on. Eli uskompa että ihan hyvin kestää.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Zaasa

^Kytkinpakkojen nopeaa kulumista oli ainakin 2011 mallin DSG lodjoissa.Tämän jälkeen materiaalia on muutettu kestävämmäksi.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: finnman - 17.05.13 - klo:11:43
Aika moni on keskustelujen perusteella valinnut valkoisen värin erityisesti combiin? Taitaa tulla yleisin väri ainakin combiin? Luin "jostain" myös, että erityisesti Suomessa DSG on Octavioissa suosittu valinnaisvaruste. Eli taidetaan me suomalaiset olla luottavaisia tekniikan kestävyyteen :) (Minä myös...)
.

Valkoinen, Ilmainen tylsien väri, vaikea pitää puhtaana jne... Ja telkkarissakin vilkkuu koko-ajan.
Suomen rallin tulevaisuus dsg-vaihteistot junnu sarjoissa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

prinne

Tämän päivän autoilun trendi: Pääasia että ei tarvi tehdä tai osata mitään, tekniikka hoitaa....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Skoda8

Lainaus käyttäjältä: prinne - 18.05.13 - klo:17:46
Tämän päivän autoilun trendi: Pääasia että ei tarvi tehdä tai osata mitään, tekniikka hoitaa....

Peltojakaan ei nykyään enää raivata käsin. Ennen oli miehet rautaa..

Hevonlörö

Jaahas, poijjaat Golf ja Leon -ketjuissa ovat tutkineet tarkemmin huoltokirjojaan. Ja kas, sieltähän löytyy samat tihennetyt huoltovälit kuin Octaviassakin. Ei se sitten menekään Helkaman piikkiin  :)

japa

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 19.05.13 - klo:01:25
Jaahas, poijjaat Golf ja Leon -ketjuissa ovat tutkineet tarkemmin huoltokirjojaan. Ja kas, sieltähän löytyy samat tihennetyt huoltovälit kuin Octaviassakin. Ei se sitten menekään Helkaman piikkiin  :)
Tästä aiasta on syvä hiljaisuus myyjien osalta. Eivät tule kehumaan,että huoltoväli on puolittunut. ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: japa - 19.05.13 - klo:12:16
Tästä aiasta on syvä hiljaisuus myyjien osalta. Eivät tule kehumaan,että huoltoväli on puolittunut. ;)

Jep, saattaa olla jokunen uuden auton tilannut tai jopa jo jonkun aikaa ajellutkin, joka vasta täällä käydyn keskustelun pohjalta on tajunnut että huolto-ohjelmaa onkin rukattu uusiksi. Viereenkirjoittanut ainakin. No, ajotietokoneen mukaan olen huoltoni varannut tähänkin asti.

s-mod

Kyllä minulle myyjä esitteli myyntitilanteessa helvetinkokokoista manualia, jossa oli maininta huoltovälien lyhennyksessä! Tosin itse kohottelin olkapäitä ja sanoin eipä juuri kiinnosta! Joskushan sitä autoa on kumminkin huollettava!

Huppe

Joutaahan se auto olemaan huollossa. Keksii sitten vaan tekemistä, kirjottelee vaikka kännissä foorumeille. ;)

s-mod

Niinpä!

Tai kirjoittelee diipa daapaa, joka ei liity Ocuun olenkaan, Niin kuin Huppe!

Varmaan syyllistyn itsekkin!

enkero

Perjantaina myyjä tiesi kertoa, että luovutus olisi jo kesäkuun lopulla!  :)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Epes

Lainaus käyttäjältä: enkero - 19.05.13 - klo:18:09

On se kyllä kumma kun tilaat vaikka millaisen kumiankan Euroopasta, niin saat seurantakoodin jolla pystyt seuraamaan missä tuote menee mutta henkilöauton ollessa kyseessä ei ole mitään mahdollisuuksia seurata itse tuotteen syntyä tai matkaa.

japa

Lainaus käyttäjältä: Epes - 19.05.13 - klo:18:30
On se kyllä kumma kun tilaat vaikka millaisen kumiankan Euroopasta, niin saat seurantakoodin jolla pystyt seuraamaan missä tuote menee mutta henkilöauton ollessa kyseessä ei ole mitään mahdollisuuksia seurata itse tuotteen syntyä tai matkaa.
Mistäs tallainen tieto? Kyllä minä tiesin auton kulusta. Esim. myyjä kertoi,milloin autoon ei enää voi tehdä muutoksia,tiesi millä viikolla auto kasataan,tiesi kertoa milloin auto on luovutettu tehtaalta kuljetusta varten,tiesi kertoa milloin auto on maassa ja milloin liikkeessä. Kotikoneelta näitä juttuja ei tietenkään voi katsoa,mutta myyjän päätteeltä näkyy kaikki liikkeet.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Karvis

Lainaus käyttäjältä: japa - 19.05.13 - klo:18:53
Mistäs tallainen tieto? Kyllä minä tiesin auton kulusta. Esim. myyjä kertoi,milloin autoon ei enää voi tehdä muutoksia,tiesi millä viikolla auto kasataan,tiesi kertoa milloin auto on luovutettu tehtaalta kuljetusta varten,tiesi kertoa milloin auto on maassa ja milloin liikkeessä. Kotikoneelta näitä juttuja ei tietenkään voi katsoa,mutta myyjän päätteeltä näkyy kaikki liikkeet.

Mutta miksei sitä voisi seurata omalta koneelta? Tuskin vaatisi kovin kummoista kikkaretta että tieto saataisiin järjestelmästä ulos asiakkaan saamilla tunnuksilla. Volvo tähän jo pystyy, milloin muut?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ekiX

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.05.13 - klo:19:00
Mutta miksei sitä voisi seurata omalta koneelta? Tuskin vaatisi kovin kummoista kikkaretta että tieto saataisiin järjestelmästä ulos asiakkaan saamilla tunnuksilla. Volvo tähän jo pystyy, milloin muut?
Vauxhall/Opel tarjoaa seurantamahdollisuuden netissä auton tilanneille brittiasiakkailleen. Ihme ettei vastaavaa ole muilla.

Rujo77

Lainaus käyttäjältä: enkero - 19.05.13 - klo:18:09
Ootko tilannut Combin? Ja jos oot niin milloin tehty tilaus? Itse kun  kyselin omasta Combista pe niin myyjällä ei ollut vielä tietoa valmistusviikosta. Mulla arvioitu toimitusaika on 10.7 ja tilattu 28.3 (1.4 TSI Combi Elegence)
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

enkero

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 19.05.13 - klo:19:56
Ootko tilannut Combin? Ja jos oot niin milloin tehty tilaus? Itse kun  kyselin omasta Combista pe niin myyjällä ei ollut vielä tietoa valmistusviikosta. Mulla arvioitu toimitusaika on 10.7 ja tilattu 28.3 (1.4 TSI Combi Elegence)

Kyllä, farkku tulossa, tilaus meni systeemiin kai 21.3., pahvit kävin kirjoittamassa alle suunnilleen samaan aikaan kuin sä.

Tuo bensakone on kyllä mukava, vähän jännityksellä odotan mitä tuo neekerimallin disukka tarjoaa. Vaan kyllähän tuo näyttää vievän Passattia ja Superbia jollain tavalla.
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Rujo77

Combien hinnat tuli vasta 28.3 ja silloin myyjät saivat lyötyä vasta tilauksia systeemiin sisään. Itsekin olisin aiemmin jo tilannut muttei ainakaan Treella onnistunut. No oli miten oli niin eiköhän sitä itekin ens viikolla kuule vihdoin jotain uutta toimitusajasta.

enkero

Voihan tuo olla noinkin, mutta tilaus/varaus oli mahdollista (väitetysti) tehdä jo 21.3. Tarkkaa hintaa tietämättä tilasin (eikä tarkoista varusteistakaan ollut käryä), mutta toivoisin tuon olevan ekoja asiakastilauksellisia sähköisellä takahuudlarilla olevia Ocuja Suomenniemellä  ;)

Rujo77

Eli otit 1.6 Tdi:n? Täällähän oli  joku muukin saanut jo tietää ko. moottorilla varustetun Combin toimitusajan. Eli saattaapi mennä nuo pikku bensakoneet vähän myöhemmälle kun ei myyjillä niiden toimitusajoista vielä ollut mitään tarkempaa tietoa. No kunhan ennen heinäkuun puoliväliä sais auton alle kun loma alkaa niin olisin tyytyväinen.

enkero

Sehän se. Hintaero kaksilitraiseen ei tuntunut kovin hurjalle, mutta sitten aikanaan hintaero nelikkoon ei tunnu niin hurjalle jne... ja hupsista, sitähän ollaan jo hintaluokassa millä saa hyvän käyttöauton ja mukavan moottoripyörän :)

Ocutj

Mulle tulee 1.6 TDI Combi Elegance. Valmistuminen vahvistunut viikolle 23, siitä luovutukseen n. 3 viikkoa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy