III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Markku J

Nyt meni viestisi yli ymmärrykseni - kirjoita selkokielellä, mitä tarkoitat.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.04.13 - klo:21:29
Ei menny mullakaan ymmärrykseen. In Finnish please.

Huppe

JAhas, tälläkin foorumilla entropia lisääntyy perjantaisin  :o
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.04.13 - klo:21:29
Kirjoittaja vissiin meinaa, jotta Markulla (ja vain Markulla) on parempi Golf, kuin muilla ;)

Vähän samaan tyyliin, kuin ala-asteikäiset pojat kinaa välitunnilla "meidän iskällä on isompi virveli kuin teidän iskällä" jne...

Anna olla, on kuitenkin perjantai 8)

Markku J

Toki jätän omaan arvoonsa tuollaisen viestin, joka on aivan sekava. Mutta siinä viitataan johonkin minun aiempiinkin postauksiin. Haluaisin kuulla, mitä kirjoittajalla on sydämellä minua vastaan.

Zaasa

Viesti oli niin sekava jota muutkaan ei ymmärrä,ei mitään väliä  :)

psxgamer

Tai sitten kyseessä on tämä suomalainen kansantauti, eli kateus. Onhan se suoraan itseltä pois jos joku toinen vaihtaa autoa liian usein. Vaikka oikeasti pitäisi olla iloinen, että verovaroja ja työpaikkoja tuollalailla syntyy.

TLPH

Eiköhän palata taas aiheeseen :)

JeanC

TLPH

Nyt tunnustan.
15.3.tilattu Octavia 1.8 TSI Elegance ja toimituspäivä merkitty 20.6.
Tuotantoviikko 22,koska oli myös ruksattu sport alusta.
Juhannusajelulle selvinpäin?

JeanC

^Tietenkin ajelulle seövinpäin. Idiootti saa olla mut ei rattijuoppo!

Rujo77

Jonkun verran tullut nyt lueskeltua tätä palstaa kun tuli tilattua uusi Octavia Combi joten piti oikein rekisteröityä tänne.  Aiemmin ollut Ocu I Combi sekä nykyinen Ocu II Combi vm.2007 mutta ne olen ostanut käytettynä.

Tilasin 28.3 (eka päivä jolloin Combin pystyi tilaan) Tampereen Vehosta 1.4 TSI Elegance manuaali Combin jolle arvioitu toimituspäivä on 10.7. Kun otin tarjouksen myös Treen Metro-Autosta niin siellä myyjä lupasi auton juhannukseksi. Oli nimenomaan varma että auton saisi viimeistään juhannukseksi. Tämän kun sanoin Vehossa niin myyjä ihmetteli että miten voivat luvata auton varmuudella siihen mennessä kun ei tehtaalta ole vielä mitään tietoa tullut.

Valitsin omaan Ocuuni seuraavanlaisen paketin:
-Candy White
-Sport-alusta
-Alaris 18" alut
-Canton Sound System
-230V pistoke keskikonsolissa
-Keinonahkaiset etuistuinten taustat
-Kangasmatot

Ilmeisesti pystyn tuohon vielä lisään jotain halutessani. Lähinnä olen miettinyt että kannattaako mun ottaa lämmitettävä tuulilasi sekä ajoasetuksen valinta? Hintaahan noille ei paljon tulis. Olisin kiitollinen jos joku jolla ko. härpäkkeistä on kokemusta kertoisi mielipiteensä.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Karvis

Lämmitettävä tuulilasi kannattaa ehdottomasti lisätä tilaukseen ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 26.04.13 - klo:23:49Tilasin 28.3 (eka päivä jolloin Combin pystyi tilaan) Tampereen Vehosta 1.4 TSI Elegance manuaali Combin jolle arvioitu toimituspäivä on 10.7. Kun otin tarjouksen myös Treen Metro-Autosta niin siellä myyjä lupasi auton juhannukseksi. Oli nimenomaan varma että auton saisi viimeistään juhannukseksi. Tämän kun sanoin Vehossa niin myyjä ihmetteli että miten voivat luvata auton varmuudella siihen mennessä kun ei tehtaalta ole vielä mitään tietoa tullut.
Olisko vaikkapa siksi, että Metro on saattanu tilata "hyllyautoiksi" ison kasan Combeja erilaisilla varusteluilla, joiden tuotantoslotti on heti alkupäässä tuotantoa. Näistä sitten pikku muokkauksilla tai sellaisenaan olisi saatavana asiakkaalle luovutettavaksi autoja ns. hyvissä ajoin...

Huppe

Ihan sama vaikka metroauto olisi tilannut 2500 combia. Asiakastilaukset menevät niiden ohitse. Toki esittelyautot on erikseen. Näin mulle sanottiin.

Markku J

Olen ostanut pari autoa, joille tilaava kauppias oli tehnyt "feikkitilauksen" asiakasnimellä. Myyjä suoraan sanoi sen, että autosi ikkunatarrassa lukee sitten "Miettinen", kun se saapuu - älä ihmettele sitä. Noihin autoihin pystyin vielä vaihtamaan värin ja varusteet, mutta en voimalinjaa. En tiedä, miten yleistä tämä on, mutta mahdollista toki.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: tlph - 26.04.13 - klo:23:05
Nyt tunnustan.
15.3.tilattu Octavia 1.8 TSI Elegance ja toimituspäivä merkitty 20.6.
Tuotantoviikko 22,koska oli myös ruksattu sport alusta.
Juhannusajelulle selvinpäin?
Perkele, että noita "sedaneitakin" tehdään 22viikolla! Täyttää olevan aika mielivaltasta tuo tehtaan tuotanto sijoilttelu jo alkuvaiheessa! Mutta ehkä johtuu varusteista tai väristä noi tuotanto viikot!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Rujo77

Itse asiassa Metron myyjä kehui tuntevansa "erittäin hyvin" jonkun maahantuojalta ja kehui että kyseinen ihminen pystyisi järjestään heiltä tilatut autot ns. jonon kärkeen. Itselleni se lähinnä kuulosti siltä että kun ostat auton meiltä niin saat sen aiemmin kun muilta, epätoivoiselta yritykseltä. Voihan se olla mahdollistakin että näin olisi mutta itselleni vaakakupissa painoi enemmän Vehon parempi tarjous.

En tiedä onko muut kuulleet huhuja joita itse olen kuullut nyt jo kolmelta eri henkilöltä että Treen Metrolla menee sen verran huonosti että saattaa loppua koko pulju. Toivottavasti huhuissa ei ole perää, koska jos Tampereelle jäisi vain yksi Skoda-jälleenmyyjä niin olisihan se asiakkaille erittäin huono asia. Itselleni oli ainakin huomattava rahallinen hyöty kun kilpailutin tarjoukset Metron ja Vehon välillä.

Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

livejungle

Kävimpä katsomassa lopultakin uutta Octaviaa. Ulkoa ihan ok mutta sisältä plääh. En tiedä mikä sisustassa häiritsee mutta elegance varustelulla tuntui ettei mikään oikein rimmaa toistensa kanssa. Uusi bolero soitin oli ihan typerästi muotoiltu. Octavia II FL mallissa on mielestäni sisusta laadukkaampi ja osat rimmaa toistensa kanssa paljon paremmin. Ei tullut kyllä mitään vaihtohaluja sisustan osalta.
Täytyy käydä vielä koeajo suorittamassa.

Tällä hetkellä tuntuu että taidan seuraavan vaihdokin katsella 3-4vuoden ikäisistä Audin A4 ja A6 malleista.

Janus

Ã,,sken oli Startin koeajossa telkkarissa uusi Octavia. Kehuja tuli oikein roppakaupalla. Oikein mitään valittamista ei tuntunut autosta löytyvän. Laadukkuuden tuntu, moottorit ja ajo-ominaisuudet saivat kaikki hehkutusta osakseen. Alusta oli koeajon mukaan jämäkkä ja kalistelut kurissa pitävä. Vakioalustalla ilmeisesti oli, ei itse asiassa näyttänyt edes mitenkään ihmeellisen korkealle. Ajotuntuma sai kehuja osakseen. Ainakin tuon perusteella jäi hyvä fiilis oman tilauksen suhteen...

mika karvajalka

Startin koeajossa rengasmelu oli häiritsevää nastarenkailla. Oikeastaan muuta isompaa valittamista ei löytynyt.

humppaleka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.04.13 - klo:20:42
Miten ihmeessä tuollainen vika on päässyt läpi, kun sama radio on Golfissakin jo lanseerattu aiemmin, enkä itse huomaa siinä mitään vikaa. On nää nykyiset "kehittynyttä" elektroniikkaa sisältävät autot mielenkiintoisia.

Microsoft Windows, esim?

japa

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 26.04.13 - klo:20:30
Ei ne soittele!. Mutta kaikissa esittely autoissa (3) oli jotenkin vaisu radio jo äänenvoimakkuudeltaan! 3 vuotta vanhassa rs fabiassa parempi. Joten canton oli pakko varuste!

Radio on tosiaan huono saundinen,suorastaan kelvoton. Auto ei ole esittelyauto vaan sain sen suoraan kuormasta kolmeen viikkoon,kun sattu sopiva olemaan. Eli 1,4 eleganse hopea lisättynä ajo modella jolla voi muuttaa luonnetta moottoriin. Hyvä peli :D paitsi radio ei kuulu selvään ja miettinen lupas korjausta asiaan.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 27.04.13 - klo:09:11En tiedä onko muut kuulleet huhuja joita itse olen kuullut nyt jo kolmelta eri henkilöltä että Treen Metrolla menee sen verran huonosti että saattaa loppua koko pulju. Toivottavasti huhuissa ei ole perää, koska jos Tampereelle jäisi vain yksi Skoda-jälleenmyyjä niin olisihan se asiakkaille erittäin huono asia. Itselleni oli ainakin huomattava rahallinen hyöty kun kilpailutin tarjoukset Metron ja Vehon välillä.
Aika monta paikkakuntaa tässä maassa on muutenkin, jossa on merkillä a vain yksi edustaja. Ei se silti ole estänyt kilpailuttamasta autokauppoja. Itse kahden uutena ostetun Octavian perusteella totean, että ihan sama vaikka Tampereelta loppuisi molemmat Skodan edustukset, ellei meininki ole muuttunut 2008 loppuvuoden tai 2010 loppuvuoden jälkeen. Molemmilla kerroilla Skodan "joutui" ostamaan Hyvinkäältä :P

Huppe

Itse "jouduin" ostamaan Octavian, kun esim. Toyotaan olisi saanut vaihdossa jopa 6000e vähemmän nykyisestä autosta. Avensis hieman kiinnosti, mutta ei se 6000e kalliimman hinnan arvoinen ole, kun lähtöhinnat ovat kuitenkin kutakuinkin samoja.

Tumppu

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 27.04.13 - klo:15:16
Itse "jouduin" ostamaan Octavian, kun esim. Toyotaan olisi saanut vaihdossa jopa 6000e vähemmän nykyisestä autosta. Avensis hieman kiinnosti, mutta ei se 6000e kalliimman hinnan arvoinen ole, kun lähtöhinnat ovat kuitenkin kutakuinkin samoja.

Saman asian kanssa tuskailin itsekin. Aivan loppusuoralle asti vaihtoehtona kulkivat  Octavia, Avensis ja i40. Molemmat kilpailijat olivat hieman kalliimpia kuin ocu (toki voi myös sanoa että sisätilojen materiaalit molemmissa olivat laatuvaikutelmaltaan paremmat) mutta kun hyvitys vanhasta oli 3000-5000 pienempi kuin Octaviaan, miettiminen loppui aika lyhyeen.

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: mika karvajalka - 27.04.13 - klo:10:22
Startin koeajossa rengasmelu oli häiritsevää nastarenkailla. Oikeastaan muuta isompaa valittamista ei löytynyt.

[hieman OffTopic]
Mikähän ihme meikäläisen autoissa vikana, kun talvikumeilla ovat paljon hiljaisempia kuin kesärenkailla?  :o
Nytkin oikein "säikähdin", kun vaihtelin suvisempiin kumipyöriin ja ajelemaan lähdin.

Eli jos Ocu ei kesäkenkailla muita häiritse, niin sitten ei hättää mitään meikun mahdollista Combin hankintaa ajatellen.
[/hieman OffTopic]

EDIT:
Profiilit samat renkaissa, koska en pidä leveistä ja matalista. Ei sovi meikun takapuolelle  ;D

Kitkoina nykyisin 2 ja 3 vuotta vanhat Goodyear'in ULTRA GRIP ICE + (tai sinnepäin)
Kesäkumeina nykyisin Nokian Hakka V (5 v. vanhat) ja Hakka Green (viime syksyltä).

s-mod

Siis rengasmerkki, profiili, leveys ym. vaikuttavat äänekkyyteen. Monestikin Nokian kitkat ovat hiljaisemmat kuin kesärenkaat norminopeudella. Tosin Nokian kitkoilla ei voi ajaa suurilla nopeuksilla (170+) -  ne sulaa! Lehtien julkaisemat testit ovat vain suuntaa-antavia, jos rengaskoko ei ole sama. Kaksi vuotta sitten testasin autoja eri renkailla ja profiililla, ja pari rengasta puski yli muiden. Niitä en koskaan osta. Uudessa autossa menee heti vaihtoon ensiasennus renkaat, jos on bri, tai dun!

Kieliasua korjattu (kirjoitusvirheitä suurimmassa osassa sanoja, lisäksi kielioppivirheitä). Kirjoittajan kannattaa katsoa tarkkaan, mitä nuo korjaukset ovat.     - Quality -
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

pokkus

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 27.04.13 - klo:18:23
Siis rengas merkki profiili leveys..ym..  vaikuttaa äänekkyyteen. Monestikkin nokia kitka on hiljaisempi kuin kesärengas normi nopeudella. Tosin nokian kitkoilla ei voi ajaa suurilla nopeuksilla 170.. Ne sulaa!. Lehti testit on vain suuntaan antavia, jos rengas koko ei ole sama! 2 vuotta sitten testasin autoja eri renkailla ja profiililla! Ja pari rengasta puski yli muiden, Mitä en koskaan osta, Ja uudessa Autossa menee heti vaihtoon ensi asennus renkaat, jos on bri, tai dun!

Oman viestin ulkoasuun ja kirjoitusvirheisiin kannattaa hiukan käyttää aikaa. Suht vaikeaselkoista tekstiä luettavaksi.

JYeti

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 27.04.13 - klo:17:39
Mikähän ihme meikäläisen autoissa vikana, kun talvikumeilla ovat paljon hiljaisempia kuin kesärenkailla?  :o

Ei mitään vikaa. Kitkat ovat kesärenkaita hiljaisemmat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy