III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: teeluu - 22.02.13 - klo:09:15
ei kyllä diisselimiestä naurata tämä Octavian hinnasto.

Jaa mää vai... Jotenkin tunnistan itseni tuosta kuvauksesta.  :)

Ei herätä ensivilkaisu hinnastoon ajatuksia puoleen tai toiseen. Eikä asia tietenkään ole ajankohtainen.  ;)

Ei Ocu III ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto, kun jossain vaiheessa keksin esim. tavaratilasta tekosyyn autonvaihtoon.

Hinnat  ei ole erityisen edulliset, mutta ei Ocu III:sta voi pitää pelätyn ylihintaisenakaan. Ã,,kkivilkaisulla "pisteitä" kohtuuhintaisista Webastosta ja kuskin sähköpenkistä. Golfiinhan viimeksi mainittua ei saa kuin nahkojen kanssa. Tuo Webasto-asia tasoittaa esim. hintaeroa Leoniin. Mutta onko Webassa kauko-ohjausta?

Mutta sellainen tämä hinnasto äkkivilkaisulla on, että kuka ostaa Räpylää?  :o Jotenkin siitä on muodostunut ankeahkon kokonaisvaikutelmansa vuoksi itselleni autouutuuksien joukossa jonkilainen "anti-jumalauto". Ihan kelvollinen käyttöpeli varmasti sekin, joten pitänee välttää liiallista mollaamista...

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: teeluu - 22.02.13 - klo:09:15
Kyllä on dieselille laitettu lisähintaa, 1.2TSI vs. 1.6TDI, 2700 euroa on diisseli kalliimpi.  >:(

Golffissa lisähintaa n. 1800 euroa, ei kyllä diisselimiestä naurata tämä Octavian hinnasto.
Ja uudessa Leonissa hintaero on 2000 euroa, miksiköhän Ocussa on noin kova tuo ero?

Dieselautoilijan saattaa kannattaa vaihtaa bensaan, niin loppuu poru, sillä Ocu III:ssa 1.2 TSI -> 1.4 TSI 103 kW tietää ainoastaan 1700 euron hyppäystä, kun VV-Auto rokottaa Golfin kohdalla tästä suorastaan törkyiset 3500 egeä.

Ocu_P

Itselleni vastaten, Webastossa on kaukosäätö. Ja kerrankin on järkevänhintainen tehdaskoukku!

Mutta sama alamittainen tankki kuin seiskassa. >:( Enimmillään olen saanut menemään 47 litraa kovasti yrittämällä tilanteessa, jolloin "range" oli 5 km.

teeluu

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 22.02.13 - klo:10:15
Itselleni vastaten, Webastossa on kaukosäätö. Ja kerrankin on järkevänhintainen tehdaskoukku!

Mutta sama alamittainen tankki kuin seiskassa. >:( Enimmillään olen saanut menemään 47 litraa kovasti yrittämällä tilanteessa, jolloin "range" oli 5 km.

Jep, ensi kerran minunkin silmään osui että tankin koko on pienentynyt 5 litraa. Webastolle en niin pistä painoarvoa, sähköpenkeille vielä vähemmän  ;) Mutta tuo irroitettava vetokoukku on tosiaan kohtuuhintainen.

Bensakone on toki harkinnassa, mutta jos ajoa tulee edelleen 30tkm vuodessa, niin diesel on ehkä vähän halvempi. Bensasta mulle riittää hyvin 1.2 kone, perheenlisäyksen jälkeen ei ole ollut tarvetta isommille tehoille, ja onhan tuohon vakuutuksetkin hiukan edullisemmat.

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: teeluu - 22.02.13 - klo:10:22
Jep, ensi kerran minunkin silmään osui että tankin koko on pienentynyt 5 litraa. Webastolle en niin pistä painoarvoa, sähköpenkeille vielä vähemmän  ;) Mutta tuo irroitettava vetokoukku on tosiaan kohtuuhintainen.

Webastoon suosittelen tutustumaan. On todellinen mukavuuslaite. Tuo 1.2 TSI ehdottomasti Weballa tai sitten kokonaan ilman lämmittimiä. Sähkölämmittimiä (onkohan säteily  :o ) ei ole mitään järkeä ottaa, kun Webasto tuon hintainen ja käytettävyydeltään ylivoimaineen sähköisiin verrattuna.

Sähköpenkin tarve on ihan tapauskohtainen. Minulle on selän takia hankala säätää hyvääkään penkkiä kohdalleen. Olen korkeintaan keskimittainen, mutta talouden toinen autoilija silti parikymmentä senttiä lyhyempi, joten ajoasennon säätäminen on meillä oma riesansa.

teeluu

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 22.02.13 - klo:10:29
Webastoon suosittelen tutustumaan. On todellinen mukavuuslaite. Tuo 1.2 TSI ehdottomasti Weballa tai sitten kokonaan ilman lämmittimiä. Sähkölämmittimiä (onkohan säteily  :o ) ei ole mitään järkeä ottaa, kun Webasto tuon hintainen ja käytettävyydeltään ylivoimaineen sähköisiin verrattuna.

Sähköpenkin tarve on ihan tapauskohtainen. Minulle on selän takia hankala säätää hyvääkään penkkiä kohdalleen. Olen korkeintaan keskimittainen, mutta talouden toinen autoilija silti parikymmentä senttiä lyhyempi, joten ajoasennon säätäminen on oma riesansa.

Meillä menee penkin uudelleensäätö pelkästään korkeutta muuttamalla, mutta ymmärrän jos pitäisi enemmän vekslata niin sähkösäätö olisi hyvä.

Itse olen jotenkin omituinen siinä mielessä, että ei haittaa ajaa kylmällä autolla talvella  ::) Tai siis aluksi sisältä kylmällä autolla, moottoria on kiva sähköllä lämmittä ennen ajoa. Nykyisessä 1.6TDI:ssä on perinteisempi lohkolämmitin, mutta saakos tuohon 1.2TSI:hin vaan säteilylämmittimen.

Tuossa 1.6TDI hinnassa epäilyttää myös se että syksyllä tulisi jo greenline versio, mikä ainakin paperilla kuluttaa vähemmän (ja sitä kautta pienemmät verot). Onhan siinä greenlinessa sitten todennäköisesti jotain rajoituksia (kuten että ei saa peräkoukkua tms).

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 22.02.13 - klo:10:04
Mutta jos ihan pakko olisi uusi Octavia ostaa on valkoinen edelleen se paras ja sopivin 8) ja minun valintani ;D

Ookkonä polliisi?

bowtie81

yllättävän edullinenhan tuo on, elegancessa huippuvarusteetkin ja lisävarusteiden hinta kohtuullinen. Kannattaisikohan kysyä myyjältä voiko tulossa olevan ocu2:en vielä vaihtaa tollaseen. Nythän saa talvipakettia ocu2:een, mahtaakohan sitä voida tinkiä jo tilattuun autoon? Kellään kokemusta tuosta tehtaalta tilatun auton perumisesta jos ostaa toisen samalta myyjältä? Jos ocu2 exprience farkku oli tasan 24kâ,¬ tingittynä muutamalla lisävarusteella kuten vetokoukku, niin hintaero uuteen malliin on muutamia tuhansia ja siinä on enemmän varusteita.

Ocu_P

Olisikohan nyt hinnoittelupäivänä aika hiukan jäsennellä tätä Ocu III:n keskustelua ja tästä ketjusta varmaan saisi yhdenmukaisesti muihin malleihin nähden "Ocu III -chatin".

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.02.13 - klo:09:58
Hiukan tuppaa tosiaan suhteellisuudentaju katoamaan, sillä puhutaanhan kuitenkin Octaviasta, eikä varsinaisesta ylemmän keskiluokan autosta saati premiumiusta.

Viestissäni saattoi olla "aavistus" ironiaa mukana ;)

Laittoi vain hymyilyttämään niin vietävästi, kun joku totesi, että adaptiivisen vakkarin puute Elegancessa on fataali puute. Kovat on kriteerit auton hankinnassa, mutta kukin tavallaan ::)

Onkohan muuten Suomen markkinoilla ainuttakaan autoa, missä olisi adaptiivinen vakkari vakiona?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 21.02.13 - klo:23:02
Johan on hyvä varustus Elegancessa! Ainoastaan nelipuolainen ohjauspyörä ja 16" vanteet harmittavat. Varsinkin kun ratista yhden puolan poistaminen maksaa yleensä kolme satkua. :-P

Nyt kun hinnat ovat julkista tietoa, niin ei tainnut tulla kolmipuolaisen lisähinnasta kovin pahaa ongelmaa ;)

VAG!

Mä villisti veikkaan, että Ocu kolmosesta tulee ensimmäinen auto ikinä Suomen markkinoilla, missä muistillisesta kuskin sähköjakkarasta tulee erittäin yleinen lisuke. Autoveroton hinta tälle lisävarusteelle kun on 385 euroa.

Ja kun perheet tottuvat vielä siihen, että oman kaukosäätimen muisti laittaa jakkaran ja ulkopeilit kullekin kuskille automaattisesti oikeaan asentoon, niin saattaa alkaa ihmettely, että miten mä olen ennen pystynyt elämään ilman tätä varustetta. Ja samaan aikaan muut autoilijat alkavat päivittelemään, miten uusavuttomia Skodistit ovat, kun tuollaisesta ominaisuudesta jaksavat hömpöttää ;)

Jere#18

Lisävarustelistaa selatessa on kyllä  ;D fiilis verrattuna VW ja Audin listoihin. Printtasin lista(t) täytyy illalla tutkia ja kasata oma paketti, niin on sitten valmiina jahka Combin hinnastot tulee. Kellään tietoa milloin?

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 22.02.13 - klo:11:26
yllättävän edullinenhan tuo on, elegancessa huippuvarusteetkin ja lisävarusteiden hinta kohtuullinen. Kannattaisikohan kysyä myyjältä voiko tulossa olevan ocu2:en vielä vaihtaa tollaseen. Nythän saa talvipakettia ocu2:een, mahtaakohan sitä voida tinkiä jo tilattuun autoon? Kellään kokemusta tuosta tehtaalta tilatun auton perumisesta jos ostaa toisen samalta myyjältä? Jos ocu2 exprience farkku oli tasan 24kâ,¬ tingittynä muutamalla lisävarusteella kuten vetokoukku, niin hintaero uuteen malliin on muutamia tuhansia ja siinä on enemmän varusteita.

Lisuketarjouksia tuleee ja menee, tuskin niitä saa niihin joihin se ei kuulu.

Max3

Hyvä bowtie, kaupan purkamisesta on pientä tekstiä kauppasopimuksessa, kustannus on 3-4% kauppahinnasta. Voisi tuo Octavia halvempikin olla.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 22.02.13 - klo:10:15
Ja kerrankin on järkevänhintainen tehdaskoukku!

Halvempi kuin jälkiasenteinen. Rapidin kohdalla oli sama homma.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Zaasa

Vko22 alkaa RS:n valmistus. Hinnat saattaa tulla julki vko12 uuden Octavian ensiesittelyssä jos Skoda luoja suo :) Samana viikonloppuna julkaistaan kombin hinnat.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.02.13 - klo:11:47
Viestissäni saattoi olla "aavistus" ironiaa mukana ;)

Laittoi vain hymyilyttämään niin vietävästi, kun joku totesi, että adaptiivisen vakkarin puute Elegancessa on fataali puute. Kovat on kriteerit auton hankinnassa, mutta kukin tavallaan ::)

Onkohan muuten Suomen markkinoilla ainuttakaan autoa, missä olisi adaptiivinen vakkari vakiona?

Ymmärsin kyllä pointin heti yhtyen siihen täysin.

Eipä ole edes S-Mesessä a-vakkaria vakiona.

Karvis

Kalliin oloinenhan siitä tuli vaikka varusteet onkin aika hyvät, 1.8TSi Elegance muutamalla tehdaslisukkeella, metallivärillä+toimituskulut ja renkaat,~35kâ,¬ ::) 2.0TDI sitten toista tonnia lisää.

Lisävarusteet on kyllä hinnoiteltu kohtuullisesti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.02.13 - klo:12:51
Kalliin oloinenhan siitä tuli vaikka varusteet onkin aika hyvät, 1.8TSi Elegance muutamalla tehdaslisukkeella, metallivärillä+toimituskulut ja renkaat,~35kâ,¬ ::)

Kallis verrattuna mihin? Jos nyt ajatelleen, että pysytään samassa koko- ja teholuokassa ja ruksitaan samat varusteet.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.02.13 - klo:12:30
Ymmärsin kyllä pointin heti yhtyen siihen täysin.

Eipä ole edes S-Mesessä a-vakkaria vakiona.

Alkuperäisen viestin lukemalla voi halutessaan huomata, että siinä puhutaan acc:stä varusteena, ei vakiovarusteena. Toki jos on riittävän syvä tarve harrastaa ironista viisastelua niin varmaan viestit sitten tulkitsee niiden slimälasien läpi.

Jos ajaa matka-ajoa, acc on mielestäni must, mutta useimpien mielestä varmaan ei. Hyvä niin. Minulle ei voi myydä autoa ilman sitä.

Golfissa acc:n veroton hinta on 550, mikä on sangen kohtuullista ja tarjoaa hyvin vastinetta rahalle, jos yhtään enempää ajaa maantiellä. Hyvä äänieristys + mukava alusta + acc = virkeänä perillä tekemässä töitä. Kaksi viimeksi mainittua siis O3:een saatavilla kesästä alkaen, ensimmäinen on vielä vähän epäselvä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 22.02.13 - klo:13:18
Alkuperäisen viestin lukemalla voi halutessaan huomata, että siinä puhutaan acc:stä varusteena, ei vakiovarusteena.

No näinhän se meni:

psxgamer aloitti:
LainaaJohan on hyvä varustus Elegancessa! Ainoastaan nelipuolainen ohjauspyörä ja 16" vanteet harmittavat.

Ja tähän kommenttiin sinä vastasit:
LainaaEn löytänyt acc:tä listalta. Sen puuttuminen olisi aika fataalia. Onko kuitenkin hinnastossa?

Muuten elegance tosiaan tuntuu kohtuuhintaiselta,

Jokainen tehkööt itse tuon perusteella päätöksensä siitä, mitä sinä sanoit.

LainaaGolfissa acc:n veroton hinta on 550, mikä on sangen kohtuullista ja tarjoaa hyvin vastinetta rahalle,

Tuo on erittäin kohtuullinen hinta acc:tä, mutta se yksityiskohta jäi mainitsematta, että tuolla hinnalla sen saa vain Highlineen.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 22.02.13 - klo:11:26

Sopimuksessa on mainittu milla ehdoilla tilauksen voi perua joten olet kai lukenut mihin nimesi pistit ?

Mita noihin hintoihin tulee niin talla hetkella noilla ei ole kuin akateemista merkitysta mutta jos hinnasto olisi ollut tiedossa kuukausi pari sitten niin olisin voinut harkita 2.0 TDI DSG Elegance 33,7 kâ,¬. Farkkuna n 35 kâ,¬, lisatilbehooreihin ehka 1000....2000 â,¬. Elegancessa tosin nayttais olevan yhta sun toista kivaa ja ainoa pakkomyynti olis etututkat. No jos on kesalla aikaa niin pitaa kayda potkimassa renkaita.

Koukku on tosiaan varsin edullinen.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.02.13 - klo:13:27
No näinhän se meni:

psxgamer aloitti:
Ja tähän kommenttiin sinä vastasit:
Jokainen tehkööt itse tuon perusteella päätöksensä siitä, mitä sinä sanoit.

Juuri näin. Vastauksissa tulikin kaksi selvästi erilaista tulkintaa asiasta.

Täytyypä sanoa, että en ole nähnyt yhtään autohinnastoa, jossa jonkin vakiovarustetason hintaan kuuluu acc, vaan aina se on lisävarusteena. Johtunee siitä, että katson vain alle 50 kâ,¬ autoja. Jotenkin kuvittelin, että sen kuuluminen lisävarustelistalle on itsestäänselvyys, jota ei autopalstalla tarvitse erikseen mainita, mutta olin mitä ilmeisimmin väärässä.

Janus

Koukku on tosiaan edullinen, mutta minkähän hiton takia sitä ei saa 1.4 TSI:hin??

VAG!

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 22.02.13 - klo:13:28
Mita noihin hintoihin tulee niin talla hetkella noilla ei ole kuin akateemista merkitysta mutta jos hinnasto olisi ollut tiedossa kuukausi pari sitten niin olisin voinut harkita 2.0 TDI DSG Elegance 33,7 kâ,¬.

muuli,

sun osakkeet nousivat mun silmissä merkittävästi. Mä olin ihan varma, että sä alat kiemurtelemaan tästä tilanteesta eroon, mutta sähän olitkin mies. Hieno juttu, no hard feelings mun osalta.

teedeeii.

Muuli1010 kirjoitti tuossa ylempänä "pakkomyynnissä olevista etututkista"
Mitä niillä oikeastaan tekee, on kiva ku näytössä on väriä, kun olet parkkeeraamassa jonkun taakse. Kai sitä nyt silmillä näkee,missä keula kulkee??
Takatutkat nyt jotenkin ymmärrän, tosin ennenvanhaan osattiin ajaa myös ilman niitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: teedeeii. - 22.02.13 - klo:13:46
Kai sitä nyt silmillä näkee,missä keula kulkee??

Mitä mä nyt olen tuttujeni manööverejä seurannut, niin erittäin harva tuntuu oikeasti tietävän, missä se keula kulkee. Ja osa näistä henkilöistä on ihan päteviä kuskeja. Kyllä sitä hajurakoa jää nykyautoilla monille varsin paljon, vaikka kuskin paikalta tilanne näyttää siltä, että ollaan jo tappituntumalla.

Ja sama pätee minuunkin. En uskaltaisi ilman etututkaa vetää keulaa niin lähelle kuin tutkan kanssa. Kun tutkaa alkaa huutamaan yhtäjaksoisesti, on edessä tilaa vielä noin 15 senttiä. Kuskin jakkaralta näyttää siltä, että olisi kolissut jo aikoja sitten.

Kun taas ajelen isommilla kulmikkailla ajoneuvoilla, niin niissä on usein helppo hahmottaa missä etukulmat oikeasti menevät.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.02.13 - klo:13:55
En uskaltaisi ilman etututkaa vetää keulaa niin lähelle kuin tutkan kanssa. Kun tutkaa alkaa huutamaan yhtäjaksoisesti, on edessä tilaa vielä noin 15 senttiä.

Ja toisaalta yksikin estetty kolhaisu niin tutkan hinta on hankittu.

Toki samaan pääsee kun jättää pelivaraa tai käy välillä ulkona katsomassa missä mennään.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

-ah-

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.02.13 - klo:13:55
Mitä mä nyt olen tuttujeni manööverejä seurannut, niin erittäin harva tuntuu oikeasti tietävän, missä se keula kulkee. Ja osa näistä henkilöistä on ihan päteviä kuskeja. Kyllä sitä hajurakoa jää nykyautoilla monille varsin paljon, vaikka kuskin paikalta tilanne näyttää siltä, että ollaan jo tappituntumalla.

Ja sama pätee minuunkin. En uskaltaisi ilman etututkaa vetää keulaa niin lähelle kuin tutkan kanssa. Kun tutkaa alkaa huutamaan yhtäjaksoisesti, on edessä tilaa vielä noin 15 senttiä. Kuskin jakkaralta näyttää siltä, että olisi kolissut jo aikoja sitten.

Kun taas ajelen isommilla kulmikkailla ajoneuvoilla, niin niissä on usein helppo hahmottaa missä etukulmat oikeasti menevät.

^+1

Oma parkkiruutu on niin kettumainen kolo, että ilman etututkia verenpaine olisi paljon korkeampi jokaisella ajokerralla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy