Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.10.13 - klo:23:47
joo-o, mutta nimenomaan huipputehoa tarvitsee. 350Nm on ihan okei luku, mutta 220 hv vähän aneeminen. Ahtokoneissa totta kai vääntökin nousee ja sitä kautta myös teho. Menee bensa vs. diesel väännöksi kohta. Gen 2 mulla väänsi 400nm ja tehoa oli 250 hv. Vääntöä oli jopa liikaa tai tarkasti sanoen kartta antoi sen liian alhaalta. Tykkäsin kyllä, mutta vaati herkkää kaasujalkaa ja kierroksilla tuli sitten pettymys kun oli pitoa mutta tehoa ei enää sitten ollutkaan. Sanoisin tuon olleen 160 km/h jälkeen vastaava lussu kun vakodiesel 90 km/h jälkeen. Ei vaan ole tehoa kotitarpeiksi. Matkailen niin usein saksassa, että tehoakin kaipaisi.
Niimpä, eli huipputehoa ei ole saatavilla ilman väännön kasvua, ainakaan chippamalla, eli pelkkää heuipputehoa ei ole millään keinolla saatavilla, tuo pelkän huipputehon kasvattaminen vaatisi enenmmän fyysisisä päivityksiä jotta kierroksia voisi kasvattaa. Pistää miettimään josko Hondan S2000 tuntuisi oikealta tuossa tilanteessa, itse arvostan nimenomaan ahdettujen moottorien järkyttävää väääntöä alhaalta alkaen.

makkis

Hyvä vapari peittoaa aina ahtokoneet jossa tehoa kuristetaan solmulla pakosarjassa. Turbo on vaan halpa ja helppo tapa saada voimaa tavismoottoreihin. S2000 lisäksi tavisautoihin loistavia vapareita teki BMW, ja yhä edelleen yksi haaveideni kohde on 130i. Se oli viimeinen normaalikuolevaisen saatavilla oleva sportti-BMW. BMW on taipunut myös kustannuspaineessa tekemään näitä pihisiöitä.

Aika harva on on varmaan ajanut Alfaa tällä perusmallin 2.0 JTS moottorilla ja nyt puhun siis Alfan JTS moottorista, en siitä 2.2 litraisesta JTS merkintää omaavasta Opelin moottorista (josta siitäkin itsellä on kokemusta Omegan nokalla). Tuo 2.0 JTS on osoitus, kuinka vapari saadaan vääntämään tavisajossa kuin muuli mutta kuinka se laukkaa kauniisti 7000 rpm luvuille saakka Kyseessä on tavismoottori, eli tehoja nyt ei kummoisesti ole, mutta minusta esimerkikki että saadaan taviskonekin hienoksi jos halutaan. Ala väännössä tälle jää keskiverto nykyaikainen ahtopeli, samoin huipputehoissa. Esimerkiksi aikakautensa vaginan FSI koneet on valovuoden jäljessä. Kestävyydestä sitten en tiedä, mutta 160tkm tuolla om ajettu ja hyvin toimii. Alfa tosin ei ole lähtenyt LL hapatuksiin vaan 10W/60 racingiä vaihdetaan 10tkm välein. Ja laitappas tonkallinenkin muuta, niin jo on nokat paskana. Jopa  eräässä huoltoliikkeessä minulle sanottiin, että noilla pyytämilläni 10W/60 racingeilla tuota ei saa käyntiin kammellakaan suomen talvessa, mutta ei tuossa ole kammen paikkaa, eikä minulla ole kampea, mutta aina on käyntiin lähtenyt ilman mitään ongelmia.

ram1

Makkis.Osta automaattidiisseli.Elämä helppoa sen jälkeen  ;)
Turha se huudella tyhjään kaivoon.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jyri

Minulla on noidenkin suhteen ongelma, vaikka juuri katsoin teknaria ja RS6 vetoa, siis RS6 on mielestäni yksi upeimmista farkuista, niin silti en sillä ajaisi vaikka olisi varaa, sen verran viherpiipertäjää on että omatunto ei antaisi periksi niihin kulutuslumekiin mitä tuollaisella pannulla on. Itselle käy vain maks. 2 litrainen ahdettu moottori jossa on järkyttävästi vääntöä.

kaide

Tervetuloa lennolle offtopicin maailmaan :

Sekä Ocussa, Audissa että kaikissa nykyautoissa on yksi ongelma ja se on " mikään ei tunnu miltään" . Sitten kun eletään maailmassa jossa muutenkaan mikään ei saa tuntua miltään niin on ihan kiva että voi ottaa toisen mun sigussa mainituista autoista jossa ei ole mitään pilipali höyhenpusseja , abseja ei muutakaan ja katon virkaa toimittaa yleensä taivas. Tehoa tulee edelleen siitä rusetista pakosarjassa mutta...  Tässä vaiheessa tulee mieleen " jos tää lähtee lapasesta, mä kuolen " ja  Ocu RS alkaa tuntumaan kassakaapilta .  Ihanaa tasapainoa  ;D
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Antza

Lainaus käyttäjältä: kaide - 16.10.13 - klo:23:21
kiitos turbotekniikan ( jonka mm. Saab hanskasi jo 30 v sitten ) että ei vaan nokileka enää sovi
Sorry OT mutta kun Saabas mainittu niin oletko sama "kaide" joka 2000-luvulla kirjoitteli sfnet.harrastus.autot -foorumilla Saabeista ja sittemmin muistaakseni Seatista ja Ministä..?
Skoda

maher

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 16.10.13 - klo:19:35
Tänään on MTV3 Teknari-ohjelmassa  Octavia RS testissä !

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.10.13 - klo:19:58
ja varmaan testissä vielä dieseldsg...

Tiedän mitä teen tänään töistä kotiin päästyäni - Katsomo auki ja fiilistellään, väriä lukuunottamatta mun auto! :D
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

kaide

Lainaus käyttäjältä: Antza - 17.10.13 - klo:01:27
Sorry OT mutta kun Saabas mainittu niin oletko sama "kaide" joka 2000-luvulla kirjoitteli sfnet.harrastus.autot -foorumilla Saabeista ja sittemmin muistaakseni Seatista ja Ministä..?

*busted*  :o
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 17.10.13 - klo:00:07
Hyvä vapari peittoaa aina ahtokoneet jossa tehoa kuristetaan solmulla pakosarjassa. Turbo on vaan halpa ja helppo tapa saada voimaa tavismoottoreihin. S2000 lisäksi tavisautoihin loistavia vapareita teki BMW, ja yhä edelleen yksi haaveideni kohde on 130i.
Milla tavalla se turbo tekee moottorista halvemman tai jotenkin helpomman suunnitella? 

Aikaisemmin pidin vapaastihengittävistä moottoreista. Ehkä siihen vaikutti sen aikaisten turbokoneiden kapeat vääntöalueet ja turbojen hidas reagointi. Nykyisin pidän taasen turboista. Viiveet ovat tippuneet jo niin alhaisiksi, ettei se häiritse millään tavalla käyttöautossa. Vääntöä on tarjolla jo matalilla kierroksilla. Jopa pienimmätkin turbokoneet vääntävät vahvasti. Fordin litrainenkin pikkukone punoo hienosti kunhan kierroslukuviisari on tonnin yläpuolella.

Vertailu RS:n ja Honda s2000:n välilläkin kääntyy selvästi RS:n voitoksi. Mahdollisuus nopeaan kiihdyttelyyn ilman kepittämistä ja huudattamista on hieno ominaisuus käyttöautossa. Ja kyllähän se kulutuskin näyttelee jonkinlaista roolia käyttöautossa. Korkealle kierrätettävä lyhytiskuinen ja massiivisilla kanavilla varustettu s2000 kuluttaa paljon neloskoneeksi.

Jos pääsit noin mainitsemiisi kulutuksiin vanhalla kutoskoneisella Bemarilla, niin kuinkahan alhaisiin kulutuksiin pääsisit uudella 320i ede:llä. Tuo on nimittäin huomattavan taloudellinen malli suorituskykyynsä nähden.

Omalla kohdallani automaagien kanssa on käynyt vähän samoin kuin turbojen kanssa. En pitänyt laisinkaan vanhoista miettivistiä, suttaavista ja monessa tilanteessa väärää vaihdetta tarjoavista automaateista. Nykyisin hyvät automaatit nuissa ominaisuuksissa on päästy vain jo niin pitkälle kehitystyöstä, ettei manuaali ole enää vaihtoehto. Nykyaikainen vahvasti alhaalta vääntävä ahdettu moottori sopii hienosti yhteen nykyaikaisen laajan välitysalueen automaatin kanssa. Matka-ajossa kierrokset pysyvät alhaalla, mutta kiihdytettäessä on aina voimaa tarjolla nopeasti ilman turhia esileikkejä.


pikkuvika

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 16.10.13 - klo:23:16
Combi TDI DSG.. tylsin maholline vaihtoehto

Jos moottorin valinnassa koeajoa varten maahantuoja halusi pelata varman päälle. Kun koeajaja totesi, että ajo-ominaisuudet ovat hyvät, mutta moottorin teho ei riitä. No niin, nyt kaikki ajattelemme että bensakoneinen on täydellinen. MUTTA. Jos koeajossa olisi ollut bensakoneinen RS ja siinä olisi todettu, ettei alusta riitä näille tehoille, niin myös diesel mallin ostajat olisivat alkaneet miettiä onnetonta alustaa. Nyt on parempi lopputulos kun kaikki tiedämme, että alusta on hyvä  ja tehopuoli bensamallista... Tämä on vaan tämmöinen mututuntumalla heitetty teoria.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.10.13 - klo:10:01
Milla tavalla se turbo tekee moottorista halvemman tai jotenkin helpomman suunnitella?

Ahtaminen ylipäätään on helppo tapa parantaa moottorin hyötysuhdetta ja litratehoa. Kun asiakkaat haluavat voimaa, lainsäädäntö vaatii pieniä päästöjä ja verotus rankaisee paljon kuluttavia, on ahtaminen helppo ratkaisu tähän ongelmaan. On itse asiassa ollut jo vuosikymmeniä. Toki myös ahdetun moottorin suunnittelu vaatii työtä, eivätkä alkuaikojen turbot olleet käyttöominaisuuksiltaan nykyisten veroisia. Lisäksi pitää olla tarkkana minkälaisia moottoreja vertaillaan: 1,4-litrainen vapari ei varmaan ole kalliimpi tai vaikeampi suunnitella kuin 1,4-litrainen turbo, mutta jos halutaan vähän kuluttava ja riittävän suorituskyvyn tarjoava motti on helpompi laittaa 1,4-litraiseen vapariin turbo kuin yrittää optimoida 1,6-2,0-litraista moottoria tarjoamaan vastaavia arvoja.

Tosin Mazdahan on nyt ilmeisesti onnistunut pääsemään vapareillaan aika lähelle turbokoneita.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

livejungle

Jos jäi eilinen teknari näkemättä niin sen voi katsoa myös täältä.
Jakso 4: Testissä uusi Octavia RS
http://www.katsomo.fi/?treeId=33007010

Markku J

Oli kyllä yksi vähäsisältöisimmistä "koeajoista", mitä olen nähnyt. Mutta voihan siinä ihailla uutta RS:ää visuaalisesti  ;D.

makkis

Mazdasta en tiedä, mutta uusi kuutonen ei ole edes ruma.. mutta näinhän se on:

Lainaamutta jos halutaan vähän kuluttava ja riittävän suorituskyvyn tarjoava motti on helpompi laittaa 1,4-litraiseen vapariin turbo kuin yrittää optimoida 1,6-2,0-litraista moottoria tarjoamaan vastaavia arvoja.

Tuolla kysyttiin jossain topicissa vaikuttaako merkkihuollon sijainti auton valintaan ja vastasin että vaikuttaa. Eniten omaan siirtymään BMW leiristä pois vaikuttaa juuri se tosiasia, että hienojen vapareiden sijaan BMW lähti maksimoimaan voittojaan menemällä siitä yli mistä aita on matalin, eli vähentämään sylintereitä ja lisäämällä ahtimen. Tehoja on kuin vanhoissa suorissa kuutosissa, päästöjä ainakin paperilla vähemmän, mutta tuollaisia tavisten pihisiöitä on nykyiset Bemarin koneet. Jopa Ã,,mmän raiskasivat ahtamalla. Anteeksiantamaton teko, jonka vuoksi ko. merkki olkoon omalta osaltani kaupassa jatkossakin. Tuulipukukansa niitä toki ostaa, mutta tuulipukuautoksi kelpaa Skodakin.

ram1

 ;D
Lainaus käyttäjältä: makkis - 17.10.13 - klo:18:38
Mazdasta en tiedä, mutta uusi kuutonen ei ole edes ruma.. mutta näinhän se on:

Tuolla kysyttiin jossain topicissa vaikuttaako merkkihuollon sijainti auton valintaan ja vastasin että vaikuttaa. Eniten omaan siirtymään BMW leiristä pois vaikuttaa juuri se tosiasia, että hienojen vapareiden sijaan BMW lähti maksimoimaan voittojaan menemällä siitä yli mistä aita on matalin, eli vähentämään sylintereitä ja lisäämällä ahtimen. Tehoja on kuin vanhoissa suorissa kuutosissa, päästöjä ainakin paperilla vähemmän, mutta tuollaisia tavisten pihisiöitä on nykyiset Bemarin koneet. Jopa Ã,,mmän raiskasivat ahtamalla. Anteeksiantamaton teko, jonka vuoksi ko. merkki olkoon omalta osaltani kaupassa jatkossakin. Tuulipukukansa niitä toki ostaa, mutta tuulipukuautoksi kelpaa Skodakin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.10.13 - klo:19:48
Elisan viihdepaketin hyvä puoli on iso tallennuskapasiteetti.

(offtopic)
Joo, onhan siinä tallennustilaa, meikullakin tuplat normiin ja siitäkin käytetty jo 96%.  :P
Milloinkahan nuo 5000 tunnin tallenteet ehtisi katsella...   :o  :o   :-\
(/offtopic)

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.10.13 - klo:12:16
Ahtaminen ylipäätään on helppo tapa parantaa moottorin hyötysuhdetta ja litratehoa. Kun asiakkaat haluavat voimaa, lainsäädäntö vaatii pieniä päästöjä ja verotus rankaisee paljon kuluttavia, on ahtaminen helppo ratkaisu tähän ongelmaan. On itse asiassa ollut jo vuosikymmeniä. Toki myös ahdetun moottorin suunnittelu vaatii työtä, eivätkä alkuaikojen turbot olleet käyttöominaisuuksiltaan nykyisten veroisia. Lisäksi pitää olla tarkkana minkälaisia moottoreja vertaillaan: 1,4-litrainen vapari ei varmaan ole kalliimpi tai vaikeampi suunnitella kuin 1,4-litrainen turbo, mutta jos halutaan vähän kuluttava ja riittävän suorituskyvyn tarjoava motti on helpompi laittaa 1,4-litraiseen vapariin turbo kuin yrittää optimoida 1,6-2,0-litraista moottoria tarjoamaan vastaavia arvoja.

Tosin Mazdahan on nyt ilmeisesti onnistunut pääsemään vapareillaan aika lähelle turbokoneita.

"Ahtaminen ylipäätään on helppo tapa parantaa moottorin hyötysuhdetta ja litratehoa" No silloin se on myöskin paras tapa. Jos tarvitset pyöreitä kiviä, niin älä kerää neliskanttisia.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 18.10.13 - klo:07:03
"Ahtaminen ylipäätään on helppo tapa parantaa moottorin hyötysuhdetta ja litratehoa" No silloin se on myöskin paras tapa. Jos tarvitset pyöreitä kiviä, niin älä kerää neliskanttisia.

Vaikka ahtaminen on helppo tapa nostaa tehoa, niin ei se tarkoita että se olisi paras tapa. Normaali perheautoihin ahtamalla saa toki erinomaiset käyttöominaisuudet, mutta kyllä kunnon korkeavireinen ja korkealle kiertävä vapari on aivan omaa luokkaansa varsinkin jos laitosta on tarkoitus käyttää radallakin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.10.13 - klo:07:14
Vaikka ahtaminen on helppo tapa nostaa tehoa, niin ei se tarkoita että se olisi paras tapa. Normaali perheautoihin ahtamalla saa toki erinomaiset käyttöominaisuudet, mutta kyllä kunnon korkeavireinen ja korkealle kiertävä vapari on aivan omaa luokkaansa varsinkin jos laitosta on tarkoitus käyttää radallakin.

Ok. Ehkä minun olisi pitänyt tarkentaa, että normaaliautoissa kustannustehokkain ja tätä kautta paras tapa. Raha, kun on useimmille liiketoiminnan pyörittäjille jonkinmoinen motivaattori.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.10.13 - klo:12:16
Ahtaminen ylipäätään on helppo tapa parantaa moottorin hyötysuhdetta ja litratehoa. Kun asiakkaat haluavat voimaa, lainsäädäntö vaatii pieniä päästöjä ja verotus rankaisee paljon kuluttavia, on ahtaminen helppo ratkaisu tähän ongelmaan. On itse asiassa ollut jo vuosikymmeniä. Toki myös ahdetun moottorin suunnittelu vaatii työtä, eivätkä alkuaikojen turbot olleet käyttöominaisuuksiltaan nykyisten veroisia. Lisäksi pitää olla tarkkana minkälaisia moottoreja vertaillaan: 1,4-litrainen vapari ei varmaan ole kalliimpi tai vaikeampi suunnitella kuin 1,4-litrainen turbo, mutta jos halutaan vähän kuluttava ja riittävän suorituskyvyn tarjoava motti on helpompi laittaa 1,4-litraiseen vapariin turbo kuin yrittää optimoida 1,6-2,0-litraista moottoria tarjoamaan vastaavia arvoja.
Samoin voisi sanoa, että jos yrittää tehdä 1,4 litraisesta turbosta 2 litraista vaparia kaikilta ominaisuuksiltaan, niin hankalaahan se on. Itse en näe noita kustannuksia tässä olennaisena tekijänä. Samat roippeet nykyahdetuista löytyy kuin vapareista ja sen lisäksi tietenkin ahtamiseen liittyvät kilkkeet. Ahtamattomasta ei vain saa ahdetun ominaisuuksia vaikka tuotekehitysbudjetin tuplaisi.

Niille omituisille ja harvinaisille autoilijoille, jotka haluavat voimaa ja taloudellisuutta, ahtaminen on kelpo ratkaisu.


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 17.10.13 - klo:18:38
Tuolla kysyttiin jossain topicissa vaikuttaako merkkihuollon sijainti auton valintaan ja vastasin että vaikuttaa. Eniten omaan siirtymään BMW leiristä pois vaikuttaa juuri se tosiasia, että hienojen vapareiden sijaan BMW lähti maksimoimaan voittojaan menemällä siitä yli mistä aita on matalin, eli vähentämään sylintereitä ja lisäämällä ahtimen. Tehoja on kuin vanhoissa suorissa kuutosissa, päästöjä ainakin paperilla vähemmän, mutta tuollaisia tavisten pihisiöitä on nykyiset Bemarin koneet. Jopa Ã,,mmän raiskasivat ahtamalla. Anteeksiantamaton teko, jonka vuoksi ko. merkki olkoon omalta osaltani kaupassa jatkossakin. Tuulipukukansa niitä toki ostaa, mutta tuulipukuautoksi kelpaa Skodakin.

Itselle tuo bemarin ahtamattoman suoran kutosen perintö on syy, miksi bemari jäi ostamatta. Kun kompaktiluokan autoon on varattu tila pitkittän sijoitetullle pitkälle moottorilla ja painojakauma pitää kikkailla tasan akseleiden välille, niin se näkyy ja tuntuu. Jos sama auto suunniteltaisiin tulevan kolmisylinterisen auton ympärille, saataisiin monessa suhteessa paljon parempi paketti.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.10.13 - klo:07:14
Vaikka ahtaminen on helppo tapa nostaa tehoa, niin ei se tarkoita että se olisi paras tapa. Normaali perheautoihin ahtamalla saa toki erinomaiset käyttöominaisuudet, mutta kyllä kunnon korkeavireinen ja korkealle kiertävä vapari on aivan omaa luokkaansa varsinkin jos laitosta on tarkoitus käyttää radallakin.
Itse en oikein ymmärrä, mitä merkitystä jonku perhefarkun rataominaisuuksilla on. Ja sama petää myös saksanpremiumeiden luksuspainotteisiin tehokkaisiin baanannielijöihin. Vaikka tuollaisten autojen keulalla kiljuisi kuinka kireä vapaastihengittävä moottori tahansa, niin ei niistä rata-autoja tule. Kompromissit on säädetty aivan toisenlaiseen käyttöön. Ja hyvä niin. Ratakäyttöön optimoitu auto on mitä suurimmalla todennäköisyydellä aivan paska käyttöauto.

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.10.13 - klo:08:48
Itse en oikein ymmärrä, mitä merkitystä jonku perhefarkun rataominaisuuksilla on. Ja sama petää myös saksanpremiumeiden luksuspainotteisiin tehokkaisiin baanannielijöihin. Vaikka tuollaisten autojen keulalla kiljuisi kuinka kireä vapaastihengittävä moottori tahansa, niin ei niistä rata-autoja tule. Kompromissit on säädetty aivan toisenlaiseen käyttöön. Ja hyvä niin. Ratakäyttöön optimoitu auto on mitä suurimmalla todennäköisyydellä aivan paska käyttöauto.

Tätä yritin minäkin sanoiksi pukea. Myös sitä, että saman tehoista autoa (ahdettu) samalla kulutuksella ei saa vaparilla aikaan samalla hinnalla. Harva siitä optimoidusta vaparista on valmis hirveasti maksamaan, jos on melkein yhtä taloudellinen kuin ahdettu. Loppu.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Japoff

Joo , kyllä ahdin on ahdin vaikka voissa kutosen koneen paistais  ;D
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

AnssiL

Yksi lisää RS tulossa tammikuussa:
- bensamanuaalicombi
- black magic pearl
- black paketti
- webasto
- takaturvatyynyt

Värin kanssa arvoin pitkään ja myyjä sanoi keväällä tulevan uuden metallin harmaan, mutta valmistus alkaa vasta joskus huhtikuussa joten ei jaksanut odottaa. Steel gray tai silveri ei miellyttänyt, joten kuitenkin päädyin mustaan vaikka sitä vielä tulen katumaan. Nykyinen 1.8tsi ocu2 ja sitä edellinen 1.8rs ocu1 mustia niin tietää mitä saa: pyhäkunnossa tyylikkäin mahdollinen, mutta vähäkin kura ja naarmut pistää silmään   8)

Markku J

Onnittelut hienon auton tilauksesta. Meitä RS:n tilanneita alkaa foorumilla olla jo kunnioitettava määrä. Saamme varmaan kokoontumisajoon alkukesästä aika hyvän määrän kauniita, tehokkaita autoja.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.10.13 - klo:08:48
Itse en oikein ymmärrä, mitä merkitystä jonku perhefarkun rataominaisuuksilla on.

Eihän tässä perhefarmarin rataominaisuuksista ollutkaan puhe, vaan virheellisestä höpölöpö väitteestä että ahdin olisi paras tapa tehdä tehokas moottori ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.10.13 - klo:21:18
Onnittelut hienon auton tilauksesta. Meitä RS:n tilanneita alkaa foorumilla olla jo kunnioitettava määrä. Saamme varmaan kokoontumisajoon alkukesästä aika hyvän määrän kauniita, tehokkaita autoja.

Teitä on niin suuri joukko kasassa että kannattaa kohta olla yhteydessä maahantuojaan niin kuka tietää vaikka jutun tulisivat tekemään?  8)

Markku J

Hyvä idea, RTWteam ! Tuo pitää huomioida, ja ottaa yhteyttä maahantuojaan ennen RS -kokoontumista. Olishan se hienoa saada vaikka Skoda Magazineen juttu meidän kokoontumisesta kunnon kuvilla varustettuna. Kuvat voimme ottaa itse ja toimittaa raakiletekstin myös.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.10.13 - klo:21:53
Hyvä idea, RTWteam ! Tuo pitää huomioida, ja ottaa yhteyttä maahantuojaan ennen RS -kokoontumista. Olishan se hienoa saada vaikka Skoda Magazineen juttu meidän kokoontumisesta kunnon kuvilla varustettuna. Kuvat voimme ottaa itse ja toimittaa raakiletekstin myös.

Kyllä, ja jutunhan voi toisiaan laittaa tiedoksi ja julkaisuvapaaksi niin voivat julkaista haluamassaan paikassa. Olkaa ehdottomasti yhteydessä. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy