Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

makkis

Lainaa350 km jälkeen

ja ensituntuma?

Leonardo

Lainaus käyttäjältä: Kaloste Ukko - 16.11.13 - klo:14:39
Onnittelut Leonardolle hienosta autosta!

Näyttää seisovan Porin Rinta-Joupin pihassa, jos en väärin katsonut siellä käydessäni.
Itsellä sama tuotantoviikko ja Webasto, mutta eipä sitä minun autoani siellä näkynyt....

Joo Porissa on ja myyjä sano että heidän eka RS HB,   Piti ottaa tammikuussa mutta kasvoi kuume liian kovaksi ja siksi
luovutus jo ensi viikolla kun sai luovutushuollon nopeasti.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

lumimiäs

makkis

Kyllä se joo aika hyvin vetelee tuolla parhaan TEHON kierroslukualueella  ;D Jokainen ramppi aiheuttaa hyvän fiiliksen ja syyn ottaa purkki Velkoa kun kotiin pääsee.

Eilen käytin konsulttina ulkopuolista kaveria, jolla kesän (Camaro) jälkeen persdyno on nollautunut perheautoilla. Kyllähän tuokin tuumasi että ihan naurattaa kun niin hyvin vetoa aina ja joka tilanteessa.. kyllä se nauroikin. Tuo hänen Camaronsa on siis vanha rakenneltu laite, olisko jossain 300-400 hv tienoilla, en ole ole varma. Ei kuitenkaan mikään 80 luvun 115 heppainen TPI Camaro.

exari

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.11.13 - klo:17:19
Kyllä se joo aika hyvin vetelee tuolla parhaan TEHON kierroslukualueella  ;D Jokainen ramppi aiheuttaa hyvän fiiliksen ja syyn ottaa purkki Velkoa kun kotiin pääsee.

Eilen käytin konsulttina ulkopuolista kaveria, jolla kesän (Camaro) jälkeen persdyno on nollautunut perheautoilla. Kyllähän tuokin tuumasi että ihan naurattaa kun niin hyvin vetoa aina ja joka tilanteessa.. kyllä se nauroikin. Tuo hänen Camaronsa on siis vanha rakenneltu laite, olisko jossain 300-400 hv tienoilla, en ole ole varma. Ei kuitenkaan mikään 80 luvun 115 heppainen TPI Camaro.
Hrmh...Tpi.ssä oli vähintään 170hv. TBI.t oli noita mehumaija koneita.

makkis

Onko näissä muuten eturoiskeläpät vakiona? Ainakin omassa sellaiset on ja en muista tilanneeni.

Markku J

Eturoiskeläpät tulevat vakiona. Taakse on lisävaruste - vai saako RS:ään niitä edes ?

makkis

Aha, kiitos. No tuohan on hyvä asia. Siis että edessä on läpät vakiona.

Eteläiseen naapurikaupunkiin on vasta avattu 24 x 7 x 365 auki oleva käsinpesumesta. On siellä tosin konekin mutta ne ei ole minun juttu. Kävin kokeilemassa, tosi hyvä fiilis jäi. Hyvä pesuri joka toimii poleteilla tai kolikoilla ja kympillä tekee jo melko huolellisen pesun ja pruuttaa päälle sinänsä joutavan kuumavahan. Tulennee talven ajaksi makkiksesta vakioasiakas.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.11.13 - klo:17:29
Eturoiskeläpät tulevat vakiona. Taakse on lisävaruste - vai saako RS:ään niitä edes ?

Takaläpät löytyy RS malliin, ja ovat todennäköisesti samat kuin normi-Ocuun. Omaani tilasin ja ovat erittäin sopusuhtaisen näköiset omaan makuuni :) Kuvia likaisesta autosta löytyy Autotallista.
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

Markku J

Kiitti tiedosta. Sinun autosi kuvaa kun katsoin, niin takaläpät näyttävät erittäin asiallisilta - ei liian suuret. Nuo pitää tilata.

makkis

Minä olen itse asiassa tyytyväinen noihin mustiin Turini -vanteisiin. Toki punainen Gemini olisi ollut toivomuslistan ykkönen (tähän on vielä julkaisematon syy...) mutta kun ei niitä kuulemma saa. Mennään Turineilla nyt ja siirrytään kesäksi antrasiitti Gemineihin. Gemini on hankalohko puhtaana pidettävä mutta tämä Turini helppo.

Makuasioita toki. Osto-optio toki on päällä punaisista Gemineistä edelleen, eli jos niitä joskus saa, kaupat syntyy.

makkis

Näyttää muuten aika hassulta tuossa kuvassa tuo takajarrulevyn koko vs. etujarrulevyn koko  ;D

Markku J

Hienolta näyttää makkiksen auto, jopa mustat vanteet jotenkuten siedän tämän hohtavan vihreän kanssa. Punaiset Geminit olisivat todella upeat.

Sellainen kysymys tuli mieleeni, että jossain vaiheessa täällä oli juttua, että lämmitettävää tuulilasia ja Webastoa ei saisi tilattua samaan autoon. Minulla nuo molemmat ovat tilauksessa, eikä myyjältä ole kuulunut muuta, kuin vahvistettu tuotantoviikko (vko 44 loppu).

Onko joku saanut tähän asiaan vahvistusta ?

JanMec

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.11.13 - klo:19:52

Sellainen kysymys tuli mieleeni, että jossain vaiheessa täällä oli juttua, että lämmitettävää tuulilasia ja Webastoa ei saisi tilattua samaan autoon. Minulla nuo molemmat ovat tilauksessa, eikä myyjältä ole kuulunut muuta, kuin vahvistettu tuotantoviikko (vko 44 loppu).

Onko joku saanut tähän asiaan vahvistusta ?

Mullakin Markku on molemmat tulossa ja ei myyjä mitään kommentoinnut, joten luulis olevan ok.
Ainakin itse koen molempia yhtä hyödyllisinä varusteina.
ex. BMW 520d Xdrive -16, ex. Ocu RS 2.0 tsi -14, ex.Ocu 1.8TSi Combi DSG Elegance -11,
ex. Ibiza -99, Golf IV 1.6-99, Cordoba Tdi-01, GolfIV Variant 1.6-00, Golf IV Variant Tdi-01, Golf IV Variant 1.6-04, Octavia Combi RS Tdi -07, Golf V 1.4 TSi Variant -08

Markku J

OK. Hyvä kuulla. Kai tuo juttu oli jotain alkuvaiheiden epäselvyyttä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.11.13 - klo:19:30
Näyttää muuten aika hassulta tuossa kuvassa tuo takajarrulevyn koko vs. etujarrulevyn koko  ;D

Helpoin tapa rumentaa autoa on ostaa siihen isot ja tummat vanteet  ;) Korostuu nuo jarrujen leluisuus, sama vika ihan kaikissa vastineissa, kokoa ja näköä piisaa paitti olennaisissa, eli jarruissa  ;D

Väristä pisteet, itse en siitä livenä nähtynäkään pidä, mutta erottuupahan joukosta.. Viimeksi tänään bongattiin liikenteestä tuollainen, ja lapset takapenkillä nosti hirveän älämölön.. Kuulemma vain piirretyissä on tuollaisia.. Ristimmä sen sitten LooneyToons väriksi  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

markusmm

Itsellä tilattuna ensimmäinen uusi auto ja olenkin tässä katsellut keskusteluja ja aika hyvin ilmeisesti porukka antaa kenkää heti uudelle autolle.. Joskus olen kuullut että auto pitäisi ensin ns. ajaa sisään ilman revittelyä. Mitäs mieltä olette?

Tilauksessa siis 22.10 tilattu tsi manuaali lb
Black magic punaisella tikkauksella
Black paketti
230V pistoke
Parking assistant 2.0
Canton sound system
Lämmitettävä tuulilasi
Irrotettava vetokoukku
RS ajoasetuksen valinta
RS nahkaverhous
Sun&pack
Tummennetut takalasit
Kattoluukku
Xtreme vanteet
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

makkis

Lainaaauto pitäisi ensin ns. ajaa sisään ilman revittelyä.

Järjen rajoissa eikun hanaa vaan. Tulet kyllä auton saatuasi huomaamaan että ihan sisäänajo-ohjeiden mukaisesti käskettynä meno on kilhakkaa, ei tarvitse repiä rajoittimelle eikä käyttää edes yli 5000 kierroksia. Omalla kohdalla järjen sanelee lait ja nastarenkaat. Enemmän sietäisi ja silti oltaisiin manuaalin mukaisessa totutusajossa.

Lebis

Siis onko oikeasti niin, että nastarenkailla luistoneston valo vilkkaa vielä nelosvaihteella 100 km/h vauhdissa?  :o Paljonko on kierroksia koneessa tässä vaiheessa?

darthjysky

Nuo nastat on kyllä hyvät hillitsemää liiat revittelyt pois ja tuntuu teini accordit jäävän iha "rauhallisilla" kiihytyksilläkii että ei täss viellä kunnolla ole poljettu.

Juu, kyllä tuo valo vilkkuu ku joulukuusi vielä nelosellakin, oisko kiekat siinä ~3000, makkis varmaa syynänny tarkemmi. Ite vaa nautiskellu viel :)
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Lebis

Ok, tänään vaihdoin itselle talvinakit alle kävin tätäkin asiaa hieman testaamassa ja alkoi valo vilkkaamaan nelosvaihteella 5000 kierroksen ja 120 km/h kohdalla. Ainiin älkää kertoko poliisille, että ajoin tänää 120 km/h ja ehkä vähän vielä kovempaakin  ;D

Mikko

Kohta kaikkia RS:n hommanneita harmittaa kun tuleekin nelivetoinen 300 hv RSR! ;D

Tässä olisi kyllä jo jotain särmää, jota minun mielestäni RS:stä on liian kanssa hiottu pois. Vaikka onhan tuo konepelti jo vähän överit. :)

Markku J

Ei harmita - kaupantekoahan se vaan tarkoittaa.

Mikko

Teknarin edellisessä numerossa oli juttua Skodan tulevaisuuden malleista ja sieltä tuo tuli poimittua. En kyllä ihan jaksaisi uskoa siihen, että tuo oikeasti olisi tulossa. Astuisi liian pahasti Audin varpaille. Tuolla spekuloitiin myös CC:n kilpailijaksi tulevasta Octavia Coupesta, jossa siis myös takaovet.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Skula - 16.11.13 - klo:20:55
Helpoin tapa rumentaa autoa on ostaa siihen isot ja tummat vanteet  ;) Korostuu nuo jarrujen leluisuus, sama vika ihan kaikissa vastineissa, kokoa ja näköä piisaa paitti olennaisissa, eli jarruissa  ;D
Eikö tässä RS:ssä ole varsin tehokkaat jarrut? Kokoa pitäisi olla vähintäänkin riittävästi Suomen olosuhteisiin. Kaikissa näkemissäni testeissä Ocu ja Golf Performance ovat loistaneet jarrutustesteissä.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.11.13 - klo:11:43
Kohta kaikkia RS:n hommanneita harmittaa kun tuleekin nelivetoinen 300 hv RSR! ;D

Tässä olisi kyllä jo jotain särmää, jota minun mielestäni RS:stä on liian kanssa hiottu pois. Vaikka onhan tuo konepelti jo vähän överit. :)

Kiva photoshoppaus. Mihis tosta on ACC:n tutka unohtunut?

Jos tollainen oikeasti tulisi niin taitaisi mennä tällä foorumilla "muutama" RS saman tien myyntiin.

traphill

Makkis, mitä kokoa nuo sun 18" nastarenkaat on ?225/40?
Mua on alkanut nimittäin himottaa hommata uudet talvivanteet kun on katsellut kuvia noista doradoista ja olishan nuo hopeiset aika tylsän näköiset täysmustaan autoon.
Tai oikeestaan siis oon jo päättänyt että hommaan uudet, mutta on nyt tullu mietittyä että jos kans kasvattais kokoa tuumalla tohon 18":een. Mulla on liikkeen kanssa sovittuna että ottaavat nuo ensiasennusrenkaat itelleen ja hyvittäävät niistä mulle vaihdossa nokian nastoihin.
Nyt voisikin viedä ihan uudet omalla maulla valitut vanteet ja renkaat että laittaisivat ne liikkeessä alle ja noi doradot laittaisin sitten kumeineen myyntiin sopivalla hinnalla, kyllähän suomessa octavia-miehiä löytyy  8)
Minä kun luulin että nyt tämän auton kans mun ei tarttis kahlata noita vannesivustoja läpi kun ostin ne 19" xtremet kesäksi.... ;D

Markku J

ACC on Suomessa maahantuojan valitsema RS:n vakiovaruste. Useimmilla markkina-alueilla se on lisävaruste myös RS:ään.

1.8 "APR" Q

Tuo em. Neliveto RS...joa tuollainen tulee,niin auton osakkeet mun silmissä nousee kertaheitolla...
Epäilen kyllä,et ei koskaan ole kyllä tulossa..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Esox

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.11.13 - klo:11:55
Teknarin edellisessä numerossa oli juttua Skodan tulevaisuuden malleista ja sieltä tuo tuli poimittua. En kyllä ihan jaksaisi uskoa siihen, että tuo oikeasti olisi tulossa. Astuisi liian pahasti Audin varpaille. Tuolla spekuloitiin myös CC:n kilpailijaksi tulevasta Octavia Coupesta, jossa siis myös takaovet.

Toimiikohan linkki suoraan, mutta tuolla siis: http://issue.teknari.fi/94285099f8916ea7a5ed711589cfb471d26daa82/#/22
Mukana muitakin mielnkiintoisia hahmotelmia, katumaasturi, coupe, RS yeti, uusi fabia, isompi Suberb jne..
Taitaa olla siitä aiemmasta autozeitungin jutusta käännetty, mutta ihan mielenkiintoista spekulointia kuitenkin.
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy