Käyttökokemuksia, Octavia combi 1.6FSI elegance

Aloittaja Karvis, 29.11.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Karvis

Käyttöönotto 6/2005, meille auto tuli 2/2009 mittarilukeman ollessa ~66tkm.

Varusteet:

-automaatti-ilmastointi
-xenon valot, myös pitkissä
-peruutustutka
-Skoda Nexus navigaattori(MFD2)
-MP3 "cd-vaihtaja", SD/USB
-monitoimiratti, nahkaa
-Maxi-DOT näyttö
-coming home/leaving home-valot, valoisuustunnistimen kera
-sadetunnistin
-CatVision ambient valaistus
-Jumbo-Box säilytyspaketti
-tummennetut lasit(3M)


+Ajettavuus
+Kulutus
+Edulliset vakuutukset
+Tilat, erityisesti tavaratila on valtava
+Kattava varustelu
+valot
+sulava vaihteensiirto

-suorituskyky
-hidas lämpeämään
-rengasmelu
-pienet hälyäänet "rakenteista"

Kohtuullisen murheetonta on meno ollut, mittarissa tällähetkellä ~82tkm. Valoja on suunnattu pariinkin otteeseen, jo ostaessa olivat miten sattuu suunnatut ja myöhemmin havaittiin koko umpioiden olevan väärässä asennossa. Merkkikorjaamo hoiti homman mallikkaasti kuntoon :)
Alkukesästä keskiraskasta hatutusta aiheutti takaroiskeläppien asennus, eihän tätä olisi kestänyt tunkata hallitunkilla joten helmat painui hieman kurttuun :o Tästä tuli opittua että en todellakaan tunkkaa autoa millään ellei ole aivan pakko, hoitakoon asentajat moiset tunkkailut.

Isompana ongelmana on esiintynyt toisinaan käynnistyksessä ilmenevä "romina", joka ilmeisesti tulee venttiilinostajista joista satunnaisesti valuu öljy pois. Merkkikorjaamo on lääkinnyt ongelmaa ~2000â,¬urolla ilman tulosta, ensin laitettiin jakopää uusiksi perusteella "niitä näistä on mennyt"...eihän se kuntoon tullut. Seuraavaksi vaihtokohteeksi arvattiin maahantuojan avustuksella öljypumppu ja jälleen laihoin tuloksin, ensi viikolla asiaa olisi jälleen tarkoitus tutkia mutta minulla on epäilys että kyseessä on tyyppivika jolle ei ole mitään tehtävissä :-\

Kokonaisuutena olemme tykänneet autosta todella paljon, vaikka lievää autokuumeilua onkin havattavissa(ainahan sitä on ;D). Octavia on tuntunut "meidän autolta" alusta lähtien, jo koeajolla fiilis oli ensimetreistä "tää on meidän" joten kauppoja ei kauan tarvinnut hautoa.

Lisäilen tänne kokemuksia ja fiiliksiä lisää, sitä mukaa kun niitä tulee.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

kt

Noihin käynnistyskolinoihin TDI-koneen osalta olen mielestäni löytänyt samantapaisen syyn. Öljyt ovat olleet yleensä vähissä eli alarajalla tai muuten vetävät viimeisiään. Kummasti ½ öljylitran lisäys vähentää kolinaa.
Ja vaikka foorumilla aina on tyrmätty tyylini kuunnella koneen kolinaa ja arvioida öljyn laadukkuutta sen perusteella, niin teen sen silti! Suosittelen moottorin kuuntelemista muillekin.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Karvis

Lainaus käyttäjältä: kt - 30.11.09 - klo:11:25
Noihin käynnistyskolinoihin TDI-koneen osalta olen mielestäni löytänyt samantapaisen syyn. Öljyt ovat olleet yleensä vähissä eli alarajalla tai muuten vetävät viimeisiään. Kummasti ½ öljylitran lisäys vähentää kolinaa.

Tässä ei ole kyse öljyn vähyydestä, koska sitä on ylärajaan asti. Öljypumpun vaihdossa laittoivat uudet öljyt sisään(jotain Shellin LL-öljyä), käynnistysäänet pysyi pois ~3000km. Tämän jälkeen ääntely on alkanut tihenemään, ja nyt kun öljyillä on ajettu ~8000km ääntelyä kuuluu vähintään joka toinen päivä :-[
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peeveli

Ettei johtuisi hydraulisen venttiilisäädön "jumittamisesta"; kanavat tukossa/kaventuneet? Tuosta raportoitiin T(H)uulilasissa jo 90-luvulla kun "pesivät" jollain pesukemikaalilla vanhan Golfin koneen karstoista. Pahoin ainakin pelkään, että LL-vaihtoväli ei ole terveellinen koneelle. Auttaisikohan Forte-käsittely esimerkiksi?

Karvis

Pakkaset sitten saapui tänne napapiirin tuntumaan, ja niinhän se alkuperäinen akku alkoi antautumaan. Pitkin syksyä kyllä ollut ounasteltavissa kun starttaukset on ollut semmosia puolinahkeita, nyt sitten oli aamulla -18°C ja startti oli jo kankean kuuloinen. Töistä lähtiessä oli pakkasta karvan vajaa -20°C, sisävalokin lähinnä vain kiilui ja hyvä että lähti edes käyntiin. Kaipa se tuo pätkäajo tekee hallaa akulle ja alkuperäinen oli merkiltään joku akumen tms. pingpongi ::)
Tarvikeliikkeestä sitten tarttui mukaan Vartan 61Ah silverdynamic sikamaiseen 90â,¬ hintaan, mutta kylläpäs nyt starttaa iloisesti :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Guido

Tuollainen on ollut mullakin käytössä reilut kolme vuotta. Käyttöönotto tapahtui 22.9.2006 ja auto on siis vuosimallia 2007 (muutamia varuste-eroavuuksia 2006-malliin). Elegance-varustelun lisäksi:


  • Metallihohtoväri (Cappuccino beige)
  • TPM
  • Maxi-Dot
  • Hälytin sisätilatutkalla ja kallistusanturilla
  • Monitoimiratti
  • Audience-radio MP3/CD-vaihtaja
  • Muoviset kynnyslistat
  • Lohkolämmitin sisäpistokkeella
  • Kesärenkaat: Dunlop SP Sport 01A 205/55 R 16, Sirius-vanteet
  • Talvirenkaat: Michelin X-Ice North 195/65 R 15, Alessio Lord -vanteet

Autolla olen nyt ajanut noin 79 tkm, viimeisen vuoden aikana noin 35 tkm. Määräaikaishuoltoja (27666 km, 58692 km) lukuun ottamatta korjaamokäynteihin ei ole ollut aihetta. Akkukin on vielä alkuperäinen ja ainakin näissä Etelä-Suomen "paukkupakkasissa" (-15...-16°C) starttaaminen kylmänäkin on onnistunut ongelmitta.

Plussaa:
Ajettavuus
Luotettavuus
Tilat, ml. tavaratila ja sen muunneltavuus
Hyvä varustelu
Hyvin sijoitetut ja toimivat hallintalaitteet
Erinomaiset lähivalot ja kaukovalotkin keskitasoa paremmat
Hyvät ja monipuolisesti säädettävät penkit
Hienosti toimiva ilmastointi

Miinuksia:
Rengasmelu, erityisesti Dunlopeilla. Nasta-Michelineillä auto on selvästi hiljaisempi  ::)
Hankalakäyttöinen peilien lämmitys

Autoon olen ollut erittäin tyytyväinen. Suorituskykyä voisi olla vähän enemmän, mutta ei tuolla ole jalkoihin jääty ja ainakin poliisin mukaan kiihtyvyyttä on joskus ollut liikaakin  :'( Lämmityslaitteen teho riittää maantiepainotteisessa ajossa, mutta taajamapyörittelyssä auto lämpiää hitaammin kuin edelliset autoni.

Nelihenkiselle perheelle auton reilu tavarankuljetuskapasiteetti on ollut tarpeen moneen kertaan, erityisesti kun kyytiin pitää joskus saada jopa kolme juniorijääkiekkoilijaa varusteineen. Myös taannoisessa muutossa Octavian valtava kuljetuskapasiteetti tuli todennettua useaan otteeseen.

Muutettuamme maalle työmatkani piteni huomattavasti ja muutenkin auton käyttö on lisääntynyt reippaasti sitten Octavian hankkimisen, joten mielessä jo jonkun aikaa muhinut ajatus dieseliin vaihtamisesta realisoitui pari viikkoa sitten niin, että allekirjoitin tilauslomakkeen uudesta VW Golf Variant Highline 2.0 TDI DSG:stä. Uusi Octavia oli toki vahvasti ehdolla aina loppumetreille saakka, mutta päädyin lopulta kuitenkin vaihtamaan merkkiä. Tämä talvi mennään vielä Octavialla, sillä Golfin "laskettu aika" on vasta huhtikuulla...

Karvis

Jaaha. Aamulla pakkasta -24°C ja päätti lämppärin puhallin alkaa vikisemään risteyksissä, mittarissa kokonaiset 83tkm >:(

Paljonkohan tuokin mahtaa taas maksaa :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VKi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.01.10 - klo:06:59
Jaaha. Aamulla pakkasta -24°C ja päätti lämppärin puhallin alkaa vikisemään risteyksissä, mittarissa kokonaiset 83tkm >:(

Paljonkohan tuokin mahtaa taas maksaa :-\

Isäukon Skodassa vikinä hiljeni yli 100tkm ajaksi, kun puhaltimen moottorille (tai sen laakeroinnille) antoi vähän liukastetta (oiskohan se perus crc:tä sinne ruiskuttanu). Alkuun hiljeni pelkästään sillä, että välillä pyöritti isoimmalla teholla. Itse puhallin vaihdettiin viime viikolla, kun auton mittarissa reilu 450 tkm. Hintaa en huomannut kysyä.

Carpenter

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.01.10 - klo:06:59
Jaaha. Aamulla pakkasta -24°C ja päätti lämppärin puhallin alkaa vikisemään risteyksissä, mittarissa kokonaiset 83tkm >:(

Paljonkohan tuokin mahtaa taas maksaa :-\

Kyselin syksyllä paikallisesta ja oli 200â,¬ ja rapiat päälle. Kuten tuonne vanhemmalle palstalle kirjoitin aiemmin, kevään tultua puran moottorin itse öljyttäväksi. Tietysti purkaamoista kannattaa kysellä, jos löytyis vähän käytetty edullisesti jostain raadosta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Carpenter - 11.01.10 - klo:19:45
Kyselin syksyllä paikallisesta ja oli 200â,¬ ja rapiat päälle. Kuten tuonne vanhemmalle palstalle kirjoitin aiemmin, kevään tultua puran moottorin itse öljyttäväksi. Tietysti purkaamoista kannattaa kysellä, jos löytyis vähän käytetty edullisesti jostain raadosta.

Hinnakkaalta kuulostaa, puhallin lienee aika helposti käsillä joten pitänee kokeilla voitelua jos vaiva pahenee. Nythän tuo on ollut hiljaa kun pakkaset lauhtui, joten kuulostellaan tilannetta :-\

Mites sulla käynnistys rominat?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Notmi

Karvis: Kirjoittelit vanhalle foorumille että sulla on ollut nykimisongelmia Octavian kanssa. Tiedätkö onko siihen löytynyt syytä ja korjauskeinoa? Omassa Octaviassa huomasin samaa oiretta äskettäin ja kiinnostaisi tietää kuinka paljon joutuu köyhtymään vai pitääkö tuon 'ominaisuuden' kanssa elää.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Notmi - 13.01.10 - klo:10:39
Karvis: Kirjoittelit vanhalle foorumille että sulla on ollut nykimisongelmia Octavian kanssa. Tiedätkö onko siihen löytynyt syytä ja korjauskeinoa? Omassa Octaviassa huomasin samaa oiretta äskettäin ja kiinnostaisi tietää kuinka paljon joutuu köyhtymään vai pitääkö tuon 'ominaisuuden' kanssa elää.

Ei sitä ole sen kummemmin edes tutkittu, kun muiden kokemuksia kuunneltuani totesin sen olevan ominaisuus. Todella ärsyttävä ominaisuus kylläkin mutta tässä vajaassa vuodessa on oppinut elämään sen kanssa.
Sehän ei siis ole perinteistä nykimistä vaan paremminkin sellaista "aaltoilua", ikään kuin äly ei osaisi päättää avataanko kaasua aivan himppu vai ei ollenkaan :-\ Esiintyy mulla siinä 2000rpm tuntumassa, ehkä hieman alle, pykälää pienempi vaihde poistaa ongelman kun kierrokset nousee sopivasti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Carpenter

Karvikselle: Forte-käsittely vielä tekemättä, joten rominoiden kanssa välillä lähdetään liikenteeseen. Seuraavassa öljynvaihdossa pestään sitten öljytila.

Notmille: Minun Ocuun vaihdettiin egr-venttiili, joka karstoittuu ja menee jossain vaiheessa jumiin ja saattaa aiheuttaa likaisena nykimistä. Venttiili vaihtotöineen oli jotain 350â,¬. Mittarissa tällä hetkellä n: 136000 km.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Carpenter - 13.01.10 - klo:11:49
Karvikselle: Forte-käsittely vielä tekemättä, joten rominoiden kanssa välillä lähdetään liikenteeseen. Seuraavassa öljynvaihdossa pestään sitten öljytila.

Notmille: Minun Ocuun vaihdettiin egr-venttiili, joka karstoittuu ja menee jossain vaiheessa jumiin ja saattaa aiheuttaa likaisena nykimistä. Venttiili vaihtotöineen oli jotain 350€. Mittarissa tällä hetkellä n: 136000 km.

Joulun alla huollossa tehtiin tuo forte-käsittely ja parissa eka startissa rämähteli oikein huolella mutta on sen jälkeen pysynyt hiljaa, hirveästi ei ole nyt uusilla liemillä ajettu joten seuraillaan ja kuulostellaan tilannetta.

Millaista nykimistä tuo viallinen egr aiheutti?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Carpenter

Tasakaasulla pientä heivausta matkanopeutta ajettaessa. Egr-venttiili sytytti oranssin merkkivalon ja nilkutin pajalle jolloin testerillä totesivat venttiilin vammautuneen, joka sitteen tilattiin ja vaihdettiin toisella reissulla. Lisäksi päivitettiin uusi moottorinohjaus-softa, kun järjestelmä tyrkytti tehtäväksi. Entinen softa oli varmaan alkuperäinen versio, eli 2005 vuodelta.

Notmi

Kiitokset Karvis ja Carpenter.
Oireilu on juuri sellaista kuin Karviksella, esiintyen samoilla kierroksilla. Katsellaan josko tuo tuosta käy vakavemmaksi. Kilometrejä mittarissa on 114 tkm, pitää seuraavassa huollossa asiasta mainita.
Forte-käsittelyä voisi tällekin harkita.

Carpenter

Lisäksi oli vielä nakutusta pienillä kierroksilla ylämäessä moottorin kuormittuessa enemmän. Unohtui tuossa äskeisissä viesteissä.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Carpenter - 11.01.10 - klo:19:45
Kyselin syksyllä paikallisesta ja oli 200â,¬ ja rapiat päälle. Kuten tuonne vanhemmalle palstalle kirjoitin aiemmin, kevään tultua puran moottorin itse öljyttäväksi. Tietysti purkaamoista kannattaa kysellä, jos löytyis vähän käytetty edullisesti jostain raadosta.

Onko noissa lämppäreissä paljonkin vikaa noin yleisesti? Omastani kuuluu hansikaslokeron takaa semmoinen läps läps läps" ääni, ei siis vikinää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että puhaltimen pyörimistä joku ahdistaa. Miten tuohon moottoriin pääsee käsiksi? Hanskalokeron pois, vai kuinka?
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Karvis

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 15.01.10 - klo:19:55
Onko noissa lämppäreissä paljonkin vikaa noin yleisesti? Omastani kuuluu hansikaslokeron takaa semmoinen läps läps läps" ääni, ei siis vikinää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että puhaltimen pyörimistä joku ahdistaa. Miten tuohon moottoriin pääsee käsiksi? Hanskalokeron pois, vai kuinka?

Ã,,äni kuuluu välillä ja varsinkin liikkeellelähdön jälkeen läpsyttelee, vai mitä? Climatronic ajelee ilmansuuntausläppiä mieleiseen asentoon ja ne siellä ääntelee.
Joku mainitsi että tuon läpsyttelyn saisi loppumaan Climan ohjelmistopäivityksellä mutta en ole saanut tähän varmistusta, kun en sitä huollossakaan muistanut kysyä :-[
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.01.10 - klo:21:29
Ã,,äni kuuluu välillä ja varsinkin liikkeellelähdön jälkeen läpsyttelee, vai mitä? Climatronic ajelee ilmansuuntausläppiä mieleiseen asentoon ja ne siellä ääntelee.
Joku mainitsi että tuon läpsyttelyn saisi loppumaan Climan ohjelmistopäivityksellä mutta en ole saanut tähän varmistusta, kun en sitä huollossakaan muistanut kysyä :-[

Alkuun kuuluu kyllä tuo kovempi ääni ja kiitos sen selventämisestä, mutta koko ajan kuuluu climatronicin nopeudesta riippuen semmoinen pienempi läpse joka siis loppuu kun kääntää puhaltimen pois. Joku siellä siis ahdistaa tms. Täytyy jossain vaiheessa kun pääse lämpimään talliin vähän tarkemmin selvitellä mikä siellä on.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Carpenter

Ilmastointilaitteen läpsytys häviää joksikin aikaa, kun testerillä tehdään ilmastointilaitteen perusasetukset uudelleen. Hyvä keino saada läpse takaisin on lisävirran anto pulassa oleville, joten apukäynnistyskaapelit kannattaa pitää piilossa. Autoomme asetukset on tehty pari kertaa ja molemmilla kerroilla vain pyydettäessä.

JJR1

#21
Itselläni oli tuollainen, uutena hankittu Elegance Combi 6/2005-1/2008. Kilometrejä kertyi 79 tuhatta. Edellämainitut plussat ja miinukset voin kyllä allekirjoittaa. Ko moottorin poistuminen valikoimasta ei harmita koska se tuntui melko tossulta.
Auton tilat, ajettavuus ja suht. alhainen polttoaineen kulutus olivat sen parhaita puolia. Kuten myös varustelu ja valot.
Oma yksilöni ei ollut aivan ongelmaton, kuten edellisillä. Korjaamokäyntejä tuli parikymmentä kappaletta joista osa oli saman ongelman takia. Esimerkiksi airbag-valo syttyi toistamiseen ja vasta viidennellä kerralla vasen sivutyyny vaihdettiin.
Muita korjauksia olivat jarrujen napsuminen uutena, ratin vinous, käsijarruvaijerien vaihto takajarrujen juututtua talvella, ABS-pyörimisnopeusanturin vaihto, ovitiivisteiden vaihto narinan takia ja olihan alkumetreillä myös katalysaattorin vaihto kun se alkoi pitää räminää. Climatronicia päivitettiin tuossakin läpsyttelyn takia. Cruise tippui kerran loppumetreillä päältä, mutta en sitä enää korjauttanut.

Jossain vaiheessa meni parikymmentä tuhatta kilometriä ilman vikoja ja luulisinpa että seuraava omistaja saikin paremman auton kuin minä.
Autosta jäi muuten hyvä kuva mutta nuo takuujutut himmensivät ensimmäisen Skodistin vaikutelmaa... Tuli mieleen ettei pidä ostaa juuri markkinoille tullutta mallia. Autoni oli ensimmäisiä Combeja ja muutenkin Octavia II malleja Suomessa.

TSo

Kirjaanpa nyt omasta puolestanikin joitain käyttökokemuksia, koska kohta on luopumisen aika...

Ajossa maaliskuussa 2005 rekisteröity 1.6FSI Elegance HB, jossa kilometrejä tällä hetkellä n. 106000. Kokonaisuutena ollut sangen huoletonta menoa kohta viisi vuotta, muutama vika on osunut kohdalle, mutta ei mitään ajon lopettavia showstoppereita. Katalysaattori korkkasi reilun kolmen vuoden iässä, ainoana joskin huomattavana oireena perkeleellinen räminä tietyllä kierrosluvulla (sekä myöhemmin kohtuullinen lovi lompakossa). Vuotta myöhemmin petti toinen jäähdyttimen flekti, tuostakaan ei muita oireita kuin se että tuuletin alkoi huutaa heti ajoon lähtiessä, ja jatkoi vielä muutama sekunti moottorin sammuttamisen jälkeen. Lämmöt pysyivät kuitenkin helteelläkin normaalina. Toisen sivupeilin vilkku kärvähti myös jossain vaiheessa, merkkihuollossa hoidettuna aika tyyris homma.

Muuta mainittavaa ongelmaa ei sitten olekaan osunut kohdalle. Vedet ovat pysyneet ulkopuolella. Tiivisteet narisevat, mutta eivät mielestäni mitenkään epänormaalisti tässä hintaluokassa. En tiedä onko auton, kuskin vai rengasmerkin ominaisuus, mutta renkaita on tällä autolla ollut vaikea saada kulumaan. Alkuperäisrenkaina tulleilla Goodyeareilla tuli kurvailtua neljä kesää eikä sakkosileyksiin vielä päästy. Talvikumeina tulleet Hakkapeliitta neloset on vieläkin alla, noilla tuli ajeltua jo keväällä 2005 muutama tuhat kilometriä joten nyt on kuudes kausi menossa... Urasyvyyttä on vielä 5-6 milliä, ja pito tuntuu riittävän edelleen hyvin. Olisin kyllä hankkinut uudet talvikumet syksyllä, mutta kun autonvaihto oli jo tiedossa niin en raaskinut.

Tehoiltaan 1.6FSI on arkikäyttöön riittävä, sporttisuus jää tosin mielikuvituksen varaan. Kolme henkeä kyydissä ja kontti täynnä matkatavaraa on rassattu melko monta kertaa väliä pääkaupunkiseutu - napapiiri, eikä ohitustilanteiden kanssa ole ollut ongelmia. Ohitettavan rinnalla vaihtuu tarvittaessa rikesakkovauhti jo päiväsakkovauhdin puolelle, joten lisäteho ei ole ehdoton välttämättömyys. Ainakin omassa yksilössäni on n. 3000 kierroksen kohdalla selvä tehopiikki, jonka huomaa taajama-ajossa hyvin kakkosella kiihdytellessä. Ensin kiihtyvyys on erittäinkin rauhallista, kunnes kolmessa tonnissa tulee jonkinlainen köyhän miehen turbobuusti. Johtuisko imusarjan pituuden säädöstä noilla kierrosluvuilla tms? Taloudellisuus onkin sitten erittäin hyvin kuosissa. Ajotietokoneen ja tankkauksen perusteella maantieajossa pääsee kuormattunakin hitusen alle kuuden litran (tuossa toki selkeä virhemarginaali otettava huomioon), ja työajo joka sisältää tasapuolisesti taajamaa, kehää ja motaria menee alle seitsemän litran satasella vaikka kiihdyttelisi raskaammallakin jalalla.

Karvis

Aamulla piti sitten turvautua ajoturvaan ja ocu poistui paikalta Volvon lavalla, kävi kolmella ja vikavalokin syttyi palamaan :(

Saapa nähdä minkä se nielaisi, pakastakin oli -31 astetta :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.02.10 - klo:09:40
Aamulla piti sitten turvautua ajoturvaan ja ocu poistui paikalta Volvon lavalla, kävi kolmella ja vikavalokin syttyi palamaan :(

Saapa nähdä minkä se nielaisi, pakastakin oli -31 astetta :-\

Yhden pytyn puola pimeänä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 18.02.10 - klo:10:33
Yhden pytyn puola pimeänä.

Sitä ne arvuutteli huollossakin, kun vain saisivat nyt sen pukille ja kuntoon. Aikataulu kuulosti aika tiukalta mutta toivotaan että ehtivät vielä tänään, muuten sitten otetaan vielä se sijaisauto ajoturvasta :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Karvis

Puolahan sieltä oli ollut mykkänä, kuulosti että puolissa olisi jonkunlainen jatkettu takuu joten lysti saattaa mennä sen piikkiin :) Tilanne selviää tuossa myöhemmin...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Joo kyllä 90% varmuudella uskalsin vian veikata oikeaksi. Ei se kallis vika muutenkaan saisi olla. Puola ei montaa kymppiä maksa ja ei työstä varmaan tuntia enempää saisi veloittaa.

Karvis

Puola meni maahantuojan piikkiin, työt ja uusi sytytystulppa omaan piikkiin. Kustannukset minulle 85â,¬.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.02.10 - klo:18:10
Puola meni maahantuojan piikkiin, työt ja uusi sytytystulppa omaan piikkiin. Kustannukset minulle 85â,¬.

Ei se tulpan vaihto olisi pakollinen ollut, mutta onneksi ei sataa euroa maksanut. Pääasia että taas auto kulkee. Varmaan velotettu tunnin työ plus tulpan hinta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy