Steering column lock defective

Aloittaja termos88, 11.01.13 - klo:17:17

« edellinen - seuraava »

termos88

Eli välillä tulee käynnistettäessä toi otsikon mukainen teksti lukeen ajotietokoneeseen jonka jälkeen auto sammuu. Yleensä toisella yrittämällä lähtenyt ongelmitta käyntiin. Ilmeisesti jotain ajonestoon tai rattilukkoon liittyvää ongelmaa?Onko muilla samanlaisesta kokemusta? Haiskahtaa taas niin helvetin edulliselta..

Auto on 2.0 Fsi, Vm. 2005

Rooivalk

Haiskahtaa myös todella turvalliselta. Mahtaako auton sammuminen olla joku turvatoiminto, ettei voi lähteä ajelemaan viallisen rattilukon kanssa?

Rattilukot pitäisi kieltää lailla, etenkin sähköllä toimivat versiot keyless entry systeemeissä. Mihin helvettiin niitä edes tarvitaan? paitsi auton ajamiseen puuhun hinauksessa tms.

Pertsa

Muistaakseni taitaa olla ihan tyyppivika 3C Passatissa eikä tosiaankaan välttämättä tule halvaksi...
Googlella löytyy paljon lisää suomenkielisiltäkin saiteilta.

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

TurboDI

Paljon sulla on ajettu? Ilmeisesti tämä tauti iskee n. 200tkm ajettuihin pasuunoihin suht. herkästi.
Itselläni virta-avaimella vapauttaessani rattilukon, ratti heilahti normaalia enemmän ja sitten tulikin SCLD näyttöön.

termos88

Omallani ajettu vain 84 tkm. Olen saanut kyseistä vaivaa minimoitua ns. hitaalla käynnistyksellä. Eli virrat päälle ja odottaa kunnes punainen ratin kuva häviää taulusta ja sitten käynnistys. Onkohan talvella ja pakkasilla jotain osuutta asiaan vai varoitteleekohan tuo että osia kannatais jo vaihtaa...

TurboDI

En ole kuullut että kenelläkään ainakaan parempaa suuntaan olisi mennyt...
Itsellänikin tosiaan viat alkoivat (muistaakseni) kovien pakkasten tultua, mene ja tiedä sitten.

firstvw

Ilmo tuli ja oli kerrasta sen verran sitkee että Laakkosella vaihtoivat ohjauspylvään boxin. Reilu 400â,¬, mutta kuntoon tuli kerrasta. Ketutti ihan sikana runkata avainta jossain parkkipaikalla. Ns hidas käynnistys auttoi kyllä jonkin verran

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 11.01.13 - klo:17:24
Rattilukot pitäisi kieltää lailla, etenkin sähköllä toimivat versiot keyless entry systeemeissä. Mihin helvettiin niitä edes tarvitaan? paitsi auton ajamiseen puuhun hinauksessa tms.

Ja ihan "vapaaehtoisestihan", omana päähänpinttymänään autovalmistajat nuo rattilukot näihinkin autoihin laittavat ::)

Tuokin oli esim. Megane II alkupään sarjassa vieläpä ihan älytön, pelkkä solkku => piuhat esiin ratin alta ja vaikka 9V paristosta virtaa => NAKS! ja matka voi alkaa ;D Toki auton käynnistäminen oli sitten oma juttunsa, mutta esim. täysin sähköttömän auton hinauksessa erittäin hyvä kikka. No sittemmin tuonnekin tuli joku chippi ja piuhamäärä lisääntyi = ko. kikka ei enää onnaa = täysin sähkötönnä tuotahan et enää hinaile kun et rattilukkoa saa millään pois päältä :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 12.01.13 - klo:08:55
Ja ihan "vapaaehtoisestihan", omana päähänpinttymänään autovalmistajat nuo rattilukot näihinkin autoihin laittavat

OT: Rattilukkohan ei ole pakollinen autoissa. Kyllähän esimerkiksi Saab on harrastanut pakkilukkoja, eli vaihteiston lukitusta. Eikä myöskään ainakaan omassa E-sarjan Mersussani ollut rattilukkoa.

Sitä en tiedä, mikä muu lukitus täyttää vaatimukset, jotta rattilukon saa jättää pois. Ainakaan E:ssä en mitään muutakaan lukkoa huomannut. Ehkä sähköinen vaihdekeppi ajoi asian eli vaihdetta ei saanut päälle mekaanisesti siirtämällä.

Vankka

Ite olen huomannut tuota SCLD ongelmaa vain kovemmilla pakkasilla. Yleensä huutaa aamulla kun on lähdössä. Kohtuu harvoin tuota tulee ja yleensä lukko aukeaa ihan normaalisti seuraavalla kerralla. Oisko akun varauksella jotain tekemistä, kun kerran olen saanut sieltä jännitteeseen liittyvän vikakoodin? En ole jaksanut tressata tuosta sen enempää.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

termos88

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 12.01.13 - klo:13:39
Ite olen huomannut tuota SCLD ongelmaa vain kovemmilla pakkasilla. Yleensä huutaa aamulla kun on lähdössä. Kohtuu harvoin tuota tulee ja yleensä lukko aukeaa ihan normaalisti seuraavalla kerralla. Oisko akun varauksella jotain tekemistä, kun kerran olen saanut sieltä jännitteeseen liittyvän vikakoodin? En ole jaksanut tressata tuosta sen enempää.

Jep pakkasten alettua ongelmat alkoivat. Varsinkin kun on vähintään -10 C. en minäkään jaksa toistaiseksi tehdä asian eteen mitään. Katsotaan miten homma kehittyy.
Tämä pasaati on kyllä varsinainen talviauto. 2kk omistanut jonka aikana takaluukun lukko reistaillut, seisontajarru jäätynyt kiinni, SCLD ilmoitus takaluukun kaasujouset tehottomat ym. ym.
Kyllä tässä tulee väkisinkin ikävä 360tkm ajettua 124-koppasta mersua...

tapanixxx

Tuo SCLD omgelma tullee jossakin vaiheessa tekemään sen että auto ei enää starttaa.

Itselläni kesti kolmisen vuotta kunnes yhtenä päivänä auto ei enää suostunut käynnistymään. Seuraavana päivänä sain sen käyntiin ja ajoin suoraan huoltoon. Siellä vaihtoivat rattiakseliin liitetyn boxin ja siitä lähtien ongelma poistui.

jarlis

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 12.01.13 - klo:14:21
Tuo SCLD omgelma tullee jossakin vaiheessa tekemään sen että auto ei enää starttaa.

Itselläni kesti kolmisen vuotta kunnes yhtenä päivänä auto ei enää suostunut käynnistymään. Seuraavana päivänä sain sen käyntiin ja ajoin suoraan huoltoon. Siellä vaihtoivat rattiakseliin liitetyn boxin ja siitä lähtien ongelma poistui.

Minulla hyytyi Passatti bensiksen pihalle ilman mitään ennakkovaroitusta. Varoitussummeri vain huusi ja ilmoitteli tuota SCLD-ilmoitusta. Yrittelin jollain tavalla 'hidasta käynnistystä' ja muutenkin renklata avainta ja rattia, mutta ei saanut mitään virtoja päälle eikä edes käsijarrua pois päältä.

Hinuri vei Espoon VW:lle, josta juuri soiteltiin ja ilmoitettiin korjauskustannukseksi 510â,¬... Huohh!

repomies

Ongelman aiheuttaa ilmeisesti kuluneet mikrokytkimet.

Halvin korjaus on puhdistusspray, mutta ei välttämättä erityisen pitkäikäinen ratkaisuna.

Toiseksi halvin korjaus on mikrokytkimien korvaus jollain vastaavalla farnellin katalogista (tms).

Kolmanneksi halvin korjaus on ostaa se mötikkä marmorilta, kolvata ne täsmälleen oikean kokoiset mikrokytkimet irti ja kolvata ne vanhaan piirilevyyn.

Tai sitten antaa marmorin vaihtaa koko boksin (boksit) ja koodata ne, 510 euroa kitoos.

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?138100-Cheap-Fix-for-Passat-B6-Steering-lock-problem-with-non-dealer-recode

firstvw

Lainaus käyttäjältä: repomies - 22.05.13 - klo:20:28
Ongelman aiheuttaa ilmeisesti kuluneet mikrokytkimet.

Halvin korjaus on puhdistusspray, mutta ei välttämättä erityisen pitkäikäinen ratkaisuna.

Toiseksi halvin korjaus on mikrokytkimien korvaus jollain vastaavalla farnellin katalogista (tms).

Kolmanneksi halvin korjaus on ostaa se mötikkä marmorilta, kolvata ne täsmälleen oikean kokoiset mikrokytkimet irti ja kolvata ne vanhaan piirilevyyn.

Tai sitten antaa marmorin vaihtaa koko boksin (boksit) ja koodata ne, 510 euroa kitoos.

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?138100-Cheap-Fix-for-Passat-B6-Steering-lock-problem-with-non-dealer-recode

En tiedä teistä muista, mutta kyseisessä tilanteessa auto lähtis kanssa marmorille.
a) auto pitäs saada sieltä huoltamolta pois
b) autoa tarvitaan melkein joka päivä
c) mun vuorokaudessa on vain 24 tuntia..

Ihan kaikkea en ala tekemään itse vaikka taitoa moneen juttuun olisikin, varsinkin jos viasta ei tule ennakkovaroituksia

repomies

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 23.05.13 - klo:07:36
En tiedä teistä muista, mutta kyseisessä tilanteessa auto lähtis kanssa marmorille.
a) auto pitäs saada sieltä huoltamolta pois
b) autoa tarvitaan melkein joka päivä
c) mun vuorokaudessa on vain 24 tuntia..

Ihan kaikkea en ala tekemään itse vaikka taitoa moneen juttuun olisikin, varsinkin jos viasta ei tule ennakkovaroituksia

Tilanteita on erilaisia. Toisilla seisoo kakkosauto (tai kolmosauto) pihassa. Esimerkiksi minulla kun Passatti pettää niin sillä kakkosautolla ajetaan, ja jos vaimo ihan välttämättä sitä kakkosautoa joskus tarvitsisi, niin bussillakin pääsee töihin. Ei hirveän kustannustehokasta, tiedän, mutta mukavuus maksaa. Kakkosauto on kiva olemassa.

Tuo kyseinen vika saattaa tarinoiden mukaan piinata vuosia ennen kuin auto lopulta kieltäytyy kokonaan käynnistymästä.

Mikäli juuri oikeita mikrokytkimiä saisi jostain hankittua, ihan validi korjaus olisi antaa jonkun paikallisen autosähköpajan kolvata ne kytkimet paikalleen, jos oma aika on liian kallista. Taatusti sekin on halvempi ratkaisuna kuin tuo marmorin 510 euroa. Itse kun olen tällainen pienipalkkainen, niin parin tunnin työstä viisisataa tuntuu isolta rahalta ja motivoisi katsomaan haynesista miten se purkki otetaan esiin.

oshar

Tämä(kin) vaiva on ollut jonkin aikaa ja tänään meni pitkään, ennen kuin sain auton käyntiin. Hidasta käynnistämistä olen tehnyt n. puoli vuotta. Onko ainut paikka marmori, jossa ohjainboxin saa vaihdettua? Onko tiedossa pk-seudulla liikettä, joka tuon tekee edulisemmin, kuin esim. Laakkonen?
ID.4 Pro 4MOTION Elegance

wille84

Ohjain boxin voi vaihtaa kuka vai mutta koodaukseen vaatii tehdas yhteyden eli ei onnistu kuin marmorilla.

Lisäksi kun uuden boxin laittaa kiinni (ennen koodausta) virrat voi laittaa päälle muttaa jos painaa avaimen startti asentoon asti vahingossakaan tuhoaa boxin ja saa vaihtaa uuden..

oshar

Kiitos, asia harvinaisen selvä :)

Sniiki

Itsellä maksoi muistaakseni n. 300â,¬ vaihto töineen Käyttöautolla.

Henri S

B7 Passatissa sama vika,  yhden kerran vika on esiintyny minun 2012 2.0 TDI passatissa. Pajalla en ole käynyt näyttämässä enkä varmaankaan käy
Hohhoijaa!

wille84

Itse boxin vaihtohan vaatii rattiakselin irroituksen (on rattiakselin yläpuolella), boxi on kiinni kahdella katkopultilla eli pultista katkeaa kanta kun se väännetään kiinni.. Näiden pulttien irrroitus työkaluista riippuen taitaa olla aikaa vievin työ vaihe tuossa projektissa..

Lainaus käyttäjältä: repomies - 23.05.13 - klo:08:26

Mikäli juuri oikeita mikrokytkimiä saisi jostain hankittua, ihan validi korjaus olisi antaa jonkun paikallisen autosähköpajan kolvata ne kytkimet paikalleen, jos oma aika on liian kallista. Taatusti sekin on halvempi ratkaisuna kuin tuo marmorin 510 euroa. Itse kun olen tällainen pienipalkkainen, niin parin tunnin työstä viisisataa tuntuu isolta rahalta ja motivoisi katsomaan haynesista miten se purkki otetaan esiin.

Ilmeisesti joku mikrokytkin tuolla boxissa pettää ja siitä johtuen tulee näitä ongelmia. Toki boxin korjaamisessa on pieniä riskejä, ainakin jos vetää rattilukon päälle satasen vauhdissa..

oshar

Päivän hinta yht. 430 euroa, Volkswagen Center Airport.

Wasabrod

Sama ongelma ilmaantunut. Osaisiko kukaan vinkata mihin kannattaisi Oulussa viedä peltilehmä paikattavaksi?

On tämä nyt helvetti aivan naurettavaa. Joku rupinen mikrokytkin alkaa pätkimään, niin laskua tulee 500â,¬  *SKILINS*. Sillähän ostais vaikka jonkun leimalla olevan riisikipon jolla ajaisi vuoden. Järjettömyyttä....  >:(

eviltwin

Ilmoittaudutaan mukaan, täällä -06 1.9TDI.

Auto (ja rattilukko) jämähti parkkipaikalle, hinaus antti-roikolle. Boksin vaihto + koodaus, hinta muistaakseni 450-500â,¬

Wasabrod

Lainaus käyttäjältä: Wasabrod - 12.01.14 - klo:19:47
Sama ongelma ilmaantunut. Osaisiko kukaan vinkata mihin kannattaisi Oulussa viedä peltilehmä paikattavaksi?

On tämä nyt helvetti aivan naurettavaa. Joku rupinen mikrokytkin alkaa pätkimään, niin laskua tulee 500â,¬  *SKILINS*. Sillähän ostais vaikka jonkun leimalla olevan riisikipon jolla ajaisi vuoden. Järjettömyyttä....  >:(

Noniin, auto kävi Suomen Autohuollossa. Lasku oli 320â,¬, josta osat 150â,¬ ja työt loput. Sinänsä ilahduttavan edullinen hinta verrattuna täällä ilmoitettuihin 500â,¬ laskuihin. Toisaalta korjauksessa kesti alle 1½ tuntia, joten tuntihinta on kyllä "kohdillaan".

Sniiki

Voi veljet hajoshan se vihdoin tästäkin katiskasta. Aika tasasen varmasti noi kaikki 3C:ssä eteen tulleet tyypiviat ilmenee CC:ssäkin. Vielä hieman kysymysmerkki mitä remontti tällä kertaa maksaa (viimeksi siis näemmä 300â,¬). Ulkomaisilla foorumeilla puhutaan että nää rempat maksaa reilun tonnin, MUTTA samalla siellä on myös ilmoitettu että eri puolilla maapalloa tästä on ollut kampanjat ja ilmainen korjaus. Perus reilukerhomeno taas täällä Keskon edustuksen hellässä syleilyssä?

mauh

siellä on ongelma että kytkin on rikki, virosta saa 10 eurolla noida varaosia :) työ on aika helppo!

Sniiki

Ei löytynyt just nyt aikaa roplata autoa kokeeksi ja alkoi sen verta tiuhaan herjata asiasta että korjautin tuon Laakkosella 365â,¬ hintaan.
Kurkkasin vanhaan yksikköön mielenkiinnosta, olettaen että löydän murtuneet juotokset mikrokytkimistä mutta ei. Ite kytkimetkin tuntuis myös toimivan ok (ei tosin oo oskilloskooppia kytkennän toimivuuden tarkasteluun). Se mikä pisti silmään on ton moduulin liitinnastojen kuivaliitos. Ei ole juotettu piirilevylle vaan puristettu kortista läpi. Kortissa liittimen kohdassa tinaknöllit mutta aika hataralta liitokselta vaikuttaa, etenki ku hiemankaa tosta hapettuu. Tiedä sitten mikä tinarobottia on vituttanu ku on pitäny juottamatta jättää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy