Octavia Scout 2014

Aloittaja Visa, 10.01.13 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

qsla

Itsellä mittarissa 21 tkm ja öljyä ei ole näyttänyt kuluneen. Jos nyt oikein tarkkaan tikkua tiiraa niin 1~2mm ylämerkistä.
Mistäköhän tuokin johtuu? Aikaisemmat cr koneet mitä on ollut eivät ole öljyä syöneet, tai ainakaan koskaan ei ole huomiovaloa ilmestynyt mittaristoon 30tkm öljynvaihtovälillä. Vanhempi pumppusuutin BKD moottori välillä hörppäsi sen puolilitraa tuhannella, mutta ne on menneentalven lumia.

Itse kyllä syyllistyin sisäänajon aikana (0-1500km)  muutamaan reippaaseen kiihdytykseen mutta muutoin ajelin ja ajelen aikas rauhallisesti. Joko omassa moottorissa on vikaa kun se ei kuluta enempää tai sitten toisinpäin. Ei tunnu oikein tasalaatuiselta tavaralta mitä tulee tehtaalta pihalle.

Niin ja autona siis Scoutin sisar Golf Alltrack 135kw tdi
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: qsla - 28.06.16 - klo:10:55Itse kyllä syyllistyin sisäänajon aikana (0-1500km)  muutamaan reippaaseen kiihdytykseen...

Jos teit ne kiihdytykset lämpimällä moottorilla niin todennäköisesti vaan autoit männänrenkaiden tiivistymistä ja asettumista uriinsa.

qsla

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 28.06.16 - klo:14:40
Jos teit ne kiihdytykset lämpimällä moottorilla niin todennäköisesti vaan autoit männänrenkaiden tiivistymistä ja asettumista uriinsa.

Toivotaan niin  :)  En ole kuin mututiedon varassa sisäänajoihin liittyen. Ja liikkeessä sanotaan ,että hanaa vaan heti ja joillain nettisivuillakin ja ohjekirjassa taas sanotaan toista. Montaa koulukuntaa tuntuu olevan   :D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

NS

26tkm Scoutin mittarissa ja toinen talvi menossa.
Alla tämän hetkinen tunnelma.

Neliveto toimii hienosti, erittäin näppärä auto kaupungissa.
DSG voisi olla nopeampi suunnanvaihdoissa, hieman meluisa motarilla.
Aivan liian paljon kitiseviä sisustan osia.

Öljyä ei ole kulut tippaakaan. Kerran ole lisännyt jäähdytin nestettä.

Auto sopii meidän tarpeisiin ja ollaan tyytyväisiä.
Harmittaa että en ruksinut sähköpenkkejä mutta kaikkea ei voi saada.
Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG (184hv) MY16

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: NS - 05.12.16 - klo:21:45
26tkm Scoutin mittarissa ja toinen talvi menossa.
Alla tämän hetkinen tunnelma.

Neliveto toimii hienosti, erittäin näppärä auto kaupungissa.
DSG voisi olla nopeampi suunnanvaihdoissa, hieman meluisa motarilla.
Aivan liian paljon kitiseviä sisustan osia.

Öljyä ei ole kulut tippaakaan. Kerran ole lisännyt jäähdytin nestettä.

Auto sopii meidän tarpeisiin ja ollaan tyytyväisiä.
Harmittaa että en ruksinut sähköpenkkejä mutta kaikkea ei voi saada.

Minkälaisilla kulutuksilla menee ja minkälainen ajoprofiili? 40% Kaupunkia / 60% Maanteitä? Vai toisinpäin.

NS

Aika paljon tulee nurkka ajoa.

Minulla ei ole tarkkaa kirjanpitoa mutta alla olevia lukuja ajotietokone näyttää.

Keskinopeus 32 km/h, kulutus 7,2 l/100km (Yksi tankki)
Keskinopeus 103 km/h, kulutus 5,6 l/100km (Turku-Loviisa ja semipakattu auto)

Nämä ovat talvikelillä.

esako62

Lainaus käyttäjältä: NS - 30.12.16 - klo:21:25
Aika paljon tulee nurkka ajoa.

Minulla ei ole tarkkaa kirjanpitoa mutta alla olevia lukuja ajotietokone näyttää.

Keskinopeus 32 km/h, kulutus 7,2 l/100km (Yksi tankki)
Keskinopeus 103 km/h, kulutus 5,6 l/100km (Turku-Loviisa ja semipakattu auto)

Nämä ovat talvikelillä.

Ajotietokoneen antamia lukemia?

NS

Lainaus käyttäjältä: esako62 - 30.12.16 - klo:21:43
Ajotietokoneen antamia lukemia?

Kyllä, taisin mainita sen postauksessa.

esako62

Lainaus käyttäjältä: NS - 30.12.16 - klo:22:25
Kyllä, taisin mainita sen postauksessa.

Omassa autossani ero tankkauksista laskettuun vaikuttaa olevan 0,4-0,5 l/100 km ja Webaston säännöllisellä käytöllä mennään yli litraan sataselle...

Tuo maantiekulutus on hyvin samantyyppinen kuin itselläni, ajotietokoneen puitteissa

traktori

Uusi Scoutisti sai juuri 1000 km mittariin, joten on hyvä raportoida tunnelmia :)

Tuolla autotallissani keskusteltiin vanhan autoni (Superb II FL Combi 170 TDI DSG 4x4) ajettavuudesta verrattuna tähän Scoutiin. Nyt kun eka pidempi reissu on takana Tku-Hki motarilla edestakaisin, niin olen edelleen sitä mieltä, että minulle tämä Scout on paljon Superbia parempi ajaa. Vanha auto oli hyvä maantiellä, mutta en kokenut Scoutia mitenkään epävakaammaksi tai "pienemmäksi" tiellä. Jousitus on selvästi Superbia jämäkämpi, mutta samalla poikittaissaumat ja heitot ylittyvät laadukkaan vaimean äänen mukaisesti erittäin hienosti. Jousitus tosin ulosjoustossa aika helposti kolahtaa (esim hidastetöyssyssä). Isommalla maavaralla on paljon rennompaa ajella noilla minulle osuvilla aika huonoillakin teillä ja pienessä maastossa, erityisesti kun Scoutin kohdalla tuo ei tunnu tuovan turhaa keinumista vaan alustassa on sopivasti jäykkyyttä.

Moottorissa on huomattavasti paremmin potkua (osaltaan varmaan pienemmän painonkin vuoksi) ja ACC on todella rentouttava varuste sekä maantiellä että kehälläkin, kunhan on herkkänä auttamaan kaasulla jottei tule turhia hidastuksia erityisesti kaistanvaihtotilanteissa.

Rengasääniä tulee sisälle enemmän, toki iso osa johtuu nyt olevista nastarenkaista (Superbissa oli kitkat). Canton tuli "ylimääräisenä" varusteena, mutta kun lyö iPhonen piuhalla kiinni ja pistää musiikkia kovemmin, niin soihan tuo sentään paljon vakiosoitinta paremmin. Riittää minulle!

Tällä hetkellä olen siis hyvin tyytyväinen autonvaihtoon ja tähän uuteen Scoutiin.!

esako62

Olen nyt ajellut kohta 15000 km viime vuoden lopulla hankitulla Scoutilla. Joitakin "ominaisuuksia" on tullut ilmi, mutta ehdottomasti tähän mennessä paras auto ajaa mitä minulla on ollut. Sikäli kallis vehje että taloon ei enää tule vajaavetoista tai/ja käsinhämmennettävää...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy