Audi A6 Sedan 3.0 TDI quattro Edition 150 kW S tronic 2013

Aloittaja Markku J, 04.01.13 - klo:20:11

« edellinen - seuraava »

Passatti

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 05.01.13 - klo:10:43
Ei herneitä, mutta oma mielipiteeni kulkee hieman vastavirrassa kun ei ymmärrys riitä. Iso kasa auton vaihtoja ja välirahoihin laitettu yhden auton verran euroja ja tuloksena ei niin hieno ja heikommin varusteltu auto kuin mitä omistajan A7 oli. No kukin tyylillään luonnollisesti  :D
Voisin kuvitella ,että jokainen meistä vaihtaisi ja kokeilisi eri autoja mikäli resurssit vain antaisivat periksi.Itse kuulun siihen ryhmään joka niin tekisi.MarkkuJ nauti niinkauan kuin voit.Koskaan ei tiedä huomisesta.
Always lead, never follow

Markku J

Autonvaihdot ovat hauskoja, en minä näitä nautintoja ole rahassa niin tarkkaan hinnoitellut. Mutta kommenttina tuohon fisutuksen viestiin: laskeskelin just kassavirtatilannetta A7:n myynnin jälkeen, ja tulos on sellainen, että minulla on noin 6th rahaa jäljellä A7:sta saamastani kauppasummasta, vaikka väliin mahtuu tuo 335iA ja A1-kokemuskin. Noista kahdesta 335i -kierros oli edullinen (autoveron muutos) ja A1 taas melko kallis. Aika tyytyväinen olen tuohon laskelmaan kuitenkin.

llmajousituksen maavaransäädöstä oli kysymys ketjussa. Hallikuvissani ja ekat AC:n pihalla ovat Comfort -asetuksella ja lumella otetut kuvat Dynamicilla, joka laskee koria 15-20mm muistaakseni. Selvästi tuon laskun tuntee, kun auton ollessa paikalla kääntää Dynamic -moden päälle.

Vaaleaan verhoiluun vielä sellainen kommentti, että Audilla on mielestäni hienoa se, että beigen verhoilun kanssa voi valita tämän tummanruskean lattian tai vaalean beigen lattian. Valitsin tämän tummemman, kuten minulla oli myös A7:ssa. Bemussa aivan vaalea lattia oli se arin kohta (kaasujalan viereinen alue).

Marko_K

On se hieno! Milloinkas tämän saa ostaa vähän käytettynä?

msvahn

Mulla oli passatissa 170tkm matkan ja 8,5v. vaalea sisusta vaaleilla matoilla ja vaikka hiekkapiha kotona, niin kyllä se aika puhtaalta pesun jälkeen vielä tuolloinkin näytti. Lapsia ei ole ja koko ajan oli kakkos/kolmos-autoja, joilla liikuin kuraiset mökkireissut ja remonttihommat, joten käyttö oli tietysti vähän sellaista "eläkkeellä olevan lääkärin sunnuntaiajoa", kuten kilsoistakin selviää (muuten 35-70tkm/v. ollut omat ajot).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

fisutus

Kuten todettua, ei herneitä ja kukin tyylillään. En arvostellut MarkkuJ:n toimintaa vaan hänhän toimii niinkuin haluaa. Itse en kykene autoa vaihtamaan heikommin varusteltuun kuin mitä edellinen on ja itse moista vaihtoa olisi itselleni kyennyt perustelemaan. Tästä omasta omitusuudestani johtuen auton vaihdot ei suju ihan samalla vauhdilla kuin osalla täällä... Hieno autohan toi on, ei siinä mitään  :)

mremonen

Onnea MarkkuJ:lle. Perässä tullaan numeroa pienemmällä tuossa keväämmällä...

On se hienon näköinen kyllä. Miten muuten olette saaneet nuo kangasmatot pidettyä puhtaana? Mulla on vielä tuon nykyisen kutosen matot iskemättöminä jossain komerossa, kun en "uskaltanut" ottaa niitä käyttöön.

BTW. onko uudessa kutosessa samat kiinnityskiskot takalootassa kuin tuossa edellisessä mallissa? Eli käykö ne kuormaushärpäkkeet uuteenkin (hihna ja tanko) ?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Markku J

Marko: jos hinnasta sovitaan niin milloin vaan, mutta ostajan kannalta järkevällä hinnalla ostoon on 3 skenaariota:

1. Saan lopputilin ja myyn auton keväällä & ostan tilalle halpiskinnerin
2. Saan jatkaa töissä, niin vaihdan auton uuden A4:n tullessa myyntiin (vuoden kuluttua ?)
3. Saan jatkaa/löydän töitä & tulen järkiini, niin ajan tällä pari vuotta

kavorka

Markku J:llä hieno uusi auto. Jälleen. Onnittelut.

Fisutuksen kommenttiin liittyen kommentoisin, että Markku J:n harrastukseen pitäisi ehdottomasti kuulua erikoisautojen vuokraaminen esim. viikonlopuiksi.

Markku J

mremonen:

kangasmatot ovat uskomattoman helppohoitoiset ja kestävät. Meillä on Bemarissa olleet kohta 3 vuotta ainoina mattoina kesät talvet ja ovat lähes virheettömät. Olen vain harjannut ne puhtaaksi. Audin matoista minulla on lyhyempi kokemus, mutta eiköhän ne saman kestä. Ensin tulee kulumajälki kaasujalan kantapään alle. Muualle tuskin mitään jälkeä. Aika kumma juttu, että näinä kovina aikoina sekä Bemu- että Audi -kauppias antaa uuteen autoon sekä kangas- että kumimatot mukaan.

Sedanissa ei ole tavaratilassa kiskoja, Avantin osalta en osaa vastata yhteensopivuudesta edelliseen malliin. Lisävarustelistalla on myynnissä tuo kiinnikesarja, joka on varmasti kätevä käytössä.

Apaju

Onnittelut Markku J:lle hienosta kokonaisuudesta.
VW ID.3 Life

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.01.13 - klo:11:14
Vaaleaan verhoiluun vielä sellainen kommentti, että Audilla on mielestäni hienoa se, että beigen verhoilun kanssa voi valita tämän tummanruskean lattian tai vaalean beigen lattian. Valitsin tämän tummemman, kuten minulla oli myös A7:ssa. Bemussa aivan vaalea lattia oli se arin kohta (kaasujalan viereinen alue).

Onko ruskean lattian yhteydessä hattuhylly vaalea beige vai ruskea? Minulla vaalean lattian yhteydessä on hattuhylly myös vaalea, mikä tietyissä olosuhteissa heijastuu takalasiin.

Ruskea ratti ja kojetaulun yläosa tuntuivat etukäteen ajatuksena hieman epäilyttäviltä, mutta luonnossa ne ovat paremman näköiset kuin mustat olisivat.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Tuosta downgreidauksesta itseni aivopesua: (=tästä puuttuu ex-seiskaani verraten)

-tehoa -30 kW => ei käytännön arkiajossa merkitystä, eikä asiaa muista, ellei peräkkäin vertaa näitä kahta moottoria
-Comfort -penkit => eivät ole nimensä veroiset, eli mukavat, saumat / muhkurat sivuilla painavat
-nahkaverhoilu: en arvosta sitä muuten, kuin tuoksun ja osin ulkonäön takia (uutena)
-penkkien sähkösäädöt: olisivat kivat, mutta olen tämän auton ainoa kuski, joten käytännössä ei juuri merkitystä
-Bose -audio: se oli melkoinen pettymys, eikä merkittävästi ASS:ää parempi
-A7:n iso, sähköinen takaluukku: Hieno varuste, mutta meillä tavarankuljetus tällä autolla rajoittuu pariin kauppakassiin

Ei tullut minkäänlaisia vierotusoireita hyväksyä tämä seiskan jälkeen, onhan tämä 2 v uudempikin, ja pidän kuutosen muotoilusta paljon.

Markku J

nemos:

hattuhylly on vaalea, penkkien värinen molempien lattioiden yhteydessä. Sähköisen aurinkoverhon otin takaikkunalle.

taitaa se hylly tässä kuvassa hiukan näkyä:

Passatti

Voin kompata MarkkuJ:tä siitä,että kangasmatot ovat todella helppohoitoiset.Välillä pesen ne painepesurilla ja liuottimella.Kyllä lika lähtee.Passattiin sain sekä kangas että kumimatot.
Always lead, never follow

Peltzi

väri combo (ulko+sisä), ihan perus 6 näyttää.  ;) ulko ja sisä tiloiltaan ei uskoisi että 3.0 litrainen mylly konehuoneessa.  ;D

Ihan fiksu valinta ei siinä mitään seuraavaa autonvaihtoa odotellessa.  8)

Neppis

(Teknisesti) hieno kokonaisuus, värimaailman suhteen mulla on hieman erilainen maku.  ;)  Tosin pidän autoani yleensä vähän kauemmin, joten siitäkin syystä pitäydyn "korkeamman ärsytyskynnyksen perusväreissä".

Oletettavasti sulla on pyöränkulmat jo valmiiksi kohdallaan, kun ajovakaus on mielestäsi seiskan tasolla. A6 on hieno auto tuolla tekniikalla, kunhan pyöränkulmat ovat kohdallaan ja ohjaus(tehostin) ei ala oikuttelemaan.

Tervetuloa A6:n omistajien "hymyilevään" joukkoon.   :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Germera

Onnea Markku.

Olen päivän myöhässä ja täällä on jo 3 sivua kommentteja. Meistä moni taitaa odottaa näitä autojasi aika hartaasti. Värit ovat juuri makuuni ja tuo audin mahdollisuus ottaa alaosat tummanruskeana on hyvä. Se olisi tehnyt Avantin kontista myös tumman, joka oli loppusuoralla omassa valinnassani. No nyt tulee se bemun koko beige. Joko muuten kerkesit kokeilemaan että miten kaukowebasto oikein todellisuudessa toimii?
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

Markku J

Kiitokset, Germera. Bemarin vaalea kontti on kylläkin todella ylevän näköinen, eikä yhtään paha hoitaa, kun hommaa vaan maton pohjalle. Minulla oli X5:ssä täysvaalea kontti ja lattiamatot. https://picasaweb.google.com/109412611899969100500/BMWX5#5495626217472216930

Webastoa (vai olikos tässä Eberi - kuka tietää ?) en ole vielä ehtinyt kokeilla. Käytöltään sen pitäisi olla simppeli, ulkolämpötilaa mittaava, eli ohjelmoidaan vain ajoonlähtöaika.

Paha71

Hieno Kutonen !!!  :) Onnea uudelle autolle, ja turvallisia quattro-kilometrejä !  ;)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

TeBsu

Pakko kehua taas kerran täälläkin markun uutta ajokkia... Aika täydellisen näkönen vaikka onkin "perus varustuksilla". Mukavia kilometrejä.  :-X
lord of the rings

Skula

Hieno on auto, etenkin sisältä.. Sellainen moderni fiilis tulee kyllä.. Mitä itsekin olen livenä noita kutosia katsellut.. Ja voimalinja on tuttua ja turvallista  ;)

Eihän tuolla varusteilla koreilla, ainakaan niillä "lisävarusteilla", mutta itse ajaminen on varmasti erittäin mukavaa puuhaa.. Tuohon vielä vähän "teknologiaa" ja nahkaa niin olis ihan viimosen päälle herkullinen auto!

Onhan tuota kutosta tullut etuvetona kokeillut, ja todennut sen ihan vähän "jotain puuttuu" autoksi, ja valitsemasi moottori, vaihteisto ja vetotapa korjaa kyllä tuon fiiliksen, ja on kyllä ehdoton tuossa autossa! Toinen vaihtoehto olisi sitten etuveto, ihan kaikilla karkeilla, sit se olis myös erinomaisen edustuskelponen ja äärimmäisen hieno matkakumppani..

Pitänee itsekin harkita, kun jossain vaiheessa tulee vaihto itsellenikin ajankohtaiseksi  ::)

Eli.. Onnea hienosta autosta, jälleen kerran! Johan tässä omassa pikku "tötterössä" tulee ikävä tuollaista matkakumppania!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Docw

Hieno kuutonen. Juuri tällaiselle olisi kyllä tilaa meidänkin autotallissa :)

konga

Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Ranssi

Kutonen kutosella, on herkullinen paketti, onnittelut! Ilmajousitus nostaa varmasti vielä pykälällä omistamisenhalua. Kuuluukos moottorin työskentely tässä lainkaan kabiiniin? Tällainen auto vaatisi vaan kovaa ajoa ja runsaasti kilometrejä, eikä ainoastaan nurkkapyörittelyä, jotta sen hienot ominaisuudet tulisivat parhaiten esiin.

Kvee

Onnea vaan Markulle. Väri on hieno niin sisältä kuin ulkoa. Minulla oli edellisessä mustat penkit, ja oli ne hieman tylsät. Ehdottomasti myös itse toisella kierroksella ottaisin vakiopenkit, jotenkin en saanut pitkän matkan ajoasentoa sporteissa luontevaksi. Mitä penkkien materiaaliin tulee nyt ensimmäisiä "nahkoja" ajaneena kyllä niiden kanssa talvellakin toimeen tulee, vaikkei Eberiä aina huudattaisikikaan  ;). Mukavaahan se on autoja vaihdella...

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 05.01.13 - klo:17:59
Minulla oli edellisessä mustat penkit, ja oli ne hieman tylsät. Ehdottomasti myös itse toisella kierroksella ottaisin vakiopenkit, jotenkin en saanut pitkän matkan ajoasentoa sporteissa luontevaksi.

Omassa kutosessani on 16! suuntaan säätyvät comfort istuimet ja ihan paskat,jo tunnin ajon jälkeen puutuu paikat,Golf Comfortlinen penkit hakkaa nämä audin tekeleet satanolla!
ID.3 Business
Golf VIII

FroDoZu

Pitääpä osallistua tuohon sisustan väri-keskusteluun konsernituotteen eli Golf 6 variantin osalta. Ensimmäisessä yksilössä oli musta sisusta, vuosi ja 45tkm niin selkeästi näky ryppyjä näkyvissä. Lisäksi tummassa näkyy kaikki pölykaka todella hyvin. Nyt alla oleva vastaava golf vaalealla sisustalla, 1,5v ja 59tkm niin ei näy oikeastaan ollenkaan kulumaa ja ryppyjä. Huomattavasti siistemmän näköinen. Lisäksi ohjaamoon tuli tummaan verrattuna kuutio lisää tilaa.

Toki vaaleat penkit vaativat jonkinlaisen suojan. Itse vetelin heti uutena pintaan SoftCaren suoja-aineen. Tuntuu estävän myös nukkaantumista tehokkaasti.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Pumafi

Onnea Markulle uudesta autosta. Hyvä värimaailma valittu. Mulla on autohallissa naapurilla samanlainen kutonen, mutta mustalla sisustalla. Jotenkin pliisun näköinen.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Timppe

Onnea uudelle "karvalakkimalliselle" autollesi Markku.

Varustetaso on varmaan ihan riittävän runsas ja kalliiden  lisävarusteiden ollessa kohtuullisella tasolla, myös kustannukset pienenevät oleellisesti. Huomasin tuon ostaessani edellisen autoni MB S320CDI:n 6000km/6kk ajettuna, kun hinta oli tippunut 35% uudesta. Minä olin varusteissa siinä saamapuolella  ;)

Kun tästä värimaailmasta täällä lähinnä pulistaan, niin oma kommenttini asiaan on, että tuo on myös minun makuuni. Eka vastaava värikombinaatio oli vuonna 1985 tilaamassani Mersu 230E:ssä ja sittemmin parissa Volvo V70:ssa. Haittapuolena on vain likaantumisen kyttäys, varsinkin pienen lapsen kanssa. Ehkäpä et kuitenkaan ehdi autoasi sotata, jos autokuume vielä jatkuu ::)
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.01.13 - klo:11:27
Marko: jos hinnasta sovitaan niin milloin vaan, mutta ostajan kannalta järkevällä hinnalla ostoon on 3 skenaariota:

1. Saan lopputilin ja myyn auton keväällä & ostan tilalle halpiskinnerin
2. Saan jatkaa töissä, niin vaihdan auton uuden A4:n tullessa myyntiin (vuoden kuluttua ?)
3. Saan jatkaa/löydän töitä & tulen järkiini, niin ajan tällä pari vuotta

Markku: et pidä tätäkään varmasti edes yhtä vuotta. Olipa työtilanteesi kuinka hyvä tahansa. Ehdit ennen uutta A4-mallia vaihtaa ainakin kerran. ;)

Mutta, tässä välissä taas yhdet onnittelut uutukaisesta joka käy käsissäsi taas silmänräpäyksen verran, hieno peli! Vaalea sisustus kruunaa sen.  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy