Audi A6 Sedan 3.0 TDI quattro Edition 150 kW S tronic 2013

Aloittaja Markku J, 04.01.13 - klo:20:11

« edellinen - seuraava »

Markku J

OK, kiitos. Tässä näyttää myös aina menevän kässäri päälle, kun sammutan moottorin jalka jarrulla. Eipä tuo mitään haittaa, mutta nämä pikkujutut tuntuvat olevan erilaiset, kuin A7:ssa. Tässä on uutena myös Efficiency -asetus "car" -valikossa. Tuskin tarvitsen sitä...mutta kokeilla pitää.

joukolainen

Hieno peli on Markulla, tunnut tekevän autokauppaa melkoisella vauhdilla. Itsellä ensimmäinen audi menossa, hain syksyllä tuon nelosen kunnon varusteilla Saksasta. Saabilla kun olen ajanut vuosikausia niin eniten harmittaa lukkojen jäätyminen pakkasella, varsinkin pesun jälkeen. Noh serkkumies on wagilla töissä, meinasi että ei ne oo lukkoja osannu tänne pohjolaan koskaan valmistaa, saabeissa ei ole semmoisia ongelmia ole. Olen myös katsellut tuollaista uuskoppasta a6 Saksasta kunnon varusteilla seuraavaksi ehdokkaaksi ja näytää niitä jo 30 tuhannen pintaan saavan kunnon koneella. On vaan verot kovat tuodessa, vähintään 17 tuhannen pinnassa tullin sivuilla tuoduilla yksilöillä, joten täytyy vielä pikkasen odotella. Varusteista puheen ollen tuo mukavuusavain on kyllä paras varuste, kerrassaan nerokas, kunhan vaan kaikki lukot toimisivat.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

Markku J

Onhan tässä vauhtia ollut autokaupoissa. Totesin tällä kierroksella kylläkin, että Saksasta olisi saanut 70 th eurolla aikalailla paremman auton, kuin tämä kotimaasta hankkimani. Tyhmyydestä kärsii.

joukolainen

Omani tuli maksamaan reilut 30 t veroineen, (audin takuuvaihtoauto) ja laskeskelin että lisävarusteet olisivat maksaneet Suomessa tämän päivän hintatason mukaan lähes saman verran. Esim noille S-Sport istuimmille en löytänyt hintaa, maininta kyllä oli 2011 Suomi esitteessä.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

toniv

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 09.01.13 - klo:20:17
Hieno peli on Markulla, tunnut tekevän autokauppaa melkoisella vauhdilla. Itsellä ensimmäinen audi menossa, hain syksyllä tuon nelosen kunnon varusteilla Saksasta. Saabilla kun olen ajanut vuosikausia niin eniten harmittaa lukkojen jäätyminen pakkasella, varsinkin pesun jälkeen. Noh serkkumies on wagilla töissä, meinasi että ei ne oo lukkoja osannu tänne pohjolaan koskaan valmistaa, saabeissa ei ole semmoisia ongelmia ole. Olen myös katsellut tuollaista uuskoppasta a6 Saksasta kunnon varusteilla seuraavaksi ehdokkaaksi ja näytää niitä jo 30 tuhannen pintaan saavan kunnon koneella. On vaan verot kovat tuodessa, vähintään 17 tuhannen pinnassa tullin sivuilla tuoduilla yksilöillä, joten täytyy vielä pikkasen odotella. Varusteista puheen ollen tuo mukavuusavain on kyllä paras varuste, kerrassaan nerokas, kunhan vaan kaikki lukot toimisivat.

150kw versiossa on hiilidioksidipäästöt 149 ja ainakin muutamassa verotuspäätöksessä verot oli jäänyt alle 14kâ,¬. Itselläkin houkuttelisi 150kw s-line a6 kaikille himmeleillä tuoda Saksasta, alle 20tkm ajetun saisi verotettuna 55kâ,¬ kaikkine kuluineen.

Hieno auto Markku jälleen! Kutonen on vaan jotenkin niin muhkea ja tuore muotoilultaan!
Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

Markku J

Eka havaitsemani DPF -poltto käynnistyi tänään 500 km ajettuna. Ainoa vaikutus ajoon oli, että seiskavaihde ei halunnut mennä päälle pitäen kierrokset 1600-1800 rpm tasolla. Normaalisti seiskan saa härnättyä päälle kaasun kevennyksellä tuossa kohtaa lämpimällä koneella.

MasTurbo

Ennen pääsiäistä tää on myynnissä :) .
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Markku J

Kyllä vaan, optimaalista olisi myydä ennen kesärenkaiden vaihtoa, niin säästyisi siltäkin vaivalta. Tarjouksia otetaan vastaan.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 09.01.13 - klo:20:17Noh serkkumies on wagilla töissä, meinasi että ei ne oo lukkoja osannu tänne pohjolaan koskaan valmistaa, saabeissa ei ole semmoisia ongelmia ole.
Mun 9-3:ssa kuskin puolen takaovi ei mennyt pesujen jälkeen lukkoon talvisin (jos siis sen erehtyi avaamaan). Vein huoltoon korjattavaksi, niin rikkoivat sillä reissulla sivulasin. Ajelin sitten viikon verran liikkeen autolla, kun lasi tuli Ruotsista. Vähän yrittivät soitella perään, mutta en palauttanut autoa ennen kuin oma oli kunnossa. Sattui vielä semmoinen reissuviikko, niin tahkosin autoon 2tkm sinä aikana.

Audissa ei tuota jäätymisongelmaa ole ollut. Sen sijaan peilejä ei voi kääntää "suoja-asentoon" talvella pesun jälkeen. Muuten kuskin peili menee palauttaessa yli (eli kääntyy kokonaan eteen).
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Markku J

Eka tankkaus tehty ja tulos on, että aika paljon menee näin uutena ja Eberiä käyttäen. Ajotietokone näyttää tasan 7,0 l/100km.
Tankkauksessa meni 56,1 litraa ja ajokilometrejä 655 km. Tästä tulee 8,56 l/ 100km.

Eberin kulutus on 0,64 l / h. Olen käyttänyt sitä nyt 12 x 30 min, eli sen kulutus pitäisi olla 3,8 litraa. Tuon kun ottaa huomioon, tulee auton kulutukseksi 7,98 l. Aika paljon valehtelisi ajotieturi tuon mukaan. Uskon kyllä Eberin vieneen hieman enemmän, kuin esitetiedot väittävät. Ja autonkin kulutus laskee tuosta - uuden lelun kanssa tulee tyhjäkäyntiä ja muuta ihmettelyä tavallista enemmän, ja notkistumistakin tapahtuu.

Markku J

Ovien ikkunoiden jäätyminen näyttäisi olevan A6:ssa isompi ongelma, kuin Bemarissa. Meidän Bemun sähköikkunat ovat toimineet kuin kello joka aamu työpaikan tallin sähkölukolla niitä aamulla käyttäessäni. A6:ssa on pari kertaa jäänyt kuskin ikkuna avautumatta, kun on jäässä, ja pari kertaa avautunut vaikeasti rahisten. Audissa on kyllä Eberi, mutta eikös sen luulisi aamulla ennemminkin auttavan tilannetta verrattuna kylmästartti Bemuun ? Sikäli harmillinen ilmiö, kun oven avaaminen ja autosta nousu pitää sitten tehdä, ja samalla auto tekee aiemmin mainitsemani "blackout koreografian".

SKU

Mä luulen Markku että Eber/Webasto pahentaa tuota. Itsellä ainakin vesi valuu ikkunoista alas aamulla ja sitten se jäätyy tuohon ikkunan alareunaan, kun oven pelti on pakkasen puolella ja samoin ikkunan kumitiiviste ulkopuolella. Sitten kun ajat vielä viimassa, niin homma on selkiö.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Markku J

Se voi olla just noin. Jää sulaa Eberin kanssa, ja ajaessani töihin näillä kylmillä keleillä se jäätyy lasin ulkopuolella. Bemarissa kun ei ole mitään lämmitintä, niin lasit toimivat.

-TimoS-

Mitens Markku, jos avaat turvavyön ennen pysähtymistä postilaatikolle. Sammuuko silloin ?
Volvon s/s poistuu tuolloin käytöstä, entä Audissa.

Markku J

Tuota en ole kokeillut - pitää testata. Kiitos vinkistä !

pizza_delivery

On hieno vaikka itse en punaista autoa hankkisi.  Beige sisusta toimii loistavasti!  Mikä oli siis syy siirtyä pienempään autoon jossa vähän vähemmän tehoa kuin A7ssa? 
Itse tuossa pari päivää sitten ajelin uudella CLSllä jota yhdessä vaiheessa mietin 350 cdi 4 matic versiona.  Tässä oli tosiaan hieman isompi kone...5.5 Tuplaturbo V8 AMG, ja 550hv.  Tehoa on ja ääntä mutta epämukava. :o

Markku J

Vaihdon syy sama kuin aina, kyllästyminen, ja tuo A7 oli jo vanha, 2011 -mallinen  ;D. Ja olihan minulla siinä välissä myös uusi 335iA.

Ja tässä uudessa sain Audin uusimman innovaation, mutteriohjauksen !  :o

MoFFe

LainaaJa tässä uudessa sain Audin uusimman innovaation, mutteriohjauksen ! 
Huh??  ???

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.02.13 - klo:06:38
Vaihdon syy sama kuin aina, kyllästyminen, ja tuo A7 oli jo vanha, 2011 -mallinen  ;D. Ja olihan minulla siinä välissä myös uusi 335iA.

Ja tässä uudessa sain Audin uusimman innovaation, mutteriohjauksen !  :o

mutteriohjaus?  Onko siis A6 täysin samanlainen kun A7?  Sama alusta ainakin, mutta kuten itse huomasin A7ssa on erittäin hyvä ja super kirkas lakkapinta verrattuna alempiin audi malleihin.  Onko sama fiilis nelivedossa?

Täällä Dubaissa olen ny jonkun aikaa ollut.  Vaikea tottua siihen kun tankkasin uuden porsche cayenne turbon tuli laskua n. 21 euroa, että tankki ol täynä. ;D

Markku J

Kyllä A6 vastaa ajotuntumaltaan täysin A7:aa. Nelivetohan näissä on sama kruunutasauspyörästöllä toteutettu ja automaatti on sama S tronic. Tehoeron huomaa 150/180 kW välillä, jos ajaa peräkkäin kahta eri tehoista autoa. Mutta aika pian "persdyno" nollaantuu, ja tämä pienempikin tuntuu rivakalta menijältä.

Tässäkin on helmiäisvärin pinta kyllä erittäin upea puhtaana.

Harmillisena ongelmana on vaan tuo "Audin ohjausongelma" -ketjussa käsitelty "mutteriohjaus", jota minä en omassa ex-A7:ssa huomannut. Uudemmissa A7:ssa sitä on kuitenkin raportoitu.

pizza_delivery

Tuo A7 on kyllä mahdottoman hyvä suomen talvessa quattron ansiosta.  En kyllä ymmärä mikä tämä" mutteriohjaus" on...  Sen tiedän, että A7 on aika jähmee ajaa heti kun on -10 ja seissyt ulkona yön.  S-tronic pomppii ja sekoilee.

Peke

Hieno peli, tuo kutosen koppa on kyllä todella onnistunut.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

msvahn

Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

teedeeii.

Jaahas, Markku laittanut A6:n myyntiin, mitäs nyt alle?? Kysyy uteliaana  :D

Markku J

Työpaikkani ollessa kohta historiaa, niin ajatus on ostaa uusi 1.2 TSI DSG 90 hv Comfortline Polo avopuolisolle ja itselle jokin halpa manuaalivaihteinen auto, ehkä Fiat Panda tai Punto. Niitä on aika kivasti tarjolla 5-6 tonnilla, vm 2006-2008 ja ajokm alle 70 tkm.

Vice

Auts...  :-[

Toivottavasti tilanne paranee pikaisesti! On ollut ilo lukea Markku J:n eri autoista ja niiden hyvistä ja huonoista puolista.

Toisaalta noilla saat hyvän "persdynon" nollauksen niin sen jälkeen on taas hyvä lähteä "uuteen nousuun" ;)

msvahn

Harmillisia juttuja aina nuo käänteet.
Toivottavasti kuitenkin valitset myös itsellesi jonkin VAG-laitteen. Tuohon rahaan saa ihan ehjiä pelejä vaikkei ihan alle 70tkm ajettuna. :)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Markku J

Ei tässä mitään välitöntä hätää ole edessä, mutta onhan se uuden työn haku 55 -vuotiaalle nykytilanteessa vaikeahko paikka. Ansiosidonnaisella pärjää leivän syrjässä kiinni 500 päivää. Sen verran olen töissä oppinut, että kuluja pitää alkaa sopeuttaa välittömästi, jos kassavirta näyttää heikkenevän. Siksi aloitan auton kaupittelun nyt.

Uusi Polo tms. meidän pitää hankkia aika pikaiseen toimitukseen, eli huhtikuun loppupuolelle, jolloin työsuhdeauto lähtee alta. Onneksi maassa ja tilausputkessa on joitain yksilöitä. Meinaa vaan mopo karata käsistä jo tässäkin mietinnässä, ja Blue GT houkuttelee. Pää kylmänä pitää yrittää tehdä päätöstä.

Itselleni haen "kakkosautoksi"  ;D ensisijaisesti halpaa käytettyä, jossa ei isoa arvonalenemaa ja vakuutusmaksua olisi edessä. Fiateja saa mukavaan hintaan, ja olen oppinut etelän reissuilla pitämään Pandasta ja Puntosta. Paljon on tarjolla myös Hyundai Getziä 1.1 pikkukoneella ja Daewoo/Chevrolet Kalosta ja Kia Picantoa. Pitää katsella, jos löytyisi joku ilmastointilaitteella ja ABS:llä varustettu yksilö sopivan alhaisilla kilometreillä. Voi olla paljonkin katseluaikaa edessä, jos A6 -kauppa ei käy.

eGetin

Mietinpä kyllä että onko mitään järkeä siirtyä tuollaisiin pikkukippoihin vaikka kuinka olisi kakkosauto. Veroissa ei ole suurta eroa esim. vanhaan Golfiin tai Poloon ja vakuutusmaksut lienevät teikäläisellä iän ansiosta joka tapauksessa niin alhaisia että erot ovat kymmenissä euroissa laskettavissa. Käytetyssä Golfissa tai Octaviassa olisi kuitenkin ihan oikea moottori ja vähän peltiä ympärillä suojaamassa maailman tärkeintä ihmistä siellä takapenkillä.

Nalle

Kyllä Audisi kaupaksi menee, hinta ainakin on enemmän kuin kohdillaan, itsellä farkku kiikarissa, muuten olisin varmasti jo ottanut yhteyttä Markkuun  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy