Kesävanteet 2013

Aloittaja KingMo, 21.12.12 - klo:01:22

« edellinen - seuraava »

concorde

Turbiinit on matkalla.  Saksan Ebaystä löytyi kohtuulliseen hintaan.  ;)
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Chrisu

Pistetääs omakin korsi kekoon... :) Eli viime lokakuussa lähti perheauto vaihtoon (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1664.0) ja tilalle tuli musta 2007 VW Eos. Mukana tuli 18" alkuperäiset Chicagot, joista en sitten pätkän vertaa ole koskaan digannut. Eli ne lähtee vaihtoon ja tilalle vahvimpana vaihtoehtona olis:

Parissa edellisessä autossa ollut tummaa sekä tummaa ja kiillotettua vannetta mut josko nyt mustaan autoon sopisi tällaiset...
Ex: Honda Civic -87, Mazda 323F 1.6i -90, Mazda 626 SportSaloon 2.0GT -91, Skoda Octavia 1.6i -03, Skoda Fabia vRS -07, Skoda Superb 1.4TSI -09, VW Eos 2.0TFSI DSG -07

Toyota Prius -10

sambolo

peukkua valinnalle ^^^ tosin concave malli tuosta ois vieläki parempi :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Chrisu

Joo varmasti olisikin ja moni moni muukin vaihtoehto jossei tarvitsisi hintalappua tuijottaa... :D
Ex: Honda Civic -87, Mazda 323F 1.6i -90, Mazda 626 SportSaloon 2.0GT -91, Skoda Octavia 1.6i -03, Skoda Fabia vRS -07, Skoda Superb 1.4TSI -09, VW Eos 2.0TFSI DSG -07

Toyota Prius -10

sambolo

http://mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=4&item=476
vähän samantyyppinen mut concave, ehkä hieman kalliimpikin, mut tuolla muutamat näyttävät vanteet kohtuu hinnalla.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Chrisu - 04.02.13 - klo:09:56
Eli ne lähtee vaihtoon ja tilalle vahvimpana vaihtoehtona olis:

Nämä näyttävät tuon pinnan tasaisuuden ja ulkonaolemisen kautta omaan silmään TODELLA näteiltä, itse en saa mitään makua noihin konkkeli (=concave vaimikäsenytoli  :P ) vanteisiin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

clima

Bemariin pitäisi hankkia kesävanteita. Kaksi ehdokasta loppusuoralla, BBS CH-R titanium tai Breyton GTS hyper silver.
Jaa-ah, vaikeahko valinta, kumpi vai kampi?  Tuon näköiset siis (oma kärry samanvärinen)

Vice

Lainaus käyttäjältä: clima - 06.02.13 - klo:21:38
Bemariin pitäisi hankkia kesävanteita. Kaksi ehdokasta loppusuoralla, BBS CH-R titanium tai Breyton GTS hyper silver.
Jaa-ah, vaikeahko valinta, kumpi vai kampi?  Tuon näköiset siis (oma kärry samanvärinen)

Erittäin hienoja vanteita molemmat, mutta itse valitsisin Breytonet  8)

Mikko

Breytonit! Tai sitten 3SDM 0.01:t tai VMR:ltä V710:t. ;)

clima

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.02.13 - klo:22:01
Breytonit! Tai sitten 3SDM 0.01:t tai VMR:ltä V710:t. ;)

Varsin samantyylinen maku kuin minullakin:  ;D
Nuo 3SDM 0.01 olivät pitkään harkinnassa, olin jo lähes varma että ne tulee alle, hintakaan ei ole paha. Mutta, made in Taiwan (näin jostain netin syövereistä luin) pudotti ne tällä kertaa ainakin pois. Voivat toki olla varsin laadukkaatkin, mutta...fiilisjuttuja.
VMR:ää on tullut myös katseltua, mutta pitäisi ehkä tilata Jenkeistä (?) ja se ei taas sovi laiskalle miehelle.  ;)

Joku noissa CH-R:ssäkin tuolla värillä kuitenkin kiehtoo vaikkei alla mikään raaseri olekaan. Breytonit taas olisivat avoon kiiltävänä sopivan näyttävät, vähän 3SDM 0.01 tyyliin mutta saksanmaalta.

Pertsa

Minun makuuni nuo Breytonit on vähän liian blingblingit vaikkakin ihan Ok:t designiltaan periaatteessa.  Eli valitsisin nuo BBS:t. Mites BBS Le Mansit? Minusta ne sopii tuohon koppaan loistavasti ja vielä jos olis gunmetal/ harmaa väritykseltään kiiltävällä lipillä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 06.02.13 - klo:21:38

BBS:ät, niissä on oikeampaa Bemmun motorsporttia  8) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Nilkki

BBS!!!

Tosi hyvän väriset.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Chrisu

Lainaamutta pitäisi ehkä tilata Jenkeistä (?)

Tuonne --> www.vmrwheels.eu on avautumassa nettikauppa eurooppalaisille...

Toyota Prius -10

Ville R

Minulla on nuo CH-R:t volkkarissa (kuvia autotallissa) ja on hyvät ja kevyet vanteet

Mikko

Lainaus käyttäjältä: clima - 06.02.13 - klo:22:31
VMR:ää on tullut myös katseltua, mutta pitäisi ehkä tilata Jenkeistä (?) ja se ei taas sovi laiskalle miehelle.  ;)

Schmiedmann myy VMR:iä Suomessa. :)

Taidan vähän muuttaa mieltäni ja kallistua myös BBS:iin noista em. kahdesta. Katselin muita kuvia netistä ja Breytoneissa rupesi häiritsemään tietyt "terävät yksityiskohdat. CH-R:issä on yleensä minua häirinnyt se, että ne jäävät turhan latteiksi, mutta bemussa ET mahdollistaa jo pientä konkaavia muotoa.

clima

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.02.13 - klo:22:41
Mites BBS Le Mansit? Minusta ne sopii tuohon koppaan loistavasti ja vielä jos olis gunmetal/ harmaa väritykseltään kiiltävällä lipillä.

Klassisen hienot. Saatavuus ja hinta mukavasti rajoittavat. Takavanne lisäksi sen verran leveä ettei 265/30 oikein riitä, leveämpää kumia en haluaisi.

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 07.02.13 - klo:07:44
Schmiedmann myy VMR:iä Suomessa. :)

No niinpä näyttää, mennyt minulta kokonaan ohi vaikka tuolta olen mm. mustia munuaisia ym. tilpehööriä katsellut. Kiitokset vinkistä, sekoitti taas hieman pakkaa.  ;D

MH8

LainaaTuonne --> www.vmrwheels.eu on avautumassa nettikauppa eurooppalaisille...

Toi on hieno uutinen... VMR:ltä löytyi myös Golf VI:hin mun makuun aika passelit kiekot eli V708. Onhan noissa selvä sukulaisuus RS4:iin, mutta se ei oo paha asia. Ja vihdoinkin kunnon kuva tummanharmaista vanteista harmaassa autossa eli jään odottamaan hintoja / kaupan avautumista... Kuvassa 8,5 x 18 ja taitaa olla vähän tontitettu. Ja on noissa painotkin kohdillaan, sivun mukaan 18" = 11,3 kg.

Tonto

Tuli päivitettyä uuteen autooni kesävanteet, vanhat Hondan omat saivat mennä vaihdossa.
Mallina Brockin Arcasting Excalibur Racing White.
Painosta ei ole tarkkaa tietoa. 17 tuumaisissa  pysytään, vaikka harkinnassa oli myös 18" valssit.
Omaan makuuni pitäisi sopia valkoiset vanteet valkoisen auton kanssa  :P

nikob

Hienot vanteet Tonto hommannut, noi piti mulle alunperin tulla Räsään talvivanteiksi mutta sitten tuli joku saatavuus ongelma. Niinpä alle tuli sitten valkoiset Sparcot.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

zuper

nyt olisi tehtävä valinta omalla kohdalla... valkoiseen Superb combiin saisi valita kesärenkaat vanteilla seuraavasti: Laurel 7.5x17" tai moon 7x16. hinta on sama.
kummatko sitä ottaisi... jotenkin tuntuu että laurel on raskaan näköinen vanne vs mooniin  :-\ ... muttakun samaan hintaan saisi 17"  >:(
Superb Combi 2,0 TDI Ambition Business Green tec

Karvis

Lainaus käyttäjältä: zuper - 09.02.13 - klo:21:57
nyt olisi tehtävä valinta omalla kohdalla... valkoiseen Superb combiin saisi valita kesärenkaat vanteilla seuraavasti: Laurel 7.5x17" tai moon 7x16. hinta on sama.
kummatko sitä ottaisi... jotenkin tuntuu että laurel on raskaan näköinen vanne vs mooniin  :-\ ... muttakun samaan hintaan saisi 17"  >:(

Moon on ihan kivan näköinen vanne, mutta kyllä minä ottaisin mieluummin nuo Laurelit, hyvän näköinen vanne sekin.

Itse olen koittanut katsella kesäksi OEM vanteita, hakusessa joko Themisto tai Luxon. Mukana tulleet 16" Spectrumit menee myyntiin ajamattomina.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

zuper

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.02.13 - klo:22:01
Moon on ihan kivan näköinen vanne, mutta kyllä minä ottaisin mieluummin nuo Laurelit, hyvän näköinen vanne sekin.

Itse olen koittanut katsella kesäksi OEM vanteita, hakusessa joko Themisto tai Luxon. Mukana tulleet 16" Spectrumit menee myyntiin ajamattomina.
pitänee vertailla ensiviikolla livenä noita vanteita. nettiautosta olen kuvia katsellut, ja jotenkin tuo moon vanne vaan sattuu omaan silmään, joten miksi edes ajattelen noita laurel vanteita ääneen  ;D
?
kait nää viikonloppu illat vaan antaa aihetta mitä erinäisimpiin ajatteluihin...?  8)
Superb Combi 2,0 TDI Ambition Business Green tec

Karvis

Lainaus käyttäjältä: zuper - 09.02.13 - klo:22:13
pitänee vertailla ensiviikolla livenä noita vanteita. nettiautosta olen kuvia katsellut, ja jotenkin tuo moon vanne vaan sattuu omaan silmään, joten miksi edes ajattelen noita laurel vanteita ääneen  ;D
?
kait nää viikonloppu illat vaan antaa aihetta mitä erinäisimpiin ajatteluihin...?  8)

Ota silloin Moonit, onhan siinä myös mukavampi ja halvempi rengaskoko :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Jonde

Vuodesta toiseen on samat ongelmat kun vanteita kattoo, 5x100 ei löydy, et15-20 ei löydy, CC min 5cm ei löydy, 17-18" löytyy jotenkuten, kaikki yhdessä niin valikoimassa on vain Braid, Compomotive ja team Dynamics kun tekevät vanteita noilla mitoilla alle 2ke/sarja, sitten parit muutkin on mutta, mennään yli 1ke/kpl hintaan.

makelja

Clima:
Minun mielestäni olisi vielä Vertini Magic vaihtoehtona Bemuun.
Siinä vamnteessa on ainakin concave'a, jos sellaisia etsii.

http://www.rautamo.fi/rimdisplay_fi.aspx?rim=115

Nilkki

A3:n vannethreadiin tuon olen jo laittanutkin, mutta pistetään tännekin. AEZ Genua Dark 18x8 ET50 A3:n alle ensi kesäksi. ET aavistuksen liian vaatimaton (45 olis ollu mieluisampi), mutta näillä mennään. Keskireikäkin pitäisi olla 57,1 joten ei tarvi sovitteita.

Nilkki

Ja "maasturi"-kuskeille ja miksei muillekin ehdotukseksi AEZ Reef/Reef SUV:

Reef: http://www.aez-wheels.com/396_EN.htm?webdid=528
Reef SUV: http://www.aez-wheels.com/396_EN.htm?webdid=529

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 10.02.13 - klo:00:00
Vuodesta toiseen on samat ongelmat kun vanteita kattoo, 5x100 ei löydy, et15-20 ei löydy, CC min 5cm ei löydy, 17-18" löytyy jotenkuten, kaikki yhdessä niin valikoimassa on vain Braid, Compomotive ja team Dynamics kun tekevät vanteita noilla mitoilla alle 2ke/sarja, sitten parit muutkin on mutta, mennään yli 1ke/kpl hintaan.

huono on kyllä 5x100 jako, mitään sopivalla specseillä olevaa hienoa vannetta ei löydy ainakaan kohtuu hintaan.. 5x112/120 tilanne taas täysin eri.

Tuolaisista mustahopea vanteita näkee ihan liikaa jokaisessa perheautossa, ja usein tosi mauttomia.. Tuntuu olevan oikea muoti-ilmiö. Nilkin ehdottamat vielä joten kuten menettelee, paitsi tuo suvi vanne.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

clima

Lainaus käyttäjältä: makelja - 10.02.13 - klo:08:38
Clima:
Minun mielestäni olisi vielä Vertini Magic vaihtoehtona Bemuun.
Siinä vamnteessa on ainakin concave'a, jos sellaisia etsii.

http://www.rautamo.fi/rimdisplay_fi.aspx?rim=115

Tämäkin oli yksi vaihtoehto.  :)

Mutta nyt on vanteet laitettu tilaukseen.
Joudun tässä pyörtämään omia sanomisiani ja ennakkoluulojani valmistusmaata kohtaan ja tunnustamaan että tuli kuitenkin tilattua made in Taiwan vanteet: VMR V-710 hyper silver 8.5x19 ja 9.5x19.
Noita on paljon bemareissa käytössä esim. jenkeissä, ulkomaisilla foorumeilla kokemuksia luettavissa ja ne sen verran positiivista noista vanteista on tullut luettua (toki negatiivisempiakin kommentteja mutta vain vähän) että uskalsin koekaniiniksi ryhtyä.
Valinta tehtiin ulkonäön perusteella: nuo on ne vanteet mitkä aivan alunperin alle halusin, eli miellyttävät eniten omaa silmää. Valinta oli loppupeleissä helppo kun selvisi että noita saa muualtakin kuin vain jenkeistä (kiitos vielä Mikko!)
Kun yleensä vanteita on tullut jossain vaiheessa ihan ulkonäkösyistä vaihdeltua niin ei muuta kuin vaihtoon jos eivät pelitä.
Säästyneillä satasilla (vrt. Breyton/BBS) ostin lisäksi muuta kivaa Schmiedmannilta.  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy