Hyviä kokemuksia Yetistä - onko niitä?

Aloittaja Benander, 08.12.12 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

LKo

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 15.12.12 - klo:17:54
Totta. Ja kierrosalue tälle on 1750-2750rpm. Minun moka; otin tiedon väärästä kohdasta, eli etuveto-Yetin spekseistä. :)
Onkohan ne meidän 4x4 Yetin näyttölle koodannu vajaavetoisten vaihtamissuositukset!  ??? ;D
Skoda Yeti 2.0 TDI 110 4x4 Active

Paha71

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.12.12 - klo:11:00
Jos vääntöhuippu on 1500-2500 rpm niin, niin eihän se välttämättä tarkoita sitä ettei alle 1500 rpm ole vääntöä lainkaan. Vaihtamissuositus on rakennettu polttoainesäästöä varten, ei mahdollisimman reipasta etenemistä varten. 103kW diesel + DSG6 käyttää usein taajamanopeuksissa tasakaasulla kierroslukualuetta 1000-1250 rpm.

Näinhän se tuppaa olemaan; kuljettajaa yritetään opastaa taloudelliseen ajotapaan. Tuon 103kW 2.0TDI+DSG6 -kombinaation tasakaasujyristelyn taajamanopeuksissa allekirjoitan omiin kokemuksiini perustuen.
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

vasara

Lainaus käyttäjältä: Benander - 14.12.12 - klo:23:24
Kiva kuulla että kuljettaa iloisesti. Tosin sinulla näyttää olevan nelivetoinen Yeti; itse taidan nuukuuksissani tyytyä etuvetoiseen.

Katselin alkuun pelkästään bensakoneita, koska ne olisivat täällä, missä nykyisin asun, suhteellisen edullisia: 1.2 TSI Yetin saisi n. 16 000 eurolla (Fresh-varustelulla) ja 1.2 TS:n DSG-vaihteistolla 18 400 eurolla (Active-varustelulla). Yeti 2.0 TDI CR maksaa n. 18 000 euroa. Vaikka dieselversio on kalliimpi, en taida uskaltaa hankkia TSI-konetta; sen verran olen lukenut mm. tältä foorumilta siinä ilmenneistä ongelmista.
Mikäli osasin katsoa samasta hinnastosta, niin 2000â,¬ lisäpanostuksella saa 1,8tsi 4x4:än. Aika pieni raha nelivedosta ja minun mielestä parhaasta koneesta jonka Yetiin saa? Tämä tosin manuaali, joka bensakoneessa on ihan käypä ja ainakin kestävämpi kuin Dsg.

Benander

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 15.12.12 - klo:20:31
Mikäli osasin katsoa samasta hinnastosta, niin 2000â,¬ lisäpanostuksella saa 1,8tsi 4x4:än. Aika pieni raha nelivedosta ja minun mielestä parhaasta koneesta jonka Yetiin saa? Tämä tosin manuaali, joka bensakoneessa on ihan käypä ja ainakin kestävämpi kuin Dsg.

Kyllä, nokivasara, katsoit ihan oikein. Olenko oikeassa, että tuo 1.8 TSI on osoittautunut luotettavimmaksi bensakoneista? Ja kuinka paljon etua nelivedosta ja tehokkaammasta koneesta on verrattuna esimerkiksi 1.4 TSI:hin, jonka saisi 17 000 eurolla? Ajelen aika vähän maastossa ja huonoilla teillä. Jostain luin, että 1.4 TSI:ssä olisi ollut eniten ongelmia.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Benander - 15.12.12 - klo:20:41
Kyllä, nokivasara, katsoit ihan oikein.
Millaisen hinnan saitte nelkku 1.8TSI:lle,millaisia kulutuslukemia?

vasara

Lainaus käyttäjältä: Benander - 15.12.12 - klo:20:41
Kyllä, nokivasara, katsoit ihan oikein. Olenko oikeassa, että tuo 1.8 TSI on osoittautunut luotettavimmaksi bensakoneista? Ja kuinka paljon etua nelivedosta ja tehokkaammasta koneesta on verrattuna esimerkiksi 1.4 TSI:hin, jonka saisi 17 000 eurolla? Ajelen aika vähän maastossa ja huonoilla teillä. Jostain luin, että 1.4 TSI:ssä olisi ollut eniten ongelmia.
1.8 tsi koneista ei minun mielestä ole raportoitu samoja ongelmia kuin pienemmistä bensaturboista. 1.2 ja 1.4 tsi koneiden ongelmapaikka on ollut nokkaketju.

Yetin 1.8 tsi kone on joko CDAA tai pienempitehoinen CDAB. (lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines)
Niiden nokkaketju näkyy allaolevassa service- manual kuvissa.
http://skoda.workshop-manuals.com/octavia-mk2/index.php?id=1730

Pienempien koneiden ketjuista kuvia mm. "TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset"- ketjussa. Selvästi heppoisempaa tavaraa. Tuosta ei tietenkään kaikkea voi päätellä, mutta jotain voi.

Benander

Aika paljon uutta tietoa Yetistä on tullut tähän mennessä tämän keskustelun kautta, kiitän siitä osallistuneita!

Ehkä eniten askarruttaa tuo kysymys 2.0 TDI CR -koneen talvikäytöstä. En mitenkään viitsisi sijoittaa Webastoon toista tonnia. Millaisella muulla viritelmällä moottorin saisi riittävästi lämpiämään, siinä pulma.

LKo

Lainaus käyttäjältä: Benander - 16.12.12 - klo:20:32
Aika paljon uutta tietoa Yetistä on tullut tähän mennessä tämän keskustelun kautta, kiitän siitä osallistuneita!

Ehkä eniten askarruttaa tuo kysymys 2.0 TDI CR -koneen talvikäytöstä. En mitenkään viitsisi sijoittaa Webastoon toista tonnia. Millaisella muulla viritelmällä moottorin saisi riittävästi lämpiämään, siinä pulma.
Ei ole vielä kokemusta, mutta keväämmällä ehkä. Meillä on säteilylämmitin öljypohjassa ja sitten hankittiin talveksi Pakkasvahti Green Start termostaattijohto. Ainakin tähän asti on lähdetty mukavan lämpimällä autolla, kun tuo ohjaa myös sisätilalämmitintä.

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: Benander - 16.12.12 - klo:20:32

Meillä oli letkulämppäri ja nokassa viimasuojat. Normi talvipakkasilla pärjää hienosti. Jos sattui 30 asteen pakkaset niin lämpöjen nousu saattoi kestää koko 37 kilometrin työmatkan mutta onneksi lämpöä ohjaamoon tuotti ptc- vastus ihan mukavasti. Käynnistysongelmia ei ollut. Letkulämmitin lämmitti moottoria ihan mukavasti. Parin tunnin lämmityksen jälkeen koko kone ihan lämmin kovillakin pakkasilla. Tuleekos noihin uusiin Yeteihin sitten tuo silitysrauta?
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: LKo - 16.12.12 - klo:20:38
Ei ole vielä kokemusta, mutta keväämmällä ehkä. Meillä on säteilylämmitin öljypohjassa ja sitten hankittiin talveksi Pakkasvahti Green Start termostaattijohto. Ainakin tähän asti on lähdetty mukavan lämpimällä autolla, kun tuo ohjaa myös sisätilalämmitintä.

OT mutta kurkkasin tuota johtoa. Varmasti on lämmin auto aina,  mutta sähköähän palaa aikalailla. -18 ja tuo on päällä jatkuvasti. Nopeasti ajatellen tuntuu kyllä aikalailla järjettömältä vehkeeltä.

LKo

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 16.12.12 - klo:21:10
OT mutta kurkkasin tuota johtoa. Varmasti on lämmin auto aina,  mutta sähköähän palaa aikalailla. -18 ja tuo on päällä jatkuvasti. Nopeasti ajatellen tuntuu kyllä aikalailla järjettömältä vehkeeltä.
Voi olla järjetönkin, mutta semmonen nyt kumminkin tuolla autokatoksessa on. Katsotaan nyt sitten talven jälkeen että näkyykö tuo suorasähköllä lämpiävän talon sähkölaskusssa suurenakin nousuna.

Monena päivänä talvessa ei meidän autokatoksessa pakkanen kyllä nouse yli 18 asteen, ja jos on uskomus että pitkään aikaan ei autolla lähdetä, niin onhan tuolla eteisessä kytkin jolla saa pistorasiasta virran pois.

anttito

Itse voisin kommentoida tuota 81 kw 250 nm koneen riittävyyttä, kun semmoinen tuossa raksuttaa. Ajofilosofia on tällä diesel-Yetillä, että se ei ole urheiluauto, vaan työ- ja kulkuväline.

Sillä pärjää täysin normaalissa liikenteessä. 5-vaihteella vakkari päällä, kaikki ylämäet mennään mukisematta päälle. Ja ohi pääsee, kun on oppinut tuon koneen rajat, eli ennakointi ja 4-vaihteen käyttö ovat taikasanat. Rampissa saa kiihdytettyä liikennevirran nopeuteen. Mittarin mukaan kelaa 180, jos sillä on mitään merkitystä kenellekään. Raskaalla kuormalla, esim. neljä matkustajaa ja kamat, alkaa kone olla jo siinä ja siinä, jos on ohiteltava ja tarvii kiihtyvyyttä. Mutta liikennevirran mukana menee täysin kevyesti.

Jos on hakemassa etuvetoista ja tuon 81kw riittävyys askarruttaa, onhan olemassa etuvetoinen Green Tec -versio. Siinä on 2.0 tdi 140 hv -versiolla.

Benander

Lainaus käyttäjältä: anttito - 17.12.12 - klo:10:32
Itse voisin kommentoida tuota 81 kw 250 nm koneen riittävyyttä, kun semmoinen tuossa raksuttaa. Ajofilosofia on tällä diesel-Yetillä, että se ei ole urheiluauto, vaan työ- ja kulkuväline.

Sillä pärjää täysin normaalissa liikenteessä. 5-vaihteella vakkari päällä, kaikki ylämäet mennään mukisematta päälle. Ja ohi pääsee, kun on oppinut tuon koneen rajat, eli ennakointi ja 4-vaihteen käyttö ovat taikasanat. Rampissa saa kiihdytettyä liikennevirran nopeuteen. Mittarin mukaan kelaa 180, jos sillä on mitään merkitystä kenellekään. Raskaalla kuormalla, esim. neljä matkustajaa ja kamat, alkaa kone olla jo siinä ja siinä, jos on ohiteltava ja tarvii kiihtyvyyttä. Mutta liikennevirran mukana menee täysin kevyesti.

Jos on hakemassa etuvetoista ja tuon 81kw riittävyys askarruttaa, onhan olemassa etuvetoinen Green Tec -versio. Siinä on 2.0 tdi 140 hv -versiolla.

Uskon, että 81 kW:n diesel on minulle riittävän tehokas kone omiin käyttötarkoituksiini. Se on sikälikin hyvä versio, että saisin sen edullisella Fresh-varustelulla. Lisävarsuteiksi tekisi mieli hankkia ainakin nämä: Climatronic, etusumuvalot, mäkiavustin, keskimmäsisen takaistuimen kääntömahdoillisuus ja Sunset-paketti. Ja taitaa olla, etteivät kesärenkaatkaan kuulu tuohon Fresh-vartusteluun mukaan.

tet

Lainaus käyttäjältä: Benander - 17.12.12 - klo:11:33
Lisävarsuteiksi tekisi mieli hankkia ainakin nämä: Climatronic, etusumuvalot, mäkiavustin, keskimmäsisen takaistuimen kääntömahdoillisuus ja Sunset-paketti.

Olethan varmaan tietoinen, ettei näissä volkkarisukuisissa voi takasumaria käyttää ilman että etusumarit mollottaa päällä myös? Meikäläisissä sääoloissa kun takasumari tahtoo olla se useammin tarvittava sumuvalo, ei niinkään etusumarit.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vws

Onnex ne etusumarit ei haittaa kuin niitä keiltä ne puuttuu ja kukkahattutätejä. Ei sen puoleen yritin itseltänikin ottaa niistä pois sen kulmavalotoiminnon kun mielestäni noi xenonit valaisee ihan tarpeex leveältä ja itse en kyllä ole huomannut mitään lisäarvoo sumareist xenonien rinnalla. Huvittaa vaan kun noi autopalstat ja radion liikenneohjelmat on välillä väärällään niitä jotka on lähes ojaan ajaneet kun vastaantulijalla on ollut sumarit päällä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

tet

Lainaus käyttäjältä: vws - 17.12.12 - klo:21:58
Onnex ne etusumarit ei haittaa kuin niitä keiltä ne puuttuu ja kukkahattutätejä.

No tämä selvä, itse olen siis kukkahattutäti. ;D Olen nimittäin ihan mielissäni siitä että Scoutissa ei etusumareita ole, niiden tilalla on tehokkaat LED-päiväajovalot. Ei etusumareissa sinänsä mitään vikaa muuten ole, mutta se kytkentä vaan tekee homman vaikeaksi kun ei voi laillisesti käyttää takasumaria aina silloin kun olisi tarve. Sitten taas itse etusumareiden tarpeen olen kokenut tosi vähäiseksi. Viimeksi kun sellaiset autossani oli, käytin niitä ehkä kaksi kertaa sen kahdeksan vuoden aikana jonka auto minulla oli.
ex-vag:

wellup

Höpö höpö kukkahattutäti, etusumareilla on esimerkiksi tänä syksynä ollut todella paljon käyttöä. Auttaa melko lailla lumisateella ja
-pöllyssä, sitä paitsi vastaantulijatkin huomaavat. Eri asia on, että nykyään takasumareita ei osata käyttää silloinkaan, kun on tarve.

Benander

Mazdassani ovat etusumuvalot olleet kyllä tarpeen. Kaiketi halogeenit eivät ole olleet kovin hyvät. Ksenoneita en kyllä aio hankkia; ovat ne sen verran tyyriit.

RoccoScientist

Menee OT:ksi, mutta ei niillä etusumareilla kyllä ole huomivaloina mitään arvoa. Harvemmin se lumi auton edessä pöllyää niin, että ajovalot häviävät näkymättömiin - ja jos häviää, ajetaan aivan liian lähellä edelläajavaa. Takasumareidenkin hyöty on kyllä vähän siinä ja siinä. Jos normaaleja ajo- ja jarruvaloja ei näe, on turvaväli joko aivan liian pieni tai sitten ruhtinaallisen suuri. Sumari lisää näkyvyyttä ratkaisevasti vain ihan marginaalitilanteissa, joissa esim. takavalot ovat muurautuneet lumesta umpeen, mutta sumari on syystä tai toisesta lumesta vapaa.

Lainaus käyttäjältä: Benander - 18.12.12 - klo:16:40
Mazdassani ovat etusumuvalot olleet kyllä tarpeen. Kaiketi halogeenit eivät ole olleet kovin hyvät.

Rikki niiden pitää olla, jos kantama sumareilla paranee. Auton edessähän sumarit kirkastavat tietä, mutta se taas tarkoittaa sitä, että itse näkee lyhyemmälle.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Bigfoot

OT:sta takaisin topikkiin..

Vuoden Yetillä ajelleena voin suositella autoa ehdottomasti. Minkäänlaista vikaa ei ole ekan vuoden/15 tkm:n aikana ilmennyt. Ja auto on kovasti tasapainoinen kokonaisuus. Itselleni tavaratilakin on riittänyt - viimeksi sisään heitettiin yli kaksimeteinen joulukuusi. Monipuolinen käyttöauto.

Ensi viikollahan tuo DSG varmaan sanookin itsensä irti ja kone alkaa rallattaa...  ::)

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Benander - 18.12.12 - klo:16:40
Ksenoneita en kyllä aio hankkia; ovat ne sen verran tyyriit.

Suosittelen kuitenkin kokeilemaan. Ota yön yli koeajoon Yeti missä on kääntyvät tuplaxenonit. Ajele pimeällä maantiellä jonkun aikaa ja kokeile pystytkö antamaan saman kommentin uudestaan...  ;D

Benander

Lainaus käyttäjältä: Bigfoot - 18.12.12 - klo:18:27
OT:sta takaisin topikkiin..

Vuoden Yetillä ajelleena voin suositella autoa ehdottomasti. Minkäänlaista vikaa ei ole ekan vuoden/15 tkm:n aikana ilmennyt. Ja auto on kovasti tasapainoinen kokonaisuus. Itselleni tavaratilakin on riittänyt - viimeksi sisään heitettiin yli kaksimeteinen joulukuusi. Monipuolinen käyttöauto.

Ensi viikollahan tuo DSG varmaan sanookin itsensä irti ja kone alkaa rallattaa...  ::)

Bigfootin kommentti on hyvin valaiseva: se huokuu tyytyväisyyttä autoon, mutta sisältää myös vhjeen, jonka voi tulkita monella tapaa. Onko se ironiaa, sarkasmia, hirtehishuumoria vai yksinkertaisesti huolta systeemin kestävyydestä. Samansävyisiä kommentteja olen lukenut näiltä palstoilta paljonkin.

Itse ajattelen nyt niin, että Yetin täytyy olla varsin luotettava peli; onhan se sentään ollut tutkitusti vähävikaisin kahtena viime vuonna. TSI:tä ja DSG:tä tuskin kuitenkaan uskallan autooni valita.

Qases

Lainaus käyttäjältä: anttito - 17.12.12 - klo:10:32

Juuri näin. On aika mielenkiintoista, ettei porukalle tahdo riittää enää normitehoilla olevat autot. On hyvää huomioida, että Suomessa ajellaan suuri osa vuodesta maksimissaan kahdeksaakymppiä, kesällä saadaan laskettaa menemään ihan satasta ja jopa vähän ylikin jossain päin Suomea. Kilvanajokin taitaa olla kiellettyä tuolla liikenteen seassa. Se ei ole kylläkään kaikilla kanssa autoilijoilla näköjään tiedossa. Olen ajanut TDI Yetillä ja Octavialla yhteensä noin 300 000 km ja kertaakaan ei ole tarvinnut jäädä risteykseen sen vuoksi, ettei autossa riitä tehot lähteä liikennevirtaan. Samoin ohi on päässyt silloin, kun on ollut tarve päästä. Peräkärry on liikkunut mukana tuhansia kilometrejä ihan hyvin, myös kuormattuna.

Lämpökin autossa riittää, myös kovalla pakkasella, kun laittaa viimasuojan keulalle. Ja hyvin on lähtenyt käyntiin, kun on moottoria on lämmitetty sähköllä tunti pari ennen starttia.

AQ3

Greenline 1.6 Tdi Experience on toiminut lähes 60 tkm ilman vikoja tai mitään häiriöitä. Pari kertaa olen pyyhkimien sulat vaihtanut. Toteutunut keskikulutus 5,0. Moottorin lämpö pysyy 90 C:ssa kovallakin pakkasella kun molemmat keulan aukot on tukittu. Superskodan keulasuojat sopii hyvin keulalle.
Skodan dieselit ovat minulla aina lähteneet hyvin käyntiin pakkasella.
Ajettavuus, ohjaus ja suuntavakavuus ovat paremmat kuin Octaviassa neljän Octavian kokemuksella. Xenon valot ovat erinomaiset ja muutenkin kaikki varusteet toimivat hyvin.
Voima riittää normaaliin liikenteeseen ja peräkärrynkin vetoon, mutta eihän sitä koskaan ole liikaa.

Vaikea on valittaa autosta. Jotkut isot kuskit ovat valittaneet kuljettajan jalkatiloja ahtaaksi.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

qwe

Lainaus käyttäjältä: Qases - 19.12.12 - klo:15:13
. On hyvää huomioida, että Suomessa ajellaan suuri osa vuodesta maksimissaan kahdeksaakymppiä, kesällä saadaan laskettaa menemään ihan satasta ja jopa vähän ylikin jossain päin Suomea.

???? Toivottavasti ei koskaan näin typerästi. Missä näin on?
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Qases

Lainaus käyttäjältä: qwe - 19.12.12 - klo:16:08
???? Toivottavasti ei koskaan näin typerästi. Missä näin on?

Ihan joka puolella Suomea. Olen ajellut omat ajoni välillä Helsinki - Inari ja on sama systeemi on näkyy olevan kaikkialla. Suurin osa on niitä pyöreitä merkkejä, joissa on numeroita. Niillä ilmoitetaan maksiminopeudet. Joukossa voi olla myös kantikkaita merkkejäkin, kuten aluenopeudet, mutta tarkoitus on sama. Ja onhan niitä tietysti vielä muitakin nopeuksia mitkä mainitsin, mutta ne kyllä kerrottu siellä tievarrella. Eikä ole oma keksintö, koska nuo lainsäätäjät istuvat eduskunnassa. :P

qwe

Kortti pois jos ei näe 100 rajoituskilpiä talvihämärässä. ;D
Onko yetin lasissa suodatin joka muuttaa 100 rajoituskilvet esim. 80 ?

OT loppui osaltani tähän.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Benander

Lainaus käyttäjältä: Ekocar - 19.12.12 - klo:15:57
Greenline 1.6 Tdi Experience on toiminut lähes 60 tkm ilman vikoja tai mitään häiriöitä. Pari kertaa olen pyyhkimien sulat vaihtanut. Toteutunut keskikulutus 5,0. Moottorin lämpö pysyy 90 C:ssa kovallakin pakkasella kun molemmat keulan aukot on tukittu. Superskodan keulasuojat sopii hyvin keulalle.
Skodan dieselit ovat minulla aina lähteneet hyvin käyntiin pakkasella.
Ajettavuus, ohjaus ja suuntavakavuus ovat paremmat kuin Octaviassa neljän Octavian kokemuksella. Xenon valot ovat erinomaiset ja muutenkin kaikki varusteet toimivat hyvin.
Voima riittää normaaliin liikenteeseen ja peräkärrynkin vetoon, mutta eihän sitä koskaan ole liikaa.

Vaikea on valittaa autosta. Jotkut isot kuskit ovat valittaneet kuljettajan jalkatiloja ahtaaksi.

Oli rohkaisevaa lukea kommenttisi, Ekocar! Olet pärjännyt mainiosti 1.6 TDI -koneella ja muutenkin ongelmitta. Pikku hiljaa alkaa vahvistua käsitys siitä, että minulle diesel-Yetin hankinta taitaa olla paras vaihtoehto. Ksenonvaloja kehuskellaan useissa viesteissä. Vähän kuitenkin epäilen, ovatko ne normaaliliikenteessä niin ylivoimaiset, että niihin kannattaa reilu tonni sijoittaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Benander - 20.12.12 - klo:12:40
Oli rohkaisevaa lukea kommenttisi, Ekocar! Olet pärjännyt mainiosti 1.6 TDI -koneella ja muutenkin ongelmitta. Pikku hiljaa alkaa vahvistua käsitys siitä, että minulle diesel-Yetin hankinta taitaa olla paras vaihtoehto. Ksenonvaloja kehuskellaan useissa viesteissä. Vähän kuitenkin epäilen, ovatko ne normaaliliikenteessä niin ylivoimaiset, että niihin kannattaa reilu tonni sijoittaa.

Xenonit ovat oikeasti todella hyvät, Yetin tapauksessa vieläpä yhdet markkinoiden parhaista ajovaloista. Varmasti joka euron väärti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tet

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.12.12 - klo:13:18
Xenonit ovat oikeasti todella hyvät, Yetin tapauksessa vieläpä yhdet markkinoiden parhaista ajovaloista. Varmasti joka euron väärti.

En tiedä miten nuo Scoutin köyhis-xenonit (lyhet xenon, pitkät halogeeni) asemoituvat suhteessa muihin, mutta todella tyytyväinen olen niihin Golfin halogeenien jälkeen. Oikeasti eka omistamani auto, jossa tuntuu olevan riittävästi valotehoa. Saisi sitä lisääkin olla mutta tuokin riittää, varsinkin kun vaihdoin pitkiin NightBreaker-plussat. Golfiin en raaskinut ostaa xenoneita hintaan 1200 â,¬, mutta tämänhetkisellä kokemuksella Scoutin xenoneista voisin kenties tontun moisista pulittaakin.
ex-vag:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy