Golf Variant VII

Aloittaja Jarde, 06.12.12 - klo:11:49

« edellinen - seuraava »

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 20.09.13 - klo:22:07
Trendlinessa on kääntyvät etupyörät suomeen tuotavissa malleissa.

Tosi hyvä homma, että nuo kääntyvät etupyörät löytyvät! Nimittäin meillä maalla oli kerran tuollainen metallinharmaa kärry, jossa ei ollut kääntyviä etupyöriä, ja kyllä oli hankala saada kääntymään autotallissa. Olen vaihtanut autoa aika usein enkä koskaan ole tehnyt etukäteen koeajoa, mutta nyt tajuan, että koeajo tarvittaisiin sen selvittämiseen, kääntyvätkö etupyörät vai eivät. Sanonnan mukaan tyhmyydestä sakotetaan, mutta toistaiseksi tuo etupyöräasia on sattunut olemaan kunnossa. Jatkossa kyllä alan tehdä koeajon.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

JHS

Kävin koeajamassa lähinnä renkaidentunnustulemielessä Variantin:  vakaampi kuin perusGolf 15" kun näissä molemmissa ajamissani farkuissa oli 16".  Osa tuntumasta johtunee auton koosta.  Toisessa oli samat kumit kuin 2010 1,4tsi Passatissani, Dunlop SportFastresponse 205/55 16 ja toisessa (diesel) Continental PremiumContact5.  Contit (v-nopeusluokan) mukavammat ja hiljaisemmat.
Kummastuttaa lähinnä, miksi pienempimoottoriset farkut tulevat 15", kun edellinen farkkumalli oli
jo lähtönä 16" ja esteettisestikin 16" on fiksumpi ja hintaero rengasliikkeissäkin pieni.

Huikko

Minä olen taas oikein tyytyväinen että koko on 195/65R15. Hiljaisempi ja renkaan joustovaraa on enemmän. Suomen tiet alkavat maakunnissa käymään huonosta vitsistä. Mietin jopa huonon tien alustan ottamista mutta jätin pois.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Markku J

Huikko:

Onko sinulla kuitenkin lisävarusteinen Composition Media -audiosysteemi, kun epäilet radion huonoa kuuluvuutta ja mainitsit Bluetoothin ?

Vakiomallin radio kuuluu minulla oikein hyvin, ja hiukan pettyneenä odottelen tulevan Skodan kuuluvuusongelmia, joista Golfin yhteydessä on raportoitu. Se taitaa olla Alpinen valmistaman laitteen ominaisuus.

Huikko

Kyllä on tuo CompoShition Media lisävarusteena. Ihmettelin kun keskikonsolissa ei kuitenkaan ollut matkapuhelimelle paikkaa vaikka myyjä niin sanoi.

Olisin ottanut navin mutta Trendlineen ei sitä saanut ja budjetti piti pitää alle 30kâ,¬. En tarvinnut 105 heppaista konetta mihinkään ja hintaero comfortlineen oli liian suuri verrattuna siihen mitä sillä oikeasti saa.

Harmitti kyllä myöhemmin kun huomasin että Alpine on tehnyt tuon. Minulla on ollut useita Alpinen laitteita 90-luvun alusta lähtien ja kaikissa on aina ollut huono viritin....odottelen Zenecin soitinta tähän ratkaisuksi.
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 21.09.13 - klo:01:06
Tuossa ei ole mitään styroksia.
Eikö ole vasemmassa reunssa palasta jossa on rengasavain ja muuta pientä tavaraa?

Huikko

Ei ole. Variantissa on tavaratilan sivulla luukku missä on rengasavain ja työkalut.
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL

JHS

Hinnastoon on tullut 1,4tsi 90kw multifuelin rinnalle pelkkää tavallista bensaa nauttiva versio.  Multifuelin tuotannon aloittaminen on myyjän mukaan lykkääntynyt.  Ilmeisesti niitä alkaa tulla tänne vuodenvaihteen jälkeen.

José

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 21.09.13 - klo:14:52
Minä olen taas oikein tyytyväinen että koko on 195/65R15. Hiljaisempi ja renkaan joustovaraa on enemmän. Suomen tiet alkavat maakunnissa käymään huonosta vitsistä. ...
Komppaan.
Saab 9-3 ss Tid -05

velim

Luovutus ensi viikon loppupuolella, ilmoitti myyjä ...
VW Tiguan eHybrid 2021
VW Golf variant TSI 2013

ex VW Passat variant GTE 2016

Huikko

Omituinen efekti tuon Variantin kanssa on että ihmiset jäävät tuijottamaan ja kyselevät huoltoasemilla kokemuksia. Minulla on kuitenkin ollut aika paljon autoja ja erikoisiakin joukossa, joten pidän tätä hiukan outona kansanauton kohdalla. Voihan se olla että tuokin loppuu kun näitä alkaa tien päällä näkymään enemmän.
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL

Zaasa

^Laita autotalliin kuvat ja juttua autostasi,varsin mielenkiintoinen paketti :)

Huikko

Laitan kun kerkeän. Olen nyt työmatkalla ja en yksinkertaisesti ole ehtinyt kuvaamaan enkä tarkistamaan tilauslapusta varusteita.
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL

Kale

Tulihan itsekin koeajettua uutta varianttia Hyvinkään Laakkosella Demo Tourin yhteydessä. Oli lievä pettymys ennakko-odotuksiin nähden. Dieselissä oli ihan hyvä voimalinja ja DSG toimi hyvin.

Plussaa: ulkonäkö, moottori, dsg
Miinusta: highline keksikonsolin pianolakattu ämpärimuovi mistä pölyhiukkaset näkyvät ulos asti, ratin kulmikas muotoilu, sisustan maltilliset uudistukset

Mutta siis loppupeleissä auto olisi kelvannut isälle ja 2v-pojalle, vaimolle ja 6v tytölle ei. Mutta ei isänkään mielestä kannata laittaa 30kâ,¬ väliin vaan lähdettiin tyytyväisin mielin ajamaan vanhalla pois.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Kale - 27.09.13 - klo:13:23
Miinusta: highline keksikonsolin pianolakattu ämpärimuovi ...

Ei se ole pianolakattua ämpärimuovia, vaan nykyisen designtrengin mukaista kiillotettua kovaa polykarbonaattia, josta ei todellakaan voi valmistaa joustavaa, plastista ämpärimuovia. Ã,,mpärimuovia autoista voi löytyä kojelaudan yläosasta ja ovien sisäverhoilusta.

Mutta itsekin pidän enemmän Comfortlinen hillitymmin koristellusta keskikonsolista kuin pianolakatusta Highlinesta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Murska

Musta muovi on tyylikäs vain jos sen pitää puhtaana, magneettihuiska on kova sana pölyjen poistossa. Muutaman kerran käynyt mielessä mustien muovien irroitus ja päällystäminen 3M:än 3D hiilarikalvolla, mutta kun ei jaksa kiinnostua sisustan purkamisesta.
BMW 118dA M-Sport

vkjoki

^ Saa arvata, millä olen vuosikaudet pitänyt kojelaudat siisteinä! Myös pianolakatut pinnat. Ja kätevästi. Viimeksi tänään.

Magneettihuiskalla!

Zaasa

Pianolakatut pinnat pysyy puhtaanpana kuin arvelinkaan,ei näy sormenjäljet joita arvelin pintojen olevan hetkessä täynnä.Kerran vasta olen pinnat pyyhkinyt.

Mistä magneettihuiskaa voi ostaa?

Markku J

Toinen hyvä puhdistusväline noille kojelaudan pinnoille on Swiffer -pölyhuiska, joita saa vaikka Prismoista. Magneettihuiskan taisin ostaa niinkin seksikkäästä paikasta kuin Tarjoustalosta. Lieneekö noissa laatueroja - en tiedä. Itselläni on autossa aina mukana tuo Swiffer, johon saa vaihtoharjoja (niitä tulee peruspaketissa Prisman hyllystä noukittuna).

Murska

Magneettihuiskia saa mistä tahansa siivoushyllystä. Laaduissa on paljon eroja mutta tossa hommassa pölyn poisto onnistuu millä tahansa magneettihuiskalla joten kannattaa valita pienin mahdollinen, tai sitten pätkäisee huiskan halutun mittaiseksi. Mulla huiska on takaluukussa ja kerran viikossa auton pesun yhteydessä huiskaisen pölyt pois pinnoilta. Pitäisi kokeilla pianolakattuihin pintoihin PRC Antistatic puhdistusainetta joka jättää antistaattisen pinnan ja pölyä ei keräänny samalla tavalla.

Nyt kun on reilu puoli vuotta katsonut mustia/kiiltäviä pintoja niin Comfortin sisusta näyttää arkisen harmaalta. Nää on niitä makuasioita joista voi kiistellä maailman tappiin, onneksi jokaiselle on jotakin ja se oma on aina ehdottoman paras ;D

Farkkua tuli pikaisesti katsottua ja jotenkin tuntui että takajalkatilaa on enemmän kuin 5 ovisessa. Pitää jossain välissä ottaa farkku koeajoon niin näkee mitä eroja noissa on. Ennen Golfia oli farkku Passat ja joskus kaipaan sitä "pakettiautomaista" kuljetuskapasiteetia, viimeksi muutama viikko sitten kun kävin ostamassa 8 endurorengasta jotka piti sulloa kyytiin muiden tavaroiden ja yhden takapenkkiläisen kanssa...
BMW 118dA M-Sport

topias

Lainaus käyttäjältä: Murska - 27.09.13 - klo:21:20

Farkkua tuli pikaisesti katsottua ja jotenkin tuntui että takajalkatilaa on enemmän kuin 5 ovisessa. Pitää jossain välissä ottaa farkku koeajoon niin näkee mitä eroja noissa on. Ennen Golfia oli farkku Passat ja joskus kaipaan sitä "pakettiautomaista" kuljetuskapasiteetia, viimeksi muutama viikko sitten kun kävin ostamassa 8 endurorengasta jotka piti sulloa kyytiin muiden tavaroiden ja yhden takapenkkiläisen kanssa...

myyjän mukaan takajalkatilaa farkussa on 20mm enemmän.

Murska

Kyllä se tuntuma oli sittenkin oikeassa. Perhana kun olisi malttanut odottaa puolisen vuotta farkun tuloa mutta kun ei niin ei, kyllä 5 ovinen on hyvä peli mutta farkun isommat sisätilat olisi vielä parempi.
BMW 118dA M-Sport

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Murska - 27.09.13 - klo:22:04
Kyllä se tuntuma oli sittenkin oikeassa. Perhana kun olisi malttanut odottaa puolisen vuotta farkun tuloa mutta kun ei niin ei, kyllä 5 ovinen on hyvä peli mutta farkun isommat sisätilat olisi vielä parempi.
20mm takajalkatilassa on tosi paljon :) varsinkin jos takana istuu lapsia. Aina voi vaihtaa, ei näihin tarvitse rakastua.Kiinnostukseni kohde seuraavana autona on farkku Leon FR.

Murska

Puoli vuotta vanhaa autoa ei kannata vaihtaa, siitä ainoa voittaja on autoliike ;)

Mennään tällä suunnitelmien mukaan kolmisen vuotta, siinä ajassa kerkee tulla monta eri vaihtoehtoa seuraavaksi autoksi.
BMW 118dA M-Sport

Huikko

Itse olisin varmaan nyt viikon kokemusten perusteella päätynyt ihan samaan autoon jolla ajan. Leonin farkku on paremman näköinen, mutta veikkaan että Golf pitää arvonsa varsinkin trendlinena paremmin.

Ajelin tuossa kolme päivää niin että takapenkillä oli istumassa kaksi pitkähköä henkilöä ja kehuivat takatiloja erinomaisiksi.
Tavaratilaankin mahtuu samat tavarat kuin C5:een ja Avensikseen. Olen erittäin tyytyväinen valintaani.
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL

velim

Dodiin uusi farkku saatu ajoon ja ensimmäinen huomio, kun lapsiperhe tarvitsee turvapenkit taakse, niin ompahan isofixit hienosti esillä takapenkissä. Vertailukohtana edellinen farkku Golf V 2009.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 4

VW Tiguan eHybrid 2021
VW Golf variant TSI 2013

ex VW Passat variant GTE 2016

Petri M

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 28.09.13 - klo:16:54
Ajelin tuossa kolme päivää niin että takapenkillä oli istumassa kaksi pitkähköä henkilöä ja kehuivat takatiloja erinomaisiksi.

No en nyt ihan kehumaan noita tiloja alkaisi,
ei siellä nyt tosiasiassa pitkähkölle henkilölle mukavia tiloja ole.
Toki riippuu pajon siitä millasia pätkiä etupenkeillä istuu.
Itse olen 187cm, eikä mun takana toinen samankokoinen todellakaan mukvasti istu.

Huikko

Lainaus käyttäjältä: Petri M - 09.10.13 - klo:21:27
No en nyt ihan kehumaan noita tiloja alkaisi,
ei siellä nyt tosiasiassa pitkähkölle henkilölle mukavia tiloja ole.
Toki riippuu pajon siitä millasia pätkiä etupenkeillä istuu.
Itse olen 187cm, eikä mun takana toinen samankokoinen todellakaan mukvasti istu.

Pitää nyt muistaa minkä kokoluokan autosta puhutaan. Siihen nähden takatilat ovat erinomaiset. Itse olen 15 senttiä lyhyempi, että taakseni saa varmasti paremmat tilat pitkäkin henkilö.
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL

Murska

Mulla on korkeutta 186cm ja farkussa on selvästi enemmän jalkatilaa kuin lyhytkattoisessa mallissa. Väittäisin että pitkäkattoisessa Golfissa on kokoluokkansa parhaammasta päästä olevat takatilat. Jos haluaa mukavat matkustustilat taakse niin Passat on parempi vaihtoehto ;)
BMW 118dA M-Sport

digiGolf

Farmarivertailu uusin Teknikens Värld Nr 22

Sijoitus:
1. Golf Sportscombi TSI 1.4 (122 DSG7)
2. Focus 1.0 125 hk Kombi Titanium
3. Auris Hybrid Touring Sports
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy