Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

digiGolf

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.11.13 - klo:19:04
Ei AUTO -napin painallus koneen käydessä muuta asetettua lämpötilaa minnekään. Ainoastaan Webaston käynnistyessä se minun autossani muuttuu.

Minulla ei enää muutu. Tuo riippuu ilmeisesti joko auton mallista tai valmistusajankohdasta

Aikaisemmassa Golf VII (rek. 12/2013)  webasto muutti lämpötilan "väkisin" aina 22 asteiseksi.
Nykyisessä Golf Variantissa VII  (rek 10/2014) edellinen lämpötila säilyy myös auto asennossa.
Molemmissa autoissa sama tekniikka  TSI 90 kw, DSG
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

Markku J

Tarkoitatko siis, että Webasto kakella käynnistettynä ei enää muuta lämpötilaa 22 asteeseen? Ajon aikana AUTO -nappia painettaessa se ei kai koskaan ole noin tehnytkään.

PS. Sinun vuosiluvut taitaa olla yhdellä pykälällä liian suuria.

Huikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.11.13 - klo:19:04
Ei AUTO -napin painallus koneen käydessä muuta asetettua lämpötilaa minnekään. Ainoastaan Webaston käynnistyessä se minun autossani muuttuu.

Tässä lienee sitten tullut muutos, koska minulla pysyy säädetty lämpötila vaikka webasto käynnistyy.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Markku J

Tuo on oikeastaan hyvä muutos, kun ei tarvi sitten puljata lämmön säädön kanssa aina Webaston käytön jälkeen. Lämpenemisnopeudessa tuskin on normaaleilla Webaston polttoajoilla eroa, vaikka lämpöasetus olisi 18 astetta 22:n sijaan.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 05.11.13 - klo:19:33
Tässä lienee sitten tullut muutos, koska minulla pysyy säädetty lämpötila vaikka webasto käynnistyy.
Meillä toimii Huikon kanssa samanlailla,lienee 14 mallisten ominaisuus.

digiGolf

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.11.13 - klo:19:18
Tarkoitatko siis, että Webasto kakella käynnistettynä ei enää muuta lämpötilaa 22 asteeseen? Ajon aikana AUTO -nappia painettaessa se ei kai koskaan ole noin tehnytkään.

PS. Sinun vuosiluvut taitaa olla yhdellä pykälällä liian suuria.

Tarkoitan sekä kakella, ohjelmoinnilla että käynnistysnapilla
Vuosiluku tarkoittaa näköjään mallivuotta ;-)

Markku J

Vaikuttaisi siis 2014 mallivuodelle poistetun tuon Webaston 22 asteen automaattiasetuksen. Mutta eikös, Zaasa, sinun auto ole mv 2013, kuten minunkin ?

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.11.13 - klo:20:01
Vaikuttaisi siis 2014 mallivuodelle poistetun tuon Webaston 22 asteen automaattiasetuksen. Mutta eikös, Zaasa, sinun auto ole mv 2013, kuten minunkin ?
Mallivuotta -14, 2.7(valmistunut 31.5.2014) käyttöönotettu tehdastilaus auto.

Enhancer

Ei sillä climatronicin paneelin näyttämällä asetusarvolla ole itse sisätilojen lämmityksen kannalta mitään merkitystä.

Se mitä tapahtuu webaston käynnistyessä auto sammuksissa esilämmitystä varten, on esiohjelmoitu climatroniciin. Samalla tavalla puhallus ohjautuu laseille, ja kajuuttaan puhalletaan lämmintä, vaikka asetukset olisivat maksimikylmällä autoa sammuttaessa.

Tässä on ollut ohjainlaitekohtaista eroa konserniautoissa ennenkin, mutta nyt näköjään Golfissa tuota on muutettu.

Erona onkin näköjään tuo, mitä lämmityksen jälkeen tapahtuu eli joillain Climatronic palaa "tehdasasetuksille" eli auto ja 22 astetta, joillain pysyy siinä mitä on ollut ennen esilämmitystä.

Softapäivityksellä varmaankin hoituu, jos tuo auto+22 jotakuta häiritsee.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

digiGolf

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 05.11.13 - klo:20:08
Ei sillä climatronicin paneelin näyttämällä asetusarvolla ole itse sisätilojen lämmityksen kannalta mitään merkitystä.
Softapäivityksellä varmaankin hoituu, jos tuo auto+22 jotakuta häiritsee.

On sillä pieni merkitys, jos on tottunut ja säätänyt auton asteen tai pari pienempään lämpötilaan.
Tällöin webasto lämmittää auton turhaan liian kuumaksi ja käyttää näin ollen siihen myös turhaan energiaa.
Toivottavsti voi muuttaa tarvittaessa huollossa

Vähän sama tilanne kun jokainen sauna lämpiäsi aina 100 asteiseksi vaikka laittaisit minkä oletusarvon.

Huikko

Kyllä Enhancer on oikeassa tässä ainakin mitä olen omastani tutkinut.
On aivan sama mitä lämpötilavalitsin näyttää kun webasto käynnistyy. Se puhaltaa aina niin kuumaa kuin osaa.
Käynnistyksen jälkeen usein ilmastointi jopa viilentää autoa hetken näin syksyllä jos webasto on pyörinyt pitkään.
Ja näin sen pitääkin toimia jos haluaa että se sulattaa jään laseista.
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL

Markku J

Minä luulin mallivuoden vaihdoksen olevan vasta "kesäloman jälkeen". Melko aikaista tuo sitten on, kun toukokuussa jo tehdään seuraavan mallivuoden autoja.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.11.13 - klo:20:39
Minä luulin mallivuoden vaihdoksen olevan vasta "kesäloman jälkeen". Melko aikaista tuo sitten on, kun toukokuussa jo tehdään seuraavan mallivuoden autoja.
Mallivuosi vaihtuu vko22/23.

Markku J

OK - melko varhain se sitten vaihtuu, eli ennen "lomakautta".

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 05.11.13 - klo:20:35
Kyllä Enhancer on oikeassa tässä ainakin mitä olen omastani tutkinut.
On aivan sama mitä lämpötilavalitsin näyttää kun webasto käynnistyy. Se puhaltaa
aina niin kuumaa kuin osaa.
Sisälämpötila on ainakin korkeampi Climatronicin säädön ollessa 25c. 18c säädöllä ei juuri lämpene saman pituisella lämmitysajalla.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.11.13 - klo:21:08
Mallivuosi vaihtuu vko22/23.

Kuinkas kun kesäkuussa valmistuneessa ja lokakuussa valmistuneessa on mallieroja? Tapahtuuko syksylläkin jotain? Esim. vaimon Golfin (Trendline) ulkopeilit ovat korin väriset ja myyjä kertoi auton olevan ensimmäinen hänen näkemänsä 3/5D Trendline, jossa näin.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.11.13 - klo:21:22
Kuinkas kun kesäkuussa valmistuneessa ja lokakuussa valmistuneessa on mallieroja?

45 viikolla tulee pieniä muutoksia. 22 viikolla vaihtuu mallivuosi ja 45 viikolla tulee yleensä jotain pikkumuutoksia. Pätee ainakin Volkkariin, Audiin ja Skodaan. Seatista en tiedä.

Aivan tuotannon alkuvaiheessa nämä ovat tärkeitä viikkoja, eli kannattaa odottaa ainakin viikkoon 22 asti, jos lanseeraus on talvella. Esim Ocu tällä hetkellä. Vielä parempi, jos ottaa vasta 45 viikosta eteenpäin tehdyn.

MMV

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 05.11.13 - klo:21:25
45 viikolla tulee pieniä muutoksia. 22 viikolla vaihtuu mallivuosi ja 45 viikolla tulee yleensä jotain pikkumuutoksia. Pätee ainakin Volkkariin, Audiin ja Skodaan. Seatista en tiedä.

Ei voi pitää paikkaansa ainakaan 100 %:sti sen perusteella, että vaimon auto valmistui viikolla 42, jolloin siinä oli jo muutoksia verrattuna kesällä valmistuneisiin autoihin.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.11.13 - klo:21:30
Ei voi pitää paikkaansa ainakaan 100 %:sti sen perusteella, että vaimon auto valmistui viikolla 42, jolloin siinä oli jo muutoksia verrattuna kesällä valmistuneisiin autoihin.

Juu, ei varmasti pidä paikkaansa 100% varmuudella, mutta noilla viikoilla ne selkeät muutokset yleensä tehdään.

vkjoki

Muokkaus 6.11.2013 / vkjoki: Siirsin 5.11. klo 21.31:n jälkeen tulleet uuden tehdas-Webaston lämpötilansäädön toimintaperiaatteita koskevat postaukset Webastoaiheen alle, siis tänne:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11738.msg413496;topicseen#new
koska kyseessä eivät ole enää "viat", vaan kaikkia uusien tehdas-Webastojen käyttäjiä kiinnostavat kokemukset.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

optio

Olen niin onnellinen kun ei ole enää tuota paskaa käsissäni. Nykyinen toiminut kuin junan vessa! On luotettavia autoja ja sitten Skeida/Volkkari.

Huikko

Lainaus käyttäjältä: optio - 09.11.13 - klo:23:13
Olen niin onnellinen kun ei ole enää tuota paskaa käsissäni. Nykyinen toiminut kuin junan vessa! On luotettavia autoja ja sitten Skeida/Volkkari.

Ymmärrän hyvin tunteen. Olen vastaavan "helpotuksen" kokenut itse pari kertaa kun ongelmakasa on mennyt kiertoon. On aika hieno fiilis...
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL

herra neljäkymmentä 7

Mikäs auto optiolla nyt on alla kuin noin hehkuttaa. ;D

Angus

Lainaus käyttäjältä: herra neljäkymmentä 7 - 10.11.13 - klo:09:33
Mikäs auto optiolla nyt on alla kuin noin hehkuttaa. ;D

Mielikuvitus luonut sellaisen auton joka toimii  ;D
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

velim

Jaahas, uudella farkulla ajettu nyt 1800 km ja takaluukku ei mene lukkoon. Ja eikun pajalle. Ja oikeasti, luukku ei mene lukkoon, on kyllä kiinni mutta tietokone naukuu, että on auki eikä lukitu edes ajon aikana, vaikka pitäisi ...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

VW Tiguan eHybrid 2021
VW Golf variant TSI 2013

ex VW Passat variant GTE 2016

Zaasa

Väärä vstaus,voi poistaa

MiPa

Golf 1,2TSI -12 ajettu ekat 18 000km ja nyt laukesi jarrutehostin (tai mikä se olikaan). Samoin bensatankin luukku oikuttelee. 1 päivä pajalla, Laakkoselta soitto maahantuojalle --> varaus huollolle. Nyt seisoo 3 päivää Laakkosella. Toivottavasti tulee kuntoon nyt :)
Vw Sharan -12// Vw Golf -12

velim

Lainaus käyttäjältä: velim - 10.11.13 - klo:20:11
Jaahas, uudella farkulla ajettu nyt 1800 km ja takaluukku ei mene lukkoon. Ja eikun pajalle. Ja oikeasti, luukku ei mene lukkoon, on kyllä kiinni mutta tietokone naukuu, että on auki eikä lukitu edes ajon aikana, vaikka pitäisi ...

Autotalo K Drake Viitasaari; luukun lukko rikki ja uusia saisi Saksasta viikon parin toimitusajalla mutta kiitos luovan ratkaisun lukko tuli vaihdettua odotellessa ... nyt tosin esittelytiloissa seisoo upouusi farkku ilman takaluukun lukkoa. Kiitos.

VW Tiguan eHybrid 2021
VW Golf variant TSI 2013

ex VW Passat variant GTE 2016

Markku J

Bensatankin luukun kanssa oli aamulla vaikeuksia. Ei meinannut mittararilla poiketessa aueta millään. Jäässä se ei kuitenkaan ollut, lämpötila oli +3 astetta.
Lopulta sain sen rämpyteltyä auki. Kotipihassa WD-40 suihketta peliin, ja tuntuu toimivan. Toivottavasti ei ala temppuilla talvikeleillä.

jupes

Tervehdys,

oli ihan pakko rekisteröityä ja kysellä millaisia kokemuksia muilla on tosta valontunnistimen toiminnasta ja miten  se ohjaa noita ajovaloja.

Itsellä on ollut uusi variant muutaman viikon ajossa ja muuten auto on ihan ok, mutta noiden valojen toiminta vähän ihmetyttää. Nyt kun on ollut muutaman valoisampi päivä niin olen kiinnittänyt huomiota siihen, että noi xenonit palavat edelleen keskellä päivää vaikka aurinko paistaa. Valonkatkasin on auto-asennossa, joten paivällä kaiketi tulisi palaa ainoastaan noi ledit. Mahtaako tämä olla vika vai ominaisuus? Miten valoisaa pitää olla, että ainostaan ledit palavat.

Olen koittanut säätää herkkyyttä ajotietokoneesta, mutta en ole huomannut, että sillä olisi mitään vaikutusta. Tulisiko muuten herkkyys olla early vai late asennossa jos haluaa, että xenonit syttyvät mahd. hämärällä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy