Seat Leon FR 1.8TSI DSG -13

Aloittaja Temmi_H, 25.11.12 - klo:22:01

« edellinen - seuraava »

Mikko

Eikös FR ole Seatin vastine Volkkarin R linelle ja Audin S linelle? Cupra sitten GTI:n / S:n vastine ja Cupra R taas vastine R:lle / RS:lle? Näin ajatuksellisesti, teknisestihän S vastaa yleensä R:ää ja RS:lle ei muilta merkeiltä vastinetta ole.

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 07.09.13 - klo:12:12
Eikös FR ole Seatin vastine Volkkarin R linelle ja Audin S linelle? Cupra sitten GTI:n / S:n vastine ja Cupra R taas vastine R:lle / RS:lle? Näin ajatuksellisesti, teknisestihän S vastaa yleensä R:ää ja RS:lle ei muilta merkeiltä vastinetta ole.

Ei näin ole aiemmin ollut. FR on ollut vastine GTI Golfille.

Cupra R on tosiaan ollut vastine Audin S:lle ja Volkkarin R32:lle. Tosin etuvetoisena hieman eri segmentin peli ja Volkkarissahan on Seatiin ja Audiin erona myös vapaastihöökivä 3.2 litran kone.

Pelkälle Cupralle ei VW:llä ja Audilla ole ollut vastinetta, eikä Audilla ole ollut oikeastaan FR:n ja GTI Golfin vastinetta, muuta kuin 2.0 TFSI A3, tosin en tiedä onko siinä sporttipenkkejä ja sporttialustaa vakiona.

Anyways, en voi olla ihmettelemättä FR:n kauppaamista nykyisillä moottoreilla. Hieman syö uskottavuutta tuolta logolta, joka ennen oli tae edes jonkinlaisesta suorituskyvystä.:)

-Tuukka

psxgamer

Ennenhän FR ei tainnut olla suoranainen varustetaso, vaan ikäänkuin GTI luokan auto. Esim. Golf GTI:tä vastaava Leon oli 2.0TSI FR. Cuprassa oli jo sitten selvästi enemmän tehoa.

Jo joskus 2011 kun omani 1P Leonini ostin, huomasin muutoksen, eli FR:stä tehtiin vain varustetaso muiden joukossa. Minusta nykyinen linja on hyvinkin järkevä, sillä FR-varustetasolla saa aika halvalla pientä urheilullisuutta, kuten ne sporttipenkit, ulkonäön parannuksia, isommat vanteet jne. Sporttisuuteen Seat selvästi kuitenkin haluaa panostaa. Cupra sitten olkoon malliston tykki, ja vielä GTI Golfia tehokkaampi.

Ghzeit

Täsmälleen samaa mieltä Tuukan kans.

Nyt odotan mielenkiinnolla, kun Leoniin tulee tämä uuden polven 220hv TSI. Onko malli vielä nimetty FR, vai joko siitä tehdään Cupra? Edelliset 1P Cuprathan ovat olleet +-250hv ja R-malli 280hv. 220 heppainen Cupra olisi kyllä letdown, luultavasti turhaa hintaa tuolle "matalaviritteiselle" koneelle "Cupra-lisästä" verrattuna sisarmalleihinsa III-räsään ja GTI golfiin.
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 07.09.13 - klo:12:57
Täsmälleen samaa mieltä Tuukan kans.

Nyt odotan mielenkiinnolla, kun Leoniin tulee tämä uuden polven 220hv TSI. Onko malli vielä nimetty FR, vai joko siitä tehdään Cupra? Edelliset 1P Cuprathan ovat olleet +-250hv ja R-malli 280hv. 220 heppainen Cupra olisi kyllä letdown, luultavasti turhaa hintaa tuolle "matalaviritteiselle" koneelle "Cupra-lisästä" verrattuna sisarmalleihinsa III-räsään ja GTI golfiin.

Olisiko tuo 220hv Leon sitten jopa Cupra R, kun 120 heppainen on nykyisellään FR... :D

-Tuukka

Kopsu

Fr-varustetasohan on suurinpiirtein vastaava kuin mk5 Golfin sportline varustelu. Itse koen vain positiiviseksi että markkinoilta löytyy edes yksi automalli johon saa kohtuullisella rahalla jonkinlaista sporttisuutta. Vai tarjoaako mikään muu merkki vastaavaa? Onhan sinne tulossa kuitenkin cupra ja cupra r (220 hv & 265+hv) hätäisempiä varten. Aikaisemminhan nämä ovat olleet marginaalimalleja, joita ummikko ei edes erottanut perus fr:stä. Ja olihan jo 1P leoniinkin tarjolla 122hv fr (edition), joten ei tämä nyt ihan tuore uudistus ole.

Tuukka

FR- varustetaso olisi ollut fiksumpi toteuttaa ihan "FR- line" -tyyliin (vrt. Audi S- line), mikäli ero oikeaan FR:ään on suorituskykypuolella.

Nykymallistossa GTI- suorituskykytasoiset FR- mallit kärsivät jonkinlaisesta inflaatiosta valtaosan FR:istä ollessa todennäköisesti näitä 120 ja 140 hevosvoimaisia kauppakassiversioita.

Omasta mielestäni olisivat mieluummin "tehneet Audit" ja myyneet FR:n FR:nä ja FR- linen FR- linena :)

-Tuukka

psxgamer

Siis häh? Onhan Audissakin A3:ssa Business Sport joka tuo aika FR-tyylisiä lisiä autoon: mm. urheilupenkit, sporttisemman kolmipuolaisen ratin, isommat vanteet, sporttialustan jne. Hyvin verrattavissa Leonin FR-tasoon, sillä erolla, että Leonissa FR vaikuttaa ulkonäköönkin.

Kopsu

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 07.09.13 - klo:13:32
Siis häh? Onhan Audissakin A3:ssa Business Sport joka tuo aika FR-tyylisiä lisiä autoon: mm. urheilupenkit, sporttisemman kolmipuolaisen ratin, isommat vanteet, sporttialustan jne. Hyvin verrattavissa Leonin FR-tasoon, sillä erolla, että Leonissa FR vaikuttaa ulkonäköönkin.

On toki, hinta taitaa vaan pompsahtaa heti yli 30 tuhannen. :)

Nykyisiä Fr:riähän saadaan nyt myytyä "katteettomasti" entisten mallien imagolla, joten Seatin markkinointiorganisaation mielestä tämähän on loistava uudistus. Ainakin jos katsoo myynnin kasvua. ;)

Repost

Yleensä maristaan siitä että varusteet maksaa liikaa ja autot ovat tylsän näköisiä kinnereitä. Nyt kun tavalliseen perusmalliin saa edullisesti laajan varustepaketin joka saa auton näyttämään sporttiselta niin aletaan pillittämään. Nythän on pelko että ne hieman kalliimmat ja tehokkaammat mallit ei erotu liikenteessä halvemmista "nuhapumpuista" ja kuljettajan ego kärsii.

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: Repost - 07.09.13 - klo:14:18
Yleensä maristaan siitä että varusteet maksaa liikaa ja autot ovat tylsän näköisiä kinnereitä. Nyt kun tavalliseen perusmalliin saa edullisesti laajan varustepaketin joka saa auton näyttämään sporttiselta niin aletaan pillittämään. Nythän on pelko että ne hieman kalliimmat ja tehokkaammat mallit ei erotu liikenteessä halvemmista "nuhapumpuista" ja kuljettajan ego kärsii.

Kuten olen jo useasti todennut, olisi tätä "laajaa varustepakettia joka saa auton näyttämään sporttiselta", kannattanut myydä vaikkapa "FR- line"- nimikkeellä.

Eihän Audin 163 kaakkisia T1.8 koneisia A4:sia myyty Audi S4:nä, vaan A4 "S-line"- malleina.

Kyllä tässä Seat on mielestäni mennyt metsään. FR olisi kannattanut pitää malliston GTI- mallina.

Pillitystä tai ei, mielestäni aiheesta kannattaa aina pillittää ja nillittää :)

Tuo viimeinen kommenttisi meni itseltäni hieman ohi... luulisi että paremminkin noita pikkukoneisia malleja ostetaan FR- paketilla juuri tuon mainitsemasi egoilun takia. Miksi alitehoisen auton pitäisi näyttää sporttiselta jos ei sitä ole?  ::) Toki paremmat jakkarat ja alusta ovat paikallaan pienikoneisiinkin malleihin, mutta itse nostit esille myös nuo sporttiset ulkonäköseikat...

Mikko

Minä olen aina luullut, että FR on vain varustetaso enkä ole sitä mitenkään jalustalla pitänyt. Cupra vasta kertoo, että autossa on jotain erikoista. :o

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 07.09.13 - klo:16:59
Minä olen aina luullut, että FR on vain varustetaso enkä ole sitä mitenkään jalustalla pitänyt. Cupra vasta kertoo, että autossa on jotain erikoista. :o

Niinhän tuo asia nykyään näyttäisi olevan...  ::)

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 07.09.13 - klo:16:59

Tässä olen samaa mieltä Mikon kanssa. FR on itselläkin enemmän varustetasoksi mieltynyt.

Hassuahan se on veljenkin FR Ibizalla ajella kun koneena 105hv 1.2TSI :D vaikka ei tuo huono kone ole sekään...
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

psxgamer

Minä jo yritin siirtää tätä FR-keskustelua tuonne Leon Chattiin, kun tämä ei Temmin autoon enää millään lailla liity.  ::)

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 07.09.13 - klo:17:17
Minä jo yritin siirtää tätä FR-keskustelua tuonne Leon Chattiin, kun tämä ei Temmin autoon enää millään lailla liity.  ::)

Sori, lähti edelliseltä sivulta offailuksi koko touhu, tosin se ei ollut postauksen alkuperäinen tarkoitus  ;D

Temmi_H

Vähän myyntikuvia käyty napsimassa - ohan se hyvännäkönen  :P Tuosta kun vielä 30-40mm laittaa tontimpaan, niin avot!

Temmi_H

Auto myyty ja luovutettu toiselle puolelle Suomea. Tämän voi lukita :)

Keskiviikkoon asti autoton mies ja sitten Skoda taas alle :P

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy