Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?

Aloittaja Untamo, 07.02.10 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

tibis

Lainaus käyttäjältä: njs - 05.09.10 - klo:21:23
Vakio Swing radiossa ei ole, vasta Bolerossa on.

no voi kökkö..

tarzi

Muutenkin toi bolero on paljon mukavampi käyttää. Ainut miinus on kellon puuttuminen.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

tibis

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 05.09.10 - klo:21:28
Muutenkin toi bolero on paljon mukavampi käyttää. Ainut miinus on kellon puuttuminen.

nyt harmitaa, paljon se bolero maksoi?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 05.09.10 - klo:21:46
nyt harmitaa, paljon se bolero maksoi?

~350â,¬, eli ei kovin paljon. Mulla Swingi ja kyynärnojan aux-blugiin kun pukkaa N900:n kiinni niin musa ei lopu heti kesken, taitaa olla reilu 11 gigaa musaa mukana :) Toki muistikortti on paljon helpompi ja fiksumpi käyttää...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.09.10 - klo:21:54
~350â,¬, eli ei kovin paljon. Mulla Swingi ja kyynärnojan aux-blugiin kun pukkaa N900:n kiinni niin musa ei lopu heti kesken, taitaa olla reilu 11 gigaa musaa mukana :) Toki muistikortti on paljon helpompi ja fiksumpi käyttää...

pitäkö siihen ostaa joku toinen johto että on sopiva tohon aux-blugiin?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 05.09.10 - klo:22:15

Normaali 3,5mm plugeilla varustettu johto, tais maksaa vitosen Clas Ohlsonilla ;) Ainoa huono puoli tuossa on että kappaleet pitää vaihtaa puhelimesta, toki jos on teline puhelimelle niin käyttö on helpompaa.

Lainaus käyttäjältä: diezel - 05.09.10 - klo:22:10
Karvis:
Mitenkäs myyjä/maahantuoja on tuohon sinun kulutukseen kommentoinut?

Ensin puhuttiin että pitää ajaa 10tkm ennen kuin aletaan olla normissa, nyt kun kyseinen rajapyykki lähenee niin ei sieltä oikein heru mitään kommenttia asiaan. Silloin kun maahantuojan edustajan kanssa keskustelin kahvaongelmasta puhelimessa niin kommetti oli että hänen Yeti syö saman verran, pienellä kaivamisella selvisi että hän ajaa 1.8TSI 4x4 Yetillä ::)

Automaattori

Uusi iPod Nano on kans aika mielenkiintoinen vaihtoehto. Kosketusnäyttö ja helppo selata levynkansia.  http://www.apple.com/fi/ipod/

Automaattori

tibis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 05.09.10 - klo:22:15

minkälainen näköinen toi aux-plugi on? Onko normi pyöre vai mini usb hole?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 05.09.10 - klo:23:11
minkälainen näköinen toi aux-plugi on? Onko normi pyöre vai mini usb hole?

Johdon pitää olla tämmöinen:

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.09.10 - klo:23:21
Johdon pitää olla tämmöinen:

ni jo ihan normi, no mutta hyvä juttu niin tiedän ennen auto tule. Ã,,äni on varmaan ihan hyvä.
Kiitos paljon.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 05.09.10 - klo:22:51
tässä parempi linkki http://www.apple.com/fi/ipodnano/

toi on varman ihan ok. Mutta pari viikkon päästä tule toi Iphone4.
Katoin muuten sun auton kuvia(tosi hieno)ja huomaisin sun Iphone, oliko siinä alle joku telinne?

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: tibis - 05.09.10 - klo:23:43
toi on varman ihan ok. Mutta pari viikkon päästä tule toi Iphone4.
Katoin muuten sun auton kuvia(tosi hieno)ja huomaisin sun Iphone, oliko siinä alle joku telinne?

Hienoa että saat iPhone nelosen, mulla on myös nykyään nelonen(ehdottomasti paras tietotekninen vempain mitä olen omistanut!) Alla hieman tietoa mun käyttämästä iPhonen telineestä:

http://www.tomtom.com/fi_fi/products/mobile-navigation/

Telineeni on tuo TomTom car kit for iPhone.  Teline toimii laturina ja myös GPS-lisävahvistimena jos käyttää puhelinta navigaattorina ja telineessä on paikka AUX-piuhalle että äänet saa tulemaan radion kautta. Teline on suunniteltu 3g iPhonelle, mutta nyt ovat lisänneet siihen fixausteipin iPhone 4:een. Se toimii kyllä nelosella hyvin, mutta on hiukan tiukempi yläpäästä kuin 3G. Kahdella kädellä homma onnistuu kyllä hyvin. Luulen että kohta tulee uusi täysin neloselle suunniteltu teline, but who knows?

TomTom car kit for iPhone for in-car installation on suunniteltu käytettäväksi ProClip Car Mountin kanssa.  http://www.tomtom-proclip.com/
http://www.tomtom-proclip.com/vehiclemounts/vehiclemounts.aspx

tibis

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 06.09.10 - klo:09:05
Hienoa että saat iPhone nelosen, mulla on myös nykyään nelonen(ehdottomasti paras tietotekninen vempain mitä olen omistanut!) Alla hieman tietoa mun käyttämästä iPhonen telineestä:

Hieno juttu täytyy käydä ostaa noi myös. Vaik kyllä N97,N900 yhtää hyvin menne myös.

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: tibis - 06.09.10 - klo:11:58
Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 06.09.10 - klo:09:05

Hieno juttu täytyy käydä ostaa noi myös. Vaik kyllä N97,N900 yhtää hyvin menne myös.

Muista kysyä myyjältä että telineen mukana tulee varmasti se iPhone4 Fix-teippi. Jos tilaa suoraan TomTomin verkkokaupasta niin saa varmasti tuoreen version.

Markku J

Kommentoikaapa vielä ajotuntumia tuon paperilla SUV -koriin aika pienen tuntuisen 1.2 TSI -koneen riittävyydestä Yetiin. Just tänään juttelin ruotsalaisen kolleegan kanssa ja kehotin häntä koeajamaan tuon perusmallin 1.2 TSI -koneella, kun hän hakee kakkosautoa tietystä hintaluokasta. Yeti näyttää niin isolta, että herää epäilys 1.2 TSI -koneen kyvystä liikuttaa sitä vaivattomasti muun liikenteen rytmissä sellaisella rennolla tuntumalla, että koko ajan ei tarvi ulosmitata pienen koneen kaikkea tehoa.

Tähän ihmettelyyni liittyy se, että tilasin äidilleni VW Polon tuolla samalla koneella, ja kun olen netistä Polon testiraportteja lukenut, niin niissä valitetaan hengettömyyttä alakierroksilla, ennen 1500 rpm, kun turbo herää. Yetissä luulisi tuon ilmiön olevan vielä selvempi painon vuoksi. Ja muutenkin 105 hv / 175 Nm riittävyyden tuohon koriin laitan omaan ihmettelyyn. En ole ajanut Yetiä, joten tämä on vain spekulointia numeroilla.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.09.10 - klo:20:46
Kommentoikaapa vielä ajotuntumia tuon paperilla SUV -koriin aika pienen tuntuisen 1.2 TSI -koneen riittävyydestä Yetiin.
...
niin niissä valitetaan hengettömyyttä alakierroksilla, ennen 1500 rpm, kun turbo herää. Yetissä luulisi tuon ilmiön olevan vielä selvempi painon vuoksi. Ja muutenkin 105 hv / 175 Nm riittävyyden tuohon koriin laitan omaan ihmettelyyn. En ole ajanut Yetiä, joten tämä on vain spekulointia numeroilla.

Jep, mielestäni tuon turbon heräämisen tosiaan huomaa. Ajaa ensin rauhallisesti pienillä kierroksilla ja sitten yhtäkkiä runttaa kaasua ilman vaihteen pienemmäksi vaihtamista, hyvin tuntee kun ahdot lisääntyy hieman viiveellä ja voimaa alkaa tulla peliin turbon ansiosta exponentiaalisesti. Mutta normaaliajossa 1.2TSI toimii todella hyvin Yetissä, riittää takuulla. Käy ihmeessä itsekin kokeilemassa. Tuolla koneella on kipparikallen muskelit AutoBildin sanoin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.09.10 - klo:20:46
Kommentoikaapa vielä ajotuntumia tuon paperilla SUV -koriin aika pienen tuntuisen 1.2 TSI -koneen riittävyydestä Yetiin. Just tänään juttelin ruotsalaisen kolleegan kanssa ja kehotin häntä koeajamaan tuon perusmallin 1.2 TSI -koneella, kun hän hakee kakkosautoa tietystä hintaluokasta. Yeti näyttää niin isolta, että herää epäilys 1.2 TSI -koneen kyvystä liikuttaa sitä vaivattomasti muun liikenteen rytmissä sellaisella rennolla tuntumalla, että koko ajan ei tarvi ulosmitata pienen koneen kaikkea tehoa.

Tähän ihmettelyyni liittyy se, että tilasin äidilleni VW Polon tuolla samalla koneella, ja kun olen netistä Polon testiraportteja lukenut, niin niissä valitetaan hengettömyyttä alakierroksilla, ennen 1500 rpm, kun turbo herää. Yetissä luulisi tuon ilmiön olevan vielä selvempi painon vuoksi. Ja muutenkin 105 hv / 175 Nm riittävyyden tuohon koriin laitan omaan ihmettelyyn. En ole ajanut Yetiä, joten tämä on vain spekulointia numeroilla.

Kyllähän tuo alakierrosten hengettömyys on tosiasia, näiltäkin ominaisuuksiltaan siis varsin dieselmäinen eli ennen turbon mukaantuloa meno on varsin laimeaa mutta sen jälkeen vetoa kyllä riittää.

Kaupunkiajossa voima riittää varmasti joka tilanteeseen, ei sillä toki olla seuraavissa valoissa paalupaikalla jos niikseen menee mutta se ei liene tarkoituskaan. Matka-ajossa kuormattuna huomaa että moottori on pieni mutta voimaa riittää kyllä normi etenemiseen, ohikin pääsee vaivattomasti kun heittää vaan rohkeasti pienempää pesään ja antaa pannun laulaa.

Viimeviikolla oli sijaisautona VI Golf 1.4TSI koneella ja se tuntui luonteeltaan varsin erilaiselta peliltä, veto oli selkeästi kuminauhamaisempaa ja tuo tehopiikki jäi kokonaan uupumaan.

the_raz

Ainakin DSGn seurana moottori riittää vallan mainiosti ellei jatkuvasti ole tarvetta ajaa täysikuormalla/vetää peräkärryä. Vaihteisto hakee huomaamatta aina tilanteeseen oikeaa pykälää, ja meno on (yllättävänkin) vaivatonta. Hitaasti edetessä mennään tyhjäkäynnillä, ja kun tehoa vaaditaan sitä löytyy. Olen itse jopa positiivisesti yllättynyt moottorin ominaisuuksista (edellinen auto Roomster 1.9 TDI jossa riitti vääntöä vaikka muille jakaa suhteessa auton kokoon...) eikä ole vielä 4tkm jälkeen tullut vastaan tilannetta jossa olisin kaivannut isompaa moottoria - ei edes pitkissä moottoritiepätkissä  :)

Markku J

Aika hienolta kuulostaa teidän kommentit. Itsellä kun on pieni epäusko tuon 1.2 TSI:n riittävyyteen Yetin koriin. Nyt voinen rohkeammin suositella työkaverille Yetiä pikkukoneella. Ja uskoa, että äitini Polo on OK tuolla koneella. Kiitokset kommenteista !

Automaattori

DSG versiossa ei minusta alapään hengettömyys vaivaa, mutta aika herkästi vaihtaa kaupunkiajossa isompaa päälle kun on tietenkin säädetty pihistelemään. Silloin tulee välillä tunne että pykälän pienemmän vaihteen olis voinut valita. No, S-moodilla yeti sitten tuntuukin jopa sporttiselta, eikä taatusti hengästy. Naapurilla on Volvo V40 T5 ja Yetini koeajon jälkeen oli kyllä ihmeissään ja ihmetteli samaa mitä muutkin joita olen päästänyt koeajaan, ettei tää voi olla 1.2:nen.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 07.09.10 - klo:21:29
Yetini koeajon jälkeen oli kyllä ihmeissään ja ihmetteli samaa mitä muutkin joita olen päästänyt koeajaan, ettei tää voi olla 1.2:nen.

Olen käyttänyt kahta tai kolmea sukulaista koeajolla Yetillä kertomatta moottorin kokoa, koeajon jälkeen kaikki on veikannut moottoria 2 litraiseksi :D

DSG versiossa ei minusta alapään hengettömyys vaivaa

DSG pyrkii varmasti pitämään moottorin kokoajan toiminta-alueella niin tuo alle 1500rpm hengettömyys jää huomaamatta, ei siihen itsekkään enään niin kiinnitä huomiota kun on oppinut pitämään kierrokset "alueella".

Asterion

DSG versiossa ei minusta alapään hengettömyys vaivaa

Sama kokemus täällä. Koeajettuani Yetiä ensimmäistä kertaa ja manuaalivaihteisena niin tuon turbon mukaantulon tunsi selvästi, eli ennen turboa oli jonkinverran hengettömämpää menoa (tosin riittävää menoa siltikin)  ja kun fööni alkoi puhaltaa niin sitten mentiin.  Manuaalin jälkeen koeajoin DSG-version ja tuntui kuin konehuoneessa olisi ollut pykälää isompi pannu. Piti koeajon jälkeen oikein varmistaa myyjältä, että olihan kummassakin sama 1.2l moottori ;D  Minkäänlaista hengettömyyttä ei enää tuntunut ja kiihtyvyys oli tasaista ilman nykäyksiä, vaihtohetkiä kun ei DSG:ssä oikeastaan huomaa. Valinta oli koeajojen jälkeen helppo.  :)

EDIT: Typo korjattu

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.09.10 - klo:21:21
Ja uskoa, että äitini Polo on OK tuolla koneella. Kiitokset kommenteista !
No ihan varmasti riittää 1,2 TSI Polon kokoiseen autoon. Ellei sitten äitisi ole kovakin revittelijä :D

Naapurilla on Volvo V40 T5
Tiedän kyllä, että turhaa pilkun viilaamista, mutta onko kyseessä V40 T4 vai V50 T5? :)

Markku J

Polossa kokeilin tuon 1.2 TSI:n tänään. Aikamoinen pakkaus tuon kokoiseksi. Varmaan vie Yetiäkin arkiajossa aivan riittävästi - lisätehoa kaipaisi ehkäpä maantieajon ohituksiin täyskuormalla.

Kone on siinä mielessäkin sivistynyt, että tyhjäkäynnillä sen ei kabiinissa istuen juuri huomaa käynnissä olevankaan. Aiemmat kokemukseni FSI -koneiden käynnin pehmeydestä ja äänettömyydestä ovat olleet ihan toisen suuntaisia. Tämä käy huippunätisti (en kuunnellut ulkopuolelta, minkä suhteen joku on kirjoitellut erilaisista tunnelmista).

Automaattori

LainaaTiedän kyllä, että turhaa pilkun viilaamista, mutta onko kyseessä V40 T4 vai V50 T5?

Piti käydä oikein tarkistamassa autokatoksella ja kyllähän se V40 T4 on, tietenkin. Sorry vaan, tätä se teettää kun teininä tuli avopäin kuljettua pakkasella ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.09.10 - klo:19:16
lisätehoa kaipaisi ehkäpä maantieajon ohituksiin täyskuormalla.

Nämä on ollut oikeastaan ainoita tilanteita joissa lisäteho ei olisi haitaksi, mutta reilummin kierroksia käyttämällä ohitukset kyllä onnistuu asiallisesti.

Markku J

Varmasti on näin. Uskomaton kone tuo pieni 1.2 TSI. Sen kohdalla lienee sama ilmiö, kuin useimmissa VAG -koneissa, että todellinen teho on ilmoitettua suurempi. Mutta kun se otetaan 1.2 -lohkosta, niin suoritus on upea, jos kone vielä kestääkin normaalisti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy