Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?

Aloittaja Untamo, 07.02.10 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

tibis

Onko kennellä tieto onko noi MetroAuto,Veho -vakuutus hyvä?
Kokemuksia? Sehän on 1/2 vuotta voimassa.

izmo

Viikon verran olen nautistellut uudesta Yeti 1,2 TSI Adventure, "Candy White"- värisestä autosta. Toistaiseksi kaikki ok. Olen mielenkiinnolla lueskellut muiden kokemuksia. Tutustumpa noihin ketjuihin vielä paremmin että tiedän missä mennään.

izmo

Muutama kuva. Candy White ja tummat lasit sopii kivasti yhteen. Vai mitä?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Markku J

Aivan upea valkoisena ! Tuollaisen varmaan itsekin valitsisin. Kivan näköinen on Yeti valkoisena. Olen ihaillut yhtä valkoista yksilöä Vantaan Tammistossa parkissa (usein siellä).

tibis

Lainaus käyttäjältä: izmo - 03.09.10 - klo:21:06

tosi hieno, oma tulossa vastaa 19 viikkon päästä

Flat

Izmon jeti on kyllä hieno.

Täytyy todeta, että jeti edustaa omaan silmään parasta skodaa muotoilullisesti.....ja jetikin on vain parantunut mitä enemmän sitä näkee.

Jostain kumman syystä saan tuosta izmon kuvista mielleyhtymän miniin....

tibis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.09.10 - klo:21:19
Aivan upea valkoisena ! Tuollaisen varmaan itsekin valitsisin. Kivan näköinen on Yeti valkoisena. Olen ihaillut yhtä valkoista yksilöä Vantaan Tammistossa parkissa (usein siellä).

Missäs Tammistossa? Olisi kiva käydä kato jos siellä pyöri joskus  :)

PowerYeti

Ehdottomasti upean näköinen vehje! Tosin olen bias koska itse ruksinut saman värivaihtoehdon tosin Experience-varustein eli vanteen ovat eri värkkiä.

Tuo valkoinen sopii tällaiseen mini-möhköfanttiin juuri sopivasti kuin nyrkki p*llyyn, ulkomitat eivät tule liieemmin esiin vaikka kyseessä silti pienemmästä kärrystä poissulkien korkeus / maavara. Mainio kombo!

Oma fiilikseni on se, että yhä useampi Yetin valinnut tulee ruksimaan tämän valkoisen version vrt. Mato Brownin huikealla lisähinnalla, kuka järkevä ihminen haluaa ajaa tällaista kaappiautoa metallinhohtoisella ripulinsävyisellä autolla lisähintaan?

Markku J

Se valkoinen Yeti on useimmiten parkissa siellä, kun käyn syömässä JuFu -ravintolassa Tammistossa. Hieno auto.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.09.10 - klo:21:36
Se valkoinen Yeti on useimmiten parkissa siellä, kun käyn syömässä JuFu -ravintolassa Tammistossa. Hieno auto.

JuFu.. Tiedän missä on. Kiitos... Ja jopa ihan ok ruoka myös :)

juissi

minun mielipide on että on kyllä ruma kuin p...se. En tykkää Yetin muotoilusta yhtään ja eikös nuot mustat puskurit ollu muotia joskus  80- luvulla?

tibis

Lainaus käyttäjältä: juissi - 03.09.10 - klo:22:03
minun mielipide on että on kyllä ruma kuin p...se. En tykkää Yetin muotoilusta yhtään ja eikös nuot mustat puskurit ollu muotia joskus  80- luvulla?

niinpä, makuu on kuin p...se  :)

Karvis

Tänään sai pienokainen uuden mukavuus tms. boxin, jospa ne ikkunat pysyisi nyt kiinni ellei toisin määrätä ::) Oli ilo hypätä sijaisautona toimineesta VI-variantista takaisin Yetin rattiin, ei herättänyt lainkaan omistushaluja.

Ilmastoinnilla ei näyttäisi olevan kulutukseen oikeastaan mitään vaikutusta, tuttu ~200km maantietaipale vei sen tutun 7,5L/100km.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

PowerYeti

Mielestäni Yeti ei näytä p*erseeltä, etenkin noiden kylkien mustien muovikoristeiden kera.

Autossa on jotain hellyyttävän symppistä, onnettomat tuplasilmät, kömpelö boxikori, liian suuret renkaanripustukset, tyly perä jne.... Kuin nainen (tai miksi ei mies) huonoimmillaan / persoonallisimmillaan.

Näitä autoja ostavat kuitenkin hieman muottiin sopimattomat, Skoda / maasturi ei liene riviautonostajan ensimmäinen valinta.

juissi

Lainaus käyttäjältä: tibis - 03.09.10 - klo:22:19
niinpä, makuu on kuin p...se  :)

makuu? Mitä se tarkoitaa? Heti kun miekipiteensä kertoo, oli se p..seestä tai ei niin ollaan tuomitsemassa makuuani huonoksi. Kait täällä sana on vapaa?

Minä olla syvä pahottelu ku sano paha sana maailma parhasta autosta ;D

Zaasa

Hyvin sopii,juuri tuommoinen tuli nähtyä 28.8 Aulangontiellä,piti hiljentää vauhtia parkissa olevan Yetin kohdalla ja katsella hiukan,musta ja valkoinen mielestäni paras väriyhdistelmä näkemistäni Yeteistä tähän mennessä.

Vaikka muodot on kuin kirveellä veistetyt niin saattaa tulla kyseeseen meillekkin kunhan tehtaalla parantavat muutamia kohtia ja nykyinen tulee vaihtoikään.

tibis

Lainaus käyttäjältä: juissi - 03.09.10 - klo:22:37
makuu? Mitä se tarkoitaa? Heti kun miekipiteensä kertoo, oli se p..seestä tai ei niin ollaan tuomitsemassa makuuani huonoksi. Kait täällä sana on vapaa?

niin no ei tarvi lukee nä juttut jos ei kiinnosta koko auto

tarzi

Lainaus käyttäjältä: juissi - 03.09.10 - klo:22:37

Nii paljos oli ikää?
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Ironic32

No niin, yritetäänpä pysyä taas asialinjalla. Makuasioista voi toki kiistellä, mutta aina voi miettiä, onko mielekästä tai ylipäätänsä tarpeellista ilmaista mielipiteitään kovin kärjistetysti. Jos taas sitten muita ei kommentointi miellytä, niin helpointa ne on ignoorata.

Ei kuitenkaan lähdetä menemään henkilökohtaisuuksiin.

tarzi

Jos tästä yetin ulkonäöstä aletaan puhumaan.

Kyllä, se on sympaattisen persoonallinen. Huvittavakin ehkä jopa. Mutta jos todellakin pitäs valita RAV4/qasqhai/crv väliltä niin valinta on helppo. Yeti on hyvällä tavalla erilainen auto :) Varsinkin noi pyöreät huomio/sumuvalot tuo hienosti näköä autoon  :)

Oli tiukka valinta Octavian/yetin väliltä ainakaan. Kallistuin octaviaan mutta yeti olis varmaan ollut ihan yhtä hyvä vaihtoehto etuvetodieselinä experience varusteilla  :)

Ja topikkiin liittyen: toi 1.2 moottori on kyllä aivan loistava, en ole siinä mitään häiristevää käyntiäänessä huomannut  :o
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Kallis

Hieno on valkoinenkin
Mutta kun koeajossa oli se Mato Brown, ei voinut olla ihastumatta siihen.
Parin viikon päästä sen pitäisi olla liikenteessä Lintsiltä 4-tietä Vantaalle.
Nyt matkalla P-Karjalaan näin 2 kpl Lahden- Mikkelin välillä eri värisiä...
Nyt Golf Variant, tilattu Yeti 1,4 Adventure Mato brown

tibis

Lainaus käyttäjältä: izmo - 03.09.10 - klo:20:00
Viikon verran olen nautistellut uudesta Yeti 1,2 TSI Adventure, "Candy White"- värisestä autosta. Toistaiseksi kaikki ok. Olen mielenkiinnolla lueskellut muiden kokemuksia. Tutustumpa noihin ketjuihin vielä paremmin että tiedän missä mennään.

onko noi tummat lasit se vakio vai oletko lisäänyt tummenusta?

izmo

Tummennus ikkunoissa on se vakio. Riittää minulle. En siinä ostotilanteessa muutenkaan ymmärtänyt pyytää autoon muuta kuin lohkon ja sisälämppärin pistokkeen.

Täällä palstalla on ollut paljon keskustelua noista ovenkahvoista. Tarkistin kuinka ne on omassa ja huomasin että jokainen kahva avatessa kulkee AIVAN oven maalipintaa pitkin, mutta vielä näillä avaamisilla ei mitään jälkiä näy. Sitten työnsin paperiarkin kulman tuohon kahvan koloseen, vedin kahvasta auki asentoon niin paperi puristuu kahvan ja oven pellin väliin niin ettei irtoa. Tuo väli on varmaan joku millin osa tai sitten jopa juuri ja juuri kiinni toisissaan. Saas nähdä jatkossa.

Olen vasta hyvin vähän ajellut ja pääasiassa Helsingissä. Mukulakivillä muuten kulkee nätisti noilla vakiorenkailla ja auto ei nitise, natise eikä kolise mistään.

Olen jo yli 40 vuotta ajellut kaikenlaisilla autoilla mutta nyt ei meinaa saada millään tuota tyytyväisyyden hymyä pyyhittyä naamasta autolla ajelun jälkeen. Täytyy toivoa että tilanne jatkuu samanlaisena.

Automaattori

LainaaOlen jo yli 40 vuotta ajellut kaikenlaisilla autoilla mutta nyt ei meinaa saada millään tuota tyytyväisyyden hymyä pyyhittyä naamasta autolla ajelun jälkeen. Täytyy toivoa että tilanne jatkuu samanlaisena.

Minun autoilu on kestänyt 35 vuotta ja nyt Yetillä 14500km. Tuntuu että tuo tyytyväisyyden hymy vain vahvistuu mitä enemmän autoon tutustuu ja tätä ei ole kyllä muilla autoillani tapahtunut. Uskon myös että tuo oviongelma pian ratkeaa, minullakin sitä on kuskin ovessa ja olen siitä huoltoon raportoinut. Onnea vaan izmolle hienosta Candy Whitesta ja tervetuloa Yetistien joukkoon.

karu898

Näistä viimeisimmistä tämän ketjun teksteistä voisi tehdä arvion, että Yeti on pappamalli. Huomasin just, että omakin ajokorttini on ollut voi-
massa 40 vuotta. Kieltämättä Yetillä ajettu 12.500 km on tuntunut suorastaan juhlalta, vaikka autoja ollut toistakymmentä vuosien varrella.

tibis

Lainaus käyttäjältä: karu898 - 05.09.10 - klo:20:34
Näistä viimeisimmistä tämän ketjun teksteistä voisi tehdä arvion, että Yeti on pappamalli. Huomasin just, että omakin ajokorttini on ollut voi-
massa 40 vuotta. Kieltämättä Yetillä ajettu 12.500 km on tuntunut suorastaan juhlalta, vaikka autoja ollut toistakymmentä vuosien varrella.

mulla ajokortti on ollut 12 vuotta voimassa ja mun mielestä Yeti on semmoinen 2000 luvun uutta design, nuorusmalli  :)

-ruoska-

Täällä kortti on ollut kohta 17 vuotta ja ei, en lue itseäni pappakerhoon  :)

Saati sitten Yetiä  :o
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

JAK

Ajokortti kohta 32v, ABCDE ja vielä kaikki ADR-luvat, sekä Helsingin taksiliite. Skoda kokemusta 105 aivan kauhea romu, 120 GLS kirjaimet kai tarkoitti galvanoitua listaa sivussa? Myös karmea pommi. Eli ei ton Yetin kummoinen tarvii olla, että hakkaa noi edelliset sokotat, ei todellakaan.

tibis

onko tässä vakio radiossa muistikortti paikka? Eli ei se Bolero radio vaan se "halpis " versio.

njs

Lainaus käyttäjältä: tibis - 05.09.10 - klo:21:21
onko tässä vakio radiossa muistikortti paikka? Eli ei se Bolero radio vaan se "halpis " versio.

Vakio Swing radiossa ei ole, vasta Bolerossa on.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy