Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?

Aloittaja Untamo, 07.02.10 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 20.08.10 - klo:18:03
Sen ihmeellisempää epätasaisuutta ei CAXA:ssa ( 1.4 90 kw) ole
Ei röpötä eikä epätasaisuutta täälläkään,hiukan karkea käyntiääni hetken (norm).

Taky

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.06.10 - klo:18:33
Jarrupalat vaihtamalla se vaiva poistui nyt toistaiseksi, mutta meinasivat ettei pysy pitkään pois vaan kyse on palojen vääränlaisesta mitoituksesta ::)

Tänään varasin huoltoon aikaa Octavialle 1. LL huoltoon ja sama jarrukolahtelu vaivana.

Laakkosen huoltoneuvoja kertoi että ei ole jarrupalat jotka kolahtaa, kun puhelimessa kertoilin vaivan "syytä/aiheuttajaa" vaan koko jarrusatula/napa on väljä ja menee mahdollisesti vaihtoon koko paketti.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Taky - 23.08.10 - klo:10:30

Tänään varasin huoltoon aikaa Octavialle 1. LL huoltoon ja sama jarrukolahtelu vaivana.

Laakkosen huoltoneuvoja kertoi että ei ole jarrupalat jotka kolahtaa, kun puhelimessa kertoilin vaivan "syytä/aiheuttajaa" vaan koko jarrusatula/napa on väljä ja menee mahdollisesti vaihtoon koko paketti.

Mullakin se ääni on palannut takaisin, mutta se poistui tuolla palojen vaihdolla silloin kesällä joten olen kyllä taipuvainen uskomaan että se aiheutuu noista paloista :-\ Varmaksi en toki asiasta mene kun ääni kuitenkin palasi, mutta ilmoittelehan mikä on sulla tuomio niin tietää taas vaihteeksi kiikuttaa tuon resun lääkäriin ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

Viimeinkin meidän Yetimme saapui ja innostuneet ensifiilikset on niinkuin pitääkin, sympaattinen auto.

Tässä jotain:
- Istuin on erinomaisen hyvä ainakin minulle
- Pieni fiba sattui kun emäntä eikä myyjä huomannut keskustella muoviosien värityksestä. Se on nyt musta/musta vaikka ainakin minä olisin halunnut sen musta/harmaan mieluummin. Mutta menee se näinkin.
- Emäntä ei olekaan varauksettoman ihastunut valitsemaansa Aqua bluehun, kuulemma liian vaalea ???
- En huomannut röpöttämistä 4 tunnin seisomisen jälkeen käynnistettäessä vaikka ulkona yli 15 astetta
- 16" vanteet ovat paremmat näöllisesti kuin etukäteen pelkäsin, nyt on oikein hyvä fiilis että tuli otettua ne. Massiivinen 215/60 kumi saa pyörän riittävän isoksi ja sopii auton nöpöön tyyliin. Hiekkatiellä mukavan pehmoisen tuntuiset ajaa. Tuli vielä Conti PremiumContact2:lla, jesss!
Ja ei aleta please kiistelemään tästä, makuasia ja minä olen tyytyväinen.
Tässä on kuva jos jotain kiinnostaa ihmetellä renkaita ja auton väriä

[ylläpito on poistanut liitteen]
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 23.08.10 - klo:16:59
Viimeinkin meidän Yetimme saapui ja innostuneet ensifiilikset on niinkuin pitääkin, sympaattinen auto.

Hieno on, congrats!  :)

Asterion

Kahva-asiaa...

Koukkasin töistä palatessani Yetini myynneessä liikkeen huollossa, tarkoitus varata aika noiden kahvojen fiksaamiseksi. Huoltoluukun henkilö näytti asian mainittuani yllättyneeltä kuin A. Jäättenmäki aikoinaan faksipinonsa kanssa. ::)  Ei kuulemma tiedä moisesta ongelmasta mitään. Tökki asiaa vahvistaakseen yksisormijärjestelmällä mustuneita tietokoneensa näppäimiä ja katsoi oikein tarkemmallakin silmällä. Ei mitään. Nietu.  Helkama-Auto ei ole ilmoittanut tällaista (tyyppi)vikaa olevankaan, joten sitä ei ole olemassa. Siihen sanoin, että kyllä tästä on HA:lla kuulemani mukaan  jo viikon ajan ollut korjausohje ja luulisi, että heidän jälleenmyyjien huoltoja on tuosta tiedotettu. No kun ei ole niin ei ole. Joku on HA:n päässä taas istuskellut liikaa kämmeniensä päällö...jäljet vie taas sen PaskaJätkän jäljille. >:(

Homma menee vissiin HA:n ja jälleenmyyjien välisessä kommunikoinnissa niin, että HA ei turhia ponnistele jälleenmyyjien informoinnin suhteen. Tällaisena maallikkona tulisi mieleen, että homma toimisi paaaaaljon ketterämmin  ja miestyövoimaa säästäen (asiakastyytyväisyyttä mainitsemattakaan) että jos HA:lla olisi jokin huolloille avoin tietokanta, johon kirjattaisiin kaikki jälleenmyyjien kautta tulleet ja havaitut vikailmoitukset.  HA sitten tehtaan kanssa määrittelisi hoito/korjaus-ohjeen huolloista raportoiduille tapauksille ja jos joku asia esiintyy useammin niin se määriteltäisiin tyyppiviaksi, eri kiireellisyysluokka merkinnällä. Tai jotain tämänsuuntaista.  Näin kun olisi tehty niin tässäkin oltaisiin päästy keveämmillä protokollilla eteenpäin.

Nyt homma etenee niin, että kahvoista otettiin kuvat, ongelma todettiin olemassaolevaksi ja kuvat lähtee jotain polkua pitkin HA:lle. Hommaa sivusta seuranneena en hirveästi yllättyisi, että tämä "keisi" hukkuu matkalla jonnekin ja kun en kuule huollon suunnalta mitään niin soittaessani sinne homma alkaa alusta...

Aikasemman autoni (Toyota) kanssa ne harvat huoltokeikat sujui aina niin, että kaikki tuntui toimivan ja hommasta paistoi ammattimaisuus....tämän nykyisen huoltoni (HA+jälleenmyyjän merkkihuolto) kohdalla on kuin olisin astunut 20 vuotta ajassa taaksepäin.

Yetin erinomaisuutta kuvastaa kuitenkin se, että olen yhä hel...tin tyytyväinen että omistan tämän mainion auton. ;D Auto vaan ansaitsisi paljon paremman myynti/huolto-organisaation taakseen.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 23.08.10 - klo:16:59

Tässä jotain:
- Istuin on erinomaisen hyvä ainakin minulle
- Pieni fiba sattui kun emäntä eikä myyjä huomannut keskustella muoviosien värityksestä. Se on nyt musta/musta vaikka ainakin minä olisin halunnut sen musta/harmaan mieluummin. Mutta menee se näinkin.
- Emäntä ei olekaan varauksettoman ihastunut valitsemaansa Aqua bluehun, kuulemma liian vaalea ???
- En huomannut röpöttämistä 4 tunnin seisomisen jälkeen käynnistettäessä vaikka ulkona yli 15 astetta
- 16" vanteet ovat paremmat näöllisesti kuin etukäteen pelkäsin, nyt on oikein hyvä fiilis että tuli otettua ne. Massiivinen 215/60 kumi saa pyörän riittävän isoksi ja sopii auton nöpöön tyyliin. Hiekkatiellä mukavan pehmoisen tuntuiset ajaa. Tuli vielä Conti PremiumContact2:lla, jesss!
Ja ei aleta please kiistelemään tästä, makuasia ja minä olen tyytyväinen.
Tässä on kuva jos jotain kiinnostaa ihmetellä renkaita ja auton väriä

Onnex olkoon, sininen on hyvä hieno ja mukava väri  ;) oliko tämä nyt 1.2 vai?

Arcca

Kiitoksia vain onnitteluista A ja T. Joo, on se 1.2 etuveto.

Niin, ja kuljettajan oven kahva jo jättänyt jälkensä maalipintaan :'(. Johan se ehtikin olla 7 tuntia meillä ;D. Onneksi oli henkisesti valmistautunut tuohon, pitää vain jossain välissä käyttää näytillä. Pitää nyt odotella, jos tulee jotain muutakin sanomista.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 23.08.10 - klo:18:19
Pitää nyt odotella, jos tulee jotain muutakin sanomista.

Toivotaan, ettei käy Karvikset  ;D

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 23.08.10 - klo:18:19
Niin, ja kuljettajan oven kahva jo jättänyt jälkensä maalipintaan :'(. Johan se ehtikin olla 7 tuntia meillä ;D.
:o Lujaa laatua. No mutta onnea silti uuden Yetin johdosta ja toivotaan, että auto toimii hyvin!

Markku J

Onnittelut uudesta autosta, Arcca. Hyvältä näyttää ! Hieno väri, ja vanteet mielestäni Yetin tyyppiseen autoon ovat kivan näköiset ja kooltaan ihan sopivat. Joku tietty sanoo, että pienet, kuten minulla on X5:ssä, mutta SUV -design ei mielestäni huuda heti isoa vannetta, vaan muuten tomeraa ulkonäköä.

Arcca

Kiitokset! (Siis tämä auto tuli vaimolle, vaikka puhunkin saaneeni Yetin :D)

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.08.10 - klo:20:07
Onnittelut uudesta autosta, Arcca. Hyvältä näyttää ! Hieno väri, ja vanteet mielestäni Yetin tyyppiseen autoon ovat kivan näköiset ja kooltaan ihan sopivat. Joku tietty sanoo, että pienet, kuten minulla on X5:ssä, mutta SUV -design ei mielestäni huuda heti isoa vannetta, vaan muuten tomeraa ulkonäköä.

Tuonsuuntaiset on myös minun mietteeni. Minusta sinun X5:ssä on ihan hyvät vanteet :)

Nyt selvisi miksi ne renkaat tuntuivat niin pehmeiltä, nehän onkin korkean profiilin lisäksi H-nopeusluokkaa. No sehän sopii kyllä. Aika harvinaista nykyään saada H luokan renkaat uuteen autoon, tuppaavat huippunopeudet olla autossa kuin autossa niin suuria.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 23.08.10 - klo:20:37
Nyt selvisi miksi ne renkaat tuntuivat niin pehmeiltä

Tarkistappa vielä rengaspaineet, mullakin oli aivan luttanat ja mukavan pehmeät nuo renkaat kun auton sain. Suositus on noille 17":lle 2.1bar ja se on kyllä todella vähän tuon kokoiselle renkaalle, olen pitänyt paineet 2.5:ssä barissa

Karvis

Tämmöinen pisti silmään tuolta uinuvan voorumin ocu-ketjusta:

Lainaus käyttäjältä: Lerssi@uvwOnko kenelläkään muulla TSI koneisella skoda,vw tai audi kuskilla( erityisesti 1.2Tsi) ollut käyntihäiriöitä kylmänä?

Mulla joka aamu tai kun kone on täysin viilentynyt tyhjäkäynti on epätasaista noin 30s ennen kuin tasaantuu. Moottori tuntuu nykivän tuntuvasti tämän aikana.

Ensin kierrokset pysyivät n 1300-1500rpm tuntumassa. Nyt ongelmaa on esiintynyt jo niin että kierrokset tippuvat n.550-800rpm ja nykii vielä voimakkaammin. Tämän yhteydessä myös valot vilkkuvat kun moottori meinaa sammua.

Mitään vikakoodia ei kuulemma ole löytynyt ja huolto ei ole tehnyt toistaiseksi suuttimien vaihdon lisäksi mitään asialle.

En tiedä onko samaa vikaa mutta moottorijarrutuksella kierrosten laskiessa n 1300-1200rpm tuntuu myös nykinää melko usein. Huollon tyypit eivät tätäkään ole tunteneet...

Onko jollain mitään aavistusta tämäntyyppisistä ongelmista.
Auto siis octavia 1.2tsi 2010 ajettu 7000km. Uudesta asti ollut samaa vikaa..

Ei taida mennä kauan kun tämä tuomitaan vain ominaisuudeksi ja asialle ei tehdä sitten mitään ::)

tibis

toi kahva ongelma.

Mitä jos se maali ei kuivunut tarpeksi? Voiko se olla syy?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.08.10 - klo:21:43
toi kahva ongelma.

Mitä jos se maali ei kuivunut tarpeksi? Voiko se olla syy?

Ei, vaan se kahva ottaa ihan oikeasti kiinni siihen oveen.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 23.08.10 - klo:17:40
Aikasemman autoni (Toyota) kanssa ne harvat huoltokeikat sujui aina niin, että kaikki tuntui toimivan ja hommasta paistoi ammattimaisuus....tämän nykyisen huoltoni (HA+jälleenmyyjän merkkihuolto) kohdalla on kuin olisin astunut 20 vuotta ajassa taaksepäin.

Yetin erinomaisuutta kuvastaa kuitenkin se, että olen yhä hel...tin tyytyväinen että omistan tämän mainion auton. ;D Auto vaan ansaitsisi paljon paremman myynti/huolto-organisaation taakseen.

Huollon toimimattomuus/laatu on kyllä merkillisen ongelmallinen asia. Toyotalla ja täällä Tampereella olin hyvinkin tyytyväinen Tammer-Auton toimintaan ja ei tullut mieleenkään käyttää autoa muualla, mutta nyt Ocun kanssa tuntuu kokoajan hakemiselta tuo huolto.

Yhteenvetona nämä asian ovat tökkineet huolloissa:

-Veho Hatanpää: Hoitivat osan asioista hyvin, mutta sitten kun olin pyytänyt xenoneita vilkaisemaan, että mikä mahtaa olla vialla kun valot ei nouse ala-asennosta ajoasentoon, niin ainoa korjausohje oli uusia umpiot, hintaan 350â,¬ kpl! Itse vikahan korjaantui vag-comilla viidessä minuutissa ilmaiseksi kun pääsin koneen äärelle ja nollaamaan vikakoodin...

-LMS Service: Itse huolto ok, mutta kun lumisateesta menin autoa hakemaan, niin siellä se odotti kaikki ikkunat auki ja sisukset pullollaan lunta! Useampi kirosana pääsi...

-Metroauto Lielahti: Huolto jälleen ihan ok ja huoltoneuvoja (nuorempi kaveri) erittäin mukavan ja asiallisen oloinen, mutta sitten se mistään mitään tietämätön kaveri siellä varauspäässä sai sapen kiuhamaan. Huoltoa tilatessani oikein erikseen sanoin auton kilometrit ja että haluan 180tkm huollon+dsg:n öljynvaihdon (pitäisi kuulua automaattisesti 60tkm välein tehtäväksi). No puhelimessa kustannusarvio oli n. 560â,¬... No sitten autoa haettaessa hinta oliki 820â,¬!!! Erotus tuli kuulemma dsg:n öljyjen vaihdosta!

Ikävä on tullut Tammer-Auton mutkatonta huoltoa ilman kusetuksen makua!

Anteeksi OT ja avautuminen!
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.08.10 - klo:21:47
Ei, vaan se kahva ottaa ihan oikeasti kiinni siihen oveen.

aaai okey, eikä tietysti voi säättä ne.. Eiku uudet ovet kaikkille  :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.08.10 - klo:22:10
aaai okey, eikä tietysti voi säättä ne.. Eiku uudet ovet kaikkille  :)

Kyllähän siihen ongelmaan on nyt joku ratkaisu olemassa, torstaina nähdään mikä on totuus :-\ Pitääkin muistaa kuvata nuo kaikki kahvat, niin näkee sitten mikä se todellinen vaikutus on tuolla toimenpiteellä.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.08.10 - klo:22:13
Kyllähän siihen ongelmaan on nyt joku ratkaisu olemassa, torstaina nähdään mikä on totuus :-\ Pitääkin muistaa kuvata nuo kaikki kahvat, niin näkee sitten mikä se todellinen vaikutus on tuolla toimenpiteellä.

toivotaan näin. Ja tietysti Skoda(CZK) ei tiedä yhtään mitä tosta ja kaikki saa sama ongelma.
Onko sulla kuva miltä se nyt näytää se kahva?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.08.10 - klo:22:22
toivotaan näin. Ja tietysti Skoda(CZK) ei tiedä yhtään mitä tosta ja kaikki saa sama ongelma.
Onko sulla kuva miltä se nyt näytää se kahva?

On...

tibis

Autoholisti

Mulla on nyt sitten se jarrujärjestelmään liittyvien varoitusvalojen vilkuttelu saatu kuntoon. Ohjausyksikön vaihto auttoi. Korjauksen yhteydessä kertomani autossani havaittu kahvaongelma oli huollolle uusi tuttavuus. He olivat sitten kyselleet asiaa maahantuojalta ja sieltä oli kerrottu, että tehtaan korjausohje on pian tulossa. Aina ja koko ajan hyvin asiallisesti toiminut huoltopäällikkö lupasi soittaa heti minulle, kun korjausohje on saapunut ja aika korjaukseen voidaan varata.

Karvis

Nuo maahantuojan kahvatarinat näyttää sitten muuttuvan jatkuvasti, päättäisivät nyt että onko sitä ohjetta vai ei. Noh, jonkun ohjeen mukaan ne kuitenkin aikoo noita kahvoja sorkkia torstaina ::)

Arcca

Tutkin rekisteriotetta ja ainoina M+S renkaina on mainittu näitä pikkukokoja 205/55-16 jne.
Ei kai tämä nyt tarkoita että 215/60-16 kokoa ei saisi käyttää talvirenkaina? Nimim. just hain semmoiset liikkeestä autotalliin.

Tein jälkikiristyksen rengaspulteille. Kyllä kannatti (vinkiksi kaikille), aika kevyesti joku liikahti ristikkoavaimella ja nyrkkituntumalla kiristämällä.

Mutta mitä olette tehneet niille harmaille pultinhatuille? Viheliäiset kiskoa pois koukulla reunasta joka sitten saa kipeitä.

Huomenna sitten vielä rengaspaineet tsekkaukseen Karviksen ohjeen mukaisesti :).

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 24.08.10 - klo:20:20
Tutkin rekisteriotetta ja ainoina M+S renkaina on mainittu näitä pikkukokoja 205/55-16 jne.
Ei kai tämä nyt tarkoita että 215/60-16 kokoa ei saisi käyttää talvirenkaina? Nimim. just hain semmoiset liikkeestä autotalliin.

Eihän ne rengaskoot ole kiveen kirjoitettuja, alle vaan kun kerran sellaiset ostit. Ja eikös tuo ole orkkis koko jos on ottanut nuo 16" renkaat :-\

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 24.08.10 - klo:20:20Mutta mitä olette tehneet niille harmaille pultinhatuille?

Mulla on ne peräkontissa avaamattomassa pussissa ::) Paremman näköisetkin ne pultit ilman hattuja...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.08.10 - klo:20:44
Eihän ne rengaskoot ole kiveen kirjoitettuja, alle vaan kun kerran sellaiset ostit. Ja eikös tuo ole orkkis koko jos on ottanut nuo 16" renkaat :-\

Mulla on ne peräkontissa avaamattomassa pussissa ::) Paremman näköisetkin ne pultit ilman hattuja...

Kiitti. Hämäännyin tuosta M+S talvimerkinnästä, jota ei ole rekisteriotteessa 215/60-16 kohdalla vaikka se onkin mainittu.

Taitaa päätyä pussiin mullakin nuo hatut, v-mäiset käyttää.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 24.08.10 - klo:20:54
Kiitti. Hämäännyin tuosta M+S talvimerkinnästä, jota ei ole rekisteriotteessa 215/60-16 kohdalla vaikka se onkin mainittu.

Tuo 205/55-16 taitaa muuten olla koko jota voi käyttää lumiketjujen kanssa...

vasara

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 23.08.10 - klo:17:40

Et ole yksin. Meilläpäin Skodan merkkihuolto on Laakkosella ja touhu on todella ylimielistä ja työn laatu huonoa. Pienikin vika vaatii yleensä 3 käyntikertaa, että saadaan johonkin malliin. Onneksi vain takuukorjaukset pitää teettää siellä. Meillä on rouvallakin Skoda ja hänkin on alkanut välttää Laakkosen huoltoa kuin ruttoa :)

petterik

Vaimolle hankkimassani viikon vanhassa 1.2 TSI Polossa on myös jotain ongelmaa tyhjäkäynnissä kylmäkäynnistyksen jälkeen. Epätasaisesti käy aluksi. Volkkarin huollossa käskettiin tulla päivittämään joku ohjaussofta pikahuoltoon. On kuulemma sillä saatu parannettua muutamien muiden vastaavat ongelmat. Saa nähdä auttaako...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy