Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?

Aloittaja Untamo, 07.02.10 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: TimTsi - 12.07.11 - klo:13:03
Mietin tässä hyvää liimaa, joka kestää myös pakkasta.
Liike lupasi uudet listat kyllä (kiitoksia siitä), mutta ne lienee nyt järkevintä kiinnittää itse, kun siihen vaan on sopivasti aikaa.
Sikaflex 11FC lienee tarpeeksi jämerää tavaraa moiselle listalle, ellei muuta tule mieleen.
Sikaflex ajanee saman asian kuin tuo minun käyttämä Permatec. Tuota Permatecia sai pienessä tuubissa.. onkohan sikaflexiä saatavana vain isoina tuubeina?

Vaikeeta

Eipä kauheasti moitittavaa Yetistä itsellä löydy, nyt takana 3tkm ja hyvältä tuntuu. 
Viikko sitten eräänä aamuna tosin auto pomppi lähes ilmaan, kun jostain syystä DSG vaihtoi liikkeellelähdössä 1 ja 2 vaihdetta eestakas tiuhasti.
Mikä lie ollut, varmaan liian aikainen aamuherätys :)

Tuntuihan tuo Yeti pieneltä 3.8L V6 Town & Country tila-auton jälkeen, mutta erittäin tyytyväinen olen tuohon mustaan kiituriin.

mika karvajalka

Minulla Yeti vaihtuu 4x4 1.6TDI octavia combiin. Pienet asiat alkoi häiritsemään, varsinkin DSG oli pettymys. Ei ollut niin sulavaa toimintaa kuin olisin halunnut. Kiinni olen jäänyt pari kertaa ja automaatti tuossa tilanteessa ei ollut paras mahdollinen tekniikka. Joten manuaali neliveto sittenkin alkoi taas kiinnostamaan. Laskin, että noin 4 tuhatta tuli tämä siirto maksamaan verrattuna siihen jos olisin suoraan päätynyt Yetin sijasta octaviaan.  Puoli vuotta vanha ja 11 tuhatta ajettu vaihtuu tällaiseen pakettiin, luvattu toimitusaika 4-5kk.

Octavia Combi    
Varusteet    Elegance    
Moottori    1.6 TDI 4x4    
Sisustus    Ivory-vaalea    
Väri    Cappuccino Beige, metalliväri

Radio / navigointi / puhelin   Bolero-audiojärjestelmä, integroitu kuuden CD:n soitin, 6,5" värillinen kosketusnäyttö
Huonon tien paketti 4X4
Irrotettava vetokoukku

Mukavuus   Polttoainetoiminen matkustamon lisälämmitin kauko-ohjaimella
Ohjauspyörä / sisustus / istuimet   Puujäljitelmä koristelu kojelaudassa ja ovipaneleissa
Vanteet   Tilapäisvarapyörä tavaratilassa   
TPM-rengaspaineseurantajärjestelmä, pysäköintitutka taakse, Hill Hold -mäkilähtöavustin, monitoimiohjauspyörä, Bluetooth sekä saattovalot ja huomiovaloautomatiikka

tibis

Oma DSG ei ollut huono puolta, hyvä näin. Ehkä ainut pieni miinus että DSG menne pieni hetki aina kuin jotain tapahtuu. Mutta ei se sille paljon mua haittaa  :)

clima

Tuo lista-juttu kuulostaa kyllä aika uskomattomalta. Siis uudessa autossa täytyy itse liimailla listoja kiinni. Ei perhana.

Uusien Yetien tilaajien kannattaa siis jatkossa kauppaa vääntäessä vaatia että liike liimaa nuo valmiiksi ennen luovutusta tai vähintään että laittavat takaloosteriin öljypullon viereen tuubin Sikaflexia.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: clima - 14.07.11 - klo:22:06
Tuo lista-juttu kuulostaa kyllä aika uskomattomalta. Siis uudessa autossa täytyy itse liimailla listoja kiinni. Ei perhana.

Uusien Yetien tilaajien kannattaa siis jatkossa kauppaa vääntäessä vaatia että liike liimaa nuo valmiiksi ennen luovutusta tai vähintään että laittavat takaloosteriin öljypullon viereen tuubin Sikaflexia.

Eihän niitä itse tarvitse liimailla, TimTsi vaan haluaa tehdä sen itse kun ekalla kerralla liike oli kämmännyt asian.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: mika karvajalka - 14.07.11 - klo:21:24
Radio / navigointi / puhelin   Bolero-audiojärjestelmä, integroitu kuuden CD:n soitin, 6,5" värillinen kosketusnäyttö

Bolerossa ei ole navigointia, jos sitä tarkoitit?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

Minulla Yeti vaihtuu 4x4 1.6TDI octavia combiin. Pienet asiat alkoi häiritsemään, varsinkin DSG oli pettymys. Ei ollut niin sulavaa toimintaa kuin olisin halunnut. Kiinni olen jäänyt pari kertaa ja automaatti tuossa tilanteessa ei ollut paras mahdollinen tekniikka. Joten manuaali neliveto sittenkin alkoi taas kiinnostamaan. Laskin, että noin 4 tuhatta tuli tämä siirto maksamaan verrattuna siihen jos olisin suoraan päätynyt Yetin sijasta octaviaan.  Puoli vuotta vanha ja 11 tuhatta ajettu vaihtuu tällaiseen pakettiin, luvattu toimitusaika 4-5kk.

Octavia Combi    
Varusteet    Elegance    
Moottori    1.6 TDI 4x4
.....
Huonon tien paketti 4X4

Onnea vaihdolle!
Tuollainen on varmasti maastokelpoisempi kuin 2-veto yeti.

Meilläkin emäntä viime talvella paksussa loskassa (siis semmoisessa missä pinta pettää) oli parikertaa vaikeuksissa Yetin kanssa (tosin toisella kertaa kun olin itse paikalla ajoin sen pois "jumista" edes ESPtä pois ottamatta).
Ilmeisesti nuo 215/60 leveät pallot on vähän leveät kahlaamiseen noin "kevyellä" autolla. Pitänee seuraavat talvirenkaat ottaa 195 tai 205 leveydellä, tuli jo tutkittua että sopivaa kokoa on saatavilla 16" tuumasena ja samalle vanteen leveydelle.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

clima

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 15.07.11 - klo:09:16
Eihän niitä itse tarvitse liimailla, TimTsi vaan haluaa tehdä sen itse kun ekalla kerralla liike oli kämmännyt asian.

Voiko tuollaisenkin asian kämmätä?   :o

Pääasiallinen kysymys taas kuuluu minkä hiton takia nuo tehtaalta tulevat tarralla??
Eipä luulisi että siinä valmistaja juuri säästääkään.

mika karvajalka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.07.11 - klo:09:19
Bolerossa ei ole navigointia, jos sitä tarkoitit?

Kopsasin suoraan nuo tiedot Skodan "rakenna auto" sivun yhteenvedosta. Sen takia tuo navigointi sana tarttui vahingossa mukaan vaikka ei sisällykään tilaukseeni.

mika karvajalka

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 15.07.11 - klo:09:24
Onnea vaihdolle!
Tuollainen on varmasti maastokelpoisempi kuin 2-veto yeti.

Meilläkin emäntä viime talvella paksussa loskassa (siis semmoisessa missä pinta pettää) oli parikertaa vaikeuksissa Yetin kanssa (tosin toisella kertaa kun olin itse paikalla ajoin sen pois "jumista" edes ESPtä pois ottamatta).
Ilmeisesti nuo 215/60 leveät pallot on vähän leveät kahlaamiseen noin "kevyellä" autolla. Pitänee seuraavat talvirenkaat ottaa 195 tai 205 leveydellä, tuli jo tutkittua että sopivaa kokoa on saatavilla 16" tuumasena ja samalle vanteen leveydelle.

Noissa kiinnijäämistilanteissa aika nopeasti DSG:n ylikuumenemismerkkivalo syttyi. Talvella en jäänyt kiinni vaan rankkasateen aikana mutavelliin jäi Yeti lipsumaan. Sitä tuli ajettua kuin auto olisi neliveto.

vasara

Lainaus käyttäjältä: clima - 15.07.11 - klo:10:52
Voiko tuollaisenkin asian kämmätä?   :o

Pääasiallinen kysymys taas kuuluu minkä hiton takia nuo tehtaalta tulevat tarralla??
Eipä luulisi että siinä valmistaja juuri säästääkään.
Ko. osassa oleva piskuinen tarra on tarkoitettu vain asennusavuksi. Siitä on siis asennuksessa unohtunut liima.. tuskin koitettu sen enempää säästää :)

anttipaa

Lainaus käyttäjältä: tibis - 09.07.11 - klo:13:18
Huomasin että maali pintassa löytyy molemmissa etuovessa tämmöisiä pateja. Ne ovat vielä
ihan pehmeitä. Aika huono juttu.

Onko tuo pattihan on saumakitissä. Ilmakupla jäänyt. Kylläkai tuollaisia on melkein joka autossa jossain kohti..

tibis

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 15.07.11 - klo:11:44
Onko tuo pattihan on saumakitissä. Ilmakupla jäänyt. Kylläkai tuollaisia on melkein joka autossa jossain kohti..

Eikös se sille ole että jos kupla menne puhki niin vaara voi olla että alkaa ruosta  ???

Karvis

Samoja "patteja" on myös Ocussa, en usko että kyseessä on ilmakupla.

tibis

Onko ihan normi että näin paljon ruoste vanne ja jarrulevyn väliin tule? Mitä siihen voisi laitaa?

jni

Lainaus käyttäjältä: tibis - 21.07.11 - klo:10:47
Onko ihan normi että näin paljon ruoste vanne ja jarrulevyn väliin tule? Mitä siihen voisi laitaa?

Normaalia oman kokemukseni mukaan.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Jarde

Laskin, että noin 4 tuhatta tuli tämä siirto maksamaan verrattuna siihen jos olisin suoraan päätynyt Yetin sijasta octaviaan.  Puoli vuotta vanha ja 11 tuhatta ajettu vaihtuu tällaiseen pakettiin, luvattu toimitusaika 4-5kk.

Uskallataisiko julkaista, mikä olikaan Yetin hyvitys hinta? Ja missäpäin Suomea se on luvattu? Tai oikeastaan se paljonko Yetin arvosta katosi on oikeampi juttu, joka kiinnostaa.

mika karvajalka

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 22.07.11 - klo:10:29
Uskallataisiko julkaista, mikä olikaan Yetin hyvitys hinta? Ja missäpäin Suomea se on luvattu? Tai oikeastaan se paljonko Yetin arvosta katosi on oikeampi juttu, joka kiinnostaa.

Kyllähän hinta tippui puolessa vuodessa, noin 4 tuhatta. Yetin ostohinta talvirenkaineen noin 32 tuhatta ja nyt arvotettiin 28 tuhannen arvoiseksi. Kun kauppa konkreettisesti toteutuu noin 4-5 kk päästä niin Yetissä kilometrejä noin 17-18 tuhatta.

anatol1

Onhan se selvä, et auton arvo putoo ton verran.. Mielenkiintoisinta on seurata, mitä aika ja kilometrit vaikuttaa 4-veto dieseliin!!
    :-\

Peeveli

Otin yhteyttä Metro-Autoon, aikeissa varailla koeajo 1,2 tsi dsg-mallille. Ei onnistu tälle päivälle, myyjä oli juuri syömässä ja palailee asiaan iltapäivemmällä. Mikä piru tuossa Yetissä riivaa kun se alkoi niin vetää puoleensa? :D

Aamusella tuli jo merkin nettisivulla hahmoteltua omaa pakettia ja se olisi varmaan experience, vaalea-musta sisustuksella jalopuulistoin, kaksiosaisin häikäisysuojin. Ulkoväri joko cappuccino beige tai se uusi kupariin sävähtävä joku orange tms mustalla katolla. Kattoikkuna mietteissä. Vannekoko askarruttaisi, se että olisiko maamme tiestön kunto ja polttoaineenkulutus huomioiden fiksumpaa ottaa veloituksetta 16-tuumaisin renkain vai ei. Hienoa on jos uusissa tilattavissa malleissa on jo ensi vuodelle tulossa lämmityslaitteeseen ne ptc-sähkövastukset.

Saas nähdä antaako koeajo uuden potkun kuumeelle vai laimeneeko se. ::)

Erkka

Peeveli, tiedoksesi. Ei laimene! ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 27.10.11 - klo:12:04
Peeveli, tiedoksesi. Ei laimene! ;)

heh! Sitä minä vähäsen pelkään. ::) On tullut meinaan hivenen liikaa luettua Yetin omistajien pääasiassa ylistämistä. Pitää koettaa myydä idea vaimolle kun hän a) haluaa vast edes automaattivaihteisen auton taas ja b) inhoaa nykyajokin vaikeasti hahmotettavia korin mittoja ja Yetissä peruutustutkineen jne tulisi apu hänelle. :D

Nooh, ei nuolaista ennen kuin tipahtaa. Voihan se koeajo tuoda jotain kriittistä esiin tai sitten viimosena shokkina vaihtohyvitys...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.10.11 - klo:12:10
b) inhoaa nykyajokin vaikeasti hahmotettavia korin mittoja ja Yetissä peruutustutkineen jne tulisi apu hänelle. :D

Ja saahan Yetiin vielä kohtuulliseen hintaan pysäköintiavustimenkin, ei tarvitse tuskailla sitten taskuparkin kanssakaan ;)

tibis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.10.11 - klo:12:02
Otin yhteyttä Metro-Autoon, aikeissa varailla koeajo 1,2 tsi dsg-mallille. Ei onnistu tälle päivälle, myyjä oli juuri syömässä ja palailee asiaan iltapäivemmällä. Mikä piru tuossa Yetissä riivaa kun se alkoi niin vetää puoleensa? :D

Aamusella tuli jo merkin nettisivulla hahmoteltua omaa pakettia ja se olisi varmaan experience, vaalea-musta sisustuksella jalopuulistoin, kaksiosaisin häikäisysuojin. Ulkoväri joko cappuccino beige tai se uusi kupariin sävähtävä joku orange tms mustalla katolla. Kattoikkuna mietteissä. Vannekoko askarruttaisi, se että olisiko maamme tiestön kunto ja polttoaineenkulutus huomioiden fiksumpaa ottaa veloituksetta 16-tuumaisin renkain vai ei. Hienoa on jos uusissa tilattavissa malleissa on jo ensi vuodelle tulossa lämmityslaitteeseen ne ptc-sähkövastukset.

Saas nähdä antaako koeajo uuden potkun kuumeelle vai laimeneeko se. ::)

Yeti on vaan niin ihana, söpö ja erittäin mukava ajaa  ;)

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.10.11 - klo:12:39
Ja saahan Yetiin vielä kohtuulliseen hintaan pysäköintiavustimenkin, ei tarvitse tuskailla sitten taskuparkin kanssakaan ;)

Ã,,äni tälle park assistantille! Vaimo on ollut tuosta eeeerittäin tyytyväinen ja ei se minunkaan taskuparkkitaidot pieneen koloon ole niin hyvät, ettei se aina vähän sykettä nostaisi kun joutuu sen harvemmin tekemään. Nyt riittää kun painaa nappia ja nauttii kun automatiikka tekee nappiparkin hyvin pieneen koloon :)

Tuosta dsg:tä vielä sen verran, että ennen ostopäätöstä koeajoin kummankin, manuskan ja dsg:n. Aikasemmin en ollut koskaan kokeillut dsg:tä. Automaatteja, niitä perinteisiä, minulla on ollut useampikin. Koeajojen jälkeen ei edes tarvinnut harkita manuaalin ottamista. Vaikka varmaan fakta on, että suorituskyvyissä ei näillä kahdella ole eroa jos osaa optimoida manuaalilla vaihdot nappiin, niin tällaiselle tavikselle S-asennossa dsg:llä auto  oli paljon rivakampi.  Esim. flat out kiihdytys kaartuvaan mutkaan on dsg:llä nannaa kun ei tarvitse irrotella kättä ratista.  :)

Newman

Lainaus käyttäjältä: tibis - 27.10.11 - klo:12:56
Yeti on vaan niin ihana, söpö ja erittäin mukava ajaa  ;)
Yeti ei ole ihana, eikä söpö. Se on ruma. Ja näistä makuasioista ei kannata kiistellä, koska olen oikeassa.  ;D

Mutta autona se on aivan yliveto, mukava ja hyvä ajaa. Tuohon vielä kattoikkuna ja mielellään neliveto niin johan on käytännöllinen ajoneuvo kasassa (jos siis sietää rumuutta ja alkaa nähdä sen kauneutena).

Peeveli

Esittely-1,2 tsi dsg-Jeti on myyty Metro-Autosta eikä koko konsernissa ole tällä hetkellä semmoista, eikä tietoa milloin tulee. Veho Pitäjänmäeltä oli myös juuri myyty se, mutta Olarista löytyi koeajoon joten se on varattu viikon päähän torstaille nyt sitten 1,5 tunniksi. Maassa on varastosssa nyt ainoastaan yksi uusi valkoinen experience, ja tilausaika uudelle 3-5 kk. Noh, eipä minulla kiire olisi ja ehtisi tulla jopa liki vuosi täyteen nykyisellä mikä on ennätys aikoihin. :D

Katsotaan sitten nouseeko se autokuume...

Erkka

Yeti on sympaattinen, lutunen, hauska... ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 27.10.11 - klo:13:36
Yeti ei ole ihana, eikä söpö. Se on ruma. Ja näistä makuasioista ei kannata kiistellä, koska olen oikeassa.  ;D

Mutta autona se on aivan yliveto, mukava ja hyvä ajaa. Tuohon vielä kattoikkuna ja mielellään neliveto niin johan on käytännöllinen ajoneuvo kasassa (jos siis sietää rumuutta ja alkaa nähdä sen kauneutena).

Minäkin siis siirryn kauniista rumaan? ;D No joo, minusta Yeti ei ole ruma vaan muuten vaan erilainen mallia tiiliskivi. Jotain maasturimaailman Miniä siinä myös on muodoissa, etenkin jos katon ottaa erivärisenä. Mutta mitä tosiaan reilun vuoden takaista koeajoa muistelen niin innostavan kiva ajaa ja kone siis todella uskomattoman ärhäkkä sen kokoiseksi. Lisäksi selkävaivaisena on alkanut ajatuksissa siintää korkeampi autoon nousu ja parempi näkyvyyskin, ja se automaatti on pakko olla taas seuraavassa ei voi mitään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy