Hyvityshinnat autoista joissa DSG sekä/tai 1.4TSI-moottori

Aloittaja VW-man, 06.02.10 - klo:10:25

« edellinen - seuraava »

skriko

#120
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 15.01.15 - klo:23:39
Minä taas olen sitä mieltä, että eivät hyvitä vaikka sellainen mielikuva syntyisikin. DSG:n hyvityshintoja aivan varmasti kyllä koitetaan polkea alaspäin hysteriaa lietsoen. Ei se manuaaliremppa sen halvempi ole ja koeajettaessa pitäisi harjaantuneen henkilön (ts. ammattilaisen) kyllä havaita viat molemmissa.

Onko niitä manuaalivaihteisia sitten jouduttu korjaamaan niin paljon kuin tomaatteja? Sain sen käsityksen siitä että manuaaleista hyvitetään enemmän kun jokainen myyjä josta tarjousta kysyin, kysyi ekana onko manuaali vai DSG. Vastattuani manuaali, seuraava lause oli hyvä.
No, tuohan ei tietenkään todista hyvityksen suuruutta, vaan ainoastaan myyjien tyytyväisyyttä siihen, että heille mahdollisesti vaihdossa tuleva auto, olisi ollut manuaali ei DSG.
Vaikkakin vaihdelaatikko olisi kunnossa myyjän tehdessä koeajon, voi se hajota kaupan jälkeen ja siinähän myyjä sitten maksaa virhevastuusta. Tässä valossa tietävät, että harvemmin ovat maksumiehinä manuaalissa.

pomo

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 15.01.15 - klo:22:42
Itse tarjosin keväällä 2014 edellistä kotteroani Golf V Variant Sportline TSI 118kw DSG7 aj.45tkm vm2009 vaihdossa uuteen n.32tâ,¬ Aurikseen. Hyvittivät Golffista 20tâ,¬ sillä hetkellä. En pidätänyt tarjousta huonona, koska Golffi oli uutena maksanut kesällä -09 30200â,¬.

Tosin olin kysellyt aikaisemminkin tarjouksia s-postin välityksellä käytettyihin autoihin, niin välillä tarjosivat n.35-37tâ,¬ vaihtoautosta hyvitystä Golffista n.16-17tâ,¬. Jäi kyllä niissä kaupat tekemättä. Saa nähdä miten nykyinen kottero pitää arvoaan seuraavien kauppojen suhteen.

Jos tojotaan vaihdat niin sitten hyvin, muihin merkkeihin vaihdossa on hankalaa...

Mutta kyllä se uuden auton arvonalennus on ihan järkyttävää, mutta jokaisen uuden ostavan se pitäisi ymmärtää. Kyllähän se arvo laskee helposti 500-1000e/kk ensimmäisen vuoden.

vagauto

Škoda Octavia, 1,2 tsi dsg, ostettu syksyllä 2014, kokonaishinta noin 27 000 eur, ajettu 15 000 km. Kävin perjantaina kysymässä autoliikeissä mikä olisi hyvityshinta, se on 20 000 - 21 500 eur. Kolmessa paikassa ensimmäinen kysymys oli että toimiiko vielä tsi ja dsg.
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

Gudmund

Octavia III RS TDI

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.15 - klo:23:51
Onko niitä manuaalivaihteisia sitten jouduttu korjaamaan niin paljon kuin tomaatteja? Sain sen käsityksen siitä että manuaaleista hyvitetään enemmän kun jokainen myyjä josta tarjousta kysyin, kysyi ekana onko manuaali vai DSG. Vastattuani manuaali, seuraava lause oli hyvä.
No, tuohan ei tietenkään todista hyvityksen suuruutta, vaan ainoastaan myyjien tyytyväisyyttä siihen, että heille mahdollisesti vaihdossa tuleva auto, olisi ollut manuaali ei DSG.
Vaikkakin vaihdelaatikko olisi kunnossa myyjän tehdessä koeajon, voi se hajota kaupan jälkeen ja siinähän myyjä sitten maksaa virhevastuusta. Tässä valossa tietävät, että harvemmin ovat maksumiehinä manuaalissa.

Skriko kirjoittaa asiaa, komppaan häntä. Korjaukset ovat nykyään sen hintaisia ja kuluttajat alkavat ymmärtää virhevastuun päälle, ettei kiristyvässä kilpailutilanteessa laskevilla (sorry uusien autojen) rekisteröintimäärillä enää kannata ottaa suuria riskejä. Kilpailu kiristyy vähän joka puolella, muussakin kuin Reissumiehen hinnoittelussa.  ::) Itse asiassa on tehnyt jo koko 2000-luvun. VAG manuaalien hajoamisista en ole kuullut. Sen korjaaminenkin lienee tuntuvasti halvempaa kuin DSG:n (joka on sinänsä hieno ja ajaisin ehkä itsekin, jos olisi toimintavarma).
Itse olen pelannut varman päälle ja ostanut aina manuaali VAG disukan.
Yritetään pärjätä.

Tourano

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 24.01.15 - klo:21:28
VAG manuaalien hajoamisista en ole kuullut.

Vuosituhannen vaihteen molemmin puolin Polojen vaihteistoissa oli vaikeuksia.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 24.01.15 - klo:20:47
Škoda Octavia, 1,2 tsi dsg, ostettu syksyllä 2014, kokonaishinta noin 27 000 eur, ajettu 15 000 km. Kävin perjantaina kysymässä autoliikeissä mikä olisi hyvityshinta, se on 20 000 - 21 500 eur. Kolmessa paikassa ensimmäinen kysymys oli että toimiiko vielä tsi ja dsg.

OT. Noin tuoreessa arvonalennus on järkyttävä, ajoin ex. 3C man. TDi Pasuunalla 5v. 63tkm ja arvonalenema oli koko aikana vähän yli 10kâ,¬.
Jos ostaa uuden auton, niin kannattaa ajaa siinä 90tkm. tai 5v. - jos auto on muuten sopiva / mieluisa.  ::)
Olen toisessa topicissa jo kommentoinutkin, että ajoin 2½ v. ja 29tkm lisää (!) ja autoni arvo nousi heikosta ehdotetusta tarjouksesta sinä aikana 2500â,¬.  :o
Takuulla kalleimmat kmt saa, jos ostaa auton parhaimman hyvityksen tarjonneelta merkiltä, jolla on heikko jm-arvo. Lähinnä mieleen tulee Alfa ja jenkit.
Yritetään pärjätä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 24.01.15 - klo:20:47
Škoda Octavia, 1,2 tsi dsg, ostettu syksyllä 2014, kokonaishinta noin 27 000 eur, ajettu 15 000 km. Kävin perjantaina kysymässä autoliikeissä mikä olisi hyvityshinta, se on 20 000 - 21 500 eur. Kolmessa paikassa ensimmäinen kysymys oli että toimiiko vielä tsi ja dsg.

Kun auto on rekisteröity syksyllä 2014, eli tehtaan takuuta on jäljellä vielä pitkälle yli 1,5 vuotta, niin on lähinnä saivartelua automyyjiltä esittää tuollaisia kysymyksiä. Itse kävelisin liikkeestä ulos tuollaisten kysymysten jälkeen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 24.01.15 - klo:22:48
Takuulla kalleimmat kmt saa, jos ostaa auton parhaimman hyvityksen tarjonneelta merkiltä, jolla on heikko jm-arvo. Lähinnä mieleen tulee Alfa ja jenkit.

Tuohon listaan voi vielä lisätä Lancia, Fiat, Renault kalliimmat mallit, sekä Citroenin vastaavat. Jälkimmäisillä esim. Clio ja C3 ovat naisasiakkaiden suosiossa ja eivät pudota hintaansa enää niin kuin joskus.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.01.15 - klo:01:41
Kun auto on rekisteröity syksyllä 2014, eli tehtaan takuuta on jäljellä vielä pitkälle yli 1,5 vuotta, niin on lähinnä saivartelua automyyjiltä esittää tuollaisia kysymyksiä. Itse kävelisin liikkeestä ulos tuollaisten kysymysten jälkeen.

Varsinkin kun autossa on vielä uuden sukupolven tsi moottori. Sitä on yritetty olla niin nokkelaa myyjää...  :D
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Arcca

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 25.01.15 - klo:07:58
Varsinkin kun autossa on vielä uuden sukupolven tsi moottori. Sitä on yritetty olla niin nokkelaa myyjää...  :D

Jos edes myyjät ei osaa tuota erotella, voinee olla varma että suurelle autoista kiinnostumattomalle massalle kaikki TSIt on jatkossa huonoja, kunhan maine vielä noista ketjuista hieman laajenee.

Melkeinpä VAGin olisi kannattanut kaupallisessa mielessä vaihtaa moottoritunnus toiseksi uusien hihnakoneiden myötä, jos ja kun kerran TSI on negatiivinen brandi.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

pizza_delivery

Golf6 kanssa VV airport tarjosi enemmän kuin millä olisin itse myynyt nettiautossa värin takia.  En ole vielä Golf7an ostohintaa kysynyt, mutta heti kun mainitsin, että auto on Oryx White, niin VV sanoi, että ostavat hyvään hintaan kun se on se (kuulema) halutuin väri, ja kun on vielä melkein kaikki lisävarusteet niin on helppo myydä.  Kyllä tästä eroon päästään pian.  Alkaa nimittäin taas DSG oikuilla.  Viimeinen volkkari tässä perheessä.

pomo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.01.15 - klo:01:46
Tuohon listaan voi vielä lisätä Lancia, Fiat, Renault kalliimmat mallit, sekä Citroenin vastaavat. Jälkimmäisillä esim. Clio ja C3 ovat naisasiakkaiden suosiossa ja eivät pudota hintaansa enää niin kuin joskus.

Ja tojotan jos ei vaihda tojotaan. Sekä ford jos ei vaihda fordiin :D

Hyvitys on aina yleensä huonompi, jos vaihtaa merkkiä!

skriko

Lainaus käyttäjältä: pomo - 25.01.15 - klo:13:25
Ja tojotan jos ei vaihda tojotaan. Sekä ford jos ei vaihda fordiin :D

Hyvitys on aina yleensä huonompi, jos vaihtaa merkkiä!

Kyllä siitä Golfista hyvän hinnan saa vaikka vaihtaa merkkiä, Esim. juuri noihin mitä mainittiin. Taas kun Fiatin vaihtaa johonkin muuhun kuin epäkuranttiin merkkiin niin saa huonon hyvityksen.
Eräs asiakas tarjosi kerran vaihdossa Suzuki 500 kaksitahtista. En olisi muuten hyvittänyt juuri mitään, mutta kun osti Chevy Vanin 5,7 bensan. ;D

pomo

Saa, vag pitää hyvin hintansa! Samoin Volvo, benaali ja mersu!

vwmies

#135
Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.01.15 - klo:01:46
Tuohon listaan voi vielä lisätä Lancia, Fiat, Renault kalliimmat mallit, sekä Citroenin vastaavat. Jälkimmäisillä esim. Clio ja C3 ovat naisasiakkaiden suosiossa ja eivät pudota hintaansa enää niin kuin joskus.

OT: Itse asiassa ranskisten pikkuautot kokoa Clio pitävät hintansa ihan siedettävästi sekä â,¬ että % laskettuna.
       Isot bensa Volvotkaan 2,4 koneella eivät ole käytettynä mitenkään huimissa hinnoissa. Uutena kalliita. S80 on kai hyvä esimerkki.

Pelkään TDi:llä ajavana, milloin VW:n yleiset "laatu"ongelmat (muutamien automallien heikkoudet) ja kädenvääntö noiden kohtien liian lyhyen käyttöikää koskien alkavat näkyä hyvityshinnoissa. Sinänsä sääli, koska esim. Passat on mielestäni kokoluokkansa edullisin (5 hlöä + "mökkitavarat") ja omaa ihan ok käyttöominaisuudet tolkulliseen vielä itse kustannettavaan hintaan. Olen ajanut muutamaa muutakin verrokkia, nyt alla on 4:s Passatti.  ::)
Yritetään pärjätä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 25.01.15 - klo:18:44
OT: Itse asiassa ranskisten pikkuautot kokoa Clio pitävät hintansa ihan siedettävästi sekä â,¬ että % laskettuna.
       Isot bensa Volvotkaan 2,4 koneella eivät ole käytettynä mitenkään huimissa hinnoissa. Uutena kalliita. S80 on kai hyvä esimerkki.

Joo, ja kallis pudottaa hintaansa sekä euroissa että vieläpä prosenteissa enemmän kuin halpa. Tämä siksi, että mitä kalliimmaksi auton hinta menee, sitä vähemmän on ostajia.
Vähän sama kun 200 000â,¬ kolmio kasvukeskuksessa on vielä helppo myydä, mutta jos kolmiosta pitää maksaa 350 000 niin ostajat harvenen.

yrrah

Tuo tullin Mahti on aika kätevä, kun hinnoittelee omaa autoa myyntiin tai on viemässä vaihtoon.
Toimii yleisimmissä malleissa aika hyvin tai antaa ainakin hieman suuntaa, jos ei itsellä ole mitään hajua.

Esim Golf 2011 1.2TSI 77kw aj. 60tkm
Yleinen pyyntihinta 13900â,¬ ja myyntihinta 12400â,¬

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6490621
vs
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6959435


Alimmainen on selvästi ylihintainen kampe.
Toki siihen voi joku saada huippu hyvityksen entisestä  :)
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

skriko

Lainaus käyttäjältä: yrrah - 25.01.15 - klo:19:17
Tuo tullin Mahti on aika kätevä, kun hinnoittelee omaa autoa myyntiin tai on viemässä vaihtoon.
Toimii yleisimmissä malleissa aika hyvin tai antaa ainakin hieman suuntaa, jos ei itsellä ole mitään hajua.


http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6490621
vs
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6959435



Kyllä on tosi kätevä. Scirocconi hinta 16 687â,¬. Rinta-Jouppikin tarjosi enemmän rahalla.
Scirocco 122 hv 2010 aj. 44 000 14 925â,¬. Kaveri myi tuollaisen viime syksynä 18 000.
Tuossa tosi uudet autot on hinnoiteltu pitkäksi ja taas muutaman vuoden vanhat autoliikkeiden ostohintojenkin alle. Ainakin vähän erikoisemmat.

yrrah

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.01.15 - klo:21:00
Kyllä on tosi kätevä. Scirocconi hinta 16 687â,¬. Rinta-Jouppikin tarjosi enemmän rahalla.
Scirocco 122 hv 2010 aj. 44 000 14 925â,¬. Kaveri myi tuollaisen viime syksynä 18 000.
Tuossa tosi uudet autot on hinnoiteltu pitkäksi ja taas muutaman vuoden vanhat autoliikkeiden ostohintojenkin alle. Ainakin vähän erikoisemmat.

Siksi tuohon laitoinkin tuon yleisimmistä automalleista maininnan.

Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

skriko

Lainaus käyttäjältä: yrrah - 25.01.15 - klo:21:43
Siksi tuohon laitoinkin tuon yleisimmistä automalleista maininnan.

Juu, niinhän siinä oli. Sehän menee näin, että jos vähän erokoisemmassa autossa on pyynti 39 900. Sitten perhefarkussa on pyynti 39 900. Vaihdossa saat nettona ensimmäisestä 31 500 ja jälkimmäisestä 34 000. Perustuu tietenkin kiertonopeuteen. Raha seisoo kauemmin yleensä erikoisautoissa.

the-Rane

Olen itse käyttänyt tuota Mahti-palvelua A1-autotorin kautta ja normikinnereille on saanut aika lailla paikkansapitävät hyvityshinnat. Eipähän ole tullut lähdettyä pää pilvissä autokaupoille, kun on etukäteen katsellut hyvityshintoja. Lopullinen hintahan selviää liikkeessä, mutta hyvä apua tuo on auton vaihtoa suunnitellessa. Nyt viimeksi hinnoittelin Yariksen, ja lopullinen hyvityshinta oli vähän yli Mahti-palvelun ilmoittaman.
- ilman elämää ei ole tarinaa: http://www.rutinoff.net -
- Korvikeautot koeajossa: http://www.korvikeautot.net -

Tourano

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 25.01.15 - klo:18:44
Pelkään TDi:llä ajavana, milloin VW:n yleiset "laatu"ongelmat (muutamien automallien heikkoudet) ja kädenvääntö noiden kohtien liian lyhyen käyttöikää koskien alkavat näkyä hyvityshinnoissa.

Volkswagen on pitkään ollut yksi helpoimpia myydä käytettynä mutta kuten sanoit, TSI-DSG:t vievät pohjaa pois myös ihan sinänsä kestäviltä manuaalivaihteisilta dieseleiltä. Suurin huolenaihe on se, että volyymimallien bensiinikäyttöiset versiot ovat kaikki TSI-merkinnällä. Ei siinä auta vaikka uudemmissa hihnallisissa moottoreissa ei olisikaan ongelmia - maine on mennyt.

Volkswagenin (+Skoda) laatuvaikutelma, ajo-ominaisuudet ja taloudellisuus viehättävät autoja vertaillessa. Siksi niiden kauppa käy. Jälkimarkkinointi ei aina pysy perässä.

Fordilla oli ruostuminen ja vetoakselimurheet, Opelilla 1990-luvun alkupuolen mallit... Maine on mitä on.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 27.01.15 - klo:23:07
Volkswagen on pitkään ollut yksi helpoimpia myydä käytettynä mutta kuten sanoit, TSI-DSG:t vievät pohjaa pois myös ihan sinänsä kestäviltä manuaalivaihteisilta dieseleiltä. Suurin huolenaihe on se, että volyymimallien bensiinikäyttöiset versiot ovat kaikki TSI-merkinnällä. Ei siinä auta vaikka uudemmissa hihnallisissa moottoreissa ei olisikaan ongelmia - maine on mennyt.

Volkswagenin (+Skoda) laatuvaikutelma, ajo-ominaisuudet ja taloudellisuus viehättävät autoja vertaillessa. Siksi niiden kauppa käy. Jälkimarkkinointi ei aina pysy perässä.

Fordilla oli ruostuminen ja vetoakselimurheet, Opelilla 1990-luvun alkupuolen mallit... Maine on mitä on.

Tuskinpa minkään merkin imago aivan täydellinen on... Toyotat luotettavia, mutta helvetin tylsiä ja niissä on tiheä huoltoväli, korealaiset on aikaa kestämättömiä avaruusmuovitekeleitä, Mazda on muuten jees, mutta ruostuu käsiin, patonkimaan autoissa sähköt reistaa ja luotettavuus on vähän niin ja näin...

Eppu H

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 27.01.15 - klo:23:26
patonkimaan autoissa sähköt reistaa ja luotettavuus on vähän niin ja näin...
Ajoin patonkimaan merkillä 27vuotta. Autoyksilöitä oli useita eikä yhdessäkään ollut sähkövikoja eikä yksikään jättänyt tielle.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eppu H - 28.01.15 - klo:13:17
Ajoin patonkimaan merkillä 27vuotta. Autoyksilöitä oli useita eikä yhdessäkään ollut sähkövikoja eikä yksikään jättänyt tielle.

Tässä taloudessa ajettu 206 85 000 ei mitään ongelmia. Öljyt vaihdettu kerran vuodessa, tulpat, raikkari, ilmansuodatin, jakohihna vesipumpun kanssa kerran. Autolla ikää kohta 9 vuotta.
Ainoa moite verrattuna minun autoihini h7 menneet luvattoman useasti. Sciroccossa oli alkuperäiset kun myin, kilsat rapiat 45 000.

Ranssi

Ymmärtääkseni nyt puhe on ollut jälleenmyyntiarvosta ja edelleen siihen joiltakin osin vaikuttavasta merkkiin liittyvästä mielikuvasta. Varmasti jokaisella merkillä on tyytyväisiä käyttäjiä, enkä ainakaan itse ole millään merkillä ajaneiden koskaan havainnut täysin 100 prosenttisesti vastanneen, että seuraava auto ei ole samaa merkkiä.

pomo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.01.15 - klo:13:30
Tässä taloudessa ajettu 206 85 000 ei mitään ongelmia. Öljyt vaihdettu kerran vuodessa, tulpat, raikkari, ilmansuodatin, jakohihna vesipumpun kanssa kerran. Autolla ikää kohta 9 vuotta.
Ainoa moite verrattuna minun autoihini h7 menneet luvattoman useasti. Sciroccossa oli alkuperäiset kun myin, kilsat rapiat 45 000.
z

Onhan se tietenkin jotakin tuo 85 000km... Varsinkin jos auto on siltä ajalta joilloin ne vielä yleensä kesti! Ei millään pahalla, mutta itse en pidä tuota vielä kestävän autona....

skriko

Lainaus käyttäjältä: pomo - 28.01.15 - klo:19:32
z

Onhan se tietenkin jotakin tuo 85 000km... Varsinkin jos auto on siltä ajalta joilloin ne vielä yleensä kesti! Ei millään pahalla, mutta itse en pidä tuota vielä kestävän autona....

No juu. Se on vähän kuinka paljon ajaa. Viittasin vain noihin sähkövikoihin tietämättä sen enempää missä kilometreissä noita sähkövikoja pitäisi Ranskalaisiin tulla. Ei siis ainakaan vielä 85 000.
Meille tuo 85 000 täyttää kestävän auton kriteerit, kun ajettu kohta 9 vuotta. Eli hyvin on pelannut 9 vuotta. Siksi itsekin olin niin kriittinen jakoketjuvikaan, kun minulla autoissa ei juuri ole ollut mitään vikaa. Tietysti jos aina kulkee autotallin ja kodin väliä kampiakseli olkapäällä, niin silloinhan yksi jakoketju on hyttysen pisto.
Saas nähdä miten RCZ:n kanssa käy. Eräällä omistajalla oli jo vaihdettu imusarja 6 500 km ajetusta ja lisäksi ennen 15 000 kahteen kertaan joku lämpöantura.

Zego

Ranssi puhu mielestäni mielikuvista. Sähköviat ranskalaisissahan lähti mielestäni siitä kun ranskikset toivat nekin ensimmäisenä automaailmaan ja kaikki muut valmistajat nauroivat "Ei autoihin voi sähkölaitteita tuoda! Ranskalaiset ovat idiootteja!". Sama juttu italialaisten kanssa vaikka ovat moottoriteknologiassa olleet edelläkävijöitä tietyssä mielessä ja eka PC:kin oli italialaisten käsialaa (Olivetti). Guilietta dieselillä on kaverilla ollut toistaiseksi viaton auto, ei talviongelmia, ei mitään. Oma mutuni on ettei valmistusmaalla tai suunnittelumaalla oikeasti suurempaa eroa ole oikeaan laatuun (mitä tarkoittaakaan juuri sinun kohdallasi?), noh, Saksassa on tyritty viime vuosina aika huolella tuolla suunnittelun ja kulujenleikkaus puolella.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy