Hyvityshinnat autoista joissa DSG sekä/tai 1.4TSI-moottori

Aloittaja VW-man, 06.02.10 - klo:10:25

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 14.01.15 - klo:23:08
Kauppa ei ole pakko tehdä jos tuntuu huijaukselta  8)

Ei niin. Moni kuitenkin teki minun kanssani useastikin kaupan, jossa hänen autonsa tuli minulle aivan ilmaiseksi ja hän luuli saavansa siitä esim. 8 400â,¬.
Tarjosivat vielä ruoatkin siitä hyvästä, että saivat luovuttaa minulle autonsa ilmaiseksi.

Rauska

Ok tämä, Rami käytti huijaus sanaa ilman lainausmerrkejaä. Skriko taas niitä käytti. Eli ollaan samaa mieltä  ;D
Taannoin n. vuoden vanhan Audin 1.4 koneella ja S-Tronicilla vaihdoin, siitä tippui hinnasta n. 10kEuroa. 37000 > 26000.
Elämä on  ;)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.01.15 - klo:23:24
Ei niin. Moni kuitenkin teki minun kanssani useastikin kaupan, jossa hänen autonsa tuli minulle aivan ilmaiseksi ja hän luuli saavansa siitä esim. 8 400â,¬.
Tarjosivat vielä ruoatkin siitä hyvästä, että saivat luovuttaa minulle autonsa ilmaiseksi.
Suurin osa ihmisistä ei tajua autokauppoja.Todella helppo vedättää.Kaupan päälle lumiharja ja 1.9 korko,Todellinen 6%.Ja taas myyjä hymyilee.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ram1

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 14.01.15 - klo:23:24
Ok tämä, Rami käytti huijaus sanaa ilman lainausmerrkejaä. Skriko taas niitä käytti. Eli ollaan samaa mieltä  ;D
Taannoin n. vuoden vanhan Audin 1.4 koneella ja S-Tronicilla vaihdoin, siitä tippui hinnasta n. 10kEuroa. 37000 > 26000.
Elämä on  ;)
Mä maalainen.Ei osaa käyttää lainareita  :D
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.01.15 - klo:23:27
Suurin osa ihmisistä ei tajua autokauppoja.Todella helppo vedättää.Kaupan päälle lumiharja ja 1.9 korko,Todellinen 6%.Ja taas myyjä hymyilee.

Onneksi näin. Mutta pääasia on todellakin se, että ostajakin hymyilee. Lähes poikkeuksetta, kun joku papparainen kertoo autokaupoistaan, niin on tehnyt aina pirun hyvät kaupat ja vielä vähän kuljettanutkin myyjää. Harva kertoo tehneensä huonon kaupan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 14.01.15 - klo:23:24
Elämä on  ;)

Ihan uteliaisuuttani Rauska kysyn. Miten perustelet sen, että Audin hinta tippui noin 10 000â,¬?

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.01.15 - klo:23:32
Onneksi näin. Mutta pääasia on todellakin se, että ostajakin hymyilee. Lähes poikkeuksetta, kun joku papparainen kertoo autokaupoistaan, niin on tehnyt aina pirun hyvät kaupat ja vielä vähän kuljettanutkin myyjää. Harva kertoo tehneensä huonon kaupan.
Ostajahan hymyilee aina..
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.01.15 - klo:23:35
Ihan uteliaisuuttani Rauska kysyn. Miten perustelet sen, että Audin hinta tippui noin 10 000â,¬?
Ei kai sitä tarvii perustella.Toihan totuus.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.01.15 - klo:23:35
Ostajahan hymyilee aina..

Näin on. Siitä sitten tietenkin voi olla erimieltä, mikä on hyvä kauppa ja mikä ei. Hyvä kuitenkin, että kauppoja tulee ja ostajat ovat tyytyväisiä. Mutta sen olen oppinut, että autopalstoilla ei uskalla mainita alennusprosentteja, bannia tulee välittömästi. Mutta sitä olen ihmetellyt, että jos alennusprosentti on pieni, niin siitä ei tule koskaan Skrikon banniin johtavaa väittelyä. ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.01.15 - klo:23:40
Ei kai sitä tarvii perustella.Toihan totuus.

Mutta usein lopputulos on se, että vaihdokki on pudonnut huomattavasti enemmän, kuin mitä ostaja olettaa. Riippuen juuri siitä miten ostaja laskee auton hinnan pudotuksen.

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.01.15 - klo:23:41
Näin on. Siitä sitten tietenkin voi olla erimieltä, mikä on hyvä kauppa ja mikä ei. Hyvä kuitenkin, että kauppoja tulee ja ostajat ovat tyytyväisiä. Mutta sen olen oppinut, että autopalstoilla ei uskalla mainita alennusprosentteja, bannia tulee välittömästi. Mutta sitä olen ihmetellyt, että jos alennusprosentti on pieni, niin siitä ei tule koskaan Skrikon banniin johtavaa väittelyä. ;)
Mä olen ostanut 3 uutta autoa, ja en ole hyväksynyt alle 10% alea kokonaishinnasta.Perus verottomasta lienee noin 14-15%.Pitää aina muistaa ettei pakko ostaa, niin silloin ääni muuttuu.Mutta vaihturia en ole vienyt, koska silloin ne prossat valuu kaivoon.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.01.15 - klo:23:45
Mä olen ostanut 3 uutta autoa, ja en ole hyväksynyt alle 10% alea kokonaishinnasta.Perus verottomasta lienee noin 14-15%.Pitää aina muistaa ettei pakko ostaa, niin silloin ääni muuttuu.Mutta vaihturia en ole vienyt, koska silloin ne prossat valuu kaivoon.

Juu. kovin on autokaupan luonne muuttunut pienellä aikaa. Muistan vielä taannoin, kun osti yksityiseltä, jonka oli pakko myydä autonsa ja antoi sen vaihdossa, niin sai uudesta autosta -25%. Se oli vielä kokonaishinnasta. Niitä oli sitten kiva myydä pikkukauppiaille. Nyt sellaisista kaupoista ei voi enää edes haaveilla, kun hyvityshinnat on ihan paskoja.

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.01.15 - klo:23:50
Juu. kovin on autokaupan luonne muuttunut pienellä aikaa. Muistan vielä taannoin, kun osti yksityiseltä, jonka oli pakko myydä autonsa ja antoi sen vaihdossa, niin sai uudesta autosta -25%. Se oli vielä kokonaishinnasta. Niitä oli sitten kiva myydä pikkukauppiaille. Nyt sellaisista kaupoista ei voi enää edes haaveilla, kun hyvityshinnat on ihan paskoja.
On muuttunu kaupat juu.Mut paskoja kauppoja ei silti pakko tehdä.Autokuume yleensä selättää kaiken.Silloin raha halpaa ;D
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

JakeS

Ihan aiheeseen vielä.  Ostin 2013 Sharanin dsg-vaihteistolla. Monta uutta autoa ostaneena ajattelin vw:n olevan merkkinä "paremmin" hintansa säilityttävä mutta väärä oli oletus. Huomasin vaihtohetkellä liikkeiden penseän suhtautumisen autoon, erityisesti kaikki olivat kiinnostuneita dsg:n huoltohistoriasta vain vw'-auto itse ei siitä mitään kysellyt.
Lopputuloksena volkkarista tuli kaikkein kallein auto mitä minulla on ollut ja ainakin paljon ajoa sisältävään käyttöön tämä oli ensimmäinen ja viimeinen volkkari mitä hankin. Mitä enemmän dsg auto on ajettu niin sitä enemmän liikkeet karsastavat autoa nimenomaan vaihteiston suhteen ja vaihtohyvitys laskee hyvin nopeasti.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Rauska

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.01.15 - klo:23:35
Meinaatko laskuvirhettä  :D . Kuten ram1 sanoi, totta se on, on oma kokemus. Mutten muista tarkkoja hintoja.
2009 A3 SB Stronic runsailla varusteilla > 2010 A5 SB S-Tronic qvielä runsaammilla varusteilla.
Mutta tuotakaan kauppa en ole katunut.
Automyyjienkin pitää elää  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Nudde

LainaaMä olen ostanut 3 uutta autoa, ja en ole hyväksynyt alle 10% alea kokonaishinnasta.Perus verottomasta lienee noin 14-15%

Ihmettelen mistä saa tällaisia alennuksia, siis jos on suoraan laskettu hinnasta sen 10 pinnaa pois, aika normaali maksimi alennus tuppaa olemaan noin 6 %. Saako udella mikä merkki on ollut kyseessä?

ram1

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.01.15 - klo:10:09
Ihmettelen mistä saa tällaisia alennuksia, siis jos on suoraan laskettu hinnasta sen 10 pinnaa pois, aika normaali maksimi alennus tuppaa olemaan noin 6 %. Saako udella mikä merkki on ollut kyseessä?
2 Ocua ja 1 E87.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Nudde

Lainaa2 Ocua ja 1 E87.

Ok, eli Skodalla on paljon paremmat katteet, tai haluaa myydä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 15.01.15 - klo:09:39
Mitä enemmän dsg auto on ajettu niin sitä enemmän liikkeet karsastavat autoa nimenomaan vaihteiston suhteen ja vaihtohyvitys laskee hyvin nopeasti.

Tuon allekirjoitan. Kysyessäni vaihtohyvitystä muutamaan eri merkkiin, ensimmäinen kysymys on ollut onko DSG vai manuaali. Vastatessani manuaali, jokainen myyjä on sanonut, no hyvä. Tuo nettohyvitys kyllä Sciroccosta on huono verrattuna vastaavien pyyntihintoihin ( kaikki vielä sellaisia missä jakoremppaa ei ole tehty ). Nettohyvitykset pyynneistä ovat max -20%.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 15.01.15 - klo:11:13
Ok, eli Skodalla on paljon paremmat katteet, tai haluaa myydä.
Itseasiassa entisen Skodamyyjän kanssa jutelleena, niin katteet aika minimaalisia.Taitaa kyllä koskea kaikkia merkkejä.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Mara

Kyllä DSG podotta auton hyvityshintaa vaihdossa aika rankasti. Ostin keväällä -12 uuden VW Golf Variantin 1,6 TDi ja dsg Highline ja pysäköintiavustin + Xenon valot ja koukku Hinta oli 32000,-

Nyt vajaa 3 vuotta ja 65000 km myöhemmin siitä tarjotaan vaihdossa 15 - 18000,-. Uuteen samanlaiseen luvattiin lähes 21000,-, mutta silloinkin väliraha olisi 17000,-

Golfin hinta ei tulevina vuosina enää voi pudota tuota vauhtia, joten se pitää ajaa loppuun

JakeS

Lainaus käyttäjältä: Mara - 15.01.15 - klo:17:18
Kyllä DSG podotta auton hyvityshintaa vaihdossa aika rankasti. Ostin keväällä -12 uuden VW Golf Variantin 1,6 TDi ja dsg Highline ja pysäköintiavustin + Xenon valot ja koukku Hinta oli 32000,-

Nyt vajaa 3 vuotta ja 65000 km myöhemmin siitä tarjotaan vaihdossa 15 - 18000,-. Uuteen samanlaiseen luvattiin lähes 21000,-, mutta silloinkin väliraha olisi 17000,-

Golfin hinta ei tulevina vuosina enää voi pudota tuota vauhtia, joten se pitää ajaa loppuun
Sinähän selvisit todella halvalla. Minulla arvonalennus 23 kuukaudessa oli n. 1830 â,¬ /kk....
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

ram1

Puolet ja 3 vuotta ihan normisetti.Yksi syy miksi lopetin uusien ostamisen.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

M1kke

Eipä tuo valitettavasti mitenkään epänormaalilta arvonalenemalta vaikuta tuon hintaiselle autolle, tuskin manuaalistakaan paremmin saisi. Enemmän se on tuo Highline-varustelu ja muut lisävarusteet jotka korottavat auton hankintahintaa uutena, mutta eivät enää juurikaan vaikuta käytetyssä.

Mitä olisi maksanut samalla laatikolla ja moottorilla "karvalakkimalli" tuolloin? Jos sellaista oli tarjolla? Mitä niistä pyydetään nyt?

Jos joku sprökö on vuosikausien metsästyksen jälkeen saanut omastaan hieman enemmän mahdollisimman epäkuranttiin vaihtoautoon vaihtamalla niin eipä noita juttuja kannata kovin tosissaan ottaa, tai ainakaan käyttää verrokkina jonkin automallin, merkin tai teknisen toteuksen keskimääräistä arvonalenemaa mitattaessa.

Mara

Highline oli 2012 1255,- â,¬ kaliimpi kuin Comfortline. Tuossa 32000,- hinnassa oli jo huomioitu alennus 2000,- alennus.

Lisävarusteita autossa oli 3598,- arvosta.

xmasa

Itse tarjosin keväällä 2014 edellistä kotteroani Golf V Variant Sportline TSI 118kw DSG7 aj.45tkm vm2009 vaihdossa uuteen n.32tâ,¬ Aurikseen. Hyvittivät Golffista 20tâ,¬ sillä hetkellä. En pidätänyt tarjousta huonona, koska Golffi oli uutena maksanut kesällä -09 30200â,¬.

Tosin olin kysellyt aikaisemminkin tarjouksia s-postin välityksellä käytettyihin autoihin, niin välillä tarjosivat n.35-37tâ,¬ vaihtoautosta hyvitystä Golffista n.16-17tâ,¬. Jäi kyllä niissä kaupat tekemättä. Saa nähdä miten nykyinen kottero pitää arvoaan seuraavien kauppojen suhteen.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

skriko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 15.01.15 - klo:17:34

Jos joku sprökö on vuosikausien metsästyksen jälkeen saanut omastaan hieman enemmän mahdollisimman epäkuranttiin vaihtoautoon vaihtamalla niin eipä noita juttuja kannata kovin tosissaan ottaa, tai ainakaan käyttää verrokkina jonkin automallin, merkin tai teknisen toteuksen keskimääräistä arvonalenemaa mitattaessa.

En tiedä kuka tuo sinun ystäväsi sprökö on. Aika kova kaveri. Itse en saa tuollaisia kaatoja. Edellisellä autolla tuli turpaan 1416â,¬/vuosi ja nyt Sciroccolla peräti 1540â,¬/vuosi. Nämä tosin olivat suoralla ostolla ja suoralla myynnillä tehtyjä kauppoja.
Toista se oli ennen, kun omillakin autoilla tuli voittoa, vaikka halvalla myi. Viimeksi muuten olen antanut auton vaihdossa uuteen 2002.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.15 - klo:22:44
Edellisellä autolla tuli turpaan 1416â,¬/vuosi ja nyt Sciroccolla peräti 1540â,¬/vuosi.

Pientä on. Oman Sciroccon kohdalla ollaan lähellä lukua 5 tonnia per vuosi.
Itse en ole törmännyt siihen, että tuota minunkin autostani löytyvää voimalinjaa hirveästi karsastettaisiin. Hyvityshinnoista ja myyjien puheista on ihan turha vetää mitään johtopäätöksiä. Vastaava Volkkari DSG:llä on edelleen ostettaessa manuaalia kalliimpi, tuntuvat myös kiertävän Nettiautosta nopeammin... No minä mitään näistä tiedä, kunhan havainnoin. Hyvä taktiikkahan se on mollaamalla saada vielä vähän isompi siivu viivan alle autonvaihtajilta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 15.01.15 - klo:23:11
Pientä on. Oman Sciroccon kohdalla ollaan lähellä lukua 5 tonnia per vuosi.
Itse en ole törmännyt siihen, että tuota minunkin autostani löytyvää voimalinjaa hirveästi karsastettaisiin. Hyvityshinnoista ja myyjien puheista on ihan turha vetää mitään johtopäätöksiä. Vastaava Volkkari DSG:llä on edelleen ostettaessa manuaalia kalliimpi, tuntuvat myös kiertävän Nettiautosta nopeammin... No minä mitään näistä tiedä, kunhan havainnoin. Hyvä taktiikkahan se on mollaamalla saada vielä vähän isompi siivu viivan alle autonvaihtajilta.

Siinähän Mikko on se ero, että minun autoni oli maassa oleva ja tuo vihreä ei siihen aikaan ollut se kovin suosittu väri. Sinä taas tilasit omasi ja otit siihen aika runsaasti varusteita. Sinulla noita metrejäkin taitaa olla enemmän. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että hyvittävät enemmän manuaalista juuri sen vuoksi kun pelkäävät joutuvansa maksumiehiksi mahdollisille vioille. Ovelia kun ovat myyjät, niin yrittävät sitten maksattaa vielä mahdolliset ongelmat ostajillakin pyytäessään DSG:stä manuaalia enemmän.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.01.15 - klo:23:25
Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että hyvittävät enemmän manuaalista juuri sen vuoksi kun pelkäävät joutuvansa maksumiehiksi mahdollisille vioille. Ovelia kun ovat myyjät, niin yrittävät sitten maksattaa vielä mahdolliset ongelmat ostajillakin pyytäessään DSG:stä manuaalia enemmän.

Minä taas olen sitä mieltä, että eivät hyvitä vaikka sellainen mielikuva syntyisikin. DSG:n hyvityshintoja aivan varmasti kyllä koitetaan polkea alaspäin hysteriaa lietsoen. Ei se manuaaliremppa sen halvempi ole ja koeajettaessa pitäisi harjaantuneen henkilön (ts. ammattilaisen) kyllä havaita viat molemmissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy