Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Karvis

Nyt kun on tuo uusi auto tulollaan niin pitäisi hankkia kunnon vaha siihen, mikä olisi hyvä vaha uudelle autolle? Megun #16?
Ja kannattaako auto käydä läpi claybarin kanssa, vai riittääkö normi pesu pohjiksi?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Simola

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.05.10 - klo:23:52
Nyt kun on tuo uusi auto tulollaan niin pitäisi hankkia kunnon vaha siihen, mikä olisi hyvä vaha uudelle autolle? Megun #16?
Ja kannattaako auto käydä läpi claybarin kanssa, vai riittääkö normi pesu pohjiksi?

Uusi auto tuskin claybaria kaipaa.
Kokeile kädellä onko karheutta, ja jos ei, kunnon pesu vaan alle.
Itse en ainakaan uutta maalipintaa alkaisi liiaksi hieromaan.

Sitten vaan vahat päälle.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

ram1

Itse kun sain uuden niin oli todella helppo laittaa vaha uuteen maalipintaan.Ei tarvitse Clayta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Reneto

Tein viikonloppuna ensimmäisen kerran clay bar-käsittelyn, ja on sanottava että tuli tunne, että clayssa olisi jonkinlaista ylimääräistä hypetystä. Jetta on ollut minulla vajaan vuoden, (edellisen omistajan pesu/clay/vahaustavoista ei tietoa) ja vahasin sen viime kesänä Korrekin Kiiltovahalla ja joulukuussa siihen laitettiin pesulassa Glymin kultainen normipesun yhteydessä. Näiden lisäksi olen pessyt autoa suht useasti käsin Solmasterin AS 40 tehopesulla. No, viime talvi oli kyllä likaantumisen suhteen armollinen, ja pesuja oli normaalia vähemmän. Kaiken kaikkiaan olen saanut nauttia kiiltävästä ja helppohoitoisesta peltipinnasta koko sen ajan kun auto on minulla ollut.

Edellisen sivun viimeisessä postauksessa on toimenpiteet, jotka tein viime lauantaina
Lainaa
Tämän päivän urakka:
1. pesut (liuotin ja fairy)
2. huuhtelu ja hätäinen kuivaus
3. claybar ja liukkarit
4. huuhtelu ja tarkempi kuivaus
5. vahaus dodon lime prime kliinerillä
6. vahaus dodon blue velvetillä (carnauba hard wax)
7. pieniä sisätöitä, lasien ja mattojen putsausta..

Pinta ei mielestäni muuttunut miksikään clay-käsittelyn ansiosta. Se vaikutti liukkaalta ja hyvältä ennen ja jälkeen. Porukan kokemukset clay barista ovat aivan erilaisia mitä se omalla kohdalla oli.  Oliko pesuni niin tehokkaita että clay barilla ei enää lähtenyt käytännössä mitään? Vanhat vahat olivat mielestäni tipotiessään ennen claytä, koska veden helmeilyä ei fairyn jälkeen näkynyt.
Vai onkohan ajoni sellaista, että paskan pinttymistä ei kerta kaikkiaan tapahdu? Pyörittelen enempi kaupungissa kuin paahdan maantiellä..
Solmasterin sitrusöljypohjainen AS 40
on kokemukseni mukaan tosi hyvä pesuaine. Olisiko siinä yksi syy..?

Tämä nyt on vähän tällaista itsekseen pohdiskelua, mutta silti kyseenalaistan clay barin hyödyllisyyden ja ylivertaisuuden, jos autoa pesee usein ja siinä on hyvä vahapinta. Epäilemättä monissa tapuksissa kyseinen käsittely on hyväksi jossain vaiheessa auton elinkaarta.
Yritän vältellä kaikkea turhaa hifistelyä, ja viime lauantaista jäi vähän sellainen maku.
Tulikohan tässä sohaistua muurahaispesää.. No, kertokaa viisaammat, miksi se clay bar on niin mahtava keksintö?

Ai niin, Karvikselle: Megun #16 on kovasti kehuttu ja ennenkaikkea kohtuuhintainen kovavaha. Varmasti hyvä valinta. Unohda se clay  :) Ja onnea autokauppojen johdosta.

Edit: Tarkistin ja korjasin, M#16 ei olekaan puhtaasti carnaubavaha, vaan jonkinlainen sekoitus. Se ei siis kuitenkaan ole polymeerivaha.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Karvis

Eli unohdetaan se claybar, eikä ilmeisesti mitään puhdistavia tököttejäkään tarvita? Auto on toki ollut essarina tammikuun lopusta asti mutta se käy fixissä ennen luovutusta, aivan pakasta se ei kuitenkaan ole.

Yrittänyt tässä pähkiä tuota vahaa, ottaakko megun #16 vai kenties joku Dodon tuote vaiko jopa Collinite? Kaikki ilmeisen hyviä ::)

obelix

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.05.10 - klo:22:06
Eli unohdetaan se claybar, eikä ilmeisesti mitään puhdistavia tököttejäkään tarvita? Auto on toki ollut essarina tammikuun lopusta asti mutta se käy fixissä ennen luovutusta, aivan pakasta se ei kuitenkaan ole.

Yrittänyt tässä pähkiä tuota vahaa, ottaakko megun #16 vai kenties joku Dodon tuote vaiko jopa Collinite? Kaikki ilmeisen hyviä ::)
Itse laitoin uuden auton pintaan suoraan pesun jälkeen collinite 915:sta,ja 10-vuotiaaseen Passatin pintaan perusteellisen puhdistuksen jälkeen collinite 476 double coatia.Molemmat noista vahoista helppoja työstää kun ei anna kuivua liikaa,ja kiilto varsinkin passatissa parani huikeasti:) Passat musta perusväri,Opel metalliharmaa.
Opel Insignia Sports Tourer Ecoflex -10
Vw Passat V6 4-Motion -00

a-o

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 19.05.10 - klo:17:28
No, kertokaa viisaammat, miksi se clay bar on niin mahtava keksintö?

En viisaudesta tiedä, mutta claybar on oivallinen työväline mikäli auton maalipintaan on kertynyt pinttynyttä likaa joka ei pesussa irtoa.

Ainakin oman auton kohdalla olen huomannut, että pesun jälkeen auto näyttää puhtaalta, mutta sormen päillä tuntee pientä karheutta. Tämän saa claybarilla helposti pois. Nykyisin käytössä oleva maantiesuola kertyy mukavasti auton pinnalle, varsinkin kun autoa säilyttää lämpimässä tallissa. Tämän suolakerroksen jäänteetkin irtoaa claybarilla kevyesti.

Muilla menetelmillä sitä pinttynyttä likaa saa hangata todella voimakkaasti jolloin helposti syntyy naarmuja.

Otto.

Viikonlopun aikana on tarkoitus puunata ja puleerata sitten urakalla. Colliniten 476s, Dodon Born Slippy + pehmeä claybar sekä erinäinen määrä muita tököttejä löytänee tiensä Audin pintaan. Appivanhemmilla on talli, jossa pääsee hieromaan maalipintaa vaikka olisi kuinka kirkas tai sateinen keli - enää on omasta viitseliäisyydestä kiinni.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 20.05.10 - klo:12:28
Appivanhemmilla on talli, jossa pääsee hieromaan maalipintaa vaikka olisi kuinka kirkas tai sateinen keli - enää on omasta viitseliäisyydestä kiinni.

Sopivaa hommaa anoppilaan -aika kuluu mukavasti!  ;D

Sean80

Lainaus käyttäjältä: a-o - 20.05.10 - klo:14:02
Kunpa minunkin anopillani olisi talli. ;D

Otto.

Lainaus käyttäjältä: a-o - 20.05.10 - klo:14:02
Lisäurakkaa olis sitten noin 4000 neliön nurmikon leikkuu. Toivottavasti päältäajettava kone on kuosissaan, muuten voi tulla ihan oikeasti hiki.

Otto.

Viereenkirjoittaneesta tuli kyllä nyt claybar-uskovainen. Todella hienosti lähti piki- ja ötökkätahrat maalipinnasta irti. Nyt ruokatauko ja sen jälkeen vahaa pintaan.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 21.05.10 - klo:12:03
Viereenkirjoittaneesta tuli kyllä nyt claybar-uskovainen. Todella hienosti lähti piki- ja ötökkätahrat maalipinnasta irti. Nyt ruokatauko ja sen jälkeen vahaa pintaan.

Hmm.. kai se on uskottava että claybarista on jotakin hyötyä. Itelläni ei vaan liuottimen ja fairyn jälkeen ollut missään pikeä tai hyönteisiä. Jos oli ennen niitäkään.. don´t know. Säästyipähän savimöykky puhtaana seuraavaan kertaan  ::)

Kapa

Ei ollut AB:n testi vinossa, sillä erinomainen vaha tuo Car-s! Helppo työstää mielestäni ja kiilto yhtä hyvä jos ei parempi kuin kalliimpien käyttämieni! Kyllähän se pärjäsi testissä juuri ominaisuuksiensa takia, eikä hinnan! Möisi varmaan paremmin jos olisi viisinkertaistanut hinnan. Suomalainenhan ei tunnetusti osta muuta kuin hinnakasta hyvää.

Otto.

Colliniten 476 on kyllä ainakin kiillon puolesta jokaisen euron arvoinen. Blingblingiä on vaikka muille jakaa ja hakkaa oman kokemuksen mukaan minkä tahansa marettivahan. Työstettävyyskin oli ainakin omasta mielestäni samalla tasolla kuin nestemäisten marketvahojen. Kestostahan nyt ei voi sanoa vielä mitään, mutta toivottavasti täyttää mainos- ja nettipuheet edes puolittain.

Donitsi

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 19.05.10 - klo:17:28

Pinta ei mielestäni muuttunut miksikään clay-käsittelyn ansiosta. Se vaikutti liukkaalta ja hyvältä ennen ja jälkeen. Porukan kokemukset clay barista ovat aivan erilaisia mitä se omalla kohdalla oli.  Oliko pesuni niin tehokkaita että clay barilla ei enää lähtenyt käytännössä mitään? Vanhat vahat olivat mielestäni tipotiessään ennen claytä, koska veden helmeilyä ei fairyn jälkeen näkynyt.

Tämä nyt on vähän tällaista itsekseen pohdiskelua, mutta silti kyseenalaistan clay barin hyödyllisyyden ja ylivertaisuuden, jos autoa pesee usein ja siinä on hyvä vahapinta. Epäilemättä monissa tapuksissa kyseinen käsittely on hyväksi jossain vaiheessa auton elinkaarta.
Yritän vältellä kaikkea turhaa hifistelyä, ja viime lauantaista jäi vähän sellainen maku.
Tulikohan tässä sohaistua muurahaispesää.. No, kertokaa viisaammat, miksi se clay bar on niin mahtava keksintö?

Vastaat itse itsellesi. Ei sitä claybaria tarvitse jos sen pinttyneen lian saa irti ihan pesemällä tai sitä ei ole. Toki asiaa helpottaa varmasti jos olet tehnyt pohjat kunnolla ja talvellakin joskus pessyt. Tämä talvi oli ensimmäinen kun auto tuli puhtaaksi joka kerta, jopa noista pikitahroista jotka tässä keväällä roiskuivat kun routavaurioita paikattiin. Yksi huomattava asia oli myös että sitä suolapaskaa päästiin levittämään niin harvoin viime talvena että se ei ehtinyt tarttumaan.

Jos pinta on sileä ja liukas sekä puhdas kaikista pikitahroista ja pihkoista, et tarvitse claybaria. Jos taas pesit auton talvella kolme kertaa, et kummemmin vahannut ja pinta on karhea ja paskainen, käytä claybaria. Se on oikeasti erittäin viisas keksintö.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 22.05.10 - klo:20:55
Colliniten 476 on kyllä ainakin kiillon puolesta jokaisen euron arvoinen. Blingblingiä on vaikka muille jakaa ja hakkaa oman kokemuksen mukaan minkä tahansa marettivahan. Työstettävyyskin oli ainakin omasta mielestäni samalla tasolla kuin nestemäisten marketvahojen. Kestostahan nyt ei voi sanoa vielä mitään, mutta toivottavasti täyttää mainos- ja nettipuheet edes puolittain.

Itse olen levittänyt sen semmoisella vaahtomuovisienellä paneeli kerrallaan ja kiillottanut sitten. Kun työvälineet on kunnossa, niin on ilo työskennellä.

Itsellä onkin seuraavaksi hankintalistalla kunnollisia pitkänukkaisia mikrokuituliinoja kiillotukseen ja mikrokuituinen kuivauspyyhe.

edit: ja omien kokemuksien mukaan tuo vaha kestää. Tuli kylläkin vahattua auto uudelleen ennen kiillon loppumista.

Otto.

Lainaus käyttäjältä: a-o - 22.05.10 - klo:21:08
Itse olen levittänyt sen semmoisella vaahtomuovisienellä paneeli kerrallaan ja kiillottanut sitten. Kun työvälineet on kunnossa, niin on ilo työskennellä.

Itsellä onkin seuraavaksi hankintalistalla kunnollisia pitkänukkaisia mikrokuituliinoja kiillotukseen ja mikrokuituinen kuivauspyyhe.
Sienellä meni pintaan mullakin paneeli kerrallaan ja kiillotus tapahtui vanhasta lakanasta revityillä räteillä. Pikkusen piti hikoilla, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Kuivumisaikaa oli 5-10min levityksen jälkeen.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 22.05.10 - klo:21:12
Sienellä meni pintaan mullakin paneeli kerrallaan ja kiillotus tapahtui vanhasta lakanasta revityillä räteillä. Pikkusen piti hikoilla, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Kuivumisaikaa oli 5-10min levityksen jälkeen.

Vaihda ehdottomasti mikrokuituliinaan -työ helpottuu dekadilla.

Olen tähän asti käyttänyt ihan perus siivouskäyttöön tehtyjä nukkapintaisia mikrokuituliinoja, mutta semmoinen pehmeä voisi olla parempi. Loppusilauksen olen tehnyt "sileällä" mikrokuituliinalla. Collinite onkin siitä hyvä vaha, että kiillotuksessa ei pahemmin synny pölyä, joka jäisi pintaan.

Noita meinasin tilata: http://www.cleanyourcar.co.uk/microfibre-cloths/eurow-shag-pile-double-density-towels/prod_436.html

Reneto

Lainaus käyttäjältä: a-o - 22.05.10 - klo:21:16
Vaihda ehdottomasti mikrokuituliinaan -työ helpottuu dekadilla.

Samaa mieltä.
Itse kiinnitin ensimmäistä kertaa muutenkin huomiota oikeisiin välineisiin, ja Dodon Lime Prime kliinerin (nestemäinen) levitin Dodo Juice Blue Roolla. Dodon Blue Velvetin puolestaan levitin kovien vahojen levittämiseen tarkoitetulla vaahtomuovi-padilla. Molemmat vahat kiillotin pehmeillä mikrokuituliinoilla. Nuo välineet takasivat, että annostelusta tuli oikeata, työstä helppoa ja vahojen menekki pysyi kohtuullisena.

Vaikka Lime Prime ei tehonnut aivan niin hyvin hiusnaarmuihin kuin odotin, sen puhdistavuus on hyvällä tolalla. Takaluukun kannen pellissä oli ostovaiheessa ilmeisesti mustasta muovin/kumin hoitoaineesta parin kolmen sentin viiru. (kilven taustasta oli räpelletty pois väärän VW-diilerin nimi). Yritin saada sitä pois viime kesänä korrekin vahalla ja sinolilla siinä onnistumatta.
Nyt vahauksen yhteydessä pesut liuottimella ja fairylla, viiru oli ja pysyi. Claybar.. ei vieläkään lähtenyt. Mutta Lime Primelläpä lähti. Taitaa vaan olla näiden VAGien maalit ja lakat niin kovia, että muuten se oli pieni pettymys. Koneellisesti levitettynä olisi voinut toimia paremmin.. ehkä.

Otto.

Seuraavaan sessioon on kyllä tarkoitus hommata ne mikrokuituliinat kiillotukseen. Ja pikkusen muitakin välineitä. Nyt näyttää kelien puolesta siltä, että puhtaasta autosta voi alkaa taas haaveilemaan seuraavan kerran viikon päästä - jos sittenkään. Eli ei nyt mikään kiire ainakaan ole lisähankinnoilla.

ATM

Täällä on käytetty niin hienoja vahoja ettei muita kehtaisi mainostaakaan, mutta kokemukset ovat aina tervetulleita. Tänään tuli vihdoin hankittua painepesuri ja koeajo ajettiin tietysti heti auton kylkeen. Koko auto ylt'ympäriinsä siitepölyssä ja piessä. Hienosti toimi ja pesu oli oikeastaan liiankin kivaa. Siitä hävisi se jynssäämisen hohto. No, käteen jäi tässä eräänä päivänä Bilteman vahapänikkä joka taannoin menestyi ihan mukavasti vahatestissä. Sitä kehuttiin vaivattomaksi. Ja sitä se olikin verrattuna AutoGlymiin jota tuolla varastossa riittää vielä pitkäksi aikaa. Vaha oli erittäin helppo levittää ja mikä parasta, se erottui jopa valkoisessa autossa mikä osaltaan helpotti levityshommaa. Kiillotus - se toi hymyn kasvoille, sillä niin helppoa oli pyyhkäistä kevyesti ylimääräiset pois. Entäpä kiilto? Käsittämättömän komeasti kiiltää Candy White käsittelyn jälkeen kun ottaa huomioon vahapurnukan naurettava hinta.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Donitsi

Minä luulen että näillä kuluttajatuotteilla et niin paljon painetta saa että maalia kyljistä irti saisit jos se vaan tehtaalla on tehty oikein. Toyotoista en mene toki takuuseen.

Ei varsinaisesti vahaamiseen liity mutta osaakos täällä joku kertoa tuosta moottoritilan pesusta. Onko siellä mitään osaa varsinaisesti joka pitäisi suojata vedeltä? Ja muita vinkkejä. 

Pertsa

Viime viikonloppuna tuli putsattua ja vahattua auto TI-hallissa seuraavalla reseptillä:
1. Pineline + painepesu
2. Shampoopesu (Meguiar's NXT Generation Car Wash)
3. Kuivaus mikrokuituliinoilla
4. Claybar käsittely
5. Shampoopesu
6. Kuivaus
7. Eka kerros Poorboys White Diamond, kiillotus mikrokuituliinoilla
8. Toka kerros Meguiar's #16, kiillotus mikrokuituliinoilla

Aikaa ylläolevaan meni melko tasan 4h.

Olen kyllä tyytyväinen kiiltoon ja pinnan sileyteen, toivottavasti myös kesto tuolla #16:lla on niin hyvä kuin olen ymmärtänyt. Täytyy ehkä seuraavan pesun jälkeen vielä vetää toinen kerros tuota #16:tta.
Molemmat vahat oli todella helppoja levittää ja kiillottaa. White Diamond on nestemäistä. Tuo Meguiar's #16 on vähän sellainen puolikiinteä, eli paljon pehmeämpi kuin esim. "hikisimppa" mutta ei nestemäinenkään, ehkä suunnilleen vähän kuin pehmeää voita. Työstettävyys kyllä oli oikeastaan ihan nestemäisen vahan tasolla.

Vaikka on kohtuullisen hinnakkaita nuo kaksi vahaa niin on ne kyllä riittoisiakin. Noilla luultavasti vahaa auton vähintään 20-30 kertaa, ellei enemmänkin...

Sitten kotipihassa vielä reilu tunti kynnyskotelot/ovien välien putsaus ja kynnyksiin vahaa. Lisäksi sisätilojen imurointi ja sisämuovien (vain kynnysmuovit) käsittely Valet Pro Protectantilla. Tässä ei mennyt kauaa koska nämä paikat tulee muutenkin putsattua suht usein eikä ole koskaan kovinkaan likaiseksi päässeetkään.

Vielä täytyy konehuone pestä ja putsata talven jäljiltä kondikseen...

Kapa

Minä luulen että näillä kuluttajatuotteilla et niin paljon painetta saa että maalia kyljistä irti saisit jos se vaan tehtaalla on tehty oikein. Toyotoista en mene toki takuuseen.

Uskallatko tuoda autosi minun kuluttajatuote pesuriini? Itse en edes mielelläni pese autoani painepesurilla, koska homma käy käsin ihan yhtä nopeasti ja puhdistaa tarkemmin!

tsiih

Ei kai sitä autoa sillä pesurilla pelkästään pestä vaan huuhdotaan lika ja pesuaine pois, sellaisistakin paikoista mihin ei käsi pääse.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Donitsi

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 27.05.10 - klo:22:54

Uskallatko tuoda autosi minun kuluttajatuote pesuriini? Itse en edes mielelläni pese autoani painepesurilla, koska homma käy käsin ihan yhtä nopeasti ja puhdistaa tarkemmin!

No tyhmähän se on joka "poraa" puolen sentin päästä suutin täysin auki jolloin on se mahdollisuus että se maalia irrottaisi.

En minäkään pese autoa pesurilla, ei siitä puhdasta tule. Mutta esihuuhtelussa se on lyömätön koska pelkällä letkulla et niin paljon painetta saa. Ja se käsin pesun ideakin hukkuu jos sinä hiekasta karheaa kylkeä alat kintaalla hieromaan. Puhdasta toki tulee mutta kyllä näyttää komealta aurinkoa vasten.

Ihan pelkkä letku on kyllä paras sitten taas pesuaineen huuhtelussa. Painepesurilla vesimäärä on niin pieni että saa suihkutella pitkän aikaa ennen kuin vaahto häipyy, mutta sehän nyt ei taas ole ekologista.

ram1

Kyllä tuolla 3-vaihe 170 barin KEWillä kiva vedellä liukkariesipesu.Sen jälkeen samppoopesuun ei paljon likaa jää.Ja kyllä samppoonkin huuhtelun mieluummin teen paineella kuin letkulla.
Mutta niinkuin Donitsi sanoi, esipesuun pakollinen varuste.Kyllähän nuo Essopesutkin aika kovalla paineella pukkaa.
Ja itsellä muuten kokemusta kyllä maalilähtemisestä juurikin  melkein uudesta Toyotasta.Puskurissa ilmeisesti kiveniskemästä lähti maali lohkeamaan pesussa.Maalin alle ilmeisesti meni pesuainetta tai liukkaria.Ja pesu suoritettiin silloin mattoKärcherillä.Alkuun sanoivat ettei näitä nykyajan muovipuskureita saa suihkuttaa liian lujalla paineella, mutta kyllä se takuuseen meni.
Skodissa ei ole ollut ongelmia, vaikka tuolla kovalla paineella välillä aika läheltäkin pesen pinttyneinpiä kohtia.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Karvis

Nyt ois hankittu vahaustarpeita Yetin hoivaamiseen :D Megun NXT 2.0 vahaa ja NXT tech wax spray kiillon ylläpitoon, paikallisesta kivijalkakaupasta edullisesti :) Pääsee viikonloppuna pienokaista hoivaamaan...

Mites tuo Tech Wax, käsitin että on samantapainen tuote kuin AG:n aqua wax eli pesun jälkeen sumutetaan pintaan ja kuivataan microkuituliinalla pois? Hetken pyörittelin tuota ja quick detaileria hyppysissä, mutta päädyin sitten tuohon kun vahakin on "samaa sarjaa" :P

e: Hokasin että tuota tech waxia ei kestä laittaa maalaamattomille muovipinnoille ja niitähän Yetissä riittää, kävin siis putiikissa uudestaan ja vaihdoin purkin Ultimate quik detaileriin jota saa vedellä kaikille pinnoille. Jotain hyötyä tuostakin kun ostaa ihan oikeasta kaupasta :D
Samalla reissulla piti hakea Motonetistä microkuituliinoja kiillotukseen ja uusi pesuväline, tälläkertaa kokeeksi Korrekin pesukinnas.

Tikka

1. Auton huuhtelu
2. Auton pesu Korrekin Autopesu-aineella
3. Auton kuivaus
4. Auton vahaus Korrekin Kestovahalla
5. Vahan poisto/kiillotus
6. Auton ihailu (ei liian läheltä, sillä silloin näkee ohuen harmaan kalvon, joka vahauksesta jäi... :o)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy