Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.07.10 - klo:20:22
Tuo mahlaksi luultu on yleensä vielä kuvottavampaa: kirvojen ulostetta. :(

Ok, jos näin on, niin sitten minäkin suosittelen poistamaan sen nopeasti auton pinnasta :D.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.07.10 - klo:20:22
Tuo mahlaksi luultu on yleensä vielä kuvottavampaa: kirvojen ulostetta. :(

Juu, siitä on ollut tänä vuonna tavallista enemmän murhetta. siitä mukavampaa eritettä kuin mahla, että lähtee helpommin pelleistä ja laseista.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

borabora

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 23.07.10 - klo:18:33
Menee sitten Claybar+Collinite-käsittely uusiksi. Auton pinta oli tarkemman tutkiskelun jälkeen täynnä koivun mahlan aikaansaamia pieniä pisaroita, jotka kovettuneet ja/tai korkanneet vahan. Maalipinta tuntuu kuin olisi näppylähanskaa ja rohina vain kuuluu, kun lateksihanskalla vetää sormilla pitkin pintaa.

Huoh. Pitääpä suunnitella ens viikonlopun ohjelma uusiksi.

Kokeile kylmävesihuuhtelua ensin ennen kuin laitat mitään muuta siihen pintaan. Aikoinaan kävi itselleni myös pieni käpy kun jätin ison koivun alle pariksi viikoksi niin olihan se kulkuneuvo pinnaltaan varsinaista santapaperia. Siihen aikaan ei ollut käytössä muuta kuin kylmävesi letkusta joten laskin sitä sitten jonkin aikaa ja kävin tekasemassa shampoolitkun. Palattuani kokeilin maalipintaa ja hämmästyin kuin pinta olikin sileä ja mahlat oli liuenneet pois. Tuon jälkeen olen ensin huuhdellut kylmällä vedellä auton ja odotellut vähän aikaa jotta mahla liukenee veden myötä pois ja sitten pessyt normaalisti. Tosin olen myös vältellyt lehtipuiden alle pysäköimistä. 

Otto.

Lainaus käyttäjältä: borabora - 23.07.10 - klo:21:01
Kokeile kylmävesihuuhtelua ensin ennen kuin laitat mitään muuta siihen pintaan. Aikoinaan kävi itselleni myös pieni käpy kun jätin ison koivun alle pariksi viikoksi niin olihan se kulkuneuvo pinnaltaan varsinaista santapaperia. Siihen aikaan ei ollut käytössä muuta kuin kylmävesi letkusta joten laskin sitä sitten jonkin aikaa ja kävin tekasemassa shampoolitkun. Palattuani kokeilin maalipintaa ja hämmästyin kuin pinta olikin sileä ja mahlat oli liuenneet pois. Tuon jälkeen olen ensin huuhdellut kylmällä vedellä auton ja odotellut vähän aikaa jotta mahla liukenee veden myötä pois ja sitten pessyt normaalisti. Tosin olen myös vältellyt lehtipuiden alle pysäköimistä. 
Kiitos vinkistä. Pitää kokeilla huomenna. Näytti nimittäin joku paikallinen räkättirastas ruikkineen tuotoksensa konepellille melkein heti kuivauksen jälkeen. Eli pestävä on uusiksi huomenna joka tapauksessa.

Kotona on parkkipaikan vieressä koivu, joka/josta ruikkii mähmää auton päälle, joten paljon ei voi asiaan vaikuttaa muuten kuin parkkeeraamalla vieraspaikoille (joissa tilanne ei ole kovinkaan paljon parempi). Ihan suoraan yläpuolella ei oksia ole, mutta näköjään riittävän lähellä kuitenkin.

Jälleen yksi syy lisää kartoittaa omakotitalotonttitarjontaa oikein tosissaan...

Erkka

Tulipa tehtyä moka vahauksessa. Ajatuksissani vahasin AG-kullalla ensimmäisen kerroksen ja AG-punaisella viimeistelin. Mitäs olette mieltä, menikö vahaus pahasti pieleen? Auttaako, jos vetäisen kolmannen kerroksen AG-kullalla?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Reneto

Tuon järjestyksen pesu/fiksarifirman heppu minulle neuvoi.. ja ihmettelin suuresti. Tuntuu niin epäloogiselta. Autosi on sen verran uusi ja varmaankin maalipinta niin hyvässä kunnossa, että antaisin mennä noin.
Toisaalta, eipä sen kultaisen glymin uudelleen vetäminen ole kuin vartin homma. Suosittelen tietty pesua ennen, voi olla jo jotain irtoroskaa pinnassa.

mla

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 28.07.10 - klo:07:23
Tulipa tehtyä moka vahauksessa. Ajatuksissani vahasin AG-kullalla ensimmäisen kerroksen ja AG-punaisella viimeistelin. Mitäs olette mieltä, menikö vahaus pahasti pieleen? Auttaako, jos vetäisen kolmannen kerroksen AG-kullalla?

AG-punainen on puhdistava, joten se irroittaa ainakin osan siitä kultaisesta joka 'jäi' alle. Sen vuoksi punaista käytetään 'pohjalla'. AG-kultainen (tai sininen isoissa pulloissa) tuo kestoa vahapinnalle kun siinä on jotain hartseja tms.
Uusi kerros AG-kultaista korjaa ongelman.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Erkka

Kiitän vastauksista / neuvoista. Pesin auton kertaalleen uudelleen ja AG-kulta pintaan. Hyvä kiilto tuli. Nyt olen tyytyväinen tulokseen.:D

Pekka T

Mutta eikö nyt ole liian lämmintä auton vahaukseen (myös varjossa)?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Mikko83

En usko. Pilvinen ilma ja mittari näyttää 16C
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Gogol

Ã,,sken tuli lopeteltua pesu + claybar + Autoglym ultra deep shine -käsittely. Meinasi hämärä yllättää mutta kaikkihan tuntee savolaisen suunnistusvahauksen?  ??? Otsalampun avulla homma saatiin päätökseen ja onneksi vieläpä ennen pahempaa yökosteutta. Saivatpahan samalla naapuritkin viihdykettä iltaansa... Nyt ei voi sanoa muuta kuin, että tuloksen näkee sitten aamulla ;D

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 28.07.10 - klo:17:05
Mutta eikö nyt ole liian lämmintä auton vahaukseen (myös varjossa)?

Polo tuli vahattua autokatoksessa, jossa lämmönvaikutus ei ainakaan AG-tuotteille ollut liian kuuma, vaikka lämpömittari oli tuolloin 30 asteen lukemissa. Hyvin levittyi vahat ja kiillotuskin sujui ongelmitta. Levitin vahan koko autoon kerralla ja kiilloitus heti perään.

jonze

just vedin vahaa pintaa..

1. pinelineä pintaan ja pesurilla huuhtelu
2. turtlen shampoo ja sellasella "rasta" mopilla pesu ja pesurilla huuhtelu
3. kuivaus lastalla ja mikrokuitu liinalla sekä paineilmalla
4. autoglymin punanen ja kiillotus
5. autoglymoin kultanen ja kiillotus

tuli kiiltävä mut myös näkyy selvästi edelliseten omistajien jäljilta konepsun naarmut.. ne on jotain ihan kauheeta katseltavaa...  noh ens keväänä myllytys jos vaik auttas
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

_Mikko_

Lainaus käyttäjältä: jonze - 06.08.10 - klo:22:22
just vedin vahaa pintaa..

1. pinelineä pintaa nja pesurilla huuhtelu
2.turtlen sahmpoo ja sellasella "rasta" mopilla pesu ja pesurilla huuhtelu
3 kuivaus lastalla ja mikrokuitu liinalla sekä paineilmalla
4. autoglymin punanen ja kiillotus
5 autoglymoin kultanen ja kiillotus..

tuli kiiltävä mut myös näkyy selvästi edelliseten omistajien jäljilta konepsun naarmut.. ne on jotain ihan kauheeta katseltavaa...  noh ens keväänä myllytys jos vaik auttas

Samankaltaisesti tullu itse vahailtua ja kirottua noita pieniä naarmuja niin tässä kuin edellisessä kulkineessa.. Siisteimmän tuloksen oon saanut käyttämällä Turtlen värivahaa ja siihen päälle Autoglymin kultasta. Pelkkä Turtlen värivaha ei pysy kauaa, mutta kun vetäsee AG:n kultasesta siihen pinnan niin ihan tyydyttävän tuloksen saa aikaan

Tommonen siis tuli tehtyä viikolla mökillä kun oli aikaa..Muutama olut ja rauhallista puunausta..Niin ja auto tuli oikeen pestyä KAIVOVEDELLÃ,,  :o

pizza_delivery

Auto tuli juuri vahauksesta.  Auto vahattiin W-41 Yellow waxillä (100% carnauba ja ei hiovia aineita.)  Nyt on hyvä khdata talven huonot säät ja rapakelit.

zonni

Onko kellään Diamondbrite vahoista kokomuksia,ammatti fiksarit ainakin käyttävät kyseisen firman aineita kesto pinnoitukseen.Diamondbrite aineita ei taida olla kovin monessa paikassa myynnissä.Itse ajattelin kokeila tuota protective glaze sealant vahaa,muutaman fiksarin suosittelemana.heidän puheiten mukaan hakkaa mennen tulle Autoglym  pun/kulta yhdistelmän mennen tullen ja ei tarvitse kahden aineen kanssa leikkiä.
Itse en ole oikein ollut tyytyväinen Autoglym aineitten kestoon,kiilto on kyllä ollut niissä upea.Nyt sitten joku alkaa moittimaan ettei ole "pohjia" tehty kunnolla,olen tehnyt ne oikea oppisesti kunnolla.mutta en silti ole oikein noihin Ag aineitten kestoon tyytyväinen,etenkin tuo ultra deep shine ei kestä kuin alle 5 pesua kunnolla sitten rupee pienet naarmut näkymään.pesuaineina tulee käytetty ihan ag pesuainetta ja sitäkin ei kovin jäykkänä.

rob-s

Lainaaetenkin tuo ultra deep shine ei kestä kuin alle 5 pesua kunnolla sitten rupee pienet naarmut näkymään

Jos nyt hiuksia hieman halkoaa, niin eihän vahalla naarmuja kuuluisikaan peittää vaan ne pitäisi poista ensin. Tietenkin on kiva lisäominaisuus jos vaha häivyttää taikkaa peittaa hiusnaarmut.

Minusta lähes kaikki vahat lähtevä melko nopeasti pois varsinkin jos käyttää jotain stydimpää esipesuainetta/liuotinta. Kovavaha pysyy hieman pitempään ja kestopinnoite taas tosi hyvin ja pitkään.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

jonze

ite vedän joka pesun jälkeen turtlen ice "vahaa".. kun kerhollamme on turtlen "sponssi"  ;D   pysyy vahat paljon paremmin pinnassa... eikä millään liukkaril auto pestä..
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

TKe_

Nyt kun tuo talvi on tulossa niin tuli laitettua maalipinta talvikuntoon (toki talvella joutuu vähintään kerran vahaamaan).

Ensin pesut + claybar käsittely, jonka jälkeen Dodo Juice Lime Prime koneella. Tämän jälkeen Car-Lack68 Nano Systematic Care (uusi tuttavuus testattavaksi), jonka jälkeen 2*Collinite 476s. Muovipinnoille Chemical Guysin New Look Trim Gel. Meni päivä mukavasti autotallissa (riippuen tietysti kenen kannalta asiaa katsoo  :P)

a-o

Tulipa tehtyä pitkään suunniteltu vahaussessio tänään.

Peruskaavalla mentiin:

liuotinpesu (pineline)
saippuapesu (fairy)
claybar
saippuapesu (fairy)
kuivaus
car-lack 68 nano systematic care
collinite 845
collinite 915
collinite 915

Muovipintoihin jotain korrekin kumikiiltoa:), kun ei muutakaan ollut.

aikaa kului noin 5 tuntia kun ripeästi teki.

Edellisen kerran auto oli vahattu heti uutena helmikuussa samanlaisella setillä. Maalipinnassa oli vielä hyvä vaha ja liuotinpesun jälkeen vesi helmeili liki vastavahatun pinnan tavoin. Eli voin kyllä suositella Colliniten tuotteita.

Oma Collinite setti tuli tilattua Jenkeistä (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Collinite-TRIO-SPECIAL-one-each-915-476-845-Kit-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2ea55b68d4QQitemZ200342726868QQptZBoatQ5fPartsQ5fAccessoriesQ5fGear#ht_1062wt_939) mutta saa sitä Suomestakin.

Erkka

Olen kuullut kerrottavan, ettei fairy-pesu tee automaalille hyvää. Poistaa jonkun suojakerroksen maalipinnan huokoisista tai jotain. Tiedän, että lika irtoaa fairylla erinomaisesti, mutta en ole omaa kulkinetta siitä huolimatta uskaltanut tuolla pestä.

a-o

Ainakin rasva ja vaha irtoaa fairylla mutta maalista tai muusta ei minulla ole tietoa.

Eli jos vahaa ei halua poistaa, niin ei kannata fairylla pestä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 03.10.10 - klo:21:34
Olen kuullut kerrottavan, ettei fairy-pesu tee automaalille hyvää. Poistaa jonkun suojakerroksen maalipinnan huokoisista tai jotain. Tiedän, että lika irtoaa fairylla erinomaisesti, mutta en ole omaa kulkinetta siitä huolimatta uskaltanut tuolla pestä.

Kaveri joka lainas mulle vahaussettiään mainitsi juuri tuosta mutta sano että tällä vahalla toimiessa voi fairyllä pestä. Itse en sillä mulla on muunmerkkistä kamaa ...  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

TKe_

Minä olen kuullut saman jutun fairysta. Siinä on vissiin jotain ainesosia (lasin kiillotus tai vastaavia), joista maalipinta ei tykkää. Itse otan vanhat vahat pois yleensä kunnollisella liuotinpesuaineella. Tokihan claybar käsittelyn pitäisi myös viedä vahat pois. Toi a-o käyttämä Car-Lack68 nano systematic care on ihan loistava monitoimiaine ja helppo käyttää.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 03.10.10 - klo:21:34
Olen kuullut kerrottavan, ettei fairy-pesu tee automaalille hyvää.

Autotarvikekauppiaiden höpö-höpöä, sanon minä. Eivät halua myöntää, että Valintatalosta saa parilla eurolla litran riittoisaa ja loistavaa vahan- ja paskanirrotusainetta.

a-o

Voiko fairyn tyrmääjät nimetä jonkun muun pesuaineen, joka irrottaa vanhan vahan yhtä hyvin kuin fairy?

Itse olen aina käyttänyt ennen vahausta juuri fairyä (tai muuta astianpesuainetta) koska se irrottaa vanhan vahan ja lian (rasvan) en niinkään hinnan takia.

Normaalipesuissa käytän esipesuun super snow foamia ja shampoona car-lack 68 shampoota. Niillä on aina lika lähtenyt.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 03.10.10 - klo:22:14Jokainen pesee millä tykkää, toivottavasti edes pesee.
Mutta jos oikein paksu likakerros on päällä niin allahan voi olla ihan hyväkin maalipinta, ei oo UV-säteilyt ja naarmut pilaamassa maalipintaa. ;D Pelkän pesun jälkeen menee kaikki liat kivasti sinne maalipinnan huokosiin. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Tuomari

Fairy sisältää myös suolaa, joka ei tee hyvää ainakaan rikkoutuneelle maalipinnalle(kiveniskemät).

http://www.theanswerbank.co.uk/Science/Question422885.html

Kapa

On pesty Fairylla ja muillakin, paras on ollut Ecover astianpesuaine. Kaikilla on ihan hyvä tulos oli autoshampoo tai mäntysuopa. Liuottimia olen välttänyt; mihin niitä tarvitsee, jos et ole bitumia roiskinut pintaan. Viimeksi vahasin AutoBildin testivoittaja halpiksella ja hyvää tuli. Hinta alle 6 euro per purkki, jolla pariin kertaan vahaa.  Ihan sama tulos, jos ei parempikini kuin joskus hölmöyksissä ostetuilla kalliilla vahoilla.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 03.10.10 - klo:22:14
Tuohan on taas sellainen säästökohde että hyvillä mielin voi ostaa tonnin vanteet ja vahaa 50 â,¬/purkki ja sitten säästää euro pesuaineessa.
Kukin tyylillään.

Ei parin euron säästö ole se pointti. Melko paljon rahaa on tullut käytettyä autonhoitotuotteisiin..  ;D
Kokemukset Fairysta vuosien varrelta ovat vaan niin hyvät.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy