Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Reneto

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 03.10.10 - klo:22:35
Eli pitää huoli että vahaa riittää pinnassa

sitä riittää..

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 03.10.10 - klo:22:35
Jos maalipinta on huonossa hapessa, mitä se ei tietenkään kenelläkään ole...

Noup  :)

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

jonze

ei millään fairyllä hyi.. astiat pestää erikseen..

ite käytän pinelineä jos pitää oikein kunnol pestä.. tai muuten sit iha turttlen autoshampoo tai vastaava....
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

Kapa

Tuskin kannattaa puhua Fairyn aiheuttamista haitoista, koska kukaan teistä ei pysty todentamaan sitä; vai onko kellään tietoa tai kokemusta siitä, että Fairy tuhosi auton maalipinnan? Tuskin! Ja mitä tuhoavaa sitten nämä kalliit erikoislitkut autolle aiheuttaa? Kuka se analysoi niiden sisältöä?

a-o

Nyt kun kerran tuli puheeksi, niin fairy näyttää olevan kestopuheenaihe puunailuforumilla:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=185804

Pitää varmaan seuraavalla kerralla kokeilla vahvaa pineline liuosta tai sitten ostaa tätä: All purpose cleaneria http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-and-exterior/meguiars-all-purpose-cleaner/prod_321.html

tai CG Citrus washia http://www.cleanyourcar.co.uk/valeting-and-bulk/chemical-guys-citrus-wash-and-gloss-1-gallon-/prod_446.html

Reneto

^ Kannattaa kokeilla Solmaster AS 40 nimistä pesuainetta. Sitä meikäläinen käyttää normipesuissa n. 5%:na , ja olen ollut tyytyväinen. (Fairya tulee käytettyä vain vahauksen yhteydessä, eikä aina silloinkaan.) Voisi kai ajatella että AS 40 vahvana liuoksena ajaa saman asian kuin pineline  ::)

http://www.solmaster.fi/home/fi/tuotteet/siivouskemikaalit/as-40-tehopesu-2/
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

TKe_

Lainaus käyttäjältä: a-o - 03.10.10 - klo:23:06
Nyt kun kerran tuli puheeksi, niin fairy näyttää olevan kestopuheenaihe puunailuforumilla:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=185804

Pitää varmaan seuraavalla kerralla kokeilla vahvaa pineline liuosta tai sitten ostaa tätä: All purpose cleaneria http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-and-exterior/meguiars-all-purpose-cleaner/prod_321.html

tai CG Citrus washia http://www.cleanyourcar.co.uk/valeting-and-bulk/chemical-guys-citrus-wash-and-gloss-1-gallon-/prod_446.html

Vahat lähtee pois kunnon liuottimella esim. vahvalla pinelinellä. Toki ne vahat lähtee pois myös sillä sun käyttämällä Car-Lackilla. Ã,,äni tuolle CG citrus washille, ihan loistava aine. Ja älyttömän riittoista ainetta, kun sitä menee joku 10-16ml / 10l (riippuen miten vahvaa pesuainetta haluat).

makelja

Puunasi yhden 123d Bemun eilen.
Pesuaineena jotain Tammermaticin pikapesuun käytettävää. Tarkemmin en tiedä, kun on otettu yhdestä isosta pöntöstä ja pullossa ei lue mitään.
Sitten AG HD Cleanser.
Sitten AG Ultra deep shine
Ja lopuksi vielä AG HD Wax.

Oli melkoinen hiki tuon jälkeen, mutta kyllä oli lopputuloskin sen mukainen. Ei uudesta eronnut, vaikka autolla ikää 2v ja takana 60tkm.

Pitäisi omaan vielä vetää sama prosessi ennen talvea ja palautusta leasing yhtiöön.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makelja - 04.10.10 - klo:13:41
Sitten AG HD Cleanser.

Minkälaista tököttiä tuo oli, puhdistiko hyvin, käytettävyys? Jos vertaa AG SRP:hen niin oliko puhdistustuloksessa eroa?

Moinen mainos sattui näkimiin viikonloppuna ja heräsi mielenkiinto josko tuo olisi pätevää tavaraa talven pashojen irroitteluun ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makelja

Kyllä sillä hyvin lähti kesän roippeet autosta. Ainoa mikä jäi oli sellaiset koivumahlatäplät. Siihen olisi tarvinnut claybaria, jota en omista. Piki on tuolla kyllä tekemätön paikka. Lokareista otin Intesive Tar removerilla bitumin jämät. Siihen voisi kyllä kelvata tavallinen tärpättikin. Ei siis sulata samalla lailla.
Pitää vaan muistaa tehdä yksi osa kerrallaan, ettei pääse kuivumaan. Pinta tuli kirkkaaksi jos pelksätään sillä, mutta tietenkin siihen piti laittaa vaha perään.

tsiih

Pitääkö 5sateesta jotenkin kiillottaa? Nyt on tainnut jäädä multa ohjeet lukemati. Aina en jaksa edes huuhtoa pois, auto kastuu ja vahaus hankaloituu. Seuraavan sateen jälkeen lasit on kirkkaat enkä ole huomannut mitään kalvoa ???
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 07.10.10 - klo:19:34
No, pullo on tietysti tallilla, mutta muistelen että käyttöohjeessa luki että ensin puhdistetaan lasi ja kuivumisen jälkeen ainetta hierotaan lasiin ja annetaan kuivua harmaaksi.
Kun aine on harmaa niin hierotaan toisen kerran aineen kanssa lasi läpi.
Kun aine on taas kuivunut niin pestään lasi ja sitten kiillotetaan.

Itse olen aina jättänyt tuon viimeisen lasinpesun pois ja siirtynyt suoraan kiillotukseen.
Saattaa olla työläämpää mutta en ole viitsinyt kastella juuri vahattua autoa...

Ja kuten sanoin; reippaalla hankaamisella ei lasiin jää mitään merkkejä käsittelystä, vain sateella iloisesti häviävä vesi on ilona...

Ja kyllä minulla aina lasi ennen kiillotusta on niin harmaa etten sitä ole voinut sellaiseksi jättää, viestistäsi sain sen kuvan että hierot aineen lasiin ja se on sitten siinä.
Kyllä juuri niin teen, kahteen kertaan laitan ja siihen jätän. Tuulilasiinhan en sitä laitakaan. Mun aine on aika vanhaa, voi olla että nykyinen jättää harmaammaksi. Tämä on ihan läpinäkyvää, ei häiritse.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

-ruoska-

Lauantaina pistin Yetin talvikuntoon pintojen osalta.

Auto oli käytännössä puhdas kun työt aloitettiin.
Ensin auton pesu voimakkaalla sekoitusuhteella ja tehokkaalla pesuaineella jotta vanhat tökötit saatiin pinnasta pois.

Sen jälkeen huuhtelu, maalipinnat, ikkunat ja vanteet läpi saven ja liukkarin kanssa.
Aina se jaksaa yllättää, kuinka paljon sitä tavaraa tuohon saveen tarttuu.

Pesu normaalilla shampoon seossuhteella ja kuivaus.

Sitten Bilteman kiillotuskoneella ja Chemical Guysin mustalla laikalla Poorboysin Blackhole-glaze pintaan.
Kaikki pienet naarmut katosivat näkyvistä, kiitos loistavien fillerien.

Mikrokuituliinalla ylimääräiset pois pinnasta ja vahanlevityssienellä sealeri maalipinnan, vanteiden sekä taka- ja sivuikkunoiden päälle.

Liinalla kiillotus.

Muovi- ja kumiosille hoitoaine vahanlevityssienellä ja ylimääräisten poisto.

Itse en tiedä, mitä aineita myyjä on pinnoille pistänyt luovutushuollossa, mutta täytyy sanoa että nyt pinta näyttää paljon elävämmälle. Nyt sana helmiäismusta kuvaa tulosta paljon paremmin.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

makelja

Vetäsin Jetan viikonloppuna samalla resptillä kuin yo. Bemun. Hieno siitä tuli. Ei sen puoleen että se pahana olisi missään vaiheessa ollutkaan.
Pikkasen oli karkeana konepelti, mutta UDS vei karkeuden siitä pois kokonaan. Nyt kehtaa ajella loppuajan, kunnes vaihto koittaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 11.10.10 - klo:10:28
Itse en tiedä, mitä aineita myyjä on pinnoille pistänyt luovutushuollossa

Voisin melkein väittää, että ei mitään ::)

Oma Yeti on vielä tältä syksyltä vahaamatta mutta eiköhän sekin operaatio tule tämän kuun aikana hoideltua, talvivanteet sai jo tänään Pineline+Megun NXT 2.0 hoidon pintaansa :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

sic censeo

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.10.10 - klo:17:11
Kyllä juuri niin teen, kahteen kertaan laitan ja siihen jätän. Tuulilasiinhan en sitä laitakaan. Mun aine on aika vanhaa, voi olla että nykyinen jättää harmaammaksi. Tämä on ihan läpinäkyvää, ei häiritse.

Todella työläältä vaikuttaa lasin puhdistaminen aineen kuivumisen jälkeen. Kun kyseinen tökötti tuli markkinoille 90-luvulla niin silloin se oli paljon helpompi työstää lasista pois ja lasit pysyivät "liukkaina" pidemmän ajan vs nykyinen litku.

Newman

Tulipa tuossa eilen ja tänään fixailtua A4 esittelykuntoon. Omassa tallissa puuhailu oli lähes mukavaa. No, melkein ainakin.

Tein alkuun kunnon pesun. Kuivattelua. Sitten käsittelin koko maalipinnan (ml. ovenpielet ja välit jne.) Autoglymin HD Cleanser -puhdistusaineella ja mikrokuituliinalla. Kuivattelua lisää.

Lopuksi Autoglymin HD Wax pintaan. Kiillotus. Panin vielä varmuuden vuoksi uuden vahapinnan päälle tänään. Toisen kiillotuksen jälkeen voi todeta, että tosi hieno tuli. Mustasta väristä pitää vähän huolehtia kun siihen tulee hiusnaarmuja niin herkästi.

Näillä mennään sitten huhtikuulle, jolloin voi jo toivottavasti päästä pesemään autoa omalla pihalla. Toki välissä pitää joku kerta tehdä omia pikapesuja. Toivottavasti vahat kestävät pinnassa.

makelja

Parin viikon kuluttua olisi tarkoitus mennä broidin talliin laittamaan GTD ja broidin TT vahaan.
Pesu Turtlen Big Orangella. GTD tarvittaessa AG Tar removerilla ja sitten AG kultainen pintaan ja päälimmäiseksi AG HD wax.
Musta TT teettää sitten enemmän töitä. Pesu ensin Big Orangella. Sitten AG HD Cleanser ja Tar remover. Sitten Poorboysin BlackHole ja sen jälkeen AG:n kultainen ja vikaksi sitten AG HD wax.
Eiköhän ne noilla tule kuntoon ja sunnuntai kulu mukavasti.
Ylläpito sitten AG AquaWaxilla.

Newman

Lainaus käyttäjältä: makelja - 01.01.11 - klo:16:56

Musta TT teettää sitten enemmän töitä. Pesu ensin Big Orangella. Sitten AG HD Cleanser ja Tar remover. Sitten Poorboysin BlackHole ja sen jälkeen AG:n kultainen ja vikaksi sitten AG HD wax.

Tuo kultainen on kuulemma se viimeinen kerros. En sitten tiedä. Joka tapauksessa sen HD Wax -vahan kanssa ei suositella mitään muita kerroksia. Siksi itse vetäisin varman päälle: ensin yksi kerros, yön jälkeen vielä toinen.

ram1

LainaaTuo kultainen on kuulemma se viimeinen kerros
Itse jättäisin sen kultaisen kokonaan pois tosta setistä.Hd 2 kertaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makelja

Joo. Pesukinnas.com'sta tuon huomasin myös että siellä oli tehty suoraan Blackholen päälle lopullinen vaha. Ja samaten uuden auton päälle AG punainen ja siihen AG HD wax.

Newman

Lainaus käyttäjältä: makelja - 01.01.11 - klo:18:22
Joo. Pesukinnas.com'sta tuon huomasin myös että siellä oli tehty suoraan Blackholen päälle lopullinen vaha. Ja samaten uuden auton päälle AG punainen ja siihen AG HD wax.

Sitä puhdistavaa vahaa ei tarvita, jos ennen HD Wax -kerrosta pellit kiillotellaan sillä HD Cleanser -mönjällä. Se on käytännössä puhdistava liotinvaha, joka laitetaan pintaan ja pyyhitään aikas nopeasti pois mikrokuituliinalla.

Itse suosin kaksinkertaista kerrosta yhdestä hyväksi tiedetystä vahasta.

makelja

Jep. GTD SPR:llä ja siihen HD wax. TT HD Cleanserilla ja Blackholella ja lopuksi HD wax.

rob-s

LainaaTurtlen Big Orange

Ehkä huonoin autoshampoo mitä tiedän. Ainut hyvä on halpa hinta.

Sitten noista HD vahojen työvaiheista:
Jos käyttää Cleanseriä, niin sen jälkeen vahaa (ei puhdistavaa vahaa)
Jos ei käytä Cleanseriä, niin puhdistava vaha (ns.punainen) ja sen päälle vahaa
AG Extra Gloss (eli se kultavesilitku) viimeisenä ja suosittelen sitä tosiaankin AG HD:n päälle
Eli mielummin AG HD ja sen päälle AG kulta kuin 2x AG HD:tä
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

makelja

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 01.01.11 - klo:18:32
Ehkä huonoin autoshampoo mitä tiedän. Ainut hyvä on halpa hinta.

Hinta siinä viehättikin. ;)

Newman

Ihmettelen vähän näitä vahojen yhdistelmiä. Kuka todella tietää, miten eri aineet käyttäytyvät pellin pinnalla ellei niitä ole valmistajan toimesta ikään kuin speksattu yhteen. Vai onko jollain jotain oikeaa tutkittua tietoa?

ram1

Ei kukaan tiedäkään.Kukin tekee kuin haluaa.Jos vahaa usein, on mun mielestä turhaa laittaa sata kerrosta vahaa, oli se mitä tahansa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Newman

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 01.01.11 - klo:18:32
AG Extra Gloss (eli se kultavesilitku) viimeisenä ja suosittelen sitä tosiaankin AG HD:n päälle
Eli mielummin AG HD ja sen päälle AG kulta kuin 2x AG HD:tä

Mihin tämä suositus perustuu? Autoglym ei ainakaan itse mainitse moista missään yhteydessä. Se ainakin lienee selvää, että kaksinkertaisesta vahasta ei ole haittaa, jos litkut ovat samat. Meneepähän ainetta mahdollisimman paljon perille asti.

Voisin nimittäin vielä heittää tuon kultaisen kerroksen tuohon (hd cleanser + hd wax + hd wax) päälle? Autolla ei ajeta huomennakaan.

Newman

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.01.11 - klo:18:38
Jos vahaa usein, on mun mielestä turhaa laittaa sata kerrosta vahaa, oli se mitä tahansa.

Samaa mieltä. Jos viitsii vahata kunnolla (ja ennen kaikkea esipuhdistaa) nelisen kertaa vuodessa, sen luulisi riittävän.

makelja

Eipä mitään. Luin väärin.

ram1

LainaaMihin tämä suositus perustuu? Autoglym ei ainakaan itse mainitse moista missään yhteydessä. Se ainakin lienee selvää, että kaksinkertaisesta vahasta ei ole haittaa, jos litkut ovat samat. Meneepähän ainetta mahdollisimman paljon perille asti.
No roba on alan ammattilainen, mutta tosiaan jos tuota kultaista käyttää, niin se aina viimeisenä.Itse en ole kokenut, että kultaista tarvitsisi enää hyvän vahan päälle laittaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy