Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Peräkylän Pertti

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 12.07.13 - klo:21:52
SRP ei ole vaha vaan naarmuja peittävä kliineri.
Tarviit siihen päälle vielä suojaavan vahan tai sealantin. Collinite 476/915, FK 1000p ja BH Finis Wax on hyviä ja kestäviä.

Jaahas, no hyvä tietää ;D No kyllä se naarmut peittikin ihan hyvin, täytyy sitten hommata tosiaan joku toinen aine siihen päälle.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 12.07.13 - klo:21:52
Collinite 476/915, FK 1000p ja BH Finis Wax on hyviä ja kestäviä.

Tai Megun #16 8)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peräkylän Pertti

No niin, vahasin tänään auton ensin Autoglymin punaisella ja sen jälkeen Simonizin Original-vahalla, kun sitä sattui kotoa löytymään. Kauhea tuo Simoniz pyyhkiä pois, en kyllä taida sillä enää vahata. Aikaa meni pesuineen 4 tuntia yhteensä.

Guest-368784

itse käytin ennen pienimuotoista hurahdusta vahaukseen autoglymin punainen+kulta yhdistelmästä. Punaisen päälle pystyi tuon kultaisen sealantin hieraisemaan nopeasti ja lähti sitten sisälle syömään etc. Poispyyhintä oli suht helppoa vaikka yön yli antoi kullan kuivahtaa.

Nyttemmin on hieman toiset aineet joita tulee käytettyä. Tänään kävin pesun jäljiltä auton läpi dodo juicen supernatural acrylic spritz detailerilla. Tuntuu dodon kestopinnoite tykkäävän tosta detailerista kun vesi helmeilee aivan vietävän hyvin. Pesun jälkeen kuivaus onnistuu liki open hosella. :)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 14.07.13 - klo:16:44Tänään kävin pesun jäljiltä auton läpi dodo juicen supernatural acrylic spritz detailerilla. Tuntuu dodon kestopinnoite tykkäävän tosta detailerista kun vesi helmeilee aivan vietävän hyvin. Pesun jälkeen kuivaus onnistuu liki open hosella. :)
Omat kokemukset taas Chemical Guys:n Acrylic Blitzistä eivät ole yhtä mairittelevia, vasta laitettuna pinta helmeili todella hyvin, mutta nyt parin viikon jälkeen autoa pestessä oli aine hävinnyt kokonaan... ::) Suurin syy tähän tosin taitaa olla väärä käyttö, sillä en käynyt autoa millään claylla tms läpi ennen sen laittoa, vaikka pullossa niin ohjeistetaankin. Toinen on sitten todennäköisesti liian lyhyt kuivumisaika yhdistettynä parin tunnin päästä alkaneeseen vesisateeseen. No, katsotaan sitten uudestaan kun saan paremmat pohjat tehtyä. :)

Sonuksen Acrylic Glanz sen sijaan toimi vielä jotenkin konepellillä, tosin nyt siihenkin tuli laitettua taas Megun Ultimate Quick Wax. :P
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

makelja

Minä olen käyttänyt kuivauksen yhteydessä nyt parisen vuotta Citrus Blingiä. Erinomainen aine. Helpottaa kuivausta ja vaha pysyy hyvänä.
Välillä käytän kuivauksen jälkeen Dodo Redmist Tropicalia.

nikob

Itse olen tykästynyt käyttään Megun ultimate quik detaileria, tuota tulee joka kuivauksessa käytettyä ja todella helppo aine käyttää.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Guest-368934

Tuossa kun tarkemmin vielä aihetta tutkailin, niin tuo Acrylic spritzi dodolta on ennemmin nestemäinen ruiskutettava sealant kuin detaileri.

http://www.cleanyourcar.co.uk/sealants/dodo-juice-supernatural-acrylic-spritz/prod_1066.html
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?p=3521731
http://www.autogeek.net/dodo-supernatural-spray-detailer.html

En ole ollut kovin innokas detailerikäyttäjä kuivattamiseen, sillä auto on kuivunut jälkiä jättämättä ja sen isommin hankaamatta kun kuivatyspyyhkeellä pesun jälkeen on vedet hieraissut pois.

Paha71

En löytänyt foorumin hakukoneella kommentteja Korrek Helppovahasta. Onko kenelläkään kokemusta aineesta; ajaako asiansa tuollaisen vanhemman kulkineen "suojavahana", kun tarkoituksena ei ole kiillottaa eikä putsata maalipintaa sen ihmeemmin?  :-X  :-\
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Tontzaaa

Itse tulee käytettyä pohjille Ag:n SRP:tä ja tämän jälkeen päälle Collinite 467s:ää. Hyvin on combo toiminut ja ainakin kestohan on mitä loistavin. Sitten pesujen yhteydessä tulee käytetty silloin tällöin Carpro Reloadia joka on myös erittäi pätevä aine. Auto pysyy kiiltävänä tolla 3 combolla, tosin joutuu sitä autoa pesemään ihan normaalisti.
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 2005

Tomppis

Eiköhän nuo korrekin ja turtlewaxin vahat oo suunnilleen sama tavaraa. Kesto on olematon ja näyttää hyvältä pari ekaa pesua. Se riippuu ihan sun pesutavoista, millä aineilla, minkälaisella suhteella (paljonko ml pesuainetta 10 litraan vettä) ja osittain millä menetelmällä, harja/sieni/kinnas ym.

Jos pesuaineena toimii fairy tai superliuotinpesuvaha niin aivan sama onko siinä pinnassa mitään vai ei, kun se häipyy joka tapauksessa parissa pesussa. :) Sitten jos on edes joku glymin tai vaikka nyt korrekin joku perusshampoo ja miedolla seoksella peset niin siinä vaiheessa jotain väliä..

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 15.07.13 - klo:15:48
En löytänyt foorumin hakukoneella kommentteja Korrek Helppovahasta. Onko kenelläkään kokemusta aineesta; ajaako asiansa tuollaisen vanhemman kulkineen "suojavahana", kun tarkoituksena ei ole kiillottaa eikä putsata maalipintaa sen ihmeemmin?  :-X  :-\

Jos et edellytä huippuominaisuuksia vaan haikailet helppouden perään niin kokeile tuota suihketta

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602401/0

Pesun ja huuhtelun jälkeen suihkit maalipinnan kauttaaltaan. Samalla kun kuivaat, pyyhit vahan pintaan. Toimii jos teet joka pesun jälkeen.

Epes

Itse en ole mikään vahaexpertti mutta aikoinani muutamasta paikasta hintoja kysyneenä pari yrittäjää mainosti vahaavansa kovavahauksen AutoGlym:n High Definition Wax:lla. Itse vahasin 1,5 vuotta sitten meidän Passatin tuolla ja hyvin piti pintansa vuoden verran, auton pesu aina käsin. Eilen levittelin tuon vahan viikon vanhaan Leoniin ja jos taas vuoden kestäisi niin hyvä olisi.
Minusta kestoltaan ja kiilloltaan paras vaha millä olen koskaan vahannut mutta kuten sanottu, en tiedä näistä aineista juuri mitään. Mitä mieltä muut ovat kyseisestä vahasta?

frozzu

Kyllähän tuota AutoGlymin HD vahaa on suositeltu. Itsellä ei ole kokemuksia, mutta hyviä kokemuksia olen kuullut eri autofoorumeilta (myös autonhoitoon liittyviltä foorumeilta).

Kannattaa muistaa, että nämä spray vahat jne, turtle wax, korrek, kestää sen kuukauden päivät ja saa taas vahailla uudestaan. Jos helpolla haluaa päästä niin ostaa hieman laadukkaamman vahan, esim. juurikin Collinite 476s ja tarvii sen kerran pari vuoteen vahailla. Jos ei kiinnostaisi usein vahailla, niin mielummin tekisin kerran kunnolla kuin joka kuukausi sinnepäin. Kannattaa myöskin muistaa, että tässäkin asiassa pohjatyöt ratkaisevat. Mitä puhtaammaksi pinnan saa ennen vahaa, sitä paremmin (=kauemmin) se pysyy kiinni pinnassa.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

makelja

AG:n HD on erinomainen kestoltaan kyllä. Hinnakas vaan myös. Yhtä hyvän keston saa esim. Meguiarsin #16:lla, mutta puoleen hintaan. Ja myös tuolla aiemmin mainitulla Collinite 476:lla.

Antero

Itselläni on vuosi sitten laitettu Lacroe kestopinnoite ja sen lisäksi olen silloin tällöin pesun yhteydessä Carpro reloadia ruiskinut pintaan. Vaikea sanoa onko pinnoite pysynyt hyvin vai johtuuko pelkästään tuosta reloadista, mutta loistavasti vesi kyllä pinnalla helmeilee ja lika irtoaa helposti. Keväällä käytin myös Iron X- tuotetta pesun yhteydessä jonka pitäisi puhdistaa pinta kunnolla. Tiedä sitten lähtikö pinnoite samalla kertaa. Välillä on käynyt mielessä pitäisikö vahata auto, mutta toisaalta tälläkin systeemillä homma näyttää toimivan, joten ei taida kannattaa.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 16.07.13 - klo:00:37Jos et edellytä huippuominaisuuksia vaan haikailet helppouden perään niin kokeile tuota suihketta

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602401/0

Pesun ja huuhtelun jälkeen suihkit maalipinnan kauttaaltaan. Samalla kun kuivaat, pyyhit vahan pintaan. Toimii jos teet joka pesun jälkeen.

Kiitos vinkistä, vaikkei vastannutkaan kysymykseeni.  :)  Ei ihan sitä mitä haen, mutta pidetään mielessä...
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

frozzu

Lainaus käyttäjältä: Antero - 16.07.13 - klo:10:08
Itselläni on vuosi sitten laitettu Lacroe kestopinnoite ja sen lisäksi olen silloin tällöin pesun yhteydessä Carpro reloadia ruiskinut pintaan. Vaikea sanoa onko pinnoite pysynyt hyvin vai johtuuko pelkästään tuosta reloadista, mutta loistavasti vesi kyllä pinnalla helmeilee ja lika irtoaa helposti. Keväällä käytin myös Iron X- tuotetta pesun yhteydessä jonka pitäisi puhdistaa pinta kunnolla. Tiedä sitten lähtikö pinnoite samalla kertaa. Välillä on käynyt mielessä pitäisikö vahata auto, mutta toisaalta tälläkin systeemillä homma näyttää toimivan, joten ei taida kannattaa.

Tuo Carpro Reload on kyllä huipputuote. Itsellä Wolf's Chemicalsin Hard Body pinnoite/nano sealant autossa, mutta välillä tuntuu kuin ei toimisi kunnolla. Kunnon puhdistus ja reload pintaan. Jovain alkoi pinta hylkiä, nyt pelkällä painepesurilla pestäessä pieni lika lähtee hienosti ja vesi vain valahtaa pois. Loistoainetta.

Sellaisenaan kesto pitäisi olla 2-4kk. Tuota kyllä suihkii ihan mielellään pesun jälkeenkin (ei toki läheskään joka pesun jälkeen). Tämän perusteella voisin siis sanoa, että ominaisuudet johtuvat Reloadista, eikä pinnoitteesta.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

VAG!

Mun hovipesulassa olisi tarjouksessa auton pintakäsittely, mutta kielimuurin johdosta asian selvittely on hiukan hankalaa. Kyseessä on Nano Lack Protect -niminen käsittely ja jos nyt oikein ymmärsin, niin sitä edeltäisi kevyt myllytys ja itse pintakäsittelyainekin levitettään/kiillotetaan koneellisesti.

Google ei paljoa asiassa auttanut ja suurin osa tuloksista aukeni Itä-Euroopan suunnalle, joten kielimuuria on sielläkin.

Onko kenellekään mitään tietoa millaisesta käsittelystä on kyse?

juskaa

Osaakos joku sanoa mistä tuota kehuttua Carpro Reloadia voi ostaa.
:-\
Jussi
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

Tontzaaa

Lainaus käyttäjältä: juskaa - 22.07.13 - klo:11:20
Osaakos joku sanoa mistä tuota kehuttua Carpro Reloadia voi ostaa.
:-\
Jussi

Ite tilannu sitä tuolta: http://www.cleanyourcar.co.uk/ tosin postit on sen muistaakseni n. 20 puntaa eli kannattaa tilata jotain muutakin autoonhoitoon liittyvää tai sitten koittaa jonkun kans tilata kimpassa.
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 2005

juskaa

Näyttäs kohta onnistuvan Suomestakin..
http://www.projectech.fi/ajankohtaista.html
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Antero - 16.07.13 - klo:10:08
Keväällä käytin myös Iron X- tuotetta pesun yhteydessä jonka pitäisi puhdistaa pinta kunnolla. Tiedä sitten lähtikö pinnoite samalla kertaa. Välillä on käynyt mielessä pitäisikö vahata auto, mutta toisaalta tälläkin systeemillä homma näyttää toimivan, joten ei taida kannattaa.

Kyllä pitäs olla surkea pinnoite että lähtis ihan iron x:lla kum se ei tahdo myllyn allakaan antautua jos on tehty hyvin.

Kukkanen, ikinä en oo ite törmänny moiseen mutta ehdottomasti ennen pinnoitetta myllytys. Naarmut ym kaikki näkyvähän jää näkyviin ja sekös sitten ahistaa. Pinnotteethan eivät ole fillaavia..

Joo PT alkaa toimittamaan Carprota, aika paljon huokeampaan hintaan saa ja tukeepahan suomalaista yritystä ja detailing-kaupan pystyssä pysymistä. ;)

Mikko

Iron-x:n ei pitäisi viedä edes vahaa mennessään joten eiköhän se pinnoite ole pysynyt siellä. Pienpoistajien kanssa voikin olla sitten toinen juttu, ne kun on melkein puhdasta liuotinta.

Taskukeke

Ostin juuri purkin Collinitea, mutta en ole sitä vielä kokeillut. Pesen auton Bilteman petteri perusmallisella autoshampoolla ja sen jälkeen olen tehorasvanpoistajalla putsannut auton ruoste -ja pikitahroista. Tämän jälkeen suoraan vahaa pintaan.

Olen tätä ketjua selaillut läpi ja tullut siihen lopputulemaan, että voisin ostaa purkin AG:n punaista (puhdistava vaha?) tai Dodon Lime Prime Liteä, joka ilmeisesti vain puhdistaa pinnan ennen vahausta. Kumpaa suosittelisitte?

Tarkoituksena olisi saada vahalle hieman lisää kestoa. En jaksa kokonaista päivää käyttää auton hinkkaukseen, joten tuollainen 3-vaiheinen pesu + syvällisempi puhdistus + vahaus on sopiva urakka minulle. Tämän ajattelin tehdä 2-3 krt vuodessa.

Mikko

Lime prime liteä! Tehokkaampi ja helpompi käsiteltävä. Uutta SRP:tä (AG:n "punainen") en kyllä ole kokeillut, vanhaan vertaan.

Lisäisin tuohon vielä raudanpoistajan, helppo lisävaihe jolla varsinkin vanteisiin ja kylkiin + takapuskuriin tulee iso ero.

koppelo

Laitoin itse tuota AG:n punaista, oli helppo levittää, ja päälle Colliniten 476:sta. Ainakin night blue-väri tuli syvemmän oloiseksi. Collinitesta huomasin, että sitä pitää laittaa todella ohut kerros, että saa käsipelillä helpolla pois.
VW Kupla JEANS 1200, Volvo 242 DL, VW Golf IV Comfortline, VW Golf Plus Comfortline 1,4 TSI 90 kW DSG , VW Golf 7 Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology DSG

Mikko

Collinite 476s:ää pitää tosiaan laittaa ohuesti ja mielellään paneeli kerrallaan, lämpimässä voi joutua tekemään todella pieni alue kerrallaan. Jos jaksaa niin voi kerrostaakin, tulee varmemmin levitettyä kaikkialle.

Itse olen myös teippaillut mustat muoviosat piiloon, Collinitestä jää helposti rumat jäljet niihin, joita on varsinkin röpelöpinnalta vaikea saada pois.

Taskukeke

Saakos tuota lime primeä jostain kaupasta ihan hyllytavarana vai täytyykö tilata nettikaupasta? Ihan heti en ainakaan löytänyt netistä kauppaa, jolla olisi toimipistettä pk-seudulla...

Chicane

Lainaus käyttäjältä: Taskukeke - 25.07.13 - klo:19:18
Ihan heti en ainakaan löytänyt netistä kauppaa, jolla olisi toimipistettä pk-seudulla...

Mulla olis tarpeettpmana 90% täys purkki..10e, helsinki. Voi hakea koska vaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy