Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Newman

Itse ajattelin vetäistä kuun lopussa perinteeksi muodostuneen talvisuojakäsittelyn Poloiseen. Kenties samalla kertaa laitan talvinakit alle, tiedä häntä.

Eli ensiksi armoton liotinpesu, seuraavaksi huolellinen savikäsittely sekä lopuksi Autoglymin punainen ja kultainen pintaan. Aikaa menee muutama tunti ja vähän päälle, mikäli käsittelee vielä ovien tiivisteet samalla kertaa. Tai sitten pitäisi taas kokeilla sitä HD Waxia mutta kun sen levittäminen tuntuu aina yllättävän työläältä tuohon edellä mainittuun peruskomboon nähden.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 18.09.11 - klo:21:10
^Toimiskohan tuohon Poorboys white diamond. Ainakin tuotekuvauksen mukaan sopisi aiheeseen. Itsellä ei ole siitä kokemusta, mutta tälläkin palstalla varmaan löytyy siitä kokemuksia.

Onko jollakin kokemuksia tuosta käsin levitettynä? Minulla kun ei ole paikkaa eikä laitteita konelevitykseen. Muuten vaikuttaisi hyvältä...

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.10.11 - klo:17:43
Nonni. Naarmut on ja 2 kpl niitä vielä. Menevät ristiin poikittain keskeltä konepeltiä, huolellisesti laidasta laitaan vielä. V***tta tommonen... Keväällä sitten varmaan myllytykseen ja nyt jotain fillereillä varustettua vahaa tilaukseen. Turha varmaan yrittää edes reklamoida. Tuskin myöntävät mitään.

Tuo on kyllä todella harmittavaa. Eihän ne sitä tietenkään myönnä, koska auto ollut jo useamman tunnin/päivän poissa. Hankala tapaus siis kaiken kaikkiaan ja yleensä nuo saa maksaa omasta pussista. Jos olet 100% varma, että liike on ne naarmut tehnyt, niin kannattaa ainakin lähestyä liikettä asiallisella sähköpostilla ja kysäistä voisiko asialle tehdä jotain. Tuollaisten naarmujen korjaushan liikkeelle ei pitäisi olla isokaan homma ja voivat tehdä sen jopa ilmaiseksi, jos ovat asiakaspalvelultaan asiallista porukkaa. Tästä syystä itsellä on nykyisin tapana esimerkiksi huollon tai renkaiden vaihdon jälkeen tarkasti tutkia kaikki maalipinnat ja vanteet läpi naarmuilta. Näin voi heti huollon jälkeen mennä valittamaan, että mistä nuo naarmut ovat oikein tulleet. Omalla kohdalla Suomessa kävi kerran näin, että huomasin heti huollon jälkeen, että takapuskuria oli selkeästi naarmutettu esim. hiekkaisella paineilmaletkulla kun takarenkaiden tai vararenkaan ilmanpaineet oli tarkistettu. Menin valittamaan, mutta kaikkitietävä huoltopäällikkö osasi heti sanoa, kysymättä edeä mekaanikolta, joka autoani huolsi, että ei ole meidän poikien tekemä juttu. Enpä vienyt autoani enää ikinä sinne huollettavaksi.

OT:
Täällä Jenkeissä itsellä on vielä tapana kirjoitella arvostelut muutamille yleisille saitelle, jos olen saanut todella hyvää tai huonoa palvelua jossain paikassa. Niillä on täällä todella iso vaikutus siihen kuinka hommasi käsitellään. Harmittavasti Suomessa noilla arvostelujen kirjoituksilla ei taida olla kovin suurta painoarvoa, koska ne eivät tavoita kovin suurta lukijakuntaa. Täällä jos annat negatiivista palautetta niin voi olla 90% varma, että joku soittaa sinulle ja pahoittelee asiaa ja kysyy mikä meni väärin. Itse esimerkiksi tilasin netistä yhden elektroniikkatuotteen, joka maksoi noin 15 dollaria, mutta ei toiminut ollenkaan niin kuin sitä oli mainostettu. Otin yhteyttä liikkeeseen ja he kyselivät miksi haluan palauttaa tuotteen ja lopulta totesivat, että tuote toimii kuten pitääkin ja hylkäsivät palautuksen. Kirjoitin muutaman negatiivisen arvostelun paikasta, jonka jälkeen minuun otti yhteyttä varmaan 5 eritason manageria ja pahoitteli tapahtunutta. Loppujen lopuksi sain pitää tuotteen (vaikka se ei toiminut) ja he vielä antoivat minulle 10 dollarin lahjakortin sekä lähettivät muuta elekrtoniikkarompetta noin 30 dollarin edestä :) Tuokin on tosi kaksipiippuinen juttu, ilman valitusta olisin saanut kärsiä huimat 15 dollaria omassa nahassani ja vasta valituksen jälkeen firmassa alkoi oikeasti tapahtua. Joskus pitää olla hiukan m*lkku, että saa äänensä kuuluviin. Se on valitettavaa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.10.11 - klo:18:39
Onko jollakin kokemuksia tuosta käsin levitettynä? Minulla kun ei ole paikkaa eikä laitteita konelevitykseen. Muuten vaikuttaisi hyvältä...
Mulla on. Olen muistaakseni tuon kaks tai kolme kertaa tuohon omaan valkoiseeni claybarkäsittelyn jälkeen pohjiksi vetää. Niinkuin tuolla jo aiemmin mainitsin, en ole kokenut valaistumista tuon kanssa. Naarmut joita pinnassa on näkyy mielestäni ihan yhtä hyvin tuon jälkeenkin. Riittoisaahan tuo on ja ei tuossa paljoa köyhdy jos kokeilee. Pitäis varmaan olla kone niin sais tuosta hyödyt irti.

Lakeside

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.10.11 - klo:17:43
Nonni. Naarmut on ja 2 kpl niitä vielä. Menevät ristiin poikittain keskeltä konepeltiä, huolellisesti laidasta laitaan vielä. V***tta tommonen... Keväällä sitten varmaan myllytykseen ja nyt jotain fillereillä varustettua vahaa tilaukseen. Turha varmaan yrittää edes reklamoida. Tuskin myöntävät mitään.

Niin kuin Pokkus kirjoitti, kannattaa asiallisesti lähestyen ilmoittaa asiasta. Vaikka Stockmann ei varmaankaan ole pesupalvelun takana, niin tuskin haluavat että heidän asiakas pahoittaa mieltään. Stocka on ollut siitä hyvä liike, että asiakaspalvelu pelaa ainakin silloin kun kyse on sieltä ostetuista tuotteista.
Opel Grandland 1.2 Enjoy AUT (2018)
Seat Mii 1.0 Style AUT (2014)

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 01.10.11 - klo:22:45
Hieman asiaa sivuten.. Ihmettelin kotimaiselle dodo-myyjälle, miksi verkkokaupassa myytävien pienien panel potien kohdalla on mainittu 1-2 vahauskertaa, vaikka totuus on 6-7 kertaa. Vastaus oli tyyliin että virallisten valmistajan antamien tietojen mukaan mennään.
Selvä  :D  Ehkä sama extra varmuuskerroin Collinitellakin käytössä > Ettei vaan tule reklamaatiota, että paskaa jauhoitte ja liikaa lupasitte. Näin minä sen ymmärrän.

Dom (Mr. Dodo) kommentoi tätä joskus DW:llä ja viestin sisältö oli suurinpiirtein se, että tuo määrä on ilmoitettu niin pieneksi sen takia, että taatusti jokainen saa vähintään sen yhden kerran siitä (= käyttää vahaa armottomasti liikaa). Noitakin tuotteita menee jenkkilään niin pitää ilmoittaa varovaisesti, ettei joudu haastemiehen uhriksi. Oikein käytettynä noilla vahaa juurikin sen 6-7 kertaa.

ePa

Auton koollakin taitaa olla tähän vaikutus.

Smart vs Semi truck.

Ei taida riittää kuutta kertaa Kenworthin ylle panel potin sisältö. :D

TKe_

Mikko

Ei löytynyt White Diamondia ainakaan tietämistäni kotimaisista kaupoista niin ajattelin kokeilla täälläkin kehuttua Shinearamaa ja tilata Briteistä. Nyt kun kerran tilaa niin hommahan on alkanut paisua kuin pullataikina, ja listalta löytyy jo:

Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner (1L)
Dodo Juice Sour Power Wash and Gloss (500ml)
Collinite Super Doublecoat Auto Wax (No. 476s)
Poorboy's White Diamond Show Glaze (16oz)
Shinearama Foam Applicator Pad (10-pack)
Valet Pro Citrus Bling (500ml)
Shinearama Foam Trigger Spray Head
Shinearama Empty Spray Bottle - No Label (2 kpl)
Shinearama Standard Spray Head
Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover (500ml)
Bilt-Hamber Soft Auto Clay (200g)

Collinite on faijalle, muut omaan käyttöön.. Mitäs muuta, unohtuiko jotain? ;D

Pertsa

Kyllä tuota White Diamondia ainakin prospect.fi:ssä on
http://www.prospect.fi/product_info.php?products_id=113

tuolta itsekin taisin tuon tilata

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.10.11 - klo:19:31
Kyllä tuota White Diamondia ainakin prospect.fi:ssä on
http://www.prospect.fi/product_info.php?products_id=113

tuolta itsekin taisin tuon tilata

Tuolta oli Sour Power loppu, sitä pitäisi saada samaan kyytiin.

TKe_

Mikko: Onko tarvetta esim. kiillotusliinoille? Tämä paketti olisi hyvä jos vaikka faijan kanssa laitatte puoliksi.

makelja

Mulle tulee tällainen liinapaketti.
Toinen halpa on tämä.

Mikko

Liinoja on kyllä ennestäänkin jo aika paljon, parille kiillotusliinalle voisi olla vielä käyttöä. Ehkä ei kymmenelle kuitenkaan. :D

TKe_

Noita makeljan laittamia liinoja on itselläkin. Sisätiloissa käytän niitä. Noi eurow liinat ovat taas hyviä maalipinnalla työskentelyyn. Jos en väärin muista niin niitä saa myös kolmen paketissa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 03.10.11 - klo:21:13
Noita makeljan laittamia liinoja on itselläkin. Sisätiloissa käytän niitä. Noi eurow liinat ovat taas hyviä maalipinnalla työskentelyyn. Jos en väärin muista niin niitä saa myös kolmen paketissa.

Mulla on kans noita Eurow-liinoja, hyviä rättejä on olleet. Kuuden kappaleen punteissa olen niitä itse ostanut, huippunopea toimitus on myös ollut tuolla myyjällä :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Mikko

Sellasen laitoin vielä pakettiin. Nyt on tilaus vetämässä, 130 euroa tuli köyhdyttyä. :-X

Mulla on ennestään pari Microfiber Madness Crazy Pileä, muutama lyhytnukkainen viimeistelyliina ja iso kasa perusmikrokuituliinoja. Yhdelle kiillotusliinalle olisi tarvetta vielä, toinen varuiksi ja yhden laitan menemään faijalle.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.10.11 - klo:21:31
Sellasen laitoin vielä pakettiin. Nyt on tilaus vetämässä, 130 euroa tuli köyhdyttyä. :-X

Mulla on ennestään pari Microfiber Madness Crazy Pileä, muutama lyhytnukkainen viimeistelyliina ja iso kasa perusmikrokuituliinoja. Yhdelle kiillotusliinalle olisi tarvetta vielä, toinen varuiksi ja yhden laitan menemään faijalle.

Tuli siinä pesunaarmuille hintaa :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.10.11 - klo:21:31
Nyt on tilaus vetämässä, 130 euroa tuli köyhdyttyä. :-X
Huh :o. Tuommoisella panostuksella luulisi ainakin tulevan todella puhdasta ja kiiltävää.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 03.10.11 - klo:23:26
Huh :o. Tuommoisella panostuksella luulisi ainakin tulevan todella puhdasta ja kiiltävää.
Itsellä meni muistaakseni ensimmäiseen tilaukseen n.170â,¬, ja sen jälkeen mennyt vielä reilu satanen kaikkeen kivaan pieneen.
Eikä sitä puhdasta ja kiiltävää kuitenkaan tule ilman kovaa työtä ::) ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

Mikko

^No noilla pitäisi ainakin teoriassa selvitä useampi vuosi eteenpäin. Osa menee luultavasti käyttöön ekaa kertaa vasta ensi keväänä, osa varmaan aikaisintaan vuoden päästä, mutta tilasin nyt samalla. Glaze ja shampoo oli oikeasti ne tarpeet, ja vahaa lupasin tilata faijalle seuraavan tilauksen yhteydessä.

Mulla on tämä mukaanlukien mennyt kolmisen sataa kaikkeen autonpuunaus-kivaan. ;D

Cyclic Stig

Voi mahoton teidän kanssanne. ;D No, harrastus kait se auton puunaus ja eri aineiden testailukin on, muiden joukossa.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.10.11 - klo:23:37
Mulla on tämä mukaanlukien mennyt kolmisen sataa kaikkeen autonpuunaus-kivaan. ;D

Käyköön yhtenä esimerkkinä kuinka kaikki on suhteellista. Itse en ole (vielä) tuolla tasolla, mutta omia rahojaan pitää käyttää siihen mistä saa kunnon vastineen rahoilleen ja etenkin hyvän mielen ehkä pitkäksikin aikaa  :D

Leroy

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.10.11 - klo:20:59
Liinoja on kyllä ennestäänkin jo aika paljon, parille kiillotusliinalle voisi olla vielä käyttöä. Ehkä ei kymmenelle kuitenkaan. :D

Itse olen tullut siihen tulokseen, ettei mikrokuituliinoja kertakaikkiaan voi olla liikaa. :)

Tähän muuhun keskusteluun, joka on käynnissä kommentti: Varovasti arvioin, että varmaan joku 800+â,¬ mennyt autonpuunaustuotteisiin ja välineistöön viimeisen puolentoista vuoden aikana. Tuohon könttään on toki laskettava pari kiillotuskonetta, mutta toisaalta huomioitava etten ihan nollapohjalta aloittanut. Positiivista hommassa on kuitenkin se, että nämä kaikenmaailman joutavanpäiväiset vanne+alustahaikailut on jääneet taka-alalle. Jotenkin tässä on nyt käynyt niin, että autonhoito kiinnostaa tällä hetkellä enemmän kuin itse autot.
Outback

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.10.11 - klo:18:57
Shinearama Foam Applicator Pad (10-pack)

Ainakin reilusti tilasit vahanlevitystyynyjä  ;D  Pärjäsin kahdella pari kesää. Nuohan voi laittaa pesukoneeseen, ja käyttää vaikka kuinka monta kertaa. Itse asiassa nuo ovat vieläkin ihan käyttökelpoisia, mutta pistin viimeiseen tilaukseen 3 lisää.

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 04.10.11 - klo:00:41
Jotenkin tässä on nyt käynyt niin, että autonhoito kiinnostaa tällä hetkellä enemmän kuin itse autot.

Vähän sama juttu. Autonvaihtokaan ei tule kysymykseen pitkiin aikoihin opiskelusuunnitelmien vuoksi, joten nysvätään tätä nykyistä kalustoa oikein kunnolla.

Tässä on vajaan parin vuoden aikana mennyt detailing-kamoihin > 300 euroa, ja kiitos uusimman kimppahankinnan, AEG:n rotaryn, pitäisi vielä kohtapuoliin laittaa satkun arvoinen myllytysaine- ja laikkatilaus menemään :P 
On sitä paljon kalliimpiakin harrastuksia olemassa.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

ePa

Onneksi tällä harrastuksella saattaa onnistua saamaan muutaman roposen takaisinkin [lue = pullakahvit].

makelja

Lainaus käyttäjältä: ePa - 04.10.11 - klo:09:41
Onneksi tällä harrastuksella saattaa onnistua saamaan muutaman roposen takaisinkin [lue = pullakahvit].
Joo. Ja vähän enemmänkin. Viimeksi sain six-packin Koff Extra Brewta, ison paketin englantilaista teetä ja Robert Pauligin suklaakahvin. Vaikka sanoin että ei maksa mitään.

AP

Lime Prime käytöstä..

Mulle on hieman jäänyt epäselväksi tuo lime primen käyttö. Tuolla kun auton käy läpi, pitääkö antaa kuivua (kuten vaha) ja hieroa sitten pois? Lisäksi, jos koneella levittää, niin kuinkahan kovia laikkoja pitäisi käyttää?

Kerran käytin koneella ja mielestäni kovahkoilla laikoilla, tuloksena mielestäni naarmut eivät juurikaan peittyneet, lisäksi pinta mielestäni jäi hieman "laikukkaaksi" ikäänkuin epätasaisen öljymäiseksi. Levityksen jälkeen yritin pyyhkiä tavaraa pelliltä pois (kuten vahaa).. ClayBar käsittely oli alla..

Neuvoa kaipaisin siis. Toisena vaihtoehtona on tehdä pohjat AG punaisella. Kumpi siis fiksumpi vaihtoehto ja miten toteutettuna, mustaan kevyesti naarmuiseen pintaan?

A4 2.0TdiQ avant 2018

TKe_

Lainaus käyttäjältä: AP - 05.10.11 - klo:09:39
Lime Prime käytöstä..

Mulle on hieman jäänyt epäselväksi tuo lime primen käyttö. Tuolla kun auton käy läpi, pitääkö antaa kuivua (kuten vaha) ja hieroa sitten pois? Lisäksi, jos koneella levittää, niin kuinkahan kovia laikkoja pitäisi käyttää?

Kerran käytin koneella ja mielestäni kovahkoilla laikoilla, tuloksena mielestäni naarmut eivät juurikaan peittyneet, lisäksi pinta mielestäni jäi hieman "laikukkaaksi" ikäänkuin epätasaisen öljymäiseksi. Levityksen jälkeen yritin pyyhkiä tavaraa pelliltä pois (kuten vahaa).. ClayBar käsittely oli alla..

Neuvoa kaipaisin siis. Toisena vaihtoehtona on tehdä pohjat AG punaisella. Kumpi siis fiksumpi vaihtoehto ja miten toteutettuna, mustaan kevyesti naarmuiseen pintaan?

Itse työstän Lime Primen rotarylla ja 3M keltaisella laikalla ja ajan aineen niin loppuun, ettei siitä paljon jää pyyhittävää. Pinnasta tulee näin ihan tasainen. LP on leikkaava aine, joten koneella ajettuna sillä saa pieniä naarmuja pois. Se ei niitä siis täytä.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 03.10.11 - klo:23:41
Voi mahoton teidän kanssanne. ;D No, harrastus kait se auton puunaus ja eri aineiden testailukin on, muiden joukossa.

Töissä ihmettelivät minun puunauksen jaksamista. Sanoin että jotkut pelaa golffia ja minä puunaan Golffia.  :P
Pikaisesti laskien on mennyt viimeisen vuoden aikana autonhoitotuotteisiin n. 350e. Sisältäen kiillotuskoneen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy