Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 15.07.11 - klo:23:42
Juu kiitos Suomennoksesta, tarvitsinkin sitä ehdottomasti kun toi oma Englannintaitoni on niin auttamattoman surkea  :D :D.

Mä en vaan jaksa tuntitolkulla hinkata. Siksi itselleni on tärkeää selvitä hommasta yhdellä kerroksella ja mahdollisimman helppokäyttöisellä tuotteella joka tekee kuitenkin itselleni riittävän hyvää jälkeä. Niinpä kysyin, että onko tuo sealant välttämätön. Noiden nettikauppojen mainostekstien mukaan ei ole mutta minä kun en lähtökohtaisesti mainosmiesten puheisiin usko oikein missään asiassa.

Noita saa suomestakin. Autonhoito.com. Ja tosiaan tuo klasse = werkstatt = car-lack68

Kyllä se pelkkä nano systematic carekin riittää. Halusin vain testata miten tuo aiemmassa postauksessa mainittu kombo kestää suomen talven.

Detailingwordilla oli taannoin iso testi, missä ne laittoi noikin aineet matkailuauton kylkeen ja molemmat aineet olivat viimeisten joukossa suojaamassa maalipintaa. Testi on lontooksi ja löytyy täältä.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 16.07.11 - klo:08:08
Noita saa suomestakin. Autonhoito.com. Ja tosiaan tuo klasse = werkstatt = car-lack68
Ok. Näyttää juuri tuo Nano Systematic Care 500ml olevan finito. Hinnassa nyt ei montaa euroa eroa ole, varsinkin kun varmaan yhden tuotteen postikulut on kuitenkin Suomesta jonkin verran pienemmät. Jos olisi jotain muuta tilattavaa niin sitten tuskin paljon olisi eroa.

LainaaKyllä se pelkkä nano systematic carekin riittää. Halusin vain testata miten tuo aiemmassa postauksessa mainittu kombo kestää suomen talven.

Detailingwordilla oli taannoin iso testi, missä ne laittoi noikin aineet matkailuauton kylkeen ja molemmat aineet olivat viimeisten joukossa suojaamassa maalipintaa. Testi on lontooksi ja löytyy täältä.
Tuohan nämä "mainospuheet" aika hyvin paljastaa, juuri mikään tavara ei pysy edes neljää kuukautta, oli sitten kuinka kallista hyvänsä. Jos Klasse ja Carlack ovat samaa tavaraa niin sitten nimellä taitaa todellakin olla väliä koska Klassehan on (aio+sg) sen 4 kk kestänyt, toisin kuin Carlackin tavara (äkkivilkaisulla tosin ilman sealanttia).

Taidampa pysytellä Superwaxissa, halpaa kuin saippua, lapsellisen helppo työstää ja kiilto mielestäni erinomainen. Ainoa huono puoli on se, että sen puhdistavat ominaisuudet vaikuttavat melko mitättömiltä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 16.07.11 - klo:16:43
sen puhdistavat ominaisuudet vaikuttavat melko mitättömiltä.

Tuokaan ei välttämätä ole huono asia ? Vaha on vahaa, jos pinta kaipaa kunnon puhdistusta niin se sitten eri aineilla, jos ollaan tarkkoja niin puhdistusainetta omaava vaha vaan kantaa sitä kökköa paikasta toiseen ja tasottaa sen ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.07.11 - klo:16:47
Tuokaan ei välttämätä ole huono asia ? Vaha on vahaa, jos pinta kaipaa kunnon puhdistusta niin se sitten eri aineilla
Juu ei varmaan niille jotka jaksaa hinkata useita kerroksia eri tököttejä autoonsa. Kuten aiemmin totesin, henk.koht. minä en jaksa ja yhden aineen&kerroksen soisin riittävän. Jos löytyy järjellisen hintainen kama joka on helppotöinen, hyvä kiiltoinen ja suojaamisen lisäksi myös puhdistaa niin sellaista voisin koettaa.

Lainaajos ollaan tarkkoja niin puhdistusainetta omaava vaha vaan kantaa sitä kökköa paikasta toiseen ja tasottaa sen ?
En tiärä kunnennoo asijantuntija. Mutta tuolta cleanyourcarista poimin tällaisen kuvan joka käsitykseni mukaan esittää levityssientä sen jälkeen kun sillä on levitetty tuota Carlackin Nanotököttiä autoon:

http://www.cleanyourcar.co.uk/complete-detailing-kits/collinite-476s-carlack-kit/prod_408.html

Että ilmeisesti se sitä paskaa hiukan poistaakin...

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 16.07.11 - klo:22:47
Että ilmeisesti se sitä paskaa hiukan poistaakin...

Eli juurikin niin että ensin pinnan puhdistus ja sitten vaha.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.07.11 - klo:01:46
Eli juurikin niin että ensin pinnan puhdistus ja sitten vaha.
Huoh. Olet oikea kommenttiautomaatti, kaikkien alojen asiantuntija.

Luitko ollenkaan, että millaista ainetta haeskelen? Mitä tavoittelen? Miten haluan toimia? Se, onko se jonkun toisen mielestä väärin tai vielä enemmän väärin ei minua juurikaan kiinnosta. Kyselin em. Carlack Nano Systematic Care / Klasse AIO-aineen ominaisuuksista, josko ne soveltuisivat minun käyttööni & tavoitteisiini.

Herranjumala sentään kun aina pitää jotain sanoa vaikka siitä ei kysyjälle olisi tuon taivaallista apua. Eikö noita diipadaapamielipide-topikkeja ole täällä ihan tarpeeksi jotta saisit kirjoitushalusi tyydytettyä? Mielelläni toki kuulisin sinunkin mielipiteesi em. aineesta mikäli sinulla siitä on kokemusta..

Leroy

Tässäkin voisi olla yksi vaihtoehto sulle:

http://www.dodojuice.com/need-for-speed-all-in-one-car-cleaner-wax.html

Itsellä ei ole juuri tästä tuotteesta omakohtaista kokemusta, mutta muista dodoista kylläkin viljalti. Voisi kuvitella, että tämäkin on lapsellisen helppokäyttöinen ja vieläpä viettelevän tuoksuinen.

Mutta varo vaan, saattaa koukuttaa sinutkin Stig, ja huomaat pian olevasi värikkäitä pulloja keräilevä amatöörikemisti/sekopää niin kuin moni muukin täällä.  ;)
Outback

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 17.07.11 - klo:02:28
Huoh. Olet oikea kommenttiautomaatti, kaikkien alojen asiantuntija.

Taidat olla ainuita ketä ilmaisemani asiat kokee noin, itse luon omat mielipiteeni, voin jopa tuoda niitä esiin mutta en esitä niitä yhtenä totuutena.

Meinasin kirjoittaa edellisten asiayhteyksistä jotakin mutta antaa olla.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 17.07.11 - klo:03:36
Tässäkin voisi olla yksi vaihtoehto sulle:

http://www.dodojuice.com/need-for-speed-all-in-one-car-cleaner-wax.html

Itsellä ei ole juuri tästä tuotteesta omakohtaista kokemusta, mutta muista dodoista kylläkin viljalti. Voisi kuvitella, että tämäkin on lapsellisen helppokäyttöinen ja vieläpä viettelevän tuoksuinen.
Ok, kiitos vinkistä. Vaikuttaa hiukan arvokkaammalta kuin tuo Car-Lack mutta ero on toki vain muutamia euroja. Tuoksulla nyt ei minulle autovahassa ole mitään merkitystä kunhan nyt ei lehmänpaskalta haise :D. Helppokäyttöisyys taas on "must". Pulloa kun katsoo niin voisi kuvan perusteella kyllä luulla enemmänkin joksikin suihkusaippuaksi kuin vahaksi...

LainaaMutta varo vaan, saattaa koukuttaa sinutkin Stig, ja huomaat pian olevasi värikkäitä pulloja keräilevä amatöörikemisti/sekopää niin kuin moni muukin täällä
Ei ole kovasti pelkoa. Kuten on varmaan tullut ilmi, koitan päästä itseäni tyydyttävään lopputulokseen mahdollisimman vähällä. Siihen tuskin kovin montaa pulloa tarvitaan, tähän mennessä on riittänyt autoshampoopullo ja pullo BT:n Superwaxia. Eikä se huono vaihtoehto ole noillakaan jatkaa, mutta tietenkin se olisi plussaa, jos vahauksen yhteydessä pinta myös vähän paremmin puhdistuisi (pikitahrat jne.).

POSSU

Gyntheri jynssätty ny Megu 16.sta.  Ihan ok näyttäs olevan, en kyllä huomaa eroa AG pun+kulta. käsittelyyn.

Peltzi

Megu on kestävämpää ;)

POSSU

Ok-hyvä pointti se on...hivasin ensiks oveen tulleet naarmut pois megun scratch removerilla, bilteman mylkyttimellä. Yllättävän hyvin lähti.

MasTurbo

Mequn 16:sta vaan tekee kerta vedolla paremman ja kestävemmän pinnan, miljoona kertaa helpommalla työstöllä kuin glymin puna-kulta setti. Varsinkin tuo kultainen on ihan haistapaska kiillotettava.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Reneto

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 17.07.11 - klo:18:55
Mequn 16:sta vaan tekee kerta vedolla paremman ja kestävemmän pinnan, miljoona kertaa helpommalla työstöllä kuin glymin puna-kulta setti. Varsinkin tuo kultainen on ihan haistapaska kiillotettava.

Nyt ei ymmärrä. Kultainen glymihän on mitä helpoin kiillottaa. Sen kun pyyhkäisee pois, kunhan on kunnolla kuivunut. En ole kyllä aikoihin sitä käyttänyt..eikä ole vertailupohjaa Megu 16:een. Mutta että haistapaska kiillotettava  ???
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

MasTurbo

Sitten on aineen koostumus muuttunut reilun vuoden aikana. Viimeksi kun tein, aine kuivui muutaman tunnin niin kyllä, haistapaska se oli:)
Tuo mequ nyt on ihan unelma. Kokeile;)

nemos

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 17.07.11 - klo:21:56
Sitten on aineen koostumus muuttunut reilun vuoden aikana.

Yli 10 vuotta olen Auto Glymiä käyttänyt ja aina olen helppona pitänyt. Eli samalla vaivalla punainen ja kultainen kuin muilla 1 vaha. Kauaa en tosin ole kuivatellut. Nykyään pääasiallisena vahana Collinite 476 kerran vuodessa ja siihenkin olen päälle laittanut useamman kerran kesässä kultaista, kun pienellä vaivalla saa.
Volvo XC60 T8 Inscription

MasTurbo

Lainaus käyttäjältä: nemos - 17.07.11 - klo:22:02
Eli samalla vaivalla punainen ja kultainen kuin muilla 1 vaha.

;D Tuo nyt ei pidä paikkaansa.Omasta arsenaalista tuo v*ttumaisin työstettävä.Kai mulla muut aineet on sitten niin helvetin helppoja että tuo tuntuu haistapaskalta  8)

cossu69

En tiedä kuuluuko tänne. Mutta kertokaapa mitä tarkoittaa maalipinnan myllytys? Olis tarkoitus saada musta farkku vaihtokuntoon..

ePa

Myllytys = päällimmäisen kerroksen hionta.

Tällä keinolla pääsee eroon pesu-/lumiharja naarmuista jotka ikävästi näkyy esimerkiksi kirkkaalla auringon paisteella. Jos niihin ei ole aikaisemmin kiinnittänyt huomiota, niin ensimmäiseksi järkytys voi olla suuri.

Tuossa on Pesukinnas.comista melko tuore kuva 50/50 Bemarista jonka "Anzafin" on "myllyttänyt".

Tos®

Tuo "ennen" puoliska näyttää aivan vanhempien audilta...  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 13.07.11 - klo:13:43
Tuli kauppareissulla ostettua kokeilumielessä Prestan Best Waxia purnukka. Haun perusteella arvon raatilaisilla oli joitain kokemuksia tuotteesta. Olisi mukava kuulla kokemuksista. Ei niinkään kiinnosta loppumaton debatti eri vahojen paremmuudesta vaan nimenomaan tästä tökötistä  ;)

Anybody ???   ???
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Simola

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 18.07.11 - klo:09:51
Anybody ???   ???

Olen tätä vahaa käyttänyt, ja minun mielestä se on hyvä vaha muiden joukossa.
Kiilto ja työstettävyys ovat hyvät. Minun käyttämistäni vahoista, parhaasta päästä.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 18.07.11 - klo:06:57
;D Tuo nyt ei pidä paikkaansa.Omasta arsenaalista tuo v*ttumaisin työstettävä.Kai mulla muut aineet on sitten niin helvetin helppoja että tuo tuntuu haistapaskalta  8)

Ettet vain ole unohtanut ravistaa pulloa kunnolla ennen käyttöä tai käyttänyt sitä liikaa? Oikein käytettynä tuo on ollut ihan yhtä vaivatonta kiillottaa kuin megukin.  Hyllyssä taitaa olla tällä hetkellä glymien lisäksi megun nxt:tä ja toistaiseksi en ole ihastunut siihen ollenkaan.
Passat GTE Variant

Totuuden Torvi

Jos tuota AutoGlymin kultaista käyttää vähänkin kostalla ilmalla, se voi olla hankala kiillottaa.

Minä olen monta kertaa jättänyt sen auton pintaan auton ollessa autotallissa yön. Aamulla vasta käynyt vain pyyhkimässä "pölyt pois". Erittäin helppo aine.

sapitsi

Morjens,

mitä laikkoja olette bilteman cyclon kanssa käyttäneet?
Kävin tänään katsomassa laitetta mutta pitää vielä tietää oikeat laikat ja mistä ne kannattaa tilata?

toivottavasti pari hyvää vastausta saan... Kiitos!

-ah-

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 11.07.11 - klo:14:43
Auto vahattu ja kyllä voin tätä Colliniten 476s-vahaa suositella!

Auto kertaalleen vahattu myös Collinitella, ja tänään ensimmäisen kerran pesin vahauksen jälkeen. Pestessä ei meinannut autoa saada kasteltua, ja kuivaus oli aivan käsittämättömän helppoa; vähän kun mikrokuitupyyhettä näytti, niin auto oli kuiva :o

Aikasemmin olen käyttänyt tässäkin ketjussa mainittua Bilteman Superwaxia(?) ja Prisman Car-S-vahaa. Molemmilla saa myös varsin näyttävää jälkeä, josta tähänkin ketjuun olen aikaisemmin laittanut esimerkkikuvan. Tuo Collinite vaan on mielestäni mm. helpompi ja varsinkin riittoisampi ja puheiden mukaan vielä erittäin kestävä, niin en näe mitään syytä enää palata edellä mainittuihin, varsin hyviksikin koettuihin, nestemäisiin vahoihin.

Erzi

Juu, ihan kivasti vesi pakenee kahden collinite kerroksen jälkeen:)...

http://youtu.be/hbIxp-oyeMw
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

TKe_

Lainaus käyttäjältä: sapitsi - 18.07.11 - klo:20:18
Morjens,

mitä laikkoja olette bilteman cyclon kanssa käyttäneet?
Kävin tänään katsomassa laitetta mutta pitää vielä tietää oikeat laikat ja mistä ne kannattaa tilata?

toivottavasti pari hyvää vastausta saan... Kiitos!

Minulla ei ole cyclosta kokemusta, mutta tiedän koneiden käyttäjiä, jotka ovat täältä hommannut laikkoja. Kannattaa harkita, että ottaako samantien pari pakettia molempia settejä, kun aina silloin tällöin noi laikat posahtaa (ainakin rälläkkämallisella koneella, kun tarjoaa sen laikan väärään paikkaan  ::))

ePa

Lainaus käyttäjältä: ePa - 13.07.11 - klo:19:56
12.7  xx.xx  ilta klikkailua ja surffailua
13.7  00.09 Reply kioskista, että tilaus vastaanotettu
13.7  16.01 order shipped
13.7  16.06 trackin code
13.7  17.40 picked up
-
19.7  18.00 estimated delivery

Itse itseäni lainaten.

Eilen nasahti iltapäivästä sms puhelimeluurimeen, että missäs oot, että olisi paketti tulossa. Enpä ollut kotona päivystämässä ja sanoin noutavani paketin FeDex konttuurilta.

Nyt aamulla kävin paketin noutamassa, eli kuriiri oli ~päivän arvioitua nopeampi. 

Plussan arvoinen suoritus tällä kertaa!

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Simola - 18.07.11 - klo:12:42
Olen tätä vahaa käyttänyt, ja minun mielestä se on hyvä vaha muiden joukossa.
Kiilto ja työstettävyys ovat hyvät. Minun käyttämistäni vahoista, parhaasta päästä.

Mille grazie. Pitänee ujuttaa aine pintaan, jahka kotiutuu "kenttäolosuhteista". Kokemuksesi soveliaasta kuivumisajasta kiinnostaisi vielä...
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy