Golf 7: kokoonpano (moottori/varusteet); toimitus (tilattu/arvioitu/toteutunut)

Aloittaja vkjoki, 21.10.12 - klo:08:28

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Mikä on Golf VII:n toimitusaika noin keskimäärin ollut? 2-3 kk? Vaikuttaako joku varuste hidastavasti (esim ergoactive-penkit tai dsg)?

Auris hybridin tilausaika vaarassa venyä ainakin -siis ainakin- 6 kuukauteen hirveän menekin  takia. Siksi mietteissä purkaa kauppa jos se tosiaan venyy ja koettaa kauppoja A3:een tai Golfiin. Pakko olisi luistaa aiemmasta päätöksestä olla ostamatta vähään aikaan dsg7:aa koska polkuautolla en enää aja.

Murska

Kun kävin hakemassa oman kinnerin niin myyjä kertoi jonojen kasvavan, jos menee tehdastilaukseen niin toimitusaika on noin 4-5kk. Kannattaa kysyä kaupasta mikä on tämän hetken tilanne.
BMW 118dA M-Sport

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Murska - 14.03.13 - klo:10:18
Kun kävin hakemassa oman kinnerin niin myyjä kertoi jonojen kasvavan, jos menee tehdastilaukseen niin toimitusaika on noin 4-5kk. Kannattaa kysyä kaupasta mikä on tämän hetken tilanne.

No huh. 4-5 kk on itselleni myös aivan liikaa, hermot menisi.

Jos ei Nauris luvatussa ajassa tule, ajellaan siis nykyisellä...

poloboy

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.02.13 - klo:18:35
Siihen on yksi syy, hinta. Pertti perusjätkä joka ostaa comfortline Golfin metallivärillä ja talvipaketilla ei halua maksaa lasikatosta pyydettyä 1000â,¬+verot, sillä rahalla hän käy mieluummin katsomassa talvella auringonpaistetta kanarialla.

Minulla on Ventossa tehtaan kattoluukku, joka oli kohtuullisen kallis lisävaruste aikoinaan (1996, tosin minun autossani oleva kattoluukku myytiin pakettina, jolloin oli huomattavasti halvempi)), mutta myös ilmastoinnin korvike. Nyt kun ilmastointi löytyy melkein joka autosta on kattoluukun merkitys vähentynyt, eikä moni viitsi hankkia luukkua lisähintaan, vaikka toisikin avaruutta ohjaamoon. Kuolasin nuorempana Saksassa myytävien vaihtoautojen perään, silloin SSD eli Stahlschiebedach eli peltinen kattoluukku oli kova sana. Edelleenkin harkitsisin vahvasti kattoluukkua, jos olisin hankkimassa uutta autoa, minulle kattoluukku on jotenkin 'se' juttu. :P Eli peukut JoVe:lle luukun tilaamisesta Golfiin!
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 14.03.13 - klo:11:27
Minulla on Ventossa tehtaan kattoluukku, joka oli kohtuullisen kallis lisävaruste aikoinaan (1996, tosin minun autossani oleva kattoluukku myytiin pakettina, jolloin oli huomattavasti halvempi)), mutta myös ilmastoinnin korvike. Nyt kun ilmastointi löytyy melkein joka autosta on kattoluukun merkitys vähentynyt, eikä moni viitsi hankkia luukkua lisähintaan, vaikka toisikin avaruutta ohjaamoon. Kuolasin nuorempana Saksassa myytävien vaihtoautojen perään, silloin SSD eli Stahlschiebedach eli peltinen kattoluukku oli kova sana. Edelleenkin harkitsisin vahvasti kattoluukkua, jos olisin hankkimassa uutta autoa, minulle kattoluukku on jotenkin 'se' juttu. :P Eli peukut JoVe:lle luukun tilaamisesta Golfiin!

Minulla on kanssa jonkinlainen "rakkaus" kattoluukkuja kohtaan. Ehdottomasti uutta autoa jos olisin tilaamassa, harkitsisin tarkasti sellaisen ottamista. Pisteet siitä JoVe:lle minultakin :) Tuossa uudessa Golfissakaan ei ole kuitenkaan sellainen pieni lasiluukku, tosin ei se mikään panoraamakattokaan ole. Passat Variantissa ei voi muuta kuin olla pitämättä siitä isosta avattavasta lasikatosta. Kesällä mukava lisä!
Harvinainen varuste ollut varmaan uusissa Ventoissakin aikoinaan tuo kattoluukku, ei paljoa luukullisia yksilöitä yleensä näe.

JoVe

Kiitos vaan peukutuksista! Mulla on vielä alla Citroenin C3, jossa on Zenit-tuulilasi. Aikoinaan kolmisen vuotta sitten oli ihan pakko saada se, koska valon määrä on auton sisällä niin huikea. Niinpä olen nyt sitten varmaan aika vannoutunut kattoluukkuihminen. Piti saada uuteenkin siis. Mulle auto on paitsi kulkuneuvo paikasta toiseen myös mukavuusväline, ja siksi arvostan kattoluukun tapaisiakin ominaisuuksia.

Jo viikko odottelua lusittu!

:D

poloboy

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 14.03.13 - klo:21:38
Harvinainen varuste ollut varmaan uusissa Ventoissakin aikoinaan tuo kattoluukku, ei paljoa luukullisia yksilöitä yleensä näe.

Itse asiassa tuo kattoluukku on suht yleinen varuste 1996-98 Ventoissa, jolloin sitä myytiin osana mukavuuspakettia, johon kuului sähköinen lasikattoluukku ja metalliväri hintaan 6.000 mk. Toiseen vähän halvempaan turvallisuuspakettiin, olisiko ollut 4.000 mk, kuului ABS ja tuplaturvatyynyt, minun yksilössäni on molemmat paketit.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 15.03.13 - klo:13:21
Itse asiassa tuo kattoluukku on suht yleinen varuste 1996-98 Ventoissa, jolloin sitä myytiin osana mukavuuspakettia, johon kuului sähköinen lasikattoluukku ja metalliväri hintaan 6.000 mk. Toiseen vähän halvempaan turvallisuuspakettiin, olisiko ollut 4.000 mk, kuului ABS ja tuplaturvatyynyt, minun yksilössäni on molemmat paketit.

Oho, näinkö on? No mutta sehän on vaan hyvä, kun myytiin tuollaisia pakettivarusteita. Varsinkin tuo "turvallisuuspaketti" on ollut hyvä ruksia tuonaikaisessa autossa. Hyvin varusteltu Vento sinulla. Olen käsittänyt, että pidät siitä kaiken lisäksi hyvää huolta ja annat vanheta arvokkaasti.

Anteeksi OT

popmheffalumpy

Lainaus käyttäjältä: popmheffalumpy - 06.02.13 - klo:13:53
Tänään tuli ilmoitus että arvoitu tuontantoviikko olisi 15.

Eilen saatettiin tietooni semmoinen asia että autoa vois mennä hakemaan 6.4  :)

Base

Lainaus käyttäjältä: popmheffalumpy - 22.03.13 - klo:02:39
Eilen saatettiin tietooni semmoinen asia että autoa vois mennä hakemaan 6.4  :)
Kiinnostava tieto :) Tilasit siis 2.2.13, vk5 ja reilut 2kk olisi luovutus vk14 vaikka aiempi arvio tuotantoviikosta oli 15  ;D
13.3.13 tilattu, 16.5.13 lähtien 1.4 TSI ACT 103 kW Highline, ergot, park pilot, webasto, tummat lasit

popmheffalumpy

Angus

Moi tulipas liityttyä muutaman vuoden tauon jälkeen volkkaripalstalle, edellinen taisi olla ultimatevw tai jotain?

Noh, asiaan eli tuli eilen tehtyä tilaus seuraavanlaisesta:VOLKSWAGEN Golf Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology 4-ovinen
Lisänä:
PJ8 Kevytmetallivanteet Durban 71⁄2 J x 18 Metalli-/helmiäisväri
WDA / 7X2 6XR Pysäköintitutka Park Pilot ZCA Radiojärjestelmä Composition Media B PSF Urheilullinen alusta. Madallettu n.
W40 PXB/PXD 4I3 9S6 Xenon-paketti
Toimitus alustavasti 6/2013

Ja tietenkin mustana 8)
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Markku J

Tein äsken Golf VII -kaupat Keravan Laakkosella. Neljäs Volkkari Matti Lajuselta ostettuna. Hyvää ja rehtiä palvelua !

Golf 1.2 TSI 105 hv Comfortline 4 -ov manuaalivaihtein
- Comfort -paketti
- Webasto kaukosäädöllä
- Sunset Red -metalliväri (6K6K)
- takaroiskeläpät (tietenkin !)

Toimitusaika-arvio 19.4.2013

Fedder

Onnittelut Markku! Uskalsit pysyä VAG:n tuotteissa vastoinkäymisistä huolimatta. Näin tulee aikanaan käymään allekirjoittaneellekin.
Immer wieder Golf.

herra neljäkymmentä 7

Onnittelen autoon päätymisestä,johon kaikkia muita samankokoisia verrataan.

Takaroiskeläpät lienee jo tavaramerkki ;)

Markku J

Joo, pitää uskoa Golfiin, kun sitä on niin paljon kehuttu. Leon kyllä mietitytti vahvasti, kun melkein 3 tonnia halvemmalla olisi saanut 1.4 TSI 122 hv Stylen, jossa isomman koneen lisäksi olisi vakiona 16" alut ja Bluetooth. Ehkä Golf säilyttää ainakin osan tuosta hintaerosta vaihtoarvossa.

TeBsu

Meneekös Markun audi vaihdossa? Mites poolo, tulee ilmeisesti sekin?
lord of the rings

Markku J

Audi menee vaihdossa, ellei joku halua sitä erikoishalvalla ostaa ennen Golfin luovutusta. Blue GT oli Laakkosen alakerrassa odottelemassa. Haemme sen maanantaina. Nyt saa avopuoliso sen perheen tehokkaamman auton  ;D.

Pekka T

Näin sitä tuli sitten Markusta volkkarimies.   :)

Mitenkäs tälläinen vaihto halvempaan autoon yleensä käytännössä luontuu, A6:n hyvityshinnallakin pitäisi saada vähintään pari kappaletta kyseistä Golfia?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

TeBsu

Eiköhän Golffi tulee kummiskin vaihtumaan ennen talvirengaskautta syksyllä  8) onnittelut uusista Volkkareista
lord of the rings

Quality

Onnittelut Markulle järkivalinnasta! Tilojen puolesta farkku-Golf on onnistunut valinta, ja tekniikan puolesta toivotaan parasta ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Quality - 04.04.13 - klo:18:28
Tilojen puolesta farkku-Golf on onnistunut valinta, ja tekniikan puolesta toivotaan parasta ;) .

Ei vissiin kysessä ollut kuitenkaan farkku VII...
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Markku J

Kyllä vaan. Blue GT, Golf ja pieni tukko rahaa siitä Audista vielä saatiin. Takkiin tulee toki reilusti. Erittäin reilua kauppaa kuitenkin Keravan Laakkonen teki ja parhaan tarjouksen A6:sta (tosin saman teki myös Mäkelän Kone). Vaihtoautopäällikkökin oli erittäin miellyttävä herrasmies, toisin kuin eräässä toisessa liikkeessä. Oudoltahan se näyttää kauppasopimuksessa välirahasarake, jossa lukee -3X000eur.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Taky - 04.04.13 - klo:18:29

Ei vissiin kysessä ollut kuitenkaan farkku VII...

Jaahas. Jostain kumman syystä olen nähnyt silmissäni koko ajan nimenomaan farkun, kun olen Markun kirjoituksia lueskellut. Niin sitä uskottelee itselleen ihmeellisiä asioita ...
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Farkkua ei tähän hätään vielä ole saatavana. Meillä tavaratila ei ole ongelma. Pojan matkarattaat mahtuvat jopa Polonkin tavaratilaan. Matkustamon pituusmitta on kriittinen. Ja Golfissa se tuntuu olevan yllättävän lähellä A6:sta. En ole mittoja katsellut, mutta perstuntuman pohjalta.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 04.04.13 - klo:18:21
Mitenkäs tälläinen vaihto halvempaan autoon yleensä käytännössä luontuu, A6:n hyvityshinnallakin pitäisi saada vähintään pari kappaletta kyseistä Golfia?

Aika heikosti nykypäivänä,tosin vähän paremmin kuin myisi suoraan Kamuxille autonsa.Kamux maksaisi audista noin 45ke,joten laakkonen hyvänä päivänä hyvitys golfiin 49ke?

Edit näemmä ollut kuumeessa keravan vaihtoautopäällikkö kun hyvitys reilusti yli 50ke
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

Aikalailla samoissa olivat hyvityshinnat useammasta liikkeestä kyseltynä. Heikoimman tarjouksen teki Audicenter ja VW Center Airport. Seuraavaksi parhaan Seatcenter ja Vaihto+.

Zaasa

Onneksi olkoon Markku  :)

Ne takaroiskeläpät on toosi pitkät,ei kovin mallikkaat.

Markku J

Korostavat sitten hienosti 15" papparenkaiden luomaa vaikutelmaa  ;D. Olisikohan niistä missään kuvia ?

edit: täältä (Romaniasta ?) löytyy kuva roiskeläpistä. Minusta ne ovat sopusuhtaiset ja tyylikkäät (=papan kanta asiaan ;)).
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&ved=0CFoQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.volkswagen.ro%2Fmedia%2FKwc_Basic_DownloadTag_Component%2F11569-44651-downloads-57410-downloadTag%2Fdefault%2F9784527e4525e4e1690ee8a528b957bd%2F1356017546%2Fgolf_vii.pdf&ei=oapdUYKMNonjtQap6oHQCA&usg=AFQjCNFwJ5eZdvvW094Vd9Mwni7SwnTPMA&sig2=lTAteB6kqmNSUmS92WlBTw&bvm=bv.44770516,d.Yms

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy