Golf 7: kokoonpano (moottori/varusteet); toimitus (tilattu/arvioitu/toteutunut)

Aloittaja vkjoki, 21.10.12 - klo:08:28

« edellinen - seuraava »

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.04.13 - klo:19:26
Korostavat sitten hienosti 15" papparenkaiden luomaa vaikutelmaa  ;D. Olisikohan niistä missään kuvia ?
Kuvista en tiedä,näin läpät luovutus valmiissa Golffissa.Olen yleensä itsekkin laittanut uusiin takaläpät,sellaisia en laita ellei löydy lyhyempää mallia.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.04.13 - klo:20:47
Näytti olevan brittien lisävarustekuvastossakin pieni kuva takaroiskeläpistä ja hinta 74 puntaa. Asennus varmaan lisäksi. Suomessa hinta 120 eur asennettuna kestää vertailun.

On siinä läpyköillä hintaa, Ocuun läpät maksoi 25â,¬ ja asennus olisi ollut saman verran lisää, mutta asensin itse vartissa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.04.13 - klo:22:17
On siinä läpyköillä hintaa, Ocuun läpät maksoi 25â,¬ ja asennus olisi ollut saman verran lisää, mutta asensin itse vartissa.
Eli "tienasit" satasen tuntiliksan. Ei huonosti näinä huonoina aikoina 8)

TeBsu

Kumma että noita läppiä ei saa taakse kaupan päälle, sen verran harvassa uudessa autossa ne taitaa olla?  :o
lord of the rings

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 04.04.13 - klo:22:22
Kumma että noita läppiä ei saa taakse kaupan päälle, sen verran harvassa uudessa autossa ne taitaa olla?  :o
Monenlaista saa kaupanpäälle jos vain ymmärtää pyytää,ei ole koskaan jäänyt autokauppa läpistä kiinni :)

JoVe

Mun tulevan ajokin toimitusaikataulu on tarkentunut mukavaan suuntaan: Tuotanto viikolla 16, luovutus todennäköisesti viikolla 19. Kesäkin tulee...

vkjoki

^ Hyvä hyvä! Ja kun kerran tilasit Golfin viikolla 10, tilauksesta luovutukseen (=viikko 19) näyttää kuluvan noin 9 viikkoa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Base

Lainaus käyttäjältä: JoVe - 09.04.13 - klo:15:06
Mun tulevan ajokin toimitusaikataulu on tarkentunut mukavaan suuntaan: Tuotanto viikolla 16, luovutus todennäköisesti viikolla 19. Kesäkin tulee...
Tuosta motivoituneena kysäsin oman tilaukseni tilannetta ja sain vastaukseksi saman tuotantoviikon 16  :D Laskettu aika taisi olla vähän pidemmällä joten tämä synt... ;D No joo onhan se kiva saada uusi kärry kesäksi alle.
13.3.13 tilattu, 16.5.13 lähtien 1.4 TSI ACT 103 kW Highline, ergot, park pilot, webasto, tummat lasit

JoVe

Juu - mullakin ihan alkuperäinen toimitusaika oli kesäkuun puolella. Antavat varmaan tahallaan aluksi ajan kauas, ettei asiakas ainakaan pety. Tuotantoviikkokin oli siirtynyt tosiaan yhdellä lähemmäksi - ja sehän onkin jo ENSI viikolla!  :D

Zaasa

Tilattu vko13,tilaus lähti tehtaalle vko14 pienen kämmin vuoksi. Tehdas ilmoittaa valmistusviikoksi 21. Kesäkuun alkupuolella olisi madollista saada Golf ajoon.

Tilaus ei ole vielä lukkiutunut,pienille muutoksille mahdollisuus. Montako viikkoa aikaisemmin tilaus menee lukkoon ennen auton valmistusviikkoa?

Markku J

Yllättävän nopeasti saa uutuusmallia, jos vertaa vaikka Octavian toimitusaikoihin. Onko Golfilla isompi tuotantokapasiteetin jousto, vai eikö kauppa käy odotetusti ? Volkkarin asiakaslehdessä lyhyesti esitelty Zwickaun tehdas entisessä Itä-Saksassa modernisointeineen lienee ollut iso kapasiteetin nosto Golfin tuotantoon. Oletteko te, jo Golfin saaneet tarkistaneet VIN -koodista (valmistenumero), onko teillä Itä- vai Länsi-Saksan tuotannosta tullut Golf ?

Valmistenumeron 11. merkki kertoo tehtaan. W on "aito" Wolfsburg ja P sitten se itäinen Zwickau. Laadun suhteen tuskin on enää syytä huoleen, vaikka autot tulevat idästä, mutta minun tuurilla saan kyllä ihan varmaan "itäsaksalaisen"...

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.04.13 - klo:19:47
Montako viikkoa aikaisemmin tilaus menee lukkoon ennen auton valmistusviikkoa?
Tilaushan lukittuu vaiheittain, esim. auton väri lukittuu varsin nopeasti tilauksen jälkeen. Myyjältä saa tiedon siitä, milloin viimeinenkin valinnainen asia on lukittu.

Ja mitä valmistusviikkoon tulee, auton valmistus tapahtuu yhdessä päivässä. Valmistuspäivän saa halutessaan tietää jo etukäteen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

koppelo

Viikolla 8 meni tilaukseen night blue - värillä high line "seiska" kokoonpanolla:

- 1,4 TSI 103 kW ACT DSG
- xenon-paketti
- peilipaketti
- park pilot
- webasto

Tällä viikolla (15) hihnalla ja arvio luovutuksesta viikolla 19.
VW Kupla JEANS 1200, Volvo 242 DL, VW Golf IV Comfortline, VW Golf Plus Comfortline 1,4 TSI 90 kW DSG , VW Golf 7 Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology DSG

Markku J

Hieno paketti tulossa. Tuo moottori on varmasti Golfiin se järkevin vaihtoehto. Tuntuu ainakin meidän Poloa liikuttavan tosi pirteästi nurkka-ajossa. Golf on näköjään vain 72 kg painavampi, joten varmasti tuon moottorin kyyti riittää.

Valitsemasi kokoonpano on kymppitonnin kalliimpi, kuin minulle tuleva perusmalli, joten tällä kertaa ei itselläni rohkeus riittänyt tuohon "unelmapakettiin".

koppelo

Kiitosta vaan, noiden unelmien kanssa meinasi käydä niin, että nälkä alkoi kasvaa syödessä (ergo active - istuimet, navigaattori), mutta luulen olevani tyytyväinen tuohon kokoonpanoon; riittävä minun tarpeisiini.
VW Kupla JEANS 1200, Volvo 242 DL, VW Golf IV Comfortline, VW Golf Plus Comfortline 1,4 TSI 90 kW DSG , VW Golf 7 Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology DSG

vkjoki

Tämän aiheen ykkössivun ensimmäisessä postauksessa näkyy meikäläisen Golf VII:n kokoonpano ja tilauksen eteneminen. Sain auton 19.12.2012 ja kilometrejä on nyt runsaat 10 000. Tässä arviot omasta tilauksestani tähänastisten kokemusten perusteella:

- Golf VII HB 4-ov.: neljäs Golfini - ja Golfin konsepti vastaa sataprosenttisesti toiveitani sekä muotoilun että ominaisuuksien osalta (jos Golf 7:a ei olisi ollut tarjolla, olisin ostanut Volvo V40:n)

- 103 kW 1.4TSI DSG ACT: upeasti on moottori toiminut, auto kulkee ripeästi ja keskikulutus ensimmäiseltä 10 000 km:ltä on 5,7 l/100km - enkä tämän moottorin sijaan harkinnut mitään toista moottoria; toki 1.8 TSI olisi kiinnostanut kovastikin, jos sen olisi saanut Golfiin; ja automaattivaihteisto on minulla ehdoton juttu

- Highline: tilausvaiheessa ainoa varustelutaso, jonka sai 103 kW 1.4TSI ACT DSG-7:n kanssa

- Tungsten Silver: tämä on muutoin perinteinen metallihopea, mutta aavistuksen tummempi ja ruskean suuntaan sävytetty; OK but no more

- ergoActive -istuimet: erinomaiset säätömahdollisuudet - valitsin myyjän vihjeen perusteella enkä ole katunut (vaikka esitteessä mainittu nahka onkin pääosin keinonahkaa)

- ajoprofiilin valinta: tarpeeton lelu - toki halpa

- Dynamic light assist: hyvin toimii valokeilan rajaus, tämän valitsisin edelleen

- peilipaketti: OK

- mukautuva vakionopeudensäädin ACC: ehdoton varuste - jotain aivan toista kuin perinteinen vakkari

- tehdas-Webasto: toimii hienosti - eikä maksanut paljoa

- pysäköintitutka: tähän olen jo niin tottunut edellisistä autoista, että minulle must

- xenonpaketti: halusin mahdollisimman tehokkaat valot - siis must

Jos tilaisin Golfin nyt, mitä muuttaisin tilauksessani:
- en ottaisi ajoprofiilin valintaa
- väriä miettisin vielä
- audiolaitteiston ruksaisin yhtä pykälää korkeammalta hintatasolta, jolloin saisin myös Bluetooth-toiminnon

Vanteet ottaisin edelleen 16-tuumaiset (paras jousitusmukavuus) enkä edelleenkään maksaisi yhtään lisähintaa ohjauspyörään sijoitettavista vaihteenvalitsimista.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: koppelo - 10.04.13 - klo:19:33
Viikolla 8 meni tilaukseen night blue - värillä high line "seiska" kokoonpanolla:
Olisiko jossain hyviä kuvia Night Blue väristä? En tarkoita valmistajan käsiteltyjä kuvia.

Onneksi olkoon tulevasta Golfista.

Karvis

vorkki

Onko Golfin takavaloissa eroa highline vs. comfortline/trendline?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Zaasa

Zaasa

TeBsu

Sininen on aina sininen........ ;) Mut näkikös Zaasa tänään kun oli autotarvikkeen pihassa Tunngsten Silver auringonpaisteessa?
lord of the rings

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 10.04.13 - klo:21:33
On joo,harmi ettei näe liikenteessä.Kynnys värin vaihtoon alkaa olla korkea.

Vähän niitä taitaa olla liikenteessä nähtävissä, mutta rehellisyyden nimissä on pakko sanoa että itse ottaisin mieluummin tuon sinisen kuin sen tilaamasi harmaan joka on hiukan mitäänsanomaton väri. Toki auto tule sinulle, joten muiden mielipiteillä ei lienee isosti väliä :)

Hiihtäjä

Hyvänkuuloinen kulutuslukema vkjoki:n golfissa. Itselleni tulossa A3SB samalla koneella manuaalina. Onko ajosi minkälaista noin pääpiirteittäin? Sekalaista, maantietä vai mitä. Oletko pannut huomiolle kulutuksia nopeammassa ajossa, esim. talvella 110km/h tasainen ajo ja 130km/h tasainen ajo motarilla....? No en usko että alle kuudella menee enää 130km/h mutta noin keskimäärin hyvältä kuulostaa.

Käykö kone maantievauhdeissa tai siitä kovemmissa vauhdeissa usein "vajaalla", vaiko vaan lähinnä taajamavauhdeissa?

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 10.04.13 - klo:21:34
Sininen on aina sininen........ ;) Mut näkikös Zaasa tänään kun oli autotarvikkeen pihassa Tunngsten Silver auringonpaisteessa?
Essari jota olen koeajanut.Kiitos,ei makuuni.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.04.13 - klo:21:35
Vähän niitä taitaa olla liikenteessä nähtävissä, mutta rehellisyyden nimissä on pakko sanoa että itse ottaisin mieluummin tuon sinisen kuin sen tilaamasi harmaan joka on hiukan mitäänsanomaton väri. Toki auto tule sinulle, joten muiden mielipiteillä ei lienee isosti väliä :)
Kyllä Night Blue kiinnostaa ja kovasti :)
Löytyisikö samanmoisia kuvia Limestone Greysta?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 10.04.13 - klo:21:44
Kyllä Night Blue kiinnostaa ja kovasti :)
Löytyisikö samanmoisia kuvia Limestone Greysta?

Google kuvahaulla löytyy aika kattavasti, mutta ei pikaisesti tuommoista kunnon galleriaa sattunut silmiin. Klik

koppelo

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 10.04.13 - klo:21:33
On joo,harmi ettei näe liikenteessä.Kynnys värin vaihtoon alkaa olla korkea.

Karvis oli löytänyt hyvät kuvat night blue - väristä. Koeajoauto oli samalla värillä ja kuvat ovat varsin lähellä totuutta. Mietin pitkään tuota pasific blueta väriksi valmistajan sivujen kuvien perusteella, mutta luonnossa väri olikin silmääni liian vihertävä. Ja odotus jatkuu...

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.04.13 - klo:21:35
Syytän sitten sinua värin muutoksesta jos Night Blue ei olekkaan mieleinen ;) :)
Kiitos hyvistä kuvista

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy