Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive

Aloittaja ranelius, 12.10.12 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Golffari7

Eipä tossa nyt tarvinnu ku edelliselle sivulle tätä topicki kääntää nii löytyy kuvaa. Google myös on kiva kaveri, itse löysin varmaan 100 kuvaa golfin titan black alacantara sisutuksesta yhdella haulla ja aikaa kului alle minuutti. Lisäksi youtube on myös oiva paikka katsella jopa liikkuvaa kuvaa auton sisustasta ;) jos nyt et vieläkään löytänyt, niin tämmönen tuli youtubesta ensimmäisenä vastaan: Volkswagen Golf VII 1.4 TSI 140 BHP Highline interior overview | At first glance

lari

No niin löytyi vanha aihe... ja nyt varmaan ihmisillä enemmän kokemusta istuimista: itse tilasin varianttiin ne n. 200:n sport-istuimet ja tänään näin ja koeistuin ekan kerran niitä Laakkosella. Kangas (se raidallinen kuosi) vaikutti jotenkin muoviselta ja ehkä hiostavalta ... onko kokemusta miltä se sport-penkin kangas tuntuu takapuolen alla ? Tai vertailua std comfortlinen penkin kankaaseen ?

Muuten sport-penkki malliltaan sopi mun ahteriin hyvin.

Zaasa

Sport penkeistä ei ole käytännön kokemusta kuin kokeilemalla.Ergoactiveja voin suositella,materiaali hyvää,ei hiosta.Säädöt erinomaiset,istuin mukavuus sporteja parempi.Hyvän näköiset

Ocu_P

Minulla on seiskassa no edullisemmat sporttipenkit ja olen ollut tosi tyytyväinen niihin kaikinpuolin.  :) Kangasta en ole kokenut hiostavaksi. Suosittelen.

lari

Onkos noissa sport-penkeissä säädettävä ristiseläntuki ? En huomannut tarkistaa ...

Ocu_P

Henri S

Onko kukaan istunut Golf VII nahkapenkeillä? Onko ergoactive penkien veroiset istumamukavuudeltaan, tuennaltaan ? Säädöt ei niissä niin monipuoliset eikä hierontaa ole,
Hohhoijaa!

digiGolf

Erco istuimet ovat 9 kk käytön perusteella olleet hyvät. Nyt kun auto menee vaihtoon (Variant), harkitsen uuteen kuitenkin
sporttipenkkejä. Perusteluna 1. hierontatoimintoa ei ole paljon tullut käytettyä 2. Autoa käyttää useampi henkilö pääasiassa lyhyisiin matkoihin, jolloin käytännössä vain perussäätöjä on muutettu (pitäisi olla muistitoiminto),  3. Vain osa penkistä on nahkaa, muu osa on keinonahkaa ja kangasta.
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

lari

Ergo istuimet vaikuttaa pikaisen kokeilun perusteella todella hyvältä. Ja ehkä tässä yhteydessä ei pitäisi puhua pelkistä istuimista koska koko autohan muuttuu 'premium luokkaan' kun kerran oven verhoilu on nahka/keinonahkainen, samoin kyynärnoja edessä, Sama tahti takapenkkien puolella. Suosittelen !

Ja nyt sitten vaan odottelumoodiin...

Zaasa

^Ei ehkä pitäisikään puhua pelkästään Ergoactive penkeistä vaan Ergoactive sisustasta.
Highlinen ja Comfortlinen sisusta muuttuu täydellisesti vaihdettaessa Ergoacive istuimet.Ovien ja kyynärnojien(myös keski) kankaat nahkaan,takaistuimessa enemmän muotoilua,takana myös keskikyynärnoja nahkaa. Itse todella tykkään paketista,on enemmän kuin 400â,¬ arvoinen jonka maksoin Ergoactivesta :)

digiGolf

ErgoActive-penkeissä vain istuinosan reunat ovat nahkaa. Muu on keinonahkaa (takapenkin keskiosa, keskikyynärnoja, niskatuet ja istuinten taustat).

Muuten istuimet ovat kyllä hyvät istua ja monipuoliset säädöt
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

Zaasa

^Eipä sillä väliä,laadukkailta näyttää ja hyviltä tuntuu :)

Huppe

Ergot testattu vihdoin. Hierontatoiminto on vähän niin ja näin, tarvinneeko tuota ihmeemmin. Ei hirmuista eroa omasta mielestäni Highlinen penkkiin, mutta ei kyllä kovin iso rahakaan, varsinkin jos vertaa comfort-penkin ja sporttipenkin välillä. Itse en edes miettisi mitään Comfort-penkkiä.

Hyvät penkit, ei mahda mitään. Harmittaa kun Skodaan ei saanut mitään vastaaviakaan.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 03.09.13 - klo:10:34
Ergot testattu vihdoin. Hierontatoiminto on vähän niin ja näin, tarvinneeko tuota ä.

Hyvät penkit, ei mahda mitään. Harmittaa kun Skodaan ei saanut mitään vastaaviakaan.
Hierontatoimintoa en tarvitse päivittäisessä ajossa,matka-ajossa olen huomannut hyväksi.Itsellä alkaa ristiselkä puutumaan pidempään istuessa.Napista hieronta päälle,kummasti alkaa helpottamaan ja pitää vireystilaa paremmin ajaessa yllä :)

Muutaman kerran olen laittanut hieronnan päälle työpäivän jälkeen,ei huonolta tunnu silloinkaan :)

Toivottavasti myös Skoda saa joskus Ergoactivet,pidän niitä huomattavasti parempana kuin Skodan ja A3 sporttipenkkejä.

GiraFFi

Tuli käytyä ergo jakkaroita koeistumassa. Säädöt ei ihan niin laajat kuin bemarin 1-sarjalaisessa sportti jakkaroilla, mutta lähelle päästiin. Reilusti pehmeämmät olivat kyllä joka oli, kirjaimellisesti, mukava :)

Tämmönen 190cm ihmeellisillä käsien/jalkojen suhteilla varustettu joka tykkäis ajaa ratti sylissä ei siis saanu vielä iha kohilleen ajoasentoo, mutta lähellä oltiin, joten ei tuo nyt enää poissulkevana tekijänä ois toisin kun normi säädöillä varustetut jakkarat.

Murska

Ergot piti tilata mutta olin vähän myöhässä joten tähän autoon niitä ei saatu, oli jo keretty lukitsemaan tilaustiedot tehtaalla. Ei noi Highlinen sporttijakkarat huonot ole kun niihin on tottunut, alkuun selkänoja painoi kylkiin mutta ei enään kun on tottunut jakkaroihin. Vielä kun korotin jakkaran etureunaa 6mm niin reisituki parani entisestään, samoin takana jalkatilaa paremmin koska nyt tulee pidettyä penkkiä pykälän edempänä.
BMW 118dA M-Sport

vkjoki

Kun vuosi sitten olin viimeistelemässä Golf VII:n tilausta, kysyin myyjältä, onko tilauksessani mitään asiaa, jota minun kannattaisi vielä miettiä. Hän sanoi, ettei ihmeempiä, mutta perehdy nyt kuitenkin vielä ergoActive-istuimiin, koska ne ovat saaneet todella paljon ylistäviä lausuntoja. Päädyin lopulta tilaamaan ergoActivet, enkä todellakaan ole katunut. Kiitosta on tullut autoani ajaneilta ihan järjestään. Ja kilpailevien merkkien palstoilla olen nähnyt kymmeniä huokauskirjoituksia, joissa on todettu, että kunhan vielä Golf VII:n ergoja vastaavat istuimet saisi tähänkin autoon ruksattua. Itse arvostan mahdollisuutta kuljettajan istuimen reisipituuden säätöön ja etureunan korkeuden säätöön - niiden avulla saa istuimeen säädetyksi juuri sellaisen tatsin kuin itse haluaa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Nuo ergoActivet ovat erittäin hyvät istuimet. Tilaisin ne Golfiin ilman muuta, jos kyseessä olisi hiukan varustellumpi, kalliimpi Golf, kuin minulla. Ihan tällaiseen "säästömalliin" en ottaisi, jos tarkoituksena on optimoida auton hinta ja arvon säilyminen. Comfortlinen penkitkin ovat varsin hyvät peruspenkeiksi. Lyhyitä matkoja ajellessa tällaiset peruspenkit ovat hyvät, kun niihin on helppo asettautua oikeaan ajoasentoon. Vahvemmin sivutuettuihin penkkeihin joutuu aina enemmän asettelemaan itseään oikeaan asentoon, ja myös autosta pois nouseminen on hieman hankalampaa sivutukien johdosta.

Jos tilaisin "unelmagolfin" Highline 1.4 TSI ACT DSG tai 2.0 TDI 4 Motion -mallina, niin ilman muuta ottaisin ergoActivet. Ainoastaan niissä oleva hierontatoiminto vaikutti turhakkeelta, mutta se ei lisänne hintaa noissa, kun se käyttää vain sähköistä ristiseläntuen säätöä hierontamoottorina.

vkjoki

^ Olen ollut minäkin tyytyväinen Golfin muihinkin istuimiin, kunhan niistä löytyy ristiseläntuen säätö. Enkä jatkossakaan vaadi istuimilta ergoActiven tasoa, mutta erinomainen arvosana niille on pakko antaa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Samaa mieltä olen. ergoActivet ovat ehdottomasti parhaat Golfiin ja kestävät vertailun aika pitkälle muihinkin autoihin erikoisistuimin varustettuna. Comfortlinen penkit ristiseläntuen säädöillä ovat sitten se minimivaatimus itselleni. Niiden väliin mahtuu erittäin edullinen varuste "urheilulliset istuimet edessä" hintaan 150 eur + vero. Kai niissäkin on ristiseläntuen säätö ?

edit: Ocu_P kirjoitti ketjussa aiemmin, että urheilullisissa penkeissäkin on ristiseläntuen säätö. Ne olisivat jo budjettiversioonkin houkuttelevat noin halvalla hinnallaan (150 eur + vero).

Pepeto

ErgoActivet ovat kyllä näin parin päivän kokemuksella tosi loistavat istuimet. Ajoasennon saa just eikä melkein mieleisekseen. Etureunan korkeussäätö ja istuinosan pituussäätö ovat ne viimeinen silaus. Ja tekeväthän ne kyllä mustasta Highlinesta sisätiloiltaan vielä komeamman verhoiluineen.  8)
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Huikko

Olen nyt ajanut noin 900km noilla trendlinen peruspenkeillä joissa ei ole edes ristiseläntukea. Ovat erinomaiset jakkarat. Toki on varmaan kalliimmat parempia, mutta niille jotka asian kanssa pähkäilevät niin uudessa Golfissa on yhdet parhaista peruspenkeistä nykyautoissa.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Henri S

Eikö kukaan ole istunu Golf vii nahkapenkeillä?? Olis mukava kuulla onko ne yhtä hyvät kuin ergoactive penkit jotka on todella hyvät istua.
Hohhoijaa!

nolte

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 23.10.13 - klo:13:11
Eikö kukaan ole istunu Golf vii nahkapenkeillä?? Olis mukava kuulla onko ne yhtä hyvät kuin ergoactive penkit jotka on todella hyvät istua.

Ne on niin tyyriit että tuskin moni on raaskinut ottaa Golfiaan nahkapenkeillä. Esittelyautoissakaan ei (juuri) koskaan näe nahkapenkkejä. Kerran olen nähnyt normaali-Golfin (VI Variant) nahkapenkeillä, mutta istunut en ole  :)
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 23.10.13 - klo:13:11
Eipä ole ollut mahdollisuutta moisia kokeilla. Todennäköisesti muistuttavat Passatin vastaavia ja muidenkin penkkivaihtoehtojen  perusteella on kyllä syytä uskoa että ihan hyvät ovat nekin istua, jos siis hyväksyy muut täysnähkojen ominaisuudet (liukkaammat kuin alcantara tai kangas, ja aluksi viileät pinnaltaan kylmissä oloissa), toki niissä on puhtaanapidon kannalta omat etunsa.

Täysnahkoista taitaa aina jäädä Golfissa puuttumaan istuinosan kallistus sekä etureunan pituussäätö, jotka ovat ergojen valtteja hyvien perusomisnaisuuksien lisäksi. Tästä syystä päädyimme ergoihin Golfin osalta.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Henri S

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 23.10.13 - klo:14:20

Täysnahkoista taitaa aina jäädä Golfissa puuttumaan istuinosan kallistus sekä etureunan pituussäätö, jotka ovat ergojen valtteja hyvien perusomisnaisuuksien lisäksi. Tästä syystä päädyimme ergoihin Golfin osalta.

Eikös ainakin sähkösäätöisessä nahkapenkeissä ole istuinosan kallistus mahdollisuus, tälläisen käsitykseen olen tullut, mutta etureunan pituussäätö puuttuu
Hohhoijaa!

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 23.10.13 - klo:14:30
Eikös ainakin sähkösäätöisessä nahkapenkeissä ole istuinosan kallistus mahdollisuus, tälläisen käsitykseen olen tullut, mutta etureunan pituussäätö puuttuu
Toivottavaa tietysti olisi että reilulla 3000 â,¬:lla ne tuon kallistussäädön sisältäisivät. Tiedot penkeistä tuntuu olevan vielä aika puutteelliset, kun varustehinnasto ei sitä kerro, ja esitekin on vielä "ensiesite" .
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

aerkank

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 23.10.13 - klo:14:20

Mihinköhän tuo istuinosan kallistuksen säätövipu on ergoissa piilotettu, kun en ole siihen vielä törmännyt. Korkeutta säädettäessä istuinosan kallistus kyllä tuntuu muuttuvan, mutta että erillinen säätö  :o
Kerran istuinosan pituutta säädettäessä lukituskahva jäi hyppysiin. Tovin ähellyksen jälkeen kahvan sai juntattua takaisin, mutta nyt istuinosan pituuden säätöpala ei tunnu täysin lukkiutuvan etuasentoon. Siihen jää pieni pituussuuntainen liike, joka välillä tuntuu oudolta  ???
Ja tuo hierontatoiminto voisi olla äänettömämpi, siitähän kuuluu vieno surina. Aina kun hemmottelee itseään kuuluu takapenkiltä "Et viittis olla hieroskelematta itseäsi"  ;D
M-B CLA Shooting Brake 180 -20
Golf VII 1,5 BMT DSG Highline farmari -19
ex-Touran 1,6 TDI DSG BMT Comfortline 7 paikkainen  -11
ex-Golf VII 1,2 TSI BMT 77kw Comfortline -13

JHS

Istuinosan kaltevuudensäädön muistelen olevan etureunassa vasemmalla alhaalla.  Jos seuraava videolinkki näkyy, siinä on  säädöt esitelty lukuunottamatta ristiseläntuen säätöä. Hierontatoiminto on lopuksi
VW Volkswagen Golf 7 - ErgoActive Seat

Pepeto

Joo, siinä se istuinosan kaltevuussäätövipu on vasemmalla alhaalla. Oulun reissulla tuli todettua kyllä aivan loistaviksi nuo istuimet. Monesti on jalat tönkkönä muutaman tunnin ajon jälkeen. Nyt pidin suunnilleen tunnin välein 5-10 minuuttia ristiselän hierontatoimintoa päällä ja jalat toimivat normaalisti. Ja muutenkin ovat kyllä aivan parhaimpia istuimia, joissa olen istunut.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy