Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive

Aloittaja ranelius, 12.10.12 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

ranelius

Olen tilaamassa uutta VII Golfia (Comfortline) ja ajattelin valita Comfortlinen peruspenkkien tilalle ns. "urheilulliset istuimet", joiden lisähinta on parisataa euroa. Kuvien perusteella VII Golfin Comfortlinen peruspenkit näyttävät vähän lättänöiltä ja kangas halvan oloiselta. Urheilullisissa istuimissa on vähän enemmän muotoa ja laadukkaamman oloinen kangas. Tämän näköiset:


Kyseessä ei siis ole mitkään varsinaiset sporttipenkit (mallia GTI tms.) vaan Comfortlinen "mukavuusistuinten" ja GTI:n penkin välimaastoon sijoittuva versio. Kiinnostaisi tietää millainen ko. istuin on päivittäisessä käytössä. En halua että reunojen muotoilut rupeavat ahdistamaan pitemmän päälle. Jaksaako ko. pulkilla istua väsymättä pitempäänkin ja mahtuuko näihin normaalikokoinen aikuinen istumaan mukavasti (etteivät sivutuet purista selkää/persettä)?  ???

-r

***

MUOKKAUS / vkjoki 17.10.2012: otsikkoa laajennettu koskemaan kaikkia Golf VII:n istuinvaihtoehtoja

herra neljäkymmentä 7

no,ei meilläkään oo tohon mitään viisasten kivea josta kattoo vastausta,se riippuu niin monesta asiasta ::) :)

ranelius

kiitos hyödyllisestä ja avartavasta vastauksesta. lähinnä haen nyt omakohtaisia kokemuksia ko. pulkista, hitti vai huti arkikäytössä normaalimittaisella aikuisella. ovat tulossa 1,2 TSI koneella varustettuun autoon eli mitään liian sporttista menoa ei ole tiedossa. tykkään kunnon sivutuista mutta esim. GTI Golfin sivutuet ovat jo hivenen ahistavat ja painavat kylkiä.

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 12.10.12 - klo:21:33
no,ei meilläkään oo tohon mitään viisasten kivea josta kattoo vastausta,se riippuu niin monesta asiasta ::) :)

Myhky

Kysy uudelleen parin kuukauden päästä. Kiva olisi tietää itsekin mutta täytyy vain odottaa jotta selviää kunhan saa auton alle. Tuskin löydät täältä ketään kuka olisi penkkejä vielä päässyt testaamaan saati ajellut niillä päivittäisessä käytössä. Itselläni on nykyisessä comfortlinen peruspenkit ja kaipaan enemmän tukea. Toivottavasti sitä löytyy riittävästi urheilujakkaroista.
Golf Variant 1.5TSI 8.5 R-Line

ropellihattu

Niin, johan niitä 7-koppaisia golfeja onkin ihmisillä jotta saadaan kommentteja.

Että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Mutta varmasti kutoskoppaan asti löytyy kokemusta joten sellaisen sporttipenkeillä omistava voi varmaan kommentoida.

Lienee melko vähän muutoksia kutosen ja seiskan välillä, noin oletuksena. Mutta tämähän on arvailua koko säie kunnes tulee se eka jolla moinen auto noilla penkeillä on.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

k23001

Veikkaisin että siinä saa Comfortlinen penkkiin saman muotoilun kuin on vakiona Highlinen penkeissä. Todennäköisesti sama ero kuin nykygolffissa, eli miedommat kuin GTI:n penkit. Istumallahan se lopullisesti tietysti selviää.

Demotourilla taitaa olla suomen ensimmäinen Golf nähtävillä.

Filixon

Mistä johtuu, että uudet Golf-luokan autot muuttuvat taas entistä matalammiksi? Eikö kuskista ala kohta tuntua siltä kuin istuisi lattialla tai vain vähän tienpinnan yläpuolella?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Ocu_P

V-Variantini oli sportline ja penkit sopivat itselleni täydellisesti. Selkävaivoista ajoittain kärsivänä oli helppo valita ne sporttipenkit (edullisemmat) myös tulevaan seiskaan. Oletan, että ovat samantyyppiset kuin V:ssä.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.10.12 - klo:12:07
Mistä johtuu, että uudet Golf-luokan autot muuttuvat taas entistä matalammiksi? Eikö kuskista ala kohta tuntua siltä kuin istuisi lattialla tai vain vähän tienpinnan yläpuolella?

Se on nykyään muotia. Valitettavasti.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.10.12 - klo:12:07
Mistä johtuu, että uudet Golf-luokan autot muuttuvat taas entistä matalammiksi?

Koska se on erittäin toimiva tapa pienentää kulutusta ja se taas on asia, johon tänä päivänä kiinnitetään hurjasti huomiota.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.10.12 - klo:13:16
Koska se on erittäin toimiva tapa pienentää kulutusta ja se taas on asia, johon tänä päivänä kiinnitetään hurjasti huomiota.

Miksi sitten kokoajan kuitenkin julkistetaan SUV/MPV autoja joissa mennään täysin eri suuntaan ;) Eiköhän start/stopit, madallukset yms ole lähinnä viherpesua.

Mielestäni perhe/käyttöautot saisivat pysyä perhe/käyttöautoina. Urheiluautot sitten erikseen.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 16.10.12 - klo:13:30
Miksi sitten kokoajan kuitenkin julkistetaan SUV/MPV autoja joissa mennään täysin eri suuntaan ;) Eiköhän start/stopit, madallukset yms ole lähinnä viherpesua.

Valmistajilla on tietyt rajat, joiden alle päästöjä pitää painaa ja niissä katsotaan koko tuotannon keskiarvoja. Eivätköhän ne pienennä sieltä, mistä on helpoin ottaa ja volyymit isoimmat.

Filixon

Mahdetaankohan korkeammasta Golf Plussasta julkaista enää ollenkaan versiota VII?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Myhky

Siinä seiskagolffin urheilulliset istuimet. Ei mitkään gti-penkit mutta tuki näyttää riittävältä.

Golf Variant 1.5TSI 8.5 R-Line

vkjoki

#14
Ihan standardi-istuimet ne ovat ne urheilullisetkin - viritetty moneen makuun sopiviksi.

Mutta ainoa keino on koeistua itse ja mieluummin vielä pitkään. Toisten mielipiteellä ei tällaisessa asiassa ole mitään arvoa.

Ei kannata unohtaa myöskään ergoActive-istuimia, joiden lisähinta Comfortlineen on runsaat 700,- ja Highlineen noin 400,-. Ko. istuimissa kuljettaja saa säädöt 14 suuntaan mukaanlukien reisituen pituussäädön. Näitä istuimia saa vain täysin mustina. Istuinverhoiluna on kangas/nahka.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ritzenhoff

Bugaako mulla nyt jotenkin tämä prkleen ipadi vai miksi tuossa konfiguraattorissa ei näy tuota ergoactive vaihtoehtoa. Kun valitsee highline varusteisen pirssin, niin vaihtoehtoina on 3 eri perushintaista kangas/alcantara yhdistelmää ja vain 1kpl + 2500â,¬ nahkavaihtoehto, muita vaihtoehtoja ei ole.

Pitäisikö siellä tosiaan lisäksi olla tuollainen +400â,¬ ergoactive nahka/kangas vaihtoehto vai onko sellainen vaihtoehto poistettu suomen konfiguraattorista nyt lähipäivinä?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

optio

#16
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 20.10.12 - klo:10:09
Bugaako mulla nyt jotenkin tämä prkleen ipadi vai miksi tuossa konfiguraattorissa ei näy tuota ergoactive vaihtoehtoa. Kun valitsee highline varusteisen pirssin, niin vaihtoehtoina on 3 eri perushintaista kangas/alcantara yhdistelmää ja vain 1kpl + 2500â,¬ nahkavaihtoehto, muita vaihtoehtoja ei ole.

Pitäisikö siellä tosiaan lisäksi olla tuollainen +400â,¬ ergoactive nahka/kangas vaihtoehto vai onko sellainen vaihtoehto poistettu suomen konfiguraattorista nyt lähipäivinä?

Nämä vaihtoehdot löytyy multa:

Perushintaiset istuinverhoilut
   
Alcantara/kangasverhoilu Global Quarzit   
   
Alcantara/kangasverhoilu Global Shetland   
   
Alcantara/kangasverhoilu Global titaaninmusta   

Lisähintaiset istuinverhoilut
   
Kangas/nahkaverhoilu New York titaaninmusta ergoActive-istuimet   
ergoActive-istuimet. Urheilulliset istuimet edessä. 14-suuntaan säädettävä kuljettajan istuin. Kuljettajanistuimessa reisituen pituussäätö ja sähkösäätöinen ristiseläntuki hierontatoiminnolla.

CO2: 116 g/km
Autoveroton hinta (sis.alv 23%): 620 â,¬
Arvioitu autovero: 140,12 â,¬
Kokonaishinta: 760,12 â,¬
   
Nahkaverhoilu Vienna Shetland   
   
Nahkaverhoilu Vienna titaaninmusta   
   
Nahkaverhoilu Vienna Marrakesh   


vkjoki

Olen pari kertaa katsellut eri istuinvaihtoehtoja - ja koeistunutkin muutaman kerran. Tällaisia ovat olleet fiilikseni:
- Trendline: väritykseltään ja tikkauksiltaan erittäin vaatimattomat - ergonomia ihan OK
- Comfortline: asialliset, muotoilultaan ehkä hieman latteat, mutta sopivat hyvin selälleni
- Highline: hyvä ergonomia ja tyyli - Comfortlineen jos muutoin päätyisin, maksaisin kyllä 180,- lisähintaa saadakseni nämä Highlinen "urheilulliset" istuimet
- ergoActive: erinomaiset! - erityisesti kuljettajan istuimen reisituen pituus- ja korkeussäätö viimeistelevät hyvän istumisergonomian; osittain nahkaa ja osittain kangasta; lisähinta Highlineen (noin 400,-) on varsin kohtuullinen
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ocu_P

Heikkotasoinen kuvaotos tulevan autoyksiöni edullisemmista sport-penkeistä. Suosittelen sekä ulkoisen vaikutelman, että istumatuntuman perusteella.  :)

jjannhei

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.10.12 - klo:14:16
Mahdetaankohan korkeammasta Golf Plussasta julkaista enää ollenkaan versiota VII?
Kuulemma ei.
Ilmeisesti Golf Plus jatkaa entisenlaisena vuoteen 2014 ja silloin julkaistaan sekä uusi Passat että Golf Plussan seuraaja, joka saa uuden nimen.
Lähde tälle on maahantuonnin henkilö, jonka sattumalta tapasin baarissa ja siinä jutellessa yllättäen autoista mm. nämä asiat tulivat selville.

teemur

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 20.11.12 - klo:18:44

- ergoActive: erinomaiset! - erityisesti kuljettajan istuimen reisituen pituus- ja korkeussäätö viimeistelevät hyvän istumisergonomian; osittain nahkaa ja osittain kangasta; lisähinta Highlineen (noin 400,-) on varsin kohtuullinen

Missä pääsit kokeilemaan näitä istuimia? Ã...bo VW:llä ei moisia ollut missään autossa, josko PK-seudulla?
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Ocu_P

Kaveri on jo saanut ajoon autonsa Ergoactive-penkeillä. Oikein hyvät on pikaisen koeistumisen perusteella.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 05.12.12 - klo:09:08
Kaveri on jo saanut ajoon autonsa Ergoactive-penkeillä. Oikein hyvät on pikaisen koeistumisen perusteella.

Konfiguraattori / vw nettisivut näyttää ergoActive istuinten seuraksi hopeisia listoja kojelautaan ja oviin, Highlinessa kuitenkin pitäisi olla mustat. Minkälaiset oli kaverisi autossa, oliko se Comf vai High? Haluaisin mustat ehdottomasti...

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Ocu_P

Jos oikein muistan, niin mustat listat oli. Mutta en ole ihan varma. Auto on Highline lähes kaikilla mahdollilla varusteilla.

teemur

Kiitos tiedosta. Netistä myös bongasin istuinten kuvan, sisustassa oli mustat listat.
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

optio

Onkohan itse asiassa higline ja ergoActive penkeissä mitään eroa selkänojaltaan ja istuinosaltaan muuten kuin, että ercossa on reisituen pituussäätö, sähköinen ristiselän tuen säätö, erilaiset kankaat ja vähän säätöjä lisää?!

teemur

+ hierontatoiminto ristiselälle  ;D Onhan tuossa jo mielestäni monta melkoista eroa vrt highlinen normi penkki

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

optio

Lainaus käyttäjältä: teemur - 05.12.12 - klo:13:10
+ hierontatoiminto ristiselälle  ;D Onhan tuossa jo mielestäni monta melkoista eroa vrt highlinen normi penkki

Hain lähinnä sitä, että onko esim. sivuttaistukea enemmän vai onko vain viritellyt higlinen penkit.

teemur

OK, nyt ymmärrän. Sivutuesta vaikea sanoa mitään kokeilematta, ulkonäkö monesti penkeissä pettää...
Sivutukea kyllä saisi olla enemmänkin, mitän highline penkki tarjoaa. Omalle kapealle vartalolle ainakin
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

digiGolf


Viime viikolla alkoi iskias vaivata ensimmäisen kerran.
Onneksi tuli tilattua 1.4 (Comf) Ergoactive-penkit. Koeajossa vaikutti hyvältä.
video penkistä
Volkswagen ergo seat
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy