Octavian maxi-dot näyttö RIKKI

Aloittaja Macce, 05.10.12 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

Macce

Omistan Octavia Rs Tdi:iin vm-06 ja nyt on mennyt Ajotietokoneen näyttö rikki. Merkkiliike veloittaa mittarin vaihdosta ja mittarista n. 700â,¬ ja sanoivat ettei maxi-dot näyttöa ei myydä erikseen. Onko jollakin kokemusta maxi-dot näytön vaihdosta ja myydäänkö niitä missään erikseen?

RSOCUstin

Skodateile näyttää hinnaksi 262,5e + jotain toimituskuluja. Eikös ton saa koodattua ihan normisti sitten.

Mulla oli joskus omassa räsässä edellisen omistajan toimesta takuuajalla vaihdettu melkeen uutena kans mittaristo yms. noissa 06 on ollut sitä onkelmaa dieseleissä ainakin.

http://www.skodateile.cz/index.php?pg=products&menu=%C5%A0koda%7COctavia%20II%28A5%29%7CPanely%20p%C5%99%C3%ADstroj%C5%AF

TDI mittari
http://www.skodateile.cz/index.php?pg=product&prod=54&menu=%C5%A0koda%7COctavia%20II%28A5%29%7CPanely%20p%C5%99%C3%ADstroj%C5%AF

Macce

Mitenhän luotettava kauppa tuo mahtaa olla? Superskodalta olen joskus tilannut jotain, mutta siellä ei näytä olevan mittareita.
Täytyy varmasti tilata mittari tuolta ja vaihtaa itse se sitten vaikka merkkiliikkeen pihalla ;D
Itse mittarin irroitukseen ei mene kuin 5 minuuttia kun on jo puolet osista ollu parikuukautta irti.

RSOCUstin

Eikös tuolta teilestä oo ihmiset hyvällä menestyksellä tilannut noita osia. Jossain oli topikki siitäkin.

wrc

itse kans tuolta skodateilestä kyselin etumaskia ocuun,maski itsessään oli ihan ok hintainen,mutta olivat vailla aivan poskettomia toimituskuluja,niin jäi sit tilaamatta!

TPi

Lainaus käyttäjältä: Macce - 05.10.12 - klo:13:43
Mitenhän luotettava kauppa tuo mahtaa olla? Superskodalta olen joskus tilannut jotain, mutta siellä ei näytä olevan mittareita.
Täytyy varmasti tilata mittari tuolta ja vaihtaa itse se sitten vaikka merkkiliikkeen pihalla ;D
Itse mittarin irroitukseen ei mene kuin 5 minuuttia kun on jo puolet osista ollu parikuukautta irti.

Useaan kertaan olen skodateilesta tavaraa tilannut ja tähän asti kaikki on toiminut hienosti. Tilaukset ja kaupankäynti hoituu sähköpostin kautta ja toimituskulut ovat olleet 10e-20e riippuen tavarasta. Kannattaa siis kysyä hintaa (sisältäen postit Suomeen) ja saatavuutta (onko varastossa vai ei).

Ja lisäkommenttina tuohon vaihto-operaation eli mittariston vaihto vaatinee koodauksen merkkiliikkeessä (en ole varma voiko tätä tehdä VCDSn avulla).

Macce

Tänään tuli irroitettua mittaristo uudestaan ja tuo LCD näyttö sieltä.
Tilasin sitten tällaisen
http://www.ebay.de/itm/SKODA-OCTAVIA-2-MFA-FIS-LCD-Display-fur-Tacho-Kombiinstrument-Anzeige-Cluster-/140862847712?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3ASkoda|Model%3AOctavia&hash=item20cc147ae0
Nyt vaan jännittää että mahtaako tuo uusi näyttö toimia. Omassa näytössä oli tuommoinen nro. Sarja A2C53141764-AF ja uudessa A2C53141764-AI

Antti

Joko macce vaihtoi näytön?
Kurkaatko samalla pystyykö mittariston lasin vaihtamaan?
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Macce

Näyttö on vaihdettu ja vielä jopa toimii :) Katselin sitä lasia siinä, se näytti kylla että koko kehys pitäisi vaihtaa samalla. Vai saako niitä pelkkiä laseja uusia?

mixa76

Lainaus käyttäjältä: Macce - 23.10.12 - klo:18:01
Tänään tuli irroitettua mittaristo uudestaan ja tuo LCD näyttö sieltä. Tilasin sitten tällaisen
http://www.ebay.de/itm/SKODA-OCTAVIA-2-MFA-FIS-LCD-Display-fur-Tacho-Kombiinstrument-Anzeige-Cluster-/140862847712?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3ASkoda|Model%3AOctavia&hash=item20cc147ae0
Nyt vaan jännittää että mahtaako tuo uusi näyttö toimia. Omassa näytössä oli tuommoinen nro. Sarja A2C53141764-AF ja uudessa A2C53141764-AI

Siis oliko sinulla jo MAXI-dot alkuperäisenä vai tuo alla näkyvä "karvalakkimalli"?

Jos pelkkällä näytönvaihdolla selviäisi päivitys MAXI-dot -versioon, niin kiinnostaisi itseänikin tuo operaatio. Nimimerkillä "RäSä karvalakkinäyttöllä"...  ;D

Macce

Mulla oli se isompi näyttö alkuperäisenä. Ei muuta kuin kokeilemaan , tuo näytön vaihto on kyllä helppo homma.

mixa76

Okei...  :-\   Veikkaan, että siellä on kuitenkin erilaiset liittimet eli vaihto ei onnistu noin helpolla.  ::)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: mixa76 - 02.11.12 - klo:10:55
Okei...  :-\   Veikkaan, että siellä on kuitenkin erilaiset liittimet eli vaihto ei onnistu noin helpolla.  ::)

Vaihda koko mittaristo ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

mixa76

1/3 hinnalla olis selvinny.  ;)  Mut rahalla saa ja Skodalla pääsee...  ;D

vanhapaavo

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.11.12 - klo:11:49
Vaihda koko mittaristo ;)

Mistä noita mittaristoja saa tilattua, sama mittaristo ei varmaan sovi manuaaliin ja automaattiin.
Itsellä hakusessa semmoinen mikä sopii Tdi+dsg vm. 06.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: vanhapaavo - 02.11.12 - klo:12:48
Mistä noita mittaristoja saa tilattua, sama mittaristo ei varmaan sovi manuaaliin ja automaattiin.
Itsellä hakusessa semmoinen mikä sopii Tdi+dsg vm. 06.

www.skodateile.cz
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vanhapaavo

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy