Volvo V40 D4 130 kW Momentum autom. 2012 SAA LUKITA!

Aloittaja Peeveli, 15.09.12 - klo:20:20

« edellinen - seuraava »

Taky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.09.12 - klo:18:45
Plussat:
-ulkonäkö (tätä kääntyy katsomaan itsekin aina, ja vaimo ihastelee myös)
-sisustuksen design

Tänään tuli pihassa katseltua ja lenkkki ajettunakin mustaa D3 automaatti V40:stä momentum variaationa ja mieli muuttui V40 tyylistä - varsin sisältä.

Aiemmin kuvissa nähtynä fiilis yogurtti purkeistä mittaristossa muuttui, livenä paljon parempi eikä niin "avaruusalus alfa" fiiliksinen.

Ajosta päällimmäisenä jäi viilis matalasta melutasosta, maantiellä pystyi keskustelemaan takapenkille ilman äänen korottamista - asia ei ensin meinannut huomatakaan tuli vain juteltua kunnes yks kaks hokasi että ääntä ei arvitse todellakaan korottaa.

Kipinä joka ensimmäisten valokuvien tultua julki ja katosi jo välillä palasi - voisi vaikka tahtoakin Volvon.... ;D
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Peeveli

Nyt on sitten kuukausi ja 2 tkm ajettu...Auton suhteen fiilikset eivät ole muuksi muuttuneet eli tykkään ja kovasti. Eniten ajettavuudessa ihastuttaa suuntavakaus, se on ainakin tässä yksilössä loistava. Kovakaan myräkkä ei hetkauta laisinkaan kulkua mikä on mielestäni hyvän maantieauton perusta. Muutoin ajettavuutta leimaa eniten mukavuus ja ns. huomaamattomuus. Auto ei siis ole kaikkein sporttis-tunnokkain mutka-kanttailussa mutta toisaalta se ei vaadi minkäänlaista ylimääräistä huomiota sellaisessakaan ajossa vaan kun ratista kääntää tietyn verran, auto menee ongelmitta ja mukisematta haluttua linjaa pitkin, ilman sahauksia tms. Tällaisesta juuri itse tykkään.

Olen tyytyväinen että valitsin dieselmotin, vaikka meneekin dieselvero. Kone on mukava, potkua Rolssia lainaten riittävästi ja geartronic toimii sujuvasti. Vaihteiston S-moodi on toteutettu esim. dsg7:aa fiksummin: loota ei huudata moottoria koko ajan tasaisessa ajossa turhaan liian korkeilla kierroksilla vaan pitää ne 2000 rpm:n tienoilla ja kevyellä kaasulla vaihtorajakin 2500 rpm, moottorijarrutus on hyvä ja tuntuu että taajama-ajossa ruuhkissa erinomainen asento. Loota nykäisee S-moodissa silloin tällöin, mutta se ei häiritse. Liikkeellelähdöt on S-moodissakin mahdollista suorittaa sivistyneesti eikä dsg-mäistä repivää ryntäilyä esiinny ellei kuski tahdo.

Ilman lisälämppärin käyttöäkin auto lämpenee koleilla syysilmoilla todella nopsaan ja kovilla sateilla suuriin parkkihalleihin ajossa äkillisesti ulkopuolelta huurtuvan tuulilasin (suuri lämpötilaero) saa hetkessä näkyväksi tehopuhallisnapista, sisään tuleva ilma on tulikuumaa.

Penkit ovat itselleni niin loistavat että iskias ei ole oireillut enää autonvaihdon jälkeen. Sisustus on edelleen hälyäänistä täysin vapaa, ei narinaa eikä nitinää. Vankka laadukkuuden tunne on läsnä.

Negatiivista on edellen jossain määrin ne valikot (olen jo alkanut oppimaan niitä)  ja aika pienet ovikotelot tavaroille. Aurinkolasikotelo puuttuu myös, sen saisi lisävarusteena mutta en pidä sen sijainnista kuskin vasemmalla puolella sivuikkunna yläpuolella ohimon vieressä.

Tässä nyt  pähkäillään kummat kitkarenkaat hommaisi talveksi, Nokian vai Conti.

Kokonaisuudessaan edelleen erittäin tyytyväinen ja ottaisin edelleen tästä luokasta tämän. :)

Taky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.10.12 - klo:08:45
Ilman lisälämppärin käyttöäkin auto lämpenee koleilla syysilmoilla todella nopsaan....

Siis Webasto/Eberi, kuuluuko siihen mukaan kaukokäynnistys vai pelkästään autoon kello/ajastin?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Taky - 09.10.12 - klo:08:50

Siis Webasto/Eberi, kuuluuko siihen mukaan kaukokäynnistys vai pelkästään autoon kello/ajastin?

Ei ole vakiona, vaikka omassani onkin avaimeton käyttö. Sen saa ohjelmoitua kaukosäätimeen kuulemma jälkikäteen (lisähinnalla) jos tarvitsee. Itse en tarvitse, riittää mainiosti viiksestä ajastaminen jos ylipäänsä tarvetta joskus tulisi esilämmittää.

Peeveli

Autoa ulkoiluttamassa syksyn värien keskellä...

Quality

Hieno kontrasti puhtaanvalkoisella autolla syysvärejä vasten. Sitä paitsi, V40 on vielä sen verran harvinainen näky teillämme, että sen uutuusarvo kestää pitkään. En toki epäile, etteikö noita alkaisi piankin ilmaantua lisää, vieläpä ripeää tahtia.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Joo, ajattelin räpsäistä (sinänsä vaatimattomalla peruspokkarilla) teemalla keltaiset lehdet ja valkoinen auto, kun joskus aikoinaan eräs foorumilainen laittoin valkoisesta kutosgolfistaan vastaavia kuvia. Pitäisi vaan vielä valita enemmän ajatuksella joku hyvä kuvauspaikka. Haittana on viime aikoina ollut jatkuvat sateet ja nyt Porvoossa käväistessä tuli inspiraatio yht äkkiä poutakelin vallitessa, kun kamera sattui muuta asiaa varten mukaan.

En tosiaan ole yhtään nähnyt näitä elokuun jälkeen. Ei vaan ole varmaan sattunut samaan aikaan kohdille.

Kiva tällä on ajella ja pitäisi keksiä aina joku reissu niin pääsee rattiin, vaikkei olisi tarvis.

-TimoS-

On se "Peevelin" nätti. Kuinkanhan tässä saisi vielä nukuttua reilun 2 kk, kunnes näkee oman. Saas nähdä onko mulla tammikuussa sininen auto valkoisella taustalla, jos nyt lunta pk-seudulle tänä talvena pukkaa :)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.10.12 - klo:18:25
Kiva tällä on ajella ja pitäisi keksiä aina joku reissu niin pääsee rattiin, vaikkei olisi tarvis.
Ei siihen mitään tarttee keksiä. Teet niinku meikäläinen, mä avaan Googlemapsin ja tiirailen hetken, että mistä vois löytyä mukava mutkatie ajettavaksi. Sit eikun autoon ja menoksi :D.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Skula

Polttoaine on selvästi vielä liian halpaa kun voi ihan huvikseen ajella...

Toivottavasti Peeveli piät tätä lumivalkoista pidempään kun edellisiä  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 13.10.12 - klo:19:25
Ei siihen mitään tarttee keksiä. Teet niinku meikäläinen, mä avaan Googlemapsin ja tiirailen hetken, että mistä vois löytyä mukava mutkatie ajettavaksi. Sit eikun autoon ja menoksi :D.

Hyvä idea tuo googlemäppäily tuossa asiassa, pitääkin katsella...

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: skula - 13.10.12 - klo:19:30

Toivottavasti Peeveli piät tätä lumivalkoista pidempään kun edellisiä  ;D

Aikomus on, ehdottomasti.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 13.10.12 - klo:19:08
On se "Peevelin" nätti. Kuinkanhan tässä saisi vielä nukuttua reilun 2 kk, kunnes näkee oman. Saas nähdä onko mulla tammikuussa sininen auto valkoisella taustalla, jos nyt lunta pk-seudulle tänä talvena pukkaa :)

Niinpä, odottavan yli 2 kk:n aika on aina peevelinmoisen pitkä ja unettomuuttakin on oireena.

Ai niin, sinäkin vaikutat pks:lla, tuleepahan ainakin sitten tammikuusssa toinen V40 mahdollisesti vastaan. :D Tammikuussa varmaan jo lunta on, joten saat siniselle r-designillesi hyvän kontrastin. Hieno malliversio sinulle tulossa.

Taky

Peeveli

-TimoS-

Tuli kysymystä mieleen, nippelivammainen kun olen... Eli nyt kun alkaa olla pimeitä aikoja, niin mitä tuo sisävalopaketti käytännössä pitää sisällään ? Tunnelmavalaistus ?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 18.10.12 - klo:14:19
Tuli kysymystä mieleen, nippelivammainen kun olen... Eli nyt kun alkaa olla pimeitä aikoja, niin mitä tuo sisävalopaketti käytännössä pitää sisällään ? Tunnelmavalaistus ?

Siihen kuuluu jalkatilavalot edessä, etuovien tavaralokeroihin suunnatut valot, ovien alareunoihin ovea avatessa syttyvät maavalot, ja tuulilasin yläreunassa kattokonsolissa lukuvalojen keskellä oleva pieni pistemäinen tunnelmavalo jonka värisävyä voi muuttaa suht laajassa skaalassa. Antaa jännästi pientä lisävaloa kabiinin, ja sen huomaa parhaiten valaisemattomilla tieosuuksilla. Muidenkin noiden valojen voimakkuutta voi säätää ja jalkatilavalot saa poiskin päältä jos haluaa. Ohjaamo on mielestäni upeasti valaistu pimeään vuodenaikaan, nuo tietyt lisävalot luovat kummasti tunnelmaa ja ledeinä vienevät vain vähän virtaa.

-TimoS-

Kiitos Peeveli, kuullostaa mukavalta !

Uppe

Erittäin hieno Volvo,juuri tällaisen ostaisin itsekin väriä ja tekniikkaa myöden! Tuli nähtyä toissayönä untakin että ostin moisen mutta odotellaan nyt kuitenkin vielä hetki  ;D

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Peeveli
. Työkaverit tästä ovat pääosin vaienneet, muutamat vinoilleet ja naljailleet ja antaneet ymmärtää että olen tehnyt totaalisesti väärän valinnan. Ainoastaan eräs heistä eli V60 R-designin omistava on tullut lähemmin tutkimaan, katsomaan ja onnitellut. Mutta, ostinkin tämän itselleni, en heille. :)

Minulle kävi samanlailla kun ostin Passatin, kukaan ei ole kysellyt eikä katsonut autoa, minulle tulee sellainen käsitys että tämä oli virhe ostoa, joka ei todellakaan niin ole.
itsellehän minä ostin auton, ihmettelen vaan tälläistä käytöstä. Onhan Passat b7 hyvä auto, ei ainakaan minulla mitään valittamista ole ollut.
Entisen autoni kohdalla oli uutena ja vielä lähes viimeiseen päivään asti mitä auto minulla oli paljon uteliaita jotka katso ja kyseli autosta, mutta katsomiset ja kyselyt loppui kun tämä uusi Passat tuli minulle.

- Korjasin lainauksen. Quality -
Hohhoijaa!

Peeveli

Asia mitä eniten vihaan ja inhoan tässä kärryssä: nämä vakiot 16" alut, nyt talvirenkailla. Latistaa koko tunnelman autosta...

Peeveli

Muutakin kriittistä on ilmennyt, jotka jurppii:

-joka kerran naftaa kyljille puklaava polttoainetankin korkki jonka takia minusta taitaa kasvaa dieselin vihaaja
-hiljaa (toimimaton?) oleva polttoainetoiminen lämmitin
-takaluukku ei nouse omin voimin kuin vasta lähellä yläasentoa (kaasupumput lienevät kehnot)
-polttoaineaukon kansiluukku ei istu 100%:sti vaan tulee korilinjasta ulos hitusen (milli kaksi) sekä ylimmästä että alimmasta kohdasta (olen tsekannut liikkeen autoista ja istuu niissä täysin)

Erkka

Jos muissa vastaavissa Volvoissa luukku on kohdillaan, niin eiköhän tuo ole vain säädöistä kiinni. Takuukorjaukseen seuraavan huollon yhteydessä.  ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 27.10.12 - klo:20:37
Jos muissa vastaavissa Volvoissa luukku on kohdillaan, niin eiköhän tuo ole vain säädöistä kiinni. Takuukorjaukseen seuraavan huollon yhteydessä.  ;)

En tiedä ehtiikö mitään huoltoa edes tulla...

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.10.12 - klo:20:40
En tiedä ehtiikö mitään huoltoa edes tulla...

Vihjaatko, että upea Volvosi olisi jo vaihtoa vaille valmis tapaus? Peeveli sentään!  :o
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 27.10.12 - klo:20:44
Vihjaatko, että upea Volvosi olisi jo vaihtoa vaille valmis tapaus? Peeveli sentään!  :o

Voi olla että myyntiä vaille oleva tapaus. Katsotaan miten oman talouden käy...

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.10.12 - klo:20:34
Muutakin kriittistä on ilmennyt, jotka jurppii:

-joka kerran naftaa kyljille puklaava polttoainetankin korkki jonka takia minusta taitaa kasvaa dieselin vihaaja
-hiljaa (toimimaton?) oleva polttoainetoiminen lämmitin
-takaluukku ei nouse omin voimin kuin vasta lähellä yläasentoa (kaasupumput lienevät kehnot)
-polttoaineaukon kansiluukku ei istu 100%:sti vaan tulee korilinjasta ulos hitusen (milli kaksi) sekä ylimmästä että alimmasta kohdasta (olen tsekannut liikkeen autoista ja istuu niissä täysin)

VAG-leiriin on helppo palata, ens vuonna tulee läjä upeita uusia vaggineita. Tervetuloa takaisin :) Tuosta diisselistähän olen valittanut jo vuosia, se aiheuttaa lapsillemme syöpää, haisee pahalle tankatessa ja varsinkin jos roiskuu vaatteille niin ei hyvä :-\
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 27.10.12 - klo:20:49
VAG-leiriin on helppo palata, ens vuonna tulee läjä upeita uusia vaggineita. Tervetuloa takaisin :) Tuosta diisselistähän olen valittanut jo vuosia, se aiheuttaa lapsillemme syöpää, haisee pahalle tankatessa ja varsinkin jos roiskuu vaatteille niin ei hyvä :-\

Jos tämän saisi muutoin pidettyä niin pidän, mutta sen näkee lähiaikoina (nimenomaan rahataloudestani kiinni). Ainoa mikä voisi olla fakta, niin pois myyminen ja tonnin-parin tonnin kotteron osto tilalle.

Dieselissä minua inhottaa vain tankkaus ja nuo sekavakäyttöiset lisälämmittimet (jota ilmankin pärjäisi lämpenemisnopeudenkin suhteen). Muutoin ei ole valittamista ainakaan tämän automallin osalta (suorituskyky ja muut ominaisuudet).

Filixon

Lieneekö tämä turhan intiimi kysymys Peevelille: Onko autonvaihtohistoriassasi yhtään sellaista yksilöä, jonka olisit voinut pitää pitempään â€" näin jälkikäteen ajateltuna?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Markku J

Toivon todella, että et joudu myymään. Itsellä samanoloinen epävarmuus, kun työnantaja vähentää pikapuoliin väkeä rajusti. Jos yksi 2000:sta "voittoarvasta" osuu kohdalleni, niin aika äkkiä on minun tulossa oleva A6 myynnissä, ja etsin jotain tosi halpiskulkinetta. On tämä nyky-yhteiskunta jotenkin sairas, kun tuntuu, että vain harvoilla on turvallinen olo työpaikan suhteen ja mahdollisuus johtaa siitä oma taloussuunnittelu hiukan pitemmällä tähtäimellä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy