Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: maik - 28.03.14 - klo:18:12
Eilen tuli tehtyä kaupat A3 SB 1,8T q s-tronic Business Sportista. Huomasin että takakontin sisäpuolen ledeistä palaa vain toinen. Tungin käden sieltä luukun kautta ja huomasin että eihän sinne mene edes johtoa. Olisko jäänyt tehtaalla johdottamatta vai onko ominaisuus? Toisella puolella on kyllä aivan selvästi johdotukset valolle. Autossa on siis lisävarusteena sisävalopaketti. Auto ei ole tehdastilaus vaan esittelyauto mutta eiköhän tuon ledin korjauksen saa myyjän piikkiin tai takuuseen.
Etuistuimet on kyllä todella mallia sport ainakin kovuuden suhteen, vois olla ehkä hieman pehmeämmät muuten kyllä mahtava peli.
Toinen valo sisältyy säilytyslokero ja tavaratilapakettiin. Joku täällä oli retrofitannut valon myös toiselle puolelle.

Rauska

^Mulla sama auto, ei ole myöskään toista valoa takakontissa. Ei kuulu pakettiin. Jossain aiemmassa jutussa mainittiin.
Mutta kai sen sinne saa....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Hawtin

Jep, mulla palaa molemmat ja kuten Tuomari sanoi, kuuluu siihen toiseen pakettiin. Valopakettia mulla ei edes ole. Nudde nypläsi omaansa toisellekin puolelle ledin ja siitä taitaa jossain ketjun aiemmassa vaiheessa olla lisäinfoa.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

maik

Kiitoksia inffosta. No huhhuh on kyllä omituista politiikkaa että toinen valo kuuluukin johonkin toiseen lisävarusteeseen. Muuten on kyllä hyvän näköiset noi ledit esim. sisällä. Sumaritkin sais olla kyllä jotain muuta kuin ureankeltaista.

Nalkkis

Lainaus käyttäjältä: maik - 29.03.14 - klo:19:09
Muuten on kyllä hyvän näköiset noi ledit esim. sisällä. Sumaritkin sais olla kyllä jotain muuta kuin ureankeltaista.

Itse tilasin sumuvaloiksi Philipsin Diamond Visionit. Ehkä hieman liian siniset, mutta ei tarvitse ainakaan ledivastushässäköidä viritellä.
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

Jusa-

Miten ne sumarin polttimot vaihdetaan? Ilmeisesti ne mustat muoviosat saa jotenkin irti mutta mihin suuntaan niitä pitäisi repiä? A4:seen kun aikoinaan vaihdoin ureapolttimot valkoisempiin (tai sinisempiin) niin nätisti naarmutin autoakin samalla kun ne osat piti osata repiä irti juuri sopivassa kulmassa

wmpt

Lainaus käyttäjältä: Jusa- - 30.03.14 - klo:00:02
Miten ne sumarin polttimot vaihdetaan? Ilmeisesti ne mustat muoviosat saa jotenkin irti mutta mihin suuntaan niitä pitäisi repiä? A4:seen kun aikoinaan vaihdoin ureapolttimot valkoisempiin (tai sinisempiin) niin nätisti naarmutin autoakin samalla kun ne osat piti osata repiä irti juuri sopivassa kulmassa

Eturitilä vedetään suoraan ulospäin työkalupussissa mukana tulevalla koukulla. Proseduuri kuvataan btw ihan manuskassakin.

Nudde

LainaaNudde nypläsi omaansa toisellekin puolelle ledin ja siitä taitaa jossain ketjun aiemmassa vaiheessa olla lisäinfoa.

Kyllä, Nudde nypläsi sellaiset kesä'llä toiselle puolelle. Ei ole niin iso projekti jos sellaisen sinne haluaa, Hieman joutuu purkamaan, mutta samalla tuli laitettua myös äänieristystä siihen. Ladi maksoi vajaa parikymppiä marmorilta. Tänään Nudde nypläsi jotain muuta valoa, siitä lisää myöhemmin.

Peeveli

Ihmetykseni on suuri, ettei isompi ja raskaampi kesävannekoko ja leveämpi rengas ole juurikaan nostaneet kulutusta. Ihan heti renkaanvaihdon jälkeen ajotietsikan näytössä oli karmeasti ylöspäin pompsahtaneet lukemat, mutta nyt menee suunnilleen yhtä vähällä kuin talvirenkain! Tankkausmenetelmällä laskien keskikulutus 7,1 joka on ajotavallani linjassa talvirenkaiden kanssa ja siis omaan ajooni hyvä lukema. Toki pakkaset ovat vähentyneet jne joka ehkä kompensoi tilannetta. Mutta; olisin kuvitellut että 17" kesäsatsi 20,8 kg painavana per nurkka ja 225-leveä rengas olisivat tehneet kulutukselle isosti hallaa, mutta ei. Nyt A3 on ollut jo kiva ajaa. Pientä ajoittaista tehostimen "kuolemaa" sattuu välillä, mutta onneksi harvemmin. Onhan se 45-srj profiili ajotunnokkuudeltaan muuta toista kuin 55-srj. Ainoa on Dunloppien meluisuus, joskin korva alkaa turtua siihenkin.

Paremmalla mielellä nyt A3:n puikoissa ollaan kuin talvirengaskaudella. :)

Nudde

LainaaOnhan se 45-srj profiili ajotunnokkuudeltaan muuta toista kuin 55-srj

55-sarjan renkaat ei pitäisi myydä tohon autoon lainkaan, vaan hieman matalammalla profiililla, kuten itse olet huomannut niin se vaikuttaa aika paljon ajettavuuteen. Voin vaan kuvitella tavallisella alustalla ja 55 sarjalaisella millainen löllö on alla silloin, luultavasti haluaisin pois ohjaamosta saman tien.....  ???

Vice

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 31.03.14 - klo:11:56
55-sarjan renkaat ei pitäisi myydä tohon autoon lainkaan, vaan hieman matalammalla profiililla, kuten itse olet huomannut niin se vaikuttaa aika paljon ajettavuuteen. Voin vaan kuvitella tavallisella alustalla ja 55 sarjalaisella millainen löllö on alla silloin, luultavasti haluaisin pois ohjaamosta saman tien.....  ???

Täytyy olla erimieltä.

Mulla ei ollut valittamista talvirenkaista, jotka oli 55-sarjalaiset. Toki 16" vanne on pieni, mutta ajettavuus oli hyvä.

Nyt alla olevilla 17" OZ + Hakka black auto on erinomainen ajaa :)
No ulkonäöllisesti saisi olla 18", mutta ajettavuus ei tästä varmaan paranisi...

Nudde

LainaaTäytyy olla erimieltä.

jep, mieltymyksiä on erilaisia, itselläni ei vaan oikein natsaa noi donitsit. Mukavuudessa kärsii hieman kun on matalempi profiili, mutta on paljon tukevampi.

wolf6

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 31.03.14 - klo:19:59
jep, mieltymyksiä on erilaisia, itselläni ei vaan oikein natsaa noi donitsit. Mukavuudessa kärsii hieman kun on matalempi profiili, mutta on paljon tukevampi.
Minä olen tässä samaa mieltä.
Ihmeesti vaan  vieläkin parani ajettavuus kun vaihtoi 17 tuumaisista kitkarenkaista 18 tuumaisiin kesärenkaisiin. Vaikka oli se kitkarenkaillakin hyvä ajaa.
A3 Premium

Nudde

LainaaTänään Nudde nypläsi jotain muuta valoa, siitä lisää myöhemmin.

Nyt sitten hieman lisää seuraavasta valoprojektista, eli peilivaloja laitoin itselleni, kun olin tottunut vanhaan että siinä oli. Tai siis siihenkin laitoin. Nyt en vielä löytänyt sopivia "vakioita", kyselin hieman Golffin peilialustoja ja lamppuja, mutta en saanut tarkkaa tietoa joten laitoin sitten tavallisen teholedin siihen peilin alapuolelle. Hyvin pelittää! Jos jollakin on tietoa millaiset Golffissa on, tai onko samanlainen peili kuin A3:sessa ilmoittakaa ihmeessä.

Hieman huonot kuvat sain otettua , mutta on se jotain suuntaa antavaa.

Tollainen pieni ledi sinne tuli.

Ja kyllä se valaisee tarpeeksi.

Nudde

LainaaIhmeesti vaan  vieläkin parani ajettavuus kun vaihtoi 17 tuumaisista kitkarenkaista 18 tuumaisiin kesärenkaisiin. Vaikka oli se kitkarenkaillakin hyvä ajaa.

Ja koot sinulla varmaan on 225/45/17 ja 225/40/18  ? Urheilualusta?

wolf6

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 31.03.14 - klo:20:13
Ja koot sinulla varmaan on 225/45/17 ja 225/40/18  ? Urheilualusta?
joo koot on nuo, mutta s-line alustalla.
A3 Premium

HoXXma

Tuli lauantaina vaihdettua viimein kesänakit alle ja nyt on (taas) yhtä hymyä. Tuli vedettyä pitempi etappi tänään ja ei voi kuin kehua tätä ajettavuutta myös kesärenkailla. Siis aivan älyttömän hienosti menee - kuin raiteilla. :D
Joku täällä hieman valitteli turhankin jämäkkää ohjausvastetta, mutta omasta mielestä sen pitää ollakin tunnokas ja riittävän jäykkä. Saahan sitä tosin eri ajoprofiililla muutettua, mutta ainakin täällä mennään dynamic asetuksella. 8)

Nudde

Lainaamutta ainakin täällä mennään dynamic asetuksella.

Kuten täälläkin, muut ovat ainakin ohjauksen kohdalla liian "löysiä."

jv

Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 31.03.14 - klo:21:25
Saahan sitä tosin eri ajoprofiililla muutettua, mutta ainakin täällä mennään dynamic asetuksella. 8)

Economy tuntuu dynamicin jälkeen melkein siltä kuin olis ratti irti

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 31.03.14 - klo:20:11
Nyt sitten hieman lisää seuraavasta valoprojektista, eli peilivaloja laitoin itselleni, kun olin tottunut vanhaan että siinä oli. Tai siis siihenkin laitoin. Nyt en vielä löytänyt sopivia "vakioita", kyselin hieman Golffin peilialustoja ja lamppuja, mutta en saanut tarkkaa tietoa joten laitoin sitten tavallisen teholedin siihen peilin alapuolelle. Hyvin pelittää! Jos jollakin on tietoa millaiset Golffissa on, tai onko samanlainen peili kuin A3:sessa ilmoittakaa ihmeessä.

Hieman huonot kuvat sain otettua , mutta on se jotain suuntaa antavaa.

Tollainen pieni ledi sinne tuli.

Ja kyllä se valaisee tarpeeksi.

Hienoa...mihin sä noi ledit kytkit? Että ne juuri vaan palaa kun silloin kun lukitset auki ovet?

Nudde

LainaaHienoa...mihin sä noi ledit kytkit? Että ne juuri vaan palaa kun silloin kun lukitset auki ovet?

Ledit ovat tällä hetkellä kytketty sumuvaloihin, en ole löytänyt mitään muuta paikkaa, varmaan jostain saa sen coming/leaving- home valon signaalin mutta en toisaan ole sitä löytänyt. Toimii näinkin.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.03.14 - klo:19:28
Täytyy olla erimieltä.

Mulla ei ollut valittamista talvirenkaista, jotka oli 55-sarjalaiset. Toki 16" vanne on pieni, mutta ajettavuus oli hyvä.

Nyt alla olevilla 17" OZ + Hakka black auto on erinomainen ajaa :)
No ulkonäöllisesti saisi olla 18", mutta ajettavuus ei tästä varmaan paranisi...
55-sarjalaiset 16" nokian 8 talvirenkaana. Normaalissa ajossa ei muuten suurta valitusta, mutta jos kiihdyttelet tiukkenevassa kaarteessa, niin silloin auto(renkaat) tekee ylimääräisiä liikkeitä/nuljahduksia

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 01.04.14 - klo:17:01
Ledit ovat tällä hetkellä kytketty sumuvaloihin, en ole löytänyt mitään muuta paikkaa, varmaan jostain saa sen coming/leaving- home valon signaalin mutta en toisaan ole sitä löytänyt. Toimii näinkin.

Hmm...eli kun ajelet ja pistät sumuvalot sulla on myös sumuvaloja sivussa :D
Ja tämä systeemi ei oikeen toimi mulle, koska S3ssa ei ole sumuvaloja.  :-\
Ledivaloissa on toki huonokeli moodi. Pitäis yrittää etsiä jotain muuta vaihtoehtoa... Koska tuo olisi muuten kiinnostavaa jos saisi vaan toimimaan.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 02.04.14 - klo:09:03
55-sarjalaiset 16" nokian 8 talvirenkaana. Normaalissa ajossa ei muuten suurta valitusta, mutta jos kiihdyttelet tiukkenevassa kaarteessa, niin silloin auto(renkaat) tekee ylimääräisiä liikkeitä/nuljahduksia

Sama rengastus mulla (oli) alla. Tosta pääsi eroon hiukan normaalia suuremmilla rengaspaineilla.
Muutenkin Nokian HKPL 8 pelasi paremmin (pito, jäykkyys, melu), kun jaksoi niihin hakea sopivat rengaspaineet..

Nudde

LainaaHmm...eli kun ajelet ja pistät sumuvalot sulla on myös sumuvaloja sivussa

Kyllä  ;D mulla on siinä  nyt katkaisija jolla saa noi pois jos haluaa käyttää sumuvaloja. Itse olen niitä käyttänyt pari kertaa...... tulossa rele siihen (kun vaan ehdin/jaksan) laittaa sen, eli kun laitat sumuvalot päälle rele katkaisee sähkösyötön noista ledeistä. Pitäisi olla helppo tehdä, en vaan nyt ehtinyt sitä tutkia.

Nudde

Soittivat Audi centteristä että olisiko aika vaihtaa renkaat, no olisi. Mutta sitten oli kuulemma joku päivity jota pitäisi tehdä, radion toimivuuteen ym. pitäisi kuulemma vaikuttaa. Onko muille tehty tällainen? Ainakin mulla monesti kun starttaa ja lähtee Radio ei ole kanavalla, vaan jossain kahden kanavan välillä.

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 02.04.14 - klo:21:24
Soittivat Audi centteristä että olisiko aika vaihtaa renkaat, no olisi. Mutta sitten oli kuulemma joku päivity jota pitäisi tehdä, radion toimivuuteen ym. pitäisi kuulemma vaikuttaa. Onko muille tehty tällainen? Ainakin mulla monesti kun starttaa ja lähtee Radio ei ole kanavalla, vaan jossain kahden kanavan välillä.
Ainakaan perusradiossa ei ole ollut mitään ongelmia.

Hawtin

Ei ole ollut vikaa ASS-radiovärkissä. Alkuun sitä kuuntelin, mut nyttemmin pelkästään spotifyä. Eikä ole kyllä soiteltu muutenkaan Audilta, vaan enpä voi renkaitakaan vaihtaa kuin vasta vapun jälkeen.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Vice

Ei ole ollut mitään vikaa ASS:ssä.

Mulle kertoivat moottorinohjaukseen liittyvästä softapäivityksestä, koskien 1.8T mottia, huolto topikin puolelle siitä jo aiemmin kirjoitin.

Tuomari

Hammastangon vaihdon yhteydessä oli päivitetty myös käsijarru. Nyt ei tarvitse antaa yhtään ylimääräistä kaasua, vaan jarru irtoaa heti.

Radiossa ei ole ollut mitään probleemia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy